Zagor.hu
Zagor.hu fórum
2 – A Tűzhegy Varázslója
BejelentkezésElfelejtett jelszó
Gondolatok a könyvről (5)
© Nheil
Minden KJK öregapja ez a könyv. Nehéz ettől a ténytől függetleníteni a pontozást. Mert Jackson és Livingstone itt alkotta meg a világot, a szabályrendszert, a tárgygyűjtögetősdit, a bal/jobb, észak/kelet stb. tulajdonképpen szerencse alapú közlekedést.
Istenigazából nem annyira kreatív ez a történet, hiszen egy teljesen sablonos dungeonözést kínál, de megvan ennek a még kissé kiforratlan kalandnak is a bája. A szörnyek nagyon könnyűek, egyáltalán nem fontosak a magas kezdőértékek. Rengeteg a visszatöltési lehetőség is. Meghalni nagyon nehéz, de ez nem is baj, hiszen a többi könyv többségében ezt bőven pótolják.
Az ideális útvonalat is elég könnyű megtalálni, tehát minden adott, hogy sikerélményünk legyen a kalandban.
Összességében egy könnyed kaland, nagyon jó kiindulási alap a KJK-k világába. Bár valószínűleg nem sok ember kezdte pont ezzel a történettel (én is viszonylag későn futottam bele).
Összességében ez az úttörő könyv nálam megérdemel
10/7,5 pontot.
 
[b]Borítóterv[/b]
Mivel ez volt Steve Jackson és Ian Livingstone első kalandjáték-könyve, szépnek nevezhető a borító, itt még nem nagyon kötekednék, bár a gonosz varázslónak eléggé ilyen „károlybácsis” kinézete van…aki nézte a Frakk című rajzfilmsorozatot, azoknak mondom. Az a csillagokkal kirakott ruha meg…mintha valami jelmezversenyre varrta volna neki a mamája. A borító különlegessége, hogy ez az egyetlen narancssárga gerincű könyv – minden további kötetnek más a színe.

[b]Grafikák[/b]
Igen szépek és aprólékosak, sőt, a feliratos grafikákat még magyarra át is ültették, ami aztán tényleg ritkaság.

[b]Történet[/b]
A legsablonosabb alap – kincsvadászok vagyunk, és a Tűzhegyben lakó gonosz varázsló kincseit kell megkaparintanunk. Ez eddig elég könnyűnek hangzik, viszont a varázsló kincsesládájához 3 különböző kulcs kell, ezeket kell megtalálni az útvesztőben.

[b]Nehézség[/b]
Első kalandjáték-könyvhöz méltóan eléggé könnyű. A szörnyek, egy-két kivételtől eltekintve (például a tűzokádó sárkány vagy a vámpír) könnyen elpusztíthatóak, ha az ember egy kicsit is óvatos, kikerülhet minden nagyobb veszélyt. Ami nagyon fontos viszont, hogy legyen meg minél több kulcsunk, ugyanis 3 különböző kulcsot kell összeszedni a játék végére…aha, csak éppen az nem tisztázott, hogy melyik az a három…szóval viszonylag könnyű a játék.
Megjegyzés: Hallottam olyan kiadásokról, amik félrenyomtatási hibából kifolyólag végigjátszhatatlanok. Valószínűleg az első eresztés lehetett, nem tudom, van-e még belőle, de ha találtok ilyet, ne érezzetek lelkiismeret-furdalást, lapozzatok egyből a könyv végére.

[b]Főellenség[/b]
Ki más lehetne, mint Zagor, a Tűzhegy Varázslója. Gyakorlatilag semmi mást nem csinál, csak ide-oda teleportálgat, és nyomja a süket szövegét. Még karddal is könnyű elpáholni, hát ha még az ember belehajítja a kártyáit a tűzbe…

[b]Ami tetszett[/b]
A Tűzhegy helyszínei eléggé változatosak, annak ellenére, hogy a barlangászás-érzés mindvégig kitart. Van csónakház, bányászati terület, föld alatti folyó homokpartokkal, és ahogy haladunk előre, szép, díszes folyosók is. Van elég élettöltő tárgy, akadnak csodafegyverek is, és teljesen haszontalan tárgyak – ez így van jól. Ne csak hasznos eszközökből, vagy csak kacatokból álljon a repertoár. Az erős ellenségeknek mind van gyenge pontja, vagy van speckó módszer, amivel könnyebben legyőzhetőek. Különösen tetszettek a különleges szereplők a játékban, mint a Wight, vagy a földalatti folyó titokzatos lakója, aki megköszöni, ha a vízbe ejted a kardodat.
Érdekesség, hogy ennek a kalandkönyvnek később 2 folytatása is lett.

[b]És ami nem[/b]
Lehet, hogy csak én vagyok ilyen aberrált, de fájlalom, hogy elég kevésszer lehet a könyvben meghalni (azon kívül, hogy küzdelemben megölnek). Szóval elég kevés a halálpont, vagyis az olyan pont, ahonnan már nem tudsz sehová lapozni, mert kalandod véget ér. Összesen kb. három ilyen van…ha a vámpír szemébe nézel, ha elkap a Ghoul, és ha a kardoddal elkezded csesztetni a varázsló kincsesládikáját. Ezenkívül…egy idő után eléggé unalmas a teljesen hasonló alagutakban bolyongani. Mindegy, a friss kezdőknek tetszeni fog a könyv, a veteránok pedig eléggé „nocsak” pillantással fogják méregetni…
Ja, és egy gyors kérdés a végére…amikor a négy zombival találkozom a szerszámkamrába, mi a fenéért kezdem el tapperolni saját magam, hogy megsebesültem-e!?
© SangForrás
 
[b]Design[/b]
Hát… érdekes. Maradjunk annyiban, hogy első kiadványnak elmegy, kedvcsinálónak jó. Bár az a sárkány a borítón inkább egy keleti típusra hasonlít, mint egy klasszikus fantasy tűzokádóra (amilyennel a játékban is meg kell küzdeni).

[b]Illusztráció[/b]
A legtöbb nagyon gyenge (pl. a sárkány és maga a varázsló is borzasztó sután néz ki), talán csak a 336. fejezet rajza a kivétel, de összességében azért megadják a hangulatot. A csúcs a mélypontban a 326. fejezet (a kulcs a falon).

[b]Háttértörténet[/b]
A legősibb sablon: kincsre éhes kalandorként nyomulunk be a labirintusba.

[b]Eredetiség[/b]
Semmi. Az égvilágon semmi. De első alámerülésre a fantasy világába megteszi.

[b]Kihívás[/b]
Az első kaland játék könyv egyben talán a legkönnyebb is. Egy közepes képességekkel felruházott karakter is gond nélkül, sőt, röhögve végigfut a labirintuson. Ez abból is ered, hogy a befejezéshez nélkülözhetetlen tárgyak nincsenek, az egyedüli kivételt a kincsesládát nyitó három kulcs jelenti. A többi extra cuccot és információt csak a könnyebb továbbjutás miatt érdemes megszerezni (pl. a sárkányt elűző tűzgolyó varázsigéjét). Az ellenfelek értékei átlagosak, vagy alacsonyak. Az egyetlen izzasztó feladat a játék vége felé található útvesztő lehet, amihez melegen ajánlott térképezni.

[b]Főgonosz[/b]
A sablonok sablona. Ami érdekes, hogy menet közben valahogy minden további nélkül Zagorként emlegeti a könyv, még akkor is, ha nem hallottunk semmiféle információt a nevét illetően. Gyerekjáték legyőzni.

[b]Rendszer[/b]
Mivel ez az első könyv, értelemszerűen semmiféle specifikációval nem rendelkezik a rendszer. Műfajteremtő.

[b]Hangulat[/b]
Ha ezzel a művel ismerkedünk meg a kaland-játék könyvek világával, akkor semmi kifogásunk nem lehet a hangulat ellen. Azonban ne várjunk túl sokat, ha néhány másik kiadvány után vesszük kézbe először.
Értékelés: 7 / 10
Egy vérbeli KJK rajongónak nem esik nehezére nagylelkűnek lenni, ha a Tűzhegy Varázslójáról van szó, mert a legtöbbek szívében igazán különleges helyet foglal el. Ha azonban eltekintünk a nosztalgiától, az igazat megvallva a kaland nem több egyszerű kardozós-varázslós kalandnál, nem? Nem ez volt az első kalandom, több másikkal is játszottam korábban, és emiatt egy kicsit csalódott is voltam, amiért olyan szegényesre sikeredett a hangulata, visszatekintve azonban elég sok eredeti ötlet is volt benne (például a labirintus, vagy a kulcsok), ezeket el kell ismernem. Lehet, hogy ez a kötet az összes többi öregapja, de még most is meglepően jól tartja magát a sorban.
Értékelés: 10 / 10
Az 1980-as évek elején Steve Jackson és Ian Livingstone összefogott, hogy létrehozzon valami új és izgalmas dolgot -- a játékkönyveket. A Kaland, Játék, Kockázat sorozat a Dungeons & Dragons-nek és a Válassz Kalandot Magadnak gyereksorozatnak lett a kombinációja, bár szabályai egyszerűbbek az előbbiénél, megfogalmazása pedig felnőttebb az utóbbiénál.

A sorozat első kötete, A Tűzhegy Varázslója közös művük, melyet 1982-ben adtak ki először, és ami hamarosan az összes később következő kötet etalonjává vált.

A könyv húsz évvel az első kiadást követően is megtartotta báját. A kaland során a legkülönfélébb, tipikus Dnd szörnyekkel (orkokkal, goblinokkal, törpékkel és egy ogréval is) és élőholtakkal (csontvázakkal, zombikkal és vámpírral) találja szembe magát a kalandor, végül pedig egy sárkánnyal és magával a varázslóval is meg kell küzdeni.

Mindezeket a lényeket rendkívül ügyesen szőtték bele a történetbe, mindegyikük kapott egy kis területet a hegy gyomrában, melyet otthonuknak mondhattak. Így a hős úgy érezheti, hogy egyre nehezebb akadályokon kell magát átküzdenie, miközben a céljához tart. A két utolsó ütközet -- a sárkány és a varázsló -- esetében Jackson és Livingstone lehetőséget ad rá, hogy ne csupán kardpárbajban, hanem valamely korábban megszerzett tárgy vagy információ segítségével is felülkerekedhessünk ellenfeleinken.

Bár ez a könyv nem olyan nehéz, mint néhány későbbi kaland, nem is nevetségesen könnyű, egy átlagos kalandornak is egész jó esélye van rá, hogy végigjusson. Ugyanakkor a sárkány és a varázsló közelharcban történő legyőzése (amennyiben az olvasó erre vetemedne) egyáltalán nem egyszerű feladat.

Az útvesztőn való átjutás még akkor is kihívások elé állítja az olvasót, ha az folyamatosan térképet rajzol a hegy gyomráról. Már itt is megjelenik Livingstone egyik védjegye, hogy a kalandok során kulcsokat kell keresgélnünk. Csupán a megfelelő kulcsok számait összeadva találhatunk rá arra a fejezetpontra, ami a célhoz és a varázsló kincséhez vezet minket.

Bár nem egy jobb könyv van a sorozatban, mint ez, nem lehet letagadni a kezdő kötet erejét, újításait és fontosságát. Ez az első, és még mindig legjobb játékkönyv, amit valaha is kiadtak. Mindenkinek csak ajánlani tudom.
hr
2023. május 17. 15:45 | Válasz erre | #64
Nyugodjék békében!

Martin McKenna, Chris Achilleos és most Russ Nicholson is ... sajnos sorban mennek el a FF prominens alakjai. [smiley]sir[/smiley]

Btw inkább az [url=https://zagor.hu/?oldal=forum&tema=4478&p=0]Illusztrátorok-Illusztrációk[/url] topikba kellett volna postolni, ott talán jobb helyen lenne ez a megemlékezés, és talán többen is olvasnák/megtalálnák.
2023. május 17. 14:00 | Válasz erre | #63
2023 május 10-én, szerdán rövid betegséget követően elhunyt Russ Nicholson.
Isten nyugosztalja a tehetséges művészt!
[url=https://www.roguesgaming.com/index.php?route=extension/d_blog_module/post&post_id=32]Russ munkássága[/url]
© AXE
2023. március 3. 10:15 | Válasz erre | #62
Sziasztok!

Ha csak egy útvonal van,amin sikerrel átverekedheted magad a Főgonoszig,akkor a többi helyszín hogy szerepel a Főhős térképén?

Üdv:AXE
© AXE
2021. december 22. 21:06 | Válasz erre | #61
Sziasztok!

Arra lennék kíváncsi,hogy szerintetek milyenek a sebesülési fokozatok?2Életerőpont veszteség az alap.A magasabb sebesülésekre vagyok kíváncsi,hogy szerintetek milyen elváltozások vannak Főhősünkön?Pl.amikor Cal Phoenix az utolsó csatánál úgy dönt,hogy Forrest Gumpot játszik,ezzel 10Kondíció pontos sebesülést összeszedve a golyózáporban.

Üdv:AXE
2021. március 3. 08:21 | Válasz erre | #60
For AXE

"Hány ilyen"csak te mentheted meg a világot"hős szaladgálhat a Titánon?Érdekes lenne ha ezek mindannyian összetalálkoznának egy végső csata erejéig."

Simán átvehetnék a hatalmat valamennyi kontinensen.

Amúgy engem mindig is zavart, hogy minimális felszereléssel kezd a hősünk (bár van pár kivétel), pedig néha jó lenne, ha pl. 25 aranyból válogathatnánk össze a felszerelést. Mégiscsak jobb érzés, hogy nem csak egy kardos bőrpáncélos tapló, aki megdönti a világot. S ráadásul egyedül...
2021. március 3. 07:59 | Válasz erre | #59
4 AXE:

"Arra lennék kíváncsi,hogy a középkori viszonyok között hogyan nézhet ki főhősünk 10 adagnyi élelmiszere."

Cipó, száraz kolbász, szalonna, sajt, aszalt gyümölcs.

Amúgy érdekes, hogy ha van mágia, ételekre (tartósítás) miért nem használják? Nem romlik, jobb az íze, távol tartja a legyeket, stb.
2021. március 3. 07:52 | Válasz erre | #58
For Neonvadász:

"Ezzel együtt is döbbenetes, hogy mennyire sima ügy volt: a Halállabirintus tíz-húsz próbálkozásával szemben itt semmi gond nem akadt."

A Halállabirintus kiforrottabb volt, de ettől eltekintve ha nem magas értékekkel indulsz, biztosan elbukod.

Okosabb lett volna több tárgy (főleg az elesett kalandozóknál), melyek a Támadóerődet növelik, nem pedig az Ügyességedet. Éppen ezért nem is értem, hogy miért kell kockadobással meghatározni a karakteredet (7-8-as értékkel teljesen esélytelen a győzelem, de még 9-10-es értékkel is kihívás). Persze csalni lehet, de azért mégiscsak euforikusabb az élmény, ha becsülettel tolod végig a játékot...
2021. március 3. 07:40 | Válasz erre | #57
AXE: Arra lennék kíváncsi,hogy szerintetek összesen hány Aranytallér lehet a Titánon?

Kettővel több, mint gondolnánk.

Amúgy vicc a kérdés: elég abba belegondolni, hogy minden polgár után, ki Allansia, Khul és az Óvilág földjét tapossa, minimum 1-10 arannyal rendelkezik. A tehetősebbek (kb. minden 100. személy) 10-100 arannyal rendelkeznek, a gazdagok (kb. minden 1000. személy) 100 és 1000 arany közötti pénz birtokában vannak, a leggazdagabbak pedig (Lord Azzur, stb.) 10.000+ feletti összeggel. Szerintem ez a képlet adja vissza kb. a tényleges vagyoni helyzetet.
Ha az elásott/eltűnt kincseket nézzük, elég csak megszoroznunk az elmúlt évszázadok számával és kb. megkapjuk a tényleges értéket (még akkor is, ha az 50%-át megtalálták). Kell ennél több? :)
2021. március 3. 07:31 | Válasz erre | #56
Kiteleportálja magából... Vagy felhasználja, mint komponenst...
© [törölt felhasználó]
2021. március 2. 21:23 | Válasz erre | #55
© Vikky
2021. március 2. 13:25 | Válasz erre | #54
És vajon hova megy klotyóra, mert egy sincs a labirintusban...
© AXE
2021. március 1. 11:55 | Válasz erre | #53
Sziasztok!

Arra lennék kíváncsi,hogy szerintetek a Tűzhegy új ura mihez kezd a szétszabdalt korábbi lakók nélkül?Maradt4Zombija,meg egy Vámpírja.

Üdv:AXE
© runner
2020. október 7. 13:05 | Válasz erre | #52
A Titán Bajnoka nem üldögél a toronyszobában, mert öreg vénember lett, megbotlott, és kiesett a toronyból.
Kalandja véget ért.
[smiley]hehe[/smiley]
A főhős Te vagy!
© AXE
2020. október 6. 21:13 | Válasz erre | #51
Sziasztok!

Kíváncsi lennék,hogy a Titán Bajnoka a küldetések végeztével mihez kezd a végigjárt helyszínek térképeivel?Bevillant egy olyan kép,hogy öregkorában ül a fellegvára toronyszobájában,és ezekkel tapétázza ki a falát.

Üdv:AXE
2020. szeptember 22. 16:33 | Válasz erre | #50
Érdekes, én is PONT ENNYIT számoltam! [smiley]vigyor[/smiley]
2020. szeptember 21. 19:03 | Válasz erre | #49
92 189 125 és egy negyed
© AXE
2020. szeptember 20. 19:11 | Válasz erre | #48
Sziasztok!

Arra lennék kíváncsi,hogy szerintetek összesen hány Aranytallér lehet a Titánon?

Üdv:AXE
2019. január 24. 22:46 | Válasz erre | #47
Üdvözletem!

Imént olvastam az Allansiai Hírlap ez évi első számában, hogy új ura van a Tűzhegynek. Egy negyven év körüli, kissé pocakos úr bement, és lényegében első próbálkozásra simán megszerezte a varázsló kincseit.

Apróbetűs rész: A „lényegében” szó azt takarja, hogy az említett úr bő negyed évszázaddal ezelőtt picit megismerhette a Tűzhegy világát, de nagyrészt el is felejtette, csupán egy-két dologra emlékezett, például hogy mit lép a törzsfőnöke által bántalmazott ork, hogy mit rejt a mozaikpadlós szoba, illetve hogy milyen meglepetés érheti az embert, ha meghúz egy falból kiálló kart. És az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy hősünknek nemrég is volt egy próbálkozása, de gyakorlatilag semmi bántódása nem esett, egyszerűen csak beleunt a dologba (vagy fogalmazzunk inkább úgy: rengeteg, a kalandozásnál fontosabb dolga akadt). És mégy egy dolog: véletlenül az illető fülébe jutott, hogy keletre kell tartani.

Ezzel együtt is döbbenetes, hogy mennyire sima ügy volt: a Halállabirintus tíz-húsz próbálkozásával szemben itt semmi gond nem akadt. A 12-20-12-es kezdőértékeknek köszönhetően az sem okozott különösebb problémát, hogy hősünk elkövetett néhány hibát a képekkel díszített szobában.

Részletes beszámoló, értékelés később. Egyúttal jelezném, hogy nyolc adag tartós élelmiszer és egy garantáltan bontatlan szerencseital jó áron eladó.
© AXE
2019. január 12. 23:18 | Válasz erre | #46
Sziasztok!

A Háry Potter-ről mi a fórumozók véleménye?

Üdv:AXE
© twillight (Kövérorr)
2018. július 20. 11:06 | Válasz erre | #45
Michael Moorcock írt olyan történeteket.
© AXE
2018. július 19. 10:51 | Válasz erre | #44
Hány ilyen"csak te mentheted meg a világot"hős szaladgálhat a Titánon?Érdekes lenne ha ezek mindannyian összetalálkoznának egy végső csata erejéig.

Üdv:AXE
© Vikky
2018. január 19. 22:17 | Válasz erre | #43
Általában szárított húsok voltak az akkori húsételek, meg némi kovásztalan kenyér, levélzöldségek.
© AXE
2018. január 19. 18:06 | Válasz erre | #42
Sziasztok!

Arra lennék kíváncsi,hogy a középkori viszonyok között hogyan nézhet ki főhősünk10adagnyi élelmiszere.

Talán10adagnyi lacipecsenye?

Üdv:AXE
© Vikky
2017. december 6. 21:11 | Válasz erre | #41
EZ A Titán egy bolygó, nem egy hold, ami a Jupiter körül kering. Amúgy csekély százalékot. A démoni síkokról viszont jelentőset.
© AXE
2017. december 6. 08:46 | Válasz erre | #40
Sziasztok!

Ismét feltennék egy egész Titánra vonatkozó kérdést:Szerintetek a több életet leélt Titán Bajnoka(személyünkben)a hold lakosságának hány százalékával végzett?

Üdv:AXE
© Scal
2017. november 1. 07:08 | Válasz erre | #39
á igen, köszi szépen!
2017. november 1. 05:55 | Válasz erre | #38
[url=http://zagor.hu/?oldal=forum&tema=4492]Erre gondolsz?[/url]
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
© Scal
2017. november 1. 04:12 | Válasz erre | #37
A számítógépes játéknak van külön topicja, vagy itt is lehet róla beszélgetni, csak mert nem látom, hogy bárki is írt volna róla. Senki nem próbálta ki?
© Vikky
2017. szeptember 18. 10:19 | Válasz erre | #36
A varázskönyvben biztosan van erre megoldás. De ott is maradhatsz a Tűzhegy új uraként.
© AXE
2017. szeptember 18. 08:01 | Válasz erre | #35
Sziasztok!

Szerintetek,ha a főhős legyilkol mindenkit,mire odaér a varázslóhoz,hogyan fogja kivinni egymaga az1000Aranytallért tartalmazó ládát a Tűzhegyből?

Üdv:AXE
2017. február 16. 03:56 | Válasz erre | #34
vaéalonek egy eladó darab?
dum spiro spero!
© Nheil
2017. február 15. 20:26 | Válasz erre | #33
Minden KJK öregapja ez a könyv. Nehéz ettől a ténytől függetleníteni a pontozást. Mert Jackson és Livingstone itt alkotta meg a világot, a szabályrendszert, a tárgygyűjtögetősdit, a bal/jobb, észak/kelet stb. tulajdonképpen szerencse alapú közlekedést.
Istenigazából nem annyira kreatív ez a történet, hiszen egy teljesen sablonos dungeonözést kínál, de megvan ennek a még kissé kiforratlan kalandnak is a bája. A szörnyek nagyon könnyűek, egyáltalán nem fontosak a magas kezdőértékek. Rengeteg a visszatöltési lehetőség is. Meghalni nagyon nehéz, de ez nem is baj, hiszen a többi könyv többségében ezt bőven pótolják.
Az ideális útvonalat is elég könnyű megtalálni, tehát minden adott, hogy sikerélményünk legyen a kalandban.
Összességében egy könnyed kaland, nagyon jó kiindulási alap a KJK-k világába. Bár valószínűleg nem sok ember kezdte pont ezzel a történettel (én is viszonylag későn futottam bele).
Összességében ez az úttörő könyv nálam megérdemel
10/7,5 pontot.

The city changes but the fools within are always the same.
© killmaster (Savanyúhas)
2015. szeptember 21. 10:20 | Válasz erre | #32
Megtanulsz belőle olvasni és helyesen írni! Meg kicsit csiszolja a fogalmazási készségedet! [smiley]crazya[/smiley]
© twillight (Kövérorr)
2015. szeptember 21. 09:33 | Válasz erre | #31
Kérdés:

A vámpíros kamrában a l00t ugye áll:
- egy Y alakú fapálcikából (a másik Y alakú fapálcikát itt lehet hagyni cserébe hogy elvisszük ezeket a tárgyakat...)
- 30 aranyat (tr3sur3!)
- [b]és egy könyvet[/b].

Mire jó a könyv?

2015. február 17. 15:18 | Válasz erre | #30
A Warlock magazin első 2 számában szerepel a Tűzhegy Varázslója kaland (400 fejezetponttal). Kissé át lett alakítva a történet, és megtalálható néhány extra illusztráció is. Ugyanez az újság közölt egy kezdetleges verziójú Hóboszorkány barlangjait és egy Elátkozott házat is.
2015. január 27. 17:09 | Válasz erre | #29
Változnak az idők. Nekem egy olyan osztályom sem volt ahol rajtam kívül bárki is ismerte volna ezeket a könyveket... kivéve néhány tanáromat.
Az emberek szeretik a dobozokat.
© marczy
2015. január 27. 14:56 | Válasz erre | #28
Engem konkrétan szívattak a másik osztályból, amikor megjelenése után hosszú idővel még mindig ezzel a könyvvel flangáltam az iskolában, mondván, hogy ők már rég végigjátszották: nem jutott el az agyukig, hogy a könyvek nem sorrendben kerültek hozzám, hanem egészen véletlenszerűen, kinek éppen melyik volt meg. A Hóboszi került hozzám először, ez meg csak sokadjára. (Asszem a \"hőskorban\" 9 db rakétás könyv volt nálam innen vagy onnan, gyakran csak kölcsönben, ehhez jött később még kettő.)
© AXE
2014. szeptember 22. 10:26 | Válasz erre | #27
A Tűzhegy Varázslója Zagor:\"Ne nyúlj azokhoz a kártyákhoz!\"
A Káosz Fellegvára Rettegett Balthus:\"Ne nyúlj ahhoz a kardhoz!\"
1.Ha az antifőhős egy egész holdat el akar pusztítani,akkor miből gondolja,hogy a főhős engedelmeskedni fog akaratának?
2.Ha ennyire be vannak szarva,hogy rajtuk kívül valaki más kezébe veszi a cuccukat,akkor miért olyan helyre teszik,ahol a főhős hozzájuthat?
2014. február 4. 13:15 | Válasz erre | #26
Igen, a Halállabirintus tán Livingstone egyik, ha nem a legjobb könyve.

Mondjuk én elég kritikus vok a grafikákkal mindig, nagyon kevés olyan kjk könyv volt sztem, ahol ténylegesen klassz, a hangulathoz és történethez illő rajzok virítanának(jó azért vannak kedvenceim nekem is), pedig a lehetőségek tárháza lehet egy ilyen mű a grafikusnak
2014. február 4. 10:07 | Válasz erre | #25
A labirintus tényleg szívatós benne...és azzal is egyetértek, hogy csak fejezetpocsékolás az ilyen labirintus. Persze egy két könyvben elmegy, mert újdonság volt, de egy idő után nagyon idegesítő tud lenni, ha pl a 15. könyvbe is beraktak egy ilyet.

A rajzok is gagyik, Russ Nicholson munkái sosem jöttek be. De mivel ez volt az első könyv a szériában, nem kell annyira lehúzni, tényleg egy közepest megérdemel. :) Érdekes, hogy a Halállabirintus, ami a második könyv, mennyivel jobbra sikerült.
2014. február 4. 09:21 | Válasz erre | #24
Mivel megrendeltem a Visszatérés a Tűzhegybe c. könyvet, így előtte újra kipörgettem a Tűzhegy varázslóját.
Hát mit ne mondjak elsőre benéztem a kulcsokat én is, pedig úgy emlékeztem anno nagyon könnyen megtalálhatóak(Vas Küklopszot kihagytam). Plusz a labirintus az, amitől a falra másztam, igazából egy kjk könyvben se bírtam ezeket a részeket, plusz valószínűleg a tájékozódási képességem se a legjobb, régebben mondjuk térképeztem magamnak.
A történet elég sablonos, sztem a grafikák borzalmasan gyengék egy ilyen könyvhöz, egy-kettő ami szódával elmegy, a többi ótvar. A hangulat ennek ellenére tetszett, a szobák kialakítása és a lények viszonylag változatossága húz előre, Di Maggio verse az egyik legérdekesebb része a könyvnek, túl hamar és könnyedén meg lehet találni talán ez az egy hibát rónám fel.
Zagor karaktere rettentően semmilyen lett, a levegőben lóg mint történetileg, mind a konkrét találkozáskor, az viszont tetszik, hogy több lehetőség van a likvidálására, így aki kicsit is eszes, vagy ügyesen gyűjtögetett tárgyakat, annak könnyű lehet a végső csata.

A Tűzhegy varázslója a tipikus közepes KJK könyv megfeleltetője, ami még éppen elég kakaót ad, hogy élvezni lehessen bárkinek(írtátok is előttem, hogy ennél jóval gyengébb művek is voltak), jó volt újraolvasni!
2013. december 19. 10:26 | Válasz erre | #23
...Ugye a kígyót és a Minotauruszt viszonylag egyszerű megtalálni,de a Vas Küklopsz már más tészta.Azért jól elrejtették,és kinek jutna rögtön eszébe 3-szor kelet felé fordulni....
A Vas küklopsz nincs jobban elrejtve mint bármi más!Ez csak azért tűnhet úgy mert pont őt kell megtalálni a kulcs miatt,de ha teszem azt a gázkamra kulcsa kellene,akkor az lenne jól elrejtve,mert kinek jutna eszébe pont arra menni.
Miért ne lehetne egymás után 3-szor kelet felé menni?
Tedd azt másokkal,amit szeretnél hogy veled tegyenek meg,illetve ne tedd,amit magadnak sem szeretnél!
2013. december 12. 10:13 | Válasz erre | #22
Nekem ez a kaland valahogy sosem jött be, nem tudtam beleélni magam, nem tetszett a helyszín, stb. Lehet, ha ez lett volna az első KJK könyv, amit elolvasok, nem is mentem volna tovább. Viszont mivel a Bajnokok próbájával és a Tolvajok városával kezdtem, rögtön beszippantott. :)
© killmaster (Savanyúhas)
2013. december 12. 09:51 | Válasz erre | #21
Többször elhangzik, hogy mennyire könnyű kaland ez, holott van benne azért nehézség. Nem igazán tudom elhinni, hogy aki először játszik vele, az rögtön ki is tudja nyitni a varázsló ládáját. Ugye a kígyót és a Minotauruszt viszonylag egyszerű megtalálni, de a Vas Küklopsz már más tészta. Azért jól elrejtették, és kinek jutna rögtön eszébe rögtön 3-szor kelet felé fordulni. Aki meg megtalálja a 3 hamis kulcsot, az meg is érdemli a halált! Minek kutat ott ahol nem igazán kellene. Hogy Zagort viszonylag egyszerű legyőzni itt? Ha van küklopsz szemed akkor igen, és több módon is gyengíthető, de pont ilyen a jó fő gonosz. Nem úgy mint Razaak, akinek olyan hatalma van, mint keveseknek a Titánon. Meg hát mégis csak első kaland volt, amolyan tesztjellegű... Akadnak a sorozatban sokkal kiemelkedőbb és csúfos bukásra ítélt kalandok is. De ez a kaland képviseli a középmezőnyt...
2013. december 11. 19:56 | Válasz erre | #20
Nekem ebben a könyvben még tetszett a vámpír és a Wight is.
2013. december 11. 15:14 | Válasz erre | #19
Nehézség: nagyon könnyű, ami nehézséget jelenthet az a végén a labirintus. erős ellenfelek nincsenek. Max ha zagornak rögtön nekimegyünk, na, az már veszélyes (ügyesség: 11 életerő: 18). nagyjából goblin ork csoportokból áll a játék.
Hangulat: a hangulata már kevésbé rossz, főleg ha ezzel játszunk először. ahhoz képest, hogy labirintus változatosak a helyszínek (főleg a folyó melletti part). Az én kedvenc szörnyem a vámpír és itt van is egy. Bár a szörnyek kevésbé változatosak:
Történet szereplők: mint említettem szeretem a vámpírokat ezért kicsit elfogult (ab) leszek. a történet sablonos. a zombik tetszettek, meg a wight is jó ötlet volt. A Maggio verse is tetszett. Az is jó volt, hogy minden szörnynek volt egy szobája ötletesen felépítve. és mint említettem kevés a szörnyek változatossága.
Ami tetszett: a vámpír meg a wight is jó ötlet, azt hiszem csak ebben a kjk könyvben van. a folyó és a partja is nagyon tetszett. A varázsló bemutatása is tetszett. A vasrácsos csapdába is könnyen bele lehettet esni. A sárkány képe és talán Zagoré is nagyon jó lett.
Ami nem tetszett: Zagor nagyon gyenge . a labirintusból nagyon nehéz kijutni. Csak három erős szörny van a sárkány a vámpír és Zagor(erősségi sorrendbe mondtam) de ezeknek mind van gyenge pontjuk főleg Zagornak.
2013. január 9. 20:18 | Válasz erre | #18
Jó könyv csak ez a labirintusosdi nem tetszik. Ez egy hegy és semmi logikus nincs abban , hogy labirintust építsenek bele. Látom magam előtt , ahogy Zagor dicsekszik a haverjainak a labirintusáról[smiley]c1034[/smiley]. Egyébként azt én sem értettem mért kéne lenyomni Zagor bácsit (a borító alapján hehe). Szerintem egy ilyen nagyon komoly hős karakter nem megy oda valakihez , hogy leverje és elcsórja a pénzét... Na de mindegy legalább lesz miért felélednie...
© Grungi
2012. december 5. 21:26 | Válasz erre | #17
Kössz közben megtaláltam.
© Anry
2012. december 5. 04:56 | Válasz erre | #16
http://zagor.hu/?oldal=forum&tema=4431&p=0
© Grungi
2012. december 4. 21:10 | Válasz erre | #15
Kezembe kaparintottam egy Warlock of the Firetop Montain társast és ki is próbáltuk, íme az eredmény:

[url=http://grungirpg.blog.hu/2012/11/19/tuzhegy_kulcsai]http://grungirpg.blog.hu/2012/11/19/tuzhegy_kulcsai[/url]