díszítés Könyvek díszítés
Kaland Játék Kockázat sorozat:
Információk:
Író: Paul Mason
Magyar cím: Mágusvadász
Eredeti cím: Magehunter
Fordítók: Loriana és Nimretil
Puffin: 57. – 1995. február 2.
Zagor.hu: 44. – 2015. december 1.
Borító illusztrátor: Ian Miller
Belső illusztrátor: Russ Nicholson
Helyszín: Titán, Allansia
Fejezetszám: 400
nagyobb kép a könyvrőlnagyobb kép a teljes könyvrőlkép az eredeti könyvről
a könyvrészlet a könyvből 1részlet a könyvből 2
kis kép
Könyv értékelése:
Fórumtéma
Elválasztás
Hátsó borító leírás:
Könyv és játék az, amit a kezedben tartasz. A főhős TE vagy.

Idegenként egy gonosz birodalomban.

Mágusvadászként az a feladatod, hogy levadászd, és törvény elé állítsd a gonosztevőket. Hű kovaköves pisztolyoddal és másfélkezes acélkardoddal sok csatát megéltetek már, ügyességed, felszerelésed és tapasztalatod segítségével a legmegátalkodottabb varázshasználón is felül tudsz kerekedni. Egy nap azonban megtörténik a baj: a mágia elragad otthonodból, és egy kincsekkel, csapdákkal és árulással teli világba röpít.

Különös eseményeket és bizarr átalakulásokat kell elviselned, ha győztesként, ellenségeidet legyőzve vissza kívánsz térni szülőföldedre.

TE döntöd el, mikor melyik utat választod, milyen csellel kerülsz ki a csapdából, melyik teremtménnyel csapsz össze.
Elválasztás
Értékelés: 4 / 10
Jared Milne gondolatai a könyvről:
Először is be kell vallanom, hogy nem rajongok Paul Mason könyveiért. Rendkívül nehezk és gyakran érzem azt, hogy elég egyetlen hibát elkövetni ahhoz, hogy búcsút mondjunk az életünknek, mivel úgysem fogunk sikerrel járni. Ezt azért vettem meg, mert azt hittem, kapunk egy társat magunk mellé. Végül ez így is lett, de az illető nem bizonyult nagy segítségnek.

A Mágusvadász is olyan, mint az összes többi. [url=http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=67]A Bíbor Áradathoz[/url] hasonlóan itt is kódszavakat kell lejegyeznünk, melyekkel elvileg a történetben való haladásunkat rögzítjük. Személy szerint én ezt elég bosszantónak találom. Ráadásul van vagy ezer lehetséges út, melyek közül nem mindegyik bizonyul hasznosnak.

Egy reneszánsz korszakban indul a kaland. Kovaköves pisztollyal és rapírral vagyunk felszerelkezve, és erősen kétlem, hogy nagy kereslet lenne a páncélokra. Mágusvadászok vagyunk, ami talán az 1500-as évek Amerikájának vagy Európájának boszorkányvadászaira hajaz. Minden varázsló gonosz -- soha nem találkoztunk még olyannal, amelyik jó lett volna. Egy mágikus teleportáló varázslattal érkeztél Titánra, melyet az a varázsló hozott létre, akit éppen üldözöl (nem akarok túl sok mindent egyből lelőni), és Kallamehrben találod magad. El kell fognod Menciust, meg kell ölnöd, majd vissza kell térned saját világodba.

Érdemes megjegyezni, hogy a magas kezdőértékek ebben a könyvben feleslegesek, időnk nagy részét ugyanis valaki más testében fogjuk tölteni, és így nem is használhatjuk saját értékeinket. Ha emiatt átverve érzed magad, nem hibáztatlak. Több befejezése is van a történetnek, a legjobbhoz hamisítatlan Paul Mason stílusban egy konkrét útvonalon végigmenve juthatsz el.

Többször is kérdőn vakargattam a fejem, amikor a szabályok között található, mágusvadászatról szóló szöveget olvastam. Lehet, hogy saját otthonunkban ez ért bármit is, de be kell látni, Titánon ez csak egy rossz vicc. Nagyon kétlem, hogy egy olyan isten szimbóluma, akinek semmi hatalma nincs itt, képes lenne érzékelni őket, vagy hogy tényleg nem ennének halat. Mivel azonban célpontunkat egyedüliként kötik ezek a szabályok, akár még hasznos is lehet. Erősen kétlem, például, hogy Yaztromót emberhajjal meg lehetne kötözni. Remélem, ezzel a véleményemmel nem vagyok egyedül.

Ezen kívül el kell sajátítanunk a testcsere kifinomult művészetét is, mind saját magadnak, mind pedig ellenfelednek. Egy újabb érték, melynek változását követnünk kell. Arról már nem is beszélve, hogy érkezéskor nulla pénzzel rendelkezünk.

Paul Mason sajnos ismét összehozott egy rendkívül összetett, nyakatekert, egy-hiba-és-véged-van könyvet. Mágusvadász szabályok, melyek szembemennek mindennel, amit Titán varázslóiról tudunk, rendkívül alacsony hibatűrés és saját értékeink feladása: ennél több nem is kell egy béna könyvhöz, ami még [url=http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=67]A Bíbor Áradatnál[/url] is rosszabb. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy még ez is jobb, mint az űrben játszódóak, melyek szerény véleményem szerint a hulladék kategóriába tartoznak. ([url=http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=14]Az Elátkozott ház[/url] azonban tényleg hátborzongató.)
Elválasztás
Értékelés: 4.4 / 10
John Stock gondolatai a könyvről:
Lássuk be, ez a KJK könyv agyzsibbasztó.

Rendkívül nehéz, a sztori csapongó, ráadásul Paul Masonnek még a tulajdonságainktól is sikerült minket megfosztani. Ez nem is lenne baj, ha az ellenfeleink is hasonló cipőben járnának, de nem... most Paul Masonről beszélünk!

Az alapötlet szerint egy gonosz mágust, bizonyos Menciuszt követünk egy térhasadékon át Allansiába, Kallamehrbe. Amint odaértünk, már csak meg kell találnunk és el kell pusztítanunk, amit könnyebb mondani, mint megtenni. Elég sok feladatunk van a kötetben, de nagyon könnyű átsiklani egy-egy létfontosságú dolog mellett, ráadásul úgy, hogy az még csak fel sem tűnik. Ez igazán nem szép.

Sosem fogom megtudni, mégis mi a szent lókakiért van benne az a mágusvadászatról szóló kiálltvány, ami ráadásul ellentmond mindennel, amit eddig a Kaland, Játék, Kockázat kötetekből megtudtam.

Összegzésként tehát, a könyv agyzsibbasztó. Ha értékeled az épelméjűségedet, kerüld el messzire!
díszítőkép