Zagor.hu
Zagor.hu fórum
Harcos Képzelet kötetek
BejelentkezésElfelejtett jelszó
Harcos Képzelet ocr-ezett kötetek

arnyekvilag.doc
feregfutam.doc
shiwo.doc
Első oldalElőző oldal1234567891011121314151617181920Következő oldalUtolsó oldal
© twillight (Kövérorr)
2020. április 2. 14:20 | Válasz erre | #772
A sorspróba igazából még értelmetlenebb mint a szerencsepróba, mert az Sz-próbánál legalább magas érték = jó neked.
A sorspróbánál még ez se igaz, legalábbis Borús kezében nem.
És persze ha rosszat dobsz, meghaltál. Ennek semmi értelme. Chewbacca egy wuki, és az Endoron lakik.

Az meg, hogy begyepesedett, FF-mániákus maradi vagy, nem jelenti hogy a HK rendszere rossz lenne.
A zagor is azért pánikol mert szinte kizárólag az FF-re építettek, az meg most nincs. Nyitni kell.
© SzG
2020. április 2. 14:11 | Válasz erre | #771
"1) Na, úgy hallom SzG végre elkopik innen, ami csak jót jelent."
Tipikus. :D Írok neked egy két oldalas választ, amiben tételesen kifejtem, hogy miért nem jó a híres végigjátszásod mondjuk a Fenevad nyomábannal kapcsolatban, és ahelyett, hogy érdemben reagálnál rá, ne adj isten elismernéd, hogy van valami igazság abban, amit leírtam (tehát nem tökéletes a végigjátszásod), egyszerűen ideböfögsz egy ilyen "de jó, hogy SzG végre elkopik innen"-féle személyeskedő hozzászólást.
És még én vagyok a troll. :D
Ez kb. a Zolika szint, sőt, még rosszabb. Zolika legalább nem ír ilyen sületlenségeket, mint például ez a "akinek 1 ponttal nagyobb az ügyessége, az fixen nyer"... no komment.
© [törölt felhasználó]
2020. április 2. 13:10 | Válasz erre | #770
© twillight (Kövérorr)
2020. április 2. 12:39 | Válasz erre | #769
1) Na, úgy hallom SzG végre elkopik innen, ami csak jót jelent.

2) Nem, nem minden FF játszható végig minimum statokkal.

3) A FF-rendszer úgy rossz ahogy van. A rendszer stabilitása pont a gond. Akinek akár 1-el is magasabb az értéke, az győz és kész.
Ha ennyire kell neked a FF-rendszer, miért nem mászol rá Bor-rúzs könyvekre? Ott nem kell konvertálni. Én meg azokat úgyis útálom, mert szerintem gagyik.

4) Egy dologra mégis jó volt ez a brainstorming: ha hazaérek, összeírom hány varázslat van, kiadási sorrendben hogyan változtak.
Meg a fajokat is.
Hátha kisül belőle hány varázslat-mechanika (tehát hány varázslat) van, és egységesíteni lehet az egészet (beleértve a faji bónuszokat is). Az pedig már egy kiindulópont. És akkor tökmindegy lesz melyik könyv.
© SzG
2020. április 2. 08:25 | Válasz erre | #768
Nem mondtam, hogy játszhatatlan a KJK rendszere, csak hogy sokkal jobb lenne annál is, ha nem "szórnának" ennyire az értékek, mert így nehéz belőni a nehézséget. Pl. ha csak 9-11 között mozogna a kezdő ügyesség, az lényegesen szerencsésebb lenne. Meg így még a legalacsonyabb kezdőpont esetén sem szívná meg annyira a játékos.
Amúgy én KJK-könyveknél gyakran úgy szoktam, hogy 10-es ügyességet adok meg, mert azzal már tudok boldogulni, viszont még nem is vagyok nagyon tápos". :)
© [törölt felhasználó]
2020. április 2. 08:10 | Válasz erre | #767
© SzG
2020. április 2. 07:19 | Válasz erre | #766
Egyébként tegnap, ahogy talán írtam is, elkezdtem csak úgy, "a saját szakállamra" átdolgozni egy könyvet, és egyúttal átírni az értékeket is.
Én ezeket a kezdőértékeket adtam meg:

Életerő: 30
Támadási képesség: 6
Védettségi szint: 12
Szerencse: 10
Varázserő: 30

És a következő három fajt adtam meg (ezekkel még 1-2 ponttal módosítani lehet a fenti értékeket):

Keor (jó harcosok, gyenge varázslók): +6 Életerő, +2 Támadás, -2 Védettség, -6 Varázserő
Azén (közepes harcosok, közepes varázslók): +2 Szerencse
Hhrrgak (jó varázslók, gyenge harcosok): +6 Varázserő, +2 Védettség, -2 Támadás, -6 Életerő

Ez persze csak amolyan "nyers" változat még... változhat menet közben.
Az ellenfelek értékeit is nyilván ezekhez az értékekhez fogom igazítani ebben az egy könyvben, meg a varázslatok manapont-költségét is.
Már ha befejezem az egészet, mert most ma reggel már megint kissé értelmetlennek tűnik az egész... mert még ha játszható is lesz a könyv, sőt, ha kicsit fel is javítom a szöveget meg a cselekményt, akkor is maximum középszerű lesz a könyv. Ezért meg nem tudom, érdemes-e vacakolni vele... szerintem nem.

Lehet, hogy jobban járunk, ha inkább például a Magányos Farkas Világa-könyveket kezdjük el játszani (lásd főoldal), ezeket a vackokat meg hagyjuk a fenébe. :) Legalábbis én lehet, hogy ezt fogom tenni inkább.
© SzG
2020. április 2. 06:12 | Válasz erre | #765
Egyértelmű, hogy jobb, ha fix kezdőértékek vannak. Vagy ha legalábbis minél kevésbé "szórnak" az elején, mert pár pont mondjuk még belefér szerintem. De ez nagyjából az összes rendszerre igaz, a KJK-ra is, sőt: arra még jobban, mert ahogy már szó volt róla nemrég, a KJK-rendszerben még 1 pont is sokat számít... nemhogy pl. 6. Tehát ott az, hogy 7 is lehet a kezdőügyességed meg akár 12 is, nagyon nem szerencsés, megkockáztatom, elhibázott. Így nem lehet normálisan belőni egy könyv nehézségét, hogy a játékosnak ennyire "széles keretek között" mozoghatnak az értékei.
Mi is például úgy írtuk meg Killmasterrel a Végzet Prófétáit, hogy a harcérték az elején kevésbé szórhasson (meg egyébként nem is kockával kell meghatározni, tehát nem a szerencsén múlik, hogy mennyi lesz). Illetve most az új könyvemnél meg konkrétan fix értékeket adtam meg, amiket az elején még tudsz 1-2 ponttal növelni. Ez így még elfogadható szerintem.
A HK vagy KJK-féle "nagyon szórós" rendszer esetleg akkor lehetne még jó, igen, ha nem D6-kellene a rendszerhez, hanem D10. Ezen már én is gondolkodtam... viszont a D10 meg ugye nincs annyira elterjedve, nem tudna csak úgy bárki lekapni egyet a polcról, ha játékkönyvvel akar játszani. :) Meg azért mégiscsak a D6 a "klasszikus" játékkönyves kocka, szinte afféle szimbóluma is a fantasy játékkönyveknek... ahogy a D10 meg inkább a szerepjátékoké. Szóval csak jó lenne játékkönyvek esetén a D6-nál maradni. (Én is ezért döntöttem végül is emellett az új sorozatunknál.)
© [törölt felhasználó]
2020. április 1. 21:38 | Válasz erre | #764
© SzG
2020. április 1. 20:54 | Válasz erre | #763
"És a "pár pont" masszív negyedével erősebb karaktert eredményez. Ez probléma."
NEM probléma, mert mint írtam, durván fejleszthető a karakter a Féregfutamban.

"Így jelenleg +4 Vé-t kapsz, azt is bőven az Árnyékvilág medencéje UTÁN, azaz eredetileg az átvitt karakter nem kap sz*rt se."
Mondom még egyszer: már a legelején, a barlangban is van egy +5-ös gyűrű (meg egy 3-8-as kard).
Az pedig tulajdonképpen mindegy, hogy JELENLEG kiket lehet szabályosan megölni és kiket nem, MIVEL AZ EGÉSZ KÖNYV JÁTSZHATATLAN LÉNYEGÉBEN, ahogy a többi HK is. Ezért kell ugye "kiigazítani" a statokat.
A lényeg az, hogy a könyvben rengeteg értéknövelő tárgy van, és ha normálisan be lesz lőve a nehézsége, ahogy ugye eredetileg is be kellett volna lőnie az írónak nagyjából, akkor sokat meg lehet szerezni közülük. Mellesleg már most is van olyan, amit be lehet, például a harcos le tudja leverni Kheort, és így hozzá tud jutni dolgokhoz. Meg pl. az események adta "bónuszok" is legalább pár helyen elérhetők, lásd pl. a 145-öt.
Azért, mert te csináltál egy végigjátszást, amit elneveztél "Egy Igaz Útnak", az nem jelenti azt, hogy máshogy nem lehet végigjátszani, főleg egy HK-t, ami ugye általában egyáltalán nem lineáris.
"Nem tudjuk mi van a könyvben, fogalmunk sincs hogyan kell tehát belőni a játékegyensúlyt."
TE nem tudod legfeljebb, mert még nem olvastad végig akkor ezek szerint. Attól más még végigolvashatta...

Fenevad:
"1) kell egy fényvarázs, vagy könnyen bukhatjuk a csontgyűrűt, ami kulcstárgy
2) kell egy barátságvarázs, vagy baj lesz.
3) kell egy azonosítóvarázs, vagy nem tudjuk használni a csontgyűrűt"
A három közül EGY kell... az azonosítóvarázs. Mert ugye ha felveszed a gyűrűt, és simán elrakod, akkor a falusiak nem veszik észre és nem támadnak rád (tehát nem kell fényvarázs vagy barátságvarázs, hogy lenyugtasd őket). Szóval csak az azonosítóvarázst kell ellőnöd a fogadóban, az első este a zsákodból elővett gyűrűre. Utána ezt automatikusan az ujjadra is húzod, így védve leszel a ghoultól.
Szóval még egyszer: a három varázslat közül, amit írtál, valójában EGY kell.

"4) kell egy lángsugár (sebzés: 15-18), vagy nagyon könnyen (ha nem alapban!) túlüt minket a Korcsfajzat, ami bizony fájni fog"
A lángsugár itt tényleg kell.

"5) a Dzsudzsu Zombi ellen kelleni fog egy acélbőr, különben tuti feldarál (4-9 Vé ellen van 11+2D6 Té-je, és rohadtul sok az életereje)."
Semmi értelme az Acélbőrnek, mert ahogy írod is, a Védettségi szintünk 4-9, a szörny meg 11 + 2-12-vel támad. Az Acélbőr pedig 1-6 védettséget ad mindössze. Tehát ahhoz, hogy az Acélbőr érjen valamit, maximális alapvédettség kellene (9), ami szinte kizárt, plusz az Acélbőrre is dobnunk kellene legalább 4-et, és utána az ellenfél támadódobásainál meg dupla egyeseket. Ez tényleg kb. kizárt. MELLESLEG A FEGYVERES HARC ITT AMÚGY SE NAGYON JÖHET SZÓBA, MERT MINDEN, FEGYVERREL OKOZOTT SEBZÉS FELEZŐDIK A ZOMBIN!
Lángsugárral le kell zúzni. Ha kell, akkor kettővel.

"6-7) a zombilord egyújabb szivatás, olyan mintha szemtől-szemben küzdelemben legalább a második Gargantuát kéne lenyomnod a Varázsló Kriptájában. Ide kell 2 lángsugár, bizony maxos sebzéssel, különben bedarál."
Kis szerencsével nem darál be, mert ott a szellemkéz, ami minden második körben automatikusan lő egy Lángsugarat (3-18 ÉP sebzés szintén). És mivel a harc eltart négy körig, így 2 extra Lángsugárral kell számolni. Ha te is ellősz kettőt, akkor a néggyel (aminek a sebzése már ugye összesen 12-72) kis szerencsével végezni lehet ezzel az 50 életerőpontos szörnnyel. Persze közben a zombi támadásait is ki kell bírni... De ha feltételezzük, hogy a harc 4 körig tart, akkor remélhetőleg csak 3 támadásról van szó a részéről, ennyi még túlélhető. Igen, kell némi szerencse hozzá. És igen, ez a legnehezebb rész talán az egész könyvben. De mondom még egyszer: összejöhet 2 saját Lángsugárral is akár. Ha esetleg 3 saját van, akkor meg aztán főleg.

"8) kell egy gyógyvarázs, mert eddigre örülhetünk ha csak le vagyunk amortizálva"
Ezzel egyetértek.

"9) kell egy barátság, vagy jó eséllyel nem lesz meg az Üstököskard"
Talán, bár anélkül is meg lehet szerezni.

"10) Fenrir ellen KELL egy lassítás, mert rohadtul nem akarod hogy össze-vissza varázsolgasson."
A Lassítóvarázs (ami ugye alapvetően Támadást meg Védettséget csökkent pár ponttal, plusz kezdeményezést vesz el), hogyan gátolja meg abban Fenrirt, hogy "össze-vissza varázsoljon"? Ettől még ugyanúgy tud varázsolni, maximum nem a kör elején, hanem a végén, a te támadásod után, de ez körülbelül mindegy. Tehát ennek a varázslatnak itt semmi értelme.
Fenrirt le kell verni az Üstököskarddal.
Mondjuk éppen, ha annyira akarja a játékos, varázsolhat is bármit, ha váltott be bónusz pontokat varázslatra (legalább párat nem árt), úgyis lesznek varázslatai.

Tehát akkor a következő varázslatokkal kell indulni körülbelül:
1 azonosítóvarázs
1 gyógyítóvarázs (de inkább 2)
4 lángsugár (de még jobb, ha 5 van)
+ 1 barátságvarázs esetleg.
Ennyi. Nyilván, ha még magasabb Mágia pont jön ki az elején, akkor lehet még "venni" további lángsugarakat a biztonság kedvéért, esetleg + 1 gyógyítóvarázst.
A könyv második felére nem érdemes tartalékolni varázslatokat, mert kb. a közepén úgyis lehet igényelni újakat az Elátkozott Bárdtól a Bónuszok pontok beváltásával. Amúgy ennél az "igénylésnél" már tényleg csak lángsugarakat meg gyógyítóvarázslatokat érdemes "venni" szerintem, mert a végére, a leszámolásokhoz már tényleg csak ezek kellenek. Bár ugye az Üstököskard birtokában + a legtöbb Bónusz pont harci pontokra való átkonvertálásával már feltétlenül varázsolni se kell, le lehet verni mindenkit sima harcban is.
© twillight (Kövérorr)
2020. április 1. 19:04 | Válasz erre | #762
És a "pár pont" masszív negyedével erősebb karaktert eredményez. Ez probléma.

Az meg, hogy én mit irkálok, jelen esetben nem számít, mert még nincs kész. Jelen pillanatban az számít itt ami utat jelenleg a kalandban be kell futni, eltérés nem lehetséges. Így jelenleg +4 Vé-t kapsz, azt is bőven az Árnyékvilág medencéje UTÁN, azaz eredetileg az átvitt karakter nem kap sz*rt se.
A rivális lemészárlása nem opció, mivel túl erősek. Az esemény adta bónusztatok nem ejtődnek útba az Egy Igaz Úton. A többi részt meg nem térképeztem fel. Nem tudjuk mi van a könyvben, fogalmunk sincs hogyan kell tehát belőni a játékegyensúlyt.

A Fenevad...-ról megint annyit, hogy nem tudsz venni MÉG NÉGY tűzsugarat, lángcsapást, vagy minek hívták ott. És amitmegveszel azoknak kb. maximálisat kell sebeznie hogy teljesíteni tudjuk a feladatot (#611-es hsz-ből):
1) kell egy fényvarázs, vagy könnyen bukhatjuk a csontgyűrűt, ami kulcstárgy
2) kell egy barátságvarázs, vagy baj lesz.
3) kell egy azonosítóvarázs, vagy nem tudjuk használni a csontgyűrűt
4) kell egy lángsugár (sebzés: 15-18), vagy nagyon könnyen (ha nem alapban!) túlüt minket a Korcsfajzat, ami bizony fájni fog
5) a Dzsudzsu Zombi ellen kelleni fog egy acélbőr, különben tuti feldarál (4-9 Vé ellen van 11+2D6 Té-je, és rohadtul sok az életereje).
6-7) a zombilord egyújabb szivatás, olyan mintha szemtől-szemben küzdelemben legalább a második Gargantuát kéne lenyomnod a Varázsló Kriptájában. Ide kell 2 lángsugár, bizony maxos sebzéssel, különben bedarál.
8) kell egy gyógyvarázs, mert eddigre örülhetünk ha csak le vagyunk amortizálva
9) kell egy barátság, vagy jó eséllyel nem lesz meg az Üstököskard
10) Fenrir ellen KELL egy lassítás, mert rohadtul nem akarod hogy össze-vissza varázsolgasson.
Nincs helye hibának a kalandban, nincs extrán ellőhető varázslatnak hely. Mindezt úgy, hogy [i]feltételezzük[/i], maximális VP-vel indulunk!
© SzG
2020. április 1. 16:02 | Válasz erre | #761
"Az Árnyékvilágnál asszem olyan 20-25%-al magasabbak a kezdőértékek"
Igen, az pár pontot jelent, mind az Életerőnél, mind a két harci értéknél, ezt írtam legutóbb.

"a Féregfutamban meg nem lehet értékeket szerezni az eredeti kiadásban."
Ezt te sem gondolhatod komolyan... csak abban a részben, amit átírtál, van egy +5-ös védőgyűrű, meg egy 3-8-at sebző kard... A későbbi részek során meg egy csomó szupercuccot lehet zsákmányolni a vetélytársaktól; például csak a keor harcostól egy +4-es láncinget, egy +1-es sisakot és egy 4-9-es kardot. És a pincehelyiségben is elég sok jó cucc van, de ezt most nincs kedvem konkrétan kikeresni... Persze ezekből nem mindent használhat mind a két kaszt, de valamennyit mindenképp. Ráadásul pár helyen amolyan szintlépésféleség is van, amikor az alap értékeid nőnek, pl. a 106-on meg 145-ön. Ha ezeknek a részekhez csak a feléhez eljut a játékos, már lesz olyan "izmos" körülbelül, mint az Árnyékvilág alap főszereplője. Tehát ez így pont jó, biztosan nem igaz az, amit írtál, hogy emiatt "mennie kell a levesbe" az Árnyékvilágnak.
Nem is értem amúgy a dolgot. Most dolgozod át a könyvet, és akkor nem vetted észre, hogy fejleszthető benne a karakter, meg kb. egy szintre hozható az Árnyékvilág főszereplőjével?

"egyáltalán nem mindegy, hogy 3 pontot, vagy 18-at sebzek."
Ebben van valami, bár azért arra, hogy 3-at sebezz például, elég kicsi az esély, ugye 1:16-hoz. De mondjuk esetleg egy olyan sebzés, hogy dobj két kockával és adj az eredményhez 6-ot, lehet, hogy tényleg jobb lett volna. De nekem így sem volt különösebb gondom soha a Lángsugárral. "Venni" kell vagy négyet az elején, és akkor ha eggyel nem sebzel elég sokat, el kell lőni még egyet.

"lásd a végigjátszásomat"
Biztos láttam, de legalább 20 x végigjátszottam az elmúlt közel 30 évben a Fenevadat, így nincs szükségem végigjátszásra, fejből tudom az egész könyvet.
Mint írtam, csak a játék első felében, a temetős-rész végéig van vagy 3 húzósabb harc, és ennyi, utána már Lángsugár se kell, bőven elég az Üstököskard, meg a plusz pontok, amikhez a Bónuszpontok beváltásával juthatsz hozzá. Arról nem is beszélve, hogy mind a "sima" farkasembernél, mind a Vérmesternél van segítője a játékosnak ugye. Fenrirt pedig le lehet gyengíteni a végén. Tehát elég jól játszható a könyv, csak tényleg a temetős-részt kell túlélni, de ez még a "gyenge" Lángsugárral is megoldható kis szerencsével.

"Csak ugye az, aki soha nem játszott a könyvvel, csak hallott róla/látta valakinél..."
Persze, én nyilván ilyen vagyok. :D Azért dicsértem még például a Bizonytalanság... bevezetőjében is a Fenevad nyomábant, mert sosem olvastam. :D

"A Kriptaszökevény egész alapvetése meg hogy halottak vagyunk. Ez egyetlenegyszer tud jelentőséget kapnia kalandban"
Már közben is van jelentősége, vagy legalábbis lehet, ugye nem mindegy, kinek mondod el, hogy halott vagy például, vagy észreveszik-e valamilyen egyéb módon. Meg pl. hat rád a szenteltvíz, ha jól emlékszem, és ilyesmik.
De abban egyetértek, hogy több ilyen is lehetett volna. Meg úgy az egész ötletből többet ki lehetett volna hozni.
© [törölt felhasználó]
2020. április 1. 15:44 | Válasz erre | #760
© twillight (Kövérorr)
2020. április 1. 15:31 | Válasz erre | #759
Mivel úgyis minden szörny minden értékét újra kell írni, semmi új problémát nem jelent ha minden könyvben minden varázslat és minden faj értékei azonosak - amikben szerepelnek.
A varázslatok értékei meg szintén érdektelenek addig, amíg nincs megállapodás egy fix pontról (valaminek az értékei), mert a fele varázslat értelmetlen (ugyanazt csinálja). Amíg a mechanikát sikerül megőrizni, vagy 1-2 ponttal odébbtolni egyes értékeiket, legfeljebb nem 12 varázslat lesz a rendszerben meg 4 faj, hanem több. Ezen nem kell fennakadni.

----------

Az Árnyékvilágnál asszem olyan 20-25%-al magasabbak a kezdőértékek, a sebzés majdnem másfélszeres, a Féregfutamban meg nem lehet értékeket szerezni az eredeti kiadásban.

A Fenevad...-ról lásd a végigjátszásom.
Egyébként meg azért, mert a szörnyek túl erősek, és nem egyáltalán nem mindegy, hogy 3 pontot, vagy 18-at sebzek.
Csak ugye az, aki soha nem játszott a könyvvel, csak hallott róla/látta valakinél...

A Kriptaszökevény egész alapvetése meg hogy halottak vagyunk. Ez egyetlenegyszer tud jelentőséget kapnia kalandban, a legvégén, és igen, az író egy béna fos, és csak 1:12 eséllyel nyomhatja ránk a muki normál harci körben. Ezzel tönkre is tette a kötet egyetlen igazi csattanóját.
© [törölt felhasználó]
2020. április 1. 14:21 | Válasz erre | #758
© SzG
2020. április 1. 12:32 | Válasz erre | #757
Az Árnyékvilágban nyilván azért magasabbak a kezdeti értékek (amúgy csak pár ponttal), hogy ha az ember nem hozza át a Féregfutamból az ott kicsit "táposabbá" vált karakterét, akkor is legyen esélye a könyv szörnyei ellen... legalábbis ez így a logikus. Szóval nem értem, miért lenne ilyen szempontból gond az Árnyékvilággal, meg miért ne lehetne ezt folytatásnak tekinteni, ahogy írtad.
Ha van is gond az Árnyékvilággal, az csak a szokásos: túl erősek az ellenfelek.

"A Halálvarázst meg azért nem írhatod át, mert oda juttatod ahol a Fenevad…-ban a Tűzcsapás van: használhatatlan"
A Fenevadban ugye Lángsugár van, és amúgy miért lenne használhatatlan? Épp, hogy az a legjobb varázslat az egész könyvben, nem is érdemes semmi más támadóvarázslatot választani az elején, csak Lángsugarat...
Ott az Erővarázs meg Acélbőr, meg Gyorsítás és Lassítás az, ami alig használható, meg aminek alig van értelme... mert ugye 1-2 plusz vagy mínusz harci pont miatt nem érdemes "megvenni" ezeket a varázslatokat; akkor már inkább tényleg ott a Lángsugár, azzal rögtön 3 kockányit sebzel, ez sokkal hatásosabb/eredményesebb.
Amúgy maga a könyv simán végigvihető szabályosan, ahogy már évekkel ezelőtt is írtam én is meg más is. Egyedül a temetős-rész "húzós" kicsit, de elég Lángsugárral és Gyógyítóvarázslattal és egy kis szerencsével még az is megoldható ('nem' kell max. értékeket dobni hozzá magunknak). Utána, az Üstököskard birtokában + a Bónusz-pontok beváltását követően pedig már simán felszeletelhető bárki, a főszörnyek is. Sőt, már túlságosan is könnyű az egész finálé, főleg, ha valaki mondjuk jól feltolta a védettségi szintjét a plusz pontokkal... akkor már meg se tudják sebezni ugye.

"Kriptaszökevény: elvileg ezért a poénért létezik az egész könyv, hogy RAJTUNK használják."
Nem rémlik, hogy ez a "poén" annyira lényeges lenne a könyvben, sőt, mintha nem is minden esetben vetnének be ellenünk Halálvarázslatot a könyv végén, úgy emlékszem. Szóval nem tudom, miért kellene arra gondolnunk, hogy "ezért létezik" a könyv.
© [törölt felhasználó]
2020. április 1. 12:13 | Válasz erre | #756
© twillight (Kövérorr)
2020. április 1. 12:10 | Válasz erre | #755
A varázslat leírását és a táblázatot együtt kell nézni, mert az információk szétszórva vannak. Nyilván hanyagság miatt.

A Halálvarázst meg azért nem írhatod át, mert oda juttatod ahol a Fenevad...-ban a Tűzcsapás van: használhatatlan, pedig a játékos rászorul alkalomadtán a használatára.

A túlütés pl. tudom hogy fontos a Nagy Féregfutamban, anélkül nem lehet legyőzni a törpéket jelenleg.

Simán lekonvertálni meg azért nem lesz soha elég, mert vannak könyvek amiben folyamatosan túl nagy szörnyek jönnek, a végén elfogy az életerőd ha szabályosan próbálsz játszani.
Egy azonban biztos: ha valaki feljavít egy HK-t, utána már nem nagyon fog senki többet vesződni vele. Így mindenki olyanra csinálja az értékeket amilyenre bírja.

De nézzünk meg a rendszeredhez egy Fenevad-at. Erősen érdekelne, kellően meggyengülnek-e benne az ellenfelek, ugyanis a könyvben túl erősek. Nem lehetetlen éppen győzni, csak folyton min-max-ot kell dobni. Különösen a Tűzcsapással. Meg ugye a végén 30+ra emelve a Vé-nk sebezhetetlenné válunk.
A könyv problémáira orvosság lenne, ha a hős-pontokat tanár nélkül is 1:1 arányban át lehetne váltani, valamint ha a varázslatokat nem előre memorizáljuk, ÉS alváskor visszatöltődnek, értsd az első éjszakai pusztakezes harc után. Bár most nincs előttem a könyv.
A csontgyűrű is mintha hülyén lenne megoldva (pl. AD&D-ben a cuccok azonosítás nélkül is működnek).

A végigjátszások között többször említem hogy elkell a Halálvarázs:
- Kínok Kínja
- Árnyéksárkány
- Tűzevő
- Viharűzők
- Lidérccsapás
- Szellemjárás: ez kötelező, a történet része
- Cherubion Hőse
- Kriptaszökevény: elvileg ezért a poénért létezik az egész könyv, hogy RAJTUNK használják.
- Árnyékvilág

A Dimenziók Bajnoka szerencsés, össze-vissza van 2 csata benne (elég láma könyv).
A Kriptaszökevény és az Árnyékvilág elég durva lényeket tol a játékosra, utóbbinál külön gond ha folytatásként kívánjuk értelmezni, mert akkor az egész megy a levesbe, lévén a Féregfutamban teljesen mások a játékos értékei (jelentősen alacsonyabbak).
© SzG
2020. április 1. 11:28 | Válasz erre | #754
Megnéztem. Rengeteg könyvben van olyan, hogy minimum 30 VP szükséges a Halálvarázslathoz. Konkrétan:
Árnyékvilág, Cherubion hőse, Kriptaszökevény, Lidérccsapás, Sárkánykard, Szörnyek szigete, Boszorkányúrnő, Arcnélküliek, Sárkányölő, Mágusok tornya, A démon szeme, Viharűzők, A mágus küldetése, Megmérgezve, Sötét álom... eddig néztem. Plusz levettem még pár későbbi könyvet is a polcról csak úgy találomra, pl. a Sötét herceget, azokban is volt. Szóval gyakorlatilag az összesben van ilyen. Már amelyikben lehet Halálvarázslatot használni.

Ja, speciális szabályok meg inkább a sorozat végén megjelenő könyvekben vannak. Pl. Hit nevében (itt újra vannak kasztok is), meg Nekropolisz (fajok, választható fegyverek például). Mondjuk ezek amúgy játszhatóak is, mert ugye igényesebb írók hozták össze őket, tehát optimalizálni" se kellene ezeket a könyveket.
Meg ugye a két Borouge-s könyvben vannak más szabályok (KJK-jellegűek), de azokhoz sem érdemes nyúlni, mert játszhatók.
Plusz a Küzdelem-sorozat is kissé másabb szabályrendszerű ugye... és azok eléggé játszhatatlanok is, de persze nem a szabályok miatt, hanem mert túl erősek a szörnyek stb. :)
© SzG
2020. április 1. 11:20 | Válasz erre | #753
Az első 10-20 HK között tényleg van olyan, amiben azt írják, hogy a Halálvarázslathoz minimum 30 VP kell, erre én is emlékszem. Majd esetleg megnézem, hogy ez konkrétan mely könyvekben szerepel.

Kasztok csak a Nagy féregfutamban és a folytatásában, az Árnyékvilágban vannak. Csak harcos és varázsló közül lehet választani amúgy, és nem csak az értékeket befolyásolja ez, hanem azt is, hogy mely tárgyakat használhatod a játék közben (a varázscuccokat általában csak varázslók használhatják, a fegyvereket meg általában csak harcosok).

"nem lehet kidobni a varázslatlistát és berakni valami értelmeset a helyére, mert néhány könyvben xy varázslat kell a továbbjutáshoz."
Szerintem alig pár könyvben van ilyen. Legalábbis az első kb. 20 könyvben, amit jobban ismerek, biztos, sőt, most csak a Kriptaszökevény jut eszembe egyedül... abban tényleg van ilyen, de ott sem létszükséglet. Meg talán még a Sárkánykardban rémlik valami... És a "Nagy Tüdőt" lehet használni a 20. könyv után pár helyen, úgy emlékszem, de lehet, hogy azoknál se létfontosságú. Vagy igen?

Szerintem amúgy a HK rendszerrel semmi baj, sőt, nyilván jobb meg életszerűbb is, mint a KJK rendszere (a harc mindenképp, de a varázslatok is). A baj csak az, hogy tényleg hasraütéses alapon adtak meg minden értéket, így jó, hogy vacak az egész, illetve nem játszható. De ha kiigazítanánk az értékeket, abszolút jó lenne. Ahogy pl. a hasonló rendszerű Tihor-Mazán könyvek is jól játszhatók.
Egy könyvet szerintem én is "kipofozok", most kicsit kedvet kaptam hozzá, aztán majd meglátjuk, úgy mennyire lesz játszható. De szerintem semmi gond nem lesz vele.
© [törölt felhasználó]
2020. április 1. 10:30 | Válasz erre | #752
© twillight (Kövérorr)
2020. április 1. 10:05 | Válasz erre | #751
De, tudjuk elvenni, mert a Halálvarázshoz minimum 30 VP kell.

És el kell keserítselek, a legtöbb HK, beleértve a Worlukosokat is, rengeteg egyedi szabályt használnak. Ott vannak a kasztok, fajok, a varázslatok folyton változnak, aztán a túlütés-szabály is fel-felbukkan...

És továbbra sem lehet úgy konvertálni a lényeket/saját értékeket a könyveknél hogy mindennel, vagy akár egyáltalán teljesíthető legyen. Az értékeket szemre írták be, meg találomra.
Az összes értéket egyedileg kell újratervezni.

Mondjuk ha összedobtok egy fix varázslat-táblázatot, amit aztán ráhúzunk MINDENRE, az működhet. De a táblázatot fixáljátok, az értékeket majd hozzáigazítjuk.

A harcos passzív mágiaellenállásaként használható lenne a "dobj egy kockával hogy lásd elég gyors voltál-e" oszlop, vagy hasonló (teljesen vagy részben - felesben - nyelné be az effektet). Bár mielőtt ilyet dönt valaki érdemes lenne megnézni mennyi varázsoló ellenfél akad.

A harci fejezeteket a könyvek ismerete nélkül lehetetlen csak úgy megpatchelni.

EDIT: a statikus/dinamikus sebzésnek igazából nincs jelentősége. Esély%-ban kifejezve egy 1-3 sebzés azonos egy 2-es sebzéssel, csak az 1-3 jobban néz ki.
© SzG
2020. március 31. 19:53 | Válasz erre | #750
Igen, ezt írtam én is. :) És igen, a "Mágusok tornya" tényleg nem rossz példa a "WC papír"-kategóriára... bár van annál lejjebb is szerintem, mert Gravesnek legalább a stílusa úgy-ahogy rendben van, legalábbis tud fogalmazni. :) Nálam az abszolút mélypont az talán inkább a "Hold sikolya": ez legalább olyan vacak, mint a "Mágusok tornya", ami a cselekményt meg a szerkesztést illeti mondjuk, de ezen kívül még jó magyartalan meg vázlatos kidolgozású is. [smiley]circling[/smiley]
Már amennyire emlékszem persze, mert nem tegnap játszottam (vagy inkább kínlódtam) végig őket...
© [törölt felhasználó]
2020. március 31. 18:46 | Válasz erre | #749
© SzG
2020. március 31. 18:21 | Válasz erre | #748
Ja, értem. Végül is nyilván meg lehet próbálni, aztán ha valahol mégse "teszi játszhatóvá" az adott könyvet, ott majd teszteléskor még belenyúlunk az értékekbe.
© [törölt felhasználó]
2020. március 31. 18:12 | Válasz erre | #747
© SzG
2020. március 31. 18:04 | Válasz erre | #746
Jó, pár tűrhetőbb könyv még eszembe jutott: Küzdelem-sorozat (bár ehhez is jobban hozzá kellene nyúlni, mert nem csak az értékek nem jók, hanem ugye nagyon lineárisak is a könyvek, bosszantóan azok, főleg a második), aztán ott van még a Kriptaszökevény, bár erre is ráférne egy alapos átszerkesztés is... és talán még az Árnyékvilág meg a Dimenziók bajnoka olyan, hogy értékelhető itt-ott, mármint a történet meg a cselekmény. Talán még a Cherubion hőse, bár lehet, hogy ez csak azért jutott eszembe, mert ez volt az első saját pénzből megvett lapozgatósom. :) Ezekből esetleg még el tudnék képzelni egy játszhatóbb verziót.
Lehet, hogy esetleg párnak az "optimalizálását" bevállalom, majd még meglátom.
© [törölt felhasználó]
2020. március 31. 18:02 | Válasz erre | #745
© SzG
2020. március 31. 17:33 | Válasz erre | #744
Nem tudom, én valahogy nehezen tudom elképzelni, hogy egyetlen sablon ráhúzható legyen az összes könyvre, tehát hogy mindenhol minden "klappoljon", minden csata lejátszható legyen... Szerintem ez nem működne, főleg, mivel ugye teljesen hasraütéses alapon adták meg annak idején Bihonék az eredeti értékeket mindenhol, tehát semmi rendszer nincs most a dologban. Ehhez egy általános sablon kevés. Át kell nézni egyesével mindegyik könyvet, és ahol szükséges, új értékeket kell megadni, aztán utána normálisan letesztelni a könyveket, hogy egész biztosan minden rendben legyen. Persze, ez nagy munka lenne... de nem kell mindet megcsinálni. Ami alapból sz*r, pl. a 25. meg főleg 30. könyvtől felfelé kb. mindegyik, a Hamiltonosok meg Northenlightesek kivételével kb., azokkal felesleges foglalkozni, mert azok akkor is sz*rok maradnak, ha optimalizáljuk az értékeket. :) Meg ugyanúgy nem lesz kedve játszani velük senkinek... legalábbis én például biztos nem ugranék neki egy McGregoros-könyvnek, akkor sem, ha játszható, mert borzasztó ötlettelen, unalmas és a szerkesztése meg a nyelvezete is kritikán aluli.
Szóval én a sorozat kb. felével biztosan alapból nem foglalkoznék. Mondjuk igazából annyira a többivel sem, mert egyébként ami ér valamit a sorozatból, az általában játszható is (az említett Garry Hamiltonosok, meg Borouge meg Northenlight könyvei, meg a Nekropolisz és a Hit nevében mondjuk, illetve persze a Fenevad). Ugye aki igényesebb volt az írók közül, az nyilván a játszhatóságra is figyelt. :) Ami nem játszható jelenleg, azt az igénytelenebb írók hozták össze, így nyilván más szempontból is vacak a könyv... Esetleg egy-két kivétel van még, mondjuk igen, épp a Nagy féregfutam meg a Sötét herceg. Ezt a kettőt érdemes lenne kipofozni, de a többit...
© [törölt felhasználó]
2020. március 31. 16:17 | Válasz erre | #743
© [törölt felhasználó]
2020. március 30. 22:14 | Válasz erre | #742
© twillight (Kövérorr)
2020. március 30. 21:42 | Válasz erre | #741
Akkor tényleg fölösleges volt, mert korábban megcsináltam a végigjátszásokat, és megmondtam hogy a felére semmiféle esély nincs teljesíteni a lények ereje miatt.
Meg hogy a rendszerben túl nagy a szórás - KJK-ban meg túl kicsi. Ha rendszert akarsz alkotni, akkor valahová a kettő közé kell belőni a dolgokat.
És valószínűleg le kell mondani arról, hogy minden könyvben minden fajjal játszani lehessen.

Denko jó irányba indult el.
Egyébként meg említett démontól el kell simán venni a képességet hogy elegendő manája legyen halálvarázst dobni/a harcost simán leradírozza a pályáról.
HK-ban valóban probléma hogy a varázslók 1 vs 1 küzdelemben sokkal erősebbek mint egy harcos. Így az ellenfél lehetőleg ne legyen varázsló, vagy ne legyen sok manája, illetve legyen elég harc hogy a harcos be tudja hozni hosszútávon a különbséget.

EDIT: illetve HK-nál probklémát okoz, hogy az ellenfél is varázsol, ellentétben a KJK-val.
Ha dinamikussá teszed a Halálvarázst (mondjuk), vigyázni kell hogy ne gyengítsd meg ezzel végzetesen a játékost!
© [törölt felhasználó]
2020. március 30. 21:31 | Válasz erre | #740
© [törölt felhasználó]
2020. március 30. 21:03 | Válasz erre | #739
© [törölt felhasználó]
2020. március 30. 20:25 | Válasz erre | #738
© [törölt felhasználó]
2020. március 30. 20:07 | Válasz erre | #737
© [törölt felhasználó]
2020. március 30. 19:39 | Válasz erre | #736
© twillight (Kövérorr)
2020. március 30. 19:37 | Válasz erre | #735
Nekem van.

Ki kell számolni, átlagosan mekkorát sebez egy fegyver, mekkora %-os eséllyel találod el a népet és találnak el téged, ezen mennyit módosít az adott tárgy, mennyi lehetőség van visszatöltésre, és így mekkora esély van a győzelemre az optimális úton, illetve ha kedvem szerint elmászkálok felfedezni.

Jaaa, hogy az nem egyszerű KJK-ra butítás? No igen, van az úgy.
© [törölt felhasználó]
2020. március 30. 18:13 | Válasz erre | #734
© [törölt felhasználó]
2020. március 30. 17:47 | Válasz erre | #733
© [törölt felhasználó]
2020. március 29. 20:12 | Válasz erre | #732
© [törölt felhasználó]
2020. március 29. 19:14 | Válasz erre | #731
© [törölt felhasználó]
2020. március 29. 18:11 | Válasz erre | #730
© [törölt felhasználó]
2020. március 29. 16:58 | Válasz erre | #729
© twillight (Kövérorr)
2020. március 29. 16:20 | Válasz erre | #728
Nem új könyvet, és az alapötlet nem is tudom mennyire van felhasználva a karakteralkotáson kívül.

A Sötét Herceg fejezetei jórészt meg vannak írva. Van 3-4 kulcstárgy. Van 5-6 helyszín. Megvan a karakter háttértörténete, motivációja a kalandra, és van egy okés főgonosz.
Simán lehetne egy meglehetősen nehéz, elég hosszú kaland, az egyik kulcstárgy megszerzése a könyvfelét-harmadát kiteszi ugyanis.
A probléma az, hogy a megírt darabok nincsenek összeillesztve kalanddá. A kaland ott van, csak nincs összeragasztva. Ezt a szerkesztői munkát kellene elvégezni.

A szabályrendszer nyilván a másik, de annak igazán akkor érdemes nekifogni, ha szöveg már ép.
És nem kötelező hogy mindig megmaradjon minden faj (pláne kaszt). Az Árnyéktalanoknál én ugye helyből kidobok mindent az azén kivételével, mert a könyv elvi szinten jelenleg csak azzal teljesíthető, így könnyebb pont arra optimalizálni. Plusz koncepció szintjén is van a dolognak értelme, ha a Féregfutamban az Árnyékvilág főszereplője NPC.

De egyébként egyik lehetséges megoldása sok problémának, ha a kalandokba beiktatunk pár alukálást, vagy más visszatöltő metódust.

-------------

Hosszas megfontolás után részletesen megmutatom inkább, a Féregfutam 30 fejezetpontján mit alkottam át és miért. Az eredeti változat felépítésével NEM foglalkozok, azzal foglalkozok mi hasznosítható belőle, és hogy minél kevesebb munkával lehessen eredményt elérni.

Szabályrendszer:
- pár varázslat tök ugyanazt csinálta, így 1-2 ponttal átírtam az értékeiket. A tűzcsapás megmaradt ahogy volt, a játékosnak ugyan ebben a könyvben nem lesz hasznára, de asztali szerepjáték utalás, meg hátha az ellen kidobja, és akkor gyengítve vannak az ellenséges varázslók.
- Ymdar Szemére tettem egy jelzőt, mert a koncepció jó, de szerintem sehol nem alkalmazták, a Féregfutam meg ideálisnak tűnik egy mágikusan sötét helyszínre. Meglátom sikerül-e beépíteni.
- a Védelmi Varázslatok a játékosnak mindenképpen működnek.
- ha teszt során kiderülne hogy az ellenséges varázslóknál még így is probléma a védelmi mágiák használata, el lehet venni tőlük.
- az ellenséges varázslók nem ragadhatnak abba az életszerűtlen bugba, hogy 5 VP-vel 1:12 eséllyel próbálják varázsolni a ködpatkányt: ha nincs elég manája a kidobott varázslathoz, újra kell dobni.

- Megállsz megvizsgálni a jelet. Itt nincs mit változtatni. A fejezetpont szerepe hogy a játékos megtudja, vannak jelek.
- Megvizsgálod a sziklát. Itt sincs mit változtatni. A fejezetpont szerepe hogy a játékost megerősítjük, a jeleknek jelentése van.
- Tegyük fel hogy leereszkedik. Nem kötelező, végülis ez a tutorial. Ekkor a játékos tesz egy szerencsepróbát. Ezzel bemutatjuk a statpróbákat, egyúttal óvatosságra intjük a játékost hogy ne nyitogasson ki feltétlen minden ajtót. Ehhez persze észben kell tartani, hogy a kulcstárgyakhoz esélyt kell adnunk hogy mindenképpen hozzájusson (vagy az útjába kell rakni, vagy jelezni kell hogy az adott ajtót jó lenne ha kinyitná).
- Leértél. Visszakapod az elköltött szerencsepontot, mert nem szivatjuk be a játék elején a játékost, plusz majd ki is kell jutnia, így itt mindenképpen 1 Sz-el kevesebbel jön majd ki. Ezt észben kell tartani.
- Menjünk mondjuk északra. A teremben lévő Nyilvánvaló Kard jelzi, ez a terem a harcosoké. A kard egyben Csali, arra vár hogy a játékos felvegye. Ezt eredetileg simán meg is tehette, és már húzhatott is, ami eléggé elszomorító.
- A csontváz: eredetileg opcionális volt, egy sima jumpscare, ami csata, és a csata egy meglehetősen értéktelen drágakővel jutalmazott. Ezt átírtam úgy, hogy a csontváz nyilvánvaló, és ha nem nyúlunk a kardhoz, simán szétverhető. Ha enélkül nyúlunk a kardhoz, a csontváz feladvány/csapda-ként működik - újabb mechanika. Mivel a Harcos kiszolgáltatottabb kaszt, azért lett ilyen ez a szoba nálam, meg mert alapvetően ilyennek tűnt előttem az egész amúgy is.
Ehhez át kellett kapcsolni két fejezetpontot, és átírni kb. 2 mondatot.
- Az üvegcse: Két kard és egy vércsepp? Mi a túró akart ez lenni? Én azt gondoltam játékosként, harci ajzószer. Ehelyett méreg. Anyád. Szóval a szimbólumok megváltoztattam, hogy mérget jelentsenek.

- Menjünk vissza a másik szobába. Ez látszólag ugyanolyan mint a Harcosoké. Látni fogjuk azonban hogy nem teljesen az.
- A Csali ebben a szobában a Varázskönyv. Itt is, mint a kardnál a másik szobában előre rá van írva hogy csak adott kaszt használhatja. Minek? Had próbálkozzon aki akar!
- A Csapda ebben a szobában két koporsó. Mindkettő jelöletlen. Tehát a választásnak nincs alapja, nincsenek nyomok mint a Harcosnál, ezt erőből kell tehát megoldani majd.
- A Jutalom: kinyitogatjuk a ládákat, és ott a legyőzendő Varázsló. A másik láda üres, azért, hogy a játékos kinyissa a másikat is lehetőleg. A lich eredetileg brutál manával rendelkezett, ezt redukáltam, rossz esetben így max. 24 ÉP-t sebez. Utána átvált közelharcra, amiben szintén brutális volt, ezt visszavettem szintén (K6 helyett K2-t sebez). Így már verhető (varázsló 2 kör alatt lelövi ha nem blokkolják). Eredetileg a gyűrűt mindkét kaszt használhatta látszólag, a köpenynek meg semmi haszna. Ráírtam a gyűrűre a V-t, és hogy kis bizonytalanságot keltsek, a két tárgy csak együtt használható. Tehát a játékos izgulhat, mi van ha talál még egy köpenyt.
- Ez a szoba a Harcosnak nem tartogat jutalmat, de hát ez van. A lényeg hogy mindenki élve kikerüljön innen. A veszteségek pótlását a rubin leadása fogja megoldani, a questor majd jól felgyógyít cserébe, amellett hogy információt ad, így a rubinkő máris értékessé válik.

Igen, akinek vacak a szerencséje, az behalhat ezen a részen, de hát mi lehet tenni? És a kimászáskori -1+ Sz-t se kapják vissza. De az értékei mindkét kasztnak növekedtek, tehát megéri , feltéve hogy elsőre kimászik. Ugye kimászik, legyünk reálisak. Ki lehetne írni hogy másodszorra biztos kijut, vagy tudomisén, de szerintem így hangulatosabb.

Lényeg: elég sok változás történt, pedig alig írtam át valamit.
© [törölt felhasználó]
2020. március 29. 16:01 | Válasz erre | #727
© [törölt felhasználó]
2020. március 29. 15:43 | Válasz erre | #726
© [törölt felhasználó]
2020. március 29. 14:56 | Válasz erre | #725
© [törölt felhasználó]
2020. március 29. 13:40 | Válasz erre | #724
© [törölt felhasználó]
2020. március 29. 13:17 | Válasz erre | #723
Első oldalElőző oldal1234567891011121314151617181920Következő oldalUtolsó oldal