Zagor.hu
Zagor.hu fórum
53. könyv: A Veszedelmek Kikötője
BejelentkezésElfelejtett jelszó
Gondolatok a könyvről (2)
[b]Történet (4)[/b]: Noha egy erősen a nosztalgia-vonatra épülő történetet látunk, nekem mégis bejött. Főleg az, ahonnan indulunk, és ahova érkezünk a végére. Hiszen amikor elkezdjük a kalandunkat, gyakorlatilag a fegyverünkön kívül alig van valamink, és örülünk, ha a nálunk lévő kacatokból valahogy összehozzuk a napi betevőt, és a városban sikerül kicsit bevásárolni, mielőtt útra kelünk egy titokzatos kincs megtalálása céljából. A kincskereső akciónk – ezzel nem spoilerezek nagyot – igen hamar befuccsol és csak egy ládát találunk, amit nem tudunk kinyitni. Később társul hozzánk Hakasan, a harcosnő, kezdetben csupán kalandozási céllal. Majd szinte véletlenül botlunk bele a küldetésünkbe: Csontos Zanbar visszatért és le akar számolni Yaztromoval (meg úgy a világgal is, ha már itt van). Innentől válik élessé a helyzet és kiderül, hogy a tárgy, amit csak kincsvadászat címén akartunk megszerezni, kulcsfontosságú lehet a végső siker szempontjából. Meg kell találnunk Nikodémuszt, elvinni Yaztromo tornyába és valahogy megállítani Zanbart. Már ebben az alapsztoriban is érezhető a sok visszatérő elem, márcsak a két mágus és a főellenség kapcsán is. De a könyvben van még utalás többek között a Halállabirintusra, a Tűzhegy varázslójára, a Gyíkkirály szigetére, A végzet erdejére, de még a Sárkány vérére is. Annak viszont örülök, hogy ezek az utalások többségében megmaradnak Easter Eggnek, Aminek még nagyon örültem, az Csontos Zanbar szerepeltetése. A Tolvajok városa nagy kedvenc, de a végjáték kb. az egyik leggyengébb, vagy beleszórjuk a megfelelő port Zanbarba, vagy meghaltunk. És nem igazán derül ki a műből, hogy milyen ereje van, csak hallomásból. Nos, itt ez megváltozik, igen durva kis csatajelenet alakul ki a végén, és az, hogy a 2 mágussal csak együtt sikerül megállítani, azt hiszem mindent elmond. Apropo, ha már itt tartunk, nagyon bejön, hogy végre mind Yaztromo, mind Nikodémusz aktív részét képezi a végjátéknak és nem csak ülnek és tanácsokat adnak. A könyvben megjelenő karakterek is jól kidolgozottak, a helyszínek meg KJK-s mércével mérve nagyon változatosak. Az egyetlen ami nem tetszik, az néhány helyszín és jelenet külön-külön, leginkább a Feketehomok kikötő, azon belül is Mungó ajánlata. A mellett, hogy teljesen felesleges szála a könyvnek, kicsit gondolkodjunk már el rajta! Adott Yaztromo tornya, ami egyre inkább sötétedik, itt van Zanbar, aki bármikor magához térhet, az egész világ közvetlen veszélyben van, minden másodperc számít, erre mit teszünk: szépen kihajókázunk jópár napra Mungóval. Aki ezt bevállalja, megérdemelt volna egy azonnali halált egy tengeri szörny felzabálása által (oké, ez ellentmondást eredményezett volna a Gyíkkirály szigetével), vagy egy szerző általi lehülyézéssel egybekötött „kalandod véget ért”-et, hogy mire visszaérsz, már Zanbar az úr. De ezt leszámítva azért nincsenek itt komolyabb gondok.

[b]Gondolkodás/szerencse (3)[/b]: Egyik sem igazán domináns. Rejtvényre hirtelen nem is emlékszem, talán a barlangból a szabadba futás az, ahol használnunk kell a memóriánkat és a logikánkat, illetve van 1-2 gondolkodtató döntéshelyzet, de nagyjából ennyi. A másik oldalról viszont a szerencse szerepe sem túl nagy, vannak ugyan olyan részek, ahol sok az azonnali halál mező, de ezeknél vagy nem ösvényválasztáson múlik, vagy ha azon, akkor kapunk előre információt. Ami ennél a könyvnél fokozottan igaz, hogy figyelmesen olvassunk el mindent (az előzményt is), mert sok apró info van, ami később életet menthet.

[b]Nehézség (3)[/b]: Szerintem a legkönnyebb KJK könyvek egyike. Aki nyitott szemmel jár, az random nem nagyon halhat meg, igazából csak 2 kötelező tárgy kell [spoiler2]a Gyűrű és egy puska, utóbbi helyett jó lehet a Démontőr, de ahhoz már nagy mázli kell[/spoiler2] azokat sem nehéz megtalálni. Ami viszont még extrémebb: 11 ügyességgel kezdtem és a könyv során konkrétan egyszer sem sebeztek meg harc közben! Jó, ez utóbbi nyilván szerencse kérdése is, és elég jól sikerült biztos a kockákkal is dobnom, de nem emlékszem igazán komoly ellenfélre a könyvből, mire jött néhány nagyobb ügyességű ellenfél már pajzsok, páncélok meg mindenféle egyéb különlegességek miatt az ügyességpontom óriási volt. Ha jól emlékszem, a végére már 18-ig kúszott fel, szóval a játék végén még úgy kedvem lett volna hobbiból legyakni az [url=http://velemenyes.blogspot.com/2018/06/vissza-multamba-2-verescsont-ejsarkany.html]Éjsárkány[/url]t.

[b]Játékélmény (5)[/b]: Lehet benne a nosztalgiafaktor, de nagyon élveztem, egy pillanatig nem tartottam unalmasnak. Tudtam azonosulni mind az élelemért kuncsorgó harcossal, ahonnan kezdünk, mind a hőssel, akivé a végén váltunk. A könyv szerintem remekül építkezik, minden helyszínen találunk valami izgalmat, és a végjáték is kifejezetten epikus, soha rosszabb könyvet!

[b]Összességében: 15/20[/b]
© SangForrás
 
[b]Design[/b]
No nézzük, mit alkotott a jó öreg Livingstone mester 2017-ben, [i][url=https://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=80]A zombik vére[/url][/i] után 5 évvel. Megmondom őszintén, engem valahogy ez nem hozott úgy lázba, mint a korábbi könyv híre, és valahol be is igazolódtak a félelmeim, de nem akarom már az elején elvenni a kedvet. A borító jól néz ki, szép a rajz (naná, Ian McCaig), de egyszerűen túl sűrű lett. Már a címet is nehéz kisilabizálni, a többi szöveg is teljesen elvész a háttérben, a szokott elhelyezésük felborult. Az alkotó neve új betűtípust kapott, a „kaland játék kockázat” plecsni szintén máshová került. Szóval kissé kaotikus az összkép, de ez legyen a legnagyobb probléma.

[b]Illusztráció[/b]
A benti rajzoknak kevésbé örültem. Báti László Gábor munkásságát már „magasztaltam” a [i][url=https://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=92]Kígyóemberek birodalma[/url][/i] kapcsán, és nagyjából itt is hasonló a helyzet. Tényleg nem akarok szemét lenni, de ha már a Zagor.hu ilyen színvonalas kiadványokkal kápráztat el minket, akkor jó lett volna keresni valami profibb grafikust, de persze tudom: annak igen borsos ára lehet. Sajnos többször is eszembe jutottak a legendás [i][url=http://kjk-anime.blogspot.com/2014/09/a-sarkanyvar-titka.html]Sárkányvár titka[/url][/i] illusztrációi, de mondjuk azért annyira nem vészes a helyzet. Nálam valahol ott a határvonal, amikor elgondolkodom, hogy „vajon én magam tudnék-e ennél jobbat rajzolni”, és ha a válasz igen, az már kicsit ciki. Szóval amatőr a feeling, és ezen felül gyakran vázlatos, befejezetlen, kidolgozatlan hatást keltenek a munkák. De komolyan: ha látni lehet, ahogy a cégér gerendájának hátsó vonala nem lett eltűntetve a térben előtte lévő másik fadarabról (kép a 24. oldalon), az gáz. Mert ez nem bénaság, hanem igénytelenség. Apróság, de szemet szúr. Ettől függetlenül a koncepciók jók, bár olykor lehetett volna fantáziadúsabban megoldani egy-egy alkotást. Az arányok is rendben vannak, de ez a mindenhol vonalkázással megoldott kontúrozás meglehetősen „iskolás” érzetet kelt. Az a pestisboszorkány (265.) hogy néz már ki? Vagy szegény Mungo? (317.) Vagy maga Csontos Zanbar? (279.) Bocsánat, de ezeken én kuncogtam. Ha a könyv képeit összehasonlítjuk a Bizonytalanság börtönében, vagy akár a Végzet prófétái, szintén magyar művekével, akkor magasan az utóbbiak nyernek. Azért persze vannak olyan grafikák, amik bejöttek, például a Quag-Shugguth (11.), vagy a Feketehomok kikötői látkép is hangulatos (395.).

[b]Háttértörténet[/b]
Kelyhesd városában bóklászunk, és igencsak csórók vagyunk. Hirtelen meghalljuk két részeg beszélgetését, és abból megtudjuk, hogy egyikük vett egy kincses térképet. Miután megállapítják, hogy biztosan nem ér semmit, el is hajítják. Mi megkaparintjuk, és kiderül, hogy a jelzett út egy barlangba vezet a Holdkő-dombok területén, a kincs pedig nem más, mint a Nikodémusz Lángoló Kígyók Gyűrűje. Nincs túl sok veszítenivalónk, így elindulunk a papír alapján.

[b]Rendszer[/b]
A hagyományos rendszer. Nincs extra.

[b]Kihívás[/b]
Nem túlzottan nehéz a játék, illetve eltévedni sem fogunk, olyannyira nyílegyenesen halad a történet. Néhol látszólag vannak elágazások, de a könyv nagyon durván terel az előre elgondolt irányba. Ha a barlangba nem azon a bejáraton megyünk be, és nem azon az utakon járunk, ahogy a térképünk írja, akkor azonnal kampec. Visszafelé ugyanerre kell figyelni. Ha Hakasan-nal a ninja lánykával nem társulunk, akkor is végünk, hiába folytatódik látszólag zavartalanul a kaland. A harci héját sem lehet megkerülni, mert akkor… lekakil minket. Igen, a fejünkre pottyant egyet, így visszafordulunk, mert emiatt ugyebár máris érdekesebb lesz számunkra, mit is ejtett le a földre. Ezek után is létezik pár ál-útvonal, ha nem érdekelne minket az újonnan adódott küldetés, de ezekről is vissza leszünk terelve Hakasan mellé. Szóval lineáris a dolog, még ott is, ahol a tolvajok városába mennénk be. Ha a főkapun át próbálkozunk, vagy épp nem szerzünk kereskedelmi engedélyt, nekünk annyi. No meg mindezeken túl akad egy-két veszélyesebb esemény is, egy közönséges vízidisznó például könnyedén kinyírhat minket (Ügyessége 9, míg mi ebben a csatában -3 Ügyességgel számolunk!).

[b]Főgonosz[/b]
Nincs új a nap alatt, újramelegített főgonoszt kapunk Csontos Zanbar személyében. Hát egyrészt az újrahasznosításról eleve megvan a véleményem, másrészt pedig Zanbar egy jó béna ellenfél volt már a [i][url=https://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=12]Tolvajok városá[/url][/i]ban is, szóval húztam a szám rendesen. DE: itt sokkal jobban sikerült szerepeltetni a csontit, egész rendes kis epizódot kapott a végén. Mikor Yaztromó tornyához érünk, Zanbar is odaviteti magát embereivel. Elégé upgrade-elt formája lett, ugyanis már denevérszárnyakkal és patákkal is rendelkezik a szentem. Elsőként rovarfelhőt zúdít ránk, aztán jön egy óriási csápos bestia, akit nem igazán fogunk legyőzni a harcban, amennyiben nincs Méregkardunk (Ügyessége 12, és nekünk -4 Támadóerő, ha nincs kardocska). Ha korábban nem adtuk Nikodémusznak a gyűrűjét, akkor elsodornak minket a csonti katonái, a gyűrű azonban tűzcsapdába zárja őt. Sima pengénk hasztalan lesz ellene, de a Démontőr megölheti, bár kicsi az esély, hogy eltaláljuk (nem Ügyességpróba). Kovás pisztollyal viszont Ügyességpróbával is kinyírhatjuk, sőt, másodszor is próbálkozhatunk, ha elsőre elvétjük (nehezített dobással). Ide egy kis megjegyzés: nem vágom, a Démontőr miért nincs az első körben az opciók között, miért csak akkor vethetjük be, ha íjjal/pisztollyal nem sikerült a dolog. Mindenestre ahogy Zanbar koponyája széttörik, a serege abban a minutumban szétporlad. Megküzdeni külön nem kell tehát vele, de azért egész jó kis végjáték lett ez.

[b]Hangulat[/b]
Az egész [i]Veszedelmek kikötője[/i] annyira pofátlanul épít a nosztalgiára, hogy én kérek elnézést. Ugyebár minden egyes helyszín ismerős valahonnan, de ha még csak erről lenne szó… A történet közepén, a térkép alapján a barlangban találunk egy kis dobozkát (amit ha kinyitunk, megdöglünk), és már fordulunk is vissza – remekül megérte a kis túra. Ezután kerül képbe Csontos Zanbar második eljövetele, aztán pedig Yaztromó, Nikodémusz, Azzur nagyúr, szóval mindenki ide van keverve ebbe a mixbe. Hallunk még Gilibran király elveszett harci pörölyéről, Mungó is feltűnik a Gyíkkirály szigetéből (az ő epizódjának kábé semmi értelme), de még a 400. pontba is feltétlenül bele kellett ám szőni a Bajnokok próbáját. Itt már konkrétan sírtam, milyen öntömjénezést vitt végbe Livingstone ezzel a könyvvel. Értem én, csalogassuk elő a szép emlékeket, meg minden, de azért ez nekem több mint sok volt. Maga a sztori amúgy nem rossz. Kellően változatos, még úgy is, ha sokszor úgy tűnik, mintha az író épp menet közben találta volna ki, merre kanyarodik az utunk. Megvan a hangulat a kikötőben, elmerülhetünk annak mocskában, felszedhetünk egy csomó tárgyat, Hakasant többféleképp is meggyógyíthatjuk, amikor kimegy a bokája, megszöktethetjük Nikodémuszt Azzur palotájából, és így tovább… ezek mind tetszettek. Továbbá van több emlékezetes karakter, ami szintén megdobja a végeredményt. Nagyjából ennyi, érdemes tehát nekiülni a legújabb Livingstone kalandnak, de van ennél sokkal jobb játék is a polcon.
hr
12345Következő oldalUtolsó oldal
2023. november 10. 19:07 | Válasz erre | #208
ha valaki szán rá időt és elküldi alább e-mail címre nekem A veszedelmek kikötőjét, megköszönöm nagyon neki !

wbuck8535@gmail.com
2023. október 2. 14:43 | Válasz erre | #207
Sziasztok,

Megtennétek, hogy elkülditek nekem is A Veszedelmek Kikötője könyvet pdf-ben?

Ezen e-mail címre: dejavu.dp@gmail.com

Nagyon köszönöm előre is mindenkinek, aki időt szakít rá !
üdv és szép napot !
© Yoro
2023. május 21. 19:19 | Válasz erre | #206
Kellene hozzá egy e-mail cím...
2023. május 20. 21:16 | Válasz erre | #205
Sziasztok! Akinek megvan még a A veszedelmek kikötője könyv pdf változata, el tudná küldeni privátban? Ezer köszönet ha valaki szán rá időt.
2023. március 7. 21:42 | Válasz erre | #204
Sziasztok!

Keresem a Zagoros A Veszedelmek Kikötője könyvet. Van valakinek szép állapotú eladó példánya? Ha igen, kérem keressen privátban!

Üdv,
Zs
2021. november 21. 23:13 | Válasz erre | #203
Sziasztok.
Szerintem kicsit nehéz a könyv a harcok terén. Elvileg nem mehetsz a kezdeti ügyesség értéked fölé.
Erre 1 kivétel van, mikor Yaztromo 12esre allítja be, ha azt választod. (Meg a végén a demon ellen a varázskard, de az nem az ü-t állítja, hanem a támadóérőt).

Viszont a kaland során (már a legelejétől) nagyon sok tárgy ad plusz ü-t, de csak akkor, ha előtte el is vesztettél ü-t, és ha nem az ideális úton mész sokat veszíthetsz. Persze, ha az ideálison akkor kb sosem veszítesz ügyességet - ekkor ezek kb értéktelen tárgyak.

Szóval el is érkeztünk a problémámhoz:
ha nem 10+es ügyességgel kezdtél, akkor nagyon nehéz a könyv, a barlangban a teremtmény és a dombi trollok is 10es ü-vel rendelkeznek, ami kb instant halál. 7-9el kb lehetetlen végig vinni szerintem.
© killmaster (Savanyúhas)
2021. június 24. 10:11 | Válasz erre | #202
Igen, ha a szöveg és az író okoz némi kavarodást, azt bizony orvosolni kell! Azt hiszem ezt én is felvállaltam nem is egyszer, és aki már fordított, az szembesült ezzel a problémával. Nem is véletlen, hogy szinte minden könyvhöz van hibalista, persze van ahol több és olyan is ahol néhány apróság szúrt szemet az olvasóknak. A Veszedelmek kikötője amúgy is tartalmazott egyéb hibákat is, ahogy olvasgattam más fórumokon. Jobb kijavítani amit csak lehet, mint hibalistát mellékelni a könyvhöz, amit a Káosz fellegváránál is csinált a Rakéta kiadó...
2021. június 23. 17:33 | Válasz erre | #201
runner is szokott fejezeteket csereberélni, de fordítás közben is előfordul variálás. Az eredetiben például 118 mellett van egy káoszharcosos kép. Sajnos a fejezetpont feltételezi, hogy ismered Klash-t, és ennek örömére olyan információkat oszt meg veled, amikkel nem feltétlenül vagy tisztában. Hogy ezt a problémát orvosoljuk, összevontunk néhány fejezetet, ezzel felszabadítottunk két fejezetpontot, 118-ból egy egyszerű kérdés lett, majd a név ismeretének függvényében folytatódott a sztori. Emiatt pedig a kép is elvándorolt innen.
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
2021. június 23. 16:30 | Válasz erre | #200
Egy keresztkérdés runnernek/firefoxnak.
Ti cseréltetek fel egyes fejezeteket, hogy jól jönnek ki a képek, vagy a kis "barátunk"?
2021. június 18. 19:16 | Válasz erre | #199
Látom képben vagy.
Ez a Zagoros 'A Veszedelmek Kikötője' fórumtopikja.
Ha egy másik kiadó kötetével kapcsolatosan érdeklődsz, akkor vagy [url=https://zagor.hu/?oldal=forum&tema=4020&p=0]A magyar KJK könyvek[/url], vagy [url=https://zagor.hu/?oldal=forum&tema=4498&p=0]Port of Peril - könyv[/url] fórumtopikban kérdezz inkább.

Kevésbé nagy arccal talán sikerült volna eltalálni a megfelelő helyét a kérdésednek, és mint a példa is mutatja, magas lóról lehet k*rva nagyot esni ...
© SzG
2021. június 18. 19:03 | Válasz erre | #198
A Smoking barrels-blog "könyvkritikája" alatt megtekinthető hat darab. [smiley]buck[/smiley]

[url=https://smokingbarrels.blog.hu/2020/10/15/konyvkritika_ian_livingstone_a_veszedelem_kikotoje]Rajzok[/url]
2021. június 18. 17:24 | Válasz erre | #197
Látom képben vagy.
A linkes az eredeti Vlado Krizan féle rettenethez vezet.
Engem a Róger Goulart féle érdekel, ami a magyarban is van. (asszem brazil változat)
2021. június 18. 17:20 | Válasz erre | #196
Bejelentkezés után megtálalható a képgalériában: [url=https://zagor.hu/index.php?oldal=kep&album=2006]A Veszedelmek Kikötője új típusú képei[/url].
2021. június 18. 16:17 | Válasz erre | #195
Róger Goulart féle összes illusztrációt megtalálta valaki a neten? Vagy megvan valakinek?
© Yoro35
2021. január 31. 20:39 | Válasz erre | #194
A közelmúltban újra végigvittem a könyvet, írnék is róla pár szót. Nem szokásom könyveket lehúzni, most sem teszem, de azért lehetne a címe akár Tolvajok Városa 2. A továbbiak nyomokban spoilereket tartalmazhatnak, szóval mindenki csak saját felelősségére. A Veszedelmek Kikötője Feketehomok kikötő, a főellenség pedig ugyanúgy Csontos Zanbar. Könnyűnek indul a könyv, de a vége felé kifejezetten nehéz. Pl. van benne harc 12 ügyességes ellenféllel, ahol ugyan kapunk +3 ügyesség bónuszt, de nincs említés arról, hogy ezzel a max. fölé mehetünk, emiatt 12-es induló ügyesség alatt esélytelen a dolog. Életerőt se tudunk sűrűn növelni (nincs élelmiszerkészlet). És szerencsepróbák is vannak, amiket célszerű megdobni. Végezetül, egy végigjátszás: 1, 19, 126, 268, 365, 318, 239, 387, 88, 298, 247, 291, 40/184/262, 155, 104, 275, 396, 214, 8, 384, 195, 283, 311, 206, 305, 64, 148, 164, 71, 358, 226, 134, 250, 144, 236, 95, 394, 55, 281, 301, 380, 354/208. Ha 354: 162. 292, 17, 111, 289, 21, 212, 389, 177, 28, 347, 132, 81, 321, 284, 257, 136, 72, 24, 272, 232, 124, 60, 127, 181, 266, 141, 383, 84, 376, 280, 213, 108, 43, 156, 200, 260, 303, 151, 18, 73, 351, 348, 315, 97, 392, 194, 159, 360, 297, 165, 27, 256, 135, 241, 288, 66, 32, 41, 180, 149, 117, 16, 269, 101/237, 366/75, 63, 300, 39, 219/67. Ha 219: 282. 193, 328, 178, 371, 274, 125, 31, 322, 221/106, 6, 93, 154, 279, 308, 337, 296, 198 (ha nincs, 70). Ha 70: 45. 267, 400.
2020. szeptember 7. 21:28 | Válasz erre | #193
Kaméleonék már promózzák a VK-t....
https://www.facebook.com/kameleonkomix/posts/3486356844743954
© TurulM
2020. június 28. 16:56 | Válasz erre | #192
Sziasztok!
Akinek megvan ez a könyv digitálisan, tudna nekem írni privátot? Köszi.
© runner
2019. szeptember 5. 16:17 | Válasz erre | #191
Sziasztok!

Kérem, hogy aki talált hibát a könyvben, az jelezze itt a Fórumon!

Köszönöm
A főhős Te vagy!
2018. december 25. 15:10 | Válasz erre | #190
Azta--- Most néztem ezt a rajzod, mivel most a stéli szünetben olvasgatom a könyvet. Szuper lett gratulálok!
2018. augusztus 10. 16:00 | Válasz erre | #189
[smiley]eljen[/smiley]

Tedd azt másokkal,amit szeretnél hogy veled tegyenek meg,illetve ne tedd,amit magadnak sem szeretnél!
© [törölt felhasználó]
2018. augusztus 9. 16:32 | Válasz erre | #188
© killmaster (Savanyúhas)
2018. augusztus 9. 10:59 | Válasz erre | #187
No kérem, hát akadnak még itt igen tehetséges illusztrátorok, csak eddig valahogy nem mutatták meg errefelé, hogy mit is tudnak. Tényleg nagyon szép a rajz, pontosan olyan, amilyet egy kjk kalandban elvárna az ember. Ha én így tudnék rajzolni, valószínű újraillusztráltam volna jó pár kiadványt, ahol a rajzok eredetiben csapnivalóak voltak, de hát suszter maradjon a kaptafánál, muszta meg a musztafánál. [smiley]eplus2[/smiley] Nyilván sok munka volt vele, de az eredmény azt hiszem magáért beszél! Ha akadnak még ilyen jellegű rajzaid, nosza oszd meg (és uralkodj!)
2018. augusztus 9. 10:32 | Válasz erre | #186
© runner
2018. augusztus 9. 08:28 | Válasz erre | #185
nagyon szép illusztráció.
Szerintem küld el Livingstone-nak is, vagy legalább a Fightingfantasy.com oldalra.
A főhős Te vagy!
2018. augusztus 8. 23:47 | Válasz erre | #184
Oh, nagyon szép, teccik, köszi a vele járt munkát! [smiley]worship[/smiley]
© FeroxX
2018. augusztus 8. 23:25 | Válasz erre | #183
Nagyon szép meló! [smiley]eljen[/smiley] Te mennyi idő alatt csinálsz meg egy ilyet? Én szerintem a láncing felénél valszeg feladtam volna a külön láncszemek kidolgozását [smiley]circling[/smiley]
© [törölt felhasználó]
2018. augusztus 8. 22:00 | Válasz erre | #182
2018. május 8. 18:13 | Válasz erre | #181
Szia! Köszi a gyors és pontos választ! :)

Na látod, a trollosnál arra egyáltalán nem gondoltam. Így már érthető. Esetleg ha a lába alatt valami ki pallót vagy valamit rajzoltál volna, akkor lehet pontosabb lenne. Az aránytalanság engem egyáltalán nem zavar, ő egy Troll :) Eleve, ha pont egy trollnák kötne bele valaki ilyenbe, az csak öngól lenne, hiszen ő egy troll, egy fantasyban. Miért ne lehetne aránytalan? De olyan szinten öngól lenne, hogyha még azt is mondaná valaki, hogy "Hülye lecter, hát korábban itt meg ott már le volt írva stb", akkor is simán lehet aránytalan, mert mondjuk ő egy zabi troll :D Nem kell mindenkire hallgatni, szerintem kaptál te itt már bőőven elég kritikát, véleményt, hogy el tudd dönteni, melyik hasznos és melyik nem. Mellesleg eléggé jó erőben lévőek azok a hintót hajtó lovak, ha egy akkora drabális állatot is magukkal visznek. [smiley]nevetes1[/smiley]

És remélem, hogy azóta a magánéleti dolgaid is rendeződni tudtak! [smiley]wave[/smiley]
2018. május 8. 16:45 | Válasz erre | #180
Szia, a hintós képen a troll testőr a hintó hátsó részén áll, mint anno az inasok a főúri kocsikon, csak ez egy ilyen szűkös képen nem biztos hogy átjön...szóval nem nagyobb mint a hintó, hanem fent kapaszkodik, a lába meg kb a kocsitengellyel van egy vonalban. Mielőtt valaki belekötne a test aránytalanságaiba, direkt rajzoltam neki rövidebb lábakat, hosszabb karokat. :)

Köszi a kritikát, a felemásság az elkészülési fázison is érződött, meghagyta a lenyomatát a képeken. Bár sokáig készültek, de számos magánéleti dolog közbeszólt a fórumos lehúzások mellett, így ez lett a végeredmény.
2018. május 8. 15:27 | Válasz erre | #179
Borító: jó, hogy a McCaigeset választottátok, sokkal jobb, és a narancs szín is passzol a hangulathoz. Ellenben az elrendezett cím stb nem tetszik, persze tudom, nem nagyon volt jobb megoldás a kép miatt.
Fordítás: alapvetően tök jó volt, de kissé vegyes érzéseim vannak, csinált már jobbat FireFox, néhol nem volt mindig olvasmányos, néhol viszont igen, nem tudom. A különleges nevek fordításai viszont kifejezetten tetszettek (pl.: dingli-dangli), de a kaland legutolsó mondatát nem sikerült átadni sajnos!
Kiadás: szuper lett, szépen kihajtható a könyv, meg az átszerkesztést is jól megoldottátok. Ha jól tudom, akkor az eredeti egy hiba miatt kijátszhatatlan becsületesen, akkor hogy ment ez át a tesztelőkön??? Nem mertek szólni? :D
Rajzok: na igen, talán mondanom sem kell semmit, hogy mi ment itt ezzel kapcsolatban anno. Eddig én nem láttam túl sok "BLG"-s rajzot, csak amiket runner berakosgatott ide, azok többnyire tetszettek. Most egy kicsit árnyalódott a kép, hogy így egybe az egész könyvet volt szerencsém játszani. Szólok előre, nem bántásképpen írom, csak próbálok proaktív lenni! Szóval a rajzok egyik fele tetszett, a másik meg nem. Nagyjából a főbb karakterek ábrázolása nem sikerült, míg a kisebbek meg tök jók lettek, szerintem. (Külön két piros pont, hogy 30 rajz volt, és hogy jó helyekre lettek betéve!) Zanbar például inkább vicces, mint ijesztő, Nikodémuszból hiányzik a méltóság (oké, hogy bealtatták, de ha nem tudom, hogy ő az, fel se ismertem volna), az a csápos szörnyi a végéről se félelmet keltő stb. A másik apróság amit észrevettem, hogy szinte az összes karakter két orrlyuka közötti belógó részt nagyra csináltad, ami persze egyszer-kétszer jó, de mindenkinél nem túl kreatív már, mivel mindenki ugyanúgy néz ki akkor. Ellenben pl.: az óriás százlábú, a harci héja (szerintem jobb is lett, mint az eredeti), Kük, Feketehomok kikötői látkép stb. meg tényleg jól sikerültek. Nem tudom, mi lehetett az oka, de az egyik fele jó, míg a másik meg nem. Lehet, hogy időhiányod volt, akkor persze érthető és sajnálatos. Vagy csak a régi hátteres kép kommentáradata miatt vesztetted el a kedvedet? A 371-es képet meg most se tudtam még megfejteni, lehet az én hibám, akkor bocsi. Az oké, hogy a troll nagyobb, mint a kocsi, de most akkor ha hátulról fogja (tolja?), akkor mi a célja ennek, ha a lovak hajtják? Esetleg egy ajtó akart lenni, de akkor meg nem láthatnánk úgy rá Azurra?

Néztem az eredeti rajzokat... hát igen :)... Egyébként egyik-másik még tényleg egész jó, pl.: a Káoszharcos, meg ezzel a stílussal se lenne nagy baj, ha nem mindegyik könyvre ezt erőszakolnák rá. Mondjuk egy Házhoz jól passzolhatna, de így, hogy egységesítik, míg a borítókat meg hatosával változtatják meg nekem csak azt mutatja, hogy alkalmatlanok a döntéshozók.

Két apróbb baki: itt mindenkinek hosszú fekete haja van, és rendszerint hátrafogva horda? :) Az feltűnt valakinek, hogy voltaképpen fölösleges hosszabb úton megyünk el az elején a kincsért Fekete erdőnek tartva? Miért nem egyből az Ezüst folyó mentén haladunk, és a torkolatnál befordulunk? De lehet még az is rövidebb lett volna, ha Deddle VÍzig lemegyünk, és hátulról közelítjük meg Koponyaszirtet. Persze nem kötekedni akarok, kellett, hogy legyen egy ok a helyszín behozására. :)

Spoiler nélkül röviden a könyvről: nagyon kellemes hangulatú kaland, Livingstonenak jót tett az 5 év kihagyás (a kilométeres felszerelési listát azért nem felejtette el [smiley]nevetes2[/smiley]), néhány hosszabb fejezetpontnál meglepődtem, hogy még magához képest is bővebben írt, aminek csak örülni tudtam! Újfent megmutatta a kreatív zsenijét, bár sajnos inkább a kisebb dolgokra koncentrált. A hangulatot abszolút tetőzi a nosztaligafaktor, annyi utalás, kikacsintás van a korábbi könyveire, hogy csak na! :) Inkább nem is részletezem, ha még nem játszotta volna valaki. Eléggé hosszú és lineáris a könyv (én szeretem, ezért nincs bajom vele:)), cserébe nagyon korrekt nehézséget kapott. Rutinos kalandorok egy, talán két döntésnél fognak jobban gondolkodni (és voltaképpen az se baj, ha nem azon az úton mennek, de azért nem árt egy kis könnyítés), így ennek az újoncok jobban örülhetnek, mert tényleg nem lett nehéz. A legtöbb tárgynál szinte mindig azonnal tudtam, hogy pozitív, vagy negatív értéket fog adni. Anno folyamatosan követtem a könyv készülését, és kicsit gondban is volt a Mester, hogy most akkor az újoncoknak, vagy a régi motorosoknak írja? Számomra sajnálatos, de az arany középutat választotta, ami persze egyáltalán nem baj, jó az is, meg kell az olyan is! Csak valahogy az volt az érzésem, hogy ezt már láttam valahol - ami voltaképpen igaz is. Tehát összességében egyáltalán nem bántam meg a vételt, kellemes emlékeket idézett fel bennem, párszor pedig meg is mosolyogtatott. :)

Spoileresen: annyira örültem volna, ha nem derül ki még a könyv írása közben, hogy Csontos lesz a főellenfél. Sokkal jobb és kicsit "komorabb" lett volna, ha nem tudod, hogy miről szól a kaland, és tényleg csak, mint egy kalandozó, tengsz-lengsz. Annyira örültem volna, ha az játék eleje nincs annyira elnyújtva, és akkor több idő marad a végére, mert miután megvan Niko (és végre nem egy bokorban bújkál!), nagyon sietős lett. Arról nem beszélve, hogy 2 őr és 1 káoszharcos simán legyőzi őt. Persze ez könnyen orvosolható lett volna néhány plusz fejezetponttal. Szintén díjaztam volna, ha Hakasanról egy kicsit többet megtudtunk volna, így közelebbnek érezhettem volna. Akár egy régi jó történet formájában, akár máshogy. Mert hiába töltünk el vele sok időt, inkább csak beleeröltettnek éreztem. Tetszett viszont, hogy szimplán egy oldalban sokkal jobban kibontotta Csonti hátterét, ezáltal félelmetesebbnek, igazi főgenyának hatott - még ha csak annyiban merült ki a jelleme, hogy nevetett. Annak is nagyon örültem, mikor a könyv utolsó szakaszában csak úgy röpködtek a varázslatok! Időfagyasztás, hajlítás, Fehér tűz stb, "Végre!" gondoltam, így kell ezt, végre bevetették a mageket. És annyira, de annyira tudnám díjazni, ha a 40-ik évfordulóra összekapná magát Steve bácsi is, és ketten közösen egy igazán nagyot durrantanának, valami olyat, ami igazán nagyot szól, leolvad az agyunk, és megmutatná mindenkinek, hogy hogy kell ezt nagyon jól csinálni...

Köszi mindenki munkáját! [smiley]worship[/smiley]
© Sang
2018. április 25. 14:26 | Válasz erre | #178

Jó a Sárkányvár titka kicsit túlzás, de jeleztem is, hogy azért nem az a szint.

A Bizonytalanság börtönében nagyon érdekes stílust képvisel, én ott a "szálkásabb" megjelenítést ennek a részének érzem. Az ottani elnagyoltság inkább egy őrült, félelmetes közegre utal, van célja. Rám kifejezetten dermesztő hatással voltak ezek a grafikák (mondjuk ezek sem a kedvenceim).

Mindenesetre, lehet hogy nehéz elhinni, de nem akartam megbántani senkit az elemzésemmel. Ahogy Killmasternek írtam a kommentjére: "alapvetően nem a tehetségtelenség, hanem az idő/energiaráfordítás hiánya jött le." És hát az én véleményem is csak egy a sok közül. [smiley]vigyor0[/smiley]

2018. április 23. 23:56 | Válasz erre | #177
Igazán sajnálom hogy neked az illusztrációkról a Sárkányvár titka ugrott be, azért ez elég csúnya párhuzam, még ha munkáim valóban amatőr szintűek is.

A Bizonytalanság Börtönében rajzai közül párat én is megtekintettem, szerintem szintén vázlatosak, elnagyoltak, nem értem mitől lennének magasan jobbak ezeknél?
http://darkjk.atw.hu/



© Sang
2018. április 23. 22:38 | Válasz erre | #176
No, én is végigjátszottam.
Ha valakit érdekel mini elemzésem róla, az [url=https://kjk-anime.blogspot.hu/2018/04/a-veszedelmek-kikotoje.html]ITT[/url] találja.
2018. április 16. 03:11 | Válasz erre | #175
Hát ezek az új képek... Mondjuk van azért néhány, ahol meg egész jól átadja a hangulatot.
© Zak
2018. március 24. 14:44 | Válasz erre | #174
Jól eldugtátok, de így tényleg ott vannak. [smiley]circling[/smiley]
© runner
2018. március 23. 08:07 | Válasz erre | #173
Direkt maradtak ki.
Nagyon rossz minőségűek az eredeti könyvben is.

Az oldalon fent van.
Ha be vagy lépve a Fórumba, akkor a [b]Képgaléria [/b]oldalon alul találod őket.
A főhős Te vagy!
© [törölt felhasználó]
2018. március 23. 06:09 | Válasz erre | #172
2018. március 22. 23:58 | Válasz erre | #171
Ha jól emlékszem, először még igen, aztán változott a dolog.
2018. március 22. 23:33 | Válasz erre | #170
Egyébként nem úgy volt, hogy benne lesznek a gyári rajzok is a könyvben vagy valamit félreértettem annó? :)
© AXE
2018. március 16. 22:49 | Válasz erre | #169
Távlati tervek:
1.A Veszedelmek Kikötője
2.Az Álmok Erdeje
3.Drumer Átka
4.Démonvadász
5.A Kard Mestere
6.A Bíbor Áradat

Üdv:AXE
2018. március 15. 08:30 | Válasz erre | #168
Martin nem kapásból megöl, ha nincs nálad egy adott cucc, hanem ad néhány % esélyt a túlélésre.Egy hajszállal "jobb" csak.[smiley]awink[/smiley]
Tedd azt másokkal,amit szeretnél hogy veled tegyenek meg,illetve ne tedd,amit magadnak sem szeretnél!
© AXE
2018. március 10. 15:43 | Válasz erre | #167
Sziasztok!

A kaland legelején(268-as fejezetpont)főhősünknek látomása támad a jövőről,amikor a Tűz-szigeten Mungo halotti torát tartja egy dárdával saját maga által levadászott vaddisznóval.

Üdv:AXE
© Nheil
2018. március 4. 09:22 | Válasz erre | #166
Martinban azt kedvelem elsősorban, hogy nem kizárólagos tárgyakra operál, mint Livingstone és Jackson, hanem több alternatívát lehet használni, nála nagyon ritka, hogy azért halsz meg, mert 100 fejezetponttal előrébb nem találod meg a sárgaréz csengettyűt, vagy a lila kabátot, amihez csak annyi kellett, hogy egyik lehetőségnél balra mész és nem jobbra... :-) Szóval ez a frusztráltság nála kevésbé, vagy egyáltalán nem jelenik meg,, ha nincs meg xy tárgy, használhatsz helyette mást.

The city changes but the fools within are always the same.
2018. március 3. 13:06 | Válasz erre | #165
Az az igazság, hogy se Martin, se Green műveit nem tudtam kellően megkedvelni.
Lássuk miért.
Martin első műve a Lopakodó lelkek.A könyv véleményezésénél mindent leírtam róla.Bemutatkozó műnek elmegy, de a sorozat 34.részeként egy elég szürke útvesztőben mászkálás.Semmi extra nincs benne, ami kiemelkedővé tudná tenni.
A vámpír kriptája:a Ravenloft-os alaphangulat jó, ami viszont nem, az az itt kezdődő, és innentől minden művében visszaköszönő adott X terep, további blokkokra osztva, amit helyes sorrendben kell bejárni, és közben begyűjteni mindent ami létezik, legyen az cucc, info, akármi.Persze mindezt totál találomra!Ez itt még ugyan kezdeti állapotú, de ahogy halad műről műre, úgy válik igazán markánssá!
Olyan számítógépes kalandjátékok jutnak erről eszembe mint pl. a Tir na nog, és ezért olybá is tűnik mintha valami ilyen jellegű játék szöveges vázlata, kézirata lenne KJK könyvként is megcsinálva.
Számítógépes játékként biztosan jók volnának ezek, de így, könyvként nem jönnek be, és innentől teljesen mindegy, hogy könyvről könyvre hogyan változik ehhez az alaphoz a helyszín.
Éppen most elemzem a harmadik művét, a Káosz urát.Dettó ugyanez az egész.
Ahogyan a Pusztítás tornya, és Az élőholtak szigete is.A további kettőt még nem ismerem, de tartok tőle, hogy sok eltéréssel nem fognak szolgálni.
Green.
Első és második műve szinte tök ugyanaz a szememben, mondhatni az első kissé primitívebb, egyfajta prototípus, bár a hangulat, a boszorkányosdi jobb.A Démonlovagok pedig ezen a téren gyengébb, de jóval kidolgozottabb.A hangulatuk viszont valahogy nem jön be.Nem is elsősorban ezzel a tipikus brit-szigeteki késő kelta hangulattal van baj, hanem azzal hogy más kalandokból van összeollózva sok minden (néha még önmagát is nyúlja), vagy ismertebb mesékből, legendákból, stb.Mindez agyonbonyolítva, némiképpen játszhatatlanná téve magát a kalandot.A múmia átka ugyanez, csak Titánba épített ókori egyiptommal; bár nekem hangulatilag jobban sikerült, ugye ez sem éppen eredeti.A vérescsont szintén ugyanez, csak más a közeg, a hangulat, ami mondjuk tényleg eltalált (maga ez a kalózosdi), de eredetiségről itt sem beszélhetünk.
Így a helyszín adta hangulaton kívül nincs semmi különbség a könyvei között.A maradék, legfrissebb 3 anyagát még nem ismerem kellően, de eléggé Ravenloft-os hangulatú sztoriknak tűnnek; sejtéseim szerint ezeknél sem magával a szó szerinti hangulattal lesz probléma.
Jelenleg még hiányos a 88 után megjelent KJK könyveim listája, de a pontszámaim jól mutatják, mely írók mely művei nyerték el eddig inkább a tetszésemet.
Tedd azt másokkal,amit szeretnél hogy veled tegyenek meg,illetve ne tedd,amit magadnak sem szeretnél!
© Nheil
2018. március 3. 09:53 | Válasz erre | #164
Ahh valóban, sajnos már nem lehet módosítani a bolygót.
És teljesen egyetértek, 1984 volt a csúcs. Az igaz, hogy a későbbi könyvek között is vannak remekművek, sőt, Martin és Green pl. kifejezetten erős író, de őket nehéz összehasonlítani az öregekkel, mivel nekik már volt mihez képest fejlődni, sőt el is várható, hogy valamit újítsanak a sima szabályokon túl.
The city changes but the fools within are always the same.
2018. március 3. 08:30 | Válasz erre | #163
Szerintem ennek inkább az "Általánosan a KJK világáról" topikban lenne/lett volna a helye, de egyébként én személy szerint örülök hogy kilistáztad.
1985-Waterfield-Lázadók bolygója, és nem Lázadók temploma, de ennyi hiba belefér (legalábbis én csak ezt szúrtam ki).
Annyit fűznék még ehhez, hogy ha csak egyetlen év termései közül lehetne választanom, én az 1984-es könyveket venném, vinném.Számomra egyértelműen ez volt a csúcsesztendő, és a 80-as évek második felétől (kb. 88-tól) jött a hanyatlás, annak ellenére, hogy eddigre fejlődött fel leginkább játéktechnikailag az egész sorozat (ekkortól ugye nemigen van már olyan könyv, amelynek a kalandlapja megegyezne a Tűzhegy varázslójáéval, vagy az azt követő néhány kalandéval).
Tedd azt másokkal,amit szeretnél hogy veled tegyenek meg,illetve ne tedd,amit magadnak sem szeretnél!
© Nheil
2018. március 2. 23:24 | Válasz erre | #162
Hello

A melóban épp nagyon ráérős délutánom volt, ezért összegyűjtöttem az összes, ezen az oldalon megjelent KJK-kal kapcsolatos kiadványt, időrendi sorrendben, az első megjelenés számít minden esetben. Épp most kaptam kedvet átolvasgatni a könyveket újra, és elhatároztam, hogy kronológiailag akarom őket elolvasni egymás után, ahogy anno megjelentek. Az összes játékfüzet és a fanmade könyvek is szerepelnek a listában. Hátha valaki esetleg ugyancsak kedvet kap sorrendben végigolvasni, vagy átfutni a könyveket. A JF játékfüzet, a FAN pedig rajongói könyv.

1982
Jackson/Livingstone - A Tűzhegy varázslója
1983
Jackson - A káosz fellegvára
Livingstone - A végzet erdeje
Jackson - Csillaghajó
Livingstone - Tolvajok városa
Jackson - A shamutanti dombok KJV 1
1984
Livingstone - Halállabirintus
Livingstone - A gyíkkirály szigete
Jackson - Kharé - A csapdák kikötővárosa KJV 2
USA Jackson - A skorpiók mocsara
Livingstone - A Hóboszorkány barlangjai
Jackson - Hét sárkánykígyó KJV 3
Jackson - Az elátkozott ház
Thomson/Smith - A Haláltalizmán
1985
Jackson - A királyok koronája KJV 4
JF 1/3 A dervis köve
Chapman - Űr orgyilkos
Livingstone - Az országút harcosa
Livingstone - A rémület útvesztője
Chapman - A ketheri maffia
JF 1/1 Az ítélet labirintusa
Chapman - A Vértengerek
JF 1/2 Anakendis sötét krónikái
Jackson - Találkozás FEAR-rel
JF 3/1 A próbatétel temploma
Waterfield - Lázadók temploma
1986
JF 2/1 A lebegő város
USA Jackson - A mélység démonai
JF 6/2 A Throngard erőd
Thomson/Smith - A szamuráj kardja
JF 3/2 Szökevény mágus
Livingstone - Bajnokok próbája
JF 2/2 A változások földje
Chapman/Allen - Hercegek viadala - A harcos útja
Chapman/Allen - Hercegek viadala - A varázsló útja
JF 4/1 A pusztulás pillanata
USA Jackson - Robotkommandó
Waterfield - A pusztítás maszkjai
JF 6/1 A fáraó temploma
Jackson - A Pusztító
1987
Darvill-Evans - A lidérckastély mélyén
Livingstone - A varázsló kriptája
Sharp - Csillagközi fejvadász
JF 2/3 Az elveszett föld nyomában
Waterfield - A félelem fantomjai
Davis - Éjféli tolvaj
Sharp - A gyűlölet szakadéka
1988
Gascoigne - A kard mestere
Mason/Williams - A mélység rabszolgái
Allen - Égi fejedelem
Martin - Lélekrabló
Sharp - A sötétség tőrei
Livingstone - A Halál seregei
1989
Darvill-Evans - A gonosz kapuja
Martin - A vámpír kriptája
Sharp - Őrjöngő agyarak
Bambra/Hand - Démonvadász
1990
Martin - A káosz ura
Mason/Williams - Kétélű jóslat
Morris/Thomson - A halálúr erődje
1991
Az árnyékharcosok legendája
Darvill-Evans - Szellemvadászok
Martin - A pusztítás tornya
1992
Mason - A bíbor áradat
Hand - Holdjáró
Phillips - Sardath ostroma
Livingstone - Visszatérés a Tűzhegybe
Martin - Az élőholtak szigete
1993
Martin - Éjsárkány
Green - Varázstörő
Martin - Zagor legendája
1994
Waterfield - Halálmocsár
Green - Démonlovagok
1995
Mason - Mágusvadász
Martin - A vámpír bosszúja
Green - A múmia átka
1999
FAN Az álmok erdeje
2000
FAN A kígyóemberek birodalma
2001
FAN A Halállabirintus bajnoka
2003
FAN A rettegés háza
2005
Livingstone - A sárkány szeme
2006
Green - Vérescsont
2007
Green - A vérfarkas üvöltése
2009
JF 3/3 Feltámadás
Green - Vihargyilkos
2010
JF 6/3 A szalamandra szentélye
JF 4/3 A vadász zsákmánya
Green - A nekromanta éjszakája
JF 7/1 A mungik aranya
2011
JF 7/2 A kirajzottak csontjai
JF 8/1 Menekülés a mágus börtönéből
JF 8/2 Árnyak királynője
2012
JF 10/1 Éjféli bosszú
JF 9/1 Visszatérés a Jégujj-hegységbe
Livingstone - Zombik vére
JF 11/1 A végzet keze
2013
JF 9/2 A sötétség eljövetele
JF 5/1 killmaster - A fekete lovag
JF 5/2 Gery - A futár
JF 5/3 Gyilkos fűz - Út a dicsőségbe
JF 10/2 Az űr rabtartói
2014
JF 11/2 Hatlövetű péntek
2017
Livingstone - Veszedelmek kikötője
The city changes but the fools within are always the same.
© AXE
2018. március 2. 05:59 | Válasz erre | #161
Tolvajleány a lebuktatását követően fejhangon elkezd üvöltözni:"Segítség kirabolnak!"Szétröhögtem a vakbelem.

Üdv:AXE
© AXE
2018. február 24. 17:45 | Válasz erre | #160
Megvan,ki orozta el a Három Nővér Pálmafás szigetének kincsesládáját a Kísértet legénysége elől.

Üdv:A Kalózkirály kapitánya
2018. február 22. 20:10 | Válasz erre | #159
Én is érdeklődöm a könyv iránt.
Only in Death - Mindhalálig
12345Következő oldalUtolsó oldal