Zagor.hu
Zagor.hu fórum
5. könyv: Éjsárkány
BejelentkezésElfelejtett jelszó
Gondolatok a könyvről (7)
[b]Történet (5)[/b]: Ha valaki csak a háttértörténetet olvassa el, nem érti ezt a magas pontszámomat. Az Éjsárkány, egy a véneknél is vénebb ősi sárkány felébredt, és hamarosan megerősödik, és akkor Allansiának vége. Nekünk kell őt megállítani! Ennél nagyobb sablont nehéz lenne találni, de mégis: az egész történet annyira mély betekintést ad nekünk a sárkányokról, amilyet még egy könyvben sem láttunk. A kincseket felhalmozó tűzokádó, néhol egész bölcs sárkányok ebben a könyvben minden eddiginél összetettebb karakterekké válnak, akiknek szokásaikról, és az esküjükről nagyon sok érdekességet tudunk meg. De e mellett is a könyv remekül kidolgozott, óriások, törpék, élőholtak, van itt minden, és az egész „munkával pénzt keresünk” meg „vadászunk” meg hasonló részek valahogy az egész sztorit hitelessé, életszerűvé teszi. Az álomvilág kidolgozottsága szintén nagyon különleges, a barlang a végén meg egyenesen fenomenális, ahogy a benne lévő két kedvenc ellenségem is, a vörös mágus és a Piramis sejt. A városok külön-külön eltérnek egymástól, mindegyik nagyon egyedi. Ezenkívül számos egyedi szabály van, köztük az idő, a becsület, a nemezis pont és a méreg is (bár utóbbit itt nem igazán éreztem jól kidolgozott elemnek). Szóval jár a maximum pont.

[b]Gondolkodás/szerencse (3)[/b]: Igazából nem is nagyon tudnám megfogalmazni, hogy milyen skillek kellenek a kaland teljesítéséhez. Nincs olyan hely, ahol igazából ösvényeket kéne választani, de olyan sincs, ahol rejtvényeket kellene megoldani. [spoiler2]Egyedül az álomvilágban kerüljük a fekte ajtót, amíg ez lehetséges, mert az ottani összecsapás után ki kell mennünk, és ha addig nem szereztünk varázstárgyakat, az nem jó.[/spoiler2] Érdekes stratégiai játékunk van az idővel, de nagy észjátéknak ezt sem nevezném, hiszen nem tudjuk, hogy az idő itt mennyire fontos tényező. Összességében némi taktikusság azért kell, főleg, hogy a 3 tényező közül (élelem, pénz, idő) hol találjuk meg az egyensúlyt, valamint a nemezis pontokat érintő, illetőleg morális döntések meghozatalát át kell gondolni, de nem mondanám azt, hogy ez a könyv nagyon próbára teszi az agyunkat. De random döntéseken sem múlik sok minden. A harcokon viszont annál több.

[b]Nehézség (5)[/b]: Szerintem ez egy optimális nehézségű könyv. Az érdekessége, hogy egyetlen egy olyan tárgy sincs, ami kötelező lenne, illetve 3 kötelező eszközből kell kettőt megszerezni, de eleve azokat kutatjuk fel, úgyhogy nem lesz nehéz őket megtalálni. Túl sok automatikus halál mező sincs a könyvben, és arra a kevésre is számítani lehet. Viszont ahhoz, hogy az utolsó harcban legyőzzük az ellenfelünket, minden tudásunkra és varázstárgyunkra szükség lesz, nomeg arra is, hogy a lehető legjobban meggyengítsük őt előtte. Így bár nem tűnik nehéznek, de az utolsó csatában nagyon kijön, ha nem szereztünk elég varázstárgyat. A kezdőértékek sem másodlagosak, bár nekem 10 ügyességgel sikerült teljesítenem a könyvet, igaz, épphogy. Szóval nem túl könnyű, de nem is túl nehéz, pont jó.

[b]Játékélmény (5)[/b]: Egész egyszerűen imádtam. Minden helyszín jól kidolgozott, mindenhol izgalmas kalandok várnak az emberre. Külön örülök annak, hogy az élelemre is nagyon vigyázni kell, de azért a könyv megadja végig a lehetőséget a pótlásra. Ugyanez a helyzet az arannyal is. A könyv másik nagy pozitívuma, hogy akár többször is lejátszható, mert a varázstárgyak keresése során nem mindegy, hogy hova megyünk először. Én pl. az óriásokkal és az élőholtakkal nem kicsit szenvedtem meg, de utána a már sok megszerzett varázstárgy miatt a törpéknél nem volt nehéz dolgom. Az álomvilágban járkálás szerintem egy nagyon jó kaland, kicsit a Szamuráj kardjában a Síkok közti lovagi torna előtti keresésre emlékeztet, de itt a belső kalandok sokkal izgalmasabbak, nem csak egy tárgyon múlik minden. A sárkány barlangja meg, ami a sárkány belső szerveit hivatott kidolgozni, szintén eszméletlen érdekes. És még a sárkány halála után is van lehetőségünk egy kis kalandra. Egész egyszerűen ennek a könyvnek nincsenek üresjáratai. A nemezis pontok „gyűjtése” meg szintén egy izgalmas elem. Bár ebben sokan nem fognak velem egyetérteni, de számomra az egyik legizgalmasabb döntés volt a könyvben (meg úgy unblock a KJK könyvekben), hogy elfogadjam-e az egyik sárkány által felajánlott segítséget (nem spoilerezem el, hogy miért). Mindkettő mellett komoly pro és contra érvek voltak. Az egyetlen kritikám, hogy 1-2 helyen túlzásba vitték azt, hogy miként tudjuk felhasználni a tárgyainkat, hova kell lapozni. Egyik kedvencem az, amikor egy bronz érménél mondják, hogy ha megszereztem, akkor tudom, hányadik fejezetponton, szereztem meg, szorozzam azt meg kettővel. Ja, persze, biztosan tudom, hogy a kaland elején épp hányadik fejezetponton voltam, amikor megtaláltam. Ennél nem lenne egyszerűbb egy számot rátenni, hogy ez az érmére van vésve? Ugyanez a helyzet a „tudod, hogy kitől szerezted” kijelentésnél is, hiszen nem jegyzek meg minden nevet, akinél jártam. Ez főleg azért bosszantó, mert így vissza kell keresnem ezeket a részeket, ha a becsülettel megszerzett tárgyaimat használni akarom. De nem tudtak ezek a részek annyira zavarók lenni, hogy a játékélmény tönkretegyék vagy akár csak komolyabban megzvarják.

[b]Összesen: 18/20[/b]
© SangForrás
 
[b]Design[/b]
Kissé alien-es felépítésű lett a sárkányunk, és a neonrózsaszín fényhatások is érdekesen festenek rajta, mintha valami diszkóban zúzna épp. És igen: most is sikerült a legkevésbé odaillő színt (citromsárga) megtalálni a címhez. A kép minősége sem az igazi, néhol homályosabb (pl. bal alsó sarokban jól látszik), de mindezektől függetlenül nekem bejött a borító. Ehhez talán jól fejlett sárkány-mániám is hozzátett némiképp.

[b]Illusztráció[/b]
Nem könnyű értékelnem ezt a részt, vegyesek a benyomások. A szövegközti mini-grafikák például kifejezetten viccesek, mint a „nemtudommicsoda” a pókhálóban (22.), vagy a vicsorgó késelők (89.), de a csúcs az idétlen szellem (109), aki már tényleg kabaré. A rajzok egy része szép és/vagy hangulatos (az 1-es városkép, a 120-as Kő Törpe, a 238-as bolt, vagy a kedvenceim, a Vaskígyók a 372-esen), de sok béna is van. Az a 23-as sárkány például nem az igazi (milyen aranyos kis keze-lába van neki), vagy a 38-as orgyilkos éppen át akarja nekünk adni a tőrét? A 224-es csontváz-roham is inkább humoros, a 250-es hófarkasok jó haveroknak tűnnek, a 261-es orgyilkosok furcsán mozdulnak, a 104-es Tükördémon meg elég erősen Halállabirintus-copyright problémába ütközik.

[b]Háttértörténet[/b]
Ősi, már-már isteni erejű sárkány mocorog álmából, aki nagyon gonosz, tehát gyorsan ki kell végezni. Úgy tűnik, semmi és senki nem állhat ellent neki, csak persze mi - megpakolva némi legendás erejű varázseszközzel. Közben szerveződik egy bizonyos sárkány-konklávé, ahová nekünk is el kéne jutnunk, hogy megtudjuk, mi a terv a szörnyeteg ellen, illetve hogyan is szerezhetjük meg a mágikus fegyvereket.

[b]Rendszer[/b]
Már többször akartam említeni, hogy a KJK-könyvek elején a „Tanácsok a játékhoz” fejezetben mindig olvasható ez az „egyetlen igazi út minimális kockázatot jelent, és minden játékos… blabla” rész. Ez igazából tök általános, és persze a kalandok nagy részére egyáltalán nem igaz, szóval nem tudom, miért kell mindig beleerőltetni. De csak most hirtelen kiszúrta a szemem sokadik látásra, lendüljünk is tovább.
Szóval van 12 kajacsomagunk, van 2K6 + 3 aranyunk, van Becsületpontunk is, ami nulláról indul, de akár mínuszba is mehet, és vannak Nemezis pontok is, melyek szintén nulláról indulnak. Ez utóbbi úgy nő, ahogy minél jobban veszítjük el az inkognitónkat az út során (ja, mert ez elvileg egy titkos küldetés). Van Méreg jellemzőnk, ami látszólag (és mint később kiderül, ténylegesen is) egy feleslegesen kiemelt érték - a Kalandlapon még külön rubrikája sincs. És vezetnünk kell az eltelt Időt is. Ennek jelentősége csak a könyv legvégén derül ki, nevezetesen, hogy minél többet vacakolunk, annál több lesz a főellenségünk Életereje. Ez tehát eléggé le lett egyszerűsítve, bár megjegyzem, elég komoly számokról van szó, néha +14 napot is lehet kapni egyetlen fejezetpont alatt.
A szabályleírás külön felhívja a figyelmet arra, hogy mágikus tárgyakból minél többet szerezzünk. Ez nem véletlen.

[b]Eredetiség[/b]
Hát az alap sztori nem a legeredetibb, de mindent összevetve semmi gond nincs ezen a téren. Egy hangulatos fantasy-t kapunk eléggé darkos beütéssel, ami olykor teljes horrorba megy át. Carnex városa alatt például tapintani lehet a gonoszságot, vagy olvassuk csak el a Csontvadász beteg leírását (95.), esetleg tekintsük meg a jobban sikerült félelmetes képeket. Az Álomidő is egy érdekes fejezete a kalandnak, ami szintén jó elborultra sikeredett, de igencsak extra ellenfél a Piramis Sejt is, amihez még csak hasonlóval sem találkoztam máshol. Én díjazom az ilyen agymenéseket.

[b]Kihívás[/b]
Tulajdonképpen semmi sincs ránk erőltetve. Elméletileg nincs nélkülözhetetlen tárgy, ami miatt fellélegezhetnénk, de a helyzet azért nem ilyen egyszerű. Ahogy arra a bevezető figyelmeztetett, tényleg muszáj lesz durva eszközöket beszereznünk, hogy egyáltalán esélyünk legyen az Éjsárkány ellen, aki minden idők legtáposabb főellenfele. A konklávén megtudjuk, hogy a három fő cuccból (pajzs, kard, vért) minimum kettőt meg kell szereznünk, plusz egy Tanmester nevű illetőt is meg kell találnunk, aki útba igazít majd minket. Nos, erősen ajánlott mindhárom tárgyat bezsákolni, és melléjük még másokat is, mint mondjuk a Tükör, ami igencsak extra-brutál varázseszköz, számos előnnyel. A pajzs amúgy a fagyóriások falujában, a vért a kővé változtatott törpöknél, a kard pedig, ha jól rémlik, valami barlangban van. Mindhárom megszerzése hangulatos kis epizódot ígér.
Sárkányunk minden képzeletet felülmúló erejéről majd a következő részben mesélek, de érdemes megjegyezni, hogy a könyv tulajdonképpen minden ellenfele irtózatosan erős. Legalábbis más KJK-khoz képest feltűnően magas értékekkel rendelkeznek még a legszimplább őrök, szolgák, csontvázak, varázslók is. A különböző „mini-boss”-okról már nem is beszélek, mint például a Főpap (Ügyesség 11, életerő 15), vagy a Bohóc (Ügyesség 13, Életerő 10), és még sorolhatnám. De ha még ez nem lenne elég, a harcok többsége tele van olyan szadista módosításokkal, hogy: „Sziklaszobor (Ügyesség 11, Életerő 18) - a szörnyeteg minden egyes csapása 3 Életerő pontot okoz. És ami még rosszabb, hogyha a Sziklaszobor Támadóereje bármelyik körben 23, még akkor is eltalál, ha a te támadóerőd a nagyobb, fellök és megtapos, ezzel összesen 6 Életerő pontnyi sebzést okozva!”. Ja, és nemcsak a harcokban megy a durvulás, hanem a próbákban is. A játék előszeretettel ír olyanokat, hogy „tedd próbára az Ügyességed, és a dobott értékhez adj hozzá 3-at”! Mit is mondhatnánk ilyenekre… anyád hogy van?

[b]Főgonosz[/b]
Az Éjsárkány egy jó kis klasszikus főgonosz. Nem csacsog sokat, de ez nem is baj, hisz isteni lényként csoda, hogy egyáltalán jelentőséget tulajdonít annak, hogy valami nyiszlett kis ember hadonászik előtte egy karddal. Elég merész volt az ötlet, hogy egy ilyen hatalmas ellenfelet kell lemészárolnunk, de úgy még beveszi az ember gyomra, ahogy itt tálalva van, mert a szörnyeteg még nem száz százalékig harcképes, ezért van némi esélyünk ellene. Azon már meg se lepődtem, hogy az előszobájában egy 13-as Ügyességű, 16-os Életerejű Csontvadász-mágus fogad minket, hisz sárkánykánk Ügyessége 17, Életereje 32. Igen, tizenhét és harminckettő. Nem elírás. Jól látod. Egyértelmű hogy ezzel semmiféle kalandor nem vehetné fel a versenyt, és alapesetben a kockadobálástól is megkímélhetnénk magunkat, hisz ilyen értékekkel szemben kábé 5 másodpercig tartana a küzdelem. No de erre vannak a különböző varázstárgyaink, melyek vagy rajtunk erősítenek, vagy az Éjsárkányon gyengítenek.
A borzalmas fenevad leírása amúgy nagyon plasztikus, igen jól sikerült. Itt az utolsó összecsapásnál, ha nem vagyunk jól felszerelve, és/vagy bénázgatunk, akkor pontjaink csak úgy pörögnek lefelé, szóval ügyesen. Ha valami csoda folytán győzedelmeskedünk, akkor jön a slusszpoén: a sárkány elkezd újjáéledni. Bizony, külön a koponyájával (!) is harcolni kell, amit már nehéz hova tenni. Itt van egy vicces lehetőség, ugyanis elmenekülhetünk az újjáéledt szörnyeteg elől, és ekkor kapunk egy amolyan közepes befejezést: az Éjsárkány világpusztító projekt elnapolva egy időre, amíg újra összeszedi magát.
Ha a koponyát is szétzúzzuk, akkor rohannunk kell a barlangból, az ugyanis kezd összedőlni. Itt a szadizmus már tényleg a tetőfokára hág, hihetetlen, hogy a könyv mennyire ki akar nyírni minket. Ja, és amúgy a sárkánnyal egy másik alkalommal is megküzdhetünk a kaland közepén. Az Álomidőben, álomkép formájában mérhetjük össze vele erőnket amolyan ízelítőként. Ha legyőzzük, akkor a valódi sárkányon előre gyengítünk, de mondani se kell, hogy ebben az alakjában is rohadt erős.

[b]Hangulat[/b]
Nekem bejött a groteszk, dark hangulat, bírtam például a hegyet, melynek pontjai a sárkány testrészeit szimbolizálták. Az egész hely él, és lüktet a gonoszságtól. Az Álomidő is jó ötlet volt, a városokban pedig tapintható a paranoia, ahogy állandóan figyelnek mindenkit a szürkeköpenyesek. Elég frusztráló, hogy a gonosz szekta minden informátorunkat likvidálja lépten-nyomon, de ezért később elégtételt vehetünk.
Akad amúgy néhány hiba a szövegben (pl. a 285-ös pontnál nem oda kell lapozni, ahova írja), és már megint kód-dömping van. Konkrétan 17 kódot jegyeztem fel a végére, ami hát… lehet, hogy sokaknak pozitívum, én mondjuk kevésbé örülök a folytonos firkálgatásnak. A kódok alkalmazását is „szerettem” ebben a kalandban, hadd citáljak ide egy gyöngyszemet ezekből: „Hogyha van nálad egy láthatatlanná tevő ital, és fel akarod használni a bejutáshoz, akkor tudod, ki adta el azt neked. Alakítsd át a nevének betűit számokká könyv végén található táblázat szerint, ezután add össze ezeket a számokat. Az így kapott összeget szorozd meg még hárommal, vonj le az eredményből 81-et, és lapozz erre a fejezetpontra.” Köszönjük.
De a lényeg: az Éjsárkány kihívás, az Éjsárkány jó, és az Éjsárkányt szeretjük. Rántva.
Értékelés: 7 / 10
Keith Martin ezen könyve sokban hasonlít az előzőhöz, [url=http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=50]Az Élőholtak szigetéhez[/url]. A kaland egy kicsit egyszerűsödött, a teljesítéséhez azonban továbbra is szükséges a szorzás és az ábécé ismerete.

A világ leghatalmasabb Sárkánya felébredt álmából, fajtársai azonban mindannyian esküt tettek, hogy nem ártanak neki, így egy magányos hősre hárul a feladat, hogy megszerezze a rég elhullt hősök fegyverzetét és szembeszálljon a veszedelemmel, mielőtt a fenevad őskáoszba taszíthatná a világot.

Rendkívül erős ellenfelek bukkannak fel a történet különböző pontjain, akik mindannyian egy-egy, a győzelemhez szükséges tárgyat őriznek. Ez alkalommal azonban gond nélkül rájuk tudsz találni, nem kell folyamatosan a megfelelő helyet keresgélned. Rengeteg bónusztárgyra is rá lehet lelni, melyek átmenetileg feljavítják a harcértékeket, ezekre azonban szigorúan véve nincs szükség a végső győzelemhez. A szokásos tulajdonságokon túl bevezetésre került a Nemezis pont, mellyel nyomon lehet követni, mennyire sikerült magunkra vonni a népek figyelmét, továbbá egy Eltelt Idő, melynek szerepe elég egyértelmű.

A világot egy mágikus macska (!) társaságában járva kell összeszedni a fegyvereket. Óriások és sárkányfejű Vadászok várják türelemmel, hogy az óvatlan kalandor a közelükbe tévedjen, ráadásul egy, a Sárkányt imádó gonosz szektát is fgel kell számolnunk. A gonosz szekták mindig jót jelentenek.

Mindent egybevetve a könyv [url=http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=17]A varázsló kriptájának[/url] és [url=http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=50]Az Élőholtak szigetének[/url] keresztezésének érződik, és egész összefüggő történetet alkot. Az utolsó néhány fejezetpont a Sárkány fészkében ugyan kicsit zavaros és a hatalmas kaland után némileg csalódást is okoz, a végső összecsapás azonban felejthetetlen élményt nyújt.
© Ldxar1
 
A többi Kaland, Játék, Kockázat kötethez hasonlóan most is egy félig regény, félig szerepjáték könyvről van szó, melyben egy hős szerepét felvéve kell megvívnunk csatákat, megoldanunk feladványokat és választanunk utakat, hogy sikerrel járjunk. A harcok, szerencse- és ügyességpróbák és egyéb események kimenetelének megállapításához kockákkal kell dobni, majd az eredményeket összehasonlítani a karakter és az ellenfelek értékeivel.

Az Éjsárkányban kidomborodik a játékkönyv műfajának jónéhány erőssége, ám megtalálható benne annak néhány komoly gyengéje is. A történet még a többi KJK kalandhoz képest is rendkívül epikus -- egy régóta szunnyadó Sárkány ébredezik az álmából, azzal fenyegetve, hogy pusztulásba taszítja a világot, a Jóság és a Gonosz erői pedig összefognak egymással, hogy megállítsák. Az olvasó annak a hősnek a szerepét veszi fel, aki feladatául kapta, hogy végezzen a bestiával, mielőtt az visszanyerhetné a hatalmát. Az Éjsárkány harcértékei a legmagasabbak azok közül, melyekkel KJK könyvben találkozhat az olvasó, de szerencsére bizonyos mágikus tárgyakkal le lehet gyengíteni. A történet -- mely sokban hasonlít a Sárkánydárda Krónikákra -- az egyik nagy erőssége a sztorinak: egy nyüzsgő, népes fantáziavilágot tár az olvasó elé, benne egy küldetéssel, mely elég fontos és sürgős ahhoz, hogy magával ragadja az embert. A főellenséget rendkívül rettenetesnek festik le, amitől az ellene vívott csata nagy fontosságot kap. Az Éjsárkány története rendkívül árnyalt, összetett és kidolgozott a KJK könyvekhez képest. Játéknak is is elég szokatlan. Szokatlanul erősen felosztott felépítése van, különféle jól elhatárolt területekkel, melyeket a játékos felkereshet. Ennek sorrendje rendkívül változatos lehet, melyek következtében más és más végkifejletek érhetőek el, és más és más nehézségi szintet képviselnek. A történet nehéz, ám (elegendően jó kezdőértékek mellett) nem teljesíthetetlen. Sőt, igazából kifejezetten könnyű a korábban elkövetett hibákat kijavítani benne a későbbi próbálkozások során.

Az egyik nagy probléma a kaland nehézsége: ha a játékosnak sikerül összeszednie a megfelelő tárgyakat, a végső összecsapás kifejezetten egyszerű, ám ezt megelőzően is rengeteg komoly harcon kell átverekednünk magunkat, ráadásul a siker maximalizálásához rengeteg dolgot kell összeszedni is. A könyv szerkezete nem túl szerencsés az újrajátszás szempontjából, hiszen mindig ugyanazokat a helyeket kell felkeresni. A játékkönyv felépítésével is vannak problémák. Gyakran kapunk egymástól nehezen megkülönböztethető választási lehetőségeket, melyek közül az egyik tovább vezet az adott helyről, míg a többi kincsekhez vagy csapdákhoz vezet. Ilyenkor általában nem kapunk lehetőséget a visszatérésre, tehát ha valaki elsőre rosszul választ, nem tudja az adott helyszínt rendesen felderíteni. Rengeteg tulajdonság, szám és kód van a könyvben, melyeket nyomon kell követni, ezek közül némelyiknek (mint a becsület és az eltelt idő) nagyon kis hatása van csak a kalandra. Sok kódhoz van szükség matematikára, számok és betűk közötti átváltásra és hasonlókra, melyekhez vagy egy számológépre, vagy jó fejszámolási képességekre van szükség. A KJK rajongók körében nagy népszerűségnek örvend a kaland, az alkalmi játékosoknak azonban nem ajánlanám.
Értékelés: 10 / 10
Merész állítás, de vállalom: ez talán a legjobb Kaland, Játék, Kockázat, amit valaha írtak.

Az élmény olyan sokrétű, magával ragadó és élvezetes, hogy nehéz lenne találni még egy kalandot, ami a nyomába tudna érni. A történet magva egyszerű, mint a pofon: egy gonosz Sárkány ébredezik, és ha nem állítja meg valaki, egész Allansiát, és talán magát Titánt is elpusztítja. Ez a valaki természetesen MI vagyunk!

A sztori nem hoz semmi újat, a játékmenet azonban igazán kiemelkedő. Keith Martinnal a bakon nem meglepő, hogy a szokásos életerő, ügyesség, szerencse trió mellett több új szabályt és képességet is kapunk: jelen esetben a Nemezis pontokat (hogy tudjuk, az Éjsárkány szolgái mennyire figyeltek fel ránk) és az Eltelt Időt (mivel sietnünk kell, hiszen a címadó bestia teljes erőre kapása esetében nekiáll a világ módszeres elpusztításának).

Az írás stílusa az érettebb közönséget célozza meg. Sokkal felnőttesebb a hangvétele, mint sok, ezt megelőző köteté, különösen ha az olyan korai műveket vesszük, mint [url= http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=2]A Tűzhegy Varázslója[/url] vagy [url= http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=16]A Végzet Erdeje[/url], melyek kifejezetten egyszerű szavakkal és kifejezésekkel operálnak.

Keith Martin nem fél attól, hogy érettem közönségnek kell előadnia magát, ennek megfelelően a hangulatát csak másik nagy sikerű kötetéhez, [url= http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=72]A Vámpír bosszújához[/url] lehet hasonlítani. A fejezetpontok megfelelő hosszúságúak ahhoz, hogy kikerekítség a sztorit, de mégse forduljanak unalomba, és ezt a minőséget egyenletesen tudja hozni egészen a híres 400. fejezetpontig.

Van még egy szempont, ami miatt kiemelkedik az Éjsárkány a társai közül: a rendkívül remekül használt rejtvények és fejtörők. Láttunk már ehhez hasonló megközelítést más KJK könyvekben is, például amikor egy rézkulcsba a 111-es számot vésik. Ilyenkor felmerül a kérdés, rendelkezünk-e az adott kulccsal, mert ha igen, vonjuk le a rajta lévő számot az aktuális fejezetpont számából, majd lapozzunk az eredményül kapott pontra.

Az Éjsárkány is hasonlóképp közelít a problémához, ám a fejtörők kedvelői számára jóval nyitottabb és érdekesebb módon teszi ezt.

Lássunk erre egy példát anélkül, hogy bármilyen poént lelőnénk vele: rábukkanunk egy könyvet, melynek címe Hatvanhat történet a Démoni Síkokról, és amit egy Yaztromo nevű öreg varázsló nyújtott át nekünk. Amikor a kötet szerepet kap, a szöveg felkér, hogy a szokásos kód szerint alakítsuk át a varázsló nevét számokká, adjuk ezeket össze, vonjuk le belőle a címben található számot, majd lapozz erre a fejezetpontra.

Összegezve:
Az Éjsárkány egy remekül megírt és összerakott könyv, alapos tervezőmunka áll mögötte és igazi élvezet újra és újra kijátszani. Élő bizonyíték arra, hogy a Kaland, Játék, Kockázat sorozat soha nem került tévútra és hogy a Puffin kiadások végéig, egészen 1995-ig erősödött.

Könyvajánló:
[url= http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=72]A Vámpír bosszúja[/url] egy újabb remek Keith Martin kötet, mely remekül mutatja, hogyan is kell egy igazi játékkönyvet megírni.
Értékelés: 8 / 10
Mindannyian tudjuk, hogy a Sárkányok kemények, ugye? Hogy semmitől nem félnek, ugye? Hát pedig de. Az Éjsárkánytől igenis frászt kapnak, aki ráadásul elfoglalná az egész világot! Örülök, hogy nem a Titánon kell élnem. Mindig van egy őrült varázsló, hatalmas Óriás, gonosz nekromanta vagy halálos Sárkány, ami megpróbálja elfoglalni.

A fantasztikus borító után az első dolog, amit észre kell venni, azok az új szabályok, melyeket be kell magolni, ugyanis a szokásos életerő, ügyesség, szerencse hármas mellett bejön az idő, a becsület és a nemezis pont. Ráadásul a kötet azon kevesek közé tartozik, melyben az élelmiszerkészlet jojóként ugrál föl-le. Ráadásul egy igen érdekes döntés nyomán még két tulajdonságodat is tovább növelheted a kockadobások után! Szóval rengetegmindent kell nyomon követni. Egy kicsit talán még túl sok mindent is! A legnagyobb probléma az eltelt idővel lesz, mivel gyakrabban kell majd változtatnod, mint a leggaládabb kisbaba pelenkáját. De most komolyan, kis túlzással minden második fejezetponton! De nem ez a legrosszabb része az új szabálynak között, hanem -- hacsak nem töltöttél el valami kegyetlenül sok időt az utazással -- hogy szinte semmi kihatása nincs a történetre!

A becsület követése jóval kevésbé bosszantó (csupán háromszor kellett módosítanom), ugyanakkor nem egyszer ki tud húzni a csávából. És nem csak hasznos ezt feljebb tornászni, de némileg kielégítő is, mivel csak úgy tudsz javítani rajta, ha tisztességesen cselekszel. A nemezis pontok épp ellentétei a becsületnek, ha egy mód van rá, nem akarod ezt növelni (egyetlen kivételtől eltekintve). Gyakorlatilag azt jelzi, hány ellenséged tud a küldetésedről, és ha túl magasra nőne, halott vagy! Egyébként egyetlen olyan alkalmat találtam, amikor csökkenteni lehet az értékét. Ahogy azt már mondtam, az élelmiszerkészletet folyamatosan módosítani kell, és még így is csak nagyon kevés életerő pontot lehet visszanyerni ezeknek köszönhetően. Nem tudom, hány adag élelmet ettem pontosan e küldetés során (ami a történetben több hétig is eltartott), de három tucatnyit biztosan. Micsoda mohó hős!

A könyvnek jóval több erőssége van, mint gyengéje, különösen tetszett például az, hogy kevés azonnali halál van benne, és sok 'ha' és azonban. Tehát ha nem rendelkezel egy adott tárggyal, talán bajban találod magad, de valószínűleg lesz lehetőséged más módon kimászni belőle. Ez azt sem jelenti, hogy nem tudsz szorult helyzetbe kerülni: mire összefutottam a Főpappal, még 14-es Támadóerőm, 19-es életerőm és 10-es szerencsém volt. Mikor végeztem vele, már csak 1 életerőm maradt!

A könyv hangulata kiváló, tényleg úgy érzed, hogy te magad küzdesz az ellenfeleiddel, akik ráadásul jókora túlerőben vannak veled szemben. Ezt a magával ragadó érzést erősíti tovább az, hogy folyamatosan jelen van az Éjsárkány és annak követői. Ha hozzáveszed azt, hogy a végső csata előtt többféleképp is le tudod gyengíteni, akár még az előtt is, hogy találkoznál vele, nem tudsz nem arra gondolni, hogy egy rendkívül hatalmas, ősi és rendkívül erőteljes ellenféllel van dolgod.

Ami a könyv hangulatát illeti, úgy érzem, külön ki kelle emelnem a Sárkány ,,élő'' vackát, ami nagyon beteg, egy kicsit torz és a velejéig romlott! Már több alkalommal is megjegyeztem, hogy a könyvben van néhány különös dolog. Íme még egy: a Támadóerő elég rendesen meg tud nőni! 11-el kezdtem, és mire az Éjsárkányig jutottam, már 19-re nőtt! Persze még ekkor sem szabad azt hinni, hogy könnyű lesz elbánni a bestiával, a győzelemhez nem lesz elég egy éles kard és egy jó páncél. Hihetetlen elégedettség vett erőt rajtam, amikor végre sikerült csatába szállnom és végeznem ezzel az őssel, a többi könyvben még csak hasonlót sem éreztem. Végül egy figyelmeztetés: az Éjsárkány a legerősebb teremtmény, amivel bárki is találkozott KJK könyvben. Valami olyanról beszélünk, ami nem fél senkitől és semmitől. Az igazat megvallva ez nem teljesen igaz, van egyetlen dolog, amitől fél, de neked kell rájönnöd, hogy mi az...
Értékelés: 7.5 / 10
Az Éjsárkány beragyogja a napodat!

Hogy melyik az a gonosz Sárkány, amitől az összes másik is retteg? Természetesen az Éjsárkány. Jobban belegondolva ez egy olyan Sárkány, amivel társai nem küzdenek meg. És valakinek mégis szembe kell vele szállnia. És ez a valaki TE vagy!!!

Keith Martin utolsó előtti kísérlete finoman szólva is igazán lehengerlő. Az Éjsárkányban egyetlen kérdést teszel csak fel: "Ki ez az Éjsárkány?" És amikor látod, hogy a Sárkánykonklávé többi résztvevője rettegve húzódik hátra, csak még jobban felébred benned a kíváncsiság.

Problémát okozhatott volna, hogyha az Éjsárkány egy béna ellenfél. De nem az. Ha egy ellenfél 17-es ügyességgel és 32-es életerővel rendelkezik, az nálam már a durva kategória. És ha sikerül végül legyőznöd, és azt hiszed, hogy véget ért a könyv, nos, kedves zarándokom, még nem ismered eléggé Keith Marting. A végén ugyanis még van egy meglepetés, amitől az Éjsárkány egy igen figyelemre méltó regénnyé válik. Ha ki kellene emelnem a legnagyobb hibáját, azt mondanám, hogy egy kicsit hosszúra sikeredett. Csak egy kicsit. De hé, hány tökéletes Kaland, Játék, Kockázat könyv létezik? Akárhogy is, ezt az apró hibát leszámítva az Éjsárkány egy olyan mű, ami tutira a sorozat élvonalába tartozik.
hr
© [törölt felhasználó]
2019. november 6. 16:05 | Válasz erre | #37
© AXE
2019. november 3. 08:14 | Válasz erre | #36
Sziasztok!

Rohadtul bírom amikor a Titán Bajnoka lelkiismeret-furdalást kap egy hátbaszúrástól(nem egyedi a könyvbéli eset,előfordult már máskor is).

Üdv:AXE
© twillight (Kövérorr)
2018. december 4. 21:12 | Válasz erre | #35
Ez még mindig nem volt meg?
[url=http://outspaced.fightingfantasy.net/SVG_Flowcharts/ff52.svgz]FF flowchart[/url]
© AXE
2018. december 4. 19:28 | Válasz erre | #34
Sziasztok!

A 140,105végzetű halálpont elérési útjára lennék kíváncsi.A segítséget előre is köszönöm!

Üdv:AXE
© AXE
2018. november 1. 21:00 | Válasz erre | #33
Sziasztok!

A70.,105.,valamint a336.fejezetpontokat honnan lehet elérni?

Üdv:AXE
2016. július 18. 20:04 | Válasz erre | #32
Örülök, hogy ennyi idő elteltével is örömet tud okozni a kötet. [smiley]c2038[/smiley]
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
© Ravnos
2016. július 18. 16:17 | Válasz erre | #31
Most "olvasom" újra a könyvet, és hát ezen nagyon felkacagtam: "Egy nagy adag bűzös dohánylevelet köp a fedélzetre; most már tudod, miért kell annyit súrolni!" (394fp)! [smiley]beka3[/smiley]
© twillight (Kövérorr)
2015. október 12. 17:16 | Válasz erre | #30
Csúcspontok:
- egy hónappal az után hogy láttál egy ábrát, seperc alatt feltetoválod saját magadnak ÉS MINDENKI BESZOPJA. Nyilván.
- az Ultimate Végigjátszásommal ugye van egy kis előnyöm bárki máshoz képest. Namost itt van egy hasonmás, akinek hátránya nem csak hogy szerencsét nélkülözi, de a varázstárgyakat is. Nos, nekem +11 támadóerőm van csak varázstárgyakból... Automatikus győzelem.
Ja, és olyan cuki a könyv hogy nem ragaszkodik hozzá hogy a könyvben megtalálható varázskard legyen nálam ;P
- nem semmi a 120%-os alkohol XD

Amiért kár: a szekta tornyába be lehet jutni bármiféle információ megszerzése nélkül is.

PS: A fullos út: Konklávé -> Vért -> Ismater -> Carnex -> Álomidő -> Pajzs -> Kard
A játék legnehezebb része a Nemezis-pontok szintentartása, ugyanis az a kulcsa mindennek.
© twillight (Kövérorr)
2015. október 11. 20:44 | Válasz erre | #29
Hú anyám, borogass.
Ezt a keresztbebejárós fraktálhálót mint powergamer kibogozni szép művészet lesz...
2014. január 17. 20:34 | Válasz erre | #28
Ez egy csúnya benézés volt a részemről, ezért ily módon vezekelnék miatta. Karaktergenerálásnál, miután kidobtuk az értékeket – lévén híres, sokat tapasztalt kalandozók vagyunk –, lehetőségünk van a három fő tulajdonság közül pontosan kettő tovább növelésére. A lehetőségek a következők: az életerőt növelhetjük 2 ponttal, az ügyességet növelhetjük 1 ponttal (de csak maximum 12-ig), a szerencsét növelhetjük 1 ponttal (de csak maximum 12-ig).
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
2013. november 16. 22:53 | Válasz erre | #27
[smiley]nevetes2[/smiley]
© AXE
2013. november 16. 21:25 | Válasz erre | #26
[spoiler2]34.

Az ogre fütykösével hatalmasat csap a hátadra; vesztesz 3 Életerő pontot.[/spoiler2]
Jó nagy szerszáma lehet.[smiley]nevetes1[/smiley]
© runner
2013. október 24. 17:55 | Válasz erre | #25
Ezt most a Zagor.hu füzetek rendelésre érted?
Az 5. szám ingyenes csak könyvrendelés mellé.
A főhős Te vagy!
© AXE
2013. október 24. 17:48 | Válasz erre | #24
Sziasztok!
Most tűnt fel nekem,hogy a füzetek a postaköltség ellenében ingyen vannak.

Üdv:AXE
2013. október 14. 22:47 | Válasz erre | #23
Szerintem jól döntöttél:)[smiley]wave[/smiley]
© AXE
2013. október 14. 19:46 | Válasz erre | #22
Akkor legyen az Éjsárkány+
2013. október 14. 19:32 | Válasz erre | #21
Mindenképpen az Éjsárkány!!!!
© killmaster (Savanyúhas)
2013. október 14. 19:16 | Válasz erre | #20
Egyértelműen az Éjsárkány! Színvonalasabb is, és a sztorija is érdekesebb! Amikor online játszottuk, volt vérfürdő de rendesen! Igaz a végére kifogytunk mindenből. Észnél kell lenni, mert csúnya dolgok történhetnek a kalandorral, aki szembeszáll egy ilyen fenevaddal csak karja erejében bízva...[smiley]hung[/smiley]
© AXE
2013. október 14. 15:42 | Válasz erre | #19
Sziasztok!
Javaslatokat kérek,ki nyerje a novemberi Éjsárkány-Sötétség Tőrei párharcot!

Üdv:AXE
© Ravnos
2013. augusztus 27. 22:41 | Válasz erre | #18
Vannak még hasonló könyvek az ételfogyasztással kapcsolatban. Jól látod, ha utasít, hogy egyél egy adag élelmet az csak életfenntartás és nem szabad életerő pontot visszaadni magunknak. Viszont ha már nincs élelmed akkor le kell vonni!
2013. augusztus 1. 20:35 | Válasz erre | #17
Még csak most olvastam de a történet ma is megállja a helyét.Nem unatkoztam a kaland során,mert sok érdekes hely és tárgy volt benne.Amúgy a tanmesterhez nem kell visszatérni ha már nálunk az amulett!
[spoiler]--289--![/spoiler]
2013. március 25. 07:01 | Válasz erre | #16
Nagy adag kitartást hozzá![smiley]wave[/smiley]
2013. március 24. 23:31 | Válasz erre | #15
Az első rendelésem első könyvének ezt választottam,és vegyes érzelmeim vannak. Ahogy már előttem is említették talán a kevesebb több lett volna.A Démonlovagok ehhez képest legalább 600 fejezetpontosnak tűnik.

Az eleje nagyon ígéretes volt teljesen magával ragadott a titokzatos szürke,és feketeruhás emberek felbukkanása,az informátoraim kiiktatása stb.Aztán picit laposabb lett a három mágikus tárgy felkutatásánál. Ebből sztem elég lett volna kettő,úgy hogy az a kettő viszont mindenképp kell.A piacon sikerült olyan baromságokat bevásárolnom ami szinte semmire nem jó![smiley]buck[/smiley] Ja,és az aranyból is kifogytam egyszer! (nem lennék jó miniszterelnök[smiley]vigyor3[/smiley] A Carnex-es rész nagyon tuti,ez a legjobb része a könyvnek szerintem. A tanmesteres dolog kicsit erőltetett nekem a beszélő macskával,meg
az álomkörúttal,de hát ízlések és pofonok.A vége megint jófajta bár valóban ki lehetett volna jobban dolgozni az utolsó küzdelmet.Az éjsárkány pontjai valóban meghökkentőek,de addigra nekünk is 17-18 körül KELL hogy legyen az ügyességünk,arról nem beszélve hogy ha eléggé alaposak vagyunk mindenféle pontokat le kell vonni szegény párától.

-A \"mérges\" dolog a harcban sztem felesleges volt.
-Az időből gyakorlatilag nem lehet kifutni,és ha eléggé alapos vagy nem sok jelentősége van a végén.
-A becsületpont okés volt,a nemezis pontok nálam szintén a felesleges kategória.
-Én nagyon szeretem a rejtvényeket,és a számolgatást de felesleges sztem ez a \"szorozd össze és aztán adj hozzá majd oszd el\" dolog hiszen ha valaki megszerezte az infót akkor már az nem fog okozni problémát hogy azt felhasználja. Itt az info megszerzésének kell nehéznek lennie,nem az azt követő számolásnak.

Egy amatőr kérdés: ha azt írja hogy \"adj 2-őt az eltelt időhöz,és meg kell enned egy adag élelmet\" akkor elvileg ilyenkor nem növekszik az életerőd csak \"szinten tartod\" magad?

Összességében nem rossz könyv,de most komolyabb feladatok várnak rám! Holnap kezdem a Pusztítót...
© Ravnos
2012. június 9. 11:14 | Válasz erre | #14
Az egyik hiba nem is hiba! A 18-nál a könyvbeli 161-re kell lapozni, ami ki lett téve jónak (141) az nem jó!
© Anry
2011. július 16. 01:43 | Válasz erre | #13
A 186-os pontnál is ugyanez a hiba (8-as helyett 32. van).
© Anry
2011. július 12. 07:45 | Válasz erre | #12
A 288-as fejezetpontnál van egy elszámozás.
A Carnexbe vezető út a 32-re visz, holott a város a 8-as pontnál tűnik fel. A 32. már maga a városba bejutás egyik 8-asnál kiválasztott lehetősége, a blöffölés.
© killmaster (Savanyúhas)
2011. június 7. 20:26 | Válasz erre | #11
Hát ez volt az a könyv amit online játszottunk Ntomi oldalán. Emlékszem elsőre eljutottunk a sárkányig és amikor megláttam a pontjait, hát azonnal harakiri volt! Maga a könyv nekem is bejött, bár elsőre ez az álomvilágbéli kirándulás, kissé furcsa volt. Furcsa, hogy épp ott nem jártunk ahol kellett volna... Szinte minden ellenfélnek akad valami jóféle képessége, de legalább kaja volt bőségesen! (Igaz fogyott is rendesen a kaland során!) Ami a fordítást illeti én nem vettem észre orbitális hibákat, apróbbak pedig szerintem mindegyikben akadnak! [smiley]bee1[/smiley]
2011. június 7. 15:56 | Válasz erre | #10
Spoiler!

Kivégezve!

Keveslem a topichoz írt véleményeket, többet érdemel a könyv.

Kövezzetek meg, de szerintem egyáltalán nem nehéz könyv, sőt mit több, maga az Éjsárkány is piskóta - persze akad benne egy-két komolyabb ellen is!
Természetesen ez csak akkor érvényes, ha normálisan végigjátszottuk a könyvet.
Amúgy nagyon jó könyv, jó történettel, kellemes hangulattal és kemény, férfias küzdelmekkel. Bár a Visszatérés egy kicsit jobban tetszett, azért az itteni pontokban sem voltam gonosz, pedig lehettem volna!

Borító: olyan, mint maga a könyv: az egyik legjobb Zagor.hu-s, és az egyik legjobb FF-es. Egyszerűen zseniális, még így is, holott az eredeti sötétebb.
Fordítás: FireFox említette nekem, hogy nem teljesen elégedett ezzel. Nos szerintem maga a fordítás jó, de amiben tényleg lehet valami, az a mondatok összerakása, illetve a rengeteg szóismétlés.
Kiadás: eddig ez az egyetlen egy könyv, ami egy kicsit alulmarad a már megszokottaktól - legalábbis az én példányomban, ugyanis kb. a 180-220-as fejezeteknél - a könyv közepe - nagyon kellett vigyázni, mert olyan, mintha kiesnének a lapok. Pluszba a gerincen lévő fólia is meggyűrődött egy kicsit.
Ezektől eltekintve szép.
Képek: zseniális Tony, rajzoljon még sokat!

18-141-ra
347-felcsapódok
169-lapozz
háttér-fog(d) ezt a kulcsot

Már maga az Éjsárkány, mint név is telitalálat szerintem, hiszen, ha a maga 40 méterével elénk áll/száll, akkor bizonyára sötétbe borul körülöttünk minden. Viszont hiányérzetem volt, szerettem volna többet megtudni róla, pl: Istenek Háborúja stb...
Kicsit haragszom az íróra, mert ezzel is bizonyított, hogy tud írni, és ebben is megmutatkozott a humora - óriásevés, mint lehetőség -, de ennek a könyvnek is legalább 500 fp-osnak kellett volna lenni, ugyanis eléggé kidolgozatlan. Valószínű a kiadó szabta ezt meg. Jobban megerőltethette volna magát, mert a legtöbb fejezetpont szépen megfogalmazott, de számtalanszor 2-3 mondattal "letudott" minket.
Elég hamar be lehet adni a törülközőt, ha nem vigyázunk. Jó sok nehéz csata van benne, de nekem 18-as volt az alap Támadóerőm, míg a főellen Ügyessége csak 15, nem is csoda, hogy csak egyszer sebzett meg. Erősebb ellenfél a Főpap és az Álomsárkány még. A végső ellenfél, a sárkány koponyája is lehetett volna sokkal erősebb, hiszen legalább két mágikus tárgy nálunk van, erre lehetett volna figyelni.
Tetszett még a Tanmesteres "álmos" rész, érdekes volt. Kis apróság, de nem tetszettek a piaci választékok, gyakorlatilag egy és ugyanazok voltak, csak drágábban.

Ami még nem tetszett az az előző hozzászólásomból ki is derült.
Én négyszer vágtam neki a könyvnek.
Elsőre semmi gond nem volt, csak elsőnek sikerült a Ködkriptákban meglelni a kardot, ami nekem nem tetszett, így újból kezdtem, persze ez hülyeség volt, mert csak simán vissza kellett volna lapoznom.
(Tudom, ez most bugyután hangzik, de én úgy szeretek kijátszani egy könyvet, ha minél több fp-t olvasok el, én ilyen vagyok).
Másodjára az alább említett problémám volt. Nagyon egyszerűen megoldottam: Rentarn-Ismater-Konklávé-Carnex-Tanmester-Vért-Pajzs-Kard-Sárkány útvonal volt.
Ez az ami számomra visszavett a hangulatból, le kellett volna tesztelnie ezt az írónak. Illetve nekem az volt a célom, hogy legyen meg a Hegyfokok Könyve, majd a kriptákban találkozzak a Törzsfőnökkel. Persze utólag rájöttem, hogy ez felesleges, mert anélkül is meglehet a 3 Becsület pont, így jó lett volna a lenti út is. Mindkét olvasásnál 12-es Ügyességem volt[smiley]crazya[/smiley]
Harmadjára a kocka miatt meghaltam, de negyedjére sikerült is szimpla 10-es Ügyességgel, igaz, nyertem is hozzá egyet.
Az Ép miatt nem nagyon kellett aggódnom, mert elég könnyen szerezhettem hozzá utánpótlást, a végére maradt egy rakat.

Összességében: ez egy nagyon jó könyv, ajánlom mindenkinek, és köszönöm a vele járt munkát!
2011. június 3. 15:31 | Válasz erre | #9
Spoiler:
Találtam egy bakit: az én útvonalam Rentarn-Ismater-Konklávé-Pajzs-Carnex-Tanmester volt.
Onnan tovább folytattam a vért keresését. Meg is lett és mivel meg akartam szerezni a kardot is, azt a lehetőséget választottam. Igen ám, de megint találkozok a tanmester macsekjával, holott ott már voltam.
Mit tegyek?
Simán folytassam a 2-es pontnál?

Köszönöm
© Anry
2011. március 21. 07:42 | Válasz erre | #8
Kivégezve.. :)

Nagyon tetszett ez a könyv. Szép nagy teret járhatunk be, változatos terepekkel és randalírozhatunk nem egy városban is. A vége lehetett volna kicsit hosszabb (bár akkor a 400-as fejezetpont biztos nem maradt volna tartható; kicsit olyan érzésem volt, hogy az éjsárkány tulajdonképpen egyfajta "középkori alien", ezért is örültem volna annak, ha ez a rész bővebb kifejtésre kerül.

A szörnyeket illetően valóban elszaladt a ló egy kicsit a szerzővel, szinte nincs is különleges képesség/módosító nélküli ellenfél, ahogy előttem is írták.
© FeroxX
2010. július 20. 15:45 | Válasz erre | #7
Tegnap hajnalban végeztem ki a könyvet.. hááát én bírom Keith Martin-t, de szerintem itt kicsit elvetette a sulykot az ellenfelek erősségével és mennyiségével.. bár még csak nem is kockáztam, de már csak olvasva is kb lehetetlennek tűnő feladatnak látszott eljutni nem félholtan a sárkányig.. és akkor ő meg ott van a 17-es ügyességével :D (régen minden könyvet kidobáltam kockával kiskoromban, szal van azért elképzelésem róla, hogy mi számít erősnek) szinte mindegyik ellenfélnek van valami extra 3ÉP-s sebzése, vagy mérgez, vagy varázsol vagy 3-an támadnak meg egyszerre vagy anyám tudja :D szerintem kegyetlen.. gondolkozom rajta, hogy kijátszom dobókockával is már csak puszta kíváncsiságból.
oké ott van a kard-vért-pajzs-tükör, meg az italok amik segítenek, de még ezekkel együtt is irtó neccesnek éreztem.
am meg összességében tényleg jó könyv, de szerintem egy kicsit kevesebb helyszínnel jobb lehetett volna. kicsit az az érzésem vele, hogy mindent akart, de végül is semmi sem lett, mert hiába járunk be hatalmas területet, nincs egyik helyszín se túl mélyen kidolgozva.
illetve engem az ellenfelek előtti dobókockás extra harc szabály részek leírásai mindig kizökkentettek a hangulatból. illetve sok helyen hiányoltam további döntési opciókat is.
2010. július 13. 09:36 | Válasz erre | #6
Egyetértek az előttem írókkal, szerintem is az egyik legjobb könyv. Kerek történet, komplikált küzdelmek, csodálatos nyelvezet.
Köszönöm!
© killmaster (Savanyúhas)
2010. április 14. 23:58 | Válasz erre | #5
Benne van a szövegben! Bár itt fokokról beszélünk százalék helyett! (Egyébként a tanmester macsekja ad neked ilyen pálinkát /120 fokos/! Érdekes módon a Tüzes víz áruházban nem beszélnek erről! Viszont ha leitatod az ellenfeledet, azt a bősz óriást, könnyebben végezhetsz vele!)
© balee
2010. április 14. 23:21 | Válasz erre | #4
Azt honnan lehet tudni, hogy a pia, ami kell a pajzs megszerzéséhez hány százalékos?

Direkt visszalapoztam a boltos részhez, de ott nem találtam, bár lehet, hogy csak én voltam béna.
© CatDog
2010. április 1. 12:46 | Válasz erre | #3
Szerettem ezt a könyvet régen is, és most, hogy lefordítottátok magyarra ismét bele lapozgattam. Újra nem csalódtam benne.

Előny.:
-Hosszú és részletes fejezetpontok
-Eltalált sztori, egyáltalán nem unalmas és szinte abbahagyhatatlan

Hátrány.:
-Talán túl egyszerű eljutni a Sárkányig, persze őt megölni még a három mágikus tárgy segítségével sem piskóta
(Több hátrányt nem igen tudnák felróni)

Összeségében nálam 9/10
© killmaster (Savanyúhas)
2010. március 25. 22:27 | Válasz erre | #2
Több fórumon is írtam talán, jól eltalált könyvről van szó. Sok ellenfél, egy rakat csapda, versenyfutás az idővel, és még becsületesek is legyünk. Nem könnyű egy kalandozó élete. Leginkább az tetszik benne vannak alternatív utak is, el lehet jutni a sárkányhoz némi küzdelem árán, de legyőzni egy ilyen bestiát? Hát nem könnyű feladat...
© runner
2010. február 23. 20:49 | Válasz erre | #1
Elkészült az Éjsárkány.
A főhős Te vagy!