díszítés Könyvek díszítés
Kaland Játék Kockázat sorozat:
Információk:
Író: Keith P. Phillips
Magyar cím: Sardath ostroma
Eredeti cím: Siege of Sardath
Fordító: FireFoX
Puffin: 49. – 1992. május 28.
Zagor.hu: 17. – 2011. március 23.
Borító illusztrátor: Les Edwards
Belső illusztrátor: Pete Knifton
Térkép illusztrátor: Leo Hartas
Helyszín: Titán, Allansia
Fejezetszám: 400
nagyobb kép a könyvrőlnagyobb kép a teljes könyvrőlkép az eredeti könyvről
a könyvrészlet a könyvből 1részlet a könyvből 2
kis kép
Könyv értékelése:
Fórumtéma
Elválasztás
Hátsó borító leírás:
Könyv és játék az, amit a kezedben tartasz. A főhős TE vagy.

Sötétbe borult az Éj Erdeje!

Az Éj Erdejének egyensúlyát évszázadokon keresztül sikerült megtartania az emberiségnek és a természetnek. Most egy új, sötét ellenség bukkant fel, és e törékeny békét fenyegeti. Borzalmas teremtmények járják az erdőt, az ősi Elf csapások lezáródtak. Hetek óta nem érkeztek hírek Sardath távoli városától.

Grimmund elszigetelt városában, mely a rengeteg szélén terül el, a lakók már nem tudják elviselni ezt a bizonytalanságot. Egy bátor kalandozónak – NEKED! – be kell hatolnia az Éj Erdejébe, és ki is kell jutnia belőle, hogy ráleljen a gonosz forrására és legyőzze azt!

TE döntöd el, mikor melyik utat választod, milyen csellel kerülsz ki a csapdából, melyik teremtménnyel csapsz össze.
Elválasztás
Értékelés: 7.75 / 10
John Stock gondolatai a könyvről:
Ideje nekifutni Keith P. Phillips ezen művének. Nem tartozik a legjobbak közé, de annyira nem is rossz.

Az alaptörténet elég egyszerű. Az Éj Erdejében lévő városból, Sardathból hetek óta nem érkeztek hírek. Van valami az erdőben, ami támadja. A te feladatod az, hogy megtudd, mi ez az erő, és ha tudod, állítsd is meg.

A könyv rendkívül nehéz. Az ellenfelek ugyan nem különösebben erősek, néhány fejtörő azonban rettenetesen bonyolult. Vegyük például az optikai csalódásos labirintust, melyről az egyik lapon még egy ábra is van. Itt több helyen ajtók állnak, amik miatt nem látod át teljesen a dolgot. Mindegyik ajtó egy másikhoz vezet, ami nem valami jó.

A másik gonosz fejtörő a bájital-keverő. Meg kell találnod a számozott hozzávalókat, majd be kell helyezned őket a keverőbe, hogy egy italt kapj. A lehetséges kombinációk közül legalább kettő használhatatlan, egy elfogadható, egy pedig végzetes, ami szintén nem valami hízelgő.

Persze vannak erősségei is, őéldául a kifejezetten eredeti feladványok, vagy a háttérben húzódó intrikák. Az írásmód is kiváló, és az illusztrációk is remekek. Rejtély számomra, miért nem engedték Keith Phillipset ismét a sorozat közelébe.

Ne feledkezzünk meg azonban a hátrányairól sem. Ezek egyike, hogy a főellenfelet, Le Saucriere-t szinte lehetetlen legyőzni. Plusz van benne két rendkívül gonosz rész is -- amikor lelőnek minket Tiranduil Kelthas felett, illetve amikor közel száz métert zuhanunk a veszedelmes gombák után.

Mindent egybevetve nem rossz kaland.
díszítőkép