Amikor a világ formálódott, sok ezer évvel azelőtt, hogy az első emberek Khul földjére léptek volna, Allansiát és Khult egy keskeny földhíd kötötte össze, amely később, ahogy a két kontinens távolodni kezdett egymástól, szigetek láncára szakadt szét. A századok során a világ arculata rendkívül megváltozott errefelé, a szigetek többsége a tenger alá került, ezáltal egyre erősebb áramlásokat keltve, és létrehozva az Allansiát és Khult elválasztó Viharok Óceánját, amelyet teljességgel lehetetlen áthajózni. Számos legenda és valószínűtlen tengerésztörténet fűződik a khuli átkelésekhez, beleértve hajmeresztő történeteket különféle Tengeri Óriásokról, akik kiemelkednek a vízből, hogy teniszpálya nagyságú pikkelyes kezükkel labdázzanak egy kicsit a hajókkal, vagy a még sokkal nagyobb manta-rájákról, melyek a víz felszínén siklanak, és időnként kissé kiemelkednek a vízből, hogy hatalmasra tátott szájukba halak tévedjenek – vagy éppen pórul járt hajók! Akármi is igaz ezekből a történetekből, annyi bizonyos, hogy igencsak kevés tengerész kockáztatná valaha is az életét az Allansiából Khulra való átkeléssel.
Khult az Óvilágtól elválasztó Kígyók Óceánján békésebbek a vizek, de mivel az Óvilág országaiban sokkal kevesebb a tengerjáró ember, így ennek az útnak sokkal kevesebbszer vágtak neki. Akik tudnak Khul létezéséről, sokat hezitálnak, mielőtt megkísérlik átszelni a Kígyók Óceánját, amely – neve ellenére – nem rejt túl sok veszélyt tapasztalt tengeri medvék számára. – A khuli átkelés akkor válik csak bonyolulttá, amikor az ember végül célhoz ér, mivel a kontinens keleti fele sziklás, hegyes, és néhány valódi kikötője távolabb fekszik az északnyugati és a nyugati partok mentén.
Egy maroknyi allansiai tudós, aki valamit is tud Khul történelméről és földrajzáról, Sötét Kontinensnek nevezi e vidéket, habár közülük csak néhányan képesek pontosan meghatározni, miért is van ez így. Nevét valójában a lakott területek külseje után kapta, ahol is a köveknek és a földnek nagyon sötét, fekete színe van, másrészt a Káosszal vívott hatalmas háborúról, mely Khul középső részén játszódott le, miközben Allansia a Varázslók Háborújának véres szorításában vergődött. Később vissza fogunk térni a Gonosz Elleni Háborúra és az Emberiség Csatájára. Most elégedjünk meg annyival, hogy minden Khulba induló kalandornak tartania kell a Káosz Pusztáitól és a Csatamezőktől.
Itteni helyszínek
- Birodalmak:
- Délvidék (Khul)
Tavak:Települések:
- Hachiman
Hegy(ség)ek:Települések:
- Kelios
- Taralak
- Ximorani Protektorátus
- Király Országútja
- Ariona-öböl
Szigetek:Települések:
- A Csatamezők
Települések:
- A Káosz Pusztái
- Dárdanyél-síkság
Tavak:
- Scythera Sivatag
Települések:
- Beltenger
Szigetek:Települések:
- Déli-tenger
Szigetek:
- Ezüst-tenger
Folyók:Öblök:Szigetek:Települések: