A Unicorn Fatemaster harcrendszében a játékos felé dől a mérleg nyelve - végül is TE vagy a kaland hőse! Ennek ellenére a harc veszélyes elfoglaltság és minden alkalommal az életedet kockáztatod.
A TÁMADÁS MÓDOSÍTÓD (ugyanúgy mint ellenfeledé) az ERŐ PONTJAIDON és az esetleg forgatott varázsfegyvereden múlik. Amikor dobsz a kockákkal, hogy megtudd eltaláltad e ellenfeledet, a kapott értékhez hozzáadod a TÁMADÁS MÓDOSÍTÓDAT. Ha ERŐ PONTJAID száma elég alacsony, ez a módosító negatív is lehet. Ekkor le kell vonnod a dobásból.
A VÉDEKEZÉS MÓDOSÍTÓD (ugyanúgy mint ellenfeledé) az ÜGYESSÉG PONTJAIDON és az esetleg viselt varázspáncélodon múlik. Amikor dobsz a kockákkal, hogy megtudd eltaláltad e ellenfeledet, a kapott értékből le kell vonnod annak VÉDEKEZÉS MÓDOSÍTÓJÁT. Ha ÜGYESSÉG PONTJAID száma elég alacsony, ez a módosító negatív is lehet. Ekkor hozzá kell adnod majd ellenfeled dobásához.
Az egyes páncélok az alábbi VÉDEKEZÉS MÓDOSÍTÓKAT nyújtják.
Láncing | +2 |
Bőrpáncél | +1 |
Pajzs | +1 |
Bizonyos páncélok ennél magasabb VÉDEKEZÉS MÓDOSÍTÓT is biztosíthatnak, de erről majd a megtalálásukkor olvashatsz bővebben.
Ha egy támadás talál, a védekező fél meghatározott pontnyi sebzést szenved el. Hogy mennyit, az a frogatott fegyvertől függ az alábbiak szerint:
Csatabárd | 5 Sebzés Pont |
Hosszúkard | 4 Sebzés Pont |
Rövidkard | 3 Sebzés Pont |
Tőr | 2 Sebzés Pont |
Puszta kéz | 1 Sebzés Pont |
Varázsfegyverek ennél nagyobbat is sebezhetnek. Az ellenfelek SEBZÉS PONTJAI a találkozáskor fel lesznek tüntetve.
Az elszenvedett SEBZÉS PONTOKAT a védekező ERŐ PONTJAIBÓL vagy ÜGYESSÉG PONTJAIBÓL kell levonni. Ha te sérülsz, eldöntheted, hogy melyiket akarod csökkenteni. Az ellenfeleid esetében mindig a magasabb értékből kell levonnod. Amint a védekező ERŐ PONTJAI vagy ÜGYESSÉG PONTJAI nullára csökkennek, ájultan esik össze. Amennyiben ez velede történik, miközben egy vérszomjas ellenféllel küzdesz, valószínűleg már sose kelsz föl. Más esetben egy börtöncellában fogsz eszmélni, ahonnan viszont lehet esélyed megszökni!
Egyes harcokban több ellenféllel kerülsz majd szembe, de ilyen esetben is csak legfeljebb ketten támadhatnak téged egyszerre, míg te csak az egyiket támadhatod.
A harc lépései a következők:
- 1. lépés: Dobj két kockával.
- 2. lépés: A dobott számhoz add hozzá TÁMADÁS MÓDOSÍTÓDAT (ha van).
- 3. lépés: Ebből vondd ki ellenfeled VÉDEKEZÉS MÓDOSÍTÓJÁT.
- 4. lépés: Ha az eredmény 9 vagy magasabb, vondd le az általad okozott SEBZÉS PONTOKAT ellenfeled ERŐ PONTJAIBÓL vagy ÜGYESSÉG PONTJAIBÓL, majd folytasd a harcot az 1. lépéstől. Ha az eredmény 7 vagy 8, ugyanúgy vondd le a SEBZÉS PONTOKAT ellenfeledtől, majd folytasd az 5. lépéstől. Ha az eredmény kisebb 7-nél, nem találtad el ellenfeledet; folytasd az 5. lépésnél.
- 5. lépés: Dobj két kockával (minden ellenfelednek).
- 6. lépés: A dobott szám(ok)hoz add hozzá ellenfeled TÁMADÁS MÓDOSÍTÓJÁT.
- 7. lépés: Ebből/ezekből vondd le a VÉDEKEZÉS MÓDOSÍTÓDAT.
- 8. lépés: Minden eredményért, ami 7 vagy több, vondd le az ellenfele(i)d által okozott SEBZÉS PONTOKAT az ERŐ PONTJAIDBÓL vagy ÜGYESSÉG PONTJAIDBÓL.
- 9. lépés: Ha még te is és ellenfele(i)d is életben vagytok és nem akarsz elmenekülni, folytasd az 1. lépéstől.
Amennyiben akarsz, el is menekülhetsz egy harcból. Hogy mi történik, az attól függ hol vagy és kivel/mivel harcolsz. Néha sikerül majd sértetlenül elmenekülnöd, máskor el fognak kapni és talán meg is ölnek.
Bizonyos alkalmakkor meglepetésszerűen fognak rád támadni. Ilyenkor a harcot az 5. lépéssel kezdd.