Zagor.hu
Zagor.hu fórum
Felhasználó információk
BejelentkezésRegisztrációElfelejtett jelszó
Név: Robert La Vallie
Hozzászólások: 0 db
Regisztráció ideje: 2011. július 16. 21:19
Utolsó felbukkanás ideje: 2011. július 16. 22:04
Utolsó hozzászólás ideje: 2011. július 16. 22:04
Gondolatok a könyvekről
Értékelés: 7.5 / 10
Az Éjsárkány beragyogja a napodat!

Hogy melyik az a gonosz Sárkány, amitől az összes másik is retteg? Természetesen az Éjsárkány. Jobban belegondolva ez egy olyan Sárkány, amivel társai nem küzdenek meg. És valakinek mégis szembe kell vele szállnia. És ez a valaki TE vagy!!!

Keith Martin utolsó előtti kísérlete finoman szólva is igazán lehengerlő. Az Éjsárkányban egyetlen kérdést teszel csak fel: "Ki ez az Éjsárkány?" És amikor látod, hogy a Sárkánykonklávé többi résztvevője rettegve húzódik hátra, csak még jobban felébred benned a kíváncsiság.

Problémát okozhatott volna, hogyha az Éjsárkány egy béna ellenfél. De nem az. Ha egy ellenfél 17-es ügyességgel és 32-es életerővel rendelkezik, az nálam már a durva kategória. És ha sikerül végül legyőznöd, és azt hiszed, hogy véget ért a könyv, nos, kedves zarándokom, még nem ismered eléggé Keith Marting. A végén ugyanis még van egy meglepetés, amitől az Éjsárkány egy igen figyelemre méltó regénnyé válik. Ha ki kellene emelnem a legnagyobb hibáját, azt mondanám, hogy egy kicsit hosszúra sikeredett. Csak egy kicsit. De hé, hány tökéletes Kaland, Játék, Kockázat könyv létezik? Akárhogy is, ezt az apró hibát leszámítva az Éjsárkány egy olyan mű, ami tutira a sorozat élvonalába tartozik.
Értékelés: 7 / 10
A Múmia Átka egy áldás.

Akik esetleg nem tudnák, azoknak elmondom, hogy a Múmia Átka volt az eredeto Fighting Fantasy sorozat utolsó kalandja. És bár ez a mű eléggé szemét volt, örök dísze marad a történeteknek. Elvégre a hatvanadik könyv, a Vérescsont soha nem jelent meg. Így záróműként egy sivatagi kalandot kaptunk.

Röviden arról van szó, hogy le kell győzni Akharist, egy korábbi kor gonosz uralkodóját, még mielőtt feléledhetne. Amennyiben ez nem sikerül, úgy egész Allansiát le fogja igázni. Úgyhogy a Koponyák Sivatagában kutatni kezdünk a fáraó nyughelye után. Ráadásul nem csupán Akharis áll veled szemben. Szorít az idő. Képes vagy véghez vinni a feladatot? Mostanra 58 kaland áll mögötted. Mit gondolsz?

A Múmia Átka egyiptomi hangulatú. És egy igen élvezetes kaland. Ötvözi mind a livingstone-i, mind pedig a jacksoni technikákat – köztük a fejezetponthoz számok hozzáadását, tárgyak összeszedését és a kihagyhatatlan labirintust. Bár nem tartozik a klasszikusok közé, méltó lezárása a sorozatnak.
Értékelés: 9.5 / 10
Egy mondás szerint jobb szerencsésnek lenni, mint tehetségesnek. Nos, ebben a könyvben, ha mindig szerencséd lesz, halott vagy. Nem akarok túl sok mindent elárulni, de a Kétélű Jóslat kezdetén kifejezetten pechesnek kell lenned, hogy színes pikkelyeket szerezz. Ezek nélkül nem győzhetsz a könyvben.

Na most, a történet elején egy hosszú alvás után ébredsz fel, és fogalmad sincs róla, ki vagy. Eleinte azt hittem, csak egy olcsó Pusztító-másolattal van dolgom, de azért folytattam az olvasást.

Ezek után ismét meg kellett ismerkedni az ÜGYESSÉG, ÉLETERŐ és SZERENCSE pontokkal. Ráadásul a kaland előrehaladtával bizonyos képességekre is szert lehetett tenni, mint például a Torzító és a Harmónia varázslat. Az átlagos Kaland, Játék, Kockázat kalandhoz hasonlóan itt is tárgyak garmadáját kell összegyűjteni.

Végül pedig, a könyv vége felé, meg kell küzdened gonosz bátyáddal. És ekkor jön a csavar a történetben. Ez teljesen váratlanul ért engem. És téged is így fog.

A Kétélű Jóslat remek példája az innovatív tulajdonságok kalandba építésének úgy, hogy közben mégsem érzed azt, hogy kiszakadtál volna a Kaland, Játék, Kockázat világból. Csupán egy helyes út vezet át a történeten. Mindent egybevetve azok a nyomok, amik akkoriban oly magától érthetődőnek tűntek, igen lényegesek, és a siker szempontjából létfontosságúak lesznek.
Értékelés: 10 / 10
A Varázstörő egy véget nem érő fesztivál.

Egy igen érdekes körítéssel indulunk. Vissza kell szerezned egy tárgyat, amit akaratlanul is, de gonosz kézbe juttattál. A Fekete Varázskönyv egy könyv, ami – amíg Rassin Apátságában pihen – megakadályozza, hogy a Gonosz visszatérjen Vaskövesdbe. A Gonosz egyetlen lehetősége, ha rávesz egy jó lelket arra, hogy beinvitálja őket a Kolostorba. Így TE, egy jó lelkű kalandozó véletlenül beinvitálod gonosz nemezised Rassin Apátságába. És most rád hárul a feladat, hogy kiküszöböld a hibádat, ráadásul csak négy napod van rá. Út közben bájitalokat és egyéb tárgyakat kell beszerezned. És még ha sikerül is mindent összeszedned, vajon időben le fogod tudni győzni a Gonoszt?

Előszóban csak annyit, imádtam a Varázstörőt. Szombat reggel 6-kor kezdtem el olvasni és nem bírtam letenni. Három órával később már be is fejeztem a kalandot. A Varázstörőben minden benne van, amit egy KJK kalandban akarhat az ember: livingstoni tárgygyűjtögetés, számrejtvények és betűkódok, mágikus tárgyak, melyek megnövelik kezdeti és normál ügyességedet – a sikeres KJK könyvek ezernyi tulajdonsága.

Minden áron kutasd fel és szerezd meg.
hr
Még egyetlen jutalmat sem szereztél. Vágj bele a kalandozásba, és szerezd meg az összeset!