The Jungle of Horrors

1

A sötétség leple alatt egy kereskedőhajó fedélzetén hagyod el Elziant, mely egyenesen Talestria fővárosába Garthenbe tart. Ez a vízi jármű keskeny orral és egyszerű kialakítással rendelkezik, egyike azoknak, melyek tucatszám szelik az észak és dél Magnamund közt elterülő tavak és tengerek láncolatát. A Tentariáknak nevezett vízi úton való haladásod nem valószínű, hogy túl nagy figyelmet keltene, ezért is határoztak úgy az idősebb mágusok, hogy ezen a módon haladj úti célod felé. Bár utazásod és küldetésed szigorúan titkos, mégsem kell egyedül nekivágnod a veszélyes kalandnak. Társadul és vezetődül egy ébenfekete bőrű vakeros harcos jelöltek ki, aki a csatamágia művészetének avatott mestere. Paidonak hívják, és harcostársai a csatákban tanúsított bátorságáért valamint ügyességéért tisztelik. Azért, hogy álcád minél tökéletesebb legyen, nem Kai köntösöd viseled, hanem egy felbérelhető zsoldos ócska gúnyáit öltötted magadra.

A hajó nyugati irányban halad, az erős szél valósággal dagasztja a háromszög alakú vitorlákat. Úgy tűnik számodra, mintha a vízi jármű nem szelné a vizet, hanem felette siklana. Vajon a kísérőd mágikus tudása segíti utatokat? Bárhogy is legyen, a hajó Bautar földjének fővárosában Talonban köt ki először, hogy élelmiszert és édesvizet vételezzen. Ezután az út a Tentariák mentén folytatódik, és rövid időre a hajó kiköt az ogronok földjén, Orello kikötőjében. Az út hátralévő szakasza is különösebb esemény nélkül telik el, így végül hamarosan megérkeztek Talestria fővárosába.

Éjfél után egy órával köt ki a kereskedőhajó a rakpartnál a Varnosnak nevezett negyedben, ahol is számtalan másik hajó is horgonyoz a repedezett kőmólók mentén. Csendben, akár az árnyék hagyjátok el a hajót, és követed társadat a kanyargós kikötői utcákon át. A rozsdás lámpaoszlopok által megvilágított tócsák visszaverik a sárgás fényt, így nem kell teljes sötétségben bolyonganotok az árusok és a kereskedők standjai között, akik közül jó néhányan a kései időpont ellenére még most is alkudoznak és cserekereskednek az utcán.

Paido végül egy vasrácsokkal megerősített ajtónál áll meg, és kék acélkardjával megzörgeti azt. Egy szigorú tekintetű, sötét hajú nemes arcvonású férfi nyit ajtót. Amint meglátja kísérődet arcvonásai megenyhülnek, és szélesre tárja az ajtót előttetek. A férfi Adamas néven mutatkozik be, aki nem más, mint a királyi erőd várkapitánya, Evaine, a tealesztriai királynő bizalmasa és unokatestvére. Évszázadok óta szoros kapcsolat áll fenn eme birodalom és a dessi mágusok között, így amikor támogatókat kerestek küldetésed végrehajtásához, a királynő elsőként ajánlkozott. Bizalmasát Lord Adamast jelölte ki arra a feladatra, hogy kísérjen el benneteket a birodalmon keresztül Danarg határáig. Csupán néhány órátok van a pihenésre.

[illustration]

Hajnalban hintón elvisznek benneteket a város keleti rakpartjáig, ahol is egy gabonaszállító uszály vár benneteket, hogy felfelé hajózzatok vele a Trusk folyón. A hajó vontatásáról nyolc ghorka gondoskodik. Ezek a megtermett ökörszerű szőrős állatok Slovia síkságáról származnak, és hosszú vasláncokkal rögzítették őket az uszályhoz. A teremtmények súlyos léptekkel baktatnak végig a macskakövekkel kirakott vontatóúton, miközben hajtójuk ostorával felügyel arra, hogy a vízi járművetek egyenletes iramban haladjon felfelé a folyón. Másnap megérkeztek egy kis folyóparti faluhoz Lonaba, ahol is Lord Adamas skarlátvörös és szürke köpenyben pompázó válogatott lovas különítménye kíséretében lovagoltok el a nagy északi úton egészen Phoena erődített városába, melyet a három torony várának is neveznek.

Itt rossz hírekről kaptok értesülést. Zegron, Ogia kopár felvidékének és Xanar várának legfőbb hadura drakkarim seregek segítségével három nappal ezelőtt megtámadta és elfoglalta a birodalom északi városát, Luukost. Bár az ottani talesztriai helyőrség bátran harcolt, de a vérszomjas, Ogia földjéről érkezett horda áttörte a város körkörös védelmét faltörő kosokkal és harci hajítógépekkel. Szinte a földdel tették egyenlővé a várost, ahonnét csak néhányan tudtak elmenekülni, hogy beszámolhassanak a szörnyű csatáról.

Súlyos a helyzet! – számol be Lord Adamas, aki épp most tért vissza a talesztriai lovagrend tanácskozásáról. Zegron és szövetségesei évek óta folyamatosan portyáznak és fosztogatják az ország északi határvidékét, de sosem harcoltak ilyen erővel és elszántsággal. Azonnal meg kell torolnunk ezt a gaztettet, és háborút kell indítanunk Ogia tartománya ellen. Sürgősen vissza kell térnem Gathernbe, mert mozgósítanom kell a csapatainkat, és tájékoztatnom kell a királynőt a birodalmat fenyegető gonoszságról. Nem tudlak benneteket elkísérni Danarg mocsárvidékére, ám küldetésed nem tűr halasztást, folytatnotok kell utatokat.

Azonnal az írnokáért küld, akinek diktálni kezd. Miután az utolsó szó is a pergamenre került, és Lord Adamas átolvasta annak tartalmát, gyűrűjét forró viaszba mártva lepecsételi azt.

- Az északi határt felügyelő katonáink meglehetősen óvatosak és bizalmatlanok az idegenekkel szemben, ezért ha bármelyikük is megállítana, csak add át neki ezt a pergament. Ez a meghatalmazás szabadkezet biztosít számotokra, akik hűek a királynőhöz a segítségetekre lesznek. (Írd fel az Engedélyt a különleges tárgyak rovatába, melyet a tunikád zsebébe rejtesz el!)

Másnap kora reggel Paidot és téged Lord Adamos elkísér a város főterére, ahonnét is folytatjátok megkezdett utatokat a mocsár felé. Hátralévő utatok első szakasza Danarg városáig tart, melyet szárazföldön vagy vízi úton is megtehettek.

Ha bárkával szeretnél felhajózni a Phoen folyó mentén a városba, lapozz a 271-re.

Ha inkább a nagy északi úton lovagolnátok Danarg városáig, lapozz a 109-re.

Project AonThe Jungle of Horrors