Mágia

Mivel a mágia művészetében is szereztél némi képzettséget, így kalandod során rendelkezésedre áll majd néhány varázslat, melyeket használhatsz majd. Minden varázslat elmondása meghatározott számú HATALOM PONTBA kerül, amit a saját HATALOM PONTJAIDBÓL kell levonnod, hasonlóan ahhoz, ahogy ERŐ PONTOKAT és ÜGYESSÉG PONTOKAT veszítes harc közben.

Ellenfeleid varázslatai ellen is HATALOM PONTOKKAL védekezhetsz. Amikor valaki rád varázsol, dobj egy kockával és adj 1-et a kapott számhoz. Ha az eredmény kisebb, mint aktuális HATALOM PONTJAID száma, a varázslat nem hat rád. Amennyiben az eredmény megegyezik HATALOM PONTJAIDDAL, a varázslat ekkor sem hat rád, de HATALOM PONTJAIDAT csökkentened kell 1 ponttal, még ha te magad nem is varázsoltál. Ha az eredmény nagyobb HATALOM PONTJAID számánál, a varázslat teljes erejével hat rád.

Ugyanezt a módszert kell alkalmaznod, amikor te varázsolsz ellenfeledre. Ha a HATALOM PONTOK zárójelben szerepelnek, akkor az az ellenfeled varázsolni nem képes, de a te varázslataid ellen továbbra is védekezhet.

Az ismert varázslataid a következők:

Az első kötet még ömlesztve tartalmazza a varázslatok leírását és a fejezet végén egy megjegyzésként a csoportokat. Ezt "javítottam" a második kötet szerint.

A varázslatok értékesek és csak nagy körültekintéssel érdemes használni őket. A HATALOM PONTJAID visszaszerzése csak egy teljes éjszakán át tartó háborítatlan alvás (amitől visszaáll a HATALOM ÉRTÉKEDRE) vagy egyes mágikus hatások útján történhet meg. Kalandjaid során nem biztos, hogy lesz alkalmad elegendőt pihenni, és amikor HATALOM PONTJAID elfogynak, nem csak hogy te magad nem tudsz majd varázsolni, de ellenfeleid varázslatai ellen sem tudsz majd védekezni.


A varázslatok elmondása nagy összpontosítást igényel, és ez harc közben nehéz feladat. Ha mégis küzdelem közben akarsz varázsolni, akkor a harc az 5. Lépéssel kezdődik. Ha nem kapsz sebet, a varázslat sikerül, míg ha ellenfeled eltalál, a varázslatot elrontod, de a HATALOM PONTOKAT ekkor is elveszíted.


Példa varázslásra harc közben

Rogo, a Törpe egy Farkasemberrel harcol és nyilvánvalóvá vált számára, hogy fegyvereivel nem tudja megsebezni. Úgy dönt egy 2 kockát sebző ENERGIALÖVEDÉKKEL támadja meg a szörnyet.

A harc az 5. lépéssel kezdődik és a Farkasember megüti Rogot 4 SEBZÉS PONTOT okozva, ráadásul ezen felül elveszíti a varázslatba fektetett 2 HATALOM PONTOT.

A következő körben a Farkasember 2-t dob, amivel nem talál, így Rogo el tudja sütni a varázslatát. A Farkasember megpróbál védekezni a mágia ellen ((3) HATALOM PONTJA van), de 4-et dob és így az ENERGIALÖVEDÉK eltalálja. Rogo 9-et dob a két kockával és mivel a Farkasembernek csak 7 ERŐ PONTJA van, füstölgő kupacként esik össze.