9
Egy ekkora tömegen keresztülvágni szinte az örökkévalóságig tartana, neked pedig meglehetősen sietős lenne a dolgod. Elkeseredetten próbálsz valamiféle megoldást keresni, de az eddigi erőfeszítések miatt fáradtnak érzed magad, és alig tudsz talpon maradni. A lábaidat ólomsúlyúnak érzed, egyre nehezebben emelgeted. Amikor megpillantasz egy hosszú szűk kőlépcsőt, amely egy kocsma tetejére vezet, mentő ötleted támad. Odafurakodsz a feljáróhoz, és felvánszorogsz a tetőre. Innét pompás kilátás nyílik a főváros tornyaira, sőt a citadella fehér kőfalai valósággal ragyognak a napfényben.
Mivel az itteni házak egymáshoz igen közel épültek, ezért könnyű átugrani egyik tetőről a másikra. Holmgrad számos lakosa gyakorlatilag ezt a „tetőn járós” módszert használja az őszi sűrű esőzések alkalmával, amikor a kövezetlen utcák sártengerré válnak. Igaz számos baleset bekövezte után, az MS5029-es királyi rendelet megtiltotta ezt a fajta közlekedési módot.
Hosszas töprengés után mégis úgy határozol, hogy ez a módszer lesz a legcélravezetőbb, ha el akarsz jutni a királyhoz. Több háztetőn gond nélkül jutsz át, ám amikor a királyi citadella közelébe érsz, azt tapasztalod, hogy a dolog legnehezebb része még hátra van. Sokkal nagyobbat kellene ugranod, mint eddig bármikor, és a gyomrod is összeszorul, amikor a távolságot méregeted.
Mivel eltökélted magadban, hogy mindent megteszel azért, hogy eljuthass a király színe elé, nem hátrálsz meg a kihívástól! Kellő távolságból teljes sebességgel nekifutsz, hogy megkíséreld a hihetetlen mutatványt. A füledben lüktet a vér, ahogy elrugaszkodsz a háztető pereméről, és röpülsz a levegőben. Szemed mindvégig a szemközti épület tetőzetén tartod.
Dobj egy tízoldalú kockával! (Ha Szívósságod 10 vagy afelett van, adj +1-et a dobáshoz, ha a Szívősság pontjaid 5 vagy alá estek, csökkentsd -1-el a dobásod!)
Ha a szám 0-3 közötti értéket vesz fel, lapozz a 151-re.
Ha a dobott érték 4 vagy több, lapozz a 34-re .