Zagor.hu
Zagor.hu fórum
30. könyv: A Zombik vére
BejelentkezésElfelejtett jelszó
Gondolatok a könyvről (2)
[b]Történet (3)[/b]: Angol egyetemistaként kezdjük a történetünket, aki különleges lények után kutatva járja be Görögországot, Magyarországot, és Erdélyt. Sokáig semmit nem találunk, aztán azonban amikor Drakula kastélyában kutatunk – eredménytelenül – váratlanul megtámadnak minket és bebörtönöznek egy másik kastélyba. Ebből a kastélyból kellene kiszabadulnunk. Legalábbis először így gondoljuk, aztán viszont kiderül, hogy a helyzet ennél sokkal rosszabb. Egy őrült tudós, név szerint Gingrich Yurr, kifejlesztett egy zombi vírust, amivel a meggyengül embereket zombivá tudja változtatni, és uralma alá hajtani őket, és akinek a szervezetébe zombivér kerül, hasonló sorsra jut. A tudós az őrülettől vezérelve magának is be akarja adni a vírust, és elpusztítani az emberiséget (Vagy uralma alá hajtani? Ki tudja ezeknél az őrülteknél…). H nem sikerül őt, és az összes zombiját elpusztítani, akkor itt a vége. Hogy ez mennyire eredeti történet, arról lehet vitatkozni. Ha KJK-s szempontból nézzük, akkor az. Jelenben játszódik, így nagy élmény az egyébként is itthon lévő eszközeinket használni egy KJK könyvben, illetve jobban is lehet azonosulni az egyetemi hallgatóval. Másrészről viszont ez teszi kicsi irracionálissá (oké, KJK könyvekben ez nem akkora bűn, de azért ha már a valóságban játszódik…), valahogy nem nézem ki egy másodéves hallgatóból, hogy modern Rambóként túlél 5 nap kínzást, majd géppisztollyal lövi szitává a zombikat. Ezenkívül maga a zombivírusos sztori már egy nagyon lerágott csont (volt már a könyv megírásakor is), és Livingstone ehhez most nem adott igazából semmit hozzá, csak egy olyan területre tette be, ahol eddig még nem volt jelen. Ráadásul én a végén örültem volna egy kis romantikus szerelmes zárásnak, de lehet csak túl érzelmes vagyok ☺ És azért magában a történetben sem voltak nagy meglepetések, bár azért viccesek voltak a korábbi KJK-s könyvekre utaló Easter Eggek (pl. a játékteremben, meg ha jól tudom, Heydrich báró neve is felmerül egyszer). Úgyhogy összességében ilyen szinten felemás az élményt.

[b]Gondolkodás/szerencse (1)[/b]: A könyvben nem csak a zombik agyatlanok, de maga a játék is eléggé. Gyakorlatilag a kastély egy klasszikus labirintus-játékká alakult, amiben megyünk és gyilkoljuk a zombikat halomszámra. A döntési helyzetek többsége sajnos nem igazán valódi. Hogy jobbra vagy balra megyünk-e az teljesen random döntés, ahogy az is egyértelmű, hogy benyitunk-e valahova vagy sem, hiszen azzal, hogy ki kell nyírni minden zombit, gyakorlatilag nincs választásunk, mindent be kell járni. Az ilyen kaliberű döntésekről meg, hogy „segítesz-e a lánynak”, vagy hagyod meghalni, illetve, hogy harcolsz vagy menekülsz-e zombiknál, megint teljesen evidens döntéseket kell hozni. Az elején a vásárlásnál kell kicsit gondolkodni, de igazából ott sem nagyon lehet tudni, hogy melyek azok a tárgyak, amik nélkül nem kicsit nehéz dolgunk lesz, vagy ne adj isten túl sem élhetjük a kalandot [spoiler2]a csiga kötelező elem[/spoiler2] Szóval gyakorlatilag teljesen észnélküli játéknak gondolom.

[b]Nehézség (2)[/b]: Azt gondolom, hogy ez a pont erősen jóindulatú. Amikor zsinórmértéket veszek alapul, akkor azt mondom, hogy a legnehezebb még 2 pontos könyv a Bajnokok próbája és (eddig) a legnehezebb 1 pontos a Pusztító. Úgy érzem, hogy a Zombik vére kb. egyszinten van nehézségben a Bajnokok próbájával. Persze mindkettő más szempontból nehéz. Itt kötelezően megszerzendő tárgy kevés akad, míg ott van vagy 20. Itt viszont más nehézségek vannak. Mindenek előtt az, hogy nagyon nehéz ebben a fajta harcban megőrizni az életerőnket. Hiszen amikor egy k6-2-es bicskával ugrottam neki 8 zombinak, ott már alapból elvesztettem 14 életet, maradt 17, ezután szinte reménytelen. Hiszen mégha van valami erős stukkerünk, akkor is egy 15-20 fős zombicsapat ellen, ha elsőre kicsit dobunk, simán bukunk 10 körüli Ép-t. És mindezeket a harcokat úgy kell megvívni, hogy közben tudjuk, hogy ha nem nyírunk ki minden zombit, akkor baj van a végén! Tehát nem kerülhetjük el ezeket a csatákat sehogy. És úgy gondolom, hogy ezzel eljutottunk arra a pontra, ami miatt ezt a könyvet én a szadisták között tartom számon. Ha csak annyi lenne a feladat, hogy jussunk ki élve valahogy a kastélyból, vagy, hogy öljük meg a főellenséget valahogyan, akkor ez egy 3-4 pont körüli, az optimálisnál valamivel nehezebben teljesíthető könyv lenne. De az, hogy MINDEN létező zombit le kell ölni, nagyon nehezen teljesíthetővé teszi az alkotást. És egyébként nem is logikus. Mert ha ott marad egy hadseregnyi zombi az tényleg para, de most mi van akkor, ha 4-5 megmarad? Gond nélkül bántunk el több százzal és ezek meggyengített emberek! Ne mondja már nekem senki, hogy nem tudja egy paraszt bácsi fejbe csapni egy kaszával! J Vagy ha tudjuk, hogy este támadnak, akkor oda kell állni a kastély elé a géppisztollyal és kilőni a maradékot! Jó, nem akarok elméleteket gyártani a zombiinvázió megállítására, így maradjunk annyiban, hogy ez a feltétel azért nem volt túl reális.

[b]Játékélmény (3)[/b]: Noha eddig elég szépen lehúztam a könyvet, igazán mégsem tudok haragudni rá. Jó, persze nem sok mindenről szó azon kívül, hogy gyilkolásszuk a zombikat, de tulajdonképpen sokkal többet nem is lehetett várni tőle. Meg végülis, ha belegondolunk, a lövöldözős számítógépes játékokkal is sokan játszunk, holott abban sincs semmi intelligencia. És mégis megvan a funkciója, nekem személy szerint remek agykikapcsolás. És valami hasonlót éreztem a Zombik vérénél is, hogy előtört az agresszív énem, és néhol még élveztem is, hogy nem kell gondolkodni, csak gyilkolászni a zombikat. Persze nyilván ez nem összevethető a komplexebb KJK könyvekkel (ezért is nem adok rá több pontot), nem is vágyom több ilyen könyvre, de egyszer oké volt. Ha rám hallgattok, ignoráljátok a 400-as fejezetpont után a maradékot, és akkor nem keserűséggel fogjátok letenni a könyvet.

[b]Összességében: 9/20[/b]
© SangForrás
 
[b]Design[/b]
Hadd mondjam el először is, hogy erre a könyvre nagyon kíváncsi voltam: vajon mit alkothatott a nagymester Livingstone bácsi 2012-ben? Hiszen ugye már messze túl vagyunk az öreg fénykorán, és ezt az „öreg”-et magára a papíralapú KJK-ra is értem (annak ellenére, hogy midőn e sorokat képernyőre vetem, az okostelefonos Fighting Fantasy applikáció komoly sikereket ér el kategóriájában). És persze arra is kíváncsi voltam, mit lehet a modernkori zombis témából kihozni, hogyan lehet a reneszánszát élő zombi-őrületet meglovagolni.
Rátérve a borítóra: szerintem szuper lett. Jó a dinamikája, jó a színek harmóniája, a cím pedig a kép részeként funkcionál. Jól kidolgozott, jó minőségű. Idevenném a kalandlapot is, aminek stílusa remekül illeszkedik a témához, amolyan falfirkálós-graffitis stílusban.

[b]Illusztráció[/b]
A belső rajzok kellően profik, bár csak az oldal 3/4-ét teszik ki. Folytatván a borító példáját, a legtöbb képen valami akció folyik, alig találhatunk nyugodt pillanatot, vagy életképet ábrázoló alkotást. Szinte teljesen egységes a színvonal (na jó, a 26-os harci kutyás, és az 57-es tudósos kép béna lett), nekem bejött. Üldözés, lövöldözés, robbanás, tombolás – és persze milliónyi zombi. Hogy azért ne búsuljunk, akad pár szexi (?) lány-zombi is.

[b]Háttértörténet[/b]
Jó volt olvasni Livingstone őszintének ható sorait a bevezetőben, hogy például nehéz elszakadnia a fantasy-től. Jól érzi, ezt bizony erősen alá lehet húzni nála, hisz tényleg nagyon beleszokott a klasszikus közegbe, sosem volt nagy újító. Emiatt is fura most világunkról olvasni, amiben egy mitológia szakos egyetemistát alakítunk. Kalandozásaink során eljutunk Magyarországra (!) is, míg végül Erdélyben kötünk ki. Itt elrabolnak, és egy kastély tömlöcébe zárnak. Nem sokat tudunk meg, csak hogy egy bizonyos Gingrich Yurr karmaiba kerültünk, akitől semmi jóra nem számíthatunk. Khm… szóval itt azért visszajeleznék Livingstone mondataira: középkori stílusú kastély? Gonosz várúr? Az elszakadás az oldschool-tól azért még mindig nem megy annyira…

[b]Rendszer[/b]
Két oldalnyi szabályrendszer. Kettő. Ian Livingstone-tól, aki a kjk-szabályrendszer megteremtője. Érdekes, hogy most egy laza mozdulattal dobja ki az egészet a kukába, de úgy is mondhatjuk, hogy halad a korral. Nézőpont kérdése, lássuk, érdemes volt-e váltani. Az egyetlen érték, ami megmaradt nekünk, az Életerőnk, minek értéke 2K6 + 20. Ez az átlagosnál magasabb, és bizony szükség is lesz rá. Értelemszerűen nem rendelkezünk kajacsomagokkal, és a harc meglehetősen halálos, szóval ez a minimum.
A csatákban mindig mienk a kezdeményezés, hisz a zombik lassúak. Sebzésünket fegyverünk típusa határozza meg. Az eredmény azt mutatja, mennyi zombi hullott el, mert minden zombi Életereje 1. A sima zombi sebzése szintén 1, tehát ha öt zombi maradt állva első támadásunk után, akkor 5 Életerő sebzést kell elszenvednünk. Éééés… ennyi! End of rules. Nincs Ügyesség és Szerencse pont sem, amit annyira azért nem sajnálok, de mint azt a játék közben látni fogjuk, akár még maradhatott volna valami belőlük, hisz ugyanúgy dobálni kell majd a kockával, de csak azt kell nézni, mennyi az eredmény. Felemás érzésem volt ezzel a lecsupaszított szabályrendszerrel kapcsolatban, de alapvetően üdítő az egyszerűség. Ami még fontos, hogy a lőfegyverekhez kell töltény is, de ha találunk, onnantól már szerencsére nem kell számolni a lövéseket, végtelenszer tüzelhetünk. A másik, ami nem volt világos nekem, hogy ha nincs nálunk semmi, puszta öklünk sebzése 1K6 -3. He? Gondolom, mínuszba azért nem sebzünk, illetve 0-át sem sebzünk, akármennyire is szerencsétlenek vagyunk. Én legalábbis úgy játszottam, hogy itt a minimum az 1.

[b]Eredetiség[/b]
A Kaland-játék könyvek sorában persze egyedi ötletről van szó, ha azonban játszani kezdünk, nagyjából minden ismerős lesz. Ott vannak ugye a zombis túlélő filmek, de még inkább a zombis videojátékok. Én magam jó pár ilyet próbáltam már, és teljesen ugyanaz volt a hangulat. Fegyvertárunk is hasonló: baseball-ütő, feszítővas, pisztoly, gépfegyver, kézigránát, stb. Rengeteg cucc vár ránk, de köztük sok az értelmetlen is, amiket csak poénból szednénk fel. Van pénz is a játékban, de majdhogynem semmi értelmesre nem lehet használni, így feleslegesnek éreztem. A lényfelhozatal ugyebár nem túl változatos, de szökőévenként összeakadhatunk nem-zombi ellenfelekkel, illetve speckó zombikkal. A helyszín a kastély, ahol szobáról-szobára kolbászolunk és kutakodunk, szóval ez sem kecsegtet sok újdonsággal. Mindezektől függetlenül egyáltalán nem unatkoztam, a könyv letisztult mássága tényleg üdítően hat.

[b]Kihívás[/b]
Alapvetően egy könnyebb kalanddal lenne dolgunk, ha azt nézzük, hogy szinte semmiféle kötelező elem nincs. Van néhány kód, illetve kulcs, de ezek beszerzése nem életbevágó. Persze sokszor kell „jól” dönteni, mint például kiállni Boriszért, különben kampec, de ezek a helyzetek egy rutinos játékosnak egyértelműek. A nehézséget a harcok jelentik, ahol elég pár gyenge dobás, és Életerő pontjaink szépen lepörögnek a nulláig. Még durvább, amikor dupla sebzéses zombikkal akadunk össze. A másik szempontot, ami miatt szinte lehetetlen sikerrel befejezni a könyvet, a következő fejezetben írom le.

[b]Főgonosz[/b]
Vicces, hogy a főgonosszal való összeütközést elkerülhetjük, ha idő előtt lelépünk a kastélyból. Ilyenkor persze nem várhatunk diadalmas végkifejletet, hisz nem pusztítjuk el az összes zombit, ami – mint kiderül – a végső cél lenne. És ekkor szaladt fel igencsak a szemöldököm. Tehát egyetlen esetben kapjuk meg az (amúgy teljesen semleges) győzedelmes véget: ha a kastélyban található ÖSSZES élőhalottat kinyírjuk. Egész biztos meg lehet ezt tenni, én kérek elnézést, hogy nem számoltam meg, mennyit is jelent ez optimális esetben. A könyv kéri az elején, hogy vezessük a listát, és én, amikor képes voltam eljutni a végéig, 260 zombit likvidáltam. Az elérendő célszám azonban 333, szóval a közelében sem voltam.
A főgonoszra térve: a hosszú szőke hajú, román playboy, Gingrich Yurr (még egy főgonoszt se láttam, aki 4 illusztráción is szerepel) szereti a nyitott sportkocsikat, és fehér kis nyusziját. Olyannyira bekattan, hogy zombi hadserege felállítása közben saját magát is zombivá változtatja. Ennek mondjuk az égvilágon semmi értelme, de hát ő tudja. A végjátékban irtózatos mészárlást rendezhetünk az udvaron egy gépágyúval (sebzése 2K6 + 15). Először 24 majd 27 zombit kell lekaszálnunk. A mulatságnak zombi-Yurr vet véget egy páncélököllel. Később a várúr kocsiba ugrik, és megpróbál elgázolni minket. Ha kilőjük, akkor még egyszer le kell győzni – immáron szinte roncs állapotában. 7 Életereje van, de nekünk meg puszta kézzel kell levernünk, mert elejtjük a fegyverünket (hahaha).

[b]Hangulat[/b]
Először is ki kell szabadulnunk a börtönből, ez már eleve megadja az alaphangulatot. Ott megismerkedhetünk Borisszal, a kaland második felében pedig jön Amy, a szokásos Livingstone-os útitárs. Mindenesetre jó, hogy vannak ezek az interakciók, így legalább nem olyan egysíkú a sztori. Az út amúgy elég lineáris, érdemes minden helyet átkutatni, mert kellenek a jó fegyverek. Néha nagyon sok zombi jön, és hát ilyenkor csak a szerencsén múlik, hogy folytatjuk-e a játékot. Furcsa volt azért a 89-es pont, ahol „ha legyőzzük az 1 db zombit” feltétel szerepel – a harcrendszer szerint már győztem is, nem? Vagy az is érdekes, hogy a kézigránát használatot minden esetben külön kiemeli a könyv, ez nekem eléggé fejezetzabálásnak tűnt. Abban meg lehetett volna könnyítés, vagy inkább logika, hogy ha egy pici terembe bevágok egy gránátot, ami tele van zombival, azok pusztuljanak már el kockadobás nélkül…
Ez volt tehát [em]A Zombik vére[/em] 2012-ben. A világot nem váltja meg, de haragudni sem tudok rá. A történet nagyon sovány, lehetett volna megcsavarni kicsit, vagy beletenni pár extra dolgot, de az egyszerűsége tényleg pozitívan hat az emberre. Aki az agyalósabb, vagy a kódokkal és furmányokkal teli kalandokat szereti, az messze kerülje el, de laza kikapcsolódásnak teljesen jó.
hr
© AXE
2012. december 22. 09:24 | Válasz erre | #81
Sziasztok!
Jó kis éjszakai horror-kalandjátéknak tűnik.Méltó párja az eredeti sorozat Elátkozott Házának.Gratulálok!
2012. december 18. 22:27 | Válasz erre | #80
A kialakult sokrétű eszmecsere kapcsán egy dolog (ami nem is kimondottan csak erre a könyvre vonatkozik) szemet szúrt, amit szerintem igencsak furcsán kezeltetek.
Ez nevezetesen a következő: \"Ki jogosult eldönteni, hogy miről szólhat egy játékkönyv és miről nem?\" Itt nagyjából kiegyezés volt abban, hogy \"senki\"; pedig remélem azt hinni, hogy mi mindannyian, olvasók valahol jogosultak vagyunk erre. Ha máshogy nem is, hát azzal, hogy milyen témájú, stílusú könyveket veszük meg és milyet nem. ( Nyilván ehhez egy első \"rossz\" könyvek születnie kell, és azt megismerve, annak valamiféle folytatása fog a pénztáraknál elbukni - normál esetben. Magyarán, ha ez így tudna tényleg működni, akkor nem találkozhatunk a könyvesboltok polcain pl: Az Élőhalott Hófehérke a Vámpír Hamupipőke 2 -vel és társaival...)
2012. december 18. 20:10 | Válasz erre | #79
Én mindig is szerettem Livingstone a magam módján, szerintem nagyon jó hangulatú könyveket írt - az alább felsorolt három pedig valószínűleg a legjobbjai közt van számon, esetleg még a Visszatérés is szóba jöhet.
© SzG
2012. december 18. 19:45 | Válasz erre | #78
Szerintem se... mondjuk én sosem voltam egy \"elvetemült\" Livingstone fan. :D Már gyerekkoromban sem. Van vagy 3 könyve, amit szeretek (Halállab, Hóboszi, Varázsló), de kb. ennyi. Jackson, meg Green pl. szerintem sokkal kreatívabb, illetve úgy egyáltalán: nagyobb kaliberű író. :D
Élvezzük az aprítást: na jó, lehet, hogy én is nekiugrok komolyabban a BOZ-nak, csak úgy poénból. :D
2012. december 18. 19:31 | Válasz erre | #77
Nem akarok én lándzsát törni felette, meg én sem vagyok valami nagy, de azért Livingstone nem egy kiemelkedő író - technikai szempontból.
De igaz, mindene megvan, tényleg azt tehet, amit akar, de lehet, hogy tényleg ilyet akart. Egyafene, dőljünk hátra és élvezzük az aprítást![smiley]integet2[/smiley][smiley]violent[/smiley]
© SzG
2012. december 18. 19:15 | Válasz erre | #76
... különben meg akármit írna Livingtone, úgyis vennének, mint a cukrot. :D Legalábbis a lapozgatós fanok mindenképp, idősek, fiatalok egyaránt. Szóval tényleg simán írhatott volna olyat is, ami kevésbé hasal rá a mostani trendekre, esetleg tényleg komolyabb hangvételű is...
© SzG
2012. december 18. 19:10 | Válasz erre | #75
Hát egyrészt én nem vagyok biztos benne, hogy a \"célközönséget\" (ami alatt gondolom gyerekekre céloztok) csak a zombiaprítás, meg a világmegváltó fantasy történetek érdeklik vagy érdekelnének, másrészt meg időnként simán be lehetne célozni az idősebbeket is egy-egy lapozgatóssal... akár ilyen \"drámai-karakterközpontúval\" is, igen.
Különben meg eleve nem hiszem, hogy mindenáron meg kellene lovagolni a trendeket. Szerintem Livingstone amúgy sincs rászorulva erre (hogy feltétlenül olyat írjon, ami kasszasiker lesz), nyilván tele van pénzzel, simán megtehetné, hogy olyat ír, amilyet akar.
Bár lehet, hogy ő ilyeneket akar...
2012. december 18. 18:49 | Válasz erre | #74
Egyrészt ugyebár nem lehet mindenki kedvére tenni, másrészről pedig vegyük figyelembe azt is, hogy Livingstone egy ügyes üzletember, azaz nyilvánvaló, hogy tudja azt, hogy a fiatalok körében igencsak közkedvelt dolog a zombiaprítás.[smiley]axe[/smiley]
2012. december 18. 18:41 | Válasz erre | #73
dramai, karakterkozpontu jatekkonyv eleve nagyon keves van (jo, a BB peldaul ilyen :D), nem veletlenul: a celkozonseget egesz egyszeruen nem ez erdekli... en sem elveztem volna 10 evesen egy moralizalos, melyenszanto dramat, viszont fulig ero fogsorral vigyorogva irtottam a szornyeket a Tuzhegy varazslojaban :D
© SzG
2012. december 18. 18:33 | Válasz erre | #72
A Walking Deadot én is bírom, egyértelműen az utóbbi évek legjobb sorozata (rohadjon ki a belük, amiért csak február közepén folytatják a 3. évadot :@ :S :D). Egy ahhoz hasonló, intelligens, drámai-karakterközpontú zombis horror játékkönyvre én is befizetnék. :) Kár, hogy a BOZ nem ilyen ugyebár...
2012. december 18. 16:49 | Válasz erre | #71
\"Arra mondjuk kíváncsi lennék, hogy te ezt hogy ülteted át normál kjk szabályokra? Tehát milyen értékeket rendelnél hozzá egy zombihoz, hogy puszta kézzel is le lehessen győzni egyet, géppuskával azonban 7 se okozzon semmiféle problémát.\"
na pont ezert mondtam hogy ezek a szabalyok teljesen jol passzolnak a hangulathoz :)

amugy en sem vagyok nagy zombi-rajongo (bar pl. a The Walking Dead kimondottan bejovos sorozat), de orulok a valtozatossagnak, az \'old meg a gonosz varazslot aki el akarja pusztitani a vilagot\' jellegu sztorikbol mar nagyon elegem van :D
2012. december 18. 16:20 | Válasz erre | #70
Kapásból nem tetszik az, hogy zombik. Túlságosan hype-oltnak érzem, bár valahol meg tudom érteni, hogy Ian próbálja meglovagolni a hullámokat. Nem tetszik az sem, hogy egy alternatív Földre helyezi a helyszínt, ráadásul a jelenkorba. A szabályújítás alapvetően nem rossz, örülök, hogy végre nem 2-t sebez (majdnem) minden. Egyébként én a csatát kb. úgy képzelem el, hogy a zombik lassúak, és tőrrel akár 6-ot is le tudok vágni, mire elég közel tudnának érni ahhoz, hogy rám támadjanak, de akkor már mindegyik bekerített. A második harci kört azonban már én sem tudom mivel magyarázni.

Arra mondjuk kíváncsi lennék, hogy te ezt hogy ülteted át normál kjk szabályokra? Tehát milyen értékeket rendelnél hozzá egy zombihoz, hogy puszta kézzel is le lehessen győzni egyet, géppuskával azonban 7 se okozzon semmiféle problémát.

A 6-osaimat tessék békén hagyni. Amilyen gagyikat dobtam életerőre az elején, megérdemeltem őket. Különben is volt ott olyan csúnya 2-es is, hogy azt öröm volt nézni :D
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
2012. december 18. 14:25 | Válasz erre | #69
marmint abban ertesz egyet, hogy a hagyomanyos KJK-rendszerben kellett volna megoldani, vagy hogy szar es ilyen temaban nem szabad jatekkonyvet irni? :D

a vegigjatszas-demonstraciot koszi :) mar epp\' bele akartam kotni hogy az elejen tobbszor is 6-os dobassal kezded a harcot, ami eleg nagy szerencsenek szamit (es rengeteg sebzestol megkimel), de az utana kovetkezoket latva nem kotozkodok :D
[spoiler]es az igazan mokas reszek meg csak ezutan jonnek...[/spoiler]
2012. december 18. 12:59 | Válasz erre | #68
Attól tartok, kénytelen vagyok most egyetérteni SzG-vel. Ez a könyv nekem sem nagyon nyerte el a tetszésemet, sőt, kifejezetten csalódott voltam. De hát ez van, ezt kell szeretni. Vagy elfogadni, attól függ, honnan nézzük a dolgokat.

Ami pedig a végigjátszhatatlanságát illeti, gondoltam bemutatom, hogy nem igaz, igenis könnyedén végig lehet vinni az egészet szabályosan. Nem lehetetlen, hogy valamit elvétettem a karakter értékeinek végigvezetése közben, de szerintem ez a lényegen nem változtat. Íme:

[spoiler]
Karaktergenerálás.
Életerő: 20 + 3 + 2 = 25. Sebzés: 1k6-3 (ököl)

Magunkhoz térünk, majd megvárjuk, amíg Ottó magától előkerül. Kekeckedünk egy kicsit, majd biztosra menve a derekát kapjuk el. A börtönőrnek kampó. Kiszabadítjuk magunkat, azután kihallgatjuk a testes pasast. Igazából semmit nem tudunk meg tőle, úgyhogy bezárjuk, majd távozunk innen. Az első elágazásnál nyilván az ajtó felé indulunk el. Kíváncsiságunk jutalma egy hátizsák, egy kis fasírt és egy lábasnyi főtt krumpli. Be is faljuk az egészet (+2ÉP).

Életerő: 27. Sebzés: 1k6-3 (ököl)

És ha már itt vagyunk, kinyitjuk a fémdobozt is. És egy kis bicska, továbbá 15 dollár a nyereményünk.

Életerő: 27. Sebzés: 1k6-2 (kis bicska). Pénz: 15.

Vissza a folyosóra. Nem rúgunk bele Ottóba, ellenben a vászonzsák tartalmát megvizsgáljuk. Egy kulcs!

Életerő: 27. Sebzés: 1k6-2 (kis bicska). Pénz: 15. Felszerelés: kulcs (9)


Mily öröm, összefutunk Borisszal és Gregorral. Elbeszélgetünk velük, majd bevásárlunk náluk. Igazából nem érdekel minket, hogy mi folyik a kastélyban, ám másképp nem tudunk hozzájutni pár létfontosságú tárgyhoz, úgyhogy kiadunk először 10 dolcsit az infókért – amik egyébként annyira megint nem relevánsak –, majd bevásárolunk a raktárkészletből. 3 dolgot kell venni: gumikesztyűt, vasfűrészt és acélcsigát.

Életerő: 27. Sebzés: 1k6-2 (kis bicska). Pénz: 2. Felszerelés: kulcs (9), gumikesztyű, vasfűrész, acélcsiga.

Végül persze élelmet is próbálunk venni. Ez nem fog sikerülni, de legalább megvendégelnek minket (+3ÉP).

Életerő: 30. Sebzés: 1k6-2 (kis bicska). Pénz: 2. Felszerelés: kulcs (9), gumikesztyű, vasfűrész, acélcsiga.


Búcsút veszünk a két férfitól, majd megyünk tovább. A következő elágazásnál nem egyértelmű, merre kell továbbmenni, ezért induljunk el balra. És nyilván nyissunk be az ajtón. Először a zsákot kutassuk át, rá is lelünk egy szimpatikus baseball-ütőre. Innentől kezdve szóló zombi már nem állhatja utunkat!

Életerő: 30. Sebzés: 1k6 (baseball ütő). Pénz: 2. Felszerelés: kulcs (9), gumikesztyű, vasfűrész, acélcsiga.

És szerzünk néhány normális ruhadarabot is, amit később gondolatban fel is veszünk. Először azonban valami mocorog a szekrényben! Két zombi tör elő. Gyorsan kinyírjuk őket.

Csata! Támadás: 4. Zombik halottak.

Életerő: 30. Sebzés: 1k6 (baseball ütő). Pénz: 2. Kinyírt zombik: 2. Felszerelés: kulcs (9), gumikesztyű, vasfűrész, acélcsiga.

A keresést folytatva rálelünk egy elsősegély-csomagra is. Ezt egyelőre eltesszük. Ugyanígy teszünk a pisztolytöltényekkel is.

Életerő: 30. Sebzés: 1k6 (baseball ütő). Pénz: 2. Kinyírt zombik: 2. Felszerelés: kulcs (9), gumikesztyű, vasfűrész, acélcsiga, elsősegélycsomag (+4 ÉP). Töltények: pisztoly.

Miután mindezzel megvagyunk, kimegyünk innen, és folytatjuk az utat az elágazás jobb oldali szárnyán. A következő ajtón nyilván bemegyünk. Eltesszük a pénzt, töltényünk már van.

Életerő: 30. Sebzés: 1k6 (baseball ütő). Pénz: 4. Kinyírt zombik: 2. Felszerelés: kulcs (9), gumikesztyű, vasfűrész, acélcsiga, elsősegélycsomag (+4 ÉP). Töltények: pisztoly.

Megyünk tovább. Nahát, egy gyanús matrac! Nézzünk be mögé! Nahát, egy sötét folyosó! Nyilván végigmegyünk rajta! És belebotlunk az első komolyabb csatánkba. Nyolc zombi! Hát ezekkel tuti nem végzünk egy kör alatt.

Csata! Támadás: 6. Zombik támadása: 2. Támadás: 1. Zombik támadása: 1. Támadás: tök mindegy.

Életerő: 27. Sebzés: 1k6 (baseball ütő). Pénz: 4. Kinyírt zombik: 10. Felszerelés: kulcs (9), gumikesztyű, vasfűrész, acélcsiga, elsősegélycsomag (+4 ÉP). Töltények: pisztoly.

Eltesszük a fogót (tök felesleges), majd benézünk az alkóv mögé. Egy ajtó. Nyissunk be. Nem tudunk. De hohó! Van nálunk egy kulcs! Akkor mégis csak benyitunk.

Életerő: 27. Sebzés: 1k6 (baseball ütő). Pénz: 4. Kinyírt zombik: 10. Felszerelés: gumikesztyű, vasfűrész, acélcsiga, elsősegélycsomag (+4 ÉP). Töltények: pisztoly.

Túrjuk fel a szenet, jutalmunk egy mászókötél. Na ez már hasznosabb lesz.

Életerő: 27. Sebzés: 1k6 (baseball ütő). Pénz: 4. Kinyírt zombik: 10. Felszerelés: gumikesztyű, vasfűrész, acélcsiga, mászókötél, elsősegélycsomag (+4 ÉP). Töltények: pisztoly.

Újabb ajtó, szerencsére mellette a kulcs. Kazánház, újabb kijárat egy kulccsal. Nézzünk szét. Rálelünk egy elsősegélydobozra, amivel gyorsan be is kötözzük magunkat (+2ÉP).

Életerő: 29. Sebzés: 1k6 (baseball ütő). Pénz: 4. Kinyírt zombik: 10. Felszerelés: gumikesztyű, vasfűrész, acélcsiga, mászókötél, elsősegélycsomag (+4 ÉP). Töltények: pisztoly.

Ügyködésünkre azonban felfigyelt három zombi. Hajrá!

Csata! Támadás: 2. Zombik támadása: 1. Támadás: tök mindegy.

Életerő: 28. Sebzés: 1k6 (baseball ütő). Pénz: 4. Kinyírt zombik: 13. Felszerelés: gumikesztyű, vasfűrész, acélcsiga, mászókötél, elsősegélycsomag (+4 ÉP). Töltények: pisztoly.

Tovább folytatva a kutatást találunk egy feszítővasat. Fegyvernek nem jobb a mostaninál, de később még hasznos lesz.

Életerő: 28. Sebzés: 1k6 (baseball ütő). Pénz: 4. Kinyírt zombik: 13. Felszerelés: gumikesztyű, vasfűrész, acélcsiga, mászókötél, feszítővas, elsősegélycsomag (+4 ÉP). Töltények: pisztoly.

Távozunk. Visszatérünk a főfolyosóra, majd jobbról fogadjuk az érkező négy zombit.

Csata! Támadás: 6.

Életerő: 28. Sebzés: 1k6 (baseball ütő). Pénz: 4. Kinyírt zombik: 17. Felszerelés: gumikesztyű, vasfűrész, acélcsiga, mászókötél, feszítővas, elsősegélycsomag (+4 ÉP). Töltények: pisztoly.

Egyiküknél találunk egy pisztolyt. Fasza, van lőfegyverünk, és hozzá töltények is!

Életerő: 28. Sebzés: 1k6+2 (pisztoly). Pénz: 4. Kinyírt zombik: 17. Felszerelés: gumikesztyű, vasfűrész, acélcsiga, mászókötél, feszítővas, elsősegélycsomag (+4 ÉP). Töltények: pisztoly.

Most már 3 zombi sem jelenthet akadályt. Egy ládát találunk a folyosón. Feszítsük fel. Ugye milyen jó, hogy van egy feszítővasunk? A jutalmunk egy uzsonnás doboz, melyben két kézigránát lapul.

Életerő: 28. Sebzés: 1k6+2 (pisztoly). Gránát (2k6+1): 2. Pénz: 4. Kinyírt zombik: 17. Felszerelés: gumikesztyű, vasfűrész, acélcsiga, mászókötél, feszítővas, elsősegélycsomag (+4 ÉP). Töltények: pisztoly.

Most pedig nézzük meg, mi van odalenn.


Ha már itt vagyunk, másszunk is le. Problémába futottunk bele 15 patkány képében.

Csata! Támadás: 6+2. Patkányok támadása: 7. Támadás: 3+2. Patkányok támadása: 2. Támadás: tök mindegy.

Életerő: 19. Sebzés: 1k6+2 (pisztoly). Gránát (2k6+1): 2. Pénz: 4. Kinyírt zombik: 17. Felszerelés: gumikesztyű, vasfűrész, acélcsiga, mászókötél, feszítővas, elsősegélycsomag (+4 ÉP). Töltények: pisztoly.

Rögtön ezután két zombi is szembe tántorog velünk. Ezek legalább nem okoznak nagy fennakadást.

Életerő: 19. Sebzés: 1k6+2 (pisztoly). Gránát (2k6+1): 2. Pénz: 4. Kinyírt zombik: 19. Felszerelés: gumikesztyű, vasfűrész, acélcsiga, mászókötél, feszítővas, elsősegélycsomag (+4 ÉP). Töltények: pisztoly.

Találunk egy csinos kis medált, benne az Amy Fletcher nevet. Ide igazából a zombik miatt jöttünk le, nem a név miatt, de egye fene, ez is hasznos lesz.

Életerő: 19. Sebzés: 1k6+2 (pisztoly). Gránát (2k6+1): 2. Pénz: 4. Kinyírt zombik: 19. Felszerelés: gumikesztyű, vasfűrész, acélcsiga, mászókötél, feszítővas, medál (Amy), elsősegélycsomag (+4 ÉP). Töltények: pisztoly.

Mielőtt távoznánk innen, fűrészeljük el a vasrudakat, majd halásszuk ki a vízből a zöld üveget. Egy zárkód, méghozzá 181! Úgy tűnik, kifizetődött a vasfűrész megvétele is.

Életerő: 19. Sebzés: 1k6+2 (pisztoly). Gránát (2k6+1): 2. Pénz: 4. Kinyírt zombik: 19. Felszerelés: gumikesztyű, vasfűrész, acélcsiga, mászókötél, feszítővas, medál (Amy), elsősegélycsomag (+4 ÉP). Töltények: pisztoly. Infó: kombinációs kód: 181.

Na most már léphetünk innen. Felmászunk az emeletre egy kis szobába, ahonnan visszatérünk a főfolyosóra, és jobbra megyünk tovább.


Üdv a kastély földszintjén. Nézzük meg a portrékat, ha már itt vagyunk. Az egyiken ott figyel Gingrich Yurr egy nyuszival és egy autóval, mely – alaposabban is megnézve a képet – 1960-as Austin Healey. És a képkeret ferde. Benézünk a kép mögé, ahol egy kis ajtót látunk. Mögötte egy szekrény, és némi frissítés a fegyverarzenálnak. Puska, puskapatron, pisztolytöltény (utóbbi minek?). Felszerelkezünk.

Életerő: 19. Sebzés: 1k6+5 (vadászpuska). Gránát (2k6+1): 2. Pénz: 4. Kinyírt zombik: 19. Felszerelés: gumikesztyű, vasfűrész, acélcsiga, mászókötél, feszítővas, medál (Amy), elsősegélycsomag (+4 ÉP). Töltények: pisztoly, puska. Infó: kombinációs kód: 181.

Mostantól kezdve 6-osával lehet irtani a zombikat. Itt hagyjuk a képet, és balra indulunk. Az íróasztal és a fiók semmi hasznosat nem tartalmaz, a takarítószeres ajtó mögé viszont benézünk Már csak azért is, mert rejtőzik itt egy zombi! Méghozzá egy rendkívül harcias példány, aki megszerzi a kezdeményezést velünk szemben. Utána azonban bumm!

Életerő: 18. Sebzés: 1k6+5 (vadászpuska). Gránát (2k6+1): 2. Pénz: 4. Kinyírt zombik: 20. Felszerelés: gumikesztyű, vasfűrész, acélcsiga, mászókötél, feszítővas, medál (Amy), elsősegélycsomag (+4 ÉP). Töltények: pisztoly, puska. Infó: kombinációs kód: 181.

Kifosztjuk szegény párát. Éljen az újabb kulcs és Mr. Tom Watson üres pénztárcája.

Életerő: 18. Sebzés: 1k6+5 (vadászpuska). Gránát (2k6+1): 2. Pénz: 4. Kinyírt zombik: 20. Felszerelés: gumikesztyű, vasfűrész, acélcsiga, mászókötél, feszítővas, medál (Amy), kulcs (bronz 111), elsősegélycsomag (+4 ÉP). Töltények: pisztoly, puska. Infó: kombinációs kód: 181.

Folytatjuk utunkat a folyosón, ami hamarosan csatlakozik a másik ághoz, és elér egy lépcsősort, melyen 12 kedves torzszülött csörtet lefelé. Éljen a puska!

Csata! Támadás: 3+5. Zombik támadása: 2*4. Támadás: tök mindegy.

Életerő: 10. Sebzés: 1k6+5 (vadászpuska). Gránát (2k6+1): 2. Pénz: 4. Kinyírt zombik: 32. Felszerelés: gumikesztyű, vasfűrész, acélcsiga, mászókötél, feszítővas, medál (Amy), kulcs (bronz 111), elsősegélycsomag (+4 ÉP). Töltények: pisztoly, puska. Infó: kombinációs kód: 181.

Vészesen fogy az életerőnk. A baltát hagyjuk a fenébe. Újabb elágazás, ismét balra indulunk. Benézünk a klubhelyiségbe. Nincs itt semmi érdekes, de ha már bejöttünk, nézzünk szét. Hoppá, egy széf! És van bronzkulcsunk! 45 dolcsi! Kár, hogy kábé semmit nem ér. Azért tegyük el. A slusszkulcs viszont még hasznos lehet, ha menekülésre adjuk a fejünket.

Életerő: 10. Sebzés: 1k6+5 (vadászpuska). Gránát (2k6+1): 2. Pénz: 49. Kinyírt zombik: 32. Felszerelés: gumikesztyű, vasfűrész, acélcsiga, mászókötél, feszítővas, medál (Amy), kulcs (slussz), elsősegélycsomag (+4 ÉP). Töltények: pisztoly, puska. Infó: kombinációs kód: 181.

Újabb ajtó, ami zajong is! Nézzünk be. Előtte persze lőjük le a lakatot. Nagy halom zombi! Konkrétan 17. Javaslom kezdjük egy gránáttal.

Gránát: 4+3+1=8.

Életerő: 10. Sebzés: 1k6+5 (vadászpuska). Gránát (2k6+1): 1. Pénz: 49. Kinyírt zombik: 32. Felszerelés: gumikesztyű, vasfűrész, acélcsiga, mászókötél, feszítővas, medál (Amy), kulcs (slussz), elsősegélycsomag (+4 ÉP). Töltények: pisztoly, puska. Infó: kombinációs kód: 181.

A maradék ellen hű vadászpuskánkat kapjuk elő.

Csata! Támadás: 1+5. Zombik támadása: 3. Támadás: tök mindegy.

Életerő: 7. Sebzés: 1k6+5 (vadászpuska). Gránát (2k6+1): 1. Pénz: 49. Kinyírt zombik: 49. Felszerelés: gumikesztyű, vasfűrész, acélcsiga, mászókötél, feszítővas, medál (Amy), kulcs (slussz), elsősegélycsomag (+4 ÉP). Töltények: pisztoly, puska. Infó: kombinációs kód: 181.

Egy fémláda! Nézzük meg, mit rejt! Töltények, üres üveg és pénz. Nem nagy zsákmány, de ne legyünk hálátlanok.

Életerő: 7. Sebzés: 1k6+5 (vadászpuska). Gránát (2k6+1): 1. Pénz: 64. Kinyírt zombik: 49. Felszerelés: gumikesztyű, vasfűrész, acélcsiga, mászókötél, feszítővas, medál (Amy), kulcs (slussz), elsősegélycsomag (+4 ÉP). Töltények: pisztoly, puska. Infó: kombinációs kód: 181.

Újabb láda. Méghozzá a kedvesebbik fajtából. Figyelmeztet, hogy veszélyes. Hát akkor hagyjuk magára. Egy csendes fehér ajtó jön. Nézzünk be mögé. Két zombi jön szembe a könyvtárban. Halottak.

Életerő: 7. Sebzés: 1k6+5 (vadászpuska). Gránát (2k6+1): 1. Pénz: 64. Kinyírt zombik: 51. Felszerelés: gumikesztyű, vasfűrész, acélcsiga, mászókötél, feszítővas, medál (Amy), kulcs (slussz), elsősegélycsomag (+4 ÉP). Töltények: pisztoly, puska. Infó: kombinációs kód: 181.

Ha már itt vagyunk, nézzünk szét. A könyvtár sok érdekes könyvet tartalmaz, amiket szívesen olvasgatnánk életünk végéig, de erre nem nagyon van lehetőség. Na jó, olvassunk mégis. Hasznos az olvasás, találunk ugyanis egy bronz kapcsolót. Először olvasgassunk, majd miután nem kaptunk semmi hasznos információt, kattintsuk át a kapcsolót. Dárda!

Dobás: 2.

Megúsztuk. Akkor most próbáljuk meg a másik irányba. Titkos járat! Mielőtt lemegyünk nyomjuk le az elsősegélycsomagot, kelleni fog.

Életerő: 11. Sebzés: 1k6+5 (vadászpuska). Gránát (2k6+1): 1. Pénz: 64. Kinyírt zombik: 51. Felszerelés: gumikesztyű, vasfűrész, acélcsiga, mászókötél, feszítővas, medál (Amy), kulcs (slussz). Töltények: pisztoly, puska. Infó: kombinációs kód: 181.

Nyomás le, elvégre ezért jöttünk ide. Hoppá, zombik!

Csata! Támadás: 5+5. Zombik: 9. Támadás: 3+5. Zombik: 1. Támadás: tök mindegy.

Életerő: 1. Sebzés: 1k6+5 (vadászpuska). Gránát (2k6+1): 1. Pénz: 64. Kinyírt zombik: 70. Felszerelés: gumikesztyű, vasfűrész, acélcsiga, mászókötél, feszítővas, medál (Amy), kulcs (slussz). Töltények: pisztoly, puska. Infó: kombinációs kód: 181.

Ez kezd ciki lenni. Nem isszuk meg a folyadékot, eltesszük viszont a pénzt, és kinyitjuk a széfet. Eltesszük a bankjegyeket, a gránátot és megjegyezzük a jegyzetfüzetben adott tippet.

Életerő: 1. Sebzés: 1k6+5 (vadászpuska). Gránát (2k6+1): 2. Pénz: 115. Kinyírt zombik: 70. Felszerelés: gumikesztyű, vasfűrész, acélcsiga, mászókötél, feszítővas, medál (Amy), kulcs (slussz). Töltények: pisztoly, puska. Infó: jelszó az autó.

Távozunk. A zeneszobába belépve egy gyors halált haló zombira bukkanunk. Most el kéne kerülni a kalapácsot.

Dobás: 4.

Mázli. A zombi cserébe gyors halált hal.

Életerő: 1. Sebzés: 1k6+5 (vadászpuska). Gránát (2k6+1): 2. Pénz: 115. Kinyírt zombik: 71. Felszerelés: gumikesztyű, vasfűrész, acélcsiga, mászókötél, feszítővas, medál (Amy), kulcs (slussz). Töltények: pisztoly, puska. Infó: jelszó az autó.

Eltesszük a pénzt, majd belenézünk a tokba. Géppuska! És töltény is! Gyorsan megnézzük a másik dobozt is. Golyóálló mellény fel, elsősegélycsomag felhasznál.

Életerő: 5. Sebzés: 2k6+5 (géppuska). Gránát (2k6+1): 2. Pénz: 120. Kinyírt zombik: 71. Felszerelés: gumikesztyű, vasfűrész, acélcsiga, mászókötél, feszítővas, medál (Amy), kulcs (slussz), golyóálló mellény. Töltények: pisztoly, puska, géppuska. Infó: jelszó az autó.

Ideje továbbállni. Bajt szimatolunk, úgyhogy óvatosan indulunk tovább lefelé.


Bár meg lennénk lepődve a zombikon. De nem. Elő a fegyvert.

Csata! Támadás: 6+3+5. Zombik: 2. Támadás: tök mindegy.

Életerő: 3. Sebzés: 2k6+5 (géppuska). Gránát (2k6+1): 2. Pénz: 120. Kinyírt zombik: 71. Felszerelés: gumikesztyű, vasfűrész, acélcsiga, mászókötél, feszítővas, medál (Amy), kulcs (slussz), golyóálló mellény. Töltények: pisztoly, puska, géppuska. Infó: jelszó az autó.

Továbbmenve kuka. Nézzünk bele. Gumikesztyű, és kotorásszunk. Notesz, irreleváns infók. A mellékszám csak érdekes, de nem különösebben hasznos.

Életerő: 3. Sebzés: 2k6+5 (géppuska). Gránát (2k6+1): 2. Pénz: 120. Kinyírt zombik: 71. Felszerelés: vasfűrész, acélcsiga, mászókötél, feszítővas, medál (Amy), kulcs (slussz), golyóálló mellény. Töltények: pisztoly, puska, géppuska. Infó: jelszó az autó, yurr 121-es mellék.

Továbbmenve véééér. De jó, egy gránátos zombi! És hiába a golyóálló mellény, ez bizony szétszaggat minket! Szomorú.


Szóval lényeg a lényeg, bár majdnem biztos, hogy valamit elszámoltam, ez egy csúnya beégés volt [smiley]nevetes1[/smiley]
[/spoiler]
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
© Anry
2012. december 17. 18:51 | Válasz erre | #67
\"de mondom, nyugodtan allj neki a regi KJK rendszerben vegigjatszani a konyvet\"
Azt azért megnézném. Pl. mikor 17 zombikutya támad rád egy szobában egyszerre. Szerintem SZG csak erre az egy csatára holnap reggelig dobálná a kockákat.. :D
2012. december 17. 18:35 | Válasz erre | #66
akkor ha jol ertem, te azt tekinted eletszerunek, ami kozelebb all az asztali szerepjatekokhoz. az teny hogy eletszeruBB mint az \'ugyesseg+2d6, kie a nagyobb\' rendszer, de attol a valosaghoz kb. annyi koze van mint a krumplihamozasnak a helikoptervezeteshez :)

a tobbszaz zombi valoban tulzas, pont ez volt a legnagyobb problemam a konyvvel, hogy erosen tulzasokba esik, egyreszt mar elkepzelni is eleg nevetseges a lepcson lefele botorkalo 19 zombit, masreszt becsuletesen kb. lehetetlen vegigvinni a konyvet

a felsorolasodhoz meg annyit, hogy en pl. egy verfarkasos fantasy sztorit nem tekintek eletszerunek :D mondjuk az adott vilagon belul lehet konzisztens, de akkor meg a BoZ is az...

\"Ebből szerintem egyáltalán nem következik, hogy egy játékkönyvnek is erről kell szólnia\"
miert, a Gyuruk urabol egyenesen kovetkezik hogy fantasy jatekkonyvet kell irni? :S
szerintem meg legyen minel tobb stilus/mufaj jatekkonyvben (is) legalabb lesz mibol valogatni :)

\"Talán annak örültem volna a legjobban, ha inkább valamiféle Elátkozott ház-féleség lett volna, csak zombikkal.\"
na ezzel (szinte) tokeletesen egyet tudok erteni, nekem zombik nelkul talan meg jobb lett volna egy EH-fele :D

(egyebkent mielott azt hinnetek hogy ra vagyok kattanva a zombihentelesre, zarojelben megjegyzem hogy pl. az elso Resident Evil filmet vegigszenvedtem, de a tobbire mar nem voltam hajlando ;) )
© SzG
2012. december 17. 17:36 | Válasz erre | #65
Mint várható volt, csak nem bírom megállni. :D
De tényleg csak tőmondatokban reagálnék:

\"a HK szerepjatekokbol vett rendszere sincs koszonoviszonyban sem semmifele valosaggal ;)\"
Ami persze így ebben a formában nem igaz, legalább köszönőviszonyban biztosan van. :) Mellesleg szerintem sehol nem állítottam olyat, hogy azzal \'egy az egyben\' egy valós harcot lehet lemodellezni, csak azt írtam, hogy az általam ismert JÁTÉKKÖNYV rendszerek közül még tán az a legéletszerűbb (hm, na jó, a Freeway Warrior sorozat vagy mi rendszere is elég jó ebből a szempontból).

\"szóakoztatás a célja, marpedig arra a sima KJK-rendszer is tokeletesen megfelel.\"
És ki mondta, hogy nem? :)
Én épp azt írtam ugyebár, hogy ennél a BOZ-félénél még a KJK-s is simán jobb lett volna. (Nyilván kicsit átlakítva, ahogy mondjuk az Országútnál is át lettek írva a tulajdonságok nevei, de az alap az kb. ugyanaz.)

\"de mondom, nyugodtan allj neki a regi KJK rendszerben vegigjatszani a konyvet, nem kell tul sok melo atultetni ra\"
A fene se fog nekiállni.
Mellesleg mondom, talán nem kellett volna 300-400 zombit beleírni a könyvbe, és akkor egy normálisabb rendszerrel is játszható lett volna a könyv. Ez a sokszáz zombi amúgy is túlzás, de nagyon durván, elsőzör el se akartam hinni, amikor itt valamelyikőtök azt írta, hogy 300 valahány zombit kell leverni a győzelemhez. Mondom mi van?! Ez lesz az új divat? 300 szörny/könyv?
Igaz, végül is mit várjunk egy olyan könyvtől, aminek a címe a \"Zombik vére\". :)

\"ki jogosult eldonteni hogy mirol szolhat egy jatekkonyv es mirol nem? :S\"
Nyilván senki, nem is írtam ilyet. :S
Illetve csak annyit írtam, hogy \'szerintem\' nem ilyennek kellene lennie egy játékkönyvnek, de akkor úgy fogalmazok, hogy én nem ezt várom-várnám egy játékkönyvtől stb.

\"ha meg a verfolyassal problemad van, akkor kb. az osszes KJK kiesik, eleg keves van amiben nem lenne muszaj massziv sorozatgyilkossa valni :D\"
Hát azért elég jelentős különbség van aközött, hogy pl. egy sima kjk-könyvben leversz vagy 30 szörnyet (kb. ennyi az átlag, ennyi skalpot kell \"gyűjteni\"), meg aközött, hogy a BOZ-van leversz háromszázvalamennyit... meg itt eleve valami \"vérfolyásos\" horroról van szó, nem egy könnyedebb fantasy kalandról. Ez kb. olyan, mintha a Resident Evilt és a Gyűrűk urát hasonlítanád össze. Az előbbi nyilván sokkal véresebb. :)
Mondjuk magával a horrorral még nem is lenne baj, de ha a horror kimerül a zombihentelésben, hát... nem tudom. De mondjuk ez megint ízlés kérdése, engem ez nem szórakoztat, téged meg ezek szerint igen, ennyi, ezen túlléphetünk. :)

\"most komolyan, szerinted melyik KJK tortenete eletszeru? :D\"
Igaz, KJK-ból most olyan sokat nem tudok felsorolni (mondjuk nem is vagyok egy hatalmas KJK-rajongó, főleg most már, így huszonx évesen), de mondjuk akad azért egy-két realistább könyv, nem csak ilyen labirintusban kószálós-világmegváltós cuccok vannak ugyebár. Pl. Éjféli tolvaj, Kétélű jóslat (na jó, ebben vannak szürreális dolgok, de ha ettől eltekintünk, akkor mégiscsak egy egész komoly, realista megközelítésű kaland), HK-ból meg aztán lehetne sorolni egy csomót, ugye Fenevad, Arcnélküliek, Monarakh, Hit nevében, mit tudom én.

\"(hozzateszem, a zombifilmek kb. errol szolnak: jon valami \'faszagyerek\' aki tomegevel gyilkolja a zombikat)\"
Ja. És? Ebből szerintem egyáltalán nem következik, hogy egy játékkönyvnek is erről kell szólnia (akarom mondani, mielőtt megint belekötnél: ÉN nem ezt várom el egy játékkönyvtől, nekem ez nem jön be stb.).

\"aki ugyanolyan tipikus hosi fantasyt vart mint az eddigiek, annak ez csalodas\"
Hát én nem tipikus hősi fantasyt vártam, az biztos.
Amúgy a fene tudja, nem vártam én igazán semmit. :D Vagy hát már a cím, meg a borító alapján is kb. erre számítottam, úgyhogy nem ért meglepetésként a dolog.
Talán annak örültem volna a legjobban, ha inkább valamiféle Elátkozott ház-féleség lett volna, csak zombikkal. Na mindegy, olyan lett, ammilyen. :)
2012. december 17. 17:15 | Válasz erre | #64
Talán mert a vér kötelez[smiley]buck[/smiley]
© SzG
2012. december 17. 16:39 | Válasz erre | #63
Mindegy, nem fogok veled megint itt vitázni (már csak azért sem, mert te is olyan vagy, mint én: nem bírod abbahagyni :D). Pláne, hogy gyakorlatilag az egész BOZ-téma hidegen hagy, majdnem annyira, mint a Vérvonal (amivel kapcs-ban ugye szintén képes voltam belemenni egy napokig tartó vitába, én sem értem miért :D).
2012. december 17. 15:44 | Válasz erre | #62
a HK szerepjatekokbol vett rendszere sincs koszonoviszonyban sem semmifele valosaggal ;) amivel egyebkent nekem semmi bajom nincs, ezeknek a konyveknek a celja a szorakoztatas, nem a valosagszimulacio. marpedig arra a sima KJK-rendszer is tokeletesen megfelel.
(de mondom, nyugodtan allj neki a regi KJK rendszerben vegigjatszani a konyvet, nem kell tul sok melo atultetni ra)

\"egy játékkönyvnek szerintem nem erről kellene szólnia\"
miert, mirol \'kellene\'? illetve ki jogosult eldonteni hogy mirol szolhat egy jatekkonyv es mirol nem? :S
egy jatekkonyv arrol szol, amit beleirnak, ennyi... ha valaki Hofeherkes sztorit akar a jatekkonyvebe, irjon olyat, aki romantikus pasizosat, az meg olyat. nincs semmifele torveny ami tiltana.
ha meg a verfolyassal problemad van, akkor kb. az osszes KJK kiesik, eleg keves van amiben nem lenne muszaj massziv sorozatgyilkossa valni :D

az eletszeruseg meg... most komolyan, szerinted melyik KJK tortenete eletszeru? :D
a kitalalt szornyekkel telt labirintusban koborlas valamilyen ismeretlen varazslo utan es az emlitett szornyek folyamatos gyilkolasa eletszeru, de a zombigyilkolas mar nem? :D (hozzateszem, a zombifilmek kb. errol szolnak: jon valami \'faszagyerek\' aki tomegevel gyilkolja a zombikat)

vegszokent: lehet a BoZ-t szeretni, lehet utalni, de az teny hogy mas mint az eddigiek. aki ugyanolyan tipikus hosi fantasyt vart mint az eddigiek, annak ez csalodas, aki valami nagyon ujat annak valoszinuleg tetszik.
az en velemenyem az hogy ez kozel sem Ian legjobb muve, de erdemes megvenni :)
© SzG
2012. december 17. 14:42 | Válasz erre | #61
Hát igen, ez valószínűleg így van. :)
2012. december 17. 14:40 | Válasz erre | #60
Úgy látom, hogy ez is egy kissé megosztó könyv lehet.
Eddig még csak belelapozgattam az eredetibe, de szerintem Livingstone a könyv alkotásánál erősen a fiatalabbakat célozta meg.
© SzG
2012. december 17. 13:59 | Válasz erre | #59
\"ugye nem azt akarod mondani, hogy szerinted a hagyomanyos haromtulajdonsagos KJK-rendszer valoszeru? :D\"
Hát nem tudom... mondjuk az tényleg kissé égő, hogy pl. mindenki 2 ÉP-et sebez (ez valóban nem életszerű :D), de ettől eltekintve olyan óriási problémáim nincsenek vele... na jó, persze a HK-féle rendszer jobban bejön. :)
Lőfegyveres harcra meg ott van pl. az Űr-orgyilkos vagy a Ketheri maffia, azoknak tök jó (mellesleg szintén nem agyonbonyolított), aránylag életszerű rendszerük van, és többféle fegyvert lehet használni ezekben is. Valami hasonlót el tudtam volna képzelni itt is...

\"van :D). gyors, porgos, folyik a ver, hullanak a zombik, jo az\"
Hát speciel ha \"pörgős akcióra\", meg \"vérfolyásra\" vágyok (ilyen elég ritkán van amúgy, de mindegy :D), akkor inkább FPS-zek, játékkönyvben nem tom mennyire jó ez... illedtve egy játékkönyvnek szerintem nem erről kellene szólnia. Bár ez megint ízlés kérdése ugyebár...

\"én biztos agyverzest kaptam volna ha tobbszaz zombival kell a hagyomanyos szabalyok alapjan sorban megkuzdeni\"
Hát talán nem kellett volna több száz zombit beleírni a könyvbe... (Most itt megint fel lehgetne hozni amúgy, hogy mennyire életszerű, ha egyetlen manus vagyis a fsz. több száz zombival is végezni tud, de mindegy, hagyjuk...)
2012. december 17. 13:29 | Válasz erre | #58
\"Attól még, mert pl. természetfeletti lények vannak egy könyvben, még nem kell, hogy valószerűtlen legyen a harcrendszer\"

ugye nem azt akarod mondani, hogy szerinted a hagyomanyos haromtulajdonsagos KJK-rendszer valoszeru? :D
ha valoszeru harcrendszert akarsz, akkor nezd meg pl. a TimeLords szerepjatekot: csak a harcrendszer kb. 40 A/4-es oldal (igaz, ebbol 10 oldal a lofegyveres harc, ami a legtobb KJK-ban nem jellemzo). Egy sima lofegyveres parbaj (ami a valosagban par masodperc) lejatszasa siman lehet tobb mint egy ora...

en valtozatlanul tartom, hogy ehhez a stilushoz ez a szabaly remekul passzol (meg a szerencse tulzott szerepe sem feltetlenul rossz, elvegre a zombifilmekben is felzabalnak idonkent ezt-azt a zombik ha eppen rossz napja van :D). gyors, porgos, folyik a ver, hullanak a zombik, jo az [smiley]violent[/smiley]
en biztos agyverzest kaptam volna ha tobbszaz zombival kell a hagyomanyos szabalyok alapjan sorban megkuzdeni [smiley]falbav[/smiley]
© SzG
2012. december 17. 13:17 | Válasz erre | #57
\"miert kene agyonbonyolitott szabalyrendszer?\"
Ki mondta, hogy \"agyonbonyolított\" rendszer kell? Kb. egy KJK-szintű rendszer kellett volna nyilván (má csak azért is, mert kjk-könyv elvileg), és kész. Vagy szerinted a sima KJK-s rendszer is \"agyonbonyolított\"? :D

\"bar azert egy Ugyesseg meg elfert volna\"
Na látod.

\"tulzottan szerencsekozpontu, egy rossz dobas es bukta :(\"
Csúcs.

Egy kör alatt én kb. egy támadásnyi időt értek, az eddigi könyvekből is ez jött le kb. (egy támadás-egy kör).
= egy kör alatt nem tudsz hat zombit is leverni, főleg nem egy tőrrel.

Amúgy attól még, mert pl. természetfeletti lények vannak egy könyvben, még nem kell, hogy valószerűtlen legyen a harcrendszer, na mindegy, hagyjuk, úgy rossz az egész, ahogy van. :) Legalábbis számomra.
2012. december 17. 13:07 | Válasz erre | #56
miert kene agyonbonyolitott szabalyrendszer? ez egy jatekkonyv, nem asztali szerepjatek vagy szamitogepes jatek... ehhez a stilushoz, vagyis az agyatlan zombihenteleshez szerintem nem is kell bonyolultabb (bar azert egy Ugyesseg meg elfert volna). a gond inkabb az, hogy tulzottan szerencsekozpontu, egy rossz dobas es bukta :(

\" egy TŐRREL akár hatot is ki lehet nyírni egy körben, hááát… ez azért nem valami életszerű.\"
azert eletszerusegrol beszelni egy olyan sztorinal, amiben egy orult roman zombihadsereget gyart [spoiler]majd onkentesen zombiva valik[/spoiler], haaat.... :D
egyebkent meg miert ne lehetne egy torrel akar EZER zombit is kinyirni egyetlen korben? a kerdes csak az, hogy mennyi ideig tart egy kor. marpedig errol semmit nem mond a konyv
© killmaster (Savanyúhas)
2012. december 17. 12:46 | Válasz erre | #55
Egy tőrrel hat zombit megölni egy körben, az nem művészet. Milla Jovovich kiasszony ezen a téren utolérhetetlen. Neki mindegy, hogy szúró, zúzó, vagy lőfegyver van a kezében a \"Kaptárban\" ő az úrnő! Egyébként maga a rendszer primitívségével nekem nincs bajom, az ellenséges ellenfelekkel annál több... De majd délután nekifutok újra![smiley]fight-2[/smiley]
2012. december 17. 12:29 | Válasz erre | #54
Tudtommal az összes eddigi FF-es JG könyv ki lett adva.
Bár ott van még az a dzsungeles is, nem jut eszembe a neve - igaz az nem könyv.
© SzG
2012. december 17. 11:47 | Válasz erre | #53
Kemény 2 oldal a szabályrendszer? Ez igen. :D Sokat agyalhatott rajta Livingstone. És még így is van benne egy-két hülyeség, ahogy látom, pl. ez a minden zombinak egy az életereje, és egy TŐRREL akár hatot is ki lehet nyírni egy körben, hááát... ez azért nem valami életszerű. :)
Na jó, biztos direkt valami jó primitív rendszert kellett kitalálnia L-nek, hogy az ilyen 21. századi, FPS-eken nevelkedett észlények is megérthessék-legyen kedvük foglalkozni vele... gondolom a sztori, meg játékmenet is azért ilyen, amilyen.
Na mindegy, majd azért talán egyszer átrágom magam rajta, bár tényleg sokkal jobban örültem volna egy új Jonathan Green-könyvnek, mint ennek.

\"Ráadásul ez egy egészen újszerű KJK könyv, ami inkább feltámaszthatja az alvó műfajt, mint kulcsos úr sztorija.\"
Hát hogy mennyire újszerű, nem tudom... azért a sci-fik között is volt néhány ilyen FPS-beütésű, lövöldözős cucc. Igaz, azok ennél agyasabbak voltak, meg nem kellett több száz zombit lehentelni bennük. :D Szóval végül is tényleg újszerű a zombik vére, csak nem biztos, hogy jó értelemben.
Szerintem amúgy se ez, se a \"kulcsos úr sztorija\" nem fogja feltámasztani a műfajt, főleg nálunk nem. Bár lehet, hogy ez nem is baj. :D

Mellesleg a karakterlapon, pontosabban a szörnylapon avasolnám átírni a \"Mennyiség\"-et Létszám-ra, mivel az előbbit tárgyak esetében szoktuk használni, itt pedig valamiféle lényekről (zombikról) van szó. :)
© killmaster (Savanyúhas)
2012. december 17. 11:24 | Válasz erre | #52
Nyilván ez azért történhetett, mert jó brigád dolgozott a háttérben vele. Ráadásul ez egy egészen újszerű KJK könyv, ami inkább feltámaszthatja az alvó műfajt, mint kulcsos úr sztorija. Ráadásul ez utóbbiért aligha fizetnék ennyit. Viszont nem tudom Livingstone mágus miként kalkulált az ellenfelek számával, mert élve még a főelenfél közelébe sem kerültem...[smiley]conf[/smiley]
2012. december 17. 10:56 | Válasz erre | #51
nem gondoltam volna, hogy még az idén megjelenik
2012. december 17. 00:29 | Válasz erre | #50
Még ha valószínűleg sose fogják Ian top 3 (vagy top 5) könyve közé sorolni ezt a művét, mégis élvezetes darab.
Az új (leegyszerűsített) harcrendszer nyilván a sokféle fegyver miatt született, és talán az író olyan új olvasókat is meg kívánt hódítani, akik nem kultiválják a nagyszámú kockadobást és a bonyolultabb \"adminisztrációt\".

Valószínüleg azoknak nem fog bejönni ez a könyv, akik messziről elkerülték az FPS PC (és konzol) játékokat...
2012. december 15. 13:40 | Válasz erre | #49
nekem nagyon bejött. Sajátos, fapados, ahogy mondjátok, de egyedi hangulata van. És szórakoztató.
Köszönet mindenkinek , aki dolgozott rajta!
2012. december 15. 12:32 | Válasz erre | #48
Köszi a fordítást! Nem is gondoltam volna, hogy karácsonykor már a legújabb KJK-vel játszhatok! Neki is látok rögtön... [smiley]zen-reading[/smiley]
2012. december 15. 09:12 | Válasz erre | #47
a puszta kezes sebzessel ne foglalkozz, NAGYON nehez lesz elkerulni hogy az elso 1-2 fejezetpontban ne szerezz fegyvert :D

@killmaster:
igen, ezt mondom en is, szerintem becsuletesen kb. lehetetlen... lehet tenyleg erdemes lenne csinalni ra egy gyors szimulaciot amibol kiderulne, mekkora esellyel lehet becsuletesen vegigvinni :)
© killmaster (Savanyúhas)
2012. december 15. 08:37 | Válasz erre | #46
Szerény véleményem szerint ez úgy működik, ha nulla vagy minusz értéket kapsz eredményül nincs érvényes találatod. Azaz nem tudtál megsebezni senkit ellenfeleid közül, mert mellétrafáltál. Igen, talán a szabályok kissé fapadosnak tűnnek, de ehhez a kalandhoz remekül passzol. Ami az életerő pontok visszanyerését illeti, hát komoly problémáim vannak, megyek néhány olyan kört, amikor maximális sebzéssel irtok minden zombit...[smiley]violent[/smiley]
© Anry
2012. december 14. 23:03 | Válasz erre | #45
Köszönjük szépen!
Átfutottam a könyvet, valóban eléggé fapados. Remélem visszatérnek majd a 3 képesség rendszerhez, mert ez így elég szegényes. Nem tudom ti hogy vagytok vele, de én mindig mikor megvettem az új könyvet, a képeken kívül az ellenfeleket is csekkoltam (név+értékek) nagy izgalommal. Hát itt ilyen nincs. Véletlenül kiszúrtam, hogy pl. 17 zombikutya van egy szobában és kettőt sebeznek fejenként. Puszta ököllel jó esély van rá, hogy egyetlen kör alatt kinyírnak... De ha már ököl.. a sebzése jól van írva? 1k6-3 vagyis akár mínusz kettőt is sebezhetek? Az nem 1k6/3 akarna lenni véletlenül? :)
2012. december 14. 15:59 | Válasz erre | #44
Mármint \"véres\" karácsony...[smiley]vigyor3[/smiley][smiley]violent[/smiley]
© killmaster (Savanyúhas)
2012. december 14. 12:49 | Válasz erre | #43
Ide vele! Ide vele! Kezdőthet a Zombi-vadászat! Már alig várom, hogy beleolvashassak kicsit komolyabban! Köszönöm a közreműködőknek, igazi KJK-s karácsonyom lesz... [smiley]taps[/smiley]
© runner
2012. december 14. 09:23 | Válasz erre | #42
Felkerült [i][url=http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=80]A Zombik vére[/url][/i] könyv.
A főhős Te vagy!
2012. december 5. 23:03 | Válasz erre | #41
\" es a vegen mar ott tartunk hogy egy \'keszult a Zombik vere alapjan\' konyv lesz a vegeredmeny)\"[smiley]taps[/smiley][smiley]nevetes1[/smiley][smiley]taps[/smiley][smiley]nevetes1[/smiley][smiley]taps[/smiley][smiley]nevetes1[/smiley]
2012. december 3. 14:45 | Válasz erre | #40
szerintem felesleges atirni a konyvet... (akkor mar elokerulhet az is, hogy egy olyan pici taskaba hogy fer bele a lancfuresz, hosszu kard, baseball-uto, shotgun, feszitovas, bohocruha, meg egyeb nagymeretu cuccok - es a vegen mar ott tartunk hogy egy \'keszult a Zombik vere alapjan\' konyv lesz a vegeredmeny)
2012. október 5. 22:24 | Válasz erre | #39
Remélhetőleg nem túlságosan későn, és így nem totálisan feleslegesen szolgálnék egy megoldási ötlettel a hátizsákos problémára. (Ez is \"viszonylag fajsúlyos módosítás\", viszont a játékszabályba így nem kéne belenyúlni.):

A \"hátizsákos szobát\" követően, ahol újra összefutnak az útvonalak (mivel Ian L-ról van szó, biztos, hogy hamarosan összefutnak), és belefuthatunk egy legyőzendő ellenfélbe, ott kéne egy kiegészítés a harcot követően arról, hogy a legyőzött ellenfélnél (mely vélelmezhetően egy zombi) van egy koszlott/elnyűtt hátizsák (az a szerencsétlen is valami hozzánk hasonló flótás lehetett, mielőtt bevégezte...), amit ha akarunk, jobb híján (vagyis ha még nincs hátizsákunk), magunkkal vihetümk.
Ennek csak az lehet a hátulütője, hogy a két helyszín/pont közti tárgy szerzési lehetőségeknél mind be kéne szúrni, hogy \"magaddal viheted, ha van már hátizsákod\" (nyilván ez alól az apró tárgyak kivételek).
2012. szeptember 2. 17:57 | Válasz erre | #38
Na igen, ha meg összefognának...
2012. szeptember 2. 12:45 | Válasz erre | #37
Ez olyan kaliberű módosítás lenne, amit nem szívesen tennék meg önkényesen.
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
© killmaster (Savanyúhas)
2012. szeptember 2. 12:29 | Válasz erre | #36
Nos, ha jól tudom Firefox te készíted majd a magyar verzióját, csak rajtad áll és Runner kollégán milyen lesz a magyar kiadvány! Ha úgy véled van benne hiba, nosza javíts rajta. Én is megtettem itt-ott, neked sem tilos, de te ezt úgy is jobban tudod, hisz több könyv fordításánál tevékenykedtél. Igaz, tökéletes KJK könyv nem létezik, de azért törekedni lehet rá...[smiley]circling[/smiley]
2012. szeptember 2. 10:29 | Válasz erre | #35
Engem mondjuk annyira nem zavar, hogy pont Romániát szúrta ki magának a kedves író úr. Az már annál inkább, hogy [spoiler]hátizsák nélkül kezdjük a kalandot, és ha nem megyünk be rögtön az elején a megfelelő szobába a hátizsákért, akkor is nyugodtan magunkkal vihetünk minden kacatot bármiféle retorzió nélkül. Pedig a szabályok között egy félmondattal elintézhette volna, hogy ha nincs nálad hátizsák, maximum két tárgyat vihetsz magaddal (a fegyverrel együtt).[/spoiler]
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
© Toxie
2012. szeptember 2. 09:40 | Válasz erre | #34
Hát angliai kastélyos zombis sztori még nem volt srácok ezért gondoltam:D A lényeg az barátaim,hogy Ian dolgozik és reméljük nem áll le.A helyszín meg ezek után teljesen felesleges...Bárcsak Steve is aktívabb lenne..
2012. szeptember 1. 17:37 | Válasz erre | #33
Lehet, hogy azt a változatot túl snassznak találta a Mester.
2012. szeptember 1. 14:33 | Válasz erre | #32
Mert az angliai kastélyokról rögtön a zombik jutnak az eszedbe? :)