Zagor.hu
Zagor.hu fórum
6 - A rettegés királyságai
BejelentkezésRegisztrációElfelejtett jelszó
© killmaster (Savanyúhas)
2019. július 20. 18:24 | Válasz erre | #25
Utolsó felvetésedre válaszolva azért kerülhetted el a Gourgazt, mert Joe Dever benézett pár dolgot az utakkal kapcsolatban. Nálam több minden javításra került, többek között ez is! Tehát a játékhoz lesz egy térkép, azon nyomon követheted majd, hol és merre jársz, ehhez igazítottam a szöveget is. Hozzáteszem szétbontottam és összevontam fejezetpontokat, még én is bátorkodtam kicsit hozzáírni, picit átalakítani, átcsoportosítani, így aztán lesz egy játszható egyveleg. Meglátjuk mennyire fog majd tetszeni nektek.
2019. július 20. 16:51 | Válasz erre | #24
Hát másodjára sem jött össze, a másik irányba fordultam a monostor után, így r94-ig jutottam, ott aztán alulmaradtam helghast daggerrel :-)

Helghast: COMBAT SKILL 22 ENDURANCE 30
cs18/ep19-el (20 volt a max.) persze nem sikerült. a weaponskill is balta volt (random table 6). A gourgazzal viszont nem találkoztam / a kereskedővel viszont igen, úgyhogy kifosztottam :-) /, ha csak el nem kavartam valamit a lapozásnál, de nem hiszem. De jó vicc a helghast, abszolút nem számítottam rá, pont ott. Valahogy jó lenne elkerülni, de valahogy az az érzésem, abból ahogy és ahol találkoztam vele, hogy nem lehet. :-)). na mindegy, majd jövő héten vmikor nekifutok 3-adszor is.
2019. július 20. 15:08 | Válasz erre | #23
"Ez egy bármilyen böngészővel megnyitható fájl, kicsit nehézkes rajta eligazodni, de ha nekem ment, neked sem okozhat nagy fejtörést. " köszönöm , már sasoltam, elsőre el is taknyoltam r393/r412/r95-el mivel nem használok 6. érzéket (10% esély halált okoz a 2. könyvben) ,úgy tűnik más út irány kell... :-) kár hogy a képek nincsenek benne az xmlben.

"Azt elfogadom, hogy ez az íj különösen jó cucc, de mint minden harcnál, itt is a kockadobás a lényeges. Ha nagy számokat dobsz illetve 0-át, akkor jó eséllyel nyersz, ha meg nem, hát így jártál."

Hát így is lehet nézni :-), de lehet én nézem túlságosan a 13-20 könyvek szemszögéből.

Azért egy jó stratégia sokat segít, hogy javíts az esélyeiden, főleg gyenge közepes CS esetén (pl. 14-16). Az "újabb verziókban" nyilván azért csökkentették Altan, meg pár ellenség harci képességét a 9-es 11, könyvben, hogy 18 alatti kezdőértékkel is meg lehessen csinálni jó eséllyel és nem csak ritka szerencsével.
Ennek a szándéknak kicsit keresztbeversz az ezüstíj megnehezítésével. Persze ha az mozgat, hogy mesterségesen áttereld a közepes (cs 14-16) játékost a bronin warhammer (+1) vonalra és 9-10-11-ben akkor napkard nélkül legyen, az is egy érdekes gondolat.
De akkor a 11-esben elszeded tőle a koncentrált alethert az utolsó előtti csatában. A 12-esben csak 30% esélyel kap adganat, +kagonite chainmailt ami elég kevéske.

És a 13-as könyv kezdetére kész tények elé kerül, hogy melyik 4 képességet válassza (assimilance, kai surge,grand weaponmastery,huntmastery) utána is kényszerpálya animal mastery, aztán kai-alchemy, majd deliverance, pathmanship, telegonosis/magi-magi, aztán utolsónál kai-screen nélkül esélye sem lesz, és 12-20-ig minden könyvben nála kell lennie a napkardnak, ami nem az életbiztosítás legjobb fajtája. :-)

http://kepkezelo.com/images/vzwn4w9vf3fz24i0kpsi.png

Amúgy ezt a kai chronicles motyót már nézted ?

https://www.projectaon.org/staff/toni/

Nem teljesen kóser ez sem, pl. a kai healing-et pl. nem viszi át a 6. könyvre. Meg az alkalmazása sem egészen jó, mert a healing csak harci közbeni sérülést gyógyít mást nem, a curing gyógyít mindent a szöveg szerint. Itt viszont a healing is gyógyít minden sérülést.

Ez sem rossz adaptáció:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.GDVGames.LoneWolfBiblio&hl=hu

De vannak hibái. A healing itt sem jó, az altan elleni katasztrófa még a sommerswerdes és a pajzsos bónuszt is megadja, a hátizsák és a különleges tárgyak darabszám korlátozása nem mindig sikerül, néhány sima tárgy néha különleges, és a 2fegyveres harcot is engedi. Amitől 13-tól felfele meg túl könnyű lesz ha az egyik kézben a sommerswerd másikban helshezag. Meg a hirtelen halálos próbák is kilépéssel újradobhatók. De ha ezeket betartod (eldobod a 8 darabszám fölötti tárgyakat, csak egy fegyverrel harcolsz, 6-osra nem viszel napkardot, és pajzsot), akkor azért közelít a könyvekhez. Hja a 9-esben a sabito kezelés nem felel meg az "újabb" verziónak.
© killmaster (Savanyúhas)
2019. július 17. 09:35 | Válasz erre | #22
Ami az Alether itókát illeti jól jöhet az még az első kalandban is, vannak erős ellenfelek a Gourgazon kívül is, noha tény, ez a hüllő viszi a pálmát. A többi kalandban (itt az 1-5 könyvet értem), azért kicsit visszafogottabbak ellenfeleink harcértékei. Persze akinél nem, ott lehet valamivel gyengíteni az illetőt, vagy adott tárggyal el is pusztítani.

Még nem jártam konkrétan utána a 6. könyvben szereplő kolostorban hagyom a cuccaimat eshetőségnek, de logikusan hangzik, hiszen onnét indul a kaland. Ráadásul a tárhely is korlátozott a hátizsákunkban, ne tegyük kockára nehezen megszerzett értékeink. Az író gonosz módon számtalan eshetőséget nyújt arra, hogy elveszítsük mindenünket.

Konkrétan az íjász párbaj kétesélyes dolog. Ha elsajátítottuk az íjászat tudományát, és van Alether italunk, azért a Harci arányunk már nem olyan csapnivaló. Persze ha alacsony a Harci ügyesség pontszámunk, akkor be se nevezzünk az íjászversenyre. Azt elfogadom, hogy ez az íj különösen jó cucc, de mint minden harcnál, itt is a kockadobás a lényeges. Ha nagy számokat dobsz illetve 0-át, akkor jó eséllyel nyersz, ha meg nem, hát így jártál. Én a sisak bónuszt meg az elmecsapást nem tartom helyénvalónak, de ez értelmezés kérdése. Amúgy meg, ha a kocka és a szerencse istennője cserben hagy, sütheti Magányos Farkas a tudományát.

A Magányos Farkas kibővített változata angolul: http://www.filedropper.com/fftd
Ez egy bármilyen böngészővel megnyitható fájl, kicsit nehézkes rajta eligazodni, de ha nekem ment, neked sem okozhat nagy fejtörést.

Hozzáteszem a magyar verzióban több változás lesz az eredetihez képest, mert sok hiba csúszott bele az alkotásba. Remélhetőleg így élvezetesebb és olvasmányosabb is lesz a kaland.
2019. július 16. 20:44 | Válasz erre | #21
"hol lehetett beszerezni az első kaland eredetijében az Alether (ügyesség növelő) italt, hát azért ezen is módosítok egy keveset, mert azt szabályosan megkaparintani elég esélytelen."

Az eredetiben nincsen különösebb jelentősége, mert a 2.-ban szerintem úgyis el fogod veszíteni. vagy így, vagy úgy a monostori raktárkészlet az 5. könyvig nem elérhető így el sem lehet tárolni, hiszen a monostort lerombolták és csak az 5. könyvre sikerül újjáépíteni. Ha már az elsőben Aletherre van szükséged, akkor ott később amúgy is nagyon nagy bajok lesznek :-):

https://www.projectaon.org/en/xhtml/lw/13tplor/sect125.htm
https://www.projectaon.org/en/xhtml/lw/13tplor/sect295.htm

Közben megnéztem a project aonon már egy újabb fajta "verzió" látott napvilágot, mint amivel én végigvittem a 20 könyvet, vannak változások. Pl. A 9-esben majd a vial of blue pills gyakorlatban csak akkor használható, ha Curing-al felismered, hogy mire való (most nem spoilerezném el részletesebben). Viszont a Bronin Warhammer a 11-esben elképzelhető, hogy érdemben most már használható, és a 9-10-11-et így Napkard nélkül Bronin Warhammerrel talán könnyebb végigvinni, mint Napkarddal, de így az új értékekkel már biztosan határeset. Alether persze kell. :-)), a koncentrált is, de így már nem teljesen reménytelen. :-))

https://www.projectaon.org/en/xhtml/lw/11tpot/sect204.htm

https://www.projectaon.org/en/xhtml/lw/11tpot/sect84.htm

safekeeping:
A sztori szerint - bár a felszerelés beli leírás ennek némileg ellentmond - úgy lenne logikus, hogy az Elzianban hagyott felszereléshez (safekeeping) nem férsz hozzá. Ill. elképzelhető, hogy 2 safekeepinget kéne vezetni, egyet a monostorbeli (5-6;13+ könyv előtt kivéve a 18 előtt a 18-as nagyjából pont arról szól, hogy egy korábbi küldetésből (17-es könyv) vissza kell keveredni a monostorba amit időközben támadás ért), egyet az Elzianbeli cuccoknak (7,8,12 előtt) A 12 és 13 között össze lehet vonni, mivel történetileg asszem 25 év telik el.

Az Altan féle párbajhoz, egy az egyémhez nagyon hasonló értelmezést találtam, ami arra utal, hogy a silver helm, és a pszichikai támadások használhatóak :

https://lonewolf.fandom.com/wiki/Silver_Bow_of_Duadon

Egy gyakorlati példa a silver helm varázserejére nem konkrét fizikai harcban:

https://www.projectaon.org/en/xhtml/lw/11tpot/sect270.htm

Pajzs: ugyan ez sehol nincs feltüntetve, de logikailag és történetileg is úgy van értelme, hogy 2kezes fegyverekkel nem használható. (bot, lándzsa, pallos). Napkarddal persze lehet, mert az rövid kard/sima kardként is kezelhető. (=egykezes?!). Lehet hogy erre érdemes lenne felszereléseknél kitérni. Tudom az angol nyelvű szöveg sem hozza, ez van...

Erre utaló történeti korlátozás:

https://www.projectaon.org/en/xhtml/lw/05sots/sect166.htm ( ha egyik kezed sérült, akkor nincs pajzs sem) Kétkezes fegyvernél, akkor meg nincs hol tartanod a pajzsot. Ennek persze csak a 12. könyvig van értelme persze, mivel utána nincs pajzs, szóval néhány hasznosnak tűnő speciális tárgy értelme joggal megkérdőjelezhető (pl. Firesphere)

"However, only the following Special Items may be carried over to the Lone Wolf Grand Master series (Book 13 onwards):
Crystal Star Pendant
Sommerswerd
Silver Helm
Dagger of Vashna
Silver Bracers
Jewelled Mace
Silver Bow of Duadon
Helshezag
Kagonite Chainmail
Korlinium Scabbard"

viszont a hátizsákban tárolt normál cuccok cipelhetők (alether, laumspur, rendalim, egyéb löttyök):

:-)

U.I: Kerestem ennek a kibővített első könyvnek - amin dolgozol - az angol nyelvű verzióját , de nem találom a neten. :-(( Valami tipped nincs esetleg hol keressem ?
© killmaster (Savanyúhas)
2019. július 10. 20:13 | Válasz erre | #20
Meg fogsz lepődni, de a kaland első kisebb egységénél (konkrétan a kolostor ostrománál) elég sok helyen felkínálja majd, hogy magadhoz vehetsz ilyen vagy olyan fegyvert! Az persze már más kérdés, hogy vannak esetek, amikor a fegyver elvész ilyen vagy olyan okból, és a kalandor hoppon marad. A híd ostroma is megér egy misét. Sokat főtt a fejem, hogyan tálaljam majd hihetően és érthetően a kalandot, mert az eredetiben vannak olyan csúsztatások, amit én tartottam elképzelhetetlennek, illetve szerintem nem illett abba a korba, illetve stílusba. Ugye egy híd nem egy várkastély, ahol falak és átjárók vannak. Viszont akadtak olyan kimaradt helyzetek, amivel én operáltam, így született meg egy kissé vegyes verzió. Az is igaz, hogy szép kis halállistát vezethet majd Magányos Farkas, mert ellenfél az akad. Egyébként csak ma bukkantam rá, hogy hol lehetett beszerezni az első kaland eredetijében az Alether (ügyesség növelő) italt, hát azért ezen is módosítok egy keveset, mert azt szabályosan megkaparintani elég esélytelen. Így viszont értelmetlenné válik a történetnek az a része.
2019. július 10. 19:38 | Válasz erre | #19
"A kibővített kiadásban nem lesz mindig menekülő útvonal, sokszor kell majd harcolni, és talán annyit elárulhatok, hogy a Gourgaz (Hü: 20 Sz: 30) is ott szerepel majd a likvidálandó ellenfelek listáján! Ráadásul ellene ugye nem használhatod az Elmecsapást, mert védettséget élvez!"

Na ez így érdekesen hangzik, mert mindig másfelé kell majd menni, ugye a weaponskill véletlenszerű, nyilván össze kell szedegetni azt a fegyvert, amire van képesség, mert a Gourgaz ellen weaponskill nélkül izmozni értelemszerűen nem túl szerencsés, és van olyan sanda gyanúm, hogy nem lesz egyedül a csatatéren a kibővített kiadásban... És mivel a weaponskill mindig mást hoz, minden új karakter esetén nyílván másfelé kell menni a másik fegyeverhez, ez így elég kellemesen változatosnak hangzik. :-)
© killmaster (Savanyúhas)
2019. július 10. 16:09 | Válasz erre | #18
Kapkodom itt a kis buksimat az információk áradatában. Mint említettem az első hat kalandon vagyok túl, + felszínesen ismerem a hetediket, de kb. ennyi az én Magányos Farkas ismeretem.
Azt én is tapasztaltam olykor, hogy a Nap kardja nem mindig tuti, de ez így van jól. Legyen benne némi rizikó, ha Magányos Farkas verekedni akar. Szóval ez a Duadon ezüst íj valamiféle tuti fegyver lenne, ami a későbbiekben igen jól jön majd? Ez esetben kicsit felül kell vizsgálnom eddigi téziseim. Utána fogok olvasni a dolgoknak, csak kissé lefoglal most az első kaland bővített kiadásának fordítása.
Hát ott is van minden, mint a jó boltban. Tényleg "mesebeli" vagyont lehet összeharácsolni, ha mindenkit jól elnáspángolsz, aki az utadba kerül, illetve kifosztasz ládákat, erszényeket, vagy egyéb helyeket. Alapvetően a játékszabályok maradtak a régiben, mintegy 200 fejezetpont bővítést kapunk a történetben. Ez viszont azzal jár, hogy kicsit megváltoztak az útirányok, nem biztos, hogy mindent ott találsz meg, ahol az első kiadásban szerepelt. Hozzáteszem én is több helyen belekontárkodtam a dolgok menetébe, mert ahogy Joe Dever megálmodta ezt a bővített kiadást, hát az enyhén "bugos", én meg olyat nem akarok kiadni a kezemből! Ez persze azzal jár, hogy már az ötödik a4-es papíron rajzolgatok, és jegyzetelgetem a dolgok menetét. Van egy jóféle térképrészletem, ehhez próbálom igazítani a történet menetét. Így a történetben nincs olyan helyzet, hogy A pontból C pontba jutok B pont érintése nélkül.
Valahol én is olvasgattam erről a Kai kolostorban teszem le a felszerelésem egy részét, de lehet eddig elsiklottam felette, ennek is utánanézek még. Ugye ennek pont a 7. könyvben lesz aktualitása.
Annak is örülök, hogy felhívod a figyelmem az esetleges hibákra és javasolsz alternatív lehetőségeket. A fordító is csak ember ugye, és hát hajlamos benézni olykor néhány dolgot.
Ui: A kibővített kiadásban nem lesz mindig menekülő útvonal, sokszor kell majd harcolni, és talán annyit elárulhatok, hogy a Gourgaz (Hü: 20 Sz: 30) is ott szerepel majd a likvidálandó ellenfelek listáján! Ráadásul ellene ugye nem használhatod az Elmecsapást, mert védettséget élvez! [smiley]eplus2[/smiley]
2019. július 9. 23:17 | Válasz erre | #17
"A nap kardja olykor hátráltathat minket, de azért élőholt ellenfelek és Sötét urak ellen kifejezetten hatásos! "

Ennél azért többről van szó, a használata néha halálos (pl. a 12-es könyvben pont egy sötét úr ellen / itt vashna tőre pl. +7-es bónuszt ad /, vagy a 17-esben itt-ott), sőt a megléte is életveszélyes néhány példa (teljesség igénye nélkül:)

Amikor beszivárgó "or(tömeg)gyilkos típusú" / :-)) - igen lesz olyan küldetés, ahol ne szépítsük gyakorlatilag az a fő feladat, hogy majd tömegpusztító fegyvert kell telepíteni ! - / küldetéseket kell teljesíteni ellenséges terepen akkor a Napkardot nem lehet/szabad használni, mert felhívod vele magadra a figyelmet, és lekaszabol a túlerő valamilyen formában. De erre egyébként a játékmenet többször is figyelmeztet !!! Ha nem hallgatsz a jó szóra, magadra vess, :-)). És majd külön spéci kardhüvely is lesz a napkardhoz, hogy eszedbe se jusson használni. :-))

Egy másik példa:
enyhe spoiler:

https://www.projectaon.org/en/xhtml/lw/13tplor/sect81.htm

, ezután napkard esetén 90% eséllyel jön még egy kellemes szerencse próba, ahol rögtön 20% esély van az azonnali halálra, és elég ha nálad van a napkard (possess), vagyis ha nem aktív fegyvered, akkor is megszívtad. Ez sok.

A 10%-elhalálozásokból épp elég van elszórva a 20 könyvben, nem igazán érdemes kisérteni a sorsot ilyen extrákkal. Ez a próba mondjuk jó 80%-al elkerülhető (100%-ban nem!!!) 2 fajta képesség korai megléte esetén, de nem hiszem, hogy bármelyikre a kettő közül itt van hely más egyéb okok miatt. Sajnos más képességek jobban kellenek majd. A 13-as egy elég elég kellemetlen könyv ilyen szempontból. :-))

A 14-esben is vannak kemény legények, és itt már kezdődnek az "íjazási problémák" is, ahol kevés a +5-s bónusz (amit a weaponmastery+mentora/v. grand weaponmastery ad) errefelé nagyon kellene az ezüst íj +3-a, mivel a curing +20-asat hamar el kell használni a Laumspurok is seperc alatt lefogynak, és ha az íjak is félrehordanak, akkor még többet kell harcolni és sok lúd előbb utóbb magányos farkast győz :-) ),

Szóval, ha mesterségesen nagyon kétesélyessé teszed az ezüst íj megszerzését pl. 17+3(weaponm. bow)+1(tűz köre)+2 alether is -5-ös altan 28-val szemben ami eléggé 50/50 esélyt ad csak úgy látatlanban, / nem néztem meg statisztikailag de kb 50% lehet a siker esélye sacc/kb. -5 esélynél/ hogy elpazaroljunk egy alethert.

Nem biztos, hogy érdemes egyáltalán ezért cs17-el az íjra építeni, de anélkül a 13-18 könyveknél durva helyzetek jöhetnek elő, pedig a cs17 bázis alapból bőven elég a 20 könyv végigvitelére (néha napkarddal, néha Helshezaggal, néha vashna tőrével vagy jewelled mace-el, mikor hogy, meg jól beosztott aletherekkel elég). Az 50/50 esély meg nem igazán jó arra, hogy elpazaroljunk egy alethert arra az esetre ha nem jönne be az íj megszerzése.

Inkább még +4 psi surge az íjpárbajhoz és akkor úgyis ott a büntetés hogy fogy mellé a valódi életerő / az alapszabály szabály ugye az, hogy akkor nem használható mindblast/psi surge ha a könyv külön figyelmeztet az ellenség ilyetén immunitására! Altannal ilyen nincsen! / , tehát az íjpárbaj után el kell fogyasztani néhány laumspurt a psi-surge miatt, kimegy egy alether a készletből, de megvan az íj, és azért így is megvolt az ára ( 1 alether, 2-3 laumspur pl.), és nem kell extrém magas cs sem a megszerzéshez. A Kai Grand Master könyvekben nagyon hálás jószág az ezüst íj. Csak vigyázni kell rá, mert addig sokszor eltörhet, elveszhet. :-)))

A másik az alternatív út az ezüst íjjal szemben a taunor vízhez és bronin harci kalapácsához +1 cs-ért a harcban. Ami sajnos nem valami sokat ér 13+ könyvekben...

-----

"ott is kicsit változtak a dolgok, annyi aranyat lehet majd összeguberálni, hogy még a kereskedőt sem kell kifosztani"

Hát olyan sok energiát ne vigyél bele az aranygyűjtögetésbe, így az elején :-)) , Tarnalinnál engem úgyis kifosztanak a 2-esben. ( Jó tudom van mágikus lándzsa is, de az macerás, izmos karakter kell, akkor inkább fosszanak ki... :-) :-)) Az 1-esben A "barlangban levő szörnynél" is van 20, az is elég persze a jegyvásárláshoz (másra meg úgysem kell Tarnalinig a lóvé) , nem is annyira nehéz, csak a kereskedő kifosztása nekem könnyebb, mivel a franc se kísérti a sorsot a herceggel a csatatéren teljesen feleslegesen (a könyvben a feladat az hogy eljussunk a királyhoz a rossz hírekkel, nem pedig az ,hogy izmozzunk a csatatéren !!!), és ha már úgy is ott a kereskedő, akkor amúgy is útba esik... :-)) /

nekem a 1-es könyvbeli "startpozícióm" általában mindblast, weaponskill, healing, tracking, animal kinship. ezzel is sokat változnak a dolgok a bővített kiadásban ? :-) majd sorban a könyvekben (hunting,mindshield, mind over matter, és a camouflage marad ki az 5. re)

--------------------
magányos farkas jelleme:

Céloztam arra, hogy a 9-esben viszont érdemes belemenni a kocsmai bunyóba, és lecsukatni magunkat gyilkosságért , konkrétan azért mert úgy lehet később "vial of blue pills"-t (sabito!) szerezni, mert a Nexus +4-es bónusza megint kevés lehet a víz alatti légzés során, ha úgy adódik (-kb. 20-40% lehet az esélye, így csökkenthető a kockázat) . :-)), később úgyis "rehabilitálnak", ha megéljük. :-))

Tehát adott körülmények között a könyvek kifejezetten jutalmazzák időnként a jellembeli "kisiklásokat". :-))

----------

Ami viszont mindenképpen hiányzik a fordításban (vagy én nem találom) a "safekeeping" lehetősége, vagyis hogy a könyvek előtt le lehessen pakolni a fölös motyót (backpack, special items, weapons, money) a ( monostorban ill. a Magnakai küldetéseknél Elzianban).

Persze nem az összes könyvnél értelemszerűen, de az 5ös, 6-os előtt, 7-es előtt, 8-as előtt, 9es elött mindenképpen ; a 10-es elött a letárolt motyókhoz való hozzáférés hát hm. mondjuk opcionális, talán a legjobb értelmezés az, ha új tárgyakat kaphatsz, de a raktárolthoz nem férsz hozzá (és akkor újabb alether megy majd ki a raktárkészletből a 9-esben a napkard miatt... :-) /, a 11-es elött nyilván semmi nincs, az van ami nálad van a történetből adódóan) a 12-es előtt lehet megint a tárolt motyóhoz nyúlni. később meg a 18-as előtt nem férsz majd a raktárhoz. Többi esetben meg lehet taktikázni, mit hagyjunk a raktárban, mit vigyünk magunkkal, hány alethert vigyünk, (vigyünk-e egyáltalán, nem mindig kell!) , legyen napkard, vagy inkább hagyjuk talonban stb. :-))

Ez főleg a hátizsákban tárolt motyóknál lényegesen fontos (mint pl. alether, rendalim, laumspur) amikből az első 12 könyvben nagyon be kell tárolni, mert utána vannak sztorik ahol 3-at is el kell használni csak aletherből. És ott már csak nagyon módjával vannak az ilyen cuccok. És a hátizsák is időnként hát elveszik meg ilyenek. :-)) Ha nem tároltál be eléggé akkor fújhatod.

----------------

U.I: Mielött azon gondolkodnál, hogy nem kell annyi raktárkészlet gyógyító motyókból, mert a deliverance jól hangzik, hogy a curing mellé ad újabb +20-at ad gyógyítási célokra, csak azt pont nem fogod majd kiválasztani, mert más képességek sokkal jobban kellenek majd, és az első két nagymesteres könyvben a deliverance-nak biztosan nem lesz hely, ha csak nem akarod nagyon kísérteni a szerencsédet. :-)) Ha még nem tartasz ott nem lőném le a poént. :-))
© killmaster (Savanyúhas)
2019. július 7. 19:43 | Válasz erre | #16
Nem szándékozom nehezíteni a játékon, sőt próbálom mindenből a legtöbbet kihozni. A sorozat tartalmaz olykor logikai zsákutcákat, ezeket próbálom meg kikerülni. Amennyire én tudom, a gyűjtői kiadásban már Altan Harci ügyessége 28, pontosan azért mert Joe Dever is rájött, hogy ez így nem frankó, kicsit könnyített a játékon. Ha megkapjuk az íj használatára a +3-as bónuszt valamint az Alether italért a +2-es bónuszt, akkor már nem is olyan rossz a Harci arányunk. Persze ellenfelünk esélyesebb, na de ha nem mi győzünk akkor sem dől össze a világ! Magányos Farkas jelleme persze olykor nem egészen kifogástalan, ezt elismerem. Én is találkoztam több olyan eseménnyel, ahol vitatható a magatartásunk, de ugye minden szentnek maga felé hajlik a keze. A nap kardja olykor hátráltathat minket, de azért élőholt ellenfelek és Sötét urak ellen kifejezetten hatásos!
Egyébként kíváncsi leszek mit szólsz majd a kibővített első kalandhoz, ott is kicsit változtak a dolgok, annyi aranyat lehet majd összeguberálni, hogy még a kereskedőt sem kell kifosztani... :-)
2019. július 6. 17:41 | Válasz erre | #15
"Az elmecsapás Kai képességével itt azért sem operálhatunk, mert mi a jófiúk vagyunk, és azt csak gonosz alakok ellen illik használni."

A magányos farkas játékban nincs ilyen kifejezett kötöttség, hogy kötelező minden körülmények között "jónak lenni", pl. mindjárt az első könyvben ki lehet rabolni a karavánon a kereskedőt, ha addig nincs legalább 10-15 aranyad akkor érdemes is, mert a másodikban a jegy port baxba 20 arany, és a kereskedő kirablása az egyik legkönnyebb módja a pénzszerzésnek.

A másodikban ha megvan a mágikus lándzsa, de nem adod Rhygarnak, akkor kvázi simán halálra ítéled, de ha nem vagy állatidomár erre rákényszerülsz.

De nem kell annyira messzire menni, az íjászverseny után, ha nem akarsz a lóért fizetni simán el is lophatod. Szóval ellophatod Altan lovát, de pszi erőket ne lehessen használni ellene az ezüst íjért ? Ez így egy kicsit kettős dolog. Szóval néha-néha azért egy egészséges önzés belefér a játékrendszerbe.

Vagy a 8-asban mikor a társaddal fej vagy írást játszotok, és a divination-t használod hogy vajon mi lesz az eredmény (tehát csalsz).

Vagy a 9-esben amikor kocsmai verekedésben megölünk valakit és lecsuknak / persze ez elkerülhető, de én bele szoktam menni, mert / spoiler!!!! shh :-) /, aztán megszökünk a dutyiból egy tolvajjal, aki ha a szenátus ellenünk szavaz, akkor kisegít, de még lehetne sorolni szóval nem mindig érdemes tökéletes jófiúnak lenni. :-))

Viszont Altan harci ügyessége egy általam játszott angol verzióban 30, és nem 28. Én eddig úgy játszottam az angol verzió szerint, hogy ha 15 volt a harci ügyességem, akkor pszi (2/4) /A szabály az én értelmezésemben úgy van, hogy ha a könyv nem jelzi, hogy az ellenfél védett a pszichikai támadásokkal szemben, akkor ez mindig használható, és Altannak nincs elmevédelme/ +silverhelm 2 / mivel varázserejű a sisak és nem fizikai támadásokkal szembeni védelem miatt a +2/ +weaponmastery bow (+3)+ sima alether (+2) / nem a koncentrált, az később kell / + tűz köre (mert van vadászmesterem is (+1) / most akkor lebuktam hogy a 6-ost én vadászmester, fegyvermester,"elme-sokk"-al kezdem :-)) /. Így jön ki a 25/27 Altan 30-val szemben. És a psi-surge nél le kell vonni a 2 szívósságot minden körben a valódi "életerőből". Ez most így leírva kicsit bonyolult, de semmi ahhoz képest ami majd később lesz a Kai-Alchemy és a Magi-Magi korában. :-) Én értem , hogy nehezíteni próbálod a játékmenetet, hidd el erre semmi szükség itt a 6.-ban. Majd ha a 11. könyvnél tartasz, megérted mire céloztam. :-)) Aztán majd jön a 13. és a 17. :-))

"
Amúgy ami a fegyvereket illeti, annyi lesz már így is nálunk, hogy kiárusítást tarthatunk belőlük egy közeli város piacán! "

Néha kell a sötétség fegyvereit is használni később, mint Vashna tőrét, vagy a Helshezagot. Sőt a Nap kardját sem érdemes minden könyvben kicipelni a monostorból, néha kifejezetten hátrányos a használata. (spoiler!!!) :-)

Van néhány fegyver aminek a használata későbbiekben kulcsfontosságú: Az egyik ilyen Nap kardja, a másik Vashna tőre, a harmadik a Helshezag, a negyedik az ezüst íj, az ötödik a jewelled mace.

És bizony a Nap kardját jópár könyvben célszerű benthagyni a monostorban mert inkább hátrány mint előny !!!. - ami az újjáépítés után az 5. könyvtől elérhető az angol verzióban !! - Pl. az 5. -ben is. A jewelled mace az 5ösben jobb mint a nap kardja. Sajnos azt külön írni kell, hogy mit hagysz bent a monostorban az adott könyvre, könyvekbe. Ez is kulcsfontosságú a további játékmenet szempontjából.
© killmaster (Savanyúhas)
2019. július 1. 16:56 | Válasz erre | #14
Megvizsgáltam az íjászverseny lehetőségeit, melyre felhívták a figyelmem. Valóban nem könnyű megnyerni a versenyt, de nem lehetetlen. Nekem három fordulóból egyszer sikerült úgy, hogy 18-as Harci ügyességgel számoltam és persze a +3-as íjászat bónusszal, mert anélkül tényleg nincs esély! Így a harci arány -7 lett, amely nem a legkedvezőbb számunkra. Az viszont valóban ötletes felvetés, hogy az íjászverseny alatt használhassunk Alether italt, mely megnöveli harci ügyességünket +2-vel! (Sőt egy angol nyelvű Magányos Farkas oldal, kifejezetten javasolja ezt, hisz a szabályok nem tiltják!) Így javítva a harci arány értékünkön. Nem könnyű beszerezni, de azért nem is lehetetlen! Az elmecsapás Kai képességével itt azért sem operálhatunk, mert mi a jófiúk vagyunk, és azt csak gonosz alakok ellen illik használni. Más, egyéb fegyver használat miatt sem kaphatunk bónuszt, mert az angol szöveg ezt kifejezetten kikötötte. Amúgy ha a -7/-8-as harci aránnyal számolunk, 7-et, 8-at, 9-et, vagy 0-át dobunk, mi járunk jobban, egyéb esetben nem. Amúgy ami a fegyvereket illeti, annyi lesz már így is nálunk, hogy kiárusítást tarthatunk belőlük egy közeli város piacán!
© Denko
2019. április 12. 20:13 | Válasz erre | #13
Kicsit megkésve:Boldog születésnapot!
© killmaster (Savanyúhas)
2019. április 12. 09:44 | Válasz erre | #12
Köszönöm a köszöntéseket, és remélem többen belekezdtek már a Rettegés királyságai kalandba. Elvileg egy hétig él a megosztás, de gondolom itt is megosztják majd a Zagor.hu-n. Tanulmányozom a soron következő kalandot is, szerencsére érdekesebbnek és veszélyesebbnek is ígérkezik, aztán majd kiderül. Az biztos, hogy lesznek benne gonosz ellenfelek, nem is egy. A végjáték pedig, hát az is megér egy misét...[smiley]skull[/smiley]
2019. április 11. 08:24 | Válasz erre | #11
Akkor sok Boldog Születésnapot kívánok neked, Killmaster! :-)
© killmaster (Savanyúhas)
2019. április 10. 14:40 | Válasz erre | #10
Elérkezett ez a nap is, amikor végre közkinccsé tehetem újabb nagy munkám a Rettegés királyságainak fordítását. Mivel holnap ünnepeljük a költészet napját, no meg én is a szülinapom, gondoltam kedveskedem nektek ezzel a kis meglepetéssel. A formátuma HTML és winrar tömörítővel csomagoltam be, hogy könnyebb legyen megosztani, mert sok fájlból áll. TOC.htm fájlt nyissátok meg, ott lesz egy magyar menü, és lehet olvasgatni a kalandot, tanulmányozni a játékszabályt, vagy nézegetni a képeket, azok is érdemelnek pár perc figyelmet. A link melyen elérhető és letölthető a kaland: http://fileposta.hu/richlet/fd?id=8dAc6bBc83Bc9a2a48691eB17f680eB85fDdD07e9f5c67Bd
Jó szórakozást hozzá! (Aki nem boldogulna a letöltéssel, kérem jelezzen vissza privátban!)
© killmaster (Savanyúhas)
2019. március 29. 11:29 | Válasz erre | #9
Talán még két hét és elkészül végre a HTML verzió is, és aztán lehet izzítani a tízoldalú kockákat. Nagyon kíváncsi leszek a véleményetekre úgy a fordításról mint a kalandról. Mondjuk az utóbbit próbáltam kicsit kikozmetikázni, hogy a logikai bukfencektől mentes legyen, meglátjuk mit sikerült véghezvinnem. Annyit ígérhetek, hogy a következő kaland szerintem izgalmasabb és érdekesebb is lesz, noha már ott is rácsodálkoztam egy-két furcsaságra. A dolguk annyival lesz könnyebb a következő kalandban, hogy választhatunk újabb Magnakai képzettséget, és olykor jól jön egy kicsivel több tudás, ha nem akarjuk, hogy Szívósság pontjaink meredeken zuhanni kezdjenek.[smiley]wow3[/smiley]
© killmaster (Savanyúhas)
2019. március 22. 13:47 | Válasz erre | #8
Szép lassan halad előre a HTML-es verzió, sajnos mostanság kicsit kevesebb időt tudtam rászánni a projektre munkahelyi anomáliák miatt. Ráadásul alaposan áttanulmányozom a szöveget, hogy minél kevesebb hibát találjatok ti olvasók benne. Megmondom őszintén nekem is bejön ez a fajta formátum, mert nem kell lapozgatni össze-vissza, szépen ki lehet emelni benne dolgokat, és ha mégis talál benne az ember valamiféle pontatlanságot, akkor akár magának is kijavíthatja. Amikor majd olvassátok a kalandot, tudnotok kell, hogy egy teljes fejezetpontot én írtam bele. (jó okkal, ezt gyorsan hozzáteszem...) Kíváncsi leszek ki lesz az első, aki kitalálja melyik az[smiley]kerdes[/smiley]
© killmaster (Savanyúhas)
2019. március 8. 15:31 | Válasz erre | #7
Jelentem elkészült a fordítás, ami ugyan még kissé nyers, és nyilván akad majd benne hiba, de összeállt a történet. Most jön az a rész, hogy HTML formát adok neki, ami azért még pár órát igényel majd tőlem, és közben javítgatom a szöveget is, hogy érthető és kerek legyen. Aztán ha elkészült a végleges változat, olvashatjátok ti is magyarul, kissé javított verzióban. [smiley]zen-reading-news[/smiley]
© killmaster (Savanyúhas)
2019. március 6. 15:55 | Válasz erre | #6
Szép lassan révbe ér a fordítás, és megszületik az első Magnakai kaland magyar nyelven. Itt a végén is kicsúcsosodik az MF kalandok gyerekbetegsége, sok az alibi fejezetpont, amit ha megtöltöttek volna némi fantáziával, még javíthatott volna egy kicsit a kaland megítélésén. Ugye 1985-ös keltezésű ma a mű, akkoriban nyilván a "nyerő csapaton ne változtass" elvet követte Joe Dever, futott a szekér, az olvasók pedig falták a könyveket. Ezen a történeten meg is látszik, hogy kissé futószalagon készült. Szó se róla, akad itt is izgalom, ellenfél és halál is bőven, de összességében olvastam korábban jobb kalandot is a sorozat részeként. Nézegettem a kaland korábban kiadott könyvborítóit, hát jókat mosolyogtam. Alapvetően két szituációt jelenítettek meg, illetve egy harmadikról hosszas töprengés után sem tudtam megmondani, hogy vajon kit is ábrázolna a kép. Túl ezen, remélhetőleg sokan elolvassátok majd a kalandot, és sikerrel jártok, mert itt bizony az utolsó ellenfél kissé brutális, de azért szerencsére ő is legyőzhető. [smiley]fantasy-dinosaur-07[/smiley]
© killmaster (Savanyúhas)
2019. február 14. 09:14 | Válasz erre | #5
Kereken egy hónapja kezdtem el a kaland fordítását, így eljött az idő, hogy megosszam a háttér történetet, amiből tulajdonképpen sok dolog nem derül ki, egy dolog igen, hogy útra kelünk. Ráadásul eléggé hosszú út vár ránk, és bizony több alkalommal fogunk fogadóban éjszakázni. Szerencsére errefelé nem szadisták a szállásadók, mint Kháréban, de a ceruzájuk az vastagon fog. De eleget fecsegtem én, lássuk a háttér történetet:

Ez történt eddig…
Te vagy Magányos Farkas, az utolsó sommerlendi Kai mester, aki túlélte a kegyetlen mészárlást, mely a Kai kolostornál zajlott le. Ősi ellenségeitek, a helgedadi Sötét Urak seregei ütöttek rajtatok, és a borzalmas harc után esküvel fogadtad meg, hogy mindent megteszel, hogy keresztbe tégy gonosz hódító terveiknek.
Három év telt el azóta, hogy legyőzted Haakont, a Sötét Urak egyikét Majhan sírjánál, és ezzel megteremtetted országodban a békét és a jólétet egy időre. A Sötét Urak hatalma meggyengült, a pletykák szerint Helgedadban polgárháború zajlik, sok hatalomra éhes zsarnok vetélkedik a város feletti hatalomért, eddig mindhiába. Szélesebb körben viszont azt tartják valószínűbbnek, hogy mióta sikerült megszerezned Magnakai könyvét, a gonosz erők meggyengültek.
Ez a legendás írásmű tartalmazza Nap Sas az első Kai Nagymester tanításait, aki számos harcost képzett ki, kik védelmezték Sommerlund földjét a zsarnok hódítóktól. Több száz évvel ezelőtt a könyv eltűnt a birodalomból, de a benne rejlő tudás nemzedékről nemzedékre szállt.
Amikor megszerezted az elveszettnek hitt írásművet, ünnepélyes ígéretet tettél, hogy visszaállítod a Kai korábbi tiszteletét, így biztosítva hazád békéjét. Visszatértél a kolostor magányába, és hozzákezdtél a Magnakai ismeretek elsajátításához. Nehéz feladat volt ez, a fizikai és a szellemi erőidet alaposan próbára tetted. Évszakok jöttek mentek, nem igazán követted az idő múlását. Három év alatt sikerült három Magnakai tant elsajátítanod, ám a további ismeretek megtanulásához, szükséged lesz Nap Sas ezer évvel ezelőtti küldetését teljesíteni. Bár a könyvben részletes leírások voltak erre vonatkozóan, mára már a szöveg megfakult és csupán némi írástöredék maradt fenn:
„Kutassátok fel és keressétek meg a Tudás Kövét Varettában, mert egyedül ez tartalmazza a hatalmat és a bölcsességet…” Mindössze ennyit tudsz megfejteni a nagymester krónikájából.
Bár meglehetősen kevés információval rendelkezel, mégis van rá esély, hogy sikerrel járj. Varetta Magnamund egyik első városa, túl a Maaken hegyszakadékon, Viharföldön fekszik, Sommerlundtól délre. Gyorsan és titokban kell cselekedned, míg ellenfeleid a belháborúval vannak elfoglalva. Hazád jövője és békéje küldetésed sikerén áll vagy bukik! Úgy érzed alaposan felkészültél mindarra, ami Viharföldön várhat rád, és önbizalommal telve indulsz útnak, hogy megtaláld a Tudás Kövét.

Kicsivel többet tudhatunk meg az első fejezetpontból, de azt majd legközelebb osztom meg. [smiley]crazya[/smiley]
A kukacoskodók kedvéért annyit elárulok, hogy az eredeti sztoriban Stornland szerepel, ami nálam Viharföld néven fut. Igen, olykor pici változtatásokat eszközölök a kalandban, de így legalább magyaros és stílusos is.
© killmaster (Savanyúhas)
2019. február 8. 15:38 | Válasz erre | #4
Túl jutottam a történet felén, azaz kicsit több mint 50%-ban már magyarosodott a kaland. Azt kell írjam ez az a történet, amelyben sok dolgot nekem kellett helyretettem, sőt az összes eddigi fordításaim során itt módosítottam már annyit, mint a többinél együttvéve. Ráadásul ott van még a másik fele is a kalandnak, amely nyilván igényel még némi munkát majd részemről. Joe Dever nagyon félvállról írta ezt a kalandot, kissé vontatott is lett, de azért megjárja! A kalandod itt véget ért fejezetpontok kissé megszaporodtak itt, úgy hogy csak óvatosan a választási lehetőségekkel! [smiley]hung[/smiley]
© killmaster (Savanyúhas)
2019. január 30. 16:11 | Válasz erre | #3
Fordítói munkásságommal épp ma értem el a 30%-os arányt. Ehhez hozzátartozik, hogy viszonylag jól haladtam a történettel, bár kozmetikáznom is kellett rajta. Jó példa erre, ha megsebesítünk egy teremtményt, (nyíllal a koponyájába vagy a vállába lövünk; tehát nem karcolásról van szó!) egyszerűen maximális Szívósságpontja marad. Ha sikerül valamelyik végtagját átlőni, no akkor duzzogva kicsit legyengítjük ellenfelünk. Másik dolog, hogy olykor egy tett mellékszála több fejezetponton át tart, mint maga a cselekedet főszála. Magyarul ha főhősünk bénáskodik, több lehetősége van más tenni, mintha rendesen odateszi magát. Ennek árnyoldala persze, hogy a mellékszálon akadnak kalandod itt véget ért fejezetpontok is, no de akkor is. Én szeretem, ha több alternatíva is van, mint kettő! A szöveg meg azért problémás olykor, mert vagy teljesen felesleges cikornyákat tartalmaz, vagy épp hiányos, és nekem kell kicsit kibővíteni, hogy az olvasó ne legyen kép és fogalomzavarban. Ahogy haladunk előre a történetben úgy szűkül majd a mozgásterünk, ami annak köszönhető, hogy a kaland elején kissé sok lett az alibi fejezetpont. Minimális változtatásokkal, azért ennek arányán is lehet javítani.[smiley]awink[/smiley]
© killmaster (Savanyúhas)
2019. január 23. 14:46 | Válasz erre | #2
A fordítás ütemszerűen halad, hosszabb-rövidebb fejezetpontok között próbálok ügyesen lavírozni, hogy aztán valamiféle egységbe kovácsoljam őket. Mint írtam korábban sokféle veszéllyel és ellenféllel kell majd elbánni. No meg a pénz, hát itt aztán lehet szórni két marokkal. Több várost is érintünk majd a kaland folyamán, bizony szinte mindenütt vastag ceruzával állítják ki a számlát. Vásárolhatunk hasznos holmikat, információszerzésre is jó ha van egy kevés, no meg hajójegyre is félre kell rakni pár érmét.
Ami eléggé bosszant a fordításnál, az a fejezetpont pocsékolás. Teljesen értelmetlenül vannak bizonyos részek szétszedve, Joe Dever kissé elnyújtotta a kalandot, mint a rétestésztát. Pedig jót tett volna a történetnek még egy kis turbó. Így sem rossz a kaland, de nekem első olvasatra a negyedik könyv jobban tetszett. Szerencsére azért van még pár kötet hátra... [smiley]bee1[/smiley]
© killmaster (Savanyúhas)
2019. január 17. 09:29 | Válasz erre | #1
Köszönöm az új topicot az oldal üzemeltetőinek! Lássuk mivel is kerülünk szembe ebben a kötetben! Egymás ellen háborúzó királyságokról van szó, akik nem igazán férnek meg egymás szomszédságában. Kicsit olyanaz egész, mint a balkáni helyzet, lehet ez ihlette Joe Devert :-). Ennek velejárójaként elképesztő infláció van errefelé, alaposan le akarnak húzni bennünket is. Érdemes sok Aranykoronát magunkhoz venni, mert itt pénz nélkül senki vagy. Errefelé mindenki abból él, amiből tud (a legtöbb meglehetősen törvénytelen módozat!), és bizony az idegenek, mint mi, remek célpontot jelentünk. Ha lenne a Magnakai tudományok között pénzhamisítás, (én tutira azt tanulnám meg elsőre!), baromira jól megélhetnénk itt belőle. Na persze akkor sem kell megijedni, ha lapos az erszényünk, tudással is lehet pénzt keresni, no meg az ellenfelek kifosztásával, egyik-másik jól megszedte már magát. (Nem 1-2 Aranykoronáért kell kardot rántanunk!) A siker elsőre nem garantált, már a kaland elején is elpatkolhatunk, és nem csak azért, mert lóháton ülünk! Hamarosan érkezik a háttértörténet is, még kicsit kicsinosítom, aztán ti is olvashatjátok, mitől is kell rettegnünk ezekben a királyságokban...