A legtöbb játékkönyvvel ellentétben a Végzetúr könyvek nem egy adott történetszálon futnak, hanem szabadon mehetsz, amerre csak akarsz.
Ez nyilvánvalóan ahhoz vezet majd, hogy egy területet többször is meglátogatsz.
Holléted nyomon követése érdekében a főbb területekhez térképeket mellékeltünk. Ahogy haladsz előre a történetben ezeket ajánlott felvezetned a saját térképedre. A szobák mindig olyan állapotban lesznek ahogyan hagytad őket, szóval hagyj figyelmen kívül minden utalást olyan szörnyekre, amikkel már elbántál.
Rengeteg veszély leselkedik majd rád kalandod során és lehetséges, hogy első karaktered elesik majd. Ha ez megtörténik, tedd félre az addig rajzolt térképet és készíts új karaktert. Több ponton is beléphetsz a történetbe, így nem kell majd a korábbi útvonaladat követned.
A játékhoz csak három darab hatoldalú dobókockára, papírra, ceruzára és radírra van szükséged. Az első lépésed...
Karaktered adatait a Kalandlapon tudod vezetni.
ERŐ ÉRÉKED meghatározásához dobj egy kockával és a kapott számhoz adj hozzá 6-ot, így egy 7 és 12 közötti értéket kapva. A kaland kezdetén ERŐ PONTJAID száma megegyezik az ERŐ ÉRTÉKEDDEL.
ERŐ ÉRTÉKED a történet folyamán végig változatlan marad, míg ERŐ PONTJAID száma növekedni és csökkenni fog, de sosem haladhatja meg ERŐ ÉRTÉKEDET.
Bármikor, amikor 10 vagy 11 ERŐ PONTOD van, a TÁMADÁS MÓDOSÍTÓD +1, míg 12 ERŐ PONT esetén ez +2.
Bármikor, amikor ERŐ PONTJAID száma 3-ra vagy 4-re csökken, a TÁMADÁS MÓDOSÍTÓD -1 lesz. Amikor már csak 2 (vagy 1)* ERŐ PONTOD van, a TÁMADÁS MÓDOSÍTÓD -2.
A TÁMADÁS MÓDOSÍTÓD tovább növelheted majd varázsfegyverekkel. Erről a Harc fejezetben olvashatsz bővebben.
*: Az eredeti szöveg nem tartalmazza.
ÜGYESSÉG ÉRTÉKED meghatározásához is egy kockával kell dobnod és a kapott számhoz hozzáadnod 6-ot, hogy egy 7 és 12 közötti értéket kapj. A kaland kezdetén ÜGYESSÉG PONTJAID száma megegyezik az ÜGYESSÉG ÉRTÉKEDDEL.
ÜGYESSÉG ÉRTÉKED a történet folyamán végig változatlan marad, míg ÜGYESSÉG PONTJAID száma növekedni és csökkenni fog, de sosem haladhatja meg ÜGYESSÉG ÉRTÉKEDET.
Bármikor, amikor 10 vagy 11 ÜGYESSÉG PONTOD van, a VÉDEKEZÉS MÓDOSÍTÓD +1. Amikor 12 ÜGYESSÉG PONTOD van, a VÉDEKEZÉS MÓDOSÍTÓD +2.
Bármikor, amikor 3-ra vagy 4-re esik ÜGYESSÉG PONTJAID száma, a VÉDEKEZÉS MÓDOSÍTÓD -1. Amikor 2 (vagy 1)** ÜGYESSÉG PONTOD van, a VÉDEKEZÉS MÓDOSÍTÓD -2.
A VÉDEKEZÉS MÓDOSÍTÓD tovább növelheted majd varázspáncéllal. Erről a Harc fejezetben olvashatsz bővebben.
**: Az eredeti szöveg nem tartalmazza.
Egyes, nagy ügyességet igénylő cselekvések (például egy fal megmászása vagy egy verem átugrása) végrehajtása esetén a szöveg fel fog szólítani, hogy tedd próbára az ÜGYESSÉGED. Ehhez dobj két kockával és a kapott számokat add össze. Ha a kapott eredmény kisebb vagy egyenlő, mint az aktuális ÜGYESSÉG PONTJAID száma, a próbát sikerrel teljesítetted. Ha nagyobb, elbuktál.
Hasonlóan, a nagy erőt igénylő tettekhez a szöveg fel fog szólítani, hogy tedd próbára az ERŐDET. Ekkor is két kockával dobj, és a számokat add össze. Ha az eredmény kisebb vagy egyenlő, mint az aktuális ERŐ PONTJAID száma, sikerrel jártál. Ha nagyobb, elbuktál.
HATALOM ÉRTÉKED meghatározásához dobj egy kockával, majd a kapott számhoz adj hozzá 4-et, hogy egy 5 és 10 közötti értéket kapj. A kaland kezdetén HATALOM PONTJAID száma egyenlő a HATALOM ÉRTÉKEDDEL.
HATALOM ÉRTÉKED a történet folyamán végig változatlan marad, míg HATALOM PONTJAID száma növekedni és csökkenni fog, de sosem haladhatja meg HATALOM ÉRTÉKEDET.
HATALOM PONTJAIDAT varázslásra használhatod. Erről a Mágia fejezetben olvashatsz bővebben.
Végül fel kell szerelned karakteredet. Ehhez az alábbi listáról kell vásárolnod, amire 10 Aranytallér (At) áll rendelkezésedre.
Láncing | 10 At |
Bőrpáncél | 5 At |
Pajzs | 2 At |
Csatabárd | 7 At |
Hosszúkard | 5 At |
Rövidkard | 3 At |
Tőr | 2 At |
Megjegyzés: A karaktered egyszerre csak egy páncélt viselhet és egy pajzsot, valamint legfeljebb három fegyvert vihet magával.
Van nálad egy lámpa is (ezért nem kell fizetned). A megvásárolt felszerelést és az esetleg megmaradt pénzt jegyezd fel a Kalandlapodra. A páncélok és fegyverek nyújtotta előnyökről a Harc fejezetben olvashatsz.