Zagor.hu
Zagor.hu fórum
Felhasználó információk
BejelentkezésElfelejtett jelszó
Név: Andrew Makrigiannis
Hozzászólások: 0 db
Regisztráció ideje: Az SG Fórumos időkben
Utolsó felbukkanás ideje: -
Utolsó hozzászólás ideje: -
Gondolatok a könyvekről
Értékelés: 6.5 / 10
Nagyjából hat éve kezdtem el olvasni A Mélység Démonait, de egészen három hónappal ezelőttig valahogy nem sikerült elég időt találnom rá, hogy elolvassam. Először is szeretném leszögezni, hogy régóta nagy Kaland, Játék, Kockázat rajongó vagyok. A [i][url=http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=1]Halállabirintus[/url][/i], [i][url=http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=16]A Végzet Erdeje[/url][/i] és a többi korai könyv keltette fel az érdeklődésemet a szerepjátékok iránt. De ez nem lényeges, lássuk az értékelést. Először a lenyűgöző borítókép miatt vásároltam meg a kötetet. Tudom, ez nem valami jó indok egy könyv megvételére, de lássuk be, ez szinte mindannyiunkkal megtörtént már. A borítón egy emberi csontokból összerakott Csontdémon látható, három kezében egy dárdával, egy csatafejszével és egy hosszú pengéjű tőrrel, amint buborékok kíséretében kiemelkedik az óceán fenekén tátongó lyukból. Meg kell mondjam, ez az egyik legjobban sikerült borító, amit láttam.

A kötetet Steve Jackson írta. Nem az, akinek a [i][url=http://zagor.hu/?oldal=konyv#k29]Varázslat![/url][/i] sorozatot is köszönhetjük (melyek egyébként a kedvenc köteteim a sorozatból), hanem a másodiknak, akinek a vállalatát lerohanta az Egyesült Államok. A háttértörténet szerint egy kalandozó vagy, aki kalózok fogságába kerül. Véres Fejsze kapitány úgy dönt, hogy cápaeledelnek kihajít a tengerbe, előtte azonban ellát némi élelemmel és egy fegyverrel. Az óceán fenekére süllyedsz, és egy mágikus pentagramma közepén landolsz, ami képessé tesz rá, hogy a víz alatt is lélegezni tudj. Ennek köszönhetően lehetőséged nyílik rá, hogy felderítsd a környéket, és hamarosan ráébredsz, hogy Atlantisz rég elsüllyedt városára sikerült rátalálnod. A varázsige azonban csak egy napig tart, így vagy még az előtt vissza kell, hogy térj a felszínre, vagy pedig megfulladsz. A gond az, hogy a kalózok végeznek veled, ha megpillantanak, így rá kell jönnöd, hogyan tudnál bosszút állni Véres Fejsze kapitányon és zsiványokból álló bandáján.

Hamarosan rájössz, hogy fekete gyöngyöket kell találnod, ha sikeresen végezni akarsz a kalózokkal, így nekiállsz, hogy felderítsd Atlantisz vízalatti városát. Gyakorlatilag olyan vagy, mint egy turista, aki végignézi az összes látnivalót. Meglátogatod az arénát, a mauzóleumot, a palotát, a közkerteket, a katedrálist és még egy csomó másik helyet. A könyv általában véve jól lett megírva, de mégsem ugyanaz a kategória, mint mondjuk a [i][url=http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=12]Tolvajok Városa[/url][/i] vagy a [i][url=http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=30]Kharé - A Csapdák Kikötővárosa[/url][/i]. Ha szereted a szokásostól kissé elrugaszkodottabb sztorikat, akkor ezt is élvezni fogod, márpedig én nem tudok túl sok víz alatt játszódó kalandról. Az egyetlen szívfájdalmam az, hogy aránylag egyszerű kijátszani anélkül, hogy meghalnál. Az egész kötetben csupán egy halálcsapda volt, és ahhoz is el kellett rontani egy szerencsepróbát. Valószínűleg épp ez volt az oka annak, hogy először nem fejeztem be. Ha folyamatosan amiatt aggódsz, hogy egy rossz döntés miatt meghalsz, akkor általában jobban odafigyelsz a dolgokra. Két erősebb szörny van a könyvben, a Tengeri Sárkány és a Kraken, azonban a győzelemhez egyikkel sem kell megküzdeni.

A belső képek jók, de nem kimagaslóak. Az egyik nagy csalódás a legelső képnél fogadott, ahol látható a kalózhajó, és – minő borzalom – egy ágyú, közvetlenül a kapitány alatt. Ami engem illet, a lőfegyvereknek semmi keresnivalójuk nincs Titánon. Ami azonban tetszett, hogy négy módon is tudod növelni kezdeti ügyesség pontjaidat, illetve támadóerődet. Plusz van lehetőséged arra is, hogy újradobd minden értékedet. Ennek köszönhetően még ha nagyon rossz kezdeti képességekkel vágsz is neki a kalandnak, a könyv végére feljebb tudod tornászni az értékeidet. Maximum 3–5 nekifutás alatt végig lehet vinni a kalandot. El kell ismerni, a végső csata igzalmasabb, mint az átlag: míg máskor csak végezned kell a rosszfiúkkal, addig itt többféleképpen is győzhetsz, és egy kis stratégiai érzék sem árt hozzá.
hr
Még egyetlen jutalmat sem szereztél. Vágj bele a kalandozásba, és szerezd meg az összeset!