Zagor.hu
Zagor.hu fórum
6. könyv: A Múmia Átka
BejelentkezésElfelejtett jelszó
Gondolatok a könyvről (4)
[b]Történet (3)[/b]: Egy hajótörés után szinte semmink nem maradt, és pénzt szeretnénk keresni, amikor összeakadunk Jerran Farr-ral a régésszel, aki elmondja, hogy a világ óriási veszélyben van, mert Akharis, a Gonoszság Istennőjének csatlósa visszatért a halálból és készen áll rá, hogy Akharis átkával pusztulást hozzon a világra. Ugyanakkor Akharis temploma számos kincset is rejteget. A játék elején ketten indulunk, de mondanom sem kell, hogy társunk kb. a harmadik fejezetpont után elpatkol. A sztorinak vannak egyedi részei. A sivatagi kaland eddig csak a Rémület útvesztőjében jelent meg, itt azonban sokkal jobb a kidolgozása, valamint megjelenik a méreg is, ezúttal sokkal jobban kivitelezve, mint az Éjsárkányban. Ugyanakkor a történet, hogy a megölt gonosz feltámad, és el akarja pusztítani a világot, már kezd igencsak kliséssé válni, és ezúttal a tájon kívül semmi egyediség nincs benne. A templomban való járkálás ismételten egy hétköznapi labirintusos sztori, az meg, hogy a legtöbb ellenség múmia, amikkel a végére már Dunát lehet rekeszteni, szintén nem a legnagyobb kreativitás a KJK könyvek történetében.

[b]Gondolkodás/szerencse (4)[/b]: Erősen hezitáltam a 3 és a 4 között, de most úgy döntöttem, jó fej leszek J. Nekem tetszik, hogy a labirintus részén kívül, ami azért erősen szerencsejáték, rengeteg gondolkodtató helyzet van, gondolok itt a sámán rejtvényére, a szellem rejtvényére, és az utána lévő kérdésekre, a szellemhölggyel való játékra, a távolság megfejtésére. De azért e mellett ott van a labirintus a maga ösvényeivel és random választásaival is. Az elején a bevásárlásnál meg talán érdemes lehet szem előtt tartani, hogy mikkel is fogunk harcolni…

[b]Nehézség (3)[/b]: Sokat gondolkodtam, mert ez egy nagyon nehéz könyv, lehet a kettes inkább realitás lenne, mint a hármas, de a két pont nálam inkább a Bajnokok próbája meg a Pusztítás maszkjai, azoknál pedig ez azért egy picivel könnyebb. Egy picivel… Kötelező tárgya viszonylag kevés van a könyvnek, ha jól néztem egy amulett és egy páncél, ami minden esetben muszáj, de nem árt egy aranykulcs sem, illetve van egy másik amulett is, amire a realitás talaján nézve szükségünk lehet. Ezenkívül meg kell tanulnunk a hierogrifák jelentését, meg kell értenünk egy nyelvet, válaszolnunk kell a szfinx kérdéseire. Szóval nem könnyű. Egy érdekes része a könyvnek, hogy pár helyen elveszíthetjük az eszméltünket és a kaland végén térhetünk magunkhoz. Ha erre a labirintus elején kerül sor, akkor bajban vagyunk, mert biztos nincsenek meg a kötelező tárgyaink. Ha viszont a labirintus végefelé történik ez meg, akkor már jó kérdés, hogy jól jártunk-e vagy sem, mert 1-2 erős tárgyat nem szerzünk meg, de pár kötelező tárgy beszerzését megspórolhatjuk, és a szfinxes részt is elkerülhetjük, ami azért nem olyan egyszerű. Ami igazán nehéz az a vége, még ha el is pusztítjuk a főgonoszt, túl kell élnünk az épület összeomlását, ami egyrészt egy szerencsés random választáson múlik, másrészt még egy szerencsepróba is kell hozzá. Szóval nem könnyű. [spoiler2]A végén úgy jártam, hogy nem sikerült a sámán teleportációjánál a szerencsepróba és ott maradtam az omló épületben. Ekkor vettem észre, hogy az elején szerzett lepecsételt palackom pecsétjét még nem törtem fel. Úgy döntöttem, feltöröm…asszem ezt hívják úgy, hogy csöbörből vödörbe.[/spoiler2] Az meg még egy külön szemétség, hogy bár amuletteket kell gyűjteni, az egyik közülük a halálunkat okozhatja.

[b]Játékélmény (3)[/b]: Egy része nagyon tetszett. Főleg az eleje. A vásárlás, a sivatagi kalandozás, a drakón, a sámán rejtvénye mind nagyon izgalmas részei a könyvnek. A labirintuson belül is volt 1-2 izgalmas rész, viszont az már összességében nem adott nagy élményt, inkább a szokásos folyosó-ajtó-leágazás vonalat követte. A vége meg szinte egyáltalán nem hozott lázba. Az, hogy egymás után kell 15 múmiát legyakni, nekem már nem nyújt játékélményt. Az azért tetszett, hogy a könyv végére szinte sebezhetetlenné váltam, mert meg is keményedett, meg kérgesedett is a bőröm, így alig-alig sérültem, ennek viszont egy alacsony ügyességpont volt az ára, ami nem tette könnyűvé a harcokat (ezért kellett harcokban is gyakran a szerencsémet használnom, aminek a végén komoly következménye lett). Ami még zavaró volt, az a sámánnál az, hogy a tárgyak magyarázatát a könyv hogyan kezeli. [spoiler2]Ugyanis ha van egy tárgyunk, amihez egy szám kötődik, akkor az adott számot kell harminccal megszorozni, hogy elmondja a jelentését. De ezek a számok sokszor nem egyértelműek. Például az, hogy a papírusztekercs esetén releváns, hogy ÖT oszlopban vannak az írások, és ez a tekercs száma, arra sokáig nem jöttem rá, és emiatt nem értettem, miért nem jutok egyről a kettőre. Ilyenkor azért jobb lenne egy egyértelmű azonosítószám.[/spoiler2] Összességében vannak benne kiemelkedő jelenetek, de az egészet inkább csak közepesre értékelném.

[b]Összesen: 13/20[/b]
© SangForrás
 
[b]Design[/b]
Nagyon hangulatos. A borítón főellenségünket láthatjuk, ahogy éjszaka épp elővánszorog kriptájából. Szép a kompozíció, csak ezeket a kísérteties betűtípusokat nem kellene szerintem erőltetni.

[b]Illusztráció[/b]
Vegyes a kép. A rajzok többsége átlagos, inkább elnagyoltnak tűnik (pl. 75., 105.), de vannak jól eltaláltak is. A képekben leginkább az a furcsa, hogy kevés elemet tartalmaznak, nem mondhatni hogy túl lennének díszítve. A szfinx (320.) és Nemset (384.) gyengék lettek, de a Drakón (294.), a Caarth (307.), Amnetut (359.), vagy maga Akharis portréja (397.) durván néz ki.

[b]Háttértörténet[/b]
Egy régész (ezek szerint ilyen foglalkozás a fantasy-világokban is van) kér segítséget tőlünk, mert egy rég halott uralkodót, Akharist sikerült híveinek megtalálniuk és szeretnék visszahozni az életbe. Egy kicsit furcsállottam, hogy ez konkrétan egyetlen embert, a mi régész barátunkat zavar, hiszen ahogy kiderül, a mumifikálódott fáraó az egész világot fenyegeti.

[b]Eredetiség[/b]
Mi mást mondhatnék, mint hogy eredeti a mű, hiszen nem nagyon van más ókori atmoszférájú játékkönyv (ja de, most jut eszembe a [url=http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=11][i]Rémület útvesztője[/i][/url]…). Ennek talán megvan az oka, mivel én magam sem tudom, hogy az egyiptomi vonal miképp egyeztethető össze egy kitalált fantasy világgal. [i]A Múmia átka[/i] azonban nem zavartatja magát, és igazából a kezdeti kétkedés után már engem sem izgatott, hogy ez akkor hogy is van. Ellenfeleink is igazodnak a környezetükhöz: skarabeusz-bogár, múmiák, állatfejű-embertestű lények, stb. Persze megjelennek a „klasszikus” fantasy figurák is (a jó modorra érzékeny Drakón figurája viszi a pálmát köztük), illetve a két világ találkozásából született hibridek is, mint például az Átkozottak, akik kifejezetten tetszettek. Ellenpéldának ott a Holtak őrzője, aki egy mérges csivavára emlékeztet. A 146-os ponton pedig jól érzékelem, hogy egy kevéssé leplezett Don Quijote utalás van..?

[b]Kihívás[/b]
Először azt akartam írni, hogy nem túlzottan veszélyes a kaland, de miután már a második nekifutásnál is elakadtam, és a harmadik során pedig már 18 (!) kód-bejegyzés virított a kalandlapomon, kicsit átértékeltem a dolgot. Szóval sok infó kell, ha végig akarunk érni a kalandban. A szükséges adatok egymásra épülnek, tehát mire találkozunk a sámánnal, addigra birtokában kell lennünk egy papirusztekercsnek (amit nem találunk, hanem árucsere folytán szerezhetjük meg – ezért is lehet gyanús hogy a kaland elején számos cuccot vehetünk és adhatunk el), ezt ő lefordítja, és onnantól tudjuk elolvasni az ó-szövegeket. Ez ahhoz kell, hogy megtaláljuk Akharist sírját. Később mindenképpen beszélnünk kell egy szellemmel, annak a megfelelő kérdést feltenni, ennek alapján pedig egy titkos kamrát megtalálni. Aztán kell még valami világító eszköz (nélküle kampec a sírhelyen), aranykulcs, sólyom mellvért, ankh szimbólum, a szfinx kérdéseire is válaszolnunk kell, és így tovább… Szóval az élet a múmiák földjén sem egyszerű. Meg kell azonban jegyezni, hogy ha a kaland során bizonyos pontokon valami oknál fogva eszméletünket vesztjük, akkor a saját áldozati szertartásunkon ébredhetünk fel. Ez elsőre nem hangzik túl jól, de mégis jobban járhatunk, mert így az előbb említett szükséges tárgy- és infóerdőnek a felére sem lesz szükségünk. Ha ilyenkor kiszabadítjuk magunkat, korábban találkozhatunk Akharissal, szóval ez egy abszolút előnyös „rövidítés”.
Emellett persze ott vannak a szokványos életerőpont-vesztő események is, nem semmi például, amikor egy fejezetpont alatt 15 db múmiával kell megküzdenünk.

[b]Főgonosz[/b]
Akharis előtt a kultusz főpapnőjét is eliminálni vagyunk kénytelenek, aztán pedig jön a főnök. Őt jópár módon gyengíthetjük, ami nem is árt, mert a 12/25-ös harci értékeivel nem kispályás múmiáról van szó. Itt a bőség zavarával állunk szemben, jó ötlet például összetörni a szarkofágját, vagy letépni a maszkját, bár ezek nem lesznek egyszerűek. Utána Sither hatalmas szobrára is vigyázni kell, végül pedig Akharist másodszor is el kell intézni.

[b]Rendszer[/b]
A klasszikus rendszer a „Mérgezés” rubrikával egészül ki, melynek pontszáma ha eléri a 18-at, akkor meghalunk. Ez az elején érdekesnek tűnt, de igazából nincs másról szó, csak egy új vonalról, ami mentén szintén el lehet patkolni. Mondani se kell, hogy mérgezős veszélyek és ellenfelek bőven lesznek a játékban.

[b]Hangulat[/b]
Nem rossz a hangulat, és rögtön egy harccal indítunk, ami elég egyedi. Régész barátunk (aki a kép alapján leginkább egy cowboy-ra hasonlít) természetesen nem sokáig lesz velünk, igazodva a kaland-játékok „magányos főhős” hagyományaihoz. A történet második felében a labirintus nagyon szerteágazó, ezerfelé mehetünk, de nagyon extra események nincsenek (leginkább harcok, szakadék-átugrások, stb.), a „hard” labirintusos rész pedig ugyanolyan kivitelezésű, mint a [url=http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=2][i]Tűzhegy[/i][/url]ben. Tetszett még a táblás játék Nemsettel, bár itt azért voltak erős feltételezései a könyvnek (hogy miért pont oda lépek, ahova, és aztán mi történik utána), de összességében jól volt megoldva. A kaland vége is jó volt, hogy a főgonosz eleste után a sámánnak még ki kell teleportálnia minket a kriptából.
 
Ez egy remek Kaland, Játék, Kockázat könyv, mely az ősi Egyiptom hangulatát idézi fel az olvasóban élőholtakkal, múmiákkal, templomokkal, földalatti kriptákkal és fejtörőkkel. Remek kikapcsolódást nyújt, minden vágyadat és várakozásodat kielégíti.

Azonban – és ez egy NAGY azonban – van egy komoly hibája: lehetetlenség végigvinni csalás nélkül, mivel az ellenfelek hihetetlenül erősek. Más szóval ez zseniális, és igen jól játszható könyv lenne, ha nem lenne tele bivalyerős ellenfelekkel.

Az ellenfelek és a főgonoszok, akikkel szembe kell szállni, túlságosan erősek. Rendszeresen, a történet legelejétől kezdődően összetalálkozol 10-es és 11-es ÜGYESSÉGŰ dögökkel, míg a korábbi könyvek csak a különleges szörnyeknek és a végső ellenfél számára tartogatták ezeket. Emiatt nem sok esélyed van arra, hogy túléld az utat.

Ahhoz, hogy egyáltalán esélyed legyen, maximális kezdőértékekkel kell nekivágnod a kalandnak, különben felesleges nekivágni az útnak. Emiatt az átlagos játékosnak semmi esélye nincs a végigjátszásra.

Jópofa könyv, megéri beszerezni, de némileg rontja az élményt, hogy szükségtelenül nehéz, és a harcok tekintetében nagyon kiegyensúlyozatlan.
Értékelés: 7 / 10
A Múmia Átka egy áldás.

Akik esetleg nem tudnák, azoknak elmondom, hogy a Múmia Átka volt az eredeto Fighting Fantasy sorozat utolsó kalandja. És bár ez a mű eléggé szemét volt, örök dísze marad a történeteknek. Elvégre a hatvanadik könyv, a Vérescsont soha nem jelent meg. Így záróműként egy sivatagi kalandot kaptunk.

Röviden arról van szó, hogy le kell győzni Akharist, egy korábbi kor gonosz uralkodóját, még mielőtt feléledhetne. Amennyiben ez nem sikerül, úgy egész Allansiát le fogja igázni. Úgyhogy a Koponyák Sivatagában kutatni kezdünk a fáraó nyughelye után. Ráadásul nem csupán Akharis áll veled szemben. Szorít az idő. Képes vagy véghez vinni a feladatot? Mostanra 58 kaland áll mögötted. Mit gondolsz?

A Múmia Átka egyiptomi hangulatú. És egy igen élvezetes kaland. Ötvözi mind a livingstone-i, mind pedig a jacksoni technikákat – köztük a fejezetponthoz számok hozzáadását, tárgyak összeszedését és a kihagyhatatlan labirintust. Bár nem tartozik a klasszikusok közé, méltó lezárása a sorozatnak.
hr
© AXE
2015. június 2. 20:35 | Válasz erre | #124
Koponyák Sivataga2.0 20:15-kor kivégezve.

Üdv:AXE
2015. május 7. 11:59 | Válasz erre | #123
Dettó, én sem értem még. [smiley]szomoru1[/smiley][smiley]wow1[/smiley][smiley]wilting[/smiley][smiley]alien[/smiley]
© Zak
2015. május 6. 23:43 | Válasz erre | #122
Ezeket a halálpont szerinti végigjátszásokat, amikről időről időre beszámolsz a fórumon, sajnos még mindig nem teljesen értem.
A tűzhegy varázslóját egyszer levezetted valahol, most megnéztem a könyvet, hogy megértsem, mi számít nálad halálpontnak. Ugye alapból azt gondolná az ember, olyan pontokról van szó, ahol a játékos meghal. A te értelmezésedben viszont nem erről van szó, erre már rájöttem, hanem olyan pontokról, ahonnan kizárólagosan, vagy több lehetőség közül egy bizonyos választásával olyan pontra kell/lehet lapozni, ahol biztosan meghalunk. De még ez sem igaz így, ugyanis a levezetésedben halálpontként jelölöd a 303-at, ahonnan a 243-ra lapozva halál helyett mindössze 3 ügyesség és 1 életerő vagy 1 ügyesség és 2 életerő pontot veszítünk. Persze bele lehet halni az életerő veszteségbe, de ilyen erővel halálpont lehetne az összes olyan pont is, ahonnan csatára lapozunk, hisz a harcokban is meg lehet halni. Szóval nekem nagyon zavaros ez a halálpontos dolog, mind elnevezés, mind pedig logikai szempontból.
De legalább megértettem (legalábbis azt hiszem), hogy mire utalsz, amikor a halálpontok szerinti végigjátszásra hivatkozol. Egyébként ha nálad egy könyv 147 halálpontot tartalmaz, akkor tényleg 147-szer elkezded a könyvet, hogy mindegyiket "teljesítsd"? Az azért nem kis elhivatottságot és lelkesedést kíván...
© AXE
2015. április 30. 18:13 | Válasz erre | #121
Iluskáéknak még31nyugodt napjuk a Caarth hullák mellett Akharis piramisának árnyékában.Június1-től viszont a maradék27halálpont könyörtelenül teljesítésre kerül.Utána két minikaland a A Sötétség eljövetele és a Fáraó Temploma,majd a XX.századi Egyiptomot elhagyva3apokaliptikus jövőbeli kaland a Freeway Warrior1.2.3.Úgyhogy igen sűrű nyárnak néznek elébe.

Üdv:AXE
© Vikky
2015. február 11. 12:36 | Válasz erre | #120
Vagy már én sem tudok olvasni... :S
© Vikky
2015. február 10. 19:00 | Válasz erre | #119
20+27 az 47. Szerintem az 1-es csak egy elítás előtte. (1)47.
2014. szeptember 22. 09:19 | Válasz erre | #118
Akkor ennyi erővel 399 halálpont van az összes olyan könyvben, aminek csak 1 vége van és csak 400 FP-és. :)
2014. szeptember 21. 14:57 | Válasz erre | #117
A Rakétások közül igen, amúgy a Kétélű Jóslatban van asszem 59 :)
2014. szeptember 21. 08:09 | Válasz erre | #116
Azért az való igaz, hogy AXE fórumtárs hozzászólásainak pontos tartalmát néha igazán nehéz megfejteni...
Itt a nagy számú halálpontok kapcsán talán valahogy úgy számolhatott, hogy az azokhoz vezető utakat, esetleges mellékágakat is figyelembe vette, minden egyes lépést hozzáadva a tényleges halálpontokhoz.
2014. szeptember 20. 22:46 | Válasz erre | #115
De hogy lehet 147 halálpont, amikor a Varászló kriptájában van azt hiszem a legtöbb 46-tal?
© AXE
2014. szeptember 20. 18:11 | Válasz erre | #114
A Múmia Átka 147halálpontjából120-at sikerült teljesíteni Szeptember1-ig.A maradék27a májusi forróság kezdetéig szüneteltetve van.

Üdv:AXE
2014. szeptember 19. 15:34 | Válasz erre | #113
Haha, igen, ez jó benne. :)
2014. szeptember 19. 15:31 | Válasz erre | #112
Nem értettem semmit sem. Milyen 120, meg 27 a nyáron. Áááhhhhh. De a Múmiában milyen 147 van???
© AXE
2014. szeptember 18. 18:22 | Válasz erre | #111
Freeway Warrior1-Highway Holocaust
Főhősünk és főhősnőnk egy víztározónál vannak felderítésen.Egyik pillanatban a főhősnőnk eltűnik a szemünk elöl.A következő pillanatban már kapálódzik a vízben majd tudtunkra adja,hogy nem tud úszni.Erre két lehetőséget kínál fel az író:Van nálad kötél?1.Ha van azzal húzod ki a lányt2.Ha nincs utánaugrasz és kiúsztok.Utána a következő monológot adja le félénken a hölgy:-\"Már másodszor mentetted meg az életemet.Kezd szokásoddá válni.\"
© AXE
2014. szeptember 18. 17:58 | Válasz erre | #110
A Freeway Warrior jó volt.Vannak utalások a későbbi Mafia illetve a Need For Speed Most Wanted című játékokra.A főhősnő jól néz ki.A gond csak az vele,hogy a 4könyvből háromnak aktív résztvevője és mindháromban történik vele valami:Rohadtul érdekes,hogy ezzel a nővel mindig bajok vannak.Már a legeleje azzal kezdődik,hogy meg akarod invitálni,a konvojotokba erre aki megtalálta azt kinyírják.Telik-múlik az idő,te egyre jobban belehabarodsz erre a könyv végállomásánál nem elrabolják.Suttyomban kislisszolsz a táborotokból,aztán egy szarrábombázott stadionban meg is találod-természetesen a bandatagokkal együtt.Kinyírod a találkozót szervező bandafőnököt,ezután pont elédtoppan az ősellenséged,akit a fent említett fejbeb@sz egy székkel.Távozásotok után pihenőtöket pár bandatag zavarja meg.Az eseményt Kate úgy alussza végig,mintha mi sem történt volna.Rögtön utána a főkommandós faszi akarja szétlőni a pofátokat,aki mintha mi sem történt volna,megszervez egy akciót,hogy robbantsatok fel egy lőszerszállítmányt.Miután ezt kivitelezitek a Veszett Farkas megbízza a legjobb merénylőjét,hogy nyírjon ki titeket.Négy ember indult partizánmunkára,egyetlen egy tér vissza.Merő véletlenségből motoron ülve,amikor vizualizálod a saját autódat,na ki ül a kormány mögött?Beülsz a sofőrülésbe erre a majomember Veszett Farkas akar veletek frontál puszit játszani,melynek a végeredménye az,hogy a folyómederben landol.Erre nagy örömötök közepette elküldenek titeket felderíteni ahol két bandatagot kell kifüstölni.Miután ez sikeresen kivitelezitek a konvoj összeül és megvitatja,hogy mivel a bandának tüzérségi fegyvereik vannak lőszerrel együtt,hogy már rutinos partizánként gyújtsátok fel egy festékgyárat illetve egy gumitelepet.A gumitelepet a haverod sikeresen felgyújtotta,te ezt konstatálva gyorsítasz a mozdulataidon ezzel kiváltva hogy idő előtt lángba boruljon a festékgyár.Miután sikeresen kimenekülsz,kiderül,hogy két bandatag utánatok eredt.Likvidálásukat követően egy bárban akarja két másik színjózan delikvens szétverni a whiskeysüveget a fejeteken.Miután megérkeztek a táborba kiderül,hogy nagynénéd nagyüzemi gombapörköltjébe valami álnok szemétláda beletett egy légyölő galócát.Vajon ki a gasztronómiai merénylet egyetlen áldozata?
© AXE
2014. szeptember 18. 17:35 | Válasz erre | #109
Egy példa(a második könyv a Tűzhegy varázslója):
64-230
118-74 217 224
125-253 328
139-242 379
182-219 231 276 288 335 347
198-174 186 233 245 290 302
230-148 275
243-303
339-21
361-35
379-242
387-200
396-39 142 289 382
400-169
Az első számok a halálpontok,a kötőjel utániak pedig azok ahonnan el lehet érni őket.Nekiindulok az első fejezetponttól a leírtakig.Ezek általában 1A5-ös oldalra kiférnek(a könyv terjedelmétől függően).A Múmia Átkánál Szeptember 1-ig a 147-ből 120-at sikerült teljesíteni.A harmadik nyáron reményeim szerint sikerül a maradék 27-et befejezni.
2014. szeptember 15. 10:47 | Válasz erre | #108
Mit jelent a halálpontok szerinti végigjátszás? Hogy azzal kezded, ahol a legtöbb van, vagy úgy játszol, hogy mind megtaláld azokat?

Milyen volt a Freeway Warrior?
© AXE
2014. szeptember 6. 16:59 | Válasz erre | #107
Van 6téli zagor.hu-s kalandjáték.1.Éjsárkány2.A Vérfarkas Üvöltése3.A Vámpír Kriptája4.A Vámpír Bosszúja5.A Pusztítás Tornya6.A Sötétség Tőrei.A Sötétség Tőrein kívül mind megvan.Azokat készítem elő a Decembertől Februárig tartó éles menetre.Jelen pillanatban a Vérfarkas Üvöltésének halálpontjai vannak soron.

Üdv:AXE
2014. szeptember 5. 17:47 | Válasz erre | #106
Csak nyáron olvasol könyveket? :)
© AXE
2014. szeptember 1. 09:54 | Válasz erre | #105
Sziasztok!
A két hónapnyi intenzív halálpontok szerinti végigjátszás eredményeképp a 147halálpontból 120került teljesítésre.Iluskáék9hónapnyi nyugalmat leltek a Koponyák Sivatagában a maradék27valamint a másik négy történet teljesítése előtt.

Üdv:AXE
© AXE
2014. augusztus 29. 09:31 | Válasz erre | #104
Sziasztok!
Még3nap maradt a nyárból,és már csak 35halálpont vár teljesítésre.

Üdv:AXE
© AXE
2014. július 17. 19:52 | Válasz erre | #103
Sziasztok!
A pecsét feltörése után előkerülő Nankára gondoltál(az utolsó halálpont)?

Üdv:AXE
© AXE
2014. július 2. 10:34 | Válasz erre | #102
Sziasztok!
Örömmel értesítek mindenkit,hogy az imént jöttem meg a pennámmal,úgyhogy
minden akadály elhárult Iluskáék sivatagi halálmenetének folytatása előtt.

Üdv:AXE


2014. június 29. 10:57 | Válasz erre | #101
Ókori egyiptom a Titánon!Beleillik az összképbe?Szerintem nem,de ennek ellenére a lehetőségekhez képest Jonathan Green-nek ez a beillesztés mégis egész tűrhetően sikerült!Nade kezdjük az elemzést az elejéről.
A borító ha nem is a kedvencem,nagyon fasza!Sajátos stílusú,eltalált,hangulatos ábra,szó nem érheti a ház elejét.
Ehhez képest viszont a belső képek eléggé gyengék,egy-két kivételtől eltekintve éppencsak hogy tűrhetőek,és a tipikusan egyiptomi hangulatot
sem adják vissza.
A kaland felépítése,stílusa félreismerhetetlenül Jonathan Green-i,bár számomra néhol Ian Livingstone stílusa is érezhető volt!Lehet ez lendítette kissé feljebb nálam ezt az anyagot a többi,általam is ismert Green könyvhöz képest(Démonlovagok,Vérescsont).Itt is megvan az íróra jellemző szörnyáradat mint a többi művében,de itt azért valamivel kevesebb van belőlük,nem annyira túlbrutalizáltak,és elkerülhetőbbek is mint az lenni szokott.Ettől eltekintve sem könnyű a sztori,de nem is akkora szívatáshalmaz mint pl. a Démonlovagok!Általában minden kihívásra van valami helyzetet könnyítő megoldás.Az újításnak számító,18-as,alapból magasnak tűnő mérgezés érték ennek ellenére is elég szarul sült el,mert szinte lépten-nyomon megmérgez minket Green bácsi.
Én ugyan pont fordított sorrendben olvastam őket,de elég vad hogy az ezután a műve után következő Vérescsont rengeteg momentumát,innen,önmagától lopta!Már kapásból a két mű eleje majdnemhogy azonos.Arra a cuccra kissé szigorúbban adtam egy 10/6-ost,erre pedig kicsit engedékenyebben egy 10/7-est!Reálisan valahol ez is 6 és 7 között lenne,de-lehet az allansiai közeg az oka-mégis ez sikerült jobban!Szerintem eleve hangulatosabb,amiben annak is szerepe van hogy valamivel könnyebb is,ami nem zökkent ki ebből a hangulatból.[smiley]c1208[/smiley]
Ezt a kalandot bárkinek(bár inkább haladó játékosoknak!)merem ajánlani!Kerekedjetek hát fel és intézzétek el a gonosz[smiley]fantasy-mummy-33[/smiley]-át![smiley]awink[/smiley]
10/7
Tedd azt másokkal,amit szeretnél hogy veled tegyenek meg,illetve ne tedd,amit magadnak sem szeretnél!
2014. március 11. 17:59 | Válasz erre | #100
Jó kalandozást kívánok[smiley]wave[/smiley]
© AXE
2014. március 11. 17:52 | Válasz erre | #99
Sziasztok!
Még bő két hónap a nyári forróságig.Amint beköszönt a szép idő négy hónap alatt öt történet kerül halálpontok szerint végigjátszásra:
1.A Múmia Átka
2.A Fáraó Temploma
3.Freeway Warrior 1.Highway Holocaust
4.Freeway Warrior 2.Slaughter Mountain Run
5.Freeway Warrior 3.The Omega Zone
Úgyhogy igen sűrű nyárnak nézünk elébe.

Üdv:AXE
2013. július 15. 13:36 | Válasz erre | #98
Az elmúlt héten háromszor játszottam ki, de mindháromszor vesztettem. Tegnap végre sikerült kijátszanom és nyertem is. Ez TÉNYLEG egy szuper könyv és TÉNYLEG NEHÉZ !!!!!!!!!!!!!!!! Szerintem még Az elátkozott háznál is nehezebb, de ettől olyan élvezetes.A fordítás szuper lett. Az ellenfelek bivalyerősek és volt egy-két emlékezetes harc teszem azt a Drákon, A Holtak Örzője(Ők ketten ott vannak a Top 10 KJK ellenfeleim között), aki egy túlméretezett spiccre hasonlított, a Caart valamint maga Akharis(Karizmatikus és szimpatikus főgonosz.)Tetszett a hangulata is,mert Én imádom az egyiptomi mitológiát és nem volt még ilyen a KJK könyvek között. Aki még emlékezetes volt az Lopar,a sámán. Összefoglalva egy ZSENIÁLIS könyvet játszottam végig ismét. A nehézsége miatt egy erős 9-est érdemel. Nagy Tisztelet nektek, hogy kiadjátok ezeket a zseniális könyveket. :)
© AXE
2013. július 13. 09:37 | Válasz erre | #97
Sziasztok!
Ha esetleg mennétek nyaralni,szeretnék jó pihenést kívánni!
© AXE
2013. június 13. 17:46 | Válasz erre | #96
A szegény ártatlan megzavart áspisok főhősünk végzete a djarati Holtak Könyve megszerzése után.
© AXE
2013. június 13. 10:21 | Válasz erre | #95
Most jutott eszembe:bevetem az ANKH-ot saját magam feltámasztására.:-)
© AXE
2013. június 7. 13:34 | Válasz erre | #94
Sziasztok!
Kíváncsi voltam,hogy a Múmia átkában hány lépés alatt lehet elérni a 18-as mérgezést.Nos a zagor.hu-féle Királyok Koronájával kipörgettem a kezdő értékeket.Ügyesség:12 Életerő:24 Szerencse:12pontokkal vágtam neki.(Naná,hogy véletlenül:-))Nos a 18-as mérgezést nem sikerült összehozni,viszont az életerő pont 24-ről 0-ra redukálását a Xoroák fejezték be.Ezzel szemben a mérgezés pontszám,ami a lényeg lett volna,csak 4 a 18-ból.
© AXE
2013. június 6. 18:33 | Válasz erre | #93
Amik pedig a helyszínen kiderülnek:
1.Örök és szörnyetegek a sírkomplexumban.-itt szó esik a Holtak Örzőjéről és az Amentutról velük később úgyis találkozol.
2.A Kobra Kultusza.-Kiderül,hogy vezetőjük Sithera papnője.
3.Akharis.-Kiderül,hogy érzékeny a tűzre,valamint,erejét a maszkja adja.-ezt a választási lehetőséget szintén felajánlja a könyv az utolsó csatánál.-Tehát ezeket felesleges megkérdezni.
© AXE
2013. június 6. 17:17 | Válasz erre | #92
A Rehotepnél pedig ez a két információ hasznos:1.A rád váró csapdák2.Amulettek amik hasznodra lehetnek.
A többi választási lehetőség semmitmondó.
© AXE
2013. június 6. 07:49 | Válasz erre | #91
Ha nem a majmok között mész hanem a sziklák tetején a réz látcső segítségével látod meg a Szellem Sziklát.
2013. június 5. 18:32 | Válasz erre | #90
Leellenőriztem a végigjátszást,és abszolút jónak látom.Két apróbb dolog amit talán lehetne másképp.
302-nél úgy gondolom lehet egyből 62-re menni hiszen a 131-es vonalnál csak a Xoroák jönnek,nincs nélkülözhetetlen info vagy tárgy.
A másik,a piramisba való bejutásnál a 183-119-306-33-204 helyett a 183-276-348-204-et látom jobbnak. A többi okés.
A réz látcső jó valamire? Mert ha van,ha nincs ugyanoda kell lapozni utána.
© AXE
2013. május 29. 08:25 | Válasz erre | #89
Sziasztok!
Kíváncsiságból kipróbáltam a rejtvényre az angol választ(time)és bejött.

Üdv:AXE
© AXE
2013. május 26. 19:49 | Válasz erre | #88
Most ugrott be,hogy a Kristálykoponya is sivatagban játszódik.
2013. május 24. 15:52 | Válasz erre | #87
Hello!
Nálam folyamatban van az ügy,csak semmi időm nincs :( Amúgy nagy KÖSZÖNET érte! Ha végeztem jelzek,hogy nálam mennyire vált be.Most a piramis elején járok.
© AXE
2013. május 20. 19:50 | Válasz erre | #86
Sziasztok!
A végigjátszást ellenőrízte valaki?

Üdv:AXE
© AXE
2013. május 20. 19:48 | Válasz erre | #85
Nem is azért mondtam,csupán megjegyeztem.
© killmaster (Savanyúhas)
2013. május 20. 18:18 | Válasz erre | #84
Van ott több hasonló stílus felidéző dolog! Az egyik halálcsapda pl az Elátkozott házból származik, és több esemény más-más írók műveiből merít. Ez nem zavaró különösebben, hisz ha ez az első könyv, amit kalandorként olvasol akkor még nem tűnik fel, csak az öreg rókáknak, akik már átküzdötték magukat sok kalandon! Inkább idézzen fel egy korábbi műből, mint aztán valamiféle elfuserált zagyva dolgot tegyen bele. Azért maga a kaland is megér egy misét, csak pislogtam mikor jöttek a fejtörők, meg az ellenfelek. Ha nem is kiemelkedő műve Mr. Zöld úrnak, azért észnél kell lenni. A kezdők inkább valami egyszerűbbel kísérletezzenek! [smiley]zavart2[/smiley]
2013. május 20. 16:40 | Válasz erre | #83
Szerintem ez egy utalás akart lenni, vagy ha úgy tetszik, egy easter egg. Ha jól alkalmazzák, akkor megadja azt a kis pluszt. Bár ennek inkább Livingstone a Mestere szerintem.
© AXE
2013. május 20. 14:27 | Válasz erre | #82
Xoroák ellen csontkürtöt használni?...Másnak nincs déja vu érzése?
2013. május 17. 16:19 | Válasz erre | #81
Akkor még azért fiatal volt, persze igaz, rohadt sok. Valaki szólhatott volna fentről neki... vagy akkor úgy voltak, hogy úgyis az utolsó?
© AXE
2013. május 17. 16:05 | Válasz erre | #80
Még annyit:147halálpont;nem semmi.Jonathan Green kitett magáért.
© AXE
2013. május 17. 15:39 | Válasz erre | #79
Örülök,hogy segíthettem.
© runner
2013. május 17. 15:38 | Válasz erre | #78
Feltettem az oldalra.
A főhős Te vagy!
© AXE
2013. május 17. 15:22 | Válasz erre | #77
Kedves runner!
E-Mail-ben elküldtem a Múmia Átka végigjátszását.

Üdv:AXE
© runner
2013. május 17. 11:21 | Válasz erre | #76
Igen, küldheted. :)
A főhős Te vagy!
© AXE
2013. május 17. 11:15 | Válasz erre | #75