Zagor.hu
Zagor.hu fórum
47. könyv: A Kígyóemberek birodalma
BejelentkezésElfelejtett jelszó
Gondolatok a könyvről (2)
[b]Történet (4)[/b]: A „Skorpió” fedőnevű hősként kezdjük meg a kalandunkat, és szerencsére ezúttal végig azok is maradunk. Egy egyszerű hajókíséreti feladat után éppen indulnánk szeretett testvérünkhöz, amikor egy fogadóban egy öregemberrel találkozunk (nem ismerős ez valahonnan?). Később kiderül, hogy ő valójában egy mágus, Terrentul, akinek szüksége lenne egy zsoldosra, mert a világot veszély fenyegeti (nem ismerős ez valahonnan?). És mi természetesen elfogadjuk az ajánlatot. Az ellenségünk ezúttal S’turrakh főpapja, aki kígyóembereivel le akarja igázni a szülőföldünket. Ezt kell megakadályozni. A 12345x agyonismételt séma mögött viszont egy igen izgalmas karakter és egy jól kidolgozott kaland áll ezúttal. Már az is egy érdekes dilemma, hogy íjjal vagy anélkül kezdünk-e, mert íj nélkül több élelmet tudunk cipelni. Aztán van 5 ismeret, amikből lehet választani. Ahogy a könyvet néztem, igen kiegyensúlyozott a képességek hasznossága, nem ez fogja eldönteni, hogy végül sikerrel fejezzük-e be a kalandot vagy nem. További nehezítés a víz, ami ha elfogy, és innunk kéne, szintén életpont-veszteséget jelent, valamint az élelmet is gyakran extrában kell fogyasztani. A táskánk limitált és rajtunk is maximum 5 cucc lehet. Van a könyvben némi aranygazdálkodás is, és bekaphatunk akár valamilyen mérget is, igaz, ennek a kidolgozása már annyira nem jó, nekem kicsit feleslegesnek tűnt. A kidolgozottságnak talán az egyetlen logikátlansága a pajzsok kezelése, 3 különböző pajzzsal találkoztam utam során, de csak az egyik adott extrát (és még csak nem is a mágikus). A könyv atmoszférája is jó, a leíró részekbe bele tudtam élni magam, és még társunk is lehet, aki bár nem tart velünk végig, legalább nem patkol el 3 fejezetponttal később. Az ellenségek sem rosszak, mondjuk a végefele nekem már kicsit sok volt a Caarth harcos. Szóval összességében, sablon történet ide vagy oda, nem rossz ez.

[b]Gondolkodás/szerencse (2)[/b]: Leginkább az [url=https://velemenyes.blogspot.com/2018/07/vissza-multamba-3-melyseg-demonai.html]Éjféli tolvaj[/url]hoz tudnám hasonlítani, vagyis alig-alig van rejtvény, és leginkább a tárgyak cipelése állít minket döntéshelyzet elé. Talán egy kérdésre kellett válaszolnom és egyszer kellett felismernem egy helyet, azonban ez utóbbi szituációba nem kerültem volna bele, hogyha nem az egyik ismeretet választom. Szóval ez nem sok. A szerencse abban a formában nem igazán jelenik meg, hogy kötelező tárgy gyakorlatilag nincs, ösvényválasztásba nem fogunk belehalni. De nem tudom, hogy láttam-e már olyan könyvet, ahol a végére ennyire lecsökkent volna a szerencse pontjaim száma. 10-es szerencse ponttal kezdtem, vagy 4 alkalommal kaptam szerencse pontot, és a végére 3, azaz három darab maradt belőle, mindezt úgy, hogy harcban nem használtam és nagyon elkerülhető szituációra sem emlékszem. Ez azért elég extrémen kemény. Ezenkívül nagyon sok múlik a kezdeti értékeinken is, de erről majd később.

[b]Nehézség (5)[/b]: Szerintem ez itt is elég jó, ha már összehasonlítgatok, itt kb. az [url=https://velemenyes.blogspot.com/2018/06/vissza-multamba-2-verescsont-ejsarkany.html]Éjsárkány[/url] szisztémája ugrott be kicsit lightosabban. Kötelező tárgy nincs, azonnali halál mező alig van (bár 1-2 van, amitől a képességeink révén tudhatjuk meg, mi a jó döntés), ezzel párhuzamosan kellenek a magas értékek, én 9-es ügyességgel már nem is tudtam teljesíteni, reálisan minimum 10-es kell hozzá, illetve ha bizonyos tárgyakat nem szerzünk meg, akkor az utolsó ellenség bizony igen durva méreteket ölt és szinte lehetetlen legyőzni. Ezenkívül a szimpla közellenségek harcértéke is nem ritkán 9-10-es ügyességű, és sokszor kell enni/inni, tehát az életerőnk gyilkosan le tud csökkenni. Így van benne elég komoly kihívás, de messze nem teljesíthetetlen.

[b]Játékélmény (3)[/b]: Itt is azt mondom, mint előbb. Egy része nagyon tetszett, de itt leginkább az eleje. Az O’Saldah-val való találkozás, közös kalandok, és ez a kedves old school hangulat magával tudott ragadni. De megnéztem a másik útvonalat a hajóval, az is jó. Az is bejön a kalandba, hogy bár kicsit túlzásba vitte a lineáris vonalvezetést, de emiatt jó hosszú és sok epizódot élhetünk vele át. A vége viszont jóval kevésbé tetszett, valahogy azt éreztem, hogy a könyv utolsó negyede nem szól másról, csak a folyamatos harcokról, gyakásról, előre nyomulásról. Kicsit a Múmia átkára hasonlított ilyen téren (igaz, legalább nem kellett egyszerre 15 múmiával megküzdeni). Szóval ez már nem volt nagy élmény. De mindent egybevetve azért messzemenőkig nem ez a legrosszabb könyv, igaz, a legjobbtól is messze van.

[b]Összességében: 14/20[/b]
© SangForrás
 
[b]Design[/b]
Hát ezt nem vitték túlzásba. Nincs túlbonyolítva a borító, de nekem valahogy mégis bejön a maga puritánságával. A kígyóember elég élethűre sikerült, és… áll. És mögötte… köd van. Vagy valami olyasmi. Nagyjából ennyi.

[b]Illusztráció[/b]
Hajaj, nehéz lesz visszafogni magam. Nem tudom, mi történt az eredeti illusztrációkkal, ha voltak egyáltalán ilyenek, de azért Báti László Gábornak még van hova fejlődni. Mikor először végigpörgettem a lapokat, az általános iskolai rajzórák jutottak eszembe. A képek hangulata alapvetően nem rossz, viszont a megvalósítás messze van a profi szinttől. A testi arányok néha nagyon nem stimmelnek, a satírozásos tónusozás is hanyag érzetet kelt, gyakran befejezetlennek érezni az alkotásokat, és lehetne még sorolni a bajokat. Néhány kiragadott példa: az akasztott ember (298.) mintha zsebre dugott kézzel unná a dolgot; bandzsa bácsi (1.); mosolykirály bácsi (88.); a ghoul nagyon szeretné, ha megértenénk, amit mond, ezért türelmesen elmagyarázza újra (162.); kisfejű kígyónő (188.); kisfejű sellőlány (most komolyan, ez csábítana el engem? 219.); kisarcú menő csávó egyenesen a rave-partyról (208.); Negresh a TV előtt drukkol csapatának (261.); de elég, ha megnézzük, milyen szögben áll, és hogy kapcsolódik az a kar a törzshöz a 173-as rajzon a bal oldali alaknál. Na jó, ennyi talán elég az oltásból, és persze ne menjünk el szó nélkül a jól sikerült munkák mellett sem. Hajnalacél (149.) például jól sikerült, a Tengeri Troll (249.) se vészes, ahogy a kígyólovasok is rendben vannak (312.), és többiekkel sincs nagy gond, szóval a tehetség szerintem adott, csak lehet még tanulni kicsit.

[b]Háttértörténet[/b]
A „Skorpió” nevű, híres hőst alakítjuk. Épp egy alkalmi munka után ülünk a fogadóban, ahol meginvitál minket magához egy vén mágus. Terrentul elmondja, hogy egy kígyófőpap a seregével le akarja rohanni Arantist, az otthonunkat. Mint egy jó idióta, egy másodperc után elfogadjuk a küldetést, amit akár egy delíriumos álomra is alapozhatott ez a számunkra teljesen vadidegen ember. Szóval ki kellene iktatni a főpapot, amihez el kell vándorolnunk Sturrakba, ahol ő leledzik. Terrentultól kapunk egy medált, ami azt az illúziót kelti, hogy mi is kígyóemberek vagyunk. Ad még 14 aranyat (ami a háttérsztoriban megszerzettel együtt már 24! Yeah).

[b]Rendszer[/b]
12 élelmünk van, vagyis csak 8, hogy ha íjat is akarunk vinni magunkkal. Az íjhoz 5 nyílvesszőt kapunk. Rendelkezünk még 3 korty vízzel (nem visszük túlzásba a vízkészletet), és a könyv figyelmeztet, hogy ha nem tudunk inni, amikor kellene, 3 Életerő pontot vesztünk. Maximum 10 dolog lehet hátizsákunkban, és maximum 5 dolog rajtunk.
Van ötféle ismeret, amiből kettőt választhatunk: Kígyónyelv, Ősi Rúnák Ismerete, Varázstárgyak Ismerete, Dél-Allansia Ismerete, Társadalomismeret. Ezeket elég sűrűn számon kéri rajtunk a játék, de ahogy tapasztaltam, nem élet-halál kérdése, hogy bizonyos szituációkban rendelkezünk-e valamelyikkel. Inkább csak plusz információkat adnak, amik persze közvetett módon megelőzhetnek egy-egy szerencsétlen döntést (pl. ha a pestis jelét festik a ház ajtajára, és mi ismerjük a jelet, akkor valószínűleg nem nyitunk be vigyorogva). Mivel kalandunk egy része a kígyóemberek birodalmában játszódik, logikus hogy a Kígyónyelv ismerete például nem jön rosszul, de persze mindegyik hasznos lehet.

[b]Kihívás[/b]
Nem lett nehéz, bár a végjáték kellően izzasztó. Az átlag harcértékek 10-es Ügyességet jelentenek, ami azért elég magas. Mivel a történet nem ágazik szerteszéjjel, a hasznos cuccokat is könnyebb megtalálni, hirtelen-halál sincs sok. Gyakran azt éreztem, hogy a játék kifejezetten segít túlélni. Elég durva cucc például a Sebezhetetlenség Itala, de számos egyéb fegyver nagyon komoly bónuszokat ad nekünk.

[b]Főgonosz[/b]
A kígyófőpap Negresh előtt egy fővarázsló állja utunkat. Egész szép kis varázstámadás sorozatot zúdít ránk, ami ellen jó pár tárgy segíthet, de egyik sem nélkülözhetetlen. Aztán egy kőgólemet idéz, majd végül muszáj lesz magának személyesen feltűrnie az ingujját (Ügyesség 12, Életerő 16). Ezután ha nincs szerencsénk, belebotlunk egy fantomba, akitől csak az ezüst tőr védhet meg, aztán következik két Hagasith lovag. Ha legyűrtük őket, akkor már tényleg Negresh jön (Ügyesség 10, Életerő 12), aki elsőként egy mérgezett dárdát hajít felénk, 4 Életerő alatt pedig elmenekül. Természetesen utána loholunk, és láthatjuk, amint végső elkeseredettségében Sith-hez imádkozik, aki megszállja a testét. Ebben a formában Negresh Ügyessége 14 (!), Életereje 25 lesz, és minden körben kétszer támad (!). Az ébenfa gyűrű hasznos ilyenkor, mert -2 Ügyességet és -4 Életerőt jelent ellenfelünknek.
Ezután még elszenvedünk K6 sebzést, miközben megsemmisítjük az ékkövet, aminek segítségével Sith testet öltött. A többi kígyóember haragjától egy sólyom alakban lévő varázsló (Terrentul haverja) ment meg minket. Amennyiben vándorlásaink közben nem kaptunk be mágikus zombikórt, akkor egy teljesen pozitív befejezést olvashatunk.

[b]Hangulat[/b]
Ez egy durván lineáris játék, és ezáltal rettentő hosszú is. Pontosan ellentéte a legutóbb kivesézett Mágusvadásznak, amiben ezerféleképpen kanyarodhat a történet. Utunk kétfelé ágazik a könyv elején, melyek nyílegyenesen haladnak előre párhuzamosan. Az egyiken egy O’Saldah nevű fickó csapódik mellénk, aki jó sokáig velünk tart (az azért nem túl szép, hogy néhány harcnál semennyire nem segít, de legalábbis a leírás nem tér ki rá). A két út aztán a dzsungelnél újra összeér, és onnan tovább megint halál egyenesen vezet tovább. Itt kaphatunk újabb útitársakat, nevezetesen egy rablóbandába állhatunk be.
Természetesen ebben a műben is akadnak érdekességek, például ha a Caarth lovasok közül az egyiket lelőjük íjjal, akkor a másik kettőnek magasabb harcértékeik lesznek, mintha nem lövünk (10-es és 287-es fejezetek). A kígyópapnő is furán reagál, ha belépünk hozzá, és nem bírjuk a kígyónyelvet, azonnal megöl, de ha beszélünk hozzá, máris megszeppent kislány lesz… A prófétához is elmehetünk, de hasznos infót nem kapunk tőle. Tetszett viszont hogy a Hidrát kétféleképp is meg lehet ölni (fejek levágása, vagy hasika felvágása). Vannak még itt amúgy hárpiák, kentaurok, küklopsz, de többségében inkább hétköznapinak mondható eseményekben lesz részünk, lásd farkasok, kereskedők, banditák, romok. A vízre nagyon kell figyelni, az atmoszféra pedig elsősorban a [i][url=https://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=4]Gyíkkirály szigeté[/url][/i]re emlékeztetett, némi [i][url=https://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=11]Rémület útvesztője[/url][/i] beütéssel. Nem igazán lett kiemelkedő könyv, de kicsit olyan, mintha nem is lett volna célja az lenni. Egynek jó.
hr
Első oldalElőző oldal12
© Zak
2015. november 28. 01:33 | Válasz erre | #13
Nekem tetszett a versed, csak azt bántam kicsit, hogy a fosóhomok kimaradt.
2015. november 28. 00:05 | Válasz erre | #12
Egy másik javaslat a versre - részei vagy egésze szabadon felhasználható. (Használtam fel ötleteket mindkét már elkészült változatból. A magyar nyelvű "költemény"-nek nem igazán van íve, és itt ott elég suta, de mentségemre legyen mondva, hogy véleményem szerint ugyanez áll az eredetire is). Kicsit eleresztettem a dolgot, nem mindenhol ragaszkodtam a szó szerinti fordításhoz, inkább a lényeget akartam átadni, meg a hangulatot. Mivel a könyvet magát nem ismerem, lehet valahol mellélőttem.
[spoiler]
Jött egy ember Kaynelesh-Ma-ból
Kalandozott közel s távol
Végigjárta a vidéket
Akit tudott, megsegített

Birokra kelt számos rémmel
és törhettek rá bármily hévvel
Skorpió el nem bukhatott
kalandja mind sikert hozott.

Varázstudó, aljas mágus,
Hajlott korú boszorkányok
A Skorpió gondoskodott
Ne érjék meg a másnapot

Veszedelmes tájakat járt
Futóhomokon gázolt át
S ha balga módon útjába állt
Goblinhordát kardélre hányt

Egy végzetes napon aztán
Gonosz Isten állta útját
De lesújtott ő a gaz Sith-re
Legendákba őt száműzte
[/spoiler]
There's just two ways this can end, and in both of them, you die!
2015. november 27. 21:00 | Válasz erre | #11
A sztori abszolúte hasraütés-szerűen lett kiválasztva. Versenyben volt még Gaetano Abbondanza: House of Hell 2 - House of Horror és Nathan Page: Forest of Dreams műve. Nekem tetszett a sztori. Annyit tudnék felhozni ellene, hogy lehetett volna valamivel szerteágazóbb a sztorija, illetve néhol érdekesen interpretálja Allansia térképét, cserébe viszont egy kicsit hosszabb.
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
2015. november 27. 19:28 | Válasz erre | #10
Íme egy javaslat a versre:

[spoiler] A Kaynlesh-Ma-ból indult férfi
Napokon át menetelve
Minden népet megsegítve
Beutazta az egész földet

Számtalan szörnyet legyőzött
Minden küldetést teljesített,
És bármely bőszen is igyekeztek
A Skorpiót mégsem ölhették meg

Gonosz varázslók, misztikus varázslók
Kik mind megéltlék a maguk korát
Nem láthatnak meg újabb napot
A Skorpió tettei okán

Veszélyes földeken átkelve
Fosóhomokból kikecmeregve
A kardélén lelték végzetük
A rátámadó Goblin hordák

Egy végzetes napon aztán
Egy gonosz Isten állta útját
Kivel a Skorpió leszámolva
Nem maradt más, csak e monda
[/spoiler]
© [törölt felhasználó]
2015. november 27. 14:59 | Válasz erre | #9
© Anry
2015. november 27. 11:55 | Válasz erre | #8
Mi alapján került ez a történet kiválasztásra?
Mivel semmilyen más történettel nincs összefüggésben, remélhetjük, hogy jó a története és izgalmas?
2015. november 26. 21:56 | Válasz erre | #7
Azokhoz szólok most, akiknek van némi művészi vénájuk (én sajnos nem vagyok ilyen). Alább olvasható a kalandot záró versike eredeti angol és nagyon nyers magyar fordítása. Ebből kellene valami használhatót összehozni a könyv végére, és ehhez kérnék némi segítséget. Javaslatokat akár itt, akár PM-ben várok sok szeretettel.

[spoiler]
Jött egy férfi Kaynlesh-Ma-ból
Ki napokon át menetelet
Átutazta az egész földet
És az embereknek segített

Számtalan szörnyet legyőzött
És bármennyire is igyekeztek
A Skorpiót nem ölhették meg
Minden küldetést bevégzett

Gonosz varázsló, misztikus mágus
Mind megéltek hosszú éveket
Majd jött a Skorpió, s elintézte
Hogy ne érjenek meg új reggelt

Veszélyes földeken kelt át
És taposott futóhomokon
Sok Goblin horda vele szembeszállt
És karján lelte halálát mind

Egy végzetes napon aztán
Egy Gonosz Isten állt elébe
Skorpió szembe szállt a gonosz Sith-tel
Akiből nem maradt más, csak monda.
There was a man from Kaynelesh-Ma
Who trekked for days and afar
He travelled the length of a land
Lending all its folk a hand

Countless monsters he defied
and no matter how hard they tried
The Scorpion could not be killed
Every mission he always fulfilled

Evil sorcerer, arcane mage
All had lived through the age
The Scorpion then made it be
Another day they wouldn't see

He passed through dangerous lands
And trudged through sifting sands
He met many a Goblin horde
And slew all with his sword.

It was one fateful day
An Evil God came his way
Scorpion defied the evil Sith
Whom he defeated to myth.
[/spoiler]
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
© runner
2015. november 25. 16:03 | Válasz erre | #6
Elvileg jövő héten fent lesz a [i]Mágusvadász[/i].

Amúgy [i]A Kígyóemberek birodalma[/i] tesztkönyv már elkészült, mikor észrevettem, hogy megsérült a könyv fájlja.
Hiába mentek több helyre is, mindenhová a rossz fájlt mentettem, így az egész anyag elveszett...
Ha úgy vesszük nulláról kellett kezdenem a szerkesztést.
13 (26) fejezetcsere is van a könyvben, hogy a teljes oldalas illusztrációk rendesen legyenek elosztva a könyvben
(ha valakit érdekel, leírhatom majd melyek voltak ezek).
De végül elkészültem újra a szerkesztéssel pár nap alatt.

Egyébként Báti László Gáborra lett bízva, hogy melyik fejezetekhez rajzoljon, és nagyon ügyesen ráérzett a választásaival.

A főhős Te vagy!
© killmaster (Savanyúhas)
2015. november 25. 13:20 | Válasz erre | #5
Hát akkor 2016-ban fogunk kígyóember erődöt fosztogatni. Nyilván dolgoztok a Mágusvadászon, vagy ami épp soron van. Szerettem volna én is előrukkolni valamivel még az idén, hát épp nem abba az irányba állnak a dolgok, de a remény hal meg utoljára...
© runner
2015. november 25. 13:17 | Válasz erre | #4
Még nem készült borító.
Köszi, hogy szóltál a városnév miatt.
A könyvben természetesen Kaynlesh-Ma van.
A főhős Te vagy!
© runner
2015. november 25. 13:15 | Válasz erre | #3
Ez nem idén fog elkészülni.
A főhős Te vagy!
© killmaster (Savanyúhas)
2015. november 25. 11:11 | Válasz erre | #2
Örülök, hogy az ünnepekre előrukkoltok egy újdonsággal, mert hát valljuk meg, az idén nem sok új kalandnak örülhettünk. Két apróság a kalanddal kapcsolatban: A város neve Kaynlesh-Ma a Titán szerint, a másik pedig az ugye tudjátok, hogy a Caarth egy kígyóember faj, akikből a faj döntő része áll. Bővebben erről a Egyenesen a Veremből könyvben olvashattok a megfelelő szócikknél. A többiről látatlanban nem akarok nyilatkozni, kicsit a háttértörténet emlékeztet a Káosz fellegvára kalandra, de hát egy kígyóember erődben nem kalandoztunk még. Meglátjuk mit sikerül belőle kihozni...[smiley]nezze[/smiley]
© runner
2015. november 25. 09:43 | Válasz erre | #1
Titokban megint készítettünk egy angol amatőr könyvet.[smiley]crazya[/smiley]
A [url=http://zagor.hu/?oldal=elokeszuletben&konyv=92]weboldalon[/url] láthatjátok a borítóját és a leírását a könyvnek.

Az illusztrációkat, [b]Báti László Gábor[/b] rajzolta. Fogadjátok majd szeretettel.
30 darab teljes oldalas, illetve 6 kis kép lesz a könyvben.
A fordítást ismét [b]FireFoX[/b] követte el.

Hamarosan várhatóak rajzok és fejezetek is itt.

Addig is egy kép:

[img=http://zagor.hu/egyeb/akb_kep05.jpg]http://zagor.hu/egyeb/akb_kep05.jpg[/img]

[i]Kőgólem[/i] [meret=-2]ÜGYESSÉG[/meret] 8 [meret=-2]ÉLETERŐ[/meret] 11

A főhős Te vagy!
Első oldalElőző oldal12