Zagor.hu
Zagor.hu fórum
6. könyv: A Múmia Átka
BejelentkezésElfelejtett jelszó
Gondolatok a könyvről (4)
[b]Történet (3)[/b]: Egy hajótörés után szinte semmink nem maradt, és pénzt szeretnénk keresni, amikor összeakadunk Jerran Farr-ral a régésszel, aki elmondja, hogy a világ óriási veszélyben van, mert Akharis, a Gonoszság Istennőjének csatlósa visszatért a halálból és készen áll rá, hogy Akharis átkával pusztulást hozzon a világra. Ugyanakkor Akharis temploma számos kincset is rejteget. A játék elején ketten indulunk, de mondanom sem kell, hogy társunk kb. a harmadik fejezetpont után elpatkol. A sztorinak vannak egyedi részei. A sivatagi kaland eddig csak a Rémület útvesztőjében jelent meg, itt azonban sokkal jobb a kidolgozása, valamint megjelenik a méreg is, ezúttal sokkal jobban kivitelezve, mint az Éjsárkányban. Ugyanakkor a történet, hogy a megölt gonosz feltámad, és el akarja pusztítani a világot, már kezd igencsak kliséssé válni, és ezúttal a tájon kívül semmi egyediség nincs benne. A templomban való járkálás ismételten egy hétköznapi labirintusos sztori, az meg, hogy a legtöbb ellenség múmia, amikkel a végére már Dunát lehet rekeszteni, szintén nem a legnagyobb kreativitás a KJK könyvek történetében.

[b]Gondolkodás/szerencse (4)[/b]: Erősen hezitáltam a 3 és a 4 között, de most úgy döntöttem, jó fej leszek J. Nekem tetszik, hogy a labirintus részén kívül, ami azért erősen szerencsejáték, rengeteg gondolkodtató helyzet van, gondolok itt a sámán rejtvényére, a szellem rejtvényére, és az utána lévő kérdésekre, a szellemhölggyel való játékra, a távolság megfejtésére. De azért e mellett ott van a labirintus a maga ösvényeivel és random választásaival is. Az elején a bevásárlásnál meg talán érdemes lehet szem előtt tartani, hogy mikkel is fogunk harcolni…

[b]Nehézség (3)[/b]: Sokat gondolkodtam, mert ez egy nagyon nehéz könyv, lehet a kettes inkább realitás lenne, mint a hármas, de a két pont nálam inkább a Bajnokok próbája meg a Pusztítás maszkjai, azoknál pedig ez azért egy picivel könnyebb. Egy picivel… Kötelező tárgya viszonylag kevés van a könyvnek, ha jól néztem egy amulett és egy páncél, ami minden esetben muszáj, de nem árt egy aranykulcs sem, illetve van egy másik amulett is, amire a realitás talaján nézve szükségünk lehet. Ezenkívül meg kell tanulnunk a hierogrifák jelentését, meg kell értenünk egy nyelvet, válaszolnunk kell a szfinx kérdéseire. Szóval nem könnyű. Egy érdekes része a könyvnek, hogy pár helyen elveszíthetjük az eszméltünket és a kaland végén térhetünk magunkhoz. Ha erre a labirintus elején kerül sor, akkor bajban vagyunk, mert biztos nincsenek meg a kötelező tárgyaink. Ha viszont a labirintus végefelé történik ez meg, akkor már jó kérdés, hogy jól jártunk-e vagy sem, mert 1-2 erős tárgyat nem szerzünk meg, de pár kötelező tárgy beszerzését megspórolhatjuk, és a szfinxes részt is elkerülhetjük, ami azért nem olyan egyszerű. Ami igazán nehéz az a vége, még ha el is pusztítjuk a főgonoszt, túl kell élnünk az épület összeomlását, ami egyrészt egy szerencsés random választáson múlik, másrészt még egy szerencsepróba is kell hozzá. Szóval nem könnyű. [spoiler2]A végén úgy jártam, hogy nem sikerült a sámán teleportációjánál a szerencsepróba és ott maradtam az omló épületben. Ekkor vettem észre, hogy az elején szerzett lepecsételt palackom pecsétjét még nem törtem fel. Úgy döntöttem, feltöröm…asszem ezt hívják úgy, hogy csöbörből vödörbe.[/spoiler2] Az meg még egy külön szemétség, hogy bár amuletteket kell gyűjteni, az egyik közülük a halálunkat okozhatja.

[b]Játékélmény (3)[/b]: Egy része nagyon tetszett. Főleg az eleje. A vásárlás, a sivatagi kalandozás, a drakón, a sámán rejtvénye mind nagyon izgalmas részei a könyvnek. A labirintuson belül is volt 1-2 izgalmas rész, viszont az már összességében nem adott nagy élményt, inkább a szokásos folyosó-ajtó-leágazás vonalat követte. A vége meg szinte egyáltalán nem hozott lázba. Az, hogy egymás után kell 15 múmiát legyakni, nekem már nem nyújt játékélményt. Az azért tetszett, hogy a könyv végére szinte sebezhetetlenné váltam, mert meg is keményedett, meg kérgesedett is a bőröm, így alig-alig sérültem, ennek viszont egy alacsony ügyességpont volt az ára, ami nem tette könnyűvé a harcokat (ezért kellett harcokban is gyakran a szerencsémet használnom, aminek a végén komoly következménye lett). Ami még zavaró volt, az a sámánnál az, hogy a tárgyak magyarázatát a könyv hogyan kezeli. [spoiler2]Ugyanis ha van egy tárgyunk, amihez egy szám kötődik, akkor az adott számot kell harminccal megszorozni, hogy elmondja a jelentését. De ezek a számok sokszor nem egyértelműek. Például az, hogy a papírusztekercs esetén releváns, hogy ÖT oszlopban vannak az írások, és ez a tekercs száma, arra sokáig nem jöttem rá, és emiatt nem értettem, miért nem jutok egyről a kettőre. Ilyenkor azért jobb lenne egy egyértelmű azonosítószám.[/spoiler2] Összességében vannak benne kiemelkedő jelenetek, de az egészet inkább csak közepesre értékelném.

[b]Összesen: 13/20[/b]
© SangForrás
 
[b]Design[/b]
Nagyon hangulatos. A borítón főellenségünket láthatjuk, ahogy éjszaka épp elővánszorog kriptájából. Szép a kompozíció, csak ezeket a kísérteties betűtípusokat nem kellene szerintem erőltetni.

[b]Illusztráció[/b]
Vegyes a kép. A rajzok többsége átlagos, inkább elnagyoltnak tűnik (pl. 75., 105.), de vannak jól eltaláltak is. A képekben leginkább az a furcsa, hogy kevés elemet tartalmaznak, nem mondhatni hogy túl lennének díszítve. A szfinx (320.) és Nemset (384.) gyengék lettek, de a Drakón (294.), a Caarth (307.), Amnetut (359.), vagy maga Akharis portréja (397.) durván néz ki.

[b]Háttértörténet[/b]
Egy régész (ezek szerint ilyen foglalkozás a fantasy-világokban is van) kér segítséget tőlünk, mert egy rég halott uralkodót, Akharist sikerült híveinek megtalálniuk és szeretnék visszahozni az életbe. Egy kicsit furcsállottam, hogy ez konkrétan egyetlen embert, a mi régész barátunkat zavar, hiszen ahogy kiderül, a mumifikálódott fáraó az egész világot fenyegeti.

[b]Eredetiség[/b]
Mi mást mondhatnék, mint hogy eredeti a mű, hiszen nem nagyon van más ókori atmoszférájú játékkönyv (ja de, most jut eszembe a [url=http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=11][i]Rémület útvesztője[/i][/url]…). Ennek talán megvan az oka, mivel én magam sem tudom, hogy az egyiptomi vonal miképp egyeztethető össze egy kitalált fantasy világgal. [i]A Múmia átka[/i] azonban nem zavartatja magát, és igazából a kezdeti kétkedés után már engem sem izgatott, hogy ez akkor hogy is van. Ellenfeleink is igazodnak a környezetükhöz: skarabeusz-bogár, múmiák, állatfejű-embertestű lények, stb. Persze megjelennek a „klasszikus” fantasy figurák is (a jó modorra érzékeny Drakón figurája viszi a pálmát köztük), illetve a két világ találkozásából született hibridek is, mint például az Átkozottak, akik kifejezetten tetszettek. Ellenpéldának ott a Holtak őrzője, aki egy mérges csivavára emlékeztet. A 146-os ponton pedig jól érzékelem, hogy egy kevéssé leplezett Don Quijote utalás van..?

[b]Kihívás[/b]
Először azt akartam írni, hogy nem túlzottan veszélyes a kaland, de miután már a második nekifutásnál is elakadtam, és a harmadik során pedig már 18 (!) kód-bejegyzés virított a kalandlapomon, kicsit átértékeltem a dolgot. Szóval sok infó kell, ha végig akarunk érni a kalandban. A szükséges adatok egymásra épülnek, tehát mire találkozunk a sámánnal, addigra birtokában kell lennünk egy papirusztekercsnek (amit nem találunk, hanem árucsere folytán szerezhetjük meg – ezért is lehet gyanús hogy a kaland elején számos cuccot vehetünk és adhatunk el), ezt ő lefordítja, és onnantól tudjuk elolvasni az ó-szövegeket. Ez ahhoz kell, hogy megtaláljuk Akharist sírját. Később mindenképpen beszélnünk kell egy szellemmel, annak a megfelelő kérdést feltenni, ennek alapján pedig egy titkos kamrát megtalálni. Aztán kell még valami világító eszköz (nélküle kampec a sírhelyen), aranykulcs, sólyom mellvért, ankh szimbólum, a szfinx kérdéseire is válaszolnunk kell, és így tovább… Szóval az élet a múmiák földjén sem egyszerű. Meg kell azonban jegyezni, hogy ha a kaland során bizonyos pontokon valami oknál fogva eszméletünket vesztjük, akkor a saját áldozati szertartásunkon ébredhetünk fel. Ez elsőre nem hangzik túl jól, de mégis jobban járhatunk, mert így az előbb említett szükséges tárgy- és infóerdőnek a felére sem lesz szükségünk. Ha ilyenkor kiszabadítjuk magunkat, korábban találkozhatunk Akharissal, szóval ez egy abszolút előnyös „rövidítés”.
Emellett persze ott vannak a szokványos életerőpont-vesztő események is, nem semmi például, amikor egy fejezetpont alatt 15 db múmiával kell megküzdenünk.

[b]Főgonosz[/b]
Akharis előtt a kultusz főpapnőjét is eliminálni vagyunk kénytelenek, aztán pedig jön a főnök. Őt jópár módon gyengíthetjük, ami nem is árt, mert a 12/25-ös harci értékeivel nem kispályás múmiáról van szó. Itt a bőség zavarával állunk szemben, jó ötlet például összetörni a szarkofágját, vagy letépni a maszkját, bár ezek nem lesznek egyszerűek. Utána Sither hatalmas szobrára is vigyázni kell, végül pedig Akharist másodszor is el kell intézni.

[b]Rendszer[/b]
A klasszikus rendszer a „Mérgezés” rubrikával egészül ki, melynek pontszáma ha eléri a 18-at, akkor meghalunk. Ez az elején érdekesnek tűnt, de igazából nincs másról szó, csak egy új vonalról, ami mentén szintén el lehet patkolni. Mondani se kell, hogy mérgezős veszélyek és ellenfelek bőven lesznek a játékban.

[b]Hangulat[/b]
Nem rossz a hangulat, és rögtön egy harccal indítunk, ami elég egyedi. Régész barátunk (aki a kép alapján leginkább egy cowboy-ra hasonlít) természetesen nem sokáig lesz velünk, igazodva a kaland-játékok „magányos főhős” hagyományaihoz. A történet második felében a labirintus nagyon szerteágazó, ezerfelé mehetünk, de nagyon extra események nincsenek (leginkább harcok, szakadék-átugrások, stb.), a „hard” labirintusos rész pedig ugyanolyan kivitelezésű, mint a [url=http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=2][i]Tűzhegy[/i][/url]ben. Tetszett még a táblás játék Nemsettel, bár itt azért voltak erős feltételezései a könyvnek (hogy miért pont oda lépek, ahova, és aztán mi történik utána), de összességében jól volt megoldva. A kaland vége is jó volt, hogy a főgonosz eleste után a sámánnak még ki kell teleportálnia minket a kriptából.
 
Ez egy remek Kaland, Játék, Kockázat könyv, mely az ősi Egyiptom hangulatát idézi fel az olvasóban élőholtakkal, múmiákkal, templomokkal, földalatti kriptákkal és fejtörőkkel. Remek kikapcsolódást nyújt, minden vágyadat és várakozásodat kielégíti.

Azonban – és ez egy NAGY azonban – van egy komoly hibája: lehetetlenség végigvinni csalás nélkül, mivel az ellenfelek hihetetlenül erősek. Más szóval ez zseniális, és igen jól játszható könyv lenne, ha nem lenne tele bivalyerős ellenfelekkel.

Az ellenfelek és a főgonoszok, akikkel szembe kell szállni, túlságosan erősek. Rendszeresen, a történet legelejétől kezdődően összetalálkozol 10-es és 11-es ÜGYESSÉGŰ dögökkel, míg a korábbi könyvek csak a különleges szörnyeknek és a végső ellenfél számára tartogatták ezeket. Emiatt nem sok esélyed van arra, hogy túléld az utat.

Ahhoz, hogy egyáltalán esélyed legyen, maximális kezdőértékekkel kell nekivágnod a kalandnak, különben felesleges nekivágni az útnak. Emiatt az átlagos játékosnak semmi esélye nincs a végigjátszásra.

Jópofa könyv, megéri beszerezni, de némileg rontja az élményt, hogy szükségtelenül nehéz, és a harcok tekintetében nagyon kiegyensúlyozatlan.
Értékelés: 7 / 10
A Múmia Átka egy áldás.

Akik esetleg nem tudnák, azoknak elmondom, hogy a Múmia Átka volt az eredeto Fighting Fantasy sorozat utolsó kalandja. És bár ez a mű eléggé szemét volt, örök dísze marad a történeteknek. Elvégre a hatvanadik könyv, a Vérescsont soha nem jelent meg. Így záróműként egy sivatagi kalandot kaptunk.

Röviden arról van szó, hogy le kell győzni Akharist, egy korábbi kor gonosz uralkodóját, még mielőtt feléledhetne. Amennyiben ez nem sikerül, úgy egész Allansiát le fogja igázni. Úgyhogy a Koponyák Sivatagában kutatni kezdünk a fáraó nyughelye után. Ráadásul nem csupán Akharis áll veled szemben. Szorít az idő. Képes vagy véghez vinni a feladatot? Mostanra 58 kaland áll mögötted. Mit gondolsz?

A Múmia Átka egyiptomi hangulatú. És egy igen élvezetes kaland. Ötvözi mind a livingstone-i, mind pedig a jacksoni technikákat – köztük a fejezetponthoz számok hozzáadását, tárgyak összeszedését és a kihagyhatatlan labirintust. Bár nem tartozik a klasszikusok közé, méltó lezárása a sorozatnak.
hr
© runner
2013. május 17. 10:38 | Válasz erre | #74
Az oldal alján van a runner, vagy az info@zagor.hu.

köszi
A főhős Te vagy!
© AXE
2013. május 17. 10:09 | Válasz erre | #73
Sziasztok!
Tegnap sikerült a térkép segítségével szisztematikusan végigmennem.Sikerült minden nélkülözhetetlen tárgyat,információt megszereznem.Érdeklődni szeretnék,hogy elküldhetem-e a végigjátszást?Ha igen,hova írjam meg?

Üdvözlettel:AXE
© AXE
2013. május 11. 16:52 | Válasz erre | #72
Szia!
A térképen szereplő Ka legyőzése után megtalálod Akharis üres koporsóját benne a szem formájú amulettel.
2013. április 29. 16:49 | Válasz erre | #71
hatter => 1 => 400 [smiley]fogmosas[/smiley]
2013. április 28. 10:58 | Válasz erre | #70
Sziasztok! Tudom,hogy vannak térképek,de azért szívesen látnék egy végigjátszást a könyvről.Tud esetleg valaki beírni egyet? Köszönöm. :)
© AXE
2013. március 22. 12:51 | Válasz erre | #69
Az imént sikerült kinyomtatni a két térképet.Köszönöm!
© runner
2013. február 27. 21:14 | Válasz erre | #68
Nem egészen értem mi kellene.
A könyv képei a Képgaléria rovatban vannak.
A könyv térképe, illetve a Füzetben megjelent térkép pedig a Térképek rovatban.
Minden kép nyomtatható méretben van fenn.
A főhős Te vagy!
© AXE
2013. február 27. 19:37 | Válasz erre | #67
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék,hogy a Koponyák Sivatagának a térképét hogyan lehet úgy behozni,hogy nyomtatható legyen?Az Akharis sírjának térképe megvan.Előre is köszönöm!

Üdv:AXE
© alexis
2013. február 21. 15:16 | Válasz erre | #66
Igen,ezt így is nézhetem....talán szerencsésebb lett volna tudósnak fordítani a fordítók által,esetleg kutatónak,de tudós a legjobb,mert azokból van a Titánon,és azok az összes fantasy-könyvben vannak...
© killmaster (Savanyúhas)
2013. február 19. 08:39 | Válasz erre | #65
Sok egyéb dologról sincs szó, mégis benne van a történetekben. Mint azt korábban írtam a régészetet ott ne úgy fogd fel, mint itt a XXI. században, sokkal inkább, mint sírkutató, aki valamiféle kincs nyomában jár. J. Green amúgy is szeret újdonságokkal kísérletezgetni, igaz a Múmia átkában fellelhetőek az elődök korábbi kalandjainak egyfajta felidézése, ami nem baj, sőt a rajongók számára egyfajta csemege. A Titán amúgy is multikultúrális hely, akad itt mindenféle teremtmény a világ számos tájáról...[smiley]heureka[/smiley]
© alexis
2013. február 19. 02:13 | Válasz erre | #64
A Star Wars akár a jövőben is játszódhat,amikor az emberek már más bolygón is fognak lakni.Azért,ha egyfajta valóságként fogjuk fel(végülis megtehetjük,akkor automatikusan rákérdezünk dolgokra...Szóval ezért nem értem a régészt,mert a Jackson-Livingstone univerzumban egy betű nincs sehol régészről...
2013. február 18. 08:31 | Válasz erre | #63
Meg egy fontos dolog, amit sokan elfelejtetek, ez egy fantazia vilag, nem egy korhu tortenelmi regeny, ami raadasul nem is a Foldon jatszodik. Star Wars-t is igy szoktak nezni? :)
© alexis
2013. február 17. 13:01 | Válasz erre | #62
Úgy értem,ha a történetünk még a villany feltalálása előtt játszódik,és jó sokkal előtte,talán már a középkorban is voltak rendesen régészek?Erre keresem a választ...
2013. február 10. 14:06 | Válasz erre | #61
Arról nem is beszélve, hogy a régészt, illetve a régiségkereskedőt is érdekli az a kor, aminek a fennmaradt tárgyait begyűjti. A sírrablónak mindegy, csak jó pénzt kapjon érte. Szóval egy régészt vagy egy régiségkereskedőt van értelme felkeresni történelemmel kapcsolatos kérdéssel, sírrablóhoz már kevésbé szívesen fordulna az ember.
2013. február 10. 13:38 | Válasz erre | #60
Az viszont pejoratív értelmű.
© Enzo55
2013. február 10. 12:30 | Válasz erre | #59
a sírrabló, fosztogató lehet találóbb lenne :)
© killmaster (Savanyúhas)
2013. február 10. 10:17 | Válasz erre | #58
Akkoriban a régész szerintem sokkal inkább régiségkereskedő volt! Tehát ne úgy értelmezd, mint a mai kor régészeit. Inkább afféle sírkutató... Katakombákat és régi sírokat szinte divat fosztogatni a Titánon. Sőt van amikor kifejezetten kell is! Na persze nem veszélytelen a dolog, de bizonyos varázstárgyakhoz csak így juthatunk hozzá!
2013. február 10. 01:15 | Válasz erre | #57
Szerinted középkor előtt nem volt kor, amit kutatni lehetett volna? :)
© alexis
2013. február 10. 00:01 | Válasz erre | #56
Régész?Ha elfogadjuk,hogy középkori körülmények közt történnek a dolgok a könyvekben,akkor hogy kerül a középkorba egy régész?
© AXE
2012. december 7. 13:03 | Válasz erre | #55
Ebben a pillanatban érkezett meg a könyv.Köszönöm!
© Ravnos
2012. december 6. 21:35 | Válasz erre | #54
Köszönöm a segítséget,újrakezdés után, most már tudom,h érdemes Cranónál csereberélni! Viszont lehet, h én butulok de a 349-es rejtvényre nem jövök rá, pedig le is rajzoltam de semmi.
© Anry
2012. december 6. 19:19 | Válasz erre | #53
[spoiler]Az alagút és az oázis képe között van félúton a sírhely, ez kiderül az írásból, ami a 326-on van (djarati írást ahol találsz -20, vagyis 346 (ahol az ábra van)-20, az 326). A templom pont alatta van két kockával. A leírás elejéből kiderül, hogy egy kocka 10 km-nyi távolság. Így a templomtól a sírhely 20km-re van -> lapozz a 20-ra. :)[/spoiler]
© Ravnos
2012. december 5. 10:34 | Válasz erre | #52
Hát én csak most pörgetem a könyvet, de szeretném megkérdezni,h hogyan jön ki a 346-nál a 20? Gondolom ez a helyes válasz, mert itt értelmes a szöveg. Bár van elméletem de nem vagyok benne biztos.
2012. október 25. 09:29 | Válasz erre | #51
Orszagut harcosa is sivatagban jatszodik. :D
A tavaszi konyveket nem szereted?
© AXE
2012. október 25. 09:02 | Válasz erre | #50
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék,hogy a fent említett könyvön kívül még van-e olyan ami elüt a többitől-tehát nem tavasszal-kifejezetten sivatagban játszódik?Erős a gyanúm,hogy nincs.3könyv arra,hogy mire célzok:Az alap sorozatból:A Rémület Útvesztője,eme könyv,valamint a Harcos Képzelet sorozatból a Rémkirály.Előre is köszönöm.
2012. október 24. 15:38 | Válasz erre | #49
2012. október 23. 23:30 | Válasz erre | #48
Néhány gondolat erről az izzasztó és a kalandort kimerítő könyvről, mely alaposan próbára teszi az olvasó részletekre való figyelmét.
Ha pontozni akrnám, hirtelenjében a kijátszása után (ami nem most volt) talán (úgy első \"zsigerből\") 7,5 - 8 pontot adnék neki a 10-ből, mondván ez is egy komplett, jól kidolgozott kaland, melyben sok \"finomság\" van. (Bármilyen pontozásnál (részemről) az általános nehézség önmagában nem eredményez sem magasabb, sem alacsonyabb megítélést, hisz egy könnyebb és egy nehezebb könyv is lehet egyaránt jó kaland.)

Na akkor jöjjön az a bizonyos DE! A művet kissé \"megemésztve\" már határozottan soknak éreztem az elsőre gondolt elméleti pontértékét; így most következzék egy kissé szokatlan pontszámítása a könyvnek: Ebben az elméleti tökéletes, azaz 10 pontból kiindulva az egyértelműen zavaró hibákat és az extra pozitívumokat összesítve alakul ki az összesítő pontérték (természetesen elsősorban a hibákra fókuszálva).

[u]Hibák (kevéssé részletetzve):[/u]
-0.5 p.: A könyv elején a külső helyszínes (sivatagi) rész általános hangulata (ha csak kicsivel is) az elvárt alatt van, valamint a különböző ókori motívumok is eléggé zavarosan vannak itt \"ömlesztve/összemosva\".
-0.5 p.: Az ominózus távolság-meghatározós feladvány (minden információt összegyűjtve is) kissé zavaros marad, és valamelyest találgatni kénytelen az olvasó. Ez elsősorban a térképes ábrára vezethető vissza, mely minden, csak nem egyértelmű. (Ha azt a rajzot jobban kidolgozták/pontosították volna, akkor ez a hiba teljesen ki lenne küszöbölve.)

[i]Hatoljunk be a sírhelybe...[/i]
-0.5 p.: A benti folyosók és kamrák közt a hangulat már rendben van, azonban a kialakuló feszültség érzése sajnos kissé elmarad az elvárttól. (Tudom, hogy picit szigorú pontlevonás, de ez van...)
-0.5 p.: A sok, és egyszerre több különböző részletben is felbukkanó egyiptomi utalás számomra már túlzó, ami talán nem is lenne önmagában hiba, azonban mégis az, mivel a Titáni \"világkép\" rovására megy. (Remélem érthető, mire gondoltam...)
-1 p.: Az elárasztott labirintus kidolgozása ezen a szinten mindenképpen amatőr; egy ilyen kaliberű írótól elvárható lenne, hogy a kalandor \"bolyongtatását\" sokkal profibban oldja meg. (Sajnos ezt érzem a legkomolyabb hibának, hiszen ez a megoldás már súrolja egy közepes rajongói írótól elvárható kreativitás mértékét - persze senkit sem sértve meg!)
-0.5 p.: Eltúlzottan sok a nagyon szétszórtan elhelyezett és egymásra épülő információ, melyek összegyűjtése már tényleges fársztó érzést kelt. (És ezek nagy része nélkülözhetetlen is!) (Ez nyilván nem komoly hiba, sőt mértékletesen még kifejezetten kívánatos is, így csak a mértéke miatt került erre a listára.)
-0.5 p.: A sok megszerzendő infoból adódóan rengeteg az elakadási lehetőség, ahol egy-egy \"megfejtendő\" fp-ra kéne lapozni. (Ez önmagában még semmiképp nem lenne hiba, de ilyenkor helyenként biztosítani kéne hosszabb vagy nehezebb alternatív kerülőutat (vagy esetleg \"félig jó\" alternatív befejezést) kerülőutat a továbbhaladásra. (Így egy-egy kezdő kalandozó sem vesztené el végérvényesen a kedvét a kalandkönyvektől...)

[u]Jöjjön a (sajnos) igencsak rövid \"extra\" pozitív lista:[/u]
+0.5 p.: Összességében a feladványok és fejtörők változatossága és kidolgozottsága külön elismerést érdemel; és még a nehézségük is viszonylag jól eltalált. (Ez akár a plussz fél pont helyett megérhetne akár plussz egy egész pontot, ha nem nézném az egész kalandot kissé szigorúan. Ennek a szigorúságnak igazából az az oka, hogy ez a könyv 95-ös, tehát viszonylag kései kaland.)

Összesítve ez a szokatlan pontszámítás 6,5 pontot eredményez.
Ezt az értéket és a megérzésre \"kiosztott\" értéket figyelembe véve egy erős 7 pont körüli (a 10-ből) átlag eredmény jön ki, ami szerintem a legjobban közelíti a mű elméleti összpontszámát.
© AXE
2012. október 22. 21:51 | Válasz erre | #47
Módosítottam,mert egy könyv lemaradt.
1.A Múmia Átka
2.Éjsárkány
3.A Vérfarkas üvöltése
4.A Pusztítás Tornya
5.A sötétség tőrei
6.A Sárkány szeme
7.A Pusztító
8.Vérescsont
9.Éjféli tolvaj
10.A Nekromanta Éjszakája
11.Az Élőhalottak szigete
12.A Kétélű jóslat
© AXE
2012. október 20. 11:24 | Válasz erre | #46
© runner
2012. október 20. 09:59 | Válasz erre | #45
Szerintem lesz még abból, és a rendelés 1 hónapig él.
A főhős Te vagy!
© AXE
2012. október 20. 09:55 | Válasz erre | #44
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék,hogy a mostanában megjelenés az mit jelent?Azért kérdezem,mert folyó hó 10-e környékén tudok utalni,és szeretném tudni,hogy akkor még hozzájuthatok-e a Múmia Átkához?Előre is köszönöm!
Üdvözlettel:AXE
2012. október 19. 13:48 | Válasz erre | #43
A Mélység Démonaival ilyen téren nem lesz gond, ellenben Vérescsont kapitánynál már könnyebben elképzelhető lesz...[smiley]nevetes1[/smiley]
© AXE
2012. október 19. 13:46 | Válasz erre | #42
Akkor lesz majd gond,ha a Vérescsont és a Mélység Démonai című könyv kerül sorra,mert attól félek mint vadállat a tűztől.(Tudniillik szerintem olyan érzete van,mint a \"kedvenc\"filmemnek a Karib-tenger kalózainak).
2012. október 19. 13:32 | Válasz erre | #41
Természetesen nem beleszólni akarok, ill. megmondani, hogy mit vegyél a pénzedért, de ha kellően erős az idegrendszered, akkor a Pusztítót nyugodtan előrébb rakhatod.[smiley]eplus2[/smiley]
© AXE
2012. október 19. 13:32 | Válasz erre | #40
Köszönöm!A Múmia átkát már májusban meg akartam rendelni,hogy nyárra is legyen elfoglaltságom..Ez akkor meghiúsult,ezért Szeptemberig vártam,aztán az első kétkötetest a Hercegek Viadalát rendeltem meg,ezt követte Októberben a másik,tokkal ellátott vámpíros duó.Így most nem a legutolsó könyvet rendelem meg(úgy terveztem)hanem a Múmia átkát.Novemberben pedig visszatérek az eredeti alul említett sorrendhez.
© runner
2012. október 19. 12:21 | Válasz erre | #39
Nem rémhír, csak hír.
Igazak.
A főhős Te vagy!
© AXE
2012. október 19. 12:15 | Válasz erre | #38
Ha igazak a rémhírek,hogy mostanában várhatóak a régi könyvek akkor prioritási lista változások lesznek részemről:
1.A Múmia Átka
2.Éjsárkány
3.A Vérfarkas üvöltése
4.A sötétség tőrei
5.A Sárkány szeme
6.A Pusztító
7.Vérescsont
8.Éjféli tolvaj
9.A Nekromanta Éjszakája
10.Az Élőhalottak szigete
11.A Kétélű jóslat
2012. február 17. 10:39 | Válasz erre | #37
A főellenfélnél kellett valamilyen szem medál(?). Meg néztem a térképet is ott valahol a labirintust adta meg a helyként? Hanyas ponton található? ha megtalálta valaki a játék során küldjön 1 PM-t.
2011. november 23. 14:32 | Válasz erre | #36
© tzs
2011. november 23. 12:27 | Válasz erre | #35
Anry és Dr Lecter, köszönöm a leveleket! :)
© tzs
2011. november 22. 13:58 | Válasz erre | #34
Hát, asszem kijöttem a "gyakorlatból". Másodszor is nekiálltam a könyvnek. Most azonban alkalmaztam az "egy ujj, két ujj, huszonegy ujj" szabályt is. Megint csak a 346-os pontnál vagyok, a kérdés megint ugyanaz "hány kilométerre van a sírhely a templomtól".

Ha valaki tudja márpedig itt vannak ilyen emberek- privátban írj le nekem legyen oly' kedves... :)
2011. november 15. 14:52 | Válasz erre | #33
Már nem először olvasom, hogy ebben a könyvben sok az erős ellen. Az én memóriám rossz, vagy nem tudom, de szerintem alig van benne komolyabb harc. Ráadásul győgyulni is lehet szép számmal.
© killmaster (Savanyúhas)
2011. augusztus 19. 18:54 | Válasz erre | #32
Tovább fűzve a szót néhány gondolatot én is leírnék a Múmia átkával kapcsolatban. J. Green megmutatta, milyen is az ókori Egyiptomi hiedelemvilág, melyet én eléggé sekéyesen ismertem csak. (Engem sokkal jobban vonz a görög mitológia!) Valóban maga a könyv olyan felemás lett. Vannak benne egészen érdekes és jó részek, no meg (számomra legalábbis) kicsit koppintás gyanus fejezetpontok. Mire is gondolok ez utóbbi állításommal?
Az első, ami számomra kissé szembeötlő volt, ahogyan társunk földi léte véget ér. Nekem Mungó és az Óriás rák ugrik be, illetve a Skorpiók mocsarában a fene tudja hányas számú tisztáson a törpe és az Óriás skorpió harca.
A második a Xoroa harcosok (Bajnokok próbája). Minő véletlen itt is az történik, mint ott, ha kürtöt fújunk.
Aztán itt a Scitalis (Az Éjféli tolvajban bátorkodtam kincskígyónak fordítani!) Szintén hasonló tulajdonságokkal bír, itt is. No és a mérgezett oázis vize. A Rémület útvesztőjében egy jó kis halálcsapda.
A csapdák némelyike eléggé átlátszó, de azért maradt még így is elég az óvatlan kalandoroknak. Én a számok nem feljegyzése miatt szívtam többször is, nagy turpisság volt mondhatom! (Ezt talán oda lehetett volna biggyeszteni, ha jót akarsz jegyzetelj mindent!) Feladvány épp elég akad benne, és bizony nem árt figyelni a mérgezés szintünkre is. Talán csak azért nem sorolható a klasszikusokhoz még, mert viszonylag friss kiadvány. A bonyolultága alapján szerintem az átlagosnál nehezebb kategóriába esik, ami egy fokkal könnyebb, mint a dobókockával és 10 ujjal az életben nem játszod ki kategóriánál!
A főgonosz gyengíthetőségéről annyit, hogy azért kellenek ám oda tárgyak. Mi, amikor online nyomtuk az Éjsárkányt csak lestünk, mert hozzánk képest az ellenfél afféle istenségnek látszó pontokkal bírt. Az kifejezetten jó, ha a főellenfél bénítható. A Vérescsontokban még erősítheted is ha bénázol! Az ellenfelek eléggé egyiptomiak voltak a sírkamrás résznél, bár érdekes módon a Rémület útvesztőjének végefelé az egyiptomi hatás jobban átütött. Talán csak a stílusbeli különbségek miatt. Bár ez tényleg csak amolyan oktalan okfejtés részemről...[smiley]vigyor0[/smiley]
2011. augusztus 18. 20:04 | Válasz erre | #31
SPOILER!!!!!

Ez is megvolt, mit ne mondjak nem volt rossz könyv, amolyan betárazós.
Azonban kissé csalódott vagyok. Talán, ha úgy fogalmazok, hogy számomra hiányzott belőle "az átütő erő", akkor vagyok a legközelebb az igazsághoz. Egyébként JG kirándult egyet Egyiptomban és megkapta az inspirációt, hogy megírja a könyvet. Jól tette!

Borító: nem rossz, mint rajz, viszont mint runner nyomstatójának a munkája, magasan a legjobb, gyakorlatilag hibátlan!
Kiadás: megszokott színvonal, azonban nekem a gerince kissé pukkanós
Fordítás: ismét gratulálok Setnának, igazán kiváló volt, főleg a háttér sikerült átlagon felülire, Fox is mondta, hogy anno alig volt benne hiba
Rajzok: ebben is csalódtam, Martintól sokkal többet vártam, enyhe jóindulattal is csak közepes számomra. Azonban abban a kicsi rajzban, amelyen rajta van a papirusztekercs, meg az Ankh Kereszt, elég sok árulkodó jel van, többek közt maga a kereszt is, mert meg lehet számolni az ékkőberakásokat, ezt észre vette rajtam kívül más is?:D

Elöljáróba: nagyon szeretem Egyiptomot és a hozzá tartozó dolgokat (lenne fölös félmillióm, biztos, hogy elutaznék), az egyik kedvenc filmem is a Múmia 1-2.
Illetve azt még meg kell említenem, hogy már korábban rendelkeztem az eredeti könyvvel, így néhány dolog nem volt újdonság számomra.

Természetesen nem akarom én lehúzni a könyvet, mert erről itt nincs szó, de többre számítottam. Eleve ott van a hátsó szövegben, hogy: "meg fogod ismerni a Múmia Átkának valódi jelentését", én valami összeesküvésre gondoltam.
Egyébként a könyv egy nagyon kellemes darab, jó történettel, kiváló háttérrel és viszonylag hosszú kalandal. A hangulatával viszont nem vagyok kibékülve, mert valahogy nem fogott meg. Ok, hogy teljesen korreketül ír azokról a dolgokról, amelyek az egyiptomi történelemhez tartoznak pl.: Ankh kereszt, ami tényleg az Élet jelképe volt, de lényegesen rövidebbek a fejezetpontok, mint általában, és nem csak rá érvényes. Maga, mint "Egyiptom", nagyon jól átjött!

Itt sem mindegy, hogy mit veszünk, viszont a VT-vel ellentétben itt lényegesen egyszerűbben hozzá lehet jutni az aranyhoz.
A Vérescsont topicjában korábban már írtam, hogy esetlegesen ez jobb könyv lesz-e, mint a Démonlovagok. Nos, ezt a kérdést gyorsan megoldottam: nem! Miért? Mert:
- sokkal rövidebbek a fejezetpontok
- számomra nem volt olyan jó a hangulata
- főgonosz tisztességesen legyengíthető
- és hiába van benne sok feladvány, nem múlja felül egyik se a koporsófedelest.
A társam is hamar meghalt:(

Sokan írták, hogy nehéz a könyv, szerintem nem annyira, bár tény, hogy az átlagtól nehezebb. Úgy gondolom, hogy a nehézséget a helyes út megtalálása jelenti, viszont nekem egyszerűbb volt, mint mondjuk a Sardathban.
Feladványokról: szerintem a tárgyakhoz tartozó számok nem nehezek, jó memóriával nem gond. Viszont volt benne néhány érdekesebb dolog:
- képrejtvény a 346-oson, bevallom itt csak szerencsém volt, mert nem teljesen értettem meg a szövegből, hogy melyik rajz mit jelent, azt hittem, hogy a közepén lévő szentély maga a város
- Khunam sírja: Az ajtón egyszerre kettőt koppants - harmadjára a ár fel is pattan. Ez is olyan szójáték, mint amilyet Mr. Zöldtől már láthattunk, pl.: VT, VGY
- szfinx, hozzá csak a megfelelő tudás kell
- szektást követve találkozhatunk három jelképpel, itt is kell a helyes sorrend, de ehhez semmiféle segítség nincs, de fölösleges is, mert csapda
- sámán, ez egyszerű volt nekem, mert a harmadik sor úgy kezdődik, hogy : "Minden csak múlik...", mi múlik? Az idő!
- kőtömbös: ez viszont nehéz volt, ha feladványhoz érek, a betűeltolósokon kívül mindig megvitatom vele, nálunk ez amolyan "verseny", sajnos most ő nyert, mert hamarabb jött rá a logikára, viszont korábban meg én csináltam meg pár perc alatt az Ördöglakatot:) Annyit még ide, hogy hibásan van írva a szöveg, mert nem írja, hogy üreges piramist kell e számolnunk, avagy telit. Tényleg egyszerűbb rajzolni, mi is úgy csináltuk.
Nemset játéka nagyon tetszett.

A végére pedig kifejteném, hogy miért nem tetszett a könyv hangulata.
Két könyvvel lehet összehasonlítani a Múmiát. Az egyik a Rémület Útvesztője a Koponyák Sivataga miatt, a másik a Halállabirintus Akharis sírkamrája miatt.
Nos, szerintem mindkettő magasan köröket ver a Múmiára.
A sivatagos rész nem rossz, de szerintem az író rosszul fogta meg a lényeget. Nekem nem illettek ide a lírai részek, valahogy nem ezt akartam olvasás közben érezni, hanem, hogy izzadok, mint egy ló, a kiszáradással küzdök, rohad a belem stb... Iannál például létfontosságú volt a víz.
A sírkamra pedig eléggé lineáris, alig van benne helyszín, elágazás, csapda. A legtöbb tárgyra nincs is igazából szükség. Annyiból áll az egész, hogy megyek a folyosón és van egy kamra/ajtó. A csapdák is átlátszóak, pl.: a hamis sírkamra, amúgy ilyen ténylegesen létezett. Ian ebben is jobb volt, sokkal változatosabb, és több helyszín is van benne, majdnem kétszer annyi, mint itt.


Igaz, az átlagnál most több rosszat írtam, mint jót, de én ilyen vagyok, ha böki valami a csőrömet, akkor kinyílvánítom valamilyen formában.
Összességében ennél a könyvnél is nagyon, de nagyon köszönöm, hogy megcsináltátok, kár lett volna, ha nem adjátok ki, ha másért nem, akkor egy kis történelem óráért:)
2011. augusztus 18. 19:08 | Válasz erre | #30
Igaz, hogy nincs hozzá végigjátszás, de mostmár megvan hozzá a térkép, így viszonylag korrektül végigtudod játszani.
© Anry
2011. augusztus 18. 02:06 | Válasz erre | #29
No csak kész lettem vele! Ez szerintem egy nagyon fasza kis könyv. A vége viszont onnantól, hogy a vízben gázolunk vegytiszta szadizmus.
2011. június 9. 20:00 | Válasz erre | #28
[spoiler2]idő[/spoiler2]
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
2011. június 9. 15:27 | Válasz erre | #27
333.pontnál lévő feladványnak mi a megoldása?(Sámános)([smiley]fejvakaras[/smiley]
© Anry
2011. április 1. 21:19 | Válasz erre | #26
Belekezdtem én is. Teljes mértékben elfogult vagyok, ha sírhelyekről és múmiákról van szó. Persze pozitívan..
[smiley]vigyor0[/smiley]
2011. április 1. 20:45 | Válasz erre | #25
Szerintem nagyon cool. Hozza ezt a jó kis óegyiptomi hangulatot, ráadásul elég nehéz, van benne pár trükkös rész, szóvla van kihívás.