Zagor.hu
Zagor.hu fórum
14 – Az Elátkozott ház
BejelentkezésElfelejtett jelszó
Gondolatok a könyvről (8)
© Nheil
Jackson Varázslat! sorozata közben azért időt szakított még egy unikális koncepciójú történethez, ez lett az Elátkozott ház, ami a jelenkorban játszódik, horror/fantasy elemekkel tarkítva. Itt még tonnaszámra gyűltek a kreatívnál kreatívabb ötletek tőle, ezért kissé érthetetlen, hogy ezután már alig adott ki könyvet Jackson. Amíg Livingstone nem tudott/akart kilépni a Tűzhegyben lefektett fantasy alapokból, Jackson sokkal tágabb keretekre engedte a fantáziáját.

A jelenkorban (tehát a 80as években) játszódó történet szerint a Hősünk egy ezúttal egy mindenapos, átlagos üzletember figura, aki csak oda szeretne éri a másnapi tárgyalására. A nem minden klisétől mentes háttérsztori szerint lerobban az autó, ömlik az eső és más lehetőség nem lévén egy kísérteties házba kopogtatunk be. Hamarosan persze kiderül, hogy NAGYON rossz helyre csöppentünk.

Az atmoszféra nagyon rendben van, abszolút átjön a félelemérzet és a feszültség. Apropó félelem, ezúttal bevezetésre került a három főérték mellett a félelem is, ami abszolút nagy szívatás. Ha ez a pontunk eléri a nullát, akkor szörnyethalunk. Na most, az ideális úton mindenképpen össze kell szednünk 8 félelempontot, vagyis ha 1-et vagy 2-t dobunk a karakternek, jobb, ha el se kezdjük. Ez azért lelombozó, főleg ezt a tanácsot olvasva a könyv elején : "Az egyetlen helyes út a minimális kockázatot jelenti, és minden játékos - függetlenül attól, milyen gyenge kezdő pontokkal vág neki -, elég könnyen végigmehet rajta. " Ez tehát konkrétan nem igaz. És persze előismeret nélkül a szerencsétlen kalandozó úgyis bele fog nézni a legtöbb lehetőségbe, hiszen információkat, kulcsokat, jelszókat, csodafegyvert (szó szerint, Kris kését ugyebár) kell keresnünk, de ezzel ki fogunk fogyni a félelempontokból. Ráadásul alig akad szerencse, ügyesség és életpont utántöltési lehetőség, amik mondanom sem kell, szintén rohamosan fogynak. Ez az igazi jacksoni szadizmus, ha nem nézel be mindenhova, bukni fogsz, mert nem lesz a birtokodban a szükségtes tárgy, de ha mindenhova benézel akkor is buksz, mert meghalsz a félelemtől és/vagy a halálpontoktól. A legbizarrabbak azok az irányok, ahol akár 10+ fejezeten keresztül is továbbhaladsz a biztos végzet felé és akármit csinálsz, akkor is meghalsz. És ezek nem is 2 mondatos töltelékek, hanem néhol igen hosszú, olvasmányos leírású részek (pl. az áldozati szertartás). Mit gondolhatott ilyenkor Jackson, miért jó ez...

Tehát a nehézség igen magas, inkább az elborult kategória, de még ezt is tudja tetézni a mester majd a Pusztítóban. Kinek van mégis kedve 40szer újrakezdeni egy kalandot, mert folyton meghal? Mikor a sztori szerint eleve nyomoznunk kell, erre a kedves író a kinyitható szobák háromnegyedében csak szanaszét szívat minket. Tehát marad a csalás, az egyujjkétujjhuszonegyujj-szabály, vagy ha nosztalgiázik az ember, inkább felejtsük is el a játék részét a könyvnek és menjünk végig a javasolt végigjátszáson, mert a történet amúgy pazar. Ez a kettősség nagyon nehézzé teszi a pontozást, mert a kiváló hangulatot, ötleteket egyszerűen megerőszakolja az ilyen extrém szintű nehézség.
Ha csak a történetet, hangulatot, ötletet nézem akkor 10/9
Kombinálva a nehézséggel, úgy már sajnos inkább 10/5
 
[b]Borító[/b]
Horrorkönyvhöz méltó, izgalmas borító. A kísérteties házat látni egy kísérteties erdőben, a véres betűk pedig a pont az i-re. A házat kicsit nagyobbnak képzeltem, de egyébként igen szép munka ám!

[b]Grafikák[/b]
Nagyon pontosak és tetszetősek mind, bár a fehér hajú pasasnál nem tudom mik azok a buborékok, amik a tunikájából bújnak elő…habzik a mellszőrzete vagy mi?

[b]Történet[/b]
Akárcsak a Haláltalizmán, ez a könyv is kitűnik a többi közül, ugyanis a modern korban játszódik, egy meglehetősen gyakori eseményt vesz alapul. Autóval mentünk éjszaka, nagy viharban „A” pontból „B” pontba, amikor is eltévedtünk az ismeretlen vidéken, és egyszercsak lerohad a kocsi, ott állunk a szakadó esőben, telefon meg persze nincs (azért nem ANNYIRA modern, hogy mobilok legyenek, meg tapasztalatom szerint a horrorfilmek forgatókönyveiben a mobiltelefonok imádnak ok nélkül tönkremenni). Minő szerencse, hogy egy hatalmas, ódon ház van a közelünkben! Bemegyünk és szállást kérünk éjszakára, talán még telefonálni is tudunk majd a sárga angyalnak! Egy tiszteletreméltó gróf uraság és kisinasa beenged minket, vacsorát is ad, sőt, még szállást is, gyanús! Hamar rá is jövünk – bejutni könnyű a házba, de annál nehezebb kijönni élve…egy sátánista szektáé a ház, aki istenként tiszteli az Urat. Hogy kijuss élve, meg kell ölnöd őt.

[b]Nehézség[/b]
Igen nehéz, mivel az elátkozott ház roppantmód tekervényes folyosókból és szobákból-termekből áll, nagyon könnyű eltévedni, ráadásul sokhelyütt van halálcsapda, vagy olyasmi amitől megrémülünk – azaz félelem pontokat kapunk. Nos, ha a félelempontunk eléri a tűréshatárunkat, szörnyethalunk a rémülettől, és kezdhetjük ismét az elejétől a kalandot. Ehhez jön még pluszba, hogy sok olyan helyiség van, ahonnét bármerre indulunk, úgyis meghalunk, ilyen a konyha, vagy az áldozati terem. Aki pedig nem tud angolul, aligha fogja kitalálni a titkos ajtót nyitó helyes jelszót.

[b]Főellenség[/b]
Elméletileg a ház ura lenne az, akit csak egy speciális fegyverrel lehet megölni. Hogy miféle úrról is van szó, az csak a könyv végén derül majd ki.

[b]Ami tetszett[/b]
A sötét, bizonytalan légkör a régi lovecrafti viktoriánus horror-regényekből. Sosem hittem volna, hogy ennek a régi kísértetházas Scooby Doo-s témának ekkora vonzereje lehet, főleg manapság, amikor csak úgy nyüzsögnek a véresebbnél véresebb horrorfilmek, ahol a Rosszak előbb ölik meg a Jókat, és csak utána eszik meg az agyukat. Nagyon élethű, jól sikerült a ház, és a hangulat megteremtése, jó nagy adag klausztrofóbiával. Tényleg pontosan olyan érzésem volt olvasás közben, hogy egy titkos, ódon házban bolyongok, keresem a kijáratot, és aki nálam gyengébb, jól megverem…és mindent áthat a bezártság, a bizonytalanság érzete. Komolyan mondom, ez a könyv sikerrel életet lehelt a viktoriánius kori rémregények kliséjébe. Vannak szellemek, zombik, ördögimádók, és mindenféle rémisztő lakók. Elég nagy a bejárható terület is, a harcok sem túl nehezek – a legutolsó kivételével persze, és a kínzókamrában van egy egészen jól összehozott betűs rejtvény is. A pinceszobai csapdában pedig találkozhatunk a Nankával, aki elvileg a Titán univerzumának egyik alacsonyabb rangú démon-istensége, szóval erős a gyanúm, hogy ez a könyv a Titánon játszódik, pár ezer évvel később.

[b]És ami nem[/b]
Elképesztően nehéz, főleg mert áttekinthetetlen a ház (konkrétan nekem az Elátkozott Ház térképe egy nagy, szürke radírfoltot mutatott a végére), és indokolatlanul sok félelempontot lehet begyűjteni. Félelempontok csökkentésére nincs lehetőség, csak, ha rossz irányba mész, illetve még a könyv elején, amikor persze 1 félelem pontod sincs. Ez baj, ugyanis nagyon sokat kell kutakodnod, beszélgetned kell mindenféle emberekkel, és ilyenkor kötelezően kapsz is félelempontokat, azaz ha a félelem tűréshatárod túl alacsony, simán elpatkolhatsz akkor is, ha egyből a helyes útvonalat követed, mivel ott se úszod meg a félelempontokat. És egyáltalán, mi ez a halálra rémülés? Az életem során felhalmozódott félelem-mennyiség akkor éri el a kritikus értéket, vagy mi? Életerő- és szerencsenövelési lehetőség igen kevés van, úgyhogy a sebesülésekkel cefetül kell vigyázni ám, ha nem muszáj, ne vesztegesd az életerődet. Elég sok az olyan út, ami a biztos halálba vezet (ha a konyhába, vagy az áldozati terembe jutsz, kezdheted előlről), előfordulhat, hogy 10-20 lapozás után derül ki, hogy végig rossz úton jártál, és meg fogsz halni. Nevetséges, hogy nem lehet kijutni a házból, hiába megyek vissza a bejárati ajtóhoz, ott áll valami kecskefejű dög, aki nem is él, és úgy befosok tőle, hogy inkább visszamenekülök a házba, ráadásul félrevezető dolgok is vannak a könyvben, például a 4 jelszó közül 3, valamint a bronz pentagrammás nyaklánc. Elvileg legyőzné az ördögimádókat, gyakorlatilag meg lókakát se ér, mert amint odajutsz ahol használnod kell, úgyis meg fogsz halni. A könyv legnagyobb hibája, hogy a végigviteléhez szükség van angoltudásra – Kris kését csak akkor tudjuk megszerezni, ha megtudjuk, hogy jön ki a birtok (Drumer) nevéből a „gyilkosság” szó. A magyar kiadás éppen ezért igen sebhelyes, és ugyanabba a hibába esett bele, mint a Pusztítás Maszkjai az Ifor Tynin-rejtvénnyel…
© SangForrás
 
[b]Design[/b]
Kissé erőltetett az a csöpögő véres betűtípus, de nem szúr túlzottan szemet. A nővényekből (?) formázott rémek a ház előtt egész hangulatosak. A fejezetek közötti mini-grafikák között van áldozati tőr, mágia-könyv, woodoo-baba teleszurkálva tűkkel, meg ilyenek. Minden okés.

[b]Illusztráció[/b]
Abszolút jók. Itt a lényeg annyi, hogy tudnak-e félelmetes hangulatot kelteni, vagy nem. És szerencsére többségük tud. A legjobbak közül: 27., 71., 168., 222. És a gyengébbek közül: 85., 209.

[b]Háttértörténet[/b]
Menő üzletemberként sietünk soron következő üzleti tárgyalásunkra, de autónk éppen akkor robban le, amikor egy elhagyatott pusztaságon hajtunk keresztül. Persze éjjel van, az eső zuhog… de szerencsére (?) megpillantunk egy nagy ódon házat a közelben. Úgy tűnik vannak az épületben, ezért odasietünk segítséget kérni. Nem is sejtenénk hogy mennyien is lehetnek egy ekkora házban…

[b]Eredetiség[/b]
Háát… azt nem lehet mondani, hogy e könyv írója találta fel a spanyol viaszt… Van itt kérem minden: zombi, vámpír, szellem, pokolfajzat, csontvázak, sátánisták, púpos komornyik, fej nélküli lidérc, usw., usw. Kb. egy tucat ismert és nem annyira ismert klasszikus horrorból van összeállítva a szereplőgárda. Mindezek ellenére ez a mix nem rontja el a játékélményt, talán mert a játék jelenünkben játszódik, és ebben a környezetben valahogy minden egy kicsit másképp hat.

[b]Kihívás[/b]
Nem is lenne annyira nehéz, ha csak azt néznénk, hogy az ellenfelek milyen erősek. Csakhogy van itt más is, nevezetesen a Félelem pontok bevezetése (az előző ponthoz tartozik, de ez egy nagyon eredeti vonása a játéknak). A begyűjthető pontok száma 6+K6, tehát maximum 12 pont lehet. Véleményem szerint még ezzel a maximummal is simán ki lehet nyiffanni a félelemtől a játék felénél! Valaki egyszer azt mondta nekem, hogy 9 ponttal is végig lehet vinni. Na igen, de csakis úgy, ha már előre tudjuk, hogy mi hol van, vagyis, ha már legalább 3-4-szer játszottunk a könyvvel. Na és ha például 2-est dobok az érték kidobásánál, akkor ugyebár már el se érdemes kezdeni… Abszolút a 22-es csapdájával találjuk szembe magunkat, mert ha szeretnénk információkat és hasznos tárgyakat gyűjteni, melyek elengedhetetlenek a túléléshez, akkor meg kéne látogatni minden helyiséget, csakhogy ezzel bizony folyamatosan kapjuk a Félelem-pontokat. Mellékesen jegyzem meg, hogy a ház asszonyával való találkozás (ő mondja el azt az infót, ami nélkül képtelenség sikeresen befejezni a történetet) 2 Félelem pont, a végső nagy küzdelem a Pokoldémonnal pedig 3 Félelem ponttal jár, és rajtuk kívül még mennyi rémisztő alakkal és helyzettel fogunk találkozni…
Az is problémás, hogy valójában mindenképpen be kell járnunk egy bizonyos utat, nevezetesen kell két kulcs, tudni kell a rejtekajtó helyét (a ház asszonyától), és így szerezhetjük meg Kris kését, az egyetlen fegyvert, mely sebzi az Urat, vagyis a főgonoszt. De még nagyobb szívatás, hogy bizonyos helyeken, ha rossz utakra tévedünk, 100% hogy kinyiffanunk. Ilyen például a konyha, vagy ha lemegyünk a pincébe, és sikeresen túléljük az áldozati szertartást, akkor sincs tovább (tessék megnézni a 232-es fejezetet). Összegezve: a játék cefetül szemét.

[b]Főgonosz[/b]
Igen, itt van egy nagy csavar, hiszen valójában nem Drumer grófjáról, hanem inasáról Franklinsről van szó. Lord Kelnorral a játék elején kellemesen elbeszélgethetünk a vacsora alatt (csak vigyázzunk, mit eszünk), Franklinsről azonban semmit nem tudunk meg, csak a játék végén azt, hogy valójában ő itt az Úr. Ez nekem nagyon tetszett.

[b]Rendszer[/b]
Annyiban különbözik a hagyományostól, hogy itt van egy ún. Kezdeti ügyesség, mely addig 3 pontos hátrányt jelent, míg nem szerzünk valami fegyvert. Ez teljesen érthető, hisz egy napjainkbeli üzletember nem karddal a kezében mászkál (legalábbis a normálisabbja). Van amúgy egy viccesen hangzó elírás a könyvben, a szokásos "a kardforgató kezed sérült meg", ami itt elég hülyén veszi ki magát.
Na és a Félelem pont, ami nagyon jó ötlet ugyan, de oltári hiba, hogy nem lehet belőlük lehúzni, ha teszem azt például alszunk egyet. A játékban egyetlenegyszer (!) van lehetőség levonni Félelem-pontot, amikor iszunk egy pohár vörösbort. Van egy másik alkalom, mikor szintén levonhatjuk egy kapott pontunkat, miután meggyőződtünk arról, hogy a nyikorgást mégsem egy rém okozza (vagy valami ilyesmi, már nem emlékszem teljesen). Ez meg totál hülyeség, mert hogy lehet egy már megtörtént megrémülést meg nem történtté tenni utána…?

[b]Hangulat[/b]
Az innen-onnan összeválogatott horrorfigurák ellenére Az elátkozott háznak fantasztikus hangulata van. Szuper atmoszférát tud teremteni, főleg ha éjszaka olvassuk. Néha tényleg félelmetes, és azt hiszem ennél többet nem lehet kívánni egy játékkönyvtől.
Értékelés: 10 / 10
Véleményem szerint Az Elátkozott Ház az egyik legnehezebb Kaland, Játék, Kockázat könyv, melynek oka az össze-vissza kanyargásban kereshető. ([url=http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=40]A Pusztító[/url] persze ennél is nagyobb falat. A ház feltérképezése sem egy egyszerű mutatvány. Ha majd egyszer eléggé kipihentem magam, talán megpróbálkozok vele.

Jó tíz évig nem sikerült kijutnom a házból. Tucatnyi borzalmas halállal később úgy döntöttem, hogy lehetetlen végigvinni, és biztos voltam benne, hogy az írók nem tesztelték elég alaposan a kötetet. Nemrégiben aztán ismét nekivágtam, és ez alkalommal gondosan jegyzeteltem, és rajzoltam a térképeket, melyen minden lehetséges utat bejelöltem. Három éjszakába telt a dolog. Eközben rájöttem a kirakó nyitjára, és hirtelen minden megvilágosodott.

A ház tele van zsákutcákkal és hasztalan tárgyakkal, melyeket jobb elkerülni. Több ajtó mögé sem érdemes benézni. A szobák többsége csak feleslegesen pazarolja életerőnket, és növeli félelem pontjainkat.

Egyes szobákba több irányból is be lehet jutni, amik következtében olyan helyzetekbe keveredhetünk, amelyhez szükséges tárgy még nincs akkor a birtokunkban. Az író rendkívül ügyesen bogozta össze a helyiségeket, leginkább úgy, mintha egy hatalmas pamutgombolyag lenne az egész. Az egész ház egy hatalmas labirintus. Ezen kívül van néhány duplán megírt fejezetpont, és ami a legrosszabb, azok a pontok, amikhez nem lehet egyértelműen eljutni, és amikhez a korábban megtalált számokkal kell operálnunk.
Értékelés: 10 / 10
Ez a könyv egy kicsit más, mint a többi. Nincsenek Orkok, kardok, sem pedig remény. Egy tipikus horrorsztoriként indul a kaland, egy ijesztő, öreg kúriában, mely a semmi közepén áll. Itt kell a lehetőségeinkhez képest túlélni a megpróbáltatásokat, miközben démonimádókkal, Vámpírokkal, Szellemekkel és más pokoli ellenfelekkel találjuk szembe magunkat.

Ez a szokásostól eltérő forma az, ami megkülönbözteti Steve Jackson műveit Ian Livingstonéitól. Ő volt az első, aki bevezette a mágiát, aki sci-fit írt, most pedig a való világba kalauzol el minket. A mester remekül elegyíti az eltérő történetet a létező harcrendszerrel. Ezen kívül bevezet egy új tulajdonságot, a félelmet is, aminek köszönhetően együttérezhetünk a karakterünkkel, mivel egy ajtó kinyitása könnyen vezethet korai halálunkhoz, míg más könyvekben általában ki tudtuk verekedni magunkat a szorult helyzetekből.

A házban még rémületesebb és még eredetibb teremtmények várnak ránk, és a régi, jól megszokott horrorfilm-kliséket is új köntösbe bújtatja. Ezek látszólag nem is kapcsolódnak egymáshoz, azonban ahelyett, hogy emiatt aggódnánk, inkább élvezzük az utazást, abból nem lehet nagy baj.

Ebben a könyvben még több, a biztos halálba vezető választás van, mint [url=http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=6]A Káosz Fellegvárában[/url], ugyanakkor míg ott úgy érezhetjük, hogy átvertek minket, itt ezek remekül illeszkednek a könyv által keltett légkörbe. Mindenfelé halál leselkedik ránk, egyszerű emberekre. Ennek, és a könyv végén lévő meglepetés-főellenség ellenére is a kötet hű marad az alapvetéséhez, miszerint bármilyen kalandozó át tudja magát verekedni rajta!

Ez a könyv sokkal nagyobb hangsúlyt fektet a légkörre és a nyomozásra, mint a csatározásra, ami egy kellemes változás a megszokotthoz képest. Ez az egyik személyes kedvencem a KJK sorozatból, mivel tökéletesen keverednek benne a fondorlatos és a véres haláljelenetek, ráadásul eközben nem untat sablontörténettel sem. A borítójáért pedig meg kell dögleni.
Értékelés: 10 / 10
Ez a kedvenc könyvem Steve Jacksontól, és egyben a legfélelmetesebb KJK kötet is, ami a mai napig megjelent. A kaland egy igen szokatlan helyszínen, a jelenbéli Földön játszódik. Igen, itt és most, és csak hogy méginkább alátámasszuk ezt, a főhősnek autója is van!

A történet egy sötét, magányos éjszakán kezdődik, egy borzalmas vihar közepén, a semmi közepén. Vezetés közben félre kell rántanod a kormányt, nehogy elüss egy öregembert, ezzel sikerül összetörni a kocsit, ami működésképtelenné válik. De amilyen szerencsénk van, nem messze a baleset helyszínétől emelkedik egy öreg ház. Persze a szerencsének semmi köze ehhez, a sors ugyanis egészen biztosan hátat fordított nekünk ezen a borzalmas éjszakán.

Így kezdődik az egyik legjobb KJK könyv, és meg kell mondjam, csak jobb lesz (vagy rosszabb, attól függően, honnan nézzük). Az elátkozott ház borítója is a legjobbak közé tartozik: egy ősöreg építmény, melynek egyetlen ablakában pislákol csak a fény, körülötte mindenféle... lényekkel.

Az egyik első dolog, ami felhívja magára a figyelmet a kötet kinyitásakor, az új FÉLELEM tulajdonság, mely jelzi, hogy a szoros értelmében halálra rémíthetnek minket. Ugye milyen jól hangzik? Mert valóban az! Különös módon egyetlen másik könyv rémlik csak, ami a FÉLELEM tulajdonságot használta volna, mégpedig a [url=http://zagor.hu/index.php?oldal=konyv&konyv=26]Csillagközi Fejvadász[/url]. Dehát a tulajdonságuk önmagukban még nem jelentenek semmit...

A másik dolog, amire hamar fel lehet figyelni, az az, hogy nem csakhogy fegyvertelenül és mindenféle felszerelési tárgy nélkül vágunk neki a kalandnak, de még csak harcosok sem vagyunk. Ami nagy kár, hiszen a könyv végére a KJK történelmének eddigi legfélelmetesebb ellenfelével nézhetünk szembe!

Szeretem a történet légkörét, itt tényleg egyedül vagyunk mindenki ellen, szinte senkihez sem tudunk fordulni segítségért és sehová sem menekülhetünk el.

Zseniális könyv, tele ijesztő és hátborzongató jelenetekkel és jó öreg, régi vágású horrorral!
Értékelés: 8 / 10
Ez a KJK sorozat egyik egyedülálló kötete abból a szempontból, hogy a megszokott világunkban játszódik: nem a messzi múltban, nem a távoli jövőben, hanem most! Az elátkozott ház szakít a megszokott küldetésekkel: nem a világot kell megmentened valamely gonosz lény fenyegetésétől, kezdeti feladatod egyszerűen annyi, hogy túléld az éjszakát. Végül azonban a ház elpusztítása is céloddá válik. A borító nagyon laza, a belső illusztrációk szépek, a fogalmazás eredeti és érdekes. A könyv igazi horrorfilm-érzetet kelt. Mindezen egyedi vonásoknak köszönhetően remek része a KJK sorozatnak.
Megkezdődik hát a kalandod Hádész Házában, Steve Jackson kiváló horrorjátékkönyvében. A kaland gyakorlatilag nem szól másról, minthogy túléld ennek a borzalmas kúriának a szörnyűséégeit, melyből kétségbeesetten keresed a kiutat. Szerencsére nem minden gonosz, amivel itt találkozol... A könyv megfogalmazása remek, rengeteg különféle, kellemesen ijesztő találkozásban lehet részed. Olyannyira, hogy még egy ,,félelem'' pontszámot is bevezetett az író, hogy nyomon lehessen követni azt. Valahányszor megijedsz, félelem pontot kapsz jutalmul. Ha elér egy bizonyos értéket (1k6+6-ot, melyet a sztori elején kell megállapítani), halálra rémülsz és a kalandnak vége. Mindent összevetve Az Elátkozott Ház a jobb kalandok közé tartozik, melynek befejezése még egy meglepetést is tartogat a számunkra.
hr
2015. január 29. 12:36 | Válasz erre | #66
House of Horror, The Curse of Drumer. Ezeket olvasta már valaki? Rajongói történetek, történetileg kapcsolódnak az Elátkozott házhoz.
2015. január 16. 20:04 | Válasz erre | #65
Amit belinkeltél az szimplán egy rajongói kritika.Mint olyan amúgy tetszett,de ettől függetlenül a nevek tekintetében semmit nem adott hozzá ahhoz mint amiről írtam!Sőt,hogy őszinte legyek még pontatlanabb is!Pl.a Diabolus nem bibliai név,mivel az szimplán az ördög latinul,nem egy konkrét valaki.Az itt található Balthus névnek Rettegett Balthushoz (eredetileg Balthus Dire) csak annyi köze van hogy Jackson valamiért kedveli ezt a nevet,talán poénból utalt is vele Rettegett Balthusra,de a napnál világosabb hogy ez semmiképpen sem az ő szobája!Ettől persze még bele lehet ezt magyarázni,csak baromság,mert a két Balthus térben,időben teljesen függetlenek egymástól!Ráadásul magára a Balthus név eredetére nem ad választ.Igaz,az meglehet hogy ezt a nevet egyszerűen csak Jackson találta ki,és használta fel mindkét művében is.
A többi névre külön már ki sem térek,mert azokat nagyjából jól körülírtam.
Tedd azt másokkal,amit szeretnél hogy veled tegyenek meg,illetve ne tedd,amit magadnak sem szeretnél!
2015. január 16. 19:49 | Válasz erre | #64
Viszont hihető tipp!Szerintem erről a démonról van itt is szó,csak némi névtorzítással,esetleg egy másik,népszerűtlenebb,kevésbé ismert megnevezésével leírva![smiley]eljen[/smiley]
Tedd azt másokkal,amit szeretnél hogy veled tegyenek meg,illetve ne tedd,amit magadnak sem szeretnél!
2015. január 16. 19:00 | Válasz erre | #63
[url=http://konyves.blog.hu/2010/08/03/horror_es_fekete_magia_a_lapozgatos_konyvekben]forrás[/url]

A ház emeleti részén csupa bibliai név olvasható az ajtókon: Azazel, Belial, Mephisto, Diabolus és Asmodeus démonok, Shaitan és Eblis az Ördög nevei az iszlámban, Abaddon és Apollyon a mélység pusztítást hozó angyalai, Mammon pedig a pénz bálványa a Bibliában. Az egyik szoba viszont Balthusé, aki Steve Jackson korábbi játékkönyvében, a Káosz fellegvárában volt a gonosz varázsló.
2015. január 16. 15:41 | Válasz erre | #62
Ez csak tipp. Tuttivillus=Titivillus ? Az írástudók patronáló démona. Azt mondták, hogy a Sátán nevében járt el, hogy hibákat idézzen elő az iratokban... :)
2015. január 16. 13:58 | Válasz erre | #61
Néhány érdekesség a ház szobáinak neveiről!
1)Erasmus:görög eredetű név,jelentése szeretett,óhajtott,szeretetreméltó;ugye milyen bájos hogy pont ebbe a szobába szállásol el egy pokoldémon?[smiley]awink[/smiley]
2)Apollyon:erre kissé alább visszatérek!
3)Azazel:héber eredetű név,a bosszúállás angyala
4)Mephisto:? eredetű,jelentése tűzhozó;valószínűleg a Mephistopheles rövidebb alakja,szintén egy romboló,pusztító,hazudozó démon
5)Balthus:?
6)Diabolus:latin eredetű,jelentése ördög
7)Shaitan:héber eredetű,jelentése ellenség (=satan,magyarul sátán);nos a szobában tanyázó vámpír (és 2 zombi csatlósa) valóban ellenség,és nem is akármilyen erejű!
8)Mamon:(=Mammon)? eredetű,jelentése biztos(ított),azaz minden ami birtokolható;gyakorlatilag a pénzzel,a vagyonnal kapcsolatba hozható kapzsi,fukar ördög;ezt tudván pedig egészen jó a párhuzam eme név és a szobában lakó,gyűrűjét mint értéktárgyát féltő,őrző kopogó szellem között!
9)Asmodeus:? eredetű szintén romboló gonosz entitás(félangyal);neve az érzékiséggel,bujálkodással,szenvedéllyel és fényűzéssel hozható kapcsolatba.Különös hogy ebbe a szobába van zárva (feláldozására várva) egy segítőnk.
10)Eblis:? eredetű,jelentése kétségbeesés;szintén találó elnevezés egy olyan szobának ahol rádtámad az ágynemű!10 emberből 9 valószínűleg igencsak kétsébeesne ilyen esetben.
11)Tuttivillus:?
12)Belial:héber eredetű,eredetileg Beli Yaal,jelentése érték nélküli;a hazugság és csalás démona.Ebben a szobában mindössze lepedőkkel letakart,régi bútorok vannak,amelyek lényegében tényleg érték nélküliek,és még így is \"jól át tudnak verni\",ergo tökéletesen igaz a hazugság és a csalás!
13)Abbadon:(=Abaddon)héber eredetű,a pusztítás angyala!A fentebb már említett Apollyon ugyanennek a névnek a görög változata.Milyen irónikus éppen ilyen megnevezésű szobákba (női) segítőket tenni!Ráadásul ezek szomszéd szobák is![smiley]beka2[/smiley]
Szerintem ezek ismeretében még érdekesebb ebben a kedves,barátságos kis házikóban túlélősdit játszani éjnek évadján,egy komoly vihar közepette![smiley]ghost-17[/smiley][smiley]Diablo2-icon[/smiley]
Sajnos a Balthus és Tuttivillus nevekkel kapcsolatban nincs infom,de gondolom passzolnak a többi névhez tartalmilag.Ha valaki tudja ezek eredetét,jelentését,tartalmát,az írja már meg!És ha esetleg tévedtem volna a fentebbiek közül valamelyikkel kapcsolatban,vagy azokat valaki még ki tudná egészíteni,szintén lehet írni!
Tedd azt másokkal,amit szeretnél hogy veled tegyenek meg,illetve ne tedd,amit magadnak sem szeretnél!
2014. május 21. 20:14 | Válasz erre | #60
Íme egy véletlenül talált, alternatívnak tűnő borítókép a könyvhöz, ami elég mutatós. Nincs róla infóm, hogy ezzel kijött volna bárhol is a kaland.

[img=http://www.sidekickcast.com/wp-content/uploads/2013/08/frontcover_HOH_alt1.jpg]HoH[/img]
2013. szeptember 22. 09:14 | Válasz erre | #59
Hosszú idő után erre járok újra, mert a Teljesítménytúrázás más utakra vitte a Vándort...
Ez a könyv még mindig elolvasható, ha úgy érzed.
Dancsó Péter YouTube-on fűz hozzá érdekeseket, a KJK sorozathoz.
http://www.youtube.com/watch?v=crUhAswMMTI

Forrai U96. Dunaújváros.
© SzG
2013. július 28. 14:33 | Válasz erre | #58
Oké, vettem. ;)
2013. július 28. 11:05 | Válasz erre | #57
Köszönöm a reagálásokat,és a térképeket. [smiley]vigyor2[/smiley] Az SZG által linkelt térképet,Cyborg17 infoival megspékelve lehet egyszer megrajzolom azt \"Az Elátkozott\" térképet.

SZG-nek üzenem,hogy mindenféle bajom van,de MINDENKÉPPEN igényt tartok a BB-re,és írni fogok gmail-en nemsokára.

Sokan mondtátok itt a pusztítót,nos én azt a könyvet inkább betegnek nevezném mintsem nehéznek. Ha a bányából kijutsz,akkor már \"csak\" nagyon nehéz,előtte betegesen szadista. Az pl mindennek a teteje hogy ha páratlant dobsz,nem párosat már buktad is a dolgot...

Steve,és Ian viszont ha már nem ír könyveket feldobhatná a netre a régi papírjaikat,térképeiket had élvezkedjünk most,amin akkoriban annyit bosszankodtunk. ;)
2013. július 26. 21:29 | Válasz erre | #56
Az általam ismert Elátkozott ház térképek közül is az a legjobb amelyet itt alább SzG linkelt,de ez sem teljesen hibátlan,és anno erről már volt is szó eme oldalon!(Már az ötödik hozzászólásom erről szól![smiley]nevetes1[/smiley])
Akkor a módosítások:rögtön az emeleten hiányzik Apollyon szobája!Ez a 350-es fejezetpontra utaló szám alatti szobától(itt lemaradt az Erasmus felirat;ill.ez a starthelyiség is egyben)jobbra lenne található!
A földszint nagyjából OK,maximum odaírhatták volna hogy a központi helyiség ahonnan a többi nyílik maga a \"hall\",ill.a konyhából nyíló terem a kamra(a ghoullal).[smiley]zombie[/smiley]
Zavaró lehet hogy mind a reception room,mind a drawing room szalonnak lett fordítva!Berajzolható még az emeleten lévő Shaitan szobájából kivezető titkos átjáró is,ami a földszinti dolgozószoba (study) melletti lépcsőházba vezet!
A pincében viszont már komolyabb a kavarás!Lényegében a helyiségek elhelyezkedését,és méreteit illetően kéne egy kis átalakítás,ill.kimaradt Shekou szobája,ahová a \"drawing room\" \"trapdoor\"-ja vezet!Ez valahol azon a jobbszélső folyosón található ahonnan a lépcső a börtön cellákhoz vezet!Nos kb.ennyi lenne a módosítás és máris teljes a kép!A komplett végigjátszást-ha esetleg még nem lenne meg-pedig lásd a 39-es hozzászólásomban!
Tedd azt másokkal,amit szeretnél hogy veled tegyenek meg,illetve ne tedd,amit magadnak sem szeretnél!
© SzG
2013. július 26. 19:06 | Válasz erre | #55
Na csak sikerült feltöltenem az említett képet, íme:
http://www.kephost.com/images4/2013/7/26/a1_2013_7_26_2ljjrc0tel.jpg
Ez vsz tökéletesen átlátható, sokkal átláthatóbb, mint a másik, mindenféle szöveggel és egyébbel agyonzsúfolt térkép. :) Csak a lényeg van rajta, és a szintek felépítése tökéletesen látható.
2013. július 26. 18:29 | Válasz erre | #54
Osztom a véleményed, a Pusztítás tényleg egy rémálom.
Igazán átlátható térkép szerintem csak Jackson bácsi fiókjában van:)
© SzG
2013. július 26. 17:14 | Válasz erre | #53
Ja, 10-es kezdeti Félelem alatt nem is érdemes elkezdeni a könyvet. :D
Amúgy tényleg nem könnyű, de vannak azért ennél sokkal durvábbak is (pl. a Pusztító. Mondjuk azt már inkább szadistának mondanám).
\"Bemelegítésnek\" mindenesetre pont jó a BB előtt. ;) (Ami legalább ennyire nehéz, igaz, kissé máshogy... és szerintem sokkal összetettebb, de majd meglátod.)
Amúgy van egy másik térkép is a Házról (amit a kolléga linkelt be itt alattam, az nekem valahogy túl átláthatatlan), de az istennek se tudom feltölteni netre (a kedvenc képfeltöltő-oldalam úgy látom nem működik), úgyhogy... majd esetleg elküldöm.
2013. július 26. 16:33 | Válasz erre | #52
Ha jól emlékszem, akkor csak 5 vagy 6-os a kijátszható dobás a Félelem pontokra.
http://ulujain.org/gallery/index.php/maps
2013. július 26. 15:59 | Válasz erre | #51
A letölthető képek megnézése után azonnali ingerenciám támadt ismét játszani a könyvvel.Elképesztően nehéz,talán a legnehezebb kjk. Nyilván vannak vetélytársai a nehézséget illetően,de szerintem nincs élő ember aki első három alkalomra teljesen szabályosan végig tudta vinni.Rengeteg olyan szitu van ahol elég csak EGYETLENEGYSZER rosszat választani,és máris ugrott az egész.A félelem pontokat is valaki kiszámolta,hogy ha az elején 1-et vagy 2-őt dobunk akkor már butka az egész,mert legjobb esetben is 9-et gyűjt a derék kalandor mire elkezdheti döfködni a pokoldémont.Ezen pluszban nehezít az hogy ki kell találni,szépen sorban az infokat,össze kell rakni a képet,és egyetlen egyszer sem szabad rossz irányba (szobába,stb) menni mert szintén buktavári a kaland,és hát a fordítás,és félreírás is sok helyen hátráltat.A térképemet a mai napig nem sikerült megrajzolni helyesen,de már nem próbálkozom vele,mert kikészült az idegrendszerem.[smiley]confused[/smiley] Apropó! Tudtok esetleg egy viszonylag hiteles térképet a netről? Leginkább a pince érdekelne,a többi nagyjából helyes. Mindentől föggetlenül az egyik kedvencem ez a könyv,mert nagyon átjön a hangulata.
2013. július 4. 11:02 | Válasz erre | #50
De a végén meg lett, ez a lényeg[smiley]eljen[/smiley]
© runner
2013. július 4. 08:31 | Válasz erre | #49
[i]Az Elátkozott ház[/i]nál elbénáztak valamit, ezért csak pár kép éles, a többi annyira homályos volt, hogy próbáltam élesíteni, de pixelesek lettek. Valószínűleg elfelejtették betenni nagy méretben őket.

Amúgy nem volt egyszerű hozzájutni a képekhez, mivel a programból nem lehetett kinyerni őket.
Kénytelen voltam a gráf alapján játszani mindegyik képig, ráadásul ennél a játéknál minden fejezetszámot összekevertek, így voltak 400 fölötti számok is, ezért csak azt néztem, hányadik számra kell kattintani az eredeti Rakétás könyv alapján. Félelem pont hiány miatt a végén el is akadtam, újra kellett megint kezdeni. Ennél a könyvnél még a tárgyak is számítanak, hogy el lehessen jutni bizonyos helyekre.
Csalni meg nem lehetett. [smiley]csodalk[/smiley]
A főhős Te vagy!
2013. július 4. 07:49 | Válasz erre | #48
Megnéztem mind a két könyvet, nos, van amelyiknél kifejezetten jót tettek a színes rajzok (főleg a Végzetben), de van aminél az eredeti maradt a nyerő nálam.
© runner
2013. július 3. 21:40 | Válasz erre | #47
Letölthető [i]Az Elátkozott ház[/i] színes illusztrációi.
A főhős Te vagy!
2013. május 6. 06:02 | Válasz erre | #46
Ki tudja....[smiley]miaz[/smiley]
2013. május 6. 00:57 | Válasz erre | #45
Mikor lesz ebből film ?
2013. május 5. 14:09 | Válasz erre | #44
Itt az idő, hogy írjak erről a nagyszerű könyvről. Hétfőn vettem meg nagyon jó állapotban és nagyon barátságos áron a Múzeum Körút egyik antikváriumában. Nálam eddig ez a legjobb a KJK könyvek közül. A hangulatot valami kegyetlenül jól el lett találva. Vérbeli gótikus hangulatú oldschool sátánista/kísértet/slasherkaland a ködös vidéki Anglia egy elhagyatott házában. Külön tetszett a Félelem pont ötlet.Egy bajom van vele: NEHÉZ !!!!!!!!!!!!!!!!!!! De ezért olyan jó érzés vele játszani. Az illusztrációk ütöttek és TÉNYLEG tudnak félelmet kelteni. És a végén a főgonosszal a csavar. Hát az DURVA VOLT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Összességében NAGYON ÖRÜLÖK, hogy megvan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2012. december 18. 21:54 | Válasz erre | #43
Köszi az infot.
Pont az utolsó mondatod második fele miatt kérdeztem rá a dologra. (Bár, lehet, jobb lett volna a kérdésem egy másik, általánosabb topicban feltenni...)
Ráadásul a Vénuszosokat keresgélem jobban, de sebaj; úgyis inkább az antikváriumi \"hagyományosabb\" (3 számjegyű) árképzést (és azért persze elfogadható állapotot) helyezem ezeknél előtérbe, lévén a könyvek harmatosabb minősége miatt. Csak van, amelyikbe még nem botlottam bele. Valamint nyilván egy-egy régi Rakétás kedvenc újszerű állapota is \"elcsábíthatná\" az embert. (Végül is mindegy, legalább marad pénz tankolni - sajnos most ilyen világban élünk...)
2012. december 18. 11:14 | Válasz erre | #42
Újnak mondható csak ebből volt. Volt egy Országút harcosa, de az elég ramatyul nézett ki, még a borítójából is hiányzott egy darab. A többi - mondjuk így - kielégítő állapotban volt, ezek, ha jól emlékszem: Skorpiók mocsara, Káosz fellegvára, Vértengerek, Hóboszorkány barlangjai, Bajnokok próbája, Haláltalizmán. A Vénuszosokat nem néztem, bevallom az a sorozat nem fogott meg. Érdemes nézni a honlapjukat, bár az ott szereplő és a tényleges kínálat azért nem feltétlenül fedi egymást.
2012. december 17. 23:58 | Válasz erre | #41
Akkor ennek a kalandlapja biztos nem lesz összefirkálva...
Amúgy mely könyvek vannak náluk új vagy elég újszerű állapotban a teljes (már ami nálunk anno megjelent) FF sorozat darabjai közül? (Ha esetleg emlékszel.)
2012. december 16. 21:16 | Válasz erre | #40
A minap sikerült egy VADONAT ÚJ példányhoz hozzájutnom a Silverland-ben. Egészen fura érzés ez így 2012-ben...
2012. október 13. 13:07 | Válasz erre | #39
[spoiler]A végigjátszás:1-289-137(ez az első info)-345-68(a második!)-357-8-304-250(a harmadik;bár a 304-ről még a 151-es fp.is belefér!)-277-394(nullázódik a félelempont)-309-395-196/115(teljesen mindegy)-28-224-5(és tulajdonképpen innentől indul a valódi kaland)-59-79-106-158(de az 5-23-128-158verzió is okés)-373(itt találkozol először Shekouval,bár itt még nem tudod a nevét!)-399-220-234-308(az újabb info)-350-332-73(új info)-257-358(ide érdemes bejönni)-117-341-161(ezért!)-385-26-287-86-110(az ablakos info!)-193-377(ide sem árt betérni a fegyverért!)-83-233-374-339-154(Asmodeus szobája!)-162-313-300-105(info)-378-272-175-335(az újabb lényeges szoba)-139-246-170-19-321-88-295(info)-159-132-353(ez a drawing room angolul)-292-303-364(info)-85-145-64-375-392-397-6(Shekou másodszor,bár névről még most sem ismerheted)-367-210-230-198(itt derül ki a neve)-93(info)-166-209-363(info)-91-393-320-330-61(-10)-51-276-237(az eddigi információk alapján ez egyértelmű!)-174-48-35(megvan a Kris kés!)-293-113(magyarul ezt is szalonnak írja,de ez nem azonos a drawing roomból átkeresztelt szalonnal,ez angolul,eredetileg reception room!)-324-147-3(megvan az egyik kulcs)-160-294-10(a másik kulcs is!)-204-349-131-58-323(-27)-296-318-351-336-181-109-és 400![/spoiler]
Tedd azt másokkal,amit szeretnél hogy veled tegyenek meg,illetve ne tedd,amit magadnak sem szeretnél!
2012. október 13. 10:25 | Válasz erre | #38
Hát köszönöm szépen ezt a részletes kifejtést. Sokat játszottam már vele,de a mai napig ha előveszem,szinte lehetetlen küldetés számomra. Talán a térképemmel jól menne. :) Az benne a zseniális,hogy míg bizonyos labirintusokban simán tudom évek múltán is hogy merre kell menni itt rengeteg infot elfejeltek,illetve nem tudom biztosra. És hát akkor jól gondoltam EGYETLEN helyes út van,az pedig nem túl sok... igazából az hogy odajutsz a lépcső alá,és felkínál négy jelszót amiből 1:4-hez ki lehet találni nálam nem játszik mert honnan a halálból tudom hogy mi az a négy? Esetleg a lépcső alatt van berendezve a Legyen ön is milliomos stúdiója,és kris kését stílszerűen VÁGÓ Istvántól lehet megnyerni? Kár hogy nem Cutter-nak hívják a házat! :D
Szóval Shekouval mindenképpen kétszer kell találkozni,és ezek szerint már kb a 15. pontnál b@szhatjuk az egészet ha valamit nem úgy csinálunk ahogy SJ kitalálta.(?) Ebbe a Pusztítóba bele sem merek gondolni,hogy milyen lehet ezek után...
2012. október 13. 09:45 | Válasz erre | #37
Korrekció:\"fonotos\" helyett fontos;ill.az elején a konyhában társalgó két férfi,majd a portré,Shekou,és Apollyon egymást kiegészítő információi alapján az is nyilvánvalóvá válik hogy mi is a ma esti különleges esemény a házban,és hogy miért vagy veszélyben!Azaz hogy emberádozó szeánsz zajlik,amelyben áldozati szerepet szántak neked![smiley]axe[/smiley][smiley]big-axe[/smiley]
Tedd azt másokkal,amit szeretnél hogy veled tegyenek meg,illetve ne tedd,amit magadnak sem szeretnél!
2012. október 13. 09:05 | Válasz erre | #36
Ez azért így elég foghíjas lett,kicsit többről van itt szó!
Ahogy halad a sztori,a következő sorrendben kapod az infokat(a lényegesebbeket végig nagybetűsen írom!):
-a ház ablakain masszív rács van!(ez nem csupán annyit takar hogy az ablakokon keresztül nem fogsz tudni bejutni,hanem hogy ha már bent vagy ki sem tudsz rajtuk jönni!)
-valami készül ezen az estén,valami különleges esemény(veszélyre figyelmeztető info;a konyhában beszélgető férfiaktól)
-veszélyben vagy itt+KERESD MEG AZT AKI SZÜRKE KÖNTÖST VISEL(ez fontos,hiszen a szürke köpenyes ad majd további infot;az öregasszony portréja közli)
-A SZÜRKE KÖPENYES VKI ASMODEUS SZOBÁJÁBA VAN BEZÁRVA(Shekoutól a púpostól van az info,az első látogatása során)
-Lord Kelnor,DRUMER grófja a pokoltűz démonainak kíván feláldozni/MEG KELL TALÁLNOD A KRIS KÉSÉT HOGY LEGYŐZHESD(itt kiderül hogy a későbbi jelszó betűi mely szóbol vannak MURDER-ré változtatva;ill.hogy milyen eszközre-fegyverre lesz szükséged;Apollyon a szellemlány mondja el)
-most jön az alább említett ablak,bár ez is angolul maradt-MORDANA(és nem Morgana)IN ABBADON,azaz Mordana Abbadon-ban!
-A KRIS KÉSE EGY TITKOS BEJÁRATTAL ELZÁRT SZOBÁBAN VAN/AJTAJA CSAK JELIGÉRE NYÍILIK/AZ ÖREG MORDANA ISMERI A JELSZÓT(ezekről a Szürke köpenyes beszél,az üzenetek egyértelműek,és végre kiderül miért is kell megkeresni Mordanát)
-AZ ÚR LEGMEGBÍZHATÓBB REJTEKHELYE A PINCELÉPCSŐ ALATT NYÍLIK/A JELIGÉT NEMRÉG VÁLTOZTATTÁK MEG(ez az info is magáért beszél,+kiderül hogy Mordana mégsem tudja a jelszót,mivel ezek az információk tőle vannak)
Most jön a földszint!
-A JELIGÉT VÁLTOZTASSA ÁT KECSKEFEJRŐL(ez az info a szalonban(angolul drawing room)lévő levélből szerezhető meg,és a végső jelszó kikalkulásában segít)
-AZ ÚR GYAKRAN CSERÉLGETI A JELIGÉKET,ÉPP TEGNAP VÁLTOZTATTA ÁT PRAVEMIRŐL VMIRE,AMI A HÁZ NEVÉNEK BETŰKEVERÉKE(AZAZ DRUMER-MURDER=GYILKOSSÁG)(megvan a jelszó;Shekou beszél minderről a pincében,miután kicsit megitattad)
-A HÁZ URÁT A KRIS KÉSÉVEL A VÖRÖS SZOBÁBAN LEHET ELPUSZTÍTANI/A FÖLDSZINTI EBÉDLŐ FALA VÖRÖS/A SZERTARTÁS IDEJE ALATT ZÁRVA VAN/KULCSA A TÜKÖR MÖGÖTT(erről az egyik fogoly beszél a börtönrésznél,és egyértelmű,fonotos információk ezek)
Lényegében ennyi rávezető információt kell begyűjtened és onnantól magadtól fellelned a megfelelő helyszíneket a beteljesítéseikhez!Szóval csak egy helyes út van,annak ellenére hogy a kaland közben több mellékhelyszínre is kitérhetsz!Ez utóbbi viszont nem igazán javallott,mivel a legtöbb ilyen mellékhelyszín csupán csapda,szívatás,és vagy azonnal megöl,vagy később okozhat halálos problémát pl.a félelempontjaiddal kapcsolatban![smiley]awink[/smiley]
Tedd azt másokkal,amit szeretnél hogy veled tegyenek meg,illetve ne tedd,amit magadnak sem szeretnél!
2012. október 12. 23:27 | Válasz erre | #35
Hát, a kulcspontok:

1. Ablak (megtudod Morgana nevét)
2. Morgana in Abbadon (megtudod a titkos szoba helyét)
3. Púpos leitatása a pincében (megtudod a jelszót)
4. Titkos szoba a lépcső alatt - kris
5. Kulcs kiszedése a tükör mögül.

Ez az egyetlen helyes út, közbe persze lehet mindenféle szobákat túrni, de teljesen felesleges mert csak a félelem gyűlik :)
2012. október 12. 16:20 | Válasz erre | #34
Nekem ez volt a legelső kaland játék amivel játszottam,és majdnem el is ment a kedvem a műfajtól. Gondolhatjátok,kezdőként legalább harmincszor meghaltam mire egyáltalán a kulcsot megszereztem! [smiley]vigyor2[/smiley] Itt amúgy csak egy helyes út van? Mert ha jól tudom akkor a helyes jelszót csak egyvalakitől lehet megtudni,és azt is csak akkor ha leitatjuk. Most a többi nehézségről nem is beszélek. Térképet rajzoltam én is, az emelet,és a földszint sztem teljesen jó,ellenben a pincés katakomba részben annyi a semmibe vezető lépcső,hogy nem lehet megszámolni. Azokat nem sikerült összehoznom.
© taffer
2012. szeptember 14. 22:18 | Válasz erre | #33
[s]Ez nem a harmadik, hanem a második önálló könyve. A Skorpiók Mocsarát az amerikai Steve Jackson írta.[/s]
Szerk: Bocs, a Csillaghajót nem számoltam, valóban a harmadik könyve.
2012. augusztus 27. 18:27 | Válasz erre | #32
Az egyik kedvenc konyvem. Ismet. :) Persze most mar nem ut akkorat, mint amikor tizenevesen elolvastam, de meg mindig izgalmas. :) Ugyanakkor nagyon nehez vegigvinni szabalyosan.
2012. március 2. 12:56 | Válasz erre | #31
Sok sikert hozzájuk!:)
© slx
2012. március 2. 10:55 | Válasz erre | #30
Köszönöm a válaszokat!
Most még jobban megkeveredtem... :(
Úgy emlékszem, hogy csak ezt az egy KJK könyvemet nem játszottam végig, mert elakadtam benne egy könyv hiba miatt. Nem túl sok ilyen lapozgatós könyv van meg, csak a
[b][u]KJK sorozat:[/u][/b]
A Halállabirintus
A Tűzhegy Varázslója
A Gyíkkirály szigete
A Skorpiók Mocsara
A Vértengerek
Bajnokok próbája
Az Elátkozott ház
[b][u]Fantázia Harcos sorozat:[/u][/b]
A Mélység Rabszolgái
[b][u]Kaland Játék Varázslat sorozat:[/u][/b]
A Shamutanti dombok
Kharé - A Csapdák Kikötővárosa;
de mivel a Vértengerek megvan és a Káosz Fellegvára nincs (és nem is játszottam vele), tuti, nem ezzel kevertem!
Nem tudom, mi lehet...
Elkezdtem játszani, majd kiderül! :)
© runner
2012. március 1. 10:20 | Válasz erre | #29
Igen, az a következő könyv, ahogy írtam.
De az a Káosz Fellegvára műre vonatkozik.
A főhős Te vagy!
© Ravnos
2012. március 1. 08:25 | Válasz erre | #28
A Vértengerek hátulján van a hibajavítás!
© runner
2012. február 28. 21:38 | Válasz erre | #27
A Káosz Fellegvárához írtak a következő könyvben egy javítást.
Ezt ki is tettük a könyvnél, a borítókép alatt van a \"hibajavítás\"
[url=http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=6]http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=6[/url]
A főhős Te vagy!
2012. február 28. 20:32 | Válasz erre | #26
Konkrétumot nem tudok, de rémlik, hogy a Káosz Fellegvárában írtak ilyet egy másik könyvvel kapcsolatban. Véletlenül nem azzal kevered?
Nemrég játszottam végig amúgy ezt a könyvet, én ilyet nem tapasztaltam, hogy a lapozás miatt nem lehetett végigjátszani.
© slx
2012. február 28. 19:50 | Válasz erre | #25
Én úgy emlékszem, hogy a Rakéta: 14. – 1991. könyvben volt egy hiba (rossz helyre kellett lapozni), ami miatt nem lehetett végigjátszani. Egy későbbi könyvben közölték a hibát és a javítását.
Valaki meg tudja írni, hogy mi a hibajavítása?
© marczy
2012. január 28. 18:47 | Válasz erre | #24
Az "életed folyamán felhalmozott félelemmennyiség"-et, ill. a halálra rémülést úgy kell érteni, hogy pl. infarktust kapsz. Ha egy tipikus 50 éves magyar faszi vagy, akkor mondjuk 7 pont és szevasz-tavasz, ha meg egy sokat látott katona, akkor 12.
Van olyan c64-es játék, ahol tényleg szívrohamot lehet kapni és úgy meghalni, ha rosszul játszol.
2012. január 27. 10:49 | Válasz erre | #23
Steve Jackson harmadik KJK könyve bátran kijelenthetjük újabb etalon!A borító ugyanannak az arcnak a munkája mint aki a Káosz fellegvárát alkotta,és ahogy ott,itt is nagyot alkotott!Művén finoman fogalmazva sem egy vendégcsalogató,kis kunyhót láthatunk,ízléses környezettel,virágbaborult növényzettel,kék éggel!Helyette kertelés nélkül az ember képébe tolja a várható horrorhangulatot!Az illusztrációk már nem az ő munkái,de azok sem rosszak,a hangulatot nem rombolják le!Akad újítás is!Fegyver nélkül,azaz alapból -3ügyességponttal indít,illetve az alaptulajdonságokon kívül itt félelempontjaink is vannak!Maga a sztori a Titántól teljesen függetlenül egy fiktív földi(azon belül is tipikusan angol)közegben játszódik,lényegében nem teljesen azonosítható érában!Ezen kívül totál sablon,innen-onnan lenyúlt horrorelemekből építkezett Steve,de az adott keretein belül mondhatni hibátlanul!Egy lepukkant,viktoriánus kúria falai között időnként egyfajta emberáldozós,sátánista szeánszot rendez a tulajdonos gróf,és annak kedves baráti köre.Épp egy ilyen szituációban kerülünk ebbe a házba,tipikus horrorsablon események vezényletével!Éjszaka,szakadó eső,félrevezető útbaigazítás,lerobbanó autó;ezeket kicsit erőltetettnek vélem!Bent az épületben is sablon dolgokba botlunk(szellemek,zombik,púpos inas,vámpír,stb.)de itt már nem nagyon kelt izzadságszagú benyomást egyik sem.Sőt,néhány meglepetés,és fonák,még frissíti is mindezeket!A nehézségi szint ha a félelempontunk magas,ill.a helyes útvonal megvan nem nehéz,de ezek nélkül a legdurvább könyvek közé is simán besorolható!Rövid,de logikusan összeilleszthető információmorzsák alapján haladunk előre a fennálló helyzet teljes felismeréséig,és megoldásáig,és ez így teljesen okés is,viszont nagyon könnyű letérni a helyes útról,és/vagy halálra rémülni!
Egyáltalán nem rossz könyv ez,méltán sok rajongóval világszerte,nekem mégis felemás érzéseim vannak vele kapcsolatban!Becsülendő az újítás,a sablonok ellenére összehozott igazi horrorhangulat,ami pszicho és trancsír horror is egyben,de én mégis jobban komálom a klasszikus fantasy stílust,és az abban összehozott fogós témákat,így ez a cucc nyilván azok fölé nem emelkedhet!10/7
Tedd azt másokkal,amit szeretnél hogy veled tegyenek meg,illetve ne tedd,amit magadnak sem szeretnél!
2012. január 18. 15:27 | Válasz erre | #22
Az Elátkozott Ház

Borító:
Horrorkönyvhöz méltó, izgalmas borító. A kísérteties házat látni egy kísérteties erdőben, a véres betűk pedig a pont az i-re. A házat kicsit nagyobbnak képzeltem, de egyébként igen szép munka ám!

Grafikák:
Nagyon pontosak és tetszetősek mind, bár a fehér hajú pasasnál nem tudom mik azok a buborékok, amik a tunikájából bújnak elő…habzik a mellszőrzete vagy mi?

Történet:
Akárcsak a Haláltalizmán, ez a könyv is kitűnik a többi közül, ugyanis a modern korban játszódik, egy meglehetősen gyakori eseményt vesz alapul. Autóval mentünk éjszaka, nagy viharban „A” pontból „B” pontba, amikor is eltévedtünk az ismeretlen vidéken, és egyszercsak lerohad a kocsi, ott állunk a szakadó esőben, telefon meg persze nincs (azért nem ANNYIRA modern, hogy mobilok legyenek, meg tapasztalatom szerint a horrorfilmek forgatókönyveiben a mobiltelefonok imádnak ok nélkül tönkremenni). Minő szerencse, hogy egy hatalmas, ódon ház van a közelünkben! Bemegyünk és szállást kérünk éjszakára, talán még telefonálni is tudunk majd a sárga angyalnak! Egy tiszteletreméltó gróf uraság és kisinasa beenged minket, vacsorát is ad, sőt, még szállást is, gyanús! Hamar rá is jövünk – bejutni könnyű a házba, de annál nehezebb kijönni élve…egy sátánista szektáé a ház, aki istenként tiszteli az Urat. Hogy kijuss élve, meg kell ölnöd őt.

Nehézség:
Igen nehéz, mivel az elátkozott ház roppantmód tekervényes folyosókból és szobákból-termekből áll, nagyon könnyű eltévedni, ráadásul sokhelyütt van halálcsapda, vagy olyasmi amitől megrémülünk – azaz félelem pontokat kapunk. Nos, ha a félelempontunk eléri a tűréshatárunkat, szörnyethalunk a rémülettől, és kezdhetjük ismét az elejétől a kalandot. Ehhez jön még pluszba, hogy sok olyan helyiség van, ahonnét bármerre indulunk, úgyis meghalunk, ilyen a konyha, vagy az áldozati terem. Aki pedig nem tud angolul, aligha fogja kitalálni a titkos ajtót nyitó helyes jelszót.

Főellenség:
Elméletileg a ház ura lenne az, akit csak egy speciális fegyverrel lehet megölni. Hogy miféle úrról is van szó, az csak a könyv végén derül majd ki.

Ami tetszett:
A sötét, bizonytalan légkör a régi lovecrafti viktoriánus horror-regényekből. Sosem hittem volna, hogy ennek a régi kísértetházas Scooby Doo-s témának ekkora vonzereje lehet, főleg manapság, amikor csak úgy nyüzsögnek a véresebbnél véresebb horrorfilmek, ahol a Rosszak előbb ölik meg a Jókat, és csak utána eszik meg az agyukat. Nagyon élethű, jól sikerült a ház, és a hangulat megteremtése, jó nagy adag klausztrofóbiával. Tényleg pontosan olyan érzésem volt olvasás közben, hogy egy titkos, ódon házban bolyongok, keresem a kijáratot, és aki nálam gyengébb, jól megverem…és mindent áthat a bezártság, a bizonytalanság érzete. Komolyan mondom, ez a könyv sikerrel életet lehelt a viktoriánius kori rémregények kliséjébe. Vannak szellemek, zombik, ördögimádók, és mindenféle rémisztő lakók. Elég nagy a bejárható terület is, a harcok sem túl nehezek – a legutolsó kivételével persze, és a kínzókamrában van egy egészen jól összehozott betűs rejtvény is. A pinceszobai csapdában pedig találkozhatunk a Nankával, aki elvileg a Titán univerzumának egyik alacsonyabb rangú démon-istensége, szóval erős a gyanúm, hogy ez a könyv a Titánon játszódik, pár ezer évvel később.

És ami nem:
Elképesztően nehéz, főleg mert áttekinthetetlen a ház (konkrétan nekem az Elátkozott Ház térképe egy nagy, szürke radírfoltot mutatott a végére), és indokolatlanul sok félelempontot lehet begyűjteni. Félelempontok csökkentésére nincs lehetőség, csak, ha rossz irányba mész, illetve még a könyv elején, amikor persze 1 félelem pontod sincs. Ez baj, ugyanis nagyon sokat kell kutakodnod, beszélgetned kell mindenféle emberekkel, és ilyenkor kötelezően kapsz is félelempontokat, azaz ha a félelem tűréshatárod túl alacsony, simán elpatkolhatsz akkor is, ha egyből a helyes útvonalat követed, mivel ott se úszod meg a félelempontokat. És egyáltalán, mi ez a halálra rémülés? Az életem során felhalmozódott félelem-mennyiség akkor éri el a kritikus értéket, vagy mi? Életerő- és szerencsenövelési lehetőség igen kevés van, úgyhogy a sebesülésekkel cefetül kell vigyázni ám, ha nem muszáj, ne vesztegesd az életerődet. Elég sok az olyan út, ami a biztos halálba vezet (ha a konyhába, vagy az áldozati terembe jutsz, kezdheted előlről), előfordulhat, hogy 10-20 lapozás után derül ki, hogy végig rossz úton jártál, és meg fogsz halni. Nevetséges, hogy nem lehet kijutni a házból, hiába megyek vissza a bejárati ajtóhoz, ott áll valami kecskefejű dög, aki nem is él, és úgy befosok tőle, hogy inkább visszamenekülök a házba, ráadásul félrevezető dolgok is vannak a könyvben, például a 4 jelszó közül 3, valamint a bronz pentagrammás nyaklánc. Elvileg legyőzné az ördögimádókat, gyakorlatilag meg lókakát se ér, mert amint odajutsz ahol használnod kell, úgyis meg fogsz halni. A könyv legnagyobb hibája, hogy a végigviteléhez szükség van angoltudásra – Kris kését csak akkor tudjuk megszerezni, ha megtudjuk, hogy jön ki a birtok (Drumer) nevéből a „gyilkosság” szó. A magyar kiadás éppen ezért igen sebhelyes, és ugyanabba a hibába esett bele, mint a Pusztítás Maszkjai az Ifor Tynin-rejtvénnyel…
© marczy
2012. január 15. 21:26 | Válasz erre | #21
Ez a másik könyv, ami kifogott rajtam anno, térkép, gráf, ááááhhh... Ez az anagramma-dolog volt a másik a Maszkok végén kívül, amire angolul akkor még alig tudó magyar ürgücként ha keresztre feszítenek sem jöttem volna rá. Hála az égnek, itt a net meg a zagor.hu...
(komolyan megfordult a fejemben, hogy megveszek pár könyvet eredetiben, régit is, újat is...)
2011. december 24. 16:39 | Válasz erre | #20
Nekem Chuky a "kedvvencem"... akaarsz jáátszanníí?:D
© CatDog
2011. december 24. 13:12 | Válasz erre | #19
Gyerek fejjel mindig is szerettem a borzongást, horror filmeket anno ugye ment a Péntek 13, Freddy... nagyon tetszett és mindig szerettem, ha félelmeteseket álmodtam. Amikor elöször olvastam e remekművet azonnal magába szippantott emlékszem amint hideg téli estén egyedül otthon a paplan alá bevackolva bizony paráztam rendesen, de csak azért se tettem le a 20. halálra rémülés után se(játékbeli félelem pontos halálra rémülés nem igazi, bár néha még ahhoz is közel volt az ember :D) manapság is szívesen lapozom fel kétévente 1szer legalább, bár ugye az ember felnőtt és már nem adja vissza a régi feelinget, de még mindig mesterműnek tartom!
© SzG
2011. december 18. 23:05 | Válasz erre | #18
Nem valószínű, szerintem nem is olvasta. :)
2011. december 18. 22:45 | Válasz erre | #17
Nem lehet, hogy a tiédre gondolt?