Hátsó borító
Könyv és játék az, amit a kezedben tartasz. A főhős TE vagy.
Hazádat, a békés Fűzfaligetet óriási veszély fenyegeti. A Káosz Fellegvárában élő gonosz varázsló, Rettegett Balthus le akarja igázni népedet. Te vagy az egyetlen, aki szembeszállhat vele és meghiúsíthatja gyilkos terveit, hiszen magad is kitűnő varázsló vagy, eddig még minden csatában diadalmaskodtál erőd, ügyességed és szerencséd segítségével. Most se hátrálj meg!
TE döntöd el, mikor, melyik utat választod, milyen csellel kerülsz ki a csapdákból, melyik teremtménnyel csapsz össze.
Hazádat, a békés Fűzfaligetet óriási veszély fenyegeti. A Káosz Fellegvárában élő gonosz varázsló, Rettegett Balthus le akarja igázni népedet. Te vagy az egyetlen, aki szembeszállhat vele és meghiúsíthatja gyilkos terveit, hiszen magad is kitűnő varázsló vagy, eddig még minden csatában diadalmaskodtál erőd, ügyességed és szerencséd segítségével. Most se hátrálj meg!
TE döntöd el, mikor, melyik utat választod, milyen csellel kerülsz ki a csapdákból, melyik teremtménnyel csapsz össze.
Ez a könyv elődjéhez, A Tűzhegy Varázslójához hasonlóan Titán képzeletbeli világában, Allansiában játszódik. A gonosz varázsló, Rettegett Balthusz aki az elmúlt nyolc év során a Sziklás Szirten álló Fekete Toronyban uralkodott, nekiállt, hogy kiterjessze hatalmát, kezdve a közeli Fűzfák Völgyével.
A hír eljutott a Yore-i Erdőben élő varázslóhoz, aki legjobb diákját, a játékost küldi segítségükre. Itt LXII. Salamon király megbízza a kalandozót, hogy jusson be a fellegvárba és győzze le Rettegettet. Az út során a játékosnak mind karddal, mind pedig mágiával kell megküzdenie az akadályokkal, melyek között egy Gendzsi és egy Hidra is felbukkan.
Szabályok
A könyv nagyjából követi A Tűzhegy Varázslójában lefektetett szabályokat.Különleges szabályok
- A szokásos tulajdonságokon kívül bevezetésre kerül egy negyedik képesség is, a varázslat. Ennek meghatározásához két kockával kell dobni, majd az eredményhez hozzá kell adni 6-ot. Ez határozza meg, hány alkalommal képes a kalandozó varázsolni a kaland során. Összesen 12 különböző ige áll a játékos rendelkezésére, ezek közül kell előre kiválasztani – memorizálni – a dobásnak megfelelő darabot. A varázslatok a következők: Teremtmény Hasonmás Varázslat, Különleges Érzékelő Készség Varázslat, Tűzvarázslat, Hamis Arany Varázslat, Illúzió Varázslat, Súlytalanság Varázslat, Szerencse Varázslat, Védelem Varázslat, Ügyesség Varázslat, Életerő Varázslat, Erővarázslat, Erőtlenség Varázslat.
- Mivel a varázslatok segítségével a játékos vissza tudja állítani képességpontjait, a kaland kezdeteként sem Élelmiszerrel, sem pedig Varázsitallal nem rendelkezik.
Felszerelési lista
- Kard
- Bőrvért
- Hátizsák
- Lámpás
Borító és illusztrációk
BorítóAz első borítót Emmanuel készítette, amit aztán Ian Miller cserélt le újra. A magyar kiadáson már ez utóbbi látható.
Illusztrációk
A belső illusztrációkat Russ Nicholson készítette.
Összesen 30 teljes oldalas és 5 kisebb, ismétlődő kép található a könyvben. A teljes oldalas illusztrációk következő fejezetpontok mellett találhatóak: 1, 13, 25, 40, 52, 64, 79, 90, 118, 144, 156, 169, 182, 196, 210, 222, 234, 245, 257, 269, 281, 292, 304, 316, 328, 339, 352, 362, 374 és 386.
Hivatkozások
A könyvben látható főgonosz, Rettegett Balthusz szintén megjelenik Steve Jackson Trollfog-háborúk című könyvében. Zagor és Zharradan Marr társa, ők együtt alkotják a Démoni Hármast.Személyek
Helyszínek
Bestiák
- Calacorm
- Ember
- Fekete Elf
- Gark
- Goblin
- Gólem
- Hidra
- Karomvad
- Kloáka Kígyó
- Korongád
- Kutya-Majom
- Majom-Kutya
- Ork
- Pók-ember
- Rinocérosz-ember
- Törpe
- Vízköpő Sárkány
Tárgyak
Növények
További megjegyzések
- 19 azonnali halál pont és egy győzelmi található a könyvben, nem számítva azokat a helyeket, ahol megfelelő tárgy, varázslat, vagy életerő pontok hiánya miatt veszítjük el a játékot.
- A játékosok egybehangzó véleménye szerint ez azon kevés játékkönyvek egyike, aminek végigvitelére a leggyengébb karakterrel is van reális esély.
- A Káosz Fellegvárában sok közös vonás van az játékkönyvvel, A Tűzhegy Varázslójával: mind a cél, mind pedig a helyszín hasonló. Itt azonban már nincs jelen a kulcsgyűjtögetés, helyette varázslat-rendszert vezetett be az író.
- Rettegett Balthuszt egy hosszú, stratégiai mágiaharc során kell legyőzni a könyv végében, melyet Steve Jackson hosszú órákon át tervezett meg. Az író egyébként őt tartja kedvenc Kaland, Játék, Kockázat karakterének.
Hibák
Szabályrendszer: | "Ebben a könyvben másként kell varázsolni mint a Gyíkkirály Szigetében" - mármint a Skorpiók Mocsarában (magyar kiadási sorrend alapján) |
Háttértörténet: | A bevezetőben a Fűz Völgy és a Fűzfa Völgy természetesen ugyanaz. |
54. | Kihagyták alulról, hogy „ Ha egyik sincs nálad, lapozz vissza a 104-re és válassz újra.” |
69. | A „Gendzsik” helyett a „Calacormot” szeretnéd becsapni. |
81. | „nem érdemli meg, hogy megvédd” helyett „nem éri meg megmenteni.” |
94. | 169 helyett 118-ra kell lapozni. |
101. | ha a teremtményünknek nem sikerül legyőznie a Vízköpő Sárkányt, úgy döntünk, hogy nem szállunk szembe vele egymagunk |
123. | Ha illúzió varázslattal próbálkozol 283 helyett a 35-re lapozz. Ha egyik sincs, akkor pedig a 283-ra. |
167. | Az Aligátorhal valójában Rablóhal. |
171. | a Hat Csákány játékhoz mentünk, de itt már Hat Választás játékként aposztrofálják. |
179. | A harmadik választásnál a Láthatatlanság helyett Védelem varázslatot kellett volna írni. A hiba talán abból adódhatott, hogy egy láthatatlan pajzsot képez a védelem varázslat. |
194. | Ha a felsorolt dolgok egyikét sem tudjuk felajánlani, a 194-re kell lapozni. |
196. | „valójában” helyett „valóban”. |
224. | A Harapós Hal valójában Rablóhal. |
235. | „… egy sötét, krémszerű folyadékkal teli kancsót.” Helyesen: „… egy sötét, krémszerű kenőcsöt tartalmazó tégelyt.” |
241. | A kardod nem a teremtmény hajába, hanem szőrébe gabalyodik. |
272. | A zsebszerkentyű nem megsemmisült, hanem meghibásodott vagy megrongálódott, de ennek ellenére még hasznát veheted. |
374. | „– Szemtelen paraszt! – kiált rád dörgő hangon. – Azt hiszed, ellenfél vagy Rettegett Balthusnak?” |
Kapcsolódó cikkek
Könyvek: A Tűzhegy VarázslójaHelyszínek: Titán (világ)
Helyszínek: Allansia (kontinens)
Bestiák: Gendzsi
Varázslatok: Teremtmény Hasonmás Varázslat
Varázslatok: Különleges Érzékelő Készség Varázslat
Varázslatok: Tűzvarázslat
Varázslatok: Hamis Arany Varázslat
Varázslatok: Illúzió Varázslat
Varázslatok: Súlytalanság Varázslat
Varázslatok: Szerencse Varázslat
Varázslatok: Védelem Varázslat
Varázslatok: Ügyesség Varázslat
Varázslatok: Életerő Varázslat
Varázslatok: Erővarázslat
Varázslatok: Erőtlenség Varázslat
Személyek: Oldoran Zagor
Személyek: Zharradan Marr
Személyek: Démoni Hármas