Zagor.hu
Zagor.hu fórum
7 – A Vértengerek
BejelentkezésElfelejtett jelszó
Gondolatok a könyvről (5)
© Nheil
A két sci-fi kalandja után Andrew Chapman ezúttal fantasy környezetbe helyezte a történetét. A Vértengerek több szempontból unikális, ötlettelenséggel semmiképpen nem lehet vádolni az írót. Ez még úgy is igaz, hogy a kalandban a helyszínek, karakterek, istenségek elnevezése, vagy akár egy-egy jelenet gyakorlatilag szégyentelen átemelése a görög, sumér, stb. mitológiából és valódi történelemből, mégis működik.

Másik atipikus újítás, hogy ezúttal kifejezetten egy gazamber karaktert alakítunk. A történet szerint fogadást köt a környék két legnagyobb kalózkapitánya, hogy melyikük tudja hatékonyabban lerabolni a szerencsétlen sorsú Beltengert és a partjait. Az útvonal teljesen tetszőleges, Tak városából indulunk de az időbeli megkötés, hogy 50 nap alatt kell elérni a célállomást, a déli Nippur szigetet. Ez egy remek koncepció az eddigi klasszikus világmegváltó kalandok után. A bejárható terület számos lehetőséget kínál a portyázásra és ahogy telik az idő, az is meghatározhatja az eseményeket, soha nem lehet tudni, kikbe futunk bele a tengeren. Amíg a Skorpiók mocsarában unalomba fullad a tisztásokon keresztül való bolyongás, itt egyáltalán nem ez a helyzet, kifejezetten érdekes epizódokba lehet belefutni. A kalandok egy része a tengeren, tengeri csaták és egyéb akciók keretében zajlik - akár még két háborút viselő fél tengeri csatájába is belekeveredhetünk -, a másik része pedig a partra szállásokat követően és arra is van néhol lehetőség, hogy a legénységünktől elszeparálva, minikalandokba keveredjünk. Ilyenkor azért oda kell figyelni, a keleti part eléggé életveszélyes tud lenni. Már a küldetés jellege miatt sincs itt kötelezően megszerzendő tárgy, ami amúgy is jellemző Chapmanre és ezt mindig el kell mondani, mennyire értékelem.

A kaland elég nagy kihívást nyújt, de nem az az elborultan nehéz fajta. Az időhatárra oda kell figyelni, elég szűkös. Nincs egyetlen helyes út, mindenhova nem fogunk tudni eljutni egy végigjátszás alkalmával, de okosan lehet azért jól kombinálni az úticélokat. Ha már sokadjára játszunk, nem is az irány fog gondot okozni, hanem a kockadobások. Ugyanis a legénység mindenképpen harcba fog keveredni többször is és elég magas az ellenfelek ütése, veszteségek nélkül nem lehet megúszni a keményebb csatákat. Minden egyes veszteség fájdalmas, mert ezzel kockáztatjuk a hosszabb utazásokat és mivel a beérkezés Nippurba tipikusan 1-2-3 napon szokott múlni, nem nagyon fér bele. Balanszosabb lett volna nagyobb legénységi erőértékkel indulni, vagy több lehetőség kellett volna ennek visszanövelésére (így is akad, de túl kevés, legénységet venni pedig értelmetlen, mert nem lesz akkor elég aranyunk a végén). Érdemes helyből 11-es, vagy 12-es legénységi ütéssel indítani és még így is kihívás lesz. A karakterünk főértékei nem ennyire fontosak, mert nem lesz annyi személyes harcban részünk, ha sérülünk, a hajón majd visszagyógyulunk. Bármerre mehetünk tényleg, de érdemes kezdésnek Enraki szigetét lerabolni, és a végcélunk előtt nem szabad kihagyni Surrupak városát, ahol adjuk el az összes rabszolgánkat. Mostani végigjátszásom alatt huszonhetet gyűjtöttem össze, ami még középárfolyamon is (12 arany/raszolga) hatalmas mennyiségű arany. Egyébként legalább 800 aranyat kell a győzelemhez összeszednünk, ami nem könnyű de nem is drasztikusan nehéz.

Tetszik a koncepció, a nehézség elfogadható - bár alacsony, vagy közepes főértékékkel tényleg ne induljunk el -, az újrajátszási faktora ennek a könyvnek az egyik legnagyobb. Mégha nem is győzedelmeskedünk a kaland végén, a végigjátszás akkor is megéri. Hangulatos végre gazembernek lenni és lerabolni a környéket, de az epizódikus kisebb kalandok is is tök jók. Ami negatívum, hogy egyszer sem találkozunk riválisunkkal, Abdullal utunkon, sem semmiféle információnk nincs az ő akcióikról. A másik, a könyv végén a harc a küklöpsszal számomra elég értelmetlen volt, mintha mindenképpen bele kellett volna rakni valami főellenséget de ide abszolút nem is illett bele és ez a közelharc is inkább fura volt, mint érdekes. Mindent összevetve Andrew Chapman harmadik könyve egészen jól sikerült.
10/8
© SangForrás
 
[b]Design[/b]
Szerintem szuper a borító. Jó a kép, hangulatosak a színek, még a cím betűtípusát is imádom. Jó, talán lehet rá olyat mondani, hogy túlzottan mesterkélt a beállítás (ahogy a középső tengeri kígyó a szemünkbe néz), és talán külön képen már nem tetszene annyira, de könyvborítóként állat. Mindenképp csalogató lehet, ha egy polcon meglátjuk.

[b]Illusztráció[/b]
Na jó, én rájöttem hogy bírom Bob Harvey-t. Tudsz szebbet mutatni nekem például az ogre bajnoknál? (48.). Bár a madár-fétise megmaradt a [url=http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=10][i]Haláltalizmán[/i][/url] rajzai óta (vagy csak ő kap ki mindig ilyen sztorikat? Hmm… most szöget ütött a fejembe, hogy is van ez: vajon az illusztrátorok dönthetik el, hogy mely fejezetekhez készítenek képet?). Nagyon tetszik, hogy a távolságot/magasságot/mélységet mennyire jól tudja érzékeltetni. Minden rajznak „súlya” van, mintha tényleg ott lennénk.

[b]Háttértörténet[/b]
Ez alkalommal nem vagyunk jó fiúk, sőt, egyenesen gonosz kalózok vagyunk, ráadásul a legnagyobbak közül valók. Van még egy másik senkiházi, aki szintén igényt tart a „legnagyobb” címére, Abdul a Mészáros (bizalomgerjesztő pofa lehet ezzel a névvel). Vele kötünk tehát fogadást, hogy Takból Nippurba eljutva, maximum 50 nap alatt melyikünk tud több aranyat összehozni (persze tisztességtelen úton). Ja és hát életben is kell maradni…

[b]Rendszer[/b]
Az alapvető értékeken kívül hajónk legénységének értékeit is ki kell számítanunk. Nyugalom, ezeket pontosan ugyanolyan egyszerűen lehet kezelni, mint saját személyes jellemzőinket. A „Legénység ütései” voltaképpen az Ügyesség, a „Legénység ereje” pedig az Életerő fogalmainak felel meg. Bár ez utóbbi azért többfunkciós érték, hiszen erre a pontértékre kell próbát dobnunk akkor is, amikor meg kell állapítanunk, hogy hány nap alatt jutunk el egy bizonyos úti célhoz (pl. 5 vagy 4 nap alatt, és ez nagyon nem mindegy). Ha már itt tartunk, az eltelt napok számát is jegyezni kell, és ha 50 felett járunk, akkor tulajdonképpen abba is hagyhatjuk a játékot, hiszen túlléptük a fogadásban rögzített limitet. A „Zsákmány” mező szintén fontos, hisz az összerabolt pénzekért megy az egész játék, illetve nincs külön jelezve, de a rabszolgának eladható foglyokat is érdemes számolni, hisz azok is pénzt érnek majd a piacon.
Szóval a tengeri csata ugyanúgy működik, mint az egyéni harc, ugyanúgy kell számolni a Támadóértéket, stb. Érdekesség, hogy minden egyes eltelt hajóút napjával visszakapunk egyet esetlegesen elvesztett Életerő pontjainkból. Ez kellemes bónusz, bár egyéni harc jóval kevesebb lesz, mint csapatos, így annyira nem fognak fogyni.

[b]Eredetiség[/b]
Az eredetiséggel nincs gond, nem rémlik, hogy lenne hasonló kalózos játék. Pont emiatt nem is kellett annyira megerőltetnie magát az írónak, mert az alaphelyzet hangulata eleve elég ahhoz, hogy jól szórakozzunk. Ettől függetlenül azért elég színes a világ, és nem hiányoznak a fantasy lények, még mielőtt valaki azt hinné, hogy ez most egy realista közeg lesz. Furcsa azért a mitológiai sztori megjelenése (Odüsszeia, és a disznókká változtatott hajósok), aztán a végén is van egy küklopsz (mondjuk, hogy az mit keres ott, az jó kérdés), de vicces a Négy Szél királya is, akinek ha leöljük az állatait vagy visszautasítjuk ebédmeghívását, akkor visszafúj minket a starthoz, és már vége is a kalandnak. Viszont ha jól viselkedünk, akkor megkaphatjuk tőle a szeleket, amik gyorsabban repítenek majd minket utunkon.

[b]Kihívás[/b]
Nem tűnik túl nehéznek, bár hozzáteszem, hogy a Szerencse próbák elvétésekor nagyon gyakran végezetes lesz az eredmény. Az igazi problémát azt jelenti, hogy nagyon könnyű túllépni az 50 napot, továbbá hogy nem fogunk elég aranyat zsákmányolni. Őszinte leszek: nem számoltam utána (ahogy például az [url=http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=14][i]Elátkozott ház[/i][/url]ban sem a Félelem pontoknak), de necces, hogy le lehet-e egyáltalán győzni Abdult csalás nélkül. A végén derül ki, hogy minimum 900 arany kell a diadalhoz, ami lehetetlennek hangzik, amikor az átlag kincsmennyiség 50-100 arany környékén van egy helyszínen. Ha ezt összevetjük az utazási napok számával, akkor hááát… Aztán persze lehet, hogy kihagytam valami sokszáz aranyas lehetőséget, de nem hiszem. Akkor lenne reálisabb a dolog, ha nem kellene lefelezni a végösszeget, ahogy a könyv utasít. Az amúgy külön vicces, hogy arra már nem is kapunk instrukciót, hogy mi van akkor, ha nincs meg a kellő mennyiség, szóval még annyit se olvashatunk, hogy bocs, vesztettél. Vagy 400-ik fejezet, vagy X.

[b]Főgonosz[/b]
Az itt nincs, bár a végén ott lebzsel a korábban említett küklopsz. A vele való harc jól lett kivitelezve, minden egyes húzásunkon gondolkodni kell, hogyan akarjuk lenullázni az ellenfél Életerő pontjait. Én baromira ráéreztem a gyenge pontjaira, így hamar meglett a dolog.

[b]Hangulat[/b]
Mindent összevetve nem érheti szó a ház elejét, bár túlzottan nem is pakolták tele a [i]Vértengerek[/i]et extra meglepetésekkel. Jó, hogy egy vár bevételét különböző módokon megtervezhetjük; jó, hogy embereinket néha meg kell regulázni (néha pedig elegük lesz belőlünk és egyszerűen kinyírnak); jók a különböző hajós manőverezgetések a csatákban; és jó, amikor összefutunk valakivel, akinek tartozunk, és kockázással intézhetjük el a dolgot (vagy erőszakkal). Azért volt, ahol már éreztem, hogy fogy a kreativitás, például amikor egy Szemgolyóval kell megküzdeni (amit a következő pontban már ork-ként említ a könyv), de furcsa volt az is, hogy a Három nővér szigeteket csak az egyik szigetről lehet elhagyni, onnan viszont már nem lehet visszatérni a többire. És ez a 388-as ponton lévő szobor csak nekem tűnik kb. tíz méteresnek? Ezt hogy tudjuk egyedül kivinni az embereinkhez?
De ezek már csak a kötözködések. A [i]Vértengerek[/i] aranyos lett. Jó az egyszemélyes és hajós kalandok aránya, bár továbbra is fenntartom, hogy győzni benne nem nagyon lehet tisztességes játékkal. Bár ha már úgyis törvényen kívülit alakítunk, akkor lehet, hogy úgy gondolták, hogy a játékosnak sem muszáj betartani a könyv szabályait…
Értékelés: 9 / 10
Egy szörnyen alulértékelt kaland, mely kellemes váltást ad a megszokott kötetektől, itt ugyanis egy mohó, vérszomjas kalózt kell alakítani, nem pedig a világot megmentő hőst.

Egy versenyt (amit én személy szerint nagyon szeretek) kombinál a ,,kalózosdival'' (amit szintén szeretek). Ráadásul nem a hetvenkedő, ,,Johohó meg egy üveg rum''-típussal, hanem egy sokkal misztikusabb (ősi sumér, babiloni és görög elemekkel ötvözött) történettel.

Sok kiváló és izgalmas találkozást vonultat fel a könyv, több mellékszállal, melyek mindig kellemesnek hatnak egy játékkönyvben. Ezen kívül a vége felé egy rendkívül egyedi csatát is vívhatunk egy Küklopsszal. Az egyetlen bánatom az, hogy nem csak magadnak, de a hajódnak is jó kezdőértékeket kell dobnod ahhoz, hogy túlélhesd a kalandot. Nagyon ajánlom mindenkinek, hogy olvassa el/újra ezt a könyvet.
Értékelés: 6 / 10
Mindig is úgy éreztem, hogy ezt a Kaland, Játék, Kockázat kalandot nem értékelik annyira, mint megérdemli. Elvégre az ötlet egyedi, és az elvégzendő feladat miatt sem hasonlítható egyetlen másik kötethez sem. Andrew Chapmant nagyobb elismerés illeti meg, mint amit valójában kap. Mindent egybevetve szerintem ez a legjobb irománya.

Alapvetően egy kalózkapitány bőrébe bújunk, aki zsivány kalózokból álló legénységével vitorlázik a tengeren. A feladatod az, hogy erővel gyűjts be annyi kincset, amennyit csak tudsz, ahogy az egy jó kalózhoz illik. A győzelemhez nagyobb zsákmányt kell összeszedned, mint ellenfelednek, akivel csupán a kötet legvégén találkozol. Némileg megnehezíti a dolgodat az, hogy az egész küldetésre korlátozott mennyiségű idő áll csak a rendelkezésedre.

Érdekes a küldetés is, a találkozások is, szépek az illusztrációk és jó az alapötlet. Nem rossz könyv ez.
Értékelés: 6 / 10
Míg az [url=http://zagor.hu/index.php?oldal=konyv&konyv=18]Űr-Orgyilkos[/url] hatalmas bukta volt, A Vértengerek valamivel jobban sikerült. A 80-as évek közepén bizonyára hatalmas sikert aratott a rajongók körében, mostanra azonban kifújt a téma, a többi klasszikushoz képest csúnyán megfakult. A kaland egy része igazán eredeti és érdekes, számomra csak egy átlagos kalandnak ér fel. Az új képességekkel (Legénység Ereje és Ütése vagy a Hajónapló) behozott tengeri csata és az idővel való versenyzés ellenére valahogy nem sikerült hoznia az elvárt formát. Azt azért elmondhatjuk, hogy Andrew Chapman fejlődött valamennyit a legutóbbi sci-fi kalandja óta. Az új játékosokat óvatosságra inteném, mielőtt megvennék ezt a rendkívül átlagos kötetet.
hr
Első oldalElőző oldal12
2015. március 12. 16:06 | Válasz erre | #33
Az angol szöveg a következő :\"round the amount of gold you have down to the nearest hundred; when you have done this, divide the rounded figure by two.\"

Tehát legalább 800 aranyat kell összegyűjteni, ahhoz, hogy a 400-ra lapozhass. Ha a hozzászólásodnál nem az arany mennyisége volt a kérdés, akkor vállalom a kockázatot, hogy hülyeséget válaszoltam. :)
2015. március 12. 15:54 | Válasz erre | #32
Igen. Itt, a zagoron már a javított verzió van, de nagy becsben tartok otthon egy eredeti, rakétás kiadványt, ami így, hibásan is féltve őrzött kincs, mivel még gyerekkoromban, a kjk magyarországi hőskorában kaptam, és hát, sok éven át ez volt az egyetlen, általam ismert verzió. Ezért is kérdeztem, hogy így is sikerült-e teljesítenie valakinek.
2015. március 12. 15:19 | Válasz erre | #31
Tehát az angolban már 400-nál is mi nyerünk?
2015. március 12. 13:01 | Válasz erre | #30
Amikor a végelszámolásnál lefelé kerekítés után felezzük az aranyaink számát, a rakétás magyar fordításban azt írják, hogy ha a szám nagyobb 400-nál, lapozzunk a 400-ra. Még azt is kifelejtették, hogy hova kell lapoznunk, ha bármilyen más szám (pl. 350 vagy 300), vagy éppen pontosan 400 jön ki végeredménynek. Pedig még az egyes vonatkozó fejezetpontok is lefordításra kerültek: ha pl. a 200-ra vagy a 350-re lapozol, ott van, hogy mi történik, vagyis hogy Abdul győz, az ő kincshalma jóval nagyobb, így ő a legnagyobb kalóz. Pedig már akkor is mi győztünk, ha a végén 400-ra jövünk ki (erre egy kicsi reális esély is van: nekem eddig, csalás nélkül, egyedül 400-ig sikerült eljutnom, de elvileg, rendkívül kis, szinte elenyészően kis eséllyel ez is túlteljesíthető), ld. pl. a 350-es fejezetpontot, ahol közel azonos nagyságú a mi kincshalmunk és Abdulé, ezért át is számoljuk, hogy dönteni lehessen. Abdul ekkor csak hosszas számolás után nyilvánítja ki, hogy győzött.
2015. március 12. 11:04 | Válasz erre | #29
Mit fordítottak félre? Az angolban nem is kell felezni?
2015. március 11. 16:06 | Válasz erre | #28
Nekem egyszer sikerült. Kockákat ugyan nem dobáltam, de a begyűjtött aranyat gondosan számon tartottam. Kb. egyetlen útvonalon lehet összeszedni a kellő mennyiségű tallért, de ahhoz pl. jó áron kell eladni a rabszolgáinkat is.
2015. március 11. 14:22 | Válasz erre | #27
Igen, nekem is volt úgy, hogy Calah-ban kiütöttem az ogre-t meg a másik bajnokot is (persze 12-es vagy 11-es ügyességgel, már nem emlékszem pontosan), meg talán nyertem egyet a batárversenyen, azt hiszem, Fazimával, de tovább már nem kísértettem a szerencsét, mivel sikerült nem 7-est dobnom El Fazouknak, így szerencsémre ott is \"nyertem\". Ennek így elég kicsi az esélye csalás nélkül, plusz nem kellene nagyon legyengülnöm a négy kalóz legyilkolása közben sem, mivel utána nem tudok kellően visszatápolódni a templomi harcokhoz (+3 nap, +3 életerő). Ja, és persze később is sokszor kell szerencsésen harcolni nekem is, meg a legénységemnek is, mert sokba kerül a legénység visszaerősítése, és ha nem vagyok elég ügyes és szerencsés, és Nippur felé a legénységem ereje nem elég magas... Hát, kábé 30-ból egyszer, ha van esély szintidőn belül eljutni Nippurig ennyi arannyal, és persze úgy, hogy mindenhol tudom, merre menjek, mit (ne) tegyek út közben (pl. nem benyúlni a szobor szájába a szentélyben, agyevő férgek elkerülése az Ölyvön stb.). Nagyon necces.
2015. március 11. 14:08 | Válasz erre | #26
Nekem sikerült, de vértengert izzadtam. Ha jól emlékszem, nagy szerencsém volt, mert sok pénzt nyertem, mikor szerencsejátékozni lehetett. Az nélkül nem ment volna.
2015. március 11. 12:54 | Válasz erre | #25
Csak kíváncsiság: Sikerült már valakinek (teljesen csalás nélkül!) teljesíteni a magyar félrefordításból adódó feltételt, miszerint a végelszámolásnál 400-nál több aranytallérja (vagyis legalább 900, ami felezve 450) maradt? Ja, és persze az időnél sem csalt, vagyis szintidőn belül ért Nippurba! Nekem még nem, illetve egyszer majdnem, csak akkor meg az időből futottam ki, úgyhogy hiába volt egy csomó aranyam meg egyéb, még megfelelő értékeim. Azt hiszem, ez a könyv még a legjobb út (utak) ismeretében, elég jó kezdőértékekkel (saját ÉS legénységi!), és a félrefordítás ismeretében is eléggé nehéz. Ezzel együtt szerintem igen hangulatos, nagy kedvenc.
© Scal
2014. augusztus 28. 20:25 | Válasz erre | #24
A színes illusztrációk a Mélység Rabszolgái fekete fehér képeire mutat.
2014. június 13. 10:48 | Válasz erre | #23
Igazából közel sem ismerem, pontosabban nem játszottam végig a könyvek töredékét sem, pedig lassanként szeretnék végigmenni amennyin csak lehetőségem és időm engedi. Egyelőre azonban csak a gyerekkori emlékeimből élek, ami legnagyobbrészt a rakétás KJK-kat jelenti. Sok akkori élményfaktor is befolyásolja rendkívül szubjektív véleményemet az egyes könyvekről, és ez valamifajta nagyon kellemes nosztalgiázás is nekem, amikor ide jövök és néha játszom egy kicsit az eszem itt a fórumon. Tulajdonképpen egy kicsit második(?) gyerekkoromat élem itt, és ez bitang jó érzés! A profibb értékelésekhez, elemzésekhez viszont sajnos nem értek. [smiley]fejvakaras[/smiley]
2014. június 13. 10:01 | Válasz erre | #22
Csak egy kérdés,és annak alátámasztása:te miért nem értékeled a könyveket?Kíváncsi lennék melyiket hogyan pontoznád![smiley]miaz[/smiley]
Tedd azt másokkal,amit szeretnél hogy veled tegyenek meg,illetve ne tedd,amit magadnak sem szeretnél!
2014. június 13. 08:39 | Válasz erre | #21
Ugye? [smiley]vigyor1[/smiley] Nekem is nagyon bejött volna, ha néha a Gonosz, vagy még inkább a Káosz oldalán állhatok. Elvégre a semlegesek egyik feladata is az egyensúly fenntartása, és az \"egyensúlyt\" nem csak a gonoszok fenyegethetik, höhö! A jók is elnyerhetik néha méltó büntetésüket, pláne, ha nem a \"világ sorsa\" a tét. Megfigyeltem még azt is, hogy ritkán találkozni a jó oldalán álló orkkal vagy gyíkemberrel, de gonosz törpékbe (pl. Halállabirintus, Tolvajok Városa), nem feltétlenül a legjobb fej (nem sötét!) elfekbe (pl. Tolvajok Városa, A Pusztítás Maszkjai) viszont gyakrabban is bele lehetett már futni. A kalandozó embereknél meg aztán tényleg ne legyen már probléma gonosznak lenni olykor-olykor, nem igaz? [smiley]papakacsint[/smiley]
2014. június 12. 13:07 | Válasz erre | #20
Kár, hogy nem csináltak több olyan könyvet, ahol rosszfiúk vagyunk. Elfért volna még 1-2 ilyen történet a sorozatban.
2014. június 12. 09:37 | Válasz erre | #19
Imádom ezt a könyvet! Előttem már többen is nagyon jól és részletesen leírták az érdemeit, ezt minek is ismételgetném, de számomra az egyik leglényegesebb (akkori) újítás: végre-végre nem kell \"jónak\" lennem! Emberi lényként, Logaannak, a \"semleges\" istennek teremtményeként miért kell folyton a Jó ügyét szolgálnom? Persze, tudom, a Skorpiók Mocsarában is volt lehetőségem választani, de még ott is utalnak rá, hogy hiába is szegődtem Bakó szolgálatába, a lényegem mégis \"jó\" marad. Itt viszont végre megélhettem a - mégannyira fékezett habzású, de azért - gonosz énemet is: rabolni, ártatlanokat(?) gyilkolászni, rabszolgákat ejteni, emberkereskedni, stb. Hát ez azért közelebb állhat a valódi kalóz léthez, mint az irodalomban olyannyira gyakori és romantikus jólelkű rosszcsont kalóz-ábrázolás! A Titánon helye volt, van és lesz mindig is a Gonosz és a Káosz szolgáinak is! Miért ne lehetnék néha én is egy közülük? És megint a vallás: talán először járhattam akkortájt a Titánon igazi templomban, olvashattam legalább utalást istenekre és hasonlókra, nem \"csak\" egy-egy szedett-vedett démonra és alkalmi szolgáira. Ezek miatt, meg persze sok egyéb okból is, ez a könyv mindig is kitüntetett helyen lesz nálam. Ja, és Bob Harvey továbbra is nagy kedvenc! [smiley]eljen[/smiley]
© AXE
2013. december 4. 10:59 | Válasz erre | #18
Sziasztok!
A rabszolgákat legjobb áron saját kezűleg tudjuk eladni;15Aranytallér/fő.(A jelek szerint az ügynökök lenyúlnak 3Aranytallér hasznot rabszolgánként.)

Üdv:AXE
© AXE
2013. november 7. 17:03 | Válasz erre | #17
Ezek szerint volt élet a 2\"kedvenc\"filmem a Kincses Sziget Kalózai majd a Johnny Depp-féle förmedvény a Karib-tenger kalózai-széria előtt is.Ez a könyv kedveltette meg velem a kalózkodást.Utána pedig 1992-ben megérkeztek a Spree kalózai-ami szerelem volt első látásra.
2012. november 29. 21:41 | Válasz erre | #16
Az én verzióm a következő: Tak-Lagash-Enraki-Holtak Papjainak szentélye-Beltenger-Kirkuk-Kish-Ölyv-Shurrupak-3nővér-Nippur
Ezen az útvonal 45-54 nap alatt teljesíthető azaz kb az esetek felében jól kell hogy pörögjön a kocka. A 32 rabszolgát 160-480 aranyért lehet \"értékesíteni\" pluszban jöhet még hozzá maximum 856 arany de ez valóban a maximum,hibázni nem lehet. De reális esetben is 900-1000 arany között leszel,ami elég a sikerhez.Hatalmas ez a könyv mert megáld minket a fosztogatás élményével és számtalan útvonal áll a rendelkezésünkre.
2012. november 29. 14:32 | Válasz erre | #15
Ez volt az első könyv amellyel játszottam. Utána jött a függés :D
2012. augusztus 27. 18:30 | Válasz erre | #14
Sajnos nem irt sok konyvet Chapman, de tenyleg ez a legjobb. :)
2012. április 1. 18:46 | Válasz erre | #13
Andrew Chapman legjobb könyve.
2012. március 19. 19:25 | Válasz erre | #12
Most újra kedvet kaptam elolvasni a könyvet. :)
2012. március 18. 12:00 | Válasz erre | #11
Jobban belemélyedtem ebbe a kis kincsvadászatba,ígyhát megválalszolok magamnak![smiley]nevetes1[/smiley]De ha esetleg mások is olvassák ezt,nekik is hasznos lehet az alábbi info!
Szóval rögtön induláskor nem árt Lagash felé venni az irányt!Itt az elején még mindegy hogy 5 vagy 6 nap lesz-e az út!Az előbbi esetben 5 rabszolga vagy 68 arany és 3 rabszolga lesz a jutalmunk,a második lehetőség pedig 98 aranyat és jobb esetben +5 rabszolgát jelent!Aztán irány Enraki szigete!Itt jobb ha 4 nap alatt összejön az út,de ha Lagashba sikerült 5 nap alatt eljutni,nem gond az 5 nap itt sem!Hátulról kell bevenni az erődöt!Ez ugyan +1napot jelent,de így juthatunk a legkisebb ellenállással 85 aranyhoz és 10 rabszolgához!Eddigi összesítés legrosszabb esetben 105 arany(az induló 20 arannyal!)+15 rabszolga amit később Shurrupakban elég jó áron el lehet majd adni(15;12;ill.10/fő jónak számít!=225;180;150 arany,de adódnak még ehhez rabszolgák!)!Itt 11 nap útidőnél kell tartani(5+5+1 vagy 6+4+1),ez fontos!Ha csak 10,egyelőre nem gond de ha később elhagyjuk Assurt és kimegyünk a nyílt tengerre mindenképp páratlan legyen a napok száma,és lehetőleg az elérhető legalacsonyabb!Enrakiból irány Calah!Itt először verjük el a kalózokat a kockabarlangban,majd nem ártana nyerni 2x50 aranyat a kiütős játékokon,ill.2-2 rabszolgát a batárversenyen!Ha minden jól ment 155 arany(55+2x50)és 4 rabszolga(2x2)a zsákmány!És 15 vagy 16 napnál kell tartanunk!Mehetünk kifosztani a holtak papjainak templomát!Ez +3napot vesz igénybe(18/19),de 105 arannyal gyarapodunk,ill.az Awkmute botjával vagy -2levonásbónusszal a legénységerőpróbáknál,attól függően melyik úton jutottunk el a bálványig!Innen mehetünk ki a nyílt tengerre kereskedőhajókra vadászni!Jön a próbadobás,és jó lenne ha 4 nap alatt sikerülne a szitu!Itt akinek 18 napja volt eddig nem gond ha 5 alatt jön össze,de ha 4 alatt,akkor mindenképp pihenjen 1 napot,a lényeg hogy 23-nál tartson!Így a páratlan útidő miatt ki is fogunk egy kereskedőhajót,ahol a ránk küldött Árnyat lenyomva 120 arany és 2 rabszolga a fogás!Menjünk délnek,majd vissza a vihar elől!Ha ismét páratlan napnál vagyunk az a jobbik eset(23+4+2=29),ugyanis ismét kifoszthatunk egy viharvert kereskedőhajót(+117 arany)!Ha páros(30),akkor sincs komolyabb gond!ekkor le kell vernünk egy kishi hadihajót,és 11 új rabszolgánk lesz!Irány az Ölyv sziget(a kishi félsziget és a vulkánok szigete között!),ez újabb 5 nap!(35)Egy kisebb alkalandozás után 100 arannyal leszünk gazdagabbak!Innen a shurrupaki rabszolgapiacot kell becéloznunk és aranyra váltanunk a rabszolgáinkat!A legrosszabb esetben is 585 arannyal kell eddigre rendelkeznünk 32 rabszolgával,akiket ha már sikerült 10 arany/fő áron eladni,80%-ban megnyertük a játékot!Ez 585+320=905 arany eddig minimum!Ha jól számoltam 39-40 napnál tartunk!Menjünk tovább a Három Nővér szigetére,és ott a pálmafás szigetre!(+4-5 nap;azaz 43-45 napnál járunk!)Itt ha a sziget belseje felé vesszük az irányt egy lagúnába jutunk ahol éppen egy másik kalózcsapat ásná el aranyait!Ezt természetesen nem hagyjuk,és újabb 112 arany üti a markunkat!Így már 1000 fölött kell lennie mindenképpen!Irány Nippur!Az út újabb 4-5 nap,de ezzel vége is,és 47-50 napos menetidővel a cél teljesítve!Mintahogyan az aranyaink száma is a Küklopsz leverése után!Kerekítve 1000,ez elfelezve is 500,úgyhogy Abdul mehet egy újabb kört hogy a nyomunkba jusson,hiába fosztotta ki Kish-t![smiley]taps[/smiley]
Végül pedig:kerekítve 900 arany is elegendő,szóval itt-ott módosthatóak az általam leírtak,persze csak módjával!(Pl.kisebb téttel játszunk Calahban;esetleg kihagyjuk az elején Lagasht(-5 rabszolga);de ezek is rizikósak,ilyenkor pl.jobb áron kell eladni a rabszolgáinkat 10 arany/főnél,vagy mindenképpen páratlan idővel kell bírnunk adott esetben!)A lényeg hogy ezen az útvonalon kell haladnunk mindenképpen,máskülönben fuccs az egésznek!
Tedd azt másokkal,amit szeretnél hogy veled tegyenek meg,illetve ne tedd,amit magadnak sem szeretnél!
2012. március 17. 15:06 | Válasz erre | #10
Én olyat ismerek, hogy Góg és Magóg, akik magyar mondaalakok voltak, ha jól emlékszem. Ady Endre egyik versének a címe amúgy: Góg és Magóg fia vagyok én.
2012. március 17. 13:29 | Válasz erre | #9
Annyit még hozzá hogy a magyarul Kísértetnek fordított hajó neve eredetiben Banshee!A Banshee pedig egy kelta élőholt;egy olyan tündérnő szelleme aki életében gonosz volt!Szóval belecsöppent a műbe némi kelta kultúra is!Ill.a holtak papjai templomának pincekriptájában a szellem azt a kérdést teszi fel hogy \"Merről fúj a szél manapság Enrakiban?\"-ami eredetileg \"Merről fúj a szél manapság Albionban?\" lenne![smiley]vigyor5[/smiley]
És végül egy kérdés ha valaki esetleg tudná!Csak egyetlen olyan útvonal van,amelyet behajózva összejöhet a 400arany?

Tedd azt másokkal,amit szeretnél hogy veled tegyenek meg,illetve ne tedd,amit magadnak sem szeretnél!
2012. március 17. 13:18 | Válasz erre | #8
Megjelenésekor(1990 nyarán),és azt követően egy jó ideig ez a könyv ott volt nálam a top3-ban!Több okból is nagyon élveztem ezt a kalózosdit!Tudtommal ez az első olyan könyv ahol egy nem éppen pozitív karaktert alakíthatunk;újítás az is hogy egy kalózhajó kapitányaként saját embereink vannak,ill.az ezzel járó csapatütközetek!(Bár ez utóbbi nem túl ötletesen lett megoldva,lényegében mintha két karakterünk lenne,és hol az egyikkel hol a másikkal kéne harcolnunk!)Aztán ha emlékezetem nem csal eme műben lesz először komolyabb szerepe az időnek!Bár az igazat megvallva az ilyen időzített kalandokért nem igazán vagyok általában oda,ide végsősoron passzolt,a lényeg pedig az hogy hozott újításokat a könyv bőven,és olyan újításokat amelyek nem váltak az eddigiek hátrányára!Ezzel a hajókázósdival a játéktér is klasszul kibővült,ill.annak az illúziója,hiszen a sok helyszín 400pontban csak sok kisebb kalandegységet nyújthat!Ezt viszont jól megoldja,az óriási kultúrális katyvasz ellenére is,amelyből a könyv elemei össze lettek hozva!Először is a borító:nekem speciál tetszik,annak ellenére hogy a képen látható hajó ókori görög stílusú(akárcsak a hajót betámadó hidra!)a belső ábrákkal szemben(pl.4.;181.;255.;282.fejezetpontok+a 288.fejezetpont fedélzete);így lényegileg a tartalomhoz nincs köze,maximum a vöröses tengerábrázolás passzol a vértenger címhez!Sebaj,a mű ötletesnek mondható,és szerintem szépek a színek(pl.egészen rendhagyó a lila háttér)!A már említett belső illusztrációk felemásak.Az ogre,az awkmute,a krell,a jégvad,a küklopsz,és az óriások szerintem a kiemelkedőbbek,ötletesebbek,a többi tűrhető.Maga a sztori pofonegyszerű,egy szimpla fosztogatóverseny.Érdekes hogy ez az eddigi könyveknél senkinek sem jutott eszébe,hiszen nem egy nagy reccsenés,de mégis nagy lehetőségek rejlenek benne!Itt a szerző mondhatjuk a rengeteg innen-onnani nyúlás ellenére is jól teljesít a 400pontra \"szűkített\" lehetőségekhez képest!Nos nézzük mi is a már említett kultúrális katyvasz,ill.rengeteg nyúlás!Maga a Beltenger-bár később a Titán már a Skorpiók Mocsara által életrekeltett Khul kontinenséhez lett csatolva-egy egyértelmű Perzsa-öböl fikció!A nevekből,ill.néhány illusztráció alapján is kiderül az arab hatás!Egy icipici 1001éjszaka meséi;erre utal a Rukh madarat kiváltó Óriás ölyv,és annak fészke egy szigeten is!Továbbá,hamár Perzsa-öböl,a szerző nem volt rest visszamenni annak korai ókorába!Az evidens településnevek:Assur és Kirkuk asszír településnevek;Lagash;Kish;Shurrupak;Nippur pedig sumérok!A Holtak folyói alatti barlangban pedig UT-NAPISHTIM-es szöveg![smiley]awink[/smiley]
Ezen kívül még némi Odüsszeia(a nő Kazallu szigetén pl.egy az egyben Kirké;de ott van pl.a Négy szélkirály szigete;a kicsit másképpen megjelenő küklopsz;vagy a hidra)és kész a terep a hajókázáshoz![smiley]fantasy-zeus-23[/smiley]Van azért néhány olyan dolog is amely vagy a szerző saját ötlete volt,vagy nekem nem sikerült az eredetét beazonosítanom(pl.a két óriás,Mog és Ogmog is ismerős valahonnan)!
Hangulatos bár,de kissé elcseszett még egy fantasy világban is,alapvetően szubtrópusi közegbe jéghegyet,és a jéghegyen katasztrófát szenvedett hajót a kalandba tenni!Az ilyesmi,és a fentebb írt nyúlásokat igénylő \"ötlettelenségek\" vonnak le talán egy kissé a mű értékéből,ill.a nehézségi szintje,ami már a nehezebb könyvek közé is nyugodtan besorolható!Egyébként egy rendkívül szórakoztató,remek darab ez,amely a rengeteg különféle útvonal miatt több nekifutás után sem unalmas!10/9
Tedd azt másokkal,amit szeretnél hogy veled tegyenek meg,illetve ne tedd,amit magadnak sem szeretnél!
2011. december 28. 18:25 | Válasz erre | #7
Ez a könyv annyira nem tetszett, valahogy jobban feküdt nekem a klasszikus fantasy kalandozás, mint ez a kalózosdi. De egyébként végigvittem persze ezt is. Ahogy másvalaki mondta, azért az Odüsszeiából elég sokmindent lenyúltak az alkotók.
© killmaster (Savanyúhas)
2011. december 21. 15:46 | Válasz erre | #6
A kiütős játékban érdemes jól fogadni, ott is lehet nyerni, meg a kockajátékban kinyírni a kalózokat! A rabszolgákat pedig eladhatod ügynökkel, és akkor csak szerencsepróba kell hozzá! 12 arany/db áron adhatod el a rabszolgáid. Az útvonal kényes téma, de azért összejön a pénz, ha eléggé jó kalózvezér vagy!
2011. december 21. 15:32 | Válasz erre | #5
Köszi, így már dereng valami:)
2011. december 21. 11:53 | Válasz erre | #4
Ha jól emlékszem sokat számít hogy jó áron adjuk el a rabszolgáinkat
de azt hiszem hogy a hatos dobás kötelező hozzá hogy maximum árat
kapjunk értük de ugye elég nehéz mindig hatost dobni hacsak nem
cinkelt a kockánk.És a játékbarlangoknál is a maximumot nyerni
mindig csalás nélkül kissé nehéz lenne.Nos ilyen csalafintaságokra
gondoltam.
© killmaster (Savanyúhas)
2011. december 19. 00:06 | Válasz erre | #3
Kis szerencse, a jó útvonal megválasztása, és az Odüsszeia ismerete némi előnyt biztosít a játéknál. A legénységet lehetőség szerint kímélni kell, drága pénz ám az új emberek vásárlása. Élvezetes és izgalmas a könyv, na de szemgolyó az ellenfél? Hát a kedves fordítók ezt bíz benézték, de nagyon!
2011. december 18. 22:33 | Válasz erre | #2
Nem emlékszem rá, hogy itt csalni kellett volna. Valaki esetleg meg tudná mondani, hogy hol és miben?
2011. december 18. 11:35 | Válasz erre | #1
Valahol csalni kell hogy minden kijátszáskor elég aranyunk legyen az
egyik legnehezebb K.J.K.könyv
Első oldalElőző oldal12