Castle Death

1

Elzianból való távozás utáni órák azzal telnek, hogy kétszeresen is ellenőrzöd felszerelésedet és az élelmiszerkészletedet. Nem számít, mennyire próbálsz koncentrálni az előtted álló feladatra, az elmédbe szinte beleégett Kazan-Oud baljós árnyakkal teli látképe, melyet tegnap este a tanácsterem kútjában láttál. Valamennyi félelmed és szorongásod eköré az erőd köré csoportosul, mely olybá tűnik számodra, mintha a saját sírhelyed látnád. Mégis él benned a vágy, hogy minden akadályt leküzdve megszerezd az ott rejtőző Tudás Kövét.

Nem sokkal hajnal előtt kopogás zavarja meg elmélkedésed, Rimoah a mágus az. Elérkezett az idő, hogy megkezdd küldetésedet. Kísérőd számos csarnokon és emeleten vezet keresztül, az Igazság Temploma egyik bíbor tornyának tetőtéri teraszáig. Itt egy fiatalember fogad. Magas termete, sötét bőre, fonott lenszőke haja és tiszta tekintetű, macskaszerű szemei vannak, arany és skarlátvörös színű tunikát visel. Ő egy harcos varázsló, a vakeros nemzetség tagja.

Üdvözöllek Paido! – mondja Rimoah, miközben mélyen meghajol a büszke tartású ifjú előtt.

A fiatalember is illendően köszönti kísérőd, majd így szól:

- Készen állunk a vitorlázásra!

A hajnali fény első napsugarai egy csodálatos repülő hajó aranytestét világítják meg, mely épp a torony felett lebeg. Ahogy a szerkezet motorja felberreg, köszönetet mondasz Rimoahnak, és búcsút veszel tőle, mielőtt követnéd Paidot a hajólétrán felfelé. Amint mindketten biztonságban a jármű fedélzetére érkeztek, a varázslatos gépezet felemelkedik. Rimoah és az Igazság Tornya gyorsan összezsugorodik a szemed előtt a hűvös hajnali levegőben. Elragadtatással nézed az alattad elsuhanó ragyogó tájat, miközben lassan átrepültök az Elzian városát körülölelő csatorna felett, és egyenesen észak felé fordultok a tartomány központja felé. Hamarosan feltűnik a láthatáron a szürke Gorgoron szakadék, mely akár egy szörnyű seb, úgy osztja ketté a smaragdzöld földet. Paido rövidesen csatlakozik hozzád a hajó mellvédjéhez állva. Az utazás ideje alatt beszélgetésbe elegyedtek, és sokat megtudsz az itt élő népek történelméről.

Több ezer évvel ezelőtt mágusok uralták Magnamund kontinensét, akik bölcsek és hatalmasak voltak, irányításuk alatt virágzott a vidék. Ám egy szörnyű pestisjárvány alaposan megtizedelte a számukat, és a túlélők kénytelenek voltak menedéket keresni Dessi tartományában a hegyek között. Az itt élő vakeros népcsoportot az ősmágusok kiképezték harcos varázstudókká, így az ő feladatuk lett, hogy őrizzék az északi határt a gyakran betolakodó vassagón fosztogatóktól, valamint a helyben portyázó gonosz teremtményektől. Amikor mesélsz Paidonak a sivatagi birodalomban átélt kalandjaidról, szomorúság fogja el.

- Szeretném ha Kasin bátyám most itt lenne velünk. – mondja elgondolkodva, miközben a távoli láthatárt fürkészi. – Sokat mesélhetne neked a sivatagi háborúkról, melyekben bátran küzdött. Amikor megkérdezed, mi történt a testvérével, csak hosszú szünet után válaszol: „Kazan-Oud”.

Dessi földje, mint egy hatalmas térkép terül el alattatok. Északnyugatra a Cascos hegység félköríves vonulatait láthatjátok, és egy halvány szalagszerű csillanást, a Doi folyót, mely itt ered a hegyek lábánál. Keleti irányban csak a végeláthatatlan dzsungel buja és összefüggő növényzetét nézheted.

Lassan már dél felé jár az idő, amikor feltűnik előttetek Herdos távoli települése, mely jellemzően alacsony kupolájú épületeiről ismerhető fel. A városon túl ott feketéllik a Khor-tó vize, mely körbeveszi az elátkozott szigetet, ahol a Halál Kastélya fekszik. Akár egy fekete ujj, úgy magaslik az ég felé az erőd. Bár még csak a távolból láttad ezt a félelmetes helyet, jeges borzongás fut végig a gerinced mentén.

Paido megparancsolja a hajó legénységének, hogy készüljenek fel a leszállásra, és egy órán belül már landoltok is Herdos városának kockaköves terén. Ardan, - egyike az itt állomásozó őröknek – köszönt benneteket. Az ősi város utcáin át – melyet halászok és bányászok apró kőfalú házai szegélyeznek, - kísérnek el téged a rakparthoz, ahol is egy üvegkupolás többszintes torony áll, melyen át eljuthatsz a forgalmas kikötőhöz. Itt állomásoznak a település magas rangú vezetői. Amikor belépsz az épületbe, észreveszed, hogy annak üvegkupolája zöldes fényt bocsát ki magából, melyet a nap vakító fénye ellenére is jól kivehetsz.

Később, amikor a nap lassan lenyugszik a magas csúcsok mögött, a toronyból áramló fény még jobban láthatóvá válik. Kísérteties, esernyő alakú foszforeszkáló fényeket látsz, melyek teljesen beterítik a Khor-tavat. Amikor erről kérdezel, Ardan elmagyarázza miféle jelenségnek vagy szemtanúja.

- Ez a torony és még öt másik hasonló épület, melyet a tó körül építettek fel egyfajta varázslatos energiapajzsot hoznak létre, mely elszigeteli teljesen Kazan-Oudot. Egyetlen élő vagy élőholt teremtmény sem léphet be oda vagy onnét ki mindaddig, míg a varázserejű fénypajzs sértetlen marad. A küldetésedre való tekintettel, kidolgoztunk egy eszközt, mely lehetővé teszi majd számodra, hogy sértetlenül áthaladhass ezen a pajzson.

Selyem köntöse egyik belső zsebéből egy drágakövet húz elő, mely méretre egy kisebb fajta alma nagyságával egyezik meg, és a kezedbe adja. A tárgy tompán áttetsző vörös fényt bocsát ki magából, de a magjában kavargó csillogó szikrák ködében arany és ezüstszínű tűz izzik.

- Ez a Hatalom Kulcsa! Vigyázz rá nagyon, mert amíg nálad van, sikeresen teljesítheted a küldetésed, ám ha elvesztenéd, sosem hagyhatnád el a szigetet! (Írd fel a Hatalom Kulcsát az Akciótáblázat/Speciális felszerelések rovatába!) Éjfélkor egyik emberem bárkán elvisz a fénypajzs széléig, melynek fedélzetén egy kis kerek gyékénycsónak is lesz, ezzel eljuthatsz majd a szigetre. Imádkozni fogunk érted Magányos Farkas.

Már éjfél van, amikor kísérőddel együtt kihajóztok az állóvízre. A susogó szél, valamint a kötélzet és a fa nyikorgása töri csak meg az éjszaka csendjét, mely a Khor-tó fekete vize felett uralkodik. Amikor már a zöld fény közelébe értek, elbúcsúzol kísérődtől, és gyékénycsónakodba szállva elindulsz a szigeten álló baljóslatú erőd felé.

Körülbelül kétszáz méterre vagy a csillogó fekete parttól, és azon tanakodsz, hol is szállj partra.

Ha a sziget nyugati partján lévő kőmólóhoz irányítanád a csónakod, lapozz a 135-re.

Ha inkább kelet felé indulnál egy szélvédettebbek tűnő öbölbe, lapozz a 288-ra.

Project AonCastle Death