Zagor.hu
Zagor.hu fórum
KJK és a PC Játékok
BejelentkezésRegisztrációElfelejtett jelszó
Első oldalElőző oldal1234567891011121314Következő oldalUtolsó oldal
© CatDog
2013. november 12. 19:09 | Válasz erre | #445
Egyébként nemtudom milyen vasad van, hogy fejleszteni akarsz, de tesztnek jó egy Battlefield 4 ha az most elmegy a gépeden Ultra-n full hd-be akkor egy jó darabig nem kell gép fejlesztésen törni az agyad :) vagy egy Crysis 3.
2013. november 12. 16:12 | Válasz erre | #444
[smiley]wave[/smiley][smiley]eljen[/smiley][smiley]worship[/smiley]
2013. november 12. 15:34 | Válasz erre | #443
Ha így akarsz nekiindulni a procituningnak, akkor nem érdemes. 4 magos intel (azaz 8 virtuális mag) esetében feleslegesnek is érzem. A legtöbb új játék ki tudja használni a több magot, és ha megfigyeled, nem fogja mindet csúcson járatni, mert nincs rá szüksége.

A memória és a videókártya memóriája független, semmi közük nincs egymáshoz. DDR5-ös memóriát nem fogsz alaplapba tenni, és annak nem is kell kezelnie.

Az szinte esélytelen, hogy a második kártya hatására a végeredmény lassabb lenne, sokkal inkább arról van szó, hogy nem 100, hanem 90, 70, neadjisten csak 50%-kal nő meg a grafikus teljesítményt.

Élsimítás, vsync, tessellation videókártya-függőek.
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
© Ravnos
2013. november 12. 15:27 | Válasz erre | #442
Ha esetleg veszel új videokártyát akkor azért nem árt a játékokat újra tenni, mert az újabb játékok konfigurálják magukat a videó kártyádhoz.
Azt meg viszont meg kell tudnod, h az alaplapod tudja e kezelni a ddr5-öt, ha igen akkor elvileg nem akadály a ddr3-as ram ddr5-ös videokártyával.
2013. november 12. 14:57 | Válasz erre | #441
Akkor a dupla procit el is felejtem!
4 magos Intelem van, akkor annak bőven elégnek kell lennie.

Errő jut eszembe, pl egy akármilyen játéknál, ha minél jobb élsimítást használok, vagy használnék, de gondolhatok akár egy VSYNC-re, vagy teszalációra, stb, ami belassítja igencsak a játékot, akkor az minek lehet a \"hibája\", proci v. inkább videókártya?

Illetve érdemes e procit tunningolni, ha igen, akkor hogyan lehetséges?

Érdekes amit FireFox mond a két videókártyáról, mert azért használnék kettőt, hogy jobb legyen nekem, viszont valószínűleg mégis visszaeshet a teljesítménye, még ha nem is nagyon?

És a végére még valami eszembe jutott: lehet e bármilyen ütközés, vagy hátrány, ha pl. a memória egy ddr3-as 1600 Mhz-es, és az új videókártya egy 2 GB-os DDR5-ös lenne?

Köszönöm![smiley]eljen[/smiley]
2013. november 12. 14:38 | Válasz erre | #440
2 proci valóban értelmetlen. Szerintem egy 2 magos intel / 4 magos amd is bőven sok az átlagembernek, a 4 magos intel / 8 magos amd felesleges.

Videókártya cserét túl tud élni a windows gond nélkül, ha a gpu típusa ugyanaz (nvidiát cserélsz nvidiára, atit cserélsz atira). Keresztbe kicsit neccesebb, de nem lehetetlen. Két videókártyának is lehet értelme, itt viszont arra is oda kell figyelni, hogy a két pci-e slot milyen sebességen tudja meghajtani őket. Tudtommal jelenleg egy alaplap van a piacon, ami bírja a 16x/16x-ot, a legtöbb 16x/8x-ra vagy 8x/8x-ra esik vissza, de találkoztam már 16x/4x-essel is. Elvileg a 8x/8x-as nem nagy teljesítmény-visszaesés a 16x/16x-hoz képest (már amit ebből a kártya ténylegesen ki tud használni), de a 4x-es már igen.

Memóriánál a típus (ddr2/ddr3) és az fsb (1066/1333/1600/2133/2400) mellett érdemes lenne odafigyelni a latencyre (CL9/10/11) és a gyártóra is. Az előbbi nagyjából esélytelen. Azt mondjuk nem tudom, hogy keverék esetén van-e, és ha igen, mekkora teljesítmény-veszteség.
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
2013. november 12. 13:06 | Válasz erre | #439
Decembertől én is újra elkezdek játszani. :) Visszajövök Bécsből, újra van torrentem. :)
© CatDog
2013. november 12. 12:38 | Válasz erre | #438
Ám most lesz egy nagy ugrás a játékok gépigényében az új csoda masinák miatt PS4 XBOX One...szóval aki játszadozni akar és nem konzolba gondolkodik annak alap egy jó dx11-es kari 8gb ddr3-as ram egy erős 4magos proci vagy 8 se árt már :)
© CatDog
2013. november 12. 12:27 | Válasz erre | #437


2 procit hülyeség egybekötni meg ráadásul ahhoz dual processzort támogató alaplapra lenne szükséged ami nem olcsóság (ez a megoldás drágább lenne, mint egy jóféle proci meg még vesződséges is) ...videókarit természetesen lehet egybekötni de ahhoz is kell az alaplapodon lennie 2 slot-nak ez a legtöbb korszerű alaplapon rajta is van szóval ez nem olyan luxus, mint a dual procis alaplap és ezt a legtöbb komoly gamer alkalmazza is semmi ördöngősség.

Ram-ot megcsak belepattintod a helyére azt ennyi, csak figyelj az órajeleire meg, hogy ddr2 vagy ddr3-as ott ennyi.
Annyi az egész kiveszed a régi videókarit letörlöd a drivereit berakod az újat feldobod a legújabb drivert hozzá ennyi egy kari csere egyik sem igényel rendszer újra rakást.
2013. november 11. 23:27 | Válasz erre | #436
Köszi!

1, Hát, annyim nincs, hogy Paksim legyen, úgyhogy ez felejtő:)

2, Win 7-em van most, 64 bites

[smiley]worship[/smiley]
© killmaster (Savanyúhas)
2013. november 11. 21:25 | Válasz erre | #435
1, Ma már vannak 2 vagy 4 magos procik, azok szép teljesítménnel bírnak. Ha paksi atomerőművet akarsz, és még pénzed is van, ruházz be rá! Bár ha játékra szánnád célszerű beszerezni inkább egy ps 3-at vagy X-box-ot, olcsóbban kijössz belőle.

2, Memória bővítés esetén csak akkor célszerű op-rendszert cserélni ha XP-ről váltasz Win 7-re. Ez utóbbi több memóriát elkezel. Egy új videókártyánál én javasolni szoktam egy újra telepítést, már csak a fagyások és egyéb hardveres szopások ellen. Egy új rendszernél még a windows is megtáltosodik. Ezért is célszerű a rendszert saját partición tartani...
2013. november 11. 20:15 | Válasz erre | #434
Két kérdésben szeretnék segítséget/véleményt kérni:

1, szerintetek van értelme 2 processzort, vagy 2 videókártyát egybekötni, azaz, hogy erősebb teljesítmény legyen? Egyáltalán lehetséges ez?

2, ha memóriát bővít az ember, vagy videókártyát cserél, esetleg mindkettő, akkor újra kell telepíteni mindent a számítógépen?

Előre is köszönöm szépen!
[smiley]wave[/smiley]
2013. november 4. 16:23 | Válasz erre | #433
Ezt a játékot én is el szeretném majd kezdeni, megfogott a hangulata.
2013. november 3. 21:37 | Válasz erre | #432
Valószínűleg az lesz. Amúgy fel van:D
Köszi![smiley]wave[/smiley]
2013. november 3. 19:39 | Válasz erre | #431
Nem tudom mitől lehet, szerintem oldd meg okosba\', és rakd át a beállításokban az E-re. :D

Egyébként szerintem patcheld fel a netről a legutolsó frissítésig, hátha megszűnik a gond.
2013. november 2. 05:43 | Válasz erre | #430
2013. november 2. 00:40 | Válasz erre | #429
Letöltött játékkal játszol? Ne nyomd meg a D-ét akkor,menj mindig balra. :)
2013. november 1. 10:24 | Válasz erre | #428
Bioshock 1-ben kérnék egy kis segítséget. Miért van az, hogy a jobbra gombot megnyomva (alap d billenytű) fogja magát a játék és kilép a tálcára?

Előre is köszönöm!
2013. november 1. 10:23 | Válasz erre | #427
[spoiler]Tudtommal emberből és malacból készítették őket. Az egyik cetlin még részletezi is, hogy a malacokat milyen eljárásokon vezetik át:D De az nem rémlik, hogy élőholtak lennének.[/spoiler]
2013. november 1. 09:49 | Válasz erre | #426
[spoiler]Nem emberi testrészekből összevarrt malackforma szörnyek?[/spoiler]
2013. november 1. 06:25 | Válasz erre | #425
[spoiler]Nem éppen, félig ember, félig malac:D[/spoiler]
2013. október 31. 22:53 | Válasz erre | #424
Néztem videót a Machine for piggs-ről. Amikor először hallottam róla egy rossz viccnek hittem, de kiderült, hogy nem. Élőholt malacok. Ne már.
2013. október 31. 15:32 | Válasz erre | #423
Főképp a történetet dicsértem. De ha végigolvasod, akkor rájösz, hogy majdnem ezeket mondtam én is:D
Előddel még nem játszottam, de írni fogok róla, ha meglesz...
Ijesztés inkább a hanghatások voltak. Disznókkal se nagyon találkozott a csávó a végigjátszásában, így azoktól nem kellett tartani.

Outlastot nem ismerem:(, bár arról is azt mondják, hogy rövid:)
© CatDog
2013. október 31. 13:15 | Válasz erre | #422
Én meg senkinek sem ajánlanám ezt a \"remek művet\"...
Az hagyján, hogy rövid, de nem ijesztő egyáltalán és olyan szinten lineáris az egész, hogy az utolsó 1-1.5 órában semmit sem kell csinálnunk csak megyünk a készítők által elénk húzott csíkon és csak vagyunk. Az elődhöz semmilyen szinten nem ér fel és ha ezt levennénk akkor is csak egy szimpla és unalmas játékot kapnánk.

Ízlések és pofonok, de szerintem egy Outlast-ot próbálj ki akkor ha ettől megijedtél néha (holott semmi sincs benne olyan) akkor ott lekaparod majd a falat is félelmedben :D
2013. október 30. 21:33 | Válasz erre | #421
Amnesia - A Machine for Pigs: ugyan még nem játszottam az előző részével, de most láttam egy végigjátszást erről a részről, ezért gondoltam írok róla röviden.
Nos kérem szépen, a játék egy kissé steampunk hatású, és nagyon hangulatos. Túlélőhorrornak nevezik, holott kétség kívűl pszichohorror, ugyanis a legnagyobb erőssége az maga a történet! Spoilerezni nem szeretnék. Azt azért hadd mondjam el, hogy annak nagyon örülük, hogy manapság, és ez úgy kb. az utóbbi 5 évben erőteljesen megfigyelhető, elkezdtek olyan játékokat készíteni, amik történetben igencsak erősek. Ez örvendetes, mert minden normális rendező egyetért abban, hogy minden jó film alapja a jó forgatókönyv. Nos, ez a játékoknál is így van. A hanghatások is külön megérnek egy misét, sok helyen szimplán attól be lehetett sz@rni. Egyszóval megéri olvasni. Sőt, sok kis cetli segíti helyrerakni a múlt 1-1 darabját. Ellenben szinte mindenki azt írta, hogy jóval gyengébb a neves elődjénél, ami több mindenben megmutatkozik:
- nagyon rövid
- végtelen lámpa
- nincs igazi fejtörő, semmi kombináció
- linearitás.

Mindezek ellenére azt mondom, hogy nyugodtan kezdjen bele mindenki, aki szereti ezt a műfajt, szerintem nem fog csalódni benne. Persze szigorúan sötétben, ajtót becsukva és természetesen maxra tekert fejhallgatóval[smiley]nevetes1[/smiley]
2013. október 20. 15:05 | Válasz erre | #420
Egy kis érdekesség a PC-s játékiparból:
[url=http://www.gamekapocs.hu/hir/36940/tavozik_az_eidos_veteran]Távozik az Eidos-veterán[/url]
2013. október 2. 20:07 | Válasz erre | #419
Sikerült, ezer köszönet!
2013. október 2. 18:11 | Válasz erre | #418
RegCleaner.
Kis ingyenes program. Szépen le lehet vele takarítani az ilyen véletlenül registry-ben maradt dolgokat.
2013. október 2. 17:55 | Válasz erre | #417
Egy kis segítséget szeretnék kérni AC 2 ügyben. Felraktam először a magyarítást meg a játékot, kijátszottam, töröltem. Másodjára is megtettem ugyanezt a keresztfiammal, szintén kijátszottuk, hiba nélkül működött minden. Viszont hiába töröltem mind a játékot, mind a magyarítást, a Vezérlőpultban ott maradt az AC2. Ha rákattintok, akkor beadja a szokásosat, hogy uninstall, stb, majd ki is írja, hogy minden rendben zajlott, viszont az ikon nem tűnik el. Kutakodtam a gépen, semmilyen fájl nincs az Ac 2-ről, tehát valószínűleg törlődött, ám valahogy mégse. Ez nem is zavarna, de szeretnék vele megint játszani, ezért telepítettem volna. Viszont, mindegy, hogy az Ubisoft Uplay által, vagy lemezről, de hiába telepíteném, először uninstalálnom kellene. Legalábbis a gép szerint. Holott már nincs rajta. Egyszerűen nem enged semmi csinálni.
2013. szeptember 28. 21:45 | Válasz erre | #416
bioshock? pl: theisozone pont com.
Az undyinggal már nagyon régóta tervezem, hogy játsszak, meg is van, csak valahogy folyton háttérbe szorul. Dead space 1 van épp folyamatban ^^
2013. szeptember 21. 10:08 | Válasz erre | #415
2013. szeptember 20. 12:01 | Válasz erre | #414
Nem emlékszek, hogy volt-e már.

Előszedtem a Clive Barker\'s Undyingot. Régi jó horrorjáték egy hatalmas angol birtokon, és a környékbeli hegyvidéken.

A történet szerint régi cimboránk hív meg a birtokára, ahol ki kell nyomoznunk a sötét családi titkot, amibe testvérei beleőrültek, majd csúfos végük után visszatértek a túlvilágról, hogy tovább zaklassák szegény, még élő testvérbátyjukat.

A különféle viktoriánus és gótikus horrorfegyverek (ezüsttöltényes revolver, vadászpuska, tibeti kézi ágyú, csatakasza) mellett különféle ősi varázstekercsek is segítenek a nyomozásban.

Kedvenc varázslatomat már a birtokra érkezéskor birtokoljuk, aminek a segítségével olyan dolgot is lehet látni-hallani, ami halandó szem elől rejtve van. (Ráadásul a vaksötétben is jól jön.)

Sokszor volt meglepő és váratlan esemény, ami okozott egy kis szívdobogást, ajánlom mindenkinek.
2013. szeptember 20. 06:03 | Válasz erre | #413
Valahol be lehet szerezni még?
2013. szeptember 19. 22:50 | Válasz erre | #412
Kalandra fel! : )
2013. szeptember 19. 09:33 | Válasz erre | #411
Belekukkantottam az elso reszbe es rogton megfogott. Ha lesz idom, vegig fogom vinni.
2013. szeptember 18. 23:22 | Válasz erre | #410
Nekem kimaradt eddig mind a három, de legendákat hallottam róluk,,,
2013. szeptember 18. 22:53 | Válasz erre | #409
Szeretnék a BIOSHOCK 1-ről néhány gondolatot leírni.

Figyelem, elfogult leszek, de hát ami jó az jó : )

Ez egy belső nézetes akció/szerepjáték keverék, ami ha jól emlékszem 1957-ben játszódik egy víz alatti, amerikai városban. A játék maga is egy interaktív történet, a városban folyamatosan audio kazettákat találunk, amiket hallgathatunk menet közben is, elmesélik az ott lakók életét.
Ami egyébként rendkívül érdekes, hiszen egy olyan drogot vezettek be a városban, melytől mindenki ,,varázsképességekre\" tett szert génmódosító adalékanyaga révén. Ezek az emberek megőrültek és fenekestül felforgatták a helyszínt, amikor is mi a képbe érkezünk. Nem szeretnék lelőni semmit, a sztorit át kell élni.

Maga a játékmenet ehhez mérten normál fegyverekre és magic-re támaszkodik, ezek hihetetlenül jól passzolnak egymáshoz, és akár helyettesíthetőek is. Például ha kevés a folyékony hidrogén, vagy a lángszóró üzemanyag, akkor mi magunk is előidézhetünk szikrát, áramot, vagy akár fagymarást.
Továbbá a tolvaj mellékág is jelen van. Széfeket törhetünk fel, kamerákat és gépágyúkat állíthatunk az oldalunkra ha meghekkeljük egy minijátékban vagy egyéb módon.
Minden problémára a játékban legalább három megoldási lehetőség kínálkozik.

Számtalan (a játékban génautomatáknál) cserélgethető fő és alképesség van. Fegyvereinket lehet fejleszteni, lőszertípust cserélni, a képességeket tápolni, ki mit szeret, minden megoldással végigvihetőnek tűnt a játék, persze ahogy fokozatot váltunk, egyre jobban kell kombinálni őket. Három fokozat van ugyanis. Erősen ajánlom easy után a normált is végigvinni, mert az easy tényleg sétagalopp még nekem is. Megállsz egy helyben shotgunnal, aztán pofángyúrod aki szembe jön. (Nem egy far cry 1 ahol beginneren oldalazva ugrásból fejlövéseket kell osztani, különben az első pályán se jutsz át.)

Kiemelném még a játék sajátosságát, a fényképezős rendszert. Ha lencsevégre kapsz ellenségeket, plusz sebzésre teszel szert ellenük, és plusz képességeket is kaphatsz érte.

Én személy szerint hihetetlenül élveztem, talán az egyetlen negatívum, hogy a jó és a gonosz között nem volt az outrón kívül különbség. Sőt, gonoszként dupla xp-t kapsz, (másfelet ha pontos akarok lenni) így a jó harca csak önmagunk lelkivilágát olajozza : )

Mindenképpen 90% körül adnék rá.
2013. szeptember 18. 17:32 | Válasz erre | #408
A következő pedig a Crimes and Punishments lesz.
2013. szeptember 18. 16:58 | Válasz erre | #407
Sherlock Holmes: The Mystery of the Mummy
Sherlock Holmes: The Case of the Silver Earring
Sherlock Holmes: The Awakened
Sherlock Holmes versus Arsène Lupin
Sherlock Holmes: The Mystery of the Persian Carpet
Sherlock Holmes Versus Jack the Ripper
Sherlock Holmes and the Mystery of Osborne House
The Testament of Sherlock Holmes
Sherlock Holmes: The Mystery of the Frozen City
2013. szeptember 17. 19:31 | Válasz erre | #406
Testament of Sherlock Holmes:

Hmmm, kíváncsian kezdtem bele, mert egy ilyen játék egyértelműen réteg. Nagy örömömre szolgált megtudni azt, hogy ennek a rétegnek én is a tagja vagyok! Jó kis detektív játák volt. Korántsem tökéletes, de nagyon hangulatos. Eddig csak a Sherlock vs Arsen Lupin-hez volt szerencsém, de azt hamar töröltem is, borzasztóan nehezek voltak a fejtörők benne, igaz, ez sok éve volt már.

Kiadás: Szerencsére magyar felirattal jött ki, ami jól sikerült, remekül visszaadták a két főhős párbeszédeit. 5000 Ft-ért vettem meg, 2 hétre rá, leárazták 2000-re.:( Nem mondom, így is elégedett vagyok, de azért csak böki a csőröm.

Zene: nekem egyáltalán nem tetszett, kevés track van, ezáltalá önismétlő is, ráadásul nincs összeválogatva, a legtöbb helyen egyáltalán nem illik egybe az adott képsorral. Ellenben a szinkronszínészek nagyon ügyesek voltak!

Hangulat: magával rántott szinte az első perctől kezdve, erre nem lehet senkinek sem panasza.

Grafika: volt ahol elment, de a legtöbb helyen is max. egy közepest adnék rá. Persze nyílván nem ez lenne az elsődleges, de azért 2012-ben már jobbat várna az ember.

Nehézség: húh, a játék savát-borsát a feladványok adják, amikből voltak egyszerűbbek és nehezebbek, ez utóbbiaknál meg néha segítséget vettem igénybe. De azt kell mondjam, egytől-egyig élvezetesek és ötletesek voltak, ráadásul sok tárgyat elég jól eldugtak a készítők. Összességében nagy piros pont a készítőknek erre a szekcióra! Sőt! Jár még egy a dedukciós táblákért is, tényleg olyan volt, mintha én lettem volna a híres detektív. Hosszra kb. 20-30 óra, attól függ, hogy mennyire voltunk ügyesek.

Jellem és történet: anélkül, hogy spoilereznék, nálam a nagy katarzis elmaradt. Volt a játéknak egy bitang jó marketing szövege: \"Ha kizárod a lehetetlen, akkor a végeredmény, bármilyen hihetetlen is, csakis az igazság lehet!\" Ehhez képest jobbra számítottam a történet szempontjából, de azért így is voltak benne izgalmak. Toby a vadászkopó szintén egy jó húzás volt, bár ilyet már láttam a Trónok Harca RPG-ben. A két főszereplő pedig abszolút passzolt egymáshoz, nagyon jól kiegészítették egymást. Az egyik legjobb dolog pedig az volt benne, hogy Dr. Watson a végére felnőtt Holmeshoz és (majdnem) egyenrangú lett vele.

Összességében megéri tenni vele egy kört, főleg azoknak, akik szeretik a krimi filmeket/sorozatokat. Részemről várom a következőt!
2013. szeptember 9. 21:23 | Válasz erre | #405
Nem szeretem én sem a faék játékokat, de a hárdkór sem az én világom. az arany középutat szeretem. Ha túl nehéznek találok egy játékot, akkor nekem belefér a \"kiskapuk\" megkeresése, hogy könnyítsek a számomra megfelelő stílus eléréséhez.

A kalandozó nekem mindig is a mindent látni akarok, minden érdekel típusú felfedezőt jelentette, akit hajt a vére az ismeretlen felé. :D

Az arxban nekem is tetszett a varázslás, bár harcban így eléggé sebezhetővé tett, ezért inkább alkimista orvlövész lettem, aki csak egy keveset varázsol. Csodálatos multikaszt. :D

Iszonyatosan jó hangulata van, nekem folyamatosan olyan élményt adott, mint amikor a Halállabirintussal játszottam volna több szinten.
2013. szeptember 9. 20:59 | Válasz erre | #404
Nekem meg pont az (is) tetszik a Skyrimban, hogy leegyszerűsödött a játékmenete, és könnyen átlátható. Sajnos túlságosan, de akkor is mérföldekkel rosszabbak is vannak.
2013. szeptember 9. 20:12 | Válasz erre | #403
Ezt meg hiába szépíted, akkor is kiskapu. Azt persze nem vitatom, hogy élelmes dolog rájönni, de a könnyebb út a Sötét Oldalhoz vezet. :D
2013. szeptember 9. 20:10 | Válasz erre | #402
[quote]Nem maga ép tanulmányozására gondoltam, egy csodának számító egyszerű embernek felfoghatatlan dolog felfedezése egy akármilyen kalandornak óriási élmény. :D[/quote]

Ezzel két problémám van. A) nem igaz, B) továbbra sem magyarázza meg a fejlődés kérdését. Kifejtem.
A): Azt írod akármilyen kalandor, tehát általánosan állítod minden kalandozóról, pedig olyan nincs hogy általános vagy átlagos kalandozó. Ez olyan, mintha azt állítanánk, hogy mondjuk egy techno party akárkinek óriási élmény. Pedig nem. Például én abszurdnak tartom a gondolatot, hogy élveznék egyet.
A kalandozók ugyanolyan változatos személyiséggel bírnak, mint mi, akik fantáziánkkal létrehozzuk és irányítjuk őket. Van saját egyedi személyiségük, mit szeretnek, mit nem, hobbik, stb. Ennek eljátszása lenne ugye a szerepjáték. Én például egyszer majdnem játszottam MAGUS-t egy mezei harcossal, aki kényszerből lett az, igazából a főzés a mindene. :D Végül sajnos nem lett játék... :(
Szóval ő lehet hogy rácsodálkozna arra a gépre, de akármekkora élmény is ez, ebből nem származna számára hasznos tapasztalat (B), mert sem harci, sem kulináris vonatkozása nincs, de a Tp-t megkapja, szintet lép, majd megveszi a Fegyverforgatás mesterfokot...

[quote]valakinek szórakoztató, hogy egy játékban is meg kell szenvedni mindenért, mint az életben, de én szórakozni szeretnék, ha leülök egy játék elé, nem szívni, és hegyi rákokat hajkurászni a nagy büdös semmi közepén, hogy végre fejlődhessen a kard szakértelmem.[/quote]

Na igen, kinek hol van az ingerküszöbe. Nálam a madarak vágták ki a biztosítékot, akik nem jöttek elég közel. :D
Lehet, hogy én vagyok túl hardcore gamer, de szerintem a játék az legyen egy aktív kikapcsolódás, csinálok valamit, cserébe jön az élmény. Többet teszek bele, töményebb az élmény. Ha csak kapni akarok, akkor ott a tévé. Úgyis pont ez a baj a játékokkal az utóbbi 10-15 évben. A nagyobb bevétel miatt be kellett vonni a játékosok körébe a casual réteget, akik miatt lett játékmenetileg nulla a Skyrim. Például.

Az Arx Fatalisban nekem a varázslás metódusa tetszett, ahogy konkrtéan fel kellett rajzolni a rúnákat. :D
2013. szeptember 9. 17:23 | Válasz erre | #401
Csak látásból, jónak tűnt a bemutatók alapján.
2013. szeptember 9. 16:59 | Válasz erre | #400
A Dark Messiah of Might and Magicet ismeri valaki?
2013. szeptember 9. 15:16 | Válasz erre | #399
A könnyebb fejlődést nem tartom benne kiskapunak, szerintem inkább élelmes dolog rájönni egy egyszerűbb, de sokkal-sokkal hatékonyabb módszerre. :D
2013. szeptember 9. 15:12 | Válasz erre | #398
Nem maga ép tanulmányozására gondoltam, egy csodának számító egyszerű embernek felfoghatatlan dolog felfedezése egy akármilyen kalandornak óriási élmény. :D

Azért tartom körülményesnek a fejlődést, mert szerintem nem kiegyensúlyozott a fejlődés sebessége, meg kell állni gyakorolni, ha fejlődni akarsz. Tudom, hogy valakinek szórakoztató, hogy egy játékban is meg kell szenvedni mindenért, mint az életben, de én szórakozni szeretnék, ha leülök egy játék elé, nem szívni, és hegyi rákokat hajkurászni a nagy büdös semmi közepén, hogy végre fejlődhessen a kard szakértelmem. :D

Én is élvezem, amikor magamtól megoldok egy nehéz feladatot, de akkor elvárom a jutalmamat is érte, hogy ezáltal tapasztaltabb legyek.

Erre jó példa szerintem az, amikor az Arx Fatalisban megkaptam a tapasztalati pontot amikor nem álltam le harcolni a lich ellen, hanem elszaladtam, és egy előtte hatástalanított csapda visszakapcsolásával tőrbe csaltam.

2013. szeptember 9. 09:55 | Válasz erre | #397
Azzal, hogy [i]\"karddal hadonászol, célba lősz, ugrálsz, futsz, úszol, kereskedsz vég nélkül\"[/i] nem tapasztalatot kapsz, hanem az adott képességedet gyakorlod, ezáltal fejlődik. Ezen nem tudom, hogy mi a körülményes, nagyon egyszerűen működő rendszer.
Amikor küldetésekért kapsz Tp-t, például mert [i]\"felfedezted egy kihalt faj ősi gépeit, épületeit, vagy mert ügyesen szedted ki az információkat valakiből\"[/i] akkor azt a Tp-t ugye Történelemismeret, Gépészet, Építészet, Rábeszélés, mint vonatkozó jártasságaid fejlesztésére költöd, nem pedig például Kardforgatásra, hogy a következő épületet védő ellent könnyebben fel tudd majd aprítani?
Plusz az ősi gép felfedezése egy harcosnak nem tudom mekkora élmény lehet, de biztos nem akkora mint egy gépészetben jártas valakinek.
Szóval remélem érthető, hogy szerintem hol van a logikai probléma.

[i]\"nem kötelező trükközni, de miért ne tegye az ember? Nem csalás, hanem céltudatos fejlődés céljaid elérésére\"[/i]
Valóban nem csalás, csak exploit. Hívhatnánk kiskapunak is, azt manapság úgyis előszeretettel használják ki elég sok mindenben, szóval ilyen megközelítésben még reális is.
De hogy témánál maradjak, bennem húsz egynéhány éves koromra megérett a felismerés, hogy fölösleges tápos, power-gamer karakterekkel RPG-t játszani (akár asztali, akár számítógépes) mert úgyis csak a játékélményt rontja el. A kedvenc Baldur\'s Gate-emet is meguntam 19-es ügyességű íjásszal, mert mindent szitává lőtt pillanatok alatt...

Az meg nem meglepő, hogy Morrowind, pontosabban Vvardenfel, mert csak a szigetről van szó, javarészt kopár, mivel az egész egy dög nagy vulkán. :D

A kinézettel egyet értek, az tényleg ronda. Én is Better heads + Better bodies modokkal játszottam, meg Demonforce-szal, hogy 40. szint körül is legyen még kihívás... :D
2013. szeptember 8. 17:02 | Válasz erre | #396
Ezzel nem értek egyet, nekem egyáltalán nem volt túl gyors. A fejlődésrendszert borzalmasan rossznak tartom. Azzal, hogy nem kapsz tapasztalatot azért, mert felfedezted egy kihalt faj ősi gépeit, épületeit, vagy mert ügyesen szedted ki az információkat valakiből, viszont kapsz azért, ha karddal hadonászol, célba lősz, ugrálsz, futsz, úszol, kereskedsz vég nélkül, akkor pont a szerepjátékos rész veszik ki a játékból. Ennyi erővel lehetett volna simán kill xp. is, annak is több értelme lett volna, és nem annyira körülményes. Egyébként, nem kötelező trükközni, de miért ne tegye az ember? Nem csalás, hanem céltudatos fejlődés céljaid elérésére. Egyébként ez a mellékszálak jelentőségét is erősen csökkenti, ugyanis a smmiért csinálod őket.

De sok más problémám is volt a Morrowinddel. A nagy, szabadon bejárható világa ugyanis szinte semmit sem ér, mert javarészt kihalt, kopár, unalmas. Néha találsz egy-egy földbe vájt ajtót, ami egy kriptába, vagy csempészbarlangba vezet, megölsz mindenkit, érdekes, izgalmas dolog viszont egyikben sincs. Max. vámpírrá változhatsz, ami szerintem a legnagyobb szívás a játékban. Egy egész délutánt elcsesztem arra, hogy találjak egy vámpírt, aki megharap, hátha vámpírként izgalmasabb lesz játszani. Onnantól minden ellenfél agyonvert, akit előtte könnyedén legyőztem. A vámpírlétnek csakis negatív hatása van a karakterre.

A kinézete pedig legalább akkora probléma számomra, mint a fentebb felsoroltak. Egyszerűen ocsmányan néz ki minden karakter. A beauty mod kiadása után egyszer még belekezdtem a játékba, egy darabig le is kötött, hogy minden normálisan néz ki, nem úgy, mint amit sebtiben összedobtak, hogy eladható legyen, de így is unalmas volt hosszú távon.
Első oldalElőző oldal1234567891011121314Következő oldalUtolsó oldal