Vissza a főoldalra
Vissza a lexikon főoldalára
Személyek

Oldoran Zagor

Oldoran Zagor
Kaszt: Varázsló
Felbukkanások: A Tűzhegy Varázslója, 274. fejezetpont.
ügyesség: 11, életerő: 18
A Tűzhegy Varázslója, 274. fejezetpont.
ügyesség: 7, életerő: 12
Oldoran Zagort nevezhetjük a Kaland, Játék, Kockázat sorozat legjellegzetesebb alakjának, mivel ő az egyetlen, akivel háromszor is meg kell küzdenie a játékosnak.

Képzettségét tekintve elementalista varázsló, aki A Tűzhegy Varázslója, a Visszatérés a Tűzhegybe és a Zagor Legendája könyvek főellensége is. Más művekben is említésre kerül, például A Hóboszorkány barlangjaiban vagy A Pusztítóban.

Származása és korai élete

A Fangi Ellagrim Grimalkin szerint Zagor vezetékneve Oldoran, mely szülővárosának, Zengisnek az ősi nevére hasonlít, Goldoranra. Egy Gerlekus Zagor nevű Zengisi kereskedő-varázsló gyermeke volt, aki pedig Gallan Zagornak volt a dédunokája, aki így egyben Oldoran dédnagyapja is. Gallan varázslóként hatalmas vagyonra tett szert, és mivel szükségét érezte, hogy ezt megvédje, a Zagorok közül elsőként költözött be a Tűzhegybe.

Démoni eredet


Egyes történetek szerint Gerlekus Zagor nekromanta volt, akinek legfőbb célja volt, hogy démoni anyával büszkélkedő utódot hozzon a világra. A kísérletek eredménye Oldoran lett, akit három rejtélyes tárgy segítségével juttatott erre a világra: az első egy szertartási köpeny volt (ez eredetileg a Tìranduil Kelthasi Farina Endûl Kerithrion hercegnőnek a tulajdonában volt), a második egy kehely (ez a Nykosa-tó mélyén, egy feltérképezetlen szigeten pihent, mely Goncsongokkal megfertőzött, élőholt Óriásoktól hemzsegett), a harmadik pedig egy kard (amit Oldoran démoni anyja forgatott, és akit a férfi szülőhelyére, a Koponyaszirtre kellett megidézni egy barlangba, mely a Fagy-fennsík egy hatalmas jégkoponyája alatt húzódott). Ennek a démoni származás-történetnek azonban van egy igen komoly hibája, mégpedig az, hogy eszerint Oldoran több, mint 3000 éves, ami nem passzol mindazon más dolgokhoz, amiket róla tudunk.

A Démoni Hármas


Azt beszélik, Oldoran a Démoni Hármas, Feketevihar Volgera három legjobb tanítványainak egyike. A másik két tanítvány Rettegett Balthusz és Zharradan Marr. Ők hárman egyszerre barátok és riválisok, akik, miután úgy ítélték, már nincsen hasznukra, egy Késeső varázslattal végeztek mesterükkel. Későbbi beszámolók szerint Zagor nem vett részt a gyilkosságban, és azóta is neheztel a többiekre ezen tettük miatt. Ezt követően válik el tőlük és indul el észak felé, a Tűzhegyhez. Talán Gallannak a Törpék általi elűzése volt az, ami miatt úgy döntött, hogy visszaszerzi hegyi birodalmát, vagy egyszerűen csak öröksége, ami az alatta húzódó járatokban volt elrejtve. Bármi is volt az oka, szörnyeteg-sereget toborzott maga köré és visszaszerezte birodalmát a Törpéktől. Zagor KU 249. Tűz havának ötödik Viharnapján érkezett meg ismét a Tűzhegyhez.

A Tűzhegy Varázslójában

A Tűzhegy Varázslójában semmit nem tudunk meg Zagor céljairól és személyiségéről. Csak annyit tudunk biztosan, hogy ő uralja a hegyet és az ott élő szörnyeket, továbbá hogy rengeteg kincse van, amit a könyv hőse nem átall ellopni tőle. Paradox módon könnyedén tűnhet úgy, hogy itt valójában Zagor az áldozat, aki csak az életét védi. Az a tény azonban, hogy egész sor szörnyeteg áll az irányítása alatt, jelzi, hogy a férfi nem tekinthető jóságosnak. A játékos használhatja ellene a Küklopsz Szemét, hogy harc nélkül végezhessen vele, vagy megsemmisítheti kártyapakliját is, amivel jelentősen legyengítheti az utolsó harchoz. A könyv utolsó fejezetpontja szerint a hős használhatja a varázsló varázskönyvét, hogy a Tűzhegy új urává válhasson, de hogy pontosan mit is tesz, arról semmi biztosat nem tudni.

A Visszatérés a Tűzhegybében

A könyv tíz évvel Zagor halála után játszódik. Eszerint a férfi a velejéig gonosz volt, félelem és nyomor járt a nyomában, vagyona nagy részét pedig a helyi falusiaktól lopta. Újjáéledését egy felélesztő varázslatnak köszönheti, amit még A Tűzhegy Varázslója eseményeinek megtörténte előtt hozott létre, célja pedig Allansia lerohanása. Embereket ejt foglyul, hogy foszladozó testét újjáépítse, és pestist zúdít Kaad városára. A helyi falusiak felbérlik a játékost, hogy másodszorra is végezzen Zagorral. Most nincs olyan varázstárgy, mely legyengítené vagy megölné a varázslót, és négy sárkányagyart kell megtalálnia, melyekkel szembe tud szállni azokkal az Elementálokkal, melyeket a varázsló megidéz, mielőtt ő maga is harcba szállna. Ez alkalommal egy meglepően tisztességesen játszó elementalistaként ismerhetjük meg a férfit. Miután teremtményeivel végeztünk, egyenlőként tekint a hősre és tisztességes csatára hívja ki, melyben mindkét fél csupán egy tőrt használ fegyverként. A végső fejezetpontban megtudjuk, hogy még egy alkalommal újjáéled.

A Zagor Legendájában

A Zagor Legendája helyszíne egy másik dimenzió, Amarillia. Azt beszélik, hogy Zagor második újjáéledésének pillanatában győzték le a Csontdémont, és ejtették foglyul az Űrben. Megtorlásként a férfi is ugyanide kerül, ahogy egyesül a démonnal és egy sokkal hatalmasabb és szinte legyőzhetetlen Démonmágussá válik. Ezután összegyűjti a szörnyeteg megmaradt seregeit és átveszi az Argent kastély felett az uralmat, ahol Amarillia megszállását kezdi el tervezni. Miután a játékos legyőzi őt, mágikus tűzbe kell hajítania a maradványait, hogy végleg megsemmisíthesse. Hasonlóan A Tűzhegy Varázslójához, itt is össze lehet vele találkozni kép alakjában, utolsó védvonala pedig egy Sárkány, melynek ügyessége csupán egyetlen ponttal alacsonyabb, mint az övé.

Hatalom

Zagort gyakran úgy emlegetik, mint Titán leghatalmasabb mágusát. Varázslatok egész tárháza áll a rendelkezésére: közönséges tárgyak mozgatása, a földre vagy falra rajzolt ábrák megvalósulása, látás és beszéd az őt ábrázoló képeken keresztül, alakváltás, teleportáció, hipnózis, kártyák megbűvölése, Elementálok és Démonok megidézése, újjáélesztés vagy írott szövegen át történő megátkozás.

Kapcsolódó cikkek

Bestiák: Elementál
Bestiák: Goncsong
Bestiák: Óriás
Bestiák: Sárkány
Bestiák: Törpe
Égiek: Űr
Helyszínek: Allansia (kontinens)
Helyszínek: Anvil
Helyszínek: Fagy-fennsík
Helyszínek: Fang
Helyszínek: Goldoran
Helyszínek: Kaad
Helyszínek: Koponyaszirt
Helyszínek: Nykosa-tó
Helyszínek: Tìranduil Kelthas
Helyszínek: Titán (világ)
Helyszínek: Tűzhegy
Helyszínek: Zagor Útvesztője
Helyszínek: Zengis
Idő: Tűz
Idő: Viharnap
Könyvek: A Hóboszorkány barlangjai
Könyvek: A Káosz Fellegvára
Könyvek: A Pusztító
Könyvek: A Tűzhegy Varázslója
Könyvek: Visszatérés a Tűzhegybe
Könyvek: Zagor Legendája
Személyek: Démoni Hármas
Személyek: Feketevihar Volgera
Személyek: Labirintus Irányítója
Személyek: Rettegett Balthusz
Személyek: Zharradan Marr
Tárgyak: A Küklopsz Szeme
Tárgyak: Örök Álmot Adó Nyílvessző
Varázslatok: Késeső

Ez a cikk több mint valószínű, hogy a Titannica megfelelő szócikkének (talán éppen ennek) információi alapján készült el, avagy fog majd egyszer elkészülni.
hr