|
Fantázia Harcos sorozat:
Információk:
Író: |
Keith Martin |
Magyar cím: |
Lopakodó Lelkek |
Eredeti cím: |
Stealer of Souls |
Fordító: |
Serflek Szabolcs |
Puffin: |
34. – 1988. július. |
Új Vénusz: |
10. – 1993. |
Borító illusztrátorok: |
Russ Nicholson és Gál László |
Belső illusztrátor: |
Russ Nicholson |
Térkép illusztrátor: |
Leo Hartas |
Helyszín: |
Titán, Végzet szigete |
Fejezetszám: |
400 |
Hátsó borító leírás:
Kemény, tapasztalt kalandozó vagy. Amikor meghallod, hogy Vanestin varázsló megbízatásának teljesítésével dicsőséghez és gazdagsághoz juthatsz, egy percig sem habozol! Ám Titánia számára a hírnév és a gazdagság nem annyira fontos, mint az ország puszta léte; ha ugyanis nem jársz sikerrel, a Lopakodó Lelkek elárasztják a világot. Mordraneth és kreatúrái félelmet és pánikot terjesztenek mindenhol, ahol csak megjelennek. Titánia végveszélyben forog! Ezzel kell hát szembenézned - hiszen TE vagy az egyetlen, aki szembeszállhat a gonosszal!
Két kocka, egy ceruza és egy radír: ez minden, amire szükséged van, hogy belevágj ebbe az izgalmas kalandba. A harc szabályai részletesen ki vannak dolgozva, a kalandlapodon pontosan nyilvántarthatod a szerzett dolgokat és a veszteségeidet is.
Rengeteg veszélyen kell átvágnod magad, és a siker egyáltalán nem garantált. TE döntöd el, melyik utat választod, mekkora veszélyt vállalsz, és milyen ellenfelekkel küzdesz meg. Sokszor nem marad más választásod, mint ölni, különben téged ölnek meg!
[b]Design[/b] A cím nekem nagyon tetszik, bár elég kevéssé utal a sztorira. Gál László munkája a borítón szintén egyedi, de az meg már egyáltalán nem utal a sztorira.
[b]Illusztráció[/b] Érdekesen rajzol ez a Russ Nicholson, annyiféle stílusban, hogy azt hinné az ember a képeket nézve, hogy azokat legalább három különböző személy alkotta (tessék pl. összehasonlítani a 25. és a 75. fejezet rajzát). Nagy átlagban véleményem szerint elég gyengék a munkái, néha teljesen elhanyagolja a részletes ábrázolást és csak "odavág" valamit (pl. 10., 52., 343.)
[b]Háttértörténet[/b] Jaj-jaj… megint egy gonosz mágus, aki világuralomra tör…? Annyi a változás, hogy itt a feladatunk eredetileg csak egy varázsló kiszabadítása a fogságából, de azonnal tudja mindenki, hogy a végén úgyis nekünk kell majd likvidálni a főnököt is.
[b]Eredetiség[/b] Semmi.
[b]Kihívás[/b] Még [i][url=http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=2]A tűzhegy varázslójá[/url][/i]nál is könnyebb. Ha sehol sem állunk meg, semmilyen információt nem szerzünk meg, és egy varázstárgyunk sincs, még akkor is simán elvégezhetjük a küldetést.
[b]Főgonosz[/b] Mordraneth a sablonosság csúcsa. Néha beszól nekünk útközben és sátánian kacag utána… aztán meg kiderül, hogy egy nagy nulla (csak az illúzió varázslatokban van otthon).
[b]Rendszer[/b] A rendszer a szokásos, bár érdekesség, hogy három varázslatot sajátítunk el a játék fele után. A szokásos Ügyesség/Szerencse/Életerő helyreállítások mellett van olyan még, hogy Illúzió Kioltása, meg Félelem Kioltása. A gond az, hogy a könyv semmiféle magyarázatot nem ad arra, hogy a kiszabadított varázsló miért úgy tanítja meg nekünk a varázsigéket, hogy azokat csak egyszer tudjuk használni.
[b]Hangulat[/b] Szerény véleményem szerint ennek a műnek semmi hangulata nincs. Tipikus bóklászás a földalatti folyosókon, ellenfeleink végig futószalagon gyártott kreatúrák lesznek (orkok, goblinok, csontvázak tömkelege), minden eredetiség hiányzik belőlük (na jó, itt van például a dagadt, nyálkás, lebegő, gömb alakú Diadron, de bár ne lenne, mert a képét látva inkább röhögőgörcs tőr rá az emberre, mint félelem…). A csúcs pedig a ránk támadók között Horatius, a fogfájása miatt agresszívvá vált patkány. Ennél nehezebb mélyebbre süllyedni…
|
|