díszítés Könyvek díszítés
Kaland Játék Kockázat sorozat:
Információk:
Írók: Ken Beuden, Daniel Fiander, Jared Milne, Brett Schofield és Andrew Wright
Magyar cím: A Halállabirintus Bajnoka
Eredeti cím: Deathtrap Dungeon 3
Fordító: FireFoX
Zagor.hu: 40. – 2014. december 6.
Borító illusztrátor: Les Edwards
Belső illusztrátor: Lakatos István
Helyszín: Titán, Allansia
Fejezetszám: 400
Melléklet: Trilógia-díszdoboz, érme és Barbár-minifigura
nagyobb kép a könyvrőlnagyobb kép a teljes könyvrőla könyv borítóképea könyvrészlet a könyvből 1részlet a könyvből 2A Halállabirintus Bajnoka teljes csomagjaA Barbár-minifigura elölrőlA Barbár-minifigura hátulrólZagor (25 éves évfordulós) érmeA Halállabirintus Trilógia díszdoboz elölrőlA Halállabirintus Trilógia díszdoboz hátulról
kis kép
Könyv értékelése:
Fórumtéma
Elválasztás
Hátsó borító leírás:
Könyv és játék az, amit a kezedben tartasz. A főhős TE vagy.

Szukumvit báró hírnevét alaposan megtépázta az előző két bajnok, aki túljutott a Halállabirintusán. A gonosz azonban nem adja fel, és most még iszonyatosabb lényekkel, még agyafúrtabb csapdákkal szerelte fel az útvesztőt. TE, egy egyszerű szerencsevadász, csupán a dicsőségért vágsz neki a próbának – no meg a Vér-sziget uralásának lehetőségéért. Arra azonban még maga Szukumvit sem számít, hogy az idei Halállabirintusban őrá is veszély leselkedik…

TE döntöd el, mikor melyik utat választod, milyen csellel kerülsz ki a csapdából, melyik teremtménnyel csapsz össze.
Elválasztás
Sang gondolatai a könyvről (forrás):
[b]Design[/b]
Undorítóan jó a borító, engem mindenesetre rabul ejtett. A csókos szájú, színpompás varangylény sok-sok vidámságot ígér a labirintusban, a narancs betűk pedig nosztalgikus érzéseket keltettek bennem. Gondolom, utóbbival is a régi [url=http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=1][i]Halállabirintus[/url][/i]ra akartak utalni.

[b]Illusztráció[/b]
Nos, nos, hogy is mondjam. Sokféleképp megközelíthető a könyvnek ezen része, de az egészen biztos, hogy teljesen egyedi alkotásokról van szó. Igaz, kissé túl minimál, illetve gyakran átmegy a „mesekönyv 3 éveseknek” kategóriába, és persze az sem jó jel, ha olykor a „legendás” [i]Sárkányvár titka[/i] grafikák jutottak eszembe, de a hangulatot egész jól megteremtik. Azért tényleg lehet szemezgetni a sok gyöngyszem között, például a barlangi ghoul (198.) etióp kisgyerekként van jelen, a goblin (220.) Batka Manóként, a vadember (176.) pedig láthatóan egyfajta Iron Maiden rajongó. Jó, abbahagyom, mert napestig lehetne sorolni a viccesebbnél viccesebb képeket. Vannak azért olyanok is, amiket bírtam, például a hobbitot, és annak szobrait (244.), vagy a gonosz manót a sötétben (395.). Összességében inkább bájosak és poénosak az illusztrációk, ezzel azonban jelentősen enyhítenek a történet sötétségén. Nem biztos, hogy ez volt a cél, de ha igen, akkor szuperül sikerült. Amúgy a könyv nem rendelkezik eredeti rajzokkal..?

[b]Háttértörténet[/b]
Lássuk, mit hozott össze az öt író (Öt író? Minek? Miért? Hogyan?). Megint valami bérharcosok vagyunk, és hallomást szerzünk az előző Halállabirintus bajnokáról, aki még Carnusst is megölte, ezáltal megkapva annak Vér-szigeteki birtokait (szóval saját magunkról hallunk, skizofrén feeling). Igazából ennyi az egész, a bevezető nagyon rövid, erre aztán tényleg kellett öt író… itt jegyezném meg azt is, hogy sose értettem, a Halállabirintus miért olyan nagy szám, hogy tömegek gyűlnek össze, hogy láthassák a jelentkezőket besétálni egy helyre? (kifelé sétálni már ugye jóval kevésbé látják őket). Semmi értelme az egésznek. Ez maximum úgy lehetne izgi, ha odabentről élő közvetítést kapnának mindenről. Kamerák hiányában megoldható lenne akár valamilyen varázslattal, vagy valami, de így… meh.

[b]Rendszer[/b]
A szokásos dolgok. Van öt csomag élelmünk, 20 aranyunk (minek?), és egy választható varázsital.

[b]Kihívás[/b]
Szerintem kifejezetten könnyű lett. Vicces dolog, hogy az első [url=http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=1][i]Halállabirintus[/url][/i]hoz hasonlóan ez sincs túlbonyolítva, nagyon bolyongani nem fogunk. Bár van benne a szokásos „bolondlabirintus” kettő is, és a második (a függönyös) tényleg idegbeteggé tett. Itt ráadásul minden 10-ik lépés után vesztünk 1 Életerő pontot, ami nem hangzik vészesen, de a hely tele van zsákutcával, és konkrétan beletelt vagy húsz percbe, mire kikecmeregtem belőle. Az is vicces, hogy nem hemzsegnek a csapdák (jó, már az első pontnál van egy kis szívatás, ha meg akarjuk szerezni az ajándékunkat), se a kemény ellenfelek. Ellenben van egy csomó jóravaló, segítőkész illető a labirintusban, amit igazából nem nagyon tudok hova tenni. Szóval… miért? Van pár kód, de azok inkább csak segíthetnek, nem életbevágóak. Persze akad néhány, ami must have, mint a tűzelementál ellen való tekercs, illetve kellenek azok az információk, amiket Ungoth kérdez tőlünk. Az ilyen agyalós részeket amúgy elég furcsának éreztem, mint a tündék versikéjét, amire kerék a válasz (kapásból tudtam volna még kábé 20 másik megfejtést mondani, ami ugyanúgy helyes lehetne). De a másik fejtörőjüket se értettem, miért 18, és nem 24 a megoldás (339.), mint ahogy a varázsló fejtörőjét sem, miért 6, és nem 10 (153.). Ellenben a hobbit próbamester nyomozós próbáját rögtön sikerrel oldottam meg, miképpen a tündék stratégiai harcában is elsőre győzedelmeskedtem. Ezek amúgy kifejezetten jól sikerültek.

[b]Főgonosz[/b]
Ez így, ebben a formában nem létező kategória itt, de a kijáratnál belebotlunk Carnuss fiába, aki a papa halálát kívánja megbosszulni Szukumvit bárón, illetve talán a Vér-szigeteket visszakapni sem volna utolsó neki. Az egyik cél elérése mondjuk üti a másikat, illetve az se volt világos, hogyan kaphatja meg a bajnok a szigeteket – elveszik az előző bajnoktól? (tiszta Való Világ, 1 évig lakhatsz az új lakásodban) Az ifjú Carnuss Ügyessége 12, Életereje 18, és mágikusan élezett kardja 3-at sebez (!), valamint hiperszuper vértje 1-et felfog az ütésekből, kivéve, ha a Kaméleon Pengével csapjuk meg. Szóval a csóka tele van varázscuccokkal. Ha végzünk vele, Szukumvit továbbra is nagy emberként élhet tovább, holott még mindig egy tömeggyilkosról beszélünk ugyebár.

[b]Hangulat[/b]
Ezzel a címmel (Deathtrap Dungeon 3 – mint valami videojáték cím…) nem várhatunk sokkal többet ajtóknál és folyosóknál, és ez bizony teljesül is. Érezhetően akad benne időhúzás (vagyis fejezetpont-húzás), amikor például az egyik folyosóról való visszatérést a másik folyosóra három pontban sikerül leírni, vagy amikor megkérdezik, hogy van-e Kaméleon Kardunk, mintha nem lenne mindegy, hisz akkor is meghalunk, ha van.
Ennek ellenére van benne jó pár jó ötlet, és hozza a nosztalgia-faktort annak, aki erre éhes. A próbamesterek ügyesen lettek kitalálva, de van itt Yodaként beszélő goblin, csapdákkal teli vesszőfutás az elfekkel, ééés… egy Ungoth cameo. Igen, a csontvázúr visszatért hozzánk a Varázsló kriptája után, és újra letesztel minket (még Razaakot is megemlíti). A csontinak továbbra is nagyon menő a stílusa, bár mivel elég szemét velünk, így jobb, ha kinyírjuk a Tisztaság Gyűrűjével, miközben kezet fogunk vele. De valaki mondja meg… az a szőrős izé Ungoth mögött a trón, vagy a haja akar lenni..?
díszítőkép