Zagor.hu
Zagor.hu fórum
43. könyv: Démonlovagok
BejelentkezésElfelejtett jelszó
Gondolatok a könyvről (1)
Kisebb Spoilerek.

Nekem a DL az egyik kedvenc lapozgatósom, JG nagyon odatette!

Azt hiszem, hogy az egyik legmegosztóbb könyv ez. Vagy szereti valaki, és akkor nagyon, vagy nem. Sokak szerint túl nehéz lett a könyv, mert rengeteg benne a nehéz harc. Ez így is van, de szerintem még átlagos 9-10-es ügyességgel is bőven kijátszható - persze kell hozzá némi szerencse is. A titok mindössze annyi, hogy normálisan végig kell játszani a könyvet, mert ha elég ügyesek vagyunk, akkor a kaland folyamán rengeteg olyan segítséget kaphatunk, ami nagymértékben hozzájárul a végső sikerünkhöz.

A kaland abszolúte epikus és nagyívű, mondhatni klasszikus darab. Az író inspirációja a Machbeth volt, ez erősen is érződik rajta. Rengeteg helyszínen járhatunk, ami biztosítja azt, hogy alig lesz egy perc nyugalmunk is. Akik szeretik a lovagkort, azok egyből meg fogják szeretni ezt a könyvet. A történet is klasszikus, le kell győznünk a holtából feltámadt gonosz boszorkánymestert, melyhez párosul "egy kis" éhínség, járvány, miegymás - már egy jó kis darkos feelinget adva ezzel. Ez viszont ne tévesszen meg senkit, az egész FF közösség egyet értett abban, hogy Belgaroth az egyik legkeményebben ellenfelünk az egész sorozatból! Aki szereti a rejtvényeket, az sem fog csalódni a könyvben, lesz benne része. De még mi az hogy! Úgy gondolom, hogy az egyik legötletesebb rejtvény e történetben foglal helyet, persze ennek mindenki járjon utána:) Ami még jelentősen hozzáad az egészhez, azok a kaland elején választható speciális képességek, amelyeket elég sűrűn fogunk alkalmazni.
Többet nem szeretnék róla írni, mert akkor csökkenne az élvezeti érték, ezért azt tanácsolom, hogy aki még nem játszotta végig, sürgősen kezdjen neki.

Egyszer mindenképpen kötelező!
hr
© Uhu
2020. október 28. 20:59 | Válasz erre | #89
Na vééégre elkészült a könyvről a kritikám! Terveim szerint az összes újra-, vagy elsőre elolvasott könyvről fogok majd írni beszámolót, egyelőre ez az első. Jó szórakozást hozzá! :)
https://kalandjatek.wordpress.com/2020/10/28/demonlovagok/
(ott kellemesebb elolvasni, mert képekkel is illusztráltam)

DÉMONLOVAGOK

„Huhh!” - nagyjából ezt tudta elhagyni a számat, amikor végül, végre-valahára, véglegesen sikerült végigvinnem a küldetést és megmentenem Vaskövesdet a gonosz Belgaroth-tól. Korábban már olvastam mások beszámolóit a könyvről, hogy mennyire brutálisan nehéz. Ekkor azonban még csak a történet sikeres megoldását kerestem és nem foglalkoztam azzal, hogy hányszor halok meg. Az a típus vagyok, aki a „casual gaming”-et mellőzve szeretem a kihívásokat, a szinte már lehetetlen feladatokat, mert a gigászi küzdelem és a megoldás végül sokkal nagyobb sikerélményt ad, mintha könnyen végig tudtam volna valamit vinni. A szerző, Jonathan Green a Démonlovagokkal azonban sajnos tényleg átesett Lángsörény (lovunk) túloldalára. Lássuk miért is mondom ezt! Akik már végigjátszották a könyvet, azok lapozzanak a 43...helyett az értékelés utáni SPOILEREK részhez!

A könyv háttértörténete látszólag a szokásos „Jön a gonosz XY, csak Te tudod legyőzni!” sémáját követi. Azonban már itt is van egy csavar, miszerint egy természeti-természetfeletti vihar szabadította Vaskövesdre az ellent - ez tetszett, mert adott az eseményeknek egyfajta természetességet. A másik, ami örömmel töltött el, hogy bár ismét mi vagyunk azok, akikre hárul az aktuális rosszfiú legyőzése, de ezúttal mi tényleg jófiúk vagyunk. Azaz nem csak a jó szerepében tündöklő, de közben mindenkit kifosztó, lemészárló, kétes kalandozó, hanem valóban a 'Jó' felkent paplovagja, aki így is viselkedik: igyekszik segíteni a tőle segítséget kérőkön, a tolvajokat nem mészárolja le, hanem csak átadja a városi őrségnek és képes a szellemeket és az élőholtakat is megsebezni, vagy elpusztítani. Már amennyiben a játék elején kiválasztottunk ilyen képességeket!

Ez ugyanis a könyv, szerintem másik kiemelkedő tulajdonsága: a játék elején választhatunk eltérő képességek közül négyet, valamint további
fegyvereket és felszerelést. Míg az utóbbiak mérsékelten (de távolról sem lényegtelenül!), az előbbiek alapvetően befolyásolják és módosítják mind a történetet, mind a csatákat, aszerint, hogy miket választottunk! Ráadásul, míg egyes képességekről később kiderül, hogy nem sok előnyület látjuk, vagy konkrétan hátrányokat okoznak, addig egy részükre mind szükség lesz a történet második felében előkerülő brutális ellenfelekkel való küzdelemben! Viszont ugye csak négyet választhatunk... Szóval már emiatt is többször újrajátszható a játék a különböző választásokkal. Ehhez kapcsolódik az egyik város piacán megvásárolható árukészlet, amellyel szintén sakkozhatunk, hogy mi a fontosabb a túlélésünk érdekében. Ugyanyígy ajánlott stratégiáznunk, hogy mire költsük a meglévő csekély pénzünkket, illetve a Szerencsénkkel is.

Bizony: rengeteg szerencsedobást (is...) kell tennünk, amelyek mind apasztják a szerencse pontjaink számát. Ugyan vehetünk egy amulettet, amely két dobásnál felmentést ad, de még ezzel is sokáig rettegni fogunk minden egyes dobásnál, mert bizony még egy 11-es kezdeti érték mellett is le fog hamar menni minimum 8-ig, hogy aztán később, lassanként visszanövekedjen 10-11-ig. A jó hír az, hogy ha a 8-ig tartó szakaszon túljutunk és ügyesen menedzseltük a Szerencsénk növekedését, akkor innentől már nyugodtabb kézzel dobálhatjuk a Szerencse próbákat. Emellett azonban rengeteg Ügyesség próbát is kell dobnunk a történet folyamán és az a helyzet, hogy ezek többsége küldetés-kritikus, azaz, ha elrontjuk, akkor bizony lőttek annak a 400. fejezetpontnak. Itt akkor bele is kezdenék a negatívumokba: elképesztő mennyiségű szerencsés kockadobásra lesz szükségünk, ha átlagos értékekkel végig akarjuk sikerrel vinni a Démonlovagokat! Ez bizony komoly hiba.

Hősies küzdelemmel, illetve egyfajta kísérletképpen Ügyesség 10, Életerő 18, Szerencse 11 értékekkel akartam mindenképpen végigvinni a küldetést. Nos, ez bizony csak nagyon sokadikra sikerült... Mert nem elég, hogy töméntelen mennyiségű Szerencse-, és Ügyesség próbával zaklat a szerző, emellett egyéb dobások is vannak, amelyek szintén letörhetik a sikerre való reményeinket. És akkor még a harcokról nem is beszéltünk...! A harcok brutálisak. De tényleg. Szinte mindegyik csatában lesz az ellenségünknek valamilyen előnye, bónusza, vagy nekünk hátrányunk. Itt is, bizonyos esetekben, még ha győzünk is, de ha nem túl hamar, vagy akár csak egyszer (!) megsebez egy lény, akkor vagy azonnal véget ér a kalandunk, vagy durván csökkennek az esélyeink. Ez pedig így már tényleg túl sok. Részemről a „nehéz” fogalmát úgy definiálom, hogy kitartó munkával és türelemmel, valamint egy kevés szerencsével végül sikert érhetünk el. A Démonlovagok viszont nem csak nehéz, hanem kiszámíthatatlan is, mint egy szerencsejáték. És amikor egy óra olvasás és harc miatt megint azért kezdhetem újra, mert egy dobás a rengetegből nem sikerült, akkor azért már inkább frusztráció kezd kialakulni, mintsem a hősi hangulat.

Aztán ott van még egy bizonyos Ügyességpróba, amelyet el kéne veszítenünk, különben nem tudjuk végigjátszani a könyvet. Ez egyértelmű játéktechnikai hiba, hiszen a lehetséges bónuszaink ebben nemhogy nem segítenek, hanem még hátráltatnak is! Biztos vagyok benne, hogy ez nem szándékos volt, ezen a ponton viszont akkor kap megrovást az eredeti kiadó és olvasószerkesztő is, aki ezeket nem vette észre. Sajnálom egyúttal, hogy a Zagor.hu-s újrakiadás ezt nem javította ki. Sőt, még belekerült egy ugyancsak végigjátszhatást megakadályozó elgépelés is, de ez talán, így az internet korában megbocsájható - nem úgy, mint anno a rakétás Káosz fellegvára... Ettől eltekintve szerintem nagyon szép munkát végeztek a Zagorosok, a könyv kiváló minőségű külsőleg-belsőleg, köszi nektek ezúttal is!

Amiről még írnék röviden, azok a remek fejtörők, amelyekkel eddig még nem találkoztam a KJK-s karrierem során: rendesen megizzasztanak, de
türelmes munkával végül megoldhatóak. Aztán ott vannak még a Becsületpontok, az Idő, amelyik telik - ls ha kifutunk belőle, végül, szokás szerint pórul járunk -, a csapatharc és a számos hosszú, akár egy oldalon túl nyúló fejezetpont is, amely annyira élvezetessé teszi a könyvet! A történet is egyre nagyobb ívű lesz: nekem sok helyen a Gyűrűk ura epikus pillanatait tükrözte. Végül és utolsósorban beszélnék még a vizualitásról is: bár számomra másodlagos, hiszen a beltartalom érdekel. Nekem a Démonlovagok címlapja egy kifejezetten gyenge alkotás. „Démonok Barbi változatban”. A démon színe, amin lovagol egy másik, teljesen elüt a kép szín-összhatásától a bugyipiros-rózsaszín mázával. Maga a háttérkép is kissé elnagyolt. A könyv belső illusztrációival viszont teljesen meg voltam elégedve: szépen kidolgozottak, fontos eseményeket, szereplőket mutatnak be. Bár némelyik tényleg kicsit túl sötét lett, de ennyi még belefér. Összességében Tony Hough derék munkát végzett.

A Démonlovagokról nem könnyű végső véleményt mondani. Az szuper történet, a kiváló rejtvények, az izgalmas harcok, az újrajátszhatóság és a összetett stratégiázás odaszögezik a kalandozót a könyv elé. Ugyanakkor az irreálisan sok kockadobás próba és a túlzásba vitt csatározások miatti rengeteg újrakezdés egy időt után már inkább idegessé és nem hőssé teszik a játékost. Mindezen hibái ellenére nem tudom lehúzni a Démonlovagokat, mert a mérleg másik felén annyi pozitívum van. Amit ajánlanék, hogy a fentebb említett 10/18/11 értékek alatt senki se vágjon bele - persze elképzelhető, hogy ennyi bármelyik másik könyvben is elkell :) -, de ha nem annyira heroikus-kísérletező kedvű, mint én, akkor nyugodtan mehet 11-es Ügyességgel és 12-es Szerencsével is. Lesz még úgyis bőven elég kihívás...! :)

PRO

+ Elképesztően összetett, érdekes történet és remek mellékküldetések

+ Gondolkodást igénylő fejtörők

+ A kezdeti képességek és felszerelés kiválasztása sokféle végigjátszási lehetőséget kínál

KONTRA

- Játéktechnikai hiba egy ügyességpróba kapcsán, amely végigjátszhatatlanná teszi a könyvet, ha komolyan vesszük

- Túlságosan sok múlik a kockadobásokon, amelyek túl sokszor befolyásolják a végigjátszhatóságot

- Frusztrálóan nehéz, illetve kiszámíthatatlan játékmenet

Eredmény:

80%


SPOILEREK

Bár többször felmerült bennem, hogy mégis csak megkönnyítem az életemet és legalább a kezdeti Ügyességet 11-re emelem, de végül úgy döntöttem, hogy adok magamnak esélyt 10-zel is. Végül sikerült győznöm, de ezért tényleg mindent meg kellett mozgatnom... A legfontosabb megoldás, amit kitaláltam az az volt, hogy előre, sorrendben, egymást után kidobáltam a játékban, a helyes úton megjelenő Szerencse, Ügyesség próbákat (figyelembe véve, hogy aktuálisan mekkora Szerencse pontot kell megdobnom). Plussz a többi küldetés-kritikus kockadobást is, mint a bölcs házában keresgélést (OK, tudom, ez nem küldetés-kritikus, de mégis csak az, mert arra a +6 aranyra nagyon is szükségünk van!), a Vudvuzok döntését, a Zombik 2D6*x2 Életerős támadását, a csapat harc első körét, Llohó/Juvar áruló katonájának 4 kör alatt való legyőzősét. (Még felvehettem volna a főpap átkát is, mert bizony egy tériszony még adhat olyan „kellemetlenségeket”, amelyek egy további elrontott próbával szintén sikeretelen küldetést adnak ki végül.) Gyakorlatilag mindent, ami a csatákon kívül zajlik. Hogy miért?

Mert elegem lett abból, hogy egy-két óra olvasás, sikeres harc és sikeres küldetés-teljesítés után egyetlen rossz kockadobás miatt kezdjem megint az egészet előlről... Úgy gondolom, mivel a szükséges kockadobásokat megtettem, ezért szabályosan játszottam - egyszerűen csak időt spóroltam. Természetesen, ha valamelyik küldetés-kritikus dobás nem sikerült, akkor kezdtem az egész dobálódzást elölről, a nem küldetés-kritikus dobások eredményeit pedig felírtam és a játék folyamán aszerint folytattam a küldetést, amilyen értéket kaptam. Ezek után kezdtem neki a történet olvasásának, figyelembe véve az összes többi érték módosulását és a harcokat is szabályosan lejátszva. Ugye, aki játszotta már a Démonlovagokat, az meg tudja erősíteni, hogy még ez sem elég - még a helyes végigjátszási útvonal, a helyes felszerelés és tárgyak, a megfelelő Szerencse menedzselés mellett is bőven a fűbe haraphatunk! És akkor itt jönnek a finomságok, mindenekelőtt a kezdeti képességek kiválasztása. Úgy gondolom, itt azért nagyban számít az, hogy milyen Ügyesség értékkel indulunk. Egy 11-12-esnél már kevésbé számít az, hogy specializálódjunk dárdára és így +1-gyet kapjunk az Aelfgard használatával.

Sokan panaszkodtak, hogy túlságosan erősek az ellenfelek. Szerintem ez csak pár ellenfélnél igaz, mert megfelelő tárgyak és képességek használatával bizony ezeket a harcokat ki tudjuk egyenlíteni. Az erdei szoborharcos felvehető pajzsa máris csökkenti 1-gyel ellenfeleink támadóerejét, majd a varázsgyűrű ezt csökkenti még 1-gyel, tehát még egy 10-es Ügyességnél is már gyakorlatilag 12-vel támadunk. Emellett Torin páncélja is 1-re csökkenti a sebzősédünket, ami még akkor is kellemes, ha jó pár ellenfelünk ezt felülírja 2-re az alap 3-as sebzésével, illetve a speciális támadásaikkal. Emellett elég bőségesen el leszünk látva élelmiszerrel, amivel harcok előtt és után könnyedén felgyógyíthatjuk magunkat. Emellett ott a két, kezdeti gyógyitalunk is, amiket utolsó segítségként - szerintem - megihatunk harc közben is, hiszen egy-egy kortyról beszélünk (illetve, ha már az élelmiszereket ilyen gyógyító hatásfokkal hasznosíthatjuk a harcokon kívül, akkor a gyógyitallal is lehetünk ennyire engedékenyek, pláne, hogy ezt nem tiltja a szabályzat).

Szerintem az igazán durva csaták az alábbiak: Cadaver, amennyiben pókiszonyban szenvedünk, bár még itt is +2 előnyünk van (-1 pókiszony. +1 harang megsemmisítése, + 1 pajzs, + 1 gyűrű). Itt csak akkor van gond, ha kétszer egymás után megüt, mert akkor kapunk még 1D6 bónusz sebződést. A valóban kemény ellenfél a Lánglovag, egyetlen öröm, hogy neki nincs semmilyen bónusza. Itt 10+2 Ügyesség feszül 12 ellen (vagy hivatalosan 10:12-2 ellen), ugyanakkor, tudva, hogy rövidesen visszaállítódik a kezdeti értékre a Szerencsénk, bátran használhatjuk 4 Életerő pont sebzésre, mert számításaim szerint ott, akkor még legalább 10 Szerencse ponttal kell rendelkeznünk. A csapat harcról már írtam, én előre kidobtam az első harci kört is, mert csak ennyire van szükség, ugyanakkor sikertelenség esetén gyorsan itt is gyorsan véget érhet a kalandunk. Az Embervad bajnok szintén kemény ellenfél, de vele szemben is +1 előnnyel rendelkezünk, úgyhogy kis szerencsével legyőzhető. Lhohó/Juvar áruló katonája alapból komolytalan, csak azért hozom szóba, mert ha nincs szerencsénk és nem sikerül négy kör alatt legyőzni (ezen a ponton nem engedhetjük meg, hogy Szerencsét használjunk erre), akkor ugyancsak vége a dalnak. Murgrim ekkor már nem ellenfél a +3-as előnyünkkel (...amennyiben dárdára specializálódtunk), a Káosz Bajnok viszont az összes csata csúcspontja!

Ugye az a gond, hogy nem tudjuk teljesen eltüntetni a hátrányainkat úgy, hogy közben rendelkezzünk a többi, szükséges képességgel is. Úgy találtam, hogy a Szelleműzés mindenképpen kell, különben baj lesz a Szellemtőrrel, valamint állandóan csökkenni fog a Szerencsénk a próbák miatt. Ugyanez igaz a Titkos tanokra is. Egy darabig a Célzást is felvettem, mert nem árt a nyyílpuskához, illetve elég béna a győzelem előtt elhalálozni, mert 8-as fölé dobva nem tudjuk eltalálni az Aelfgar-ral Belgaroth-ot... De miután kitaláltam a játék eleji kocka-végigdobálást, már megengedhettem magamnak ezt a „luxust”, hogy kihagyom. A Fegyverismeret: Dárda szintén kötelező elem, amennyiben 10-es Ügyességgel indulunk, hogy legyen bármi esélyünk Belgaroth szövetségesei ellen. Marad az utolsó képesség, amelynél a Szent Csapás, a Lovaglás és a Fegyverismeret: Lándzsa között van értelme dönteni.

(Sokadik) elsőre a Szent Csapás mellett döntöttem, mert sokszor jön jól az a kis -1 ellenfél Ügyesség, -2 Életerő előny. De ez ugye semmit nem segít a Káosz Bajnok ellen, aki, ellen így -1 hátránnyal, illetve lóról lelökés esetén már -3 hátránnyal várhatjuk a jó eséllyel bekövetkező végzetünket...úgyhogy mikor ez meg is történt velem, akkor végül nem téptem szét darabjaira a könyvet, hanem beláttam, hogy a Lovaglás már kiegyenlíti a Támadóerőinket és így legalább van esélyem a győzelemre. Azért a szerző szemétségét mutatja, hogy ennél a brutális csatánál nem engedélyezi a számszeríj, sem a Szent Csapás alkalmazását...Viszont 1 Szerencse pontot felhasználhatunk ellene a csatában, mert azt rövidesen visszakapjuk. A Lovaglás ráadásul még sok más helyen is jól jön, többek között kisebb eséllyel esünk le Celastrix hátáról is. :) Ezzel szemben a Fegyverismeret: Lándzsára összesen ebben a harcban, valamint korábban, a Zombiknál használható ki.

Ki maradt még? Morgwin csak azért kemény, mert ha megsebez, megint csak zuhannak a végigjátszásai esélyeink -1 Ügyességgel. Ugyan Szerencsét azt hiszem már használhatunk ellene a csatában, mert több Szerencse próba már nem lesz, de azok a pontok meg jól jöhetnek a Káoszlovagok, illetve Belgaroth ellen is... Ugye itt jó lehet egy Szent Csapás, erre azt mondom, hogy használjuk el rá a Szentelt olaj egyik adagját (a másikat meg vagy a Zombikra, vagy a Káoszlovagokra, vagy Belgaroth első támadásánál). A Káoszlovagos csata egy vicc, itt azért erősen rondákat gondoltam a szerzőről! Ráadásul nem is azért, mert annyira combos ellenfelek lennének a lovagok, hiszen itt is +3 előnnyel harcolunk. Hanem a töméntelen mennyiségű sebzés miatt, amire szükségünk lesz, hogy legyőzzük őket. Legrosszabb esetben 72-szer kell győztes kockadobást bevinnünk, ami borzasztóan unalmas és monoton. :( Belgaroth persze szintén kemény ellenfél, de azért némi szerencsével, illetve szükség esetén egy kis gyógyital segítségével azért legyőzhető.

Marad még a választási lehetőség, hogy a piacon mit vásároljunk? Zidan amulettje és a Hervasztóvíz ugye alap, én vittem a Megvilágosodás italát is, mert jól jön az, ha nem kell Szerencsét dobni Connor szelleménél. Ajánlott a Szentelt olaj a fent említett esetekre és akkor marad még 2 aranyunk (a molnárt ugye leöltük), amiből lehet venni tükröt, vagy két ételt. Mivel a Kokatrisz legyőzésére semmi szükség - ellenben veszítünk két Szerencsét vele -, ezért a két étel a megfelelő választás. Nos, részemről valahogy így lehet szabályosan győzni a Démonlovagokban. Mondjuk az azért szintén elárul valamit, hogy 9 A4-es papírlapot használtam fel a küldetés megoldásához. Ezek között volt térkép, piac, kalandlapok, Szerencse/Ügyesség dobások listája, valamint a rejtvények. Szóval nem volt könnyű, na! :D De minden jó, ha jó a vége, Vaskövesd szabad, mi pedig megvédtük a rendünk becsületét.
© van20
2020. október 12. 10:03 | Válasz erre | #88
Annyit ír, hogy visszakapod az Életerőd. Azt nem, hogy nem ihatod meg harc közben, de azt sem, hogy azonnal adja. Lehet, hogy mondjuk fél óra alatt hat. Mondjuk leülsz csata után pihenni, és nézegeted, hogy percről percre forrnak össze a sebeid.
Amire nincs szabály, az a játékos fantáziájára van bízva.
2020. október 11. 19:37 | Válasz erre | #87
Hát egy csata közben biztos nem fogsz te itókázni, örülsz, ha kapsz egy kis szusszanásnyi időt/levegőt, nem még, hogy nyeldekelj...
© Denko
2020. október 11. 18:58 | Válasz erre | #86
Technikailag nyilván kivihető,de a szabályrendszer nincs ennyire kidolgozva.Házi szabályt tetszőlegeset hozhatsz,pl. nem fix 2-t sebzel,hanem 1-3-at,vagy ha a támadóerőd x-el nagyobb,mint az ellenfélé,akkor van időd harci körönként egy második cselekvésre(gyógyitalt inni).
Élőben azért tartom valószínűtlennek,mert élet-halál harcban stresszhelyzetben vagy.A harcra összpontosítasz,beszűkül a tudatállapotod.Lehet azt mondani,hogy begyakoroltad ezt a speciális manővert,de szvsz. akkor lenne reális,ha mindig lenne nálad egy adag gyógyital.
© Uhu
2020. október 11. 17:21 | Válasz erre | #85
Jó, de ezt én is csak viccből írtam. :)
Viszont azt továbbra is fenntartom, h egy kis erszényszerű folyadéktartóba rakva (amiből ittak is, nagyobb méretűből, mert nem volt még kulacs), egy mozdulattal le lehet harapni a dugóját és meginni az egy kortyot.
© Denko
2020. október 11. 11:05 | Válasz erre | #84
"beveszem csata előtt és kiköpöm utána"

Az nem fog menni,kipróbáltam.(Jó,nem gyógyitallal csatában,hanem vízzel edzés közben.)Nem tudsz intenzív testmozgást végezni,mert félrenyelsz.Az éj kövében volt valami gyógyító nyaklánc,amit harc közben is lehetett használni,én egyébről nem tudok.

dárda-lándzsa

A könyv a levente lándzsánál is kimondottan dárda öklelést említ,szerintem az Aelfgar elfogadható amolyan univerzális fegyvernek.Elvégre mágikus.
© Uhu
2020. október 7. 11:10 | Válasz erre | #83
Könyörgöm, egyetlen kortyról van szó! :) "egy kortyintás visszaállítja..." Akár beveszem csata előtt és kiköpöm utána, ha nincs rá szükség. :) Igazából mindenfajta szerepjátékban emlékeim szerint van ilyen, övről elérhető, azonnal felhasználható tárgy slot, szóval azért ehhez képest ez annyira nem tűnik extrémnek. Mondjuk ki kéne próbálni élőben, h miként működik, mert most csak elméletezünk.

Köszi a dárda - lándzsa infókat!
© van20
2020. október 6. 15:21 | Válasz erre | #82
Esetleg a sisakodra kötheted a gyógyitalt, hogy harcban egy hosszú szívószállal kortyolgass belőle. Mint azok a baseball sapkák, amikre sörösdobozok gumizhatók...

A lándzsát lovagi bajvívó lándzsaként, kopjaként kell érteni, amihez rohamozni kell. Ezért használható csak bizonyos csaták elején, és persze csak akkor, amikor nyeregben vagy. A dárda viszont olyan közelharci fegyver, mint a kard vagy kalapács, ehhez ló sem kell. Ha megnézed az alábbi linket, innen a lándzsánk mondjuk a 7-es, az elf dárdánk meg mondjuk a 4-es:
[url=https://vertesegyesulet.blog.hu/2010/12/04/a_lovagi_felszereles_a_landzsa]https://vertesegyesulet.blog.hu/2010/12/04/a_lovagi_felszereles_a_landzsa[/url]
© Denko
2020. október 3. 20:05 | Válasz erre | #81
Na,a pajzsos ötletedről:

Max. ökölpajzzsal tudom elképzelni,az meg nem lovagi fegyver.Gyakorlatilag úgy nézne ki a dolog,hogy felszíjazol egy flaskát az alkarodra merőlegesen.Mikor inni akarsz tkp. az arcod elé emeled a pajzsot,gyakorlatilag nem látsz semmit,plusz védtelenül hagyod a hasfaladat,és a mellkasod nagyrészét.Ezután a teljes alkarodat fordítanod kell,hogy megbillentsd a flaskádat,közben fejbe vágva magadat a pajzzsal.Szerintem ekkora előnyt nem kellene adni az ellenfélnek. ;)

Legfeljebb úgy lenne kivihető a dolog,ha a mellvértedre szerelsz egy kb. 50 centis,hegyes végű csövet.Az alsó(hegyes)végét átszúrod a dugón,és ezen keresztül szívod fel az italt.Hátránya,hogy a cső a mellvérten eléggé sérülékeny.

Arról nem beszélve,hogy a flaska útban van a pajzsnak,szóval minden alkalommal le kell csatolnod a pajzsot,ha épp nem használod.(Lecsúsztatni nem lehet a flaska miatt,ugye.)Egy türelmetlen ellenfél esetleg nem várja meg,hogy vissza szíjazd. :)

A sisakos példát általában értettem,van olyan kötet,ahol többet is szerezhetünk.Mágikus védelemnél nyilván nincs ilyen megkötés.

Étellel gyógyulás:Valóban irreális,beszéltünk már róla,de ez a kezdetektől így van.

Dárda/lándzsa:Gondolom,a lándzsa öklelésre szolgál(ti.kopja),a dárda meg hajító fegyver.

Iszák:Az tarisznya.Bocs,jobb képet nem találtam.

https://cms.sulinet.hu/get/d/617cb975-7832-4301-819a-60aee77a5ea8/1/7/b/Large/m2oi-2116kepp-nagy.jpg
© Uhu
2020. október 3. 19:53 | Válasz erre | #80
Na még egy téma: zombi támadás, hadsereg nélkül: 2D x 2 Életerő. Ez ugye nagyon könnyen halálos lehet...ugyanakkor, ha rajtunk van Torin páncélja, akkor számomra logikus, h ez is csata, küzdelem, tehát itt is igaz a -1 sebződés levonás.
© Uhu
2020. október 3. 19:36 | Válasz erre | #79
Rendben. Bár ekkorára nem kell nyitnod a szájad, h megidd az egy korty gyógyitalt. ;)
© Uhu
2020. október 3. 19:30 | Válasz erre | #78
Eddig azon küzdöttem, h bebizonyítsam: 10-es Ügyességgel is végig lehet venni - hát, elvileg végig lehet, mindent, ha jók a dobásaink, de amikor már harmadszorra halok ki (a végigjátszásommal a kezemben) Harnwatch után...ez már kissé abszurd. Csak ebben meg az a béna, h ha 11-es Ügyességgel kezdek, akkor az Ügyesség próbák és a normál ellenfelek semmi fajta kihívást nem adnak.
A kezdeti képzettségek rendkívül változatossá és újrajátszhatóvá teszik a könyvet, de az a gond, h még így sincs egy olyan válogatás, amely tuti lenne: Szelleműzés mindenképpen kell, Titkos tanok is, hiszen különben még gyorsabban leszívódik a Szerencse készletünk. Ezek szerint kéne a Fegyverismeret dárdára, de kéne még a Célzás is, mert azért utolsó előtti fejezetben elbukni elég béna, ugyanakkor meg 8 fölé dobni bőven esélyes... Így viszont a Káosz bajnok ellen leszünk közel esélytelenek, hiszen így max. 11 Támadóerőt tudunk összeszedni (+1 Aelfgar -1 Lovaglás, -1 Lándzsa + Lándzsás fegyverismeret). Ami aztán jó eséllyel lesz még kevesebb, ha kivet a lóról... Viszont lándzsát meg amúgy sem vihetünk, mert összesen két fegyverünk lehet, abból az egyik az Aelfgar, a másik a kardunk, a harmadik a lándzsa - vagy Aelfgar-t használhatjuk kard helyett is? Hmm. Na de ez meg szintén lehetetlen, reálisan, h a lándzsával és az Aelfgarral is harcolunk egyszerre! Bár ez esetben betartjuk a könyv szabályát, hiszen csak annyit mond, "ha van nálunk lándzsa", azt nem, h használjuk is. :)
Különben milyen egyéb lehetőség van legyőzni a Káosz bajnokot, eleve mínusz támadóerőből indulva, majd jó eséllyel még alacsonyabb támadóerővel folytatva? Ezért mondom, h a gyógyitalkortyok mindenképpen szükségesek a túléléshez. Angol végigjátszásba néztem bele, ott még ajánlották, h használjunk el 1-2 Szerencsét, csak hát ez sem tudom, mennyire jó ötlet, mert ha rosszat dobunk, akkor nem csak Szerencsét vesztünk, de még nagyobbat is sebződünk. A Szent Csapás a 2 adag olajból, még szóba jöhet, de szerintem csak akkor, ha sikerült elkapnunk a molnárt, ellenkező esetben nem lesz rá pénzünk, mert inkább kajára költjük, mint olcsó Életerő visszaállító eszköz.
© Denko
2020. október 3. 18:50 | Válasz erre | #77
"Rácsatolod az iszákot (vagy mi a neve, ami nem üveg) a pajzsot tartó alkarodra. Ez egy kicsi tartó, súlyban nem oszt, nem szoroz. Amikor eljön a pillanat (pl. éppen eltaláltad és ezért, vagy egyéb okból hátra tudtad lökni az ellenfeled), akkor kicsit megemeled a pajzsot tartó kezed, egy pillanat alatt a szájaddal lerántod a dugót és megiszod a korty italt."

Ezt később kifejtem,egyelőre:[smiley]fface[/smiley]
© Uhu
2020. október 3. 18:43 | Válasz erre | #76
Ami nekem még fura, h külön fegyverismeretnek veszi a dárdát és a lándzsát. Miközben a két fegyver funkciója ugyanaz. Ráadásul, míg a dárdára többször is hivatkozik a könyv, mint lehetőség, a dárdára csak Aelfgar-ként egyedül, a csatában meg (a végsőt kivéve) sosem kapunk lehetőséget dárdázni, sőt, ilyet nem is találunk az Aelfgar-on kívül. Plusz nem lehet három fegyverünk, de két durva helyszínen - zombik minket sebesítése, Káosz bajnok - csak a lándzsára vonatkozik a bónusz, ami megint csak elég fura, tekintve a két fegyver azonos funkcióját.

Látom az angolban megkülönbözteti a Lance-t a Spear-tól...
Kezdem érteni, miért húzták le kritikában a könyvet, h irreálisan nehéz...legalábbis átlagos értékekkel.
© Uhu
2020. október 3. 13:07 | Válasz erre | #75
De, de, ír a könyv arról, h több pajzsunk nem lehet egyszerre. Jó, több sisakról tényleg nem ír. :) Bár ha már pajzs, érdekes a pajzsgyűrű is. Ott nem ír arról, h dobjuk el az egyéb pajzsunkat és hát fura is lenne, hiszen a gyűrű hordásához elég egy ujj. És ennek a védelmét egyfajta energia-pajzsként tudom elképzelni, az meg védhet más területet, mint a normál pajzsunk.
Visszatérve az itókára! Képzeljük el a következőt: az itóka két részre van osztva, tehát, ha az egyiket kinyitod, nem kerül veszélybe a másik. Rácsatolod az iszákot (vagy mi a neve, ami nem üveg) a pajzsot tartó alkarodra. Ez egy kicsi tartó, súlyban nem oszt, nem szoroz. Amikor eljön a pillanat (pl. éppen eltaláltad és ezért, vagy egyéb okból hátra tudtad lökni az ellenfeled), akkor kicsit megemeled a pajzsot tartó kezed, egy pillanat alatt a szájaddal lerántod a dugót és megiszod a korty italt. Szerintem ez így reális.

Amúgy érdekesség ez az étkészlet kérdés is. Logikusabb lenne azt is gyógy-eszköznek (kenőcs, mágikus kenőcs) értelmezni - amit persze nem lehet harc közben alkalmazni -, mert amúgy mitől is gyógyítana meg egy három személyes vacsora a haldoklásomból? :) Persze, gondolom, ez már rég lebeszélt téma itt, dehát újszülöttnek minden vicc új.
© Denko
2020. október 3. 09:03 | Válasz erre | #74
"a gyógyitalból gondolom ihatunk, hiszen az eleve egy korty, nem egy flaskát kell legurítanunk. A szövegben sincs tiltás erről."

Harc közben lehetetlen elővenni bármit.Képzeld el,hogy az egyik kezeddel vívsz,a másikkal meg az iszákodban/nyeregtáskádban kotorászol,előszeded az üveget,kipattintod a dugót,és kortyolsz.Pajzzsal,kétkezes fegyverrel pláne.Nem beszélve arról,hogy a szöveg szerint hátizsákunk van.
Nem kötekedni akarok,lehet a dolgokat rugalmasan értelmezni(amit nem tiltanak,azt szabad),de a szöveg szerint általában arról sincs tiltás,hogy négy sisakot viseljünk egyszerre.[smiley]awink[/smiley]
© Uhu
2020. október 2. 16:20 | Válasz erre | #73
Lesz majd egy részletes beszámoló/kritika, de először a köztes benyomások: hát tényleg nehéz a könyv! :) Ráadásul kettős, mert egyfelől nagyon épít a gondolkodásra, az ész használatra, másfelől viszont a (szerencsés) kockadobálás is igen jelentős része játéknak, amely egy kicsit azért szemöldökráncolásra késztetett.
Ettől függetlenül távolról sem érzem lehetetlennek a küldetést: most 10/17/11-es értékekkel indultam, direkt azért, h megnézzem, átlagos értékekkel (kivétel Szerencse, mert az tényleg kell) mennyire megoldható. Tény, h jó dobásaim voltak, igazából ott kerültem kellemetlen helyzetbe - megfelelő specialitás hiányában - amikor a Káosz bajnok rám támadt.

Amúgy egy általános kérdés: míg étkezni, nyilvánvaló okokból nem lehet harc közben (nem vagyunk Witcher 3 :) ), a gyógyitalból gondolom ihatunk, hiszen az eleve egy korty, nem egy flaskát kell legurítanunk. A szövegben sincs tiltás erről.
2020. szeptember 12. 00:55 | Válasz erre | #72
Rossz szisztémát követsz,nem így jön ki a helyes megfejtés. Próbáld a versikét összességében nézni. Ha így sem megy akkor [spoiler]olvasd össze a sorok első betűit! ;-)[/spoiler]
© Uhu
2020. szeptember 11. 12:33 | Válasz erre | #71
FRISSÍTÉS: kaptam közben választ, megoldást, köszi!
Ettől függetlenül itt hagyom, hátha mást is érint azért ez a fejtörő.

Sziasztok!
Most tolom ezt a könyvet. Nekem is nagyon bejön! A kjk somee-s, elektronikus verziót játszom. Viszont valahogyan nagyon elakadtam, mert megvan a három vers a dárdához:

[spoiler]
Sorrend szerint:
1.,
Hős szándéka őt vezette,
Állhatatos hite vitte.
Roppant kardját fenn lengetve,
Okos lova repítette.
Mindig, egyre napkeletre.
2.,
Hűs vadonban, hol őz szökik,
Ellenségivel verekszik.
Titkos dárda arra nyugszik,
Egyre napkeletre, mindig
Se víz, se tűz nem rettentik.
3.,
/amit kitaláltam a rúnákból/
Napkeletre mindig egyre
Jött közelebb fel a hegyre
Ott fenn épült jámbor helyre
Lüktető szíve vezette
Csoda dárdát meglelte.

Namármost a kérdés úgy szól, h a három szövegben van egy-egy szám, amit sorrendbe írva kijön egy hármas számjegy, ezt kéne beírnom a megjelenő rublikába és akkor mehetek dárdát keresni.
Szerintem az első versben akár kettő számot is találhatunk: "őt" (5) és "egyre" (1). De ha a hosszú ő miatt az első nem érvényes, a másodiknak akkor is jónak kéne lennie. (Bár végül is az álHATatos lehetne még 6-os is, de ez már tényleg fura lenne.)

A másodikban ott van az egyre, tehát 1.

A harmadikban szintén van egyre, tehát 1. (Bár itt is ki lehet extraktálni a "jÖTt"-ből az 5-öt).

Namost ennek akkor, ha normálisan nézzük a betűket, 111-nek kéne lennie. Ehhez képest sem ez, sem a többi variációval nem jött ki - bár a többi variáció elég logikátlan lenne.

Mi a véleményeket, mi lehet a megoldás? Köszi!


[/spoiler]
© Ravnos
2017. szeptember 19. 10:59 | Válasz erre | #70
Nem akartam az egész Univerzumnak oda vágni! Ezúton szeretnék elnézést kérni az idegenektől, és kérem őket, hogy emiatt ne támadják meg a Föld nevű bolygót! [smiley]circling[/smiley]

Amúgy voltunk egy páran, akik nemtetszésüket fejezték ki az alább említettek miatt!
2017. szeptember 16. 22:17 | Válasz erre | #69
Húúú, most aztán jól visszavágtál az Univerzumnak. :)
© Ravnos
2017. szeptember 16. 18:13 | Válasz erre | #68
Szerintem a 40-es hozzászólástól lefelé megtalálsz mindent, az érvekről és ellenérvekről. Én pl le se töltöttem a Zagoros pdf-et, mert szerintem elfogadhatatlan volt, h rengeteg hiba kijavítatlanul visszakerült, de azért Lord Juvar-ból lett egy Lloho!
2017. szeptember 4. 18:46 | Válasz erre | #67
Szívesen! Amúgy még jó is, hogy kérdezted, mert ezen felbuzdulva végiglapoztam a könyvet és még mindig az egyik kedvencem... :) Küzd hibákkal az igaz (pl. csalás nélkül lehetetlenül nehéz), de a hangulata nekem nagyon bejön.
© FeroxX
2017. szeptember 4. 13:04 | Válasz erre | #66
Köszi a választ! Így tisztább lett jóval a kép! :)
2017. szeptember 1. 13:31 | Válasz erre | #65
Nekem könyv formájában nincs meg a zagoros démonlovagok, csak a PDF-be olvasgattam bele. Ellenben a Szukitsos megvan, így egypár dologban esetleg tudnék segíteni.

A Titán világában meg lett alapozva jópár földrajzi- illetve történelmi név a Rakétás KJK időkben illetve a Titán - szárnyaló fantázia világa könyvben. Na most a Szukitsos kiadás ezzel nem törődve lefordított jópár nevet, ami az igazi rajongók szemét szúrja. Például Ruddlestone (a királyság, ahol a Démonlovagok játszódik) Vaskövesdként van említve mindenhol kivéve itt, ahol Vérkrétakőként. Na ebben a Zagoros kiadás változtat és igyekszik a már "szabványosított" fordításokat használni.

A Szukitsos verzió végig játszható és szerintem a jobb fordítások közé tartozik. A Zagoros verzió ebben igyekszik javítani, hogy még jobban hű legyen Titánhoz, de sajnos lett itt-ott egy-két hiba ill. vitatott megoldás (Llohó).
© FeroxX
2017. szeptember 1. 12:28 | Válasz erre | #64
De alapvetően mi indokolta, hogy készüljön egyáltalán Zagoros kiadvány? Csak az egységes formátum miatt, vagy teli volt hibával a Szukits-os könyv amit a Zagor-os javít? Nyomdai minőségre amit láttam a régi Démonlovagokból teljesen rendben volt. (ellenben pl a Királyok Koronájával, meg egyéb Új Vénusz-os könyvekkel)
© killmaster (Savanyúhas)
2017. augusztus 31. 18:53 | Válasz erre | #63
Az nem a puffin volt, és mintha lekvár lett volna! Egyébként egy-két apróságot leszámítva a Zagoros kiadás egész jó lett, bár nekem anyagi okok miatt a Szukits változat van meg. Miután annak idején (90-es évek vége felé) jó hosszú ideig nem volt KJK kaland, csak HK könyveket láttam itt-ott, mikor megláttam ezt a kiadást egy kirakatban, sprint a könyvesboltba és lecsaptam egy példányra. Egyébként meg érdemes beszerezni mindkettőt, aztán lehet összehasonlítani...
2017. augusztus 31. 14:06 | Válasz erre | #62
Természetesen a Zagoros a jobb. Csak a Zagor ad neked erőt és mindent lebíró akaratot
© FeroxX
2017. augusztus 30. 01:11 | Válasz erre | #61
Sziasztok! Hogy áll most a konszenzus..? A régi Szukitsos vagy a Zagoros kiadás sikerült végül jobban? (egyikkel sem játszottam még) Végig olvastam itt a fórumon mindkettő topicját, de még így sem egyértelmű a helyzet. Nekem a lenyeg a játszhatóság.. A hibákból eredő elakadások kiborítanak, viszont az elírások, nyelvészeti dolgok nem igazán zavarnak :)
2016. október 8. 21:17 | Válasz erre | #60
Sziasztok!
Észrevettem egy hibát, ami mind az eredeti, mind a zagor.hu-s verzióban bennemaradt:
A 306. fejezetponton "Lord Varren, a Cleeve-birtok urának katonái" szerepel. A birtok urának a neve sajnos itt nem lett lefordítva, ami kissé megtévesztő a későbbi fejezetpontoknál.
2015. december 21. 00:34 | Válasz erre | #59
Üdv!
A minap rágtam át magam ezen a könyvön, mit ne mondjak, agymenés ezt elsőre végigvinni... de számomra rendkívül szórakoztató volt megismerni a rejtélyeket benne.
Hibák: mindenhol vannak, és a meglévő könyveket a kiadó nyilván nem fogja visszahívni és tűzre vetni. Njolc vagy nyolc, hegy vagy domb, számomra egyáltalán nem zavaróak, ellenben a #28 hozzászólásban is elhangzott 215-ös fejezetnél a Cadaver-Cadavor csere már az. Ennél konkrétan tényleg nem tudtam, miért nem visz tovább értelmesen a kaland, ez kb olyan mintha egy szám lenne elírva.
Lényegében létezik egy Erratánk, minden egyes könyvnél "Hibák a könyvben" címszó alatt, itt célszerű lenne feltüntetni.
2015. május 18. 23:03 | Válasz erre | #58
Ezt runnerel is beszéltük,
hogy nyilván minden kiadásba vannak hibák.
Ezek idővel javításra is kerülnek adott esetben több körben is.
Az lapkönyv ami alapján készült viszont marad az eredeti, kvázi legrosszabb változat míg a pdf az oldalon frissül.

Nyilván, hogy igazságosabb legyen az első vevőkkel, hogy az utánuk jövök nem kapnak jobbat, másrészt ne mindenki azt várja na mikkor jön majd jobb majd megveszem félév egyév muva vagy kitudja mikkor.

Most sztem ez abszolút korrekt dolog olyan könyveknél amik nem jelentek meg magyarul.

viszont, ha már az értékes idöt sztem olyanra szánják, hogy már megjelent, regényeket nyomnak ki újra, hát ott csak az lenne a lényeg, hogy az alapvető hibákat kijavítsák.
Egyébként mért is nyomnák ki újra ha van belőle egy jó szép rendes magyar kiadás?

Nyilván az olyanokhoz nyúlnak hozzá ahol azért vannak gondok és nem azért nyomtatják újra, hogy passzoljon a borítója, ennyi erővel az összes rakétás könyv mehetne újra.
KJV nél is az ucso rész szar volt meg más meg is csinálták rendesen a 4 et. Fizetnék is 5k 1500 helyet hogy meg leegyen, de azon nagyon sok változtatás volt.

Ugygyhogy sztem itt az alpvetö dolgokat lehetne javítani, persze ez nem kötelező,egyáltalán csak mért fizessek egy könyvért 1000 helyet 2500 ha csak kicsit más a birotója, ahogy az angol mondja i dosent see the point of that.
Deez mindenkinek a maga döntése.

ÉS ez abszolut runner dolga, mindenért amit csinál hálásak lehetünk, mi csak tisztelettel elmondhatjuk itt a véleményünket és meg köszönhetjük amit kapunk.
dum spiro spero!
2015. május 18. 11:37 | Válasz erre | #57
Pár gondolat a fordítási értekezéshez:

régebben én is a honosítók táborát gyarapítottam, csak nem könyveket, hanem képregényeket fordítottam magyar nyelvre. Egy elég népes "szakmai gárda" alakult ki és a ami napig rengeteg képregény jelenik meg a különböző honosító oldalakon. Amit megfigyeltem, hogy ott sem született két egyforma fordítás és egyik fordító bizony gyakran ferdítőnek nevezte a másikat.

Főleg a nevekkel volt a probléma: egy történetben a főellenség "Pusztító" néven rombolt, míg egy másik részben ugyanez a személy, mint "Romboló" pusztított.
Olyan eset is előfordult, hogy valaki lefordított volna egy nevet, míg a másik úgy hagyta volna, mert az eredeti rejtélyesebben hangzik.
A végén a fordítók összeültek és létrejött egy egységes névlista, amit mindenki használt.

A versekről: ezeket és a mondókákat tényleg nehéz úgy fordítani hogy mindenkinek megfeleljen. Például Howard (Conan karakterének írója) híres búcsúversét is már legalább 3 különböző hivatalos változatban olvastam. Meg kellett állapítanom, hogy néha az egyik szövegezésének köze sincs a másikéhoz.

Előfordul, hogy ugyanaz a fordító az idő elteltével már másképpen fogalmazná meg ugyanazt a mondatot. Még egy olyan profi fordító, mint Kornya Zsolt (ha valakinek nem mond semmit a neve, akkor csak annyit írok "Kull király, A tenge tigrisei" stb.) is azt nyilatkozták, hogy ma már nem ugyanúgy dolgoznak, mint például 5 éve.

Az újra kiadásról:

OK. tegyük fel, hogy újra kiadják a könyvet. Ez lenne a Démonlovagok 3.0 Két hét múlva jön egy másik okos fordító és közli, hogy ez meg ez rosszul lett lefordítva. Akkor adják ki a Démonlovagok 4.0-át? Higgyétek el, sosem lenne vége. Ugyanezt eljátszottuk anno a képregényeknél. Van olyan füzet, amiből 4 javított verzió van a gépemen, mert a fordító mindig eleget tett a kéréséknek és hol egy nevet, hol egy mondatot vagy idézetet megváltoztatott. Azonban volt akinek nem tetszett a négyes verzió, de a hármas igen, mások pedig javasoltak egy ötödiket így a honosító hagyta az egészet úgy ahogy van.

Egyébként én már meg is vettem a könyvet, és akkor most mi van? Dobjam fel a Vaterára, ahogy ARTURUS javasolta, majd vegyek egy másikat? Vagy várjak vele, mert ugye lehet, hogy jön a Démonlovagok 4.5.6.7.0?
A könyvesboltba is visszaviszi valaki a könyvet, hogy "bocsi, de nem tetszik a fordítás"?
A Vaterás megoldást pedig sürgősen felejtse el mindenki, mert még viccnek is rossz. Óriási szerencsénk van, hogy a külföldi jogtulajdonos hallgatólagos áldását adta a könyvkiadásra, nem kéne jobban magunkra felhívni a figyelmet, ismerve a hazai hivatali szervek mohóságát.
2015. május 17. 12:40 | Válasz erre | #56
Azokat sózatok el vatrán mint egyedi darabokat, aztán az itteni igényes közönségnek meg jöhetnek a javitott darabok :)
(nem viccelek!)
dum spiro spero!
2015. május 17. 07:20 | Válasz erre | #55
Szerintem egyszerűen nyomtatni kell hozzá erratát. Vonatkozik ez bármilyen könyvre ( akár az eredeti, Rakétásokra is )
© runner
2015. május 16. 12:23 | Válasz erre | #54
Már készen vannak a könyvek, nem csak az oldalon van fent...
A főhős Te vagy!
© Ravnos
2015. május 16. 04:42 | Válasz erre | #53
Hova jött a parlament??
2015. május 15. 19:18 | Válasz erre | #52
Szóval akkor úgy "adjátok ki", hogy benne marad az összes bug, amit lentebb írtunk? Hát ez elég nagy igénytelenség, már bocs. Illetve így akkor egyáltalán mi értelme van az újrakiadásnak? [smiley]fejvakaras[/smiley]
2015. május 15. 15:42 | Válasz erre | #51
igen ez szomorúúú!
Tüntessünk a parlament eljött!
dum spiro spero!
© Ravnos
2015. május 15. 02:30 | Válasz erre | #50
Hát ez elég sajnálatos![smiley]sir[/smiley]
© runner
2015. május 14. 19:31 | Válasz erre | #49
Nem lesz másik már.
Ami fent van, az marad.
A főhős Te vagy!
2015. május 14. 17:12 | Válasz erre | #48
Akkor lesz belőle javított kiadás?
mart ha igen akkor én inkább ezt venném meg, mint az eredetit.
De nyilván akkor ha tényleg érdemi változtatások vannak benne,a hibák kajavitásával, ha már 2x veszem meg.
dum spiro spero!
2015. május 5. 09:01 | Válasz erre | #47
Dr. Lecter.

A "Telak lépteit vezette" itt nem birtokos szerkezet. Értsd úgy hogy lépteit Telak vezette, egyszerűen csak felcseréltem a szórendet, hogy a t betűs szó legyen elől. De elfogadom, hogy félreérthető.

De ezt át is lehet írni ha csak az zavar pl. így:

Templomos szíve vezette
Telak isten szent helyére/kegyhelyére (szabadon választható)

Így is megvan a két t betű.

Gondolom, azért nem ragaszkodsz a nyolchoz.[smiley]awink[/smiley]

És mint írtam, nem állt szándékomban megsérteni téged. PEACE


© Vikky
2015. május 4. 22:26 | Válasz erre | #46
Lehetne Bélgárót is... Jáááj. :)
© killmaster (Savanyúhas)
2015. május 4. 19:51 | Válasz erre | #45
Kíváncsi voltam meddig fajul el a vita, mondjuk jól eltértünk a témától. A Szörnykönyvben a Yeti írásmódja azért maradt így, mert a hóboszorkány barlangjaiban is ezt használták, és nekem is jobban tetszik ez az írásmódja, noha valóban a magyar nyelvtan j-vel írja! De beleszőheti bárki az Y-tengely vagy a yard szót is a versikébe, ha annyira ragaszkodtok a nyolchoz! A vers értelmezése eléggé egyénfüggő maradjunk ennyiben, én még mindig a demokratikus szavazás mellett voksolok, persze az utolsó szó joga mindig Runneré, elvégre neki kell megcsinálnia mindazt, amiről itt ilyen kedélyesen bájcsevegünk... Egyébként én javasolnám bizonyos ellenfelek átnevezését is, ha lesz kijavított javított verzió, de épp nem ebbe az irányba tart a dolog, tehát nem javasolgatok feleslegesen. [smiley]unalmas[/smiley]
© Zak
2015. május 4. 17:18 | Válasz erre | #44
A jetit magyarban j-vel írjuk, de pl. a Skoda Yeti már y-nal a helyes, szóval a "jeti" helyett a "Yeti a Skodától" vagy valami hasonló kifejezést legyen szíves valaki belefoglalni a dárdás versbe, persze az eredeti tartalom lehető legcsekélyebb mértékű megváltoztatása mellett.
2015. május 4. 16:43 | Válasz erre | #43
[smiley]ravasz1[/smiley] Oké... Egyenesen a Veremből ( Szörnykönyv ) 112-113. oldal.
2015. május 4. 13:53 | Válasz erre | #42
http://www.dolak.hu/content/Boborjan,-a-jeti
© Vikky
2015. május 4. 12:52 | Válasz erre | #41
Kérdezd meg Besenyő Pista bácsit...
2015. május 3. 22:00 | Válasz erre | #40
Azt hiszem, a yeti hivatalosan ipszilonnal kezdődik - már amennyiben magyar szónak számít.