Zagor.hu
Zagor.hu fórum
Felhasználó információk
BejelentkezésRegisztrációElfelejtett jelszó
Név: Nheil
Hozzászólások: 49 db
Regisztráció ideje: 2013. május 23. 15:34
Utolsó felbukkanás ideje: 2017. március 11. 16:34
Utolsó hozzászólás ideje: 2017. február 26. 10:46
Gondolatok a könyvekről
Értékelés: -2 / 10
A Halállabirintus 1984 első KJK-ja volt. Nincs új a nap alatt, csatlakoznom kell a többséghez, ez Livingstone egyik - ha nem a - legjobb története. De összességében is ez az év szerintem az aranykor volt számára. Már kiforrott a játékkönyvírói vénája és még rengeteg új és kreatív ötletet tudott felmutatni.
Valljuk be, már a háttértörténet megvesz minket kilóra. Ki ne akarna egy ilyen halálos erőpróbán részt venni, természetesen a karaktere bőrébe bújva? Nincs most világmegváltási feladat, a cél pusztán a túlélés.
Ez a könyv egységesen hozza végig a szintet, nincsenek oda nem illő részek, az írási minőség megmarad az elejétől a végéig. Rengeteg az életveszélyes szituáció és kemény ellenségek állnak utunkba. Ebben a könyvben már sokszor kell a kockára hagyatkozni, harc, vagy tulajdonságpróba formájában. Annak ellenére, hogy végig ugyanaz a helyszín, nem válik unalmassá, monotonná.
A könyv nehézségi foka magas. Nem extrém módon, de el kell találni az ideális utat és a kijutáshoz elengedhetetlen tárgyakat is össze kell szedni. A halálcsapdákról természetesen nem is beszélve. Nem hiszem, hogy létezik bárki is, aki elsőre végigjátszotta, Livingstone első 3 könyvében szerintem azért volt erre halvány esély. Itt már ez esélytelen. Ugyanakkor nagy a sikerélmény, ha többszöri próbálkozás, térképrajzolás után az ember sikeresen kijut a labirintusból.
Apró negatívum, hogy a riválisaink a labirintusban nagyon esetlegesen jelennek csak meg. Irreális, hogy bár előttünk haladtak, mégis alig hagynak nyomot maguk után, a szobák érintetlenek, mielőtt belépünk. Ezt a vonalat jobban ki lehetett volna dolgozni, de annyira nem rontja azért az összhatást.
10/9
Értékelés: -2 / 10
Minden KJK öregapja ez a könyv. Nehéz ettől a ténytől függetleníteni a pontozást. Mert Jackson és Livingstone itt alkotta meg a világot, a szabályrendszert, a tárgygyűjtögetősdit, a bal/jobb, észak/kelet stb. tulajdonképpen szerencse alapú közlekedést.
Istenigazából nem annyira kreatív ez a történet, hiszen egy teljesen sablonos dungeonözést kínál, de megvan ennek a még kissé kiforratlan kalandnak is a bája. A szörnyek nagyon könnyűek, egyáltalán nem fontosak a magas kezdőértékek. Rengeteg a visszatöltési lehetőség is. Meghalni nagyon nehéz, de ez nem is baj, hiszen a többi könyv többségében ezt bőven pótolják.
Az ideális útvonalat is elég könnyű megtalálni, tehát minden adott, hogy sikerélményünk legyen a kalandban.
Összességében egy könnyed kaland, nagyon jó kiindulási alap a KJK-k világába. Bár valószínűleg nem sok ember kezdte pont ezzel a történettel (én is viszonylag későn futottam bele).
Összességében ez az úttörő könyv nálam megérdemel
10/7,5 pontot.
Értékelés: -2 / 10
A Gyíkkirály szigete közvetlenül a Hallálabirintus után jött ki, ezért nehéz dolga volt megütni a szintet. Ez nem is sikerült, mert ez a kaland véleményem szerint visszaesés több tekintetben.
A témaválasztás ötletes, mert kiaknázatlan terület volt eddig, dzsungeles-szigetes történet még nem volt. A háttértörténet is egészen tetszetős, a hangulat jól indul, de aztán olyan semmilyen lesz az egész. A bányás részek környékén egyszerűen valahogy elfogy a lendület. Hiába adott minden egy jó kalandhoz, középszerűre sikerült.
Az utazás a szigeten túl epizodikus. Ami annyira nem lenne baj, de emlékezetes jelenetek nemigen akadnak. Viszont cserébe elég könnyű is, mert csak a könyv második felében kell majd olyan tárgyakat megtalálnunk, amiknek a hiánya hirtelenhalálhoz vezet minket. A végzet erdejéhez tudnám hasonlítani összességében, bár annál kiforrottabb azért valamivel és egy fokkal nehezebb is. Elképzelhető, hogy Livingstone most szándékosan írta könnyebben teljesíthetőre a kalandot, hiszen a Halállabirintus nagyon nehéz volt.
Megemlíteném Mungo barátunkat, aki az első random szörny kivégez. Ez annyira lelombozó, igazából semmi értelme nincs erre a kb két fejezetre megkapni őt, mint társunkat. Hozzá lehetett volna toldani a háttértörténethez, akkor nem lenne gond, de így?
Érdekes újítás, hogy egy időre még saját kis seregünk is lesz, de nem igazán lett jól kidolgozva.
A középszerűséget a sámánnal való találkozásnál is érzem (ráadásul nem is kötelező a továbbhaladáshoz, ami több, mint furcsa), mintha elfogyott volna az ötlet azontúl, hogy dobáljunk ott is kockákat.
A főellenség, a Gyíkkirály hát nem tudom, nem egy félelmetes figura valahogy, a legyőzése is túl könnyű, ahhoz képest, hogy főellenség.
Igazából összességében olyan kiemelkedő negatívumok nincsenek, de mégis középszerű számomra az egész és nem fog meg a hangulatával, ami nálam különösen fontos, sőt, a legfontosabb egy kalandjáték esetén. Vannak ennél bőven rosszabb kalandok is, de a jellegtelensége miatt nálam
10/6
Értékelés: -2 / 10
Jackson első önálló könyve, szerintem az egyik legjobban is sikerült.
Úgy veszem észre, hogy Jackson kreatívabb a szörnyek és az egyes epizódok terén, viszont Livingstone jobban tudja megragadni az összképet és koherensebb történeteket alkot. Ez a könyv hemzseg a kimondottan kreatív szörnyektől, már most szakított a csontváz, goblin, ork stb. alap felhozatallal. A történet nem kimondottan ütős, de Malbordus figurája kiemelkedően jól lett eltalálva, az egyik legjobb főgonosz a KJK-k történetében. A citadella hangulata alapvetően jó, de néhol találni helyszínidegen jeleneteket és néhol túl vicces is, ami nem illik oda szerintem igazán.
A rendszer kiegészült a varázslási lehetőséggel, ami egészen jól lett megoldva. Bizonyos helyeken létszükséglet is bizonyos varázslat. A főértékek nem annyira fontosak (jó útvonalon alig kell harcolni), de minél több varázslási lehetőség viszont igen. Kár, hogy elég kevés KJK könyvben lehet varázsolni és ha mégis, gyengén vannak megoldva, ez a könyv az üdítő kivétel.
A nehézség relatív, mert Jacksonhoz képest könnyűnek mondható... Egyébként viszont elég nehéz. Meg kell találni az ideális utat, ami igen nehéz, mert túl sok rossz helyre lehet elbolyongani. Továbbjutáshoz mindenképpen szükséges tárgyak, információk is vannak. Tehát összességében a nehezebben teljesíthető könyvek közé sorolom.
A hangulat, a kreatív szörnyek, a varázslási rendszer összessége alapján ez a könyv
10/8,5
Értékelés: -2 / 10
A hóboszorkány barlangjai már a harmadik Livingstone-mű 1984-ből, a kiváló Halállabirintus és a gyengébb Gyíkkirály szigete után.

Livingstone újított, mert ebben a történetben bevezette a folyamatosan változó célú küldetést, ami szerintem nagyon jól sikerült, mert kiváló hangulatot kölcsönöz a történetnek. A könyv elején, amolyan bevezetésnek a nem igazán kreatív elnevezésű yetit kell levadásznunk (mivel a háttértörténet olvasásakor előre tudjuk, hogy lesz itt valami fordulat, nem is baj, hogy ezt a vonalat hamar lezavarja Livingstone), majd következik a történet fő szála, a hóboszorkány megtalálása és eliminálása (kétszer is, bár itt klasszikus harcra nem is kerül sor), majd a könyv utolsó harmada átvált egy sötétebb hangvételű versenyfutásra az idővel, ahol a puszta túlélésünk a tét.

Kellemes dilemma előtt állok, mert nehezen tudom eldönteni, hogy a Halállabirintus, vagy ez a kötet számít-e a legjobb Livingstone kalandnak.
A hangulat végig jó, a környezet - a havas hegyvidék, majd a barlangos, gleccseres részek, ezt követően a végén a melegebb, zöldebb vidékek - magával ragadó. Nincsenek töltelék fejezetek, kellemesen elegyedik a szabadtéri mászkálás és a klasszikus alagutas balra/jobbra típusú közlekedés. A könyv során végre társaink is lesznek és nem csak néhány alibi fejezetpont erejéig, hanem markánsan kapcsolódnak is a történethez. Ilyesmit hiányoltunk eddig, most ezt is megkaptuk.

A szörnyek tekintetében nem kimondottan kreatív a felhozatal, csupa ezerszer látott és levágott példány áll az utunkba. Megemlíteném az indokolatlanul magas 12-es ügyességű madárembert, aki ráadásul csak egy teljesen random szörny, ez elég durva szerintem egy ilyen mezei monsztához, 12-es ügyességgel leginkább főellenségek szoktak ugrálni ( vagy persze mi, a kalandor…)

A kaland nehézsége pontosan a kedvemre való. Néhány esetben nyilván szerencsésnek kell lennünk, hogy jó helyen haladva megtaláljuk azt a néhány kötelező tárgyat, ami életbevágó, de egy Halállabirintus, vagy akár egy Káosz fellegvára után könnyűnek mondható. Ennél nehezebb ne is legyen egy könyv véleményem szerint, legyenek zsákutcák, legyenek nehezítő tényezők, de minél minimálisabb számú a ha nem balra megyek itt, hanem jobbra, mert ott találom meg pl. a rovásírásos botot fejezet, annál jobb. (A későbbi írók közül pont emiatt szeretem Keith Martint, mert ő általában alternatívákat kínál, nem kizárólagos tárgyakat, de igazságtalan valamilyen szinten az összehasonlítás, hiszen neki már volt lehetősége mihez képest fejlődni)

Mint említettem, nehezen tudom eldönteni, hogy jobb ez a könyv, mint a Halállabirintus? Végül úgy döntöttem, hogy ha csak fél ponttal is, de igen, jobb, mert annyira sok ebben a kalandban a pozitívum, a mű szinte egésze alatt kitűnő hangulat, a társaink megfelelő módon szerepeltetése, a megfelelő nehézségi szint eltalálása, hogy megérdemel
10/9,5 pontot
Értékelés: -2 / 10
A Tolvajok városa véleményem szerint az első igazán kiforrott Livingstone-kaland. Több könyvet írt, mint Jackson, de több időre is volt szüksége, hogy megtalálja a saját útját.
A Feketehomok kikötőben játszódó kaland már jóval összetettebb, információdúsabb és élvezetesebb, mint az eddigiek. A háttértörténet is elég hosszú, kapunk egy remek térképet is. A végzet erdejével szemben az elénk táruló város életszerűbb, még ha nem is olyan sötét hangulatú, amennyire elvárná az ember egy gonosztevőkkel hemzsegő várostól. Többen is írták, hogy milyen sok segítőkész figurával lehet összefutni, ez valóban érdekes. Az Azzur nagyúrral való lehetséges találkozás kifejezetten tetszett, mert rámutatott arra, hogy bár nagy hatalommal renmdelkező kalandorok vagyunk, azért mégis tudnunk kell, hol van a helyünk a világban és számunkra is léteznek "nagyhalak".
Megfigyelhető, hogy fokozatosan emelkedik a nehézség, a Tűzhegy tulajdonképpen nagyon könnyűnek nevezhető, a Végzet erdeje is könnyű, de azért el lehet tévedni, itt pedig már pontosan el kell találni a helyes útvonalat a három tárgy megtalálásához. Kezdenek a halálpontok is gyarapodni. A későbbi, igazán nagy írói szemétkedések egyik előfutára a játék vége felé történik, amikor semmiféle információnk nincs arról, hogy melyik 2 tárgyból kell összeraknunk a megfelelő elegyet, vagyis a színtiszta szerencsén múlik minden. Sajnos ezeket a húzásokat Jackson és Livingstone a későbbiekben sem tudta levetkőzni, de azt hiszem, nem is akarták, mert a KJK-ban a szerencse és a varázslat a két úr, ahogy a bevezetésekben olvashatjuk.
Pozitívum a város kidolgozottsága, sok a hasznos és haszontalan tárgy és sok esetben rengeteg választási lehetőségünk van, nem csak simán menj balra/jobbra, megtámadod/elmenekülsz klasszikusok. Negatívum, hogy kissé csalódás a könyv befejező része, miután kiértünk a városból valahogy nem az igazi.
10/8
Értékelés: -2 / 10
A végzet erdeje Livingstone első önálló története. A káosz fellegvárától eltérően nem tartalmaz semmiféle játékmenetet érintő újítást, itt most erdőben bolyongunk labirintus helyett, a kulcsok helyett pedig fegyverdarabokat keresünk. Tehát a sablonok megmaradtak.
Szélesedett a legyilkolandó szörnyek listája. Jackson mindig is kreatívabb monsztákat talált ki, de néhány emlékezetesebb példány azért itt is akad. Ebben a könyvben szerepel először Yaztromo, a habókos öreg jó varázsló (meglehetősen sztereotip figura) aki később többször is visszatér.
A kaland kimondottan könnyű, minimális szerencsével meg fogjuk találni a küldetés tárgyakat. Az elején még egy varjú is eligazít minket a megfelelő irányba mindössze egy aranyért cserébe.

Az összhatást valamennyire lerontja, hogy nem túl sok előrelépés történt a Tűzhely varázslója óta, de ettől függetlenül nem egy rossz kaland. De nem is azok közé tartozik, amikre sokáig emlékezni fogunk, mert nincs benne olyan jelenet, ami markánssá teszi.
10/6
Értékelés: -2 / 10
A shamutanti dombok még 1983ban jött ki és az első része Jackson sorozatának, a négy könyvön átívelő Kaland-Játék-Varázslat kalandnak.

A könyvfolyam első állomásában kellően részletes leírást kapunk a királyok koronájáról, vagyis a küldetésünk végső céljáról. Ez azonban még nagyon messze van, mert az első etapban a shamutanti dombok között kanyargó falvak között kell bolyonganunk, mint szokásos harcos, de ez alkalommal választhatjuk a rengeteg különféle varázslatot használni képes mágus szerepét is. A háttértörténet tetszetős, kellően epikus, hogy méltó keretet adjon egy ilyen hosszú kalandnak.

Az első könyv kapcsán kifejteném a varázslási rendszert. Szerintem elég jól működik a rendszer, és ha az ember valóban csalás nélkül próbálkozik, tehát igyekszik memorizálni a varázslatokat, kellő mértékű kihívást is nyújt. Megfűszerezi a (főként harci) szituációkat további lehetőségekkel (és buktatókkal, hiszen a kamuvarázslatok kiválasztása érzékenyen érinti életerőnket) . Ennek az ára viszont életerőbe kerül, de ha ügyesen választunk a felkínált varázslatok közül, gazdaságosan tudunk kijönni egyébként nehéz harcokból is. Az ideális varázslatok csak egy életerőbe kerülnek, viszont ezekhez szükséges komponens is, amiket viszont könnyen és gyakran fogunk találni, illetve vásárolni. Van még egy negatív játéktechnikai hatása is ennek a rendszernek, mégpedig a varázslási lehetőségek sok fejezetpontot elhasználnak, így a kaland rövidebb, mint egy átlagos KJK könyv. A kaland harcosként is élvezhető, de kevesebb opció híján valamivel nehezebb dolgunk lesz, bár a harcokban sokat segít az a plusz két kezdő ügyességpont.

A shamutanti dombok egy nem túl hosszú kaland. A nehézsége elég alacsony lett, Jackson itt szerintem erőt vett magán, hogy ne bátortalanítsa el a kalandozókat már az elején (hogy aztán majd a negyedik kötetben cserébe szétszívasson minket). Már korán találhatunk kimondottan sok varázskomponenst és hasznos tárgyakat, amelyek egy részét akár a következő kötetekben tudjuk majd felhasználni. Jóval könnyebb lesz a dolgunk a későbbi könyvekben, ha rátalálunk ezekre és egyáltalán nem is nehéz (megjegyzés : Vik baltájára azért nem olyan triviális ráakadni, a legelső kereskedőnél kell megvásárolnunk és mivel csak három tárgyat vehetünk meg a hatból, nem feltétlenül pont erre a baltára fájna a foga a lelkes gyűjtő kalandozónak, viszont ez a balta több alkalommal is óriási segítséget nyújt majd Kharéban). A szörnyek egyáltalán nem nehezek, harcosként is simán lezúzhatók nehézség nélkül, főleg, hogy a kaland közepe tájékán a támadóerőnk is komoly feljavítást kaphat. Egy kivétel akad, a Manticore - a könyv főellensége - ami a könyv egészéhez képest irdatlanul erős lett, talán indokolatlanul is, de legalább kellemes szájízzel léphetünk át Kharéba, ha egy ilyen bestiát kivégeztünk.

A könyv felépítése elég egyszerű, több településen át haladunk, erdőn, mezőn hegyoldalon, , pestises falvakon, tárnákon, barlangokon keresztül és különféle ellenséges vagy baráti lényekkel futunk össze. Valahogy mégis működik, mert nagyon jó lett a hangulata. Megvan valamennyire a veszélyérzet, de a küldetés ezen szakaszán még olyan távolinak tűnnek a későbbi ránk váró feladatok, egyszerűen jó érzés baktatni a szabadban, gyűjtögetni a komponenseket Anyagi kérdéseken is agyalni kell, hiszen választhatjuk a kényelmes fogadókat és meleg vacsorákat drága pénzért, vagy szabadban is tölthetjük az éjszakákat, ráadásul ezek a döntések sokszor a továbbhaladást is befolyásolják. Tetszik, hogy nem csak egy út van, jellemzően két útvonal közül kell választhatunk és az eltérő útvonalakon más szituációkba futunk bele, más tárgyakat találunk. Érdemes többször is újrajátszani a könyvet, alternatív útvonalakon.

Amennyire könnyű ez a kaland, annál hangulatosabb. Én még szívesen mászkáltam volna további falvakba is. Annak ellenére, hogy első a sorozatban, már kiforrott az egész szabályrendszer, az igazi kalandozó nagyon szeret használható tárgyakat gyűjtögetni, itt ezt bőven meg fogja tapasztalni.
10/8,5
Értékelés: -2 / 10
A KJV második állomása, ahol a csapdák kikötővárosán kell áthaladnunk. A színhely itt lekorlátozódik egy egész kalandot átívelő városra.

Elég irreálisnak gondolom, hogy csak és kizárólag a városon átkelve lehet továbbhaladni Bakland felé, de sebaj. Kharé atmoszférája remek, lehetőségek tárházát kínálja, néhol a klasszikus két irány lehetőség helyett három felé is haladhatunk. A városrészek markánsan elkülönülnek egymástól, gyakorlatilag minden megtalálható, amit egy várostól elvárna az ember. Bár sötét hangulatúnak van lefestve a háttértörténetben, mégis össze lehet futni rengeteg pozitív, segítőkész karakterrel. Aki a shamutanti dombokból érkezett, az kellemesen (de azért nem irreálisan) feltápolva vághat neki a kalandnak. Varázslatkomponensek és előző találkozásaink eredményeképp felhasználható információk, kulcsok formájában. Ezek tényleg könnyítést okoznak, de ne bízzuk el magunkat, mert rossz (és végzetes) választásokra így is bőven sor kerülhet.

Kibővültek a varázslási lehetőségeink, bár még mindig elég sok az ellőhetetlen formula, mert még nincs hozzá komponensünk. Továbbra is igaz, hogy ha megfelelően választunk az 5 felkínált varázslatból (vagy annak látszó kamuból), akkor minimális életerőveszteséggel megoldjuk a harcokat.
Egyébként nincsenek igazán veszélyes hküzdelmek, a problémát inkább a rossz irányválasztások, döntések okozzák, mint a kocka.

Nehézség. Nem térek ki arra, hogy a magyar fordításban kijátszhatatlan a kaland, mert ez nem Jackson hibája, eredetiben annak rendje és módja szerint megoldható minden. Ha önmagában toljuk a kalandot, kell szerencse ahhoz, hogy eltaláljuk az ideális utat. A kijutáshoz szükséges vers négy sora négy különböző helyen van elrejtve, az első kettőbe bele kell futnunk, nincs mese. A másik kettő valamivel könnyebb. Az említett feltápolt kalandoroknak jóval könnyebb a dolga az első két személy megtalálásában. Az a bizonyos balta, különös jelekkel az előző kötetből egymagában végigsegít minket számtalan ponton.

Ami viszont nem tetszik, a bosszantó játéktechnikai hiba, mert bizonyos lehetőségek választása esetén eljuthatunk oda, ahol már jártunk, de reálisan nem tehetnénk meg, ez egyértelműen írói baki. Erre oda kellett volna figyelnie Jacksonnek, mikor végzett a könyvvel és átfutotta a pontokat.
Van néhány szegmense a városnak ami valahogy nem az igazi, például a csatorna, és értelmetlen(nek tűnő) helyzetek, például a hal a szökőkútban.

Mindig szerettem elindulni Kharéban és igyekeztem a lehető legjobban kombinálni az útvonalakat, hogy lehetőség szerint mindenhová bekukkantsak, hasonlóan a shamutanti dombokhoz.

10/8
hr
A gyűjteményed még nem teljes. Folytasd a kalandozást, és szerezd meg az összes jutalmat!

Új kalandok várnak rád! Kattints az új könyvekért!

A fáraó temploma jutalmak
Egy potenciális szövetségessel kevesebbVégeztünk a kobraalakot öltött Isis-szel
Bestiális bőgés Ra segedelmévelVégeztünk az Oroszlánbőrbe bújt Sekhmettel
Ez a kísértet nem kísértetVégeztünk Settel
Ahol a kard mit sem ér, ott dárda kellVégeztünk Terratakamennel
A Káosz Fellegvára jutalmak
Az oromzat szárnyas őreiGyőzd le a Vízköpőt
Színtelen, szagtalan, de vajon mi lehet?Igyál a Gremlinek átlátszó folyadékából
Szép vörös, de ez még kevés…Igyál a Gremlinek vörös folyadékából
Egészségesnek tűnhet, de vajon az is?Igyál a Gremlinek tejszerű folyadékából
A lomha sziklaemberGyőzd le a gólemet
Egy fej, két fej… öt vagy hat a nyerőLasszózd le a Hidrát
Jó tett helyébe rosszat várjSegíts az őrült öregemberen
A bódító véres lőreIgyál a vörösborból
Könnyű győzelemGyőzd le Rettegett Balthust a napfény segítségével
A Kard Mestere jutalmak
Romos szobor szemeMegszereztük a borostyánkövet
Szövetség a hatalmas túlerő ellenébenTúléltük a Gyíkember-csapat támadását Lecarte-tal és Bütyökkel
Cakkos láda kincseMegszereztük a gyémántot
Uralkodói fejfedő ékeiMegszereztük a smaragdot
Egy pillantás más kultúrák szokásaibaBeleharapunk az Ork tetembe
Értelmetlen és életveszélyes öldöklésLegyőztük a Gyíkemberek bajnokát
Az áldozati hely díszeMegszereztük a rubint
Félkarú óriásMegszereztük Telak Kezét
Utolsó reményünkMegtudjuk, hogy Laskarból áruló lett, majd meg is győződünk róla
A Királyok Koronája jutalmak
Vörös sötétségVégzett velünk a Vérgyertya
Egy sóhaj, egy sikolyEltűnt alólunk a Sóhajok Hídja
Küldetés teljesítve?Megszereztük a Királyok Koronáját
Udvari szerencsejátékJátszottunk egy kör Tízest
Holtak feltámasztójaSzereztünk tinpangi Szenteltvizet
Sok hűhó semmiértA végsőkig küzdöttünk a Hidra ellen
Jótett helyébe jót várj…?Kalodába kerültünk
Miféle állat az a Táns?Belekóstoltunk a Mutáns Húsgombócokba
Rég elvesztett szerelemVisszaadtuk a kapitánynak szerelme medálját
Rikító segítségKaptunk egy Ezüstsípot a Madáremberektől
A Mélység Rabszolgái jutalmak
Ennyi biszbaszt talán nem kellene...Egy Ektovult kincsnek néz minket
Mindent a szemnek, semmit a kéznekMegpróbáltuk megszerezni az ékszerekkel kirakott kardot
Oly távol, de máris elbukottEgy paraszt alkudozik a kardunkra a távoli jövőben
A nevetés a legjobb gyógyírMegszereztük a Rejtélyes Rablótól a humorérzékes üvegcsét
Nagini, vacsora...Caduceus végez velünk
Minden homokszem lepergettElfogyott a rendelkezésünkre álló idő
Legendák és mítoszokMegmentettük Kallamehrt és összebarátkoztunk Caduceusszal
Ahová az elveszett lelkek kerülnekA fekete darazsak hordája összecsíp minket
A Skorpiók Mocsara jutalmak
Egy rossz választás és örök önmarcangolásÖsszegyűjtesz 5 amulettet Bakónak
KiskertészElvittük Selatornak az Antherica bokor bogyóját
Egy gyors fürdőBelefulladtunk a folyóba
Éhség ellen is jó…Megettük az Antherica bokor bogyóját, majd jelentettük ezt Selatornak
A csápos ocsmányságVégeztünk a Víziszörnnyel
Három helyett már csak kettőMegszereztük Bakó fogazott kardját
Oda és visszaFeltérképezted az utat Vasöklűnek
Egy elbaltázott csata, egy gerinctelen harcosPókként végezzük Bakó várában
Áldásos hatásokMeggyógyítottad az Egyszarvút
Tűzön, vízen, levegőn átEgy használhatatlan térképet készítesz Vasöklűnek
A szalamandra szentélye jutalmak
Megszentségtelenítés!Végeztünk a Kristályharcossal
Oly közel, és mégis oly messzeA Végzet szigonya lesből végez velünk
NapköziVégeztünk a Szalamandra-ivadékokkal
Abszolút győzelemVerrema segítségével végeztünk a szigonnyal
A Throngard Erőd jutalmak
Erebor és Eregor rúnáiKiszabadítottuk a lovagot
The cake is a lie...Megmenekültünk és megmentettük Sir Falifaxot
A varázsló kriptája jutalmak
Alvilági lakájVégeztünk a Démoni Szolgával
Hogy mit hallok?Nem tudjuk, mennyi a Hobbitfül-evés rekordja
Ja hogy azt hallom!Rosszul emlékszünk a Hobbitfül-evés rekordjára
És jól is hallom.Jól emlékszünk a Hobbitfül-evés rekordjára
Páncélbőrű óriásCsatában végeztünk a Gargantisszal
Miféle kalapács?Nem tudjuk, mennyibe kerül egy Harci Pöröly
Ja hogy az a kalapács!Rosszul emlékszünk rá, mennyibe kerül egy Harci Pöröly
Nem olcsó az a kalapácsJól emlékszünk rá, mennyibe kerül egy Harci Pöröly
Milyen jelzés?Nem tudjuk, milyen szám van a Zombik karjára tetoválva
Ja hogy az a jelzés!Rosszul emlékszünk, milyen szám van a Zombik karjára tetoválva
Az egy ilyen jelzés.Jól emlékszünk, milyen szám van a Zombik karjára tetoválva
Miféle vénség?Nem tudjuk, mennyi idős volt Tamal halálakor
Ja hogy az a vénség!Rosszul emlékszünk, mennyi idős volt Tamal halálakor
Mennyire vééén!Jól emlékszünk, mennyi idős volt Tamal halálakor
A természet bosszújaVégzett velünk a faember
A végzet szakadéka jutalmak
Egy méltó ellenfélVégeztünk Barrakával
Holtak őreVégeztünk a kriptát őrző katonákkal
Élőholtak sötétben rejtőző pusztítójaMegszereztük a ládában lapuló szenteltvizet
Az idő pénzSzereztünk egy homokórát
Egy jó pofa sör soha nem problémaBetértünk a fogadóba
A lovas legjobb barátjaVisszaadtuk Remir kapitánynak elvesztett kardját
Egy hajszálon függ a továbbjutásMegakadályoztuk, hogy az őr meghúzza a kötelet
Segítő kezek a vadonbanBarátságban találkoztunk a Megmentőkkel
Barlangmélyi veszedelemVégeztünk a Szárnyas Démonokkal
Az Elátkozott ház jutalmak
Alagsori szárnyas veszedelmekMegijesztenek a denevérek
Az elütött bosszújaMegijeszt az öreg holtteste
Egy nyughatatlan lélek, egy bútorokkal teli szoba…Megijeszt a Kopogó Szellem
A hullámló gyilkosMegszereztük a Kris kést
A báránybőrbe bújt farkasSzemtanúi vagyunk a lakáj átváltozásának
A vérszívók mérgeMegszereztük a fokhagymát
Segélykérő rémMegijeszt a szellemnő
A vacsorának való rothadó őreMegijeszt a Ghoul
Áldozati „bárány”Megijeszt a lefejezett kecske teteme
Az áldozati „bárány” maradékaMegijeszt a lefejezett kecske feje
Jaj de szép az akasztófa, ragyog rajta a sok hulla…Megijeszt az akasztott ember
Szorítsd a fejed, el ne veszítsdMegijedsz a fejetlen embertől
Jóllakásunk nyitjaMegszereztük az öntöttvas kulcsot
Hogy borotválkoznak a Vámpírok, ha…?Megijeszt a tükörkép-nélküli tükör
Figyelmeztetés a XIX. századbólMegijeszt Lady Margaret festménye
Egy gardrób és egy szerelmes párMegijedsz a szekrényben lévő két csontváztól
Majd alszom, ha meghaltam…Megijeszt az ágyban fekvő öregasszony
Ősz alak öleléseMegijeszt a fehér hajú férfi
Halhatatlanságunk zálogaIttunk a sárga folyadékból
A drapéria agyatlan szolgájaMegijeszt a Zombi
Az Élőhalott szigete jutalmak
A nők legjobb barátjaMegszereztük a gyémántot
A lángoló csapda megsegítMegszereztük a tűzrubint
Gyógyító szerzetesek jóbarátjaMegszereztük a növényhatározót
Ajándékért cserébe pihenőhelyet várjBarátságban váltunk el a dzsungelbéli Gyíkemberektől
A szárnyaló, aki holta után is örök hadban áll társávalVégeztünk a Levegő Urával
A gyökeret eresztő, aki holta után is örök hadban áll társávalVégeztünk a Föld Urával
Egy megszállott őrültVégeztünk a Tűz Urával
Aki a dolgozószobájában kísért még mindigVégeztünk a Vizek Urával
Vörös és sárgaMegszereztük a rubint és a tigrisszemet
Kék és színtelenMegszereztük a zafírt és a topázt
Az országút harcosa jutalmak
Zakkant takarítóVégignézed, ahogy leég az Interceptor
Fekete aranySikeresen célba juttattuk a kamiont
Úri muriPisztolypárbajt vívsz
Bazinagy revolverMegtaláljuk a magnumot
Mert sebességből sosem elégSzuperbefecskendezőt kapott az autó
Mocskos rágcsálókElvisz minket a pestis
Egy rövidre zárt csataRakétával végeztünk egy ellenfelünkkel
Éljenek a Fekete Patkányok!Autóversenyt nyertünk
Csillagközi Fejvadász jutalmak
Egy kaland végeMegmentetted az Elnököt
Egy kaland kezdeteMegérkeztél a Földre
Endless Quest jutalmak
Dungeon of DreadDungeon of Dread
Circus of FearCircus of Fear
Spell of the Winter WizardSpell of the Winter Wizard
Light on Quest MountainLight on Quest Mountain
Dragon of DoomDragon of Doom
Raid on Nightmare CastleRaid on Nightmare Castle
Under Dragon's WingUnder Dragon's Wing
Captive PlanetCaptive Planet
King's QuestKing's Quest
Mountain of MirrorsMountain of Mirrors
Conan the OutlawConan the Outlaw
Pillars of PentegarnPillars of Pentegarn
Return to BrookmereReturn to Brookmere
Revenge of the Rainbow DragonsRevenge of the Rainbow Dragons
Hero of Washington SquareHero of Washington Square
Villains of VolturnusVillains of Volturnus
Endless Quest: Crimson Crystal Adventures jutalmak
Stop that Witch!Stop that Witch!
Időgép-regény jutalmak
A lovagok titka / Secret of the KnightsA lovagok titka / Secret of the Knights
American RevolutionaryAmerican Revolutionary
Mission to World War IIMission to World War II
Search for the NileSearch for the Nile
Secret of the Royal TreasureSecret of the Royal Treasure
Blade of the GuillotineBlade of the Guillotine
Flame of the InquisitionFlame of the Inquisition
Sword of CaesarSword of Caesar
Death Mask of Pancho VillaDeath Mask of Pancho Villa
A sárkánygyíkok nyomában / Search for DinosaursA sárkánygyíkok nyomában / Search for Dinosaurs
Bound for AustraliaBound for Australia
Caravan to ChinaCaravan to China
Last of the DinosaursLast of the Dinosaurs
Quest for King ArthurQuest for King Arthur
World War I Flying AceWorld War I Flying Ace
World War II Code BreakerWorld War II Code Breaker
A szamuráj kardja / Sword of the SamuraiA szamuráj kardja / Sword of the Samurai
Sail with PiratesSail with Pirates
A polgárháború titkos ügynöke / Civil War Secret AgentA polgárháború titkos ügynöke / Civil War Secret Agent
The Rings of SaturnThe Rings of Saturn
Ice Age ExplorerIce Age Explorer
The Mystery of AtlantisThe Mystery of Atlantis
Wild West RiderWild West Rider
Kalte barlangjai jutalmak
Segítőd lesz a veszted.Vonotar ellen fordítottuk teremtményét.
Oly közel, és mégis oly messze.Az utolsó pillanatban lebukunk, és megszólalnak a vészharangok.
A Yeti él!Végeztünk egy baknarral.
A hős bebocsáttatott.Megszereztük a kék háromszöget formázó követ.
Egy nem valami törékeny, törékeny kötél.Végeztünk a Kristálykígyóval.
Fagyos zsarnokok kora fenyeget.Kiszabadítottuk a Jégdémont.
Nem túl barátságos eb. És nem is praktikus.Végzett velünk egy Kalkoth nyelvének mérge.
Ugyan nem lovak, de azért hasznos.Álomfoggal kiütöttük az őröket.
Találkozás F.E.A.R.-rel jutalmak
Kennedy, második felvonásMegakadályoztuk az Elnök elleni merényletet
Kit érdekel egy kiscica?Letartóztattuk Bronskit
Aki még a pokolnak sem kellMegöltük a Reinkarnációt
A támadó sereg vezetője elleni esélytelen küzdelemLetartóztattuk a Makróagyat
Egy jól kifontolt csapda és egy gazdag túszLetartóztattuk az Emberfogót
A könyvtár rémeLetartóztattuk a Rombolót
Stadionok pusztítójaLetartóztattuk a Mészárlót
SugárcsapásPusztító Energiával letartóztattuk a Kiborgot
Az elme ereje a leghatalmasabbPszí-erőkkel letartóztattuk a Kiborgot
Nyers erő mind felettSzuper testi erővel letartóztattuk a Kiborgot
A technológia csúcsaFTK-val letartóztattuk a Kiborgot
Űr-Orgyilkos jutalmak
Hát az egyensúlyérzék hol marad?Megszereztük a csapágyakat tartalmazó kis dobozt
Nem baj, még ha hülyeségeket beszél isÖsszebarátkoztunk a hajót vezető kiborggal
Na-na-na-na-na-na-na-na-na-na-na-na-na-na-na-na-na…Megöltük a Tharn Hasonmást
Fejtörők mestereCsatlakozott hozzánk az egyik mókusszerű teremtmény
Egy fog, két fog, sötét üregVégeztünk az Ezerfogú Barlangi Szörnnyel
Egy peches kis teremtmény őrzi az egyiket…Összeraktuk a Pán-Dimenzionális Hazatérítő Készüléket
Mondom csak végszükség esetében!Nem tudtunk fizetni a Pán-Dimenzionális Hazatérítő Készülék használatáért
3x3Győztünk a tankjátékban
Vérescsont jutalmak
Én ebből nem csinálnék fegyvertMegszereztük a csontkardot
A tengeri szörny a múltéKiderítettük a helyes jelszót
A bolygó hollandiÁtszálltunk a Hableányra
Valakiből nem lesz rovareledelMegmentettük a Sáskától a bennszülöttet
Az álarcosbál végeMegtuttuk a Maszkos Zombik titkát
Túl lassú, túl lassúMég látjuk kihajózni a Szukát
Agresszív barátokLegyőztük Quezkari híveit
Tökös dzsungelcicaMegöltük a Kilencfarkút
Elég egy óvatlan lépésBeleestünk a templom veremcsapdájába
Sokkoló jövőJártunk a néma jövendőmondónál
A Gyíkkirály szigete jutalmak
A vacsora hálájaMegszereztük a Csontamulettet
A víz alól, a plafonraMegszereztük a Mindentmászó Varázscsizmát
Hátráltató segítőFelhúztuk az Ügyetlenség Gyűrűjét
A barátság sivításaMegszereztük a sirálytollat
A cél előtt elbukniA Goncsong átvette felettünk az irányítást
A kígyóméreg áldozataEltettünk egy Grannituszt
A király végzeteCsatlakozott hozzánk a majom
A Halál Seregei jutalmak
Egy utolsó sikeres ütközetVégeztünk Agglax-szal
A gonosz boszorkány átkaRosszul lettek az embereink a mérgezett almáktól
Ahol a lovagok nem tudnak segíteniVégeztünk a káoszharcossal
Dermesztő pillantásSzembesültünk a Medúzával
Alakváltó, Calacorm, két jó barátLepecsételtük a kijárási engedélyt
Szőrös végzetVérfarkassá válásunkat követően kivégeznek minket a katonáink
A Haláltalizmán jutalmak
A végzet felkent katonájaSegítség nélkül legyőztük a Halállovagot
Ravasz ősi védelmezőLegyőztük a Sárkányt
Egyszer itt, egyszer ottMegszereztük a hívők egyik sisakját
Három szarvas győzelemSzemtanúi voltunk a Triceratopsz győzelmének
A Hóboszorkány barlangjai jutalmak
Tűz és Jég gyermekeMeg kell ölni a Fehér Sárkányt
A Ketheri Maffia jutalmak
A törvény ereje lesújtElfogtuk Puskás Babettet
Látványos megsemmisülésFelrobbantottuk a gazemberek bázisát
Need for SpeedSikerült az autóval elkapni a menekülőket
Egy köztes búvóhelyMegtaláltuk a szigetet, ahol a gazemberek rejtőznek
Űrbéli csevegőtársMeglátogattuk az L16-os műholdat
Lelőve és eltévedve, levegő nélkülJártunk a holdon lévő kutatóállomáson
A Lidérckastély mélyén jutalmak
A rémálom végeAz Őrgróf legnagyobb örömére végeztünk Xakhazzal
Rémálomból lidércnyomásbaVégeztünk Xakhazzal, de közben megöltük az Őrgróf nevelt lányát is
Váratlan jóbarátÖsszebarátkoztunk a kertésszel
Jobb, ha nem kell szaladgálnunkFává váltunk
Egy innen, egy onnan, mindkettő ocskaságMegszereztük Skarlos Szigonyát
A Pusztítás Maszkjai jutalmak
A kapu rideg őreLegyőztük a Jégsárkányt
A mágikus kuruzslóLegyőztük Morganát
Vérvörös djágaszágMegszereztük a gránátgyűrűt
A rémület útvesztője jutalmak
A kincsvadász ajándékaMegszereztük a kristálysárkányt
Aki sokat kíváncsiskodikElkapott minket a Halál Küldönce
Kis segítség az Orgyilkos ellenMegszereztük az áldozati tőrt
A Shamutanti dombok jutalmak
Ma éjjel táncolnék, hiszen a tánc oly szép…Megvettük a bambuszfurulyát
Megszeppent haramiaMegkegyelmeztünk Flankernek
Lassú kínhalálElkaptuk a pestist
Csak mert mi nem hozhattuk magunkkal a miénket…Visszajuttattuk a varázskönyvből kitépett lapot annak jogos tulajdonosának
A Szamuráj kardja jutalmak
Nemes harcosok hadaElnyertük az Aranyszázad támogatását
Győzelem a gonosz felett, de milyen áron?A verembe hajítjuk a Daloló Halált
A becsületesség jutalmaElnyertük a Ki-Rin támogatását
A felbújtóVégeztünk az Árnyak Urával
A becstelenség áraSeppukut követtél el
A letűnt határőr ajándékaElnyertük a Kígyó támogatását
A rengeteg védelmezőjeElnyertük a Tatsu támogatását
Elátkozott fivéred hagyatékaElnyertük a Tigris támogatását
A gonosz szolgájaVégeztünk Tsietsinnel
A Tűzhegy Varázslója jutalmak
Tűzről pattant őrszemMegöltük a Farkasember kutyáját
Többet erővel a lángtengerbenKözelharcban legyőztük a Sárkányt
A cicomázás a vesztedFelpróbáltuk a bronzsisakot
Az egyszerűbb mindig jobbFelpróbáltuk a vassisakot
Elhamarkodott találkozásSzembetalálkoztunk Zagor festményével
A folyó falánk lakóiLegyőztük a Piranhákat
Éjszaka halovány őreMegszereztük a holdas pajzsot
A Vámpír kriptája jutalmak
Gyilkosok képes gyűjteményeMegszereztük a Kardok Könyvét
Kényelmes utazásA hintóval megyünk el a kastélyhoz
Síron túli védelemMegszerezzük Siegfried láncingét
Egy jó ember síron túli bosszújaMegszúr minket a mérgezett tű
A vérszívók hatásos ellenszereEzüstcövekkel és Ezüst kereszttel végzünk a gróffal
A vérszívók leghatásosabb ellenszereÉjcsillaggal és a Hit Pajzsával végzünk a gróffal
A Hold átka sújt le ránkVérfarkassá válunk
A Végzet Erdeje jutalmak
Kihalt barlangjáratok.Végeztünk az összes Gremlinnel.
Hazafelé az út veszélyes.Sikerült elmenekülnünk a visszaúton a Vad Dombi Emberek elől.
Troll-zsákmány.Visszaadtuk a barát csengettyűjét.
Láda, nem pedig boxzsák.Összetörtük a robbanó tojást.
Egzotikus eleség, csak nem allansiai gyomornak való.Megkóstoltuk a bíborszínű gyümölcsöt.
Piros gomba, zöld gomba.Végeztünk a Tűzdémonnal.
Egy világrengető élménnyel gazdagabban.Kiszabadítottuk a Földelementált.
Bagolylak, agresszív albérlővel kiadó.Megszereztük a bronz sisakot.
Váratlan őskövület.Megöltük a Pterodactyluszt.
Lepacsizni az ellenséggel.Találkoztunk Trumble-lel.
A legendák kistestvére.Megöltük a Vivernt.
Négylábú segítőtárs.Átvitt a Kentaur a folyón.
Messzire elhalló sivítás.Megszereztük a fasípot.
Nem vagyunk mi medvék.Beleestünk a veremcsapdába, és felnyársaltak minket a karók.
Amikor Telak és Sindla összekülönbözik.Megkóstoltuk a lila gombát.
A hazugság pillanata.Lelepleztük a csaló "főmágust".
A sírkamra védelmezője.Megszereztük az ezüst kulcsot.
Amikor csak a belladonna segíthet.Megöltük a Vérfarkast.
A Vértengerek jutalmak
Sárkány- és RémségölőMegszereztük Axillon számszeríját
Sivatagi showKifosztottuk a gyíkok karavánját
Egy alaposan kielemzett bunyóMegöltük a Küklopszot
Amikor a szerencse ezerszeresen mellénk állKiváltottuk magunkat Jiamil el-Fazouk adósságából
Egy beteges, és felettébb különös támogatásMegszereztük Awkmute botját
Egy mennyei lény a hullámsírbanMegszereztük az unikornis szarvát
Végtelen mohóságA legénységünk kinyitja a déli szél zsákját
Bajnokok próbája jutalmak
Beteg győzelem.Húskukacokkal megmérgezve is sikerült győzelmet aratni.
Gonosz lélek megszállta maradványok kezén leled megA Csontördög ujjáról kell lehúzni
Élőholt uralkodó ajándékaA Lícs Királynőtől lehet megszerezni
Jótett helyébe az apróságtól jót várjBillybobtól kapjuk meg, ha kiszabadítjuk a pókhálóból
Szürke tömlő a rejtekhely nyitjaAz elefánt ormányát kell lenyomni
Káosz vitéze nyerte elA Káoszbajnoknál lévő ládában lapul
Galamb hozta ékszerMeg kell kongatni a harangot, hogy a galamb előrepüljön vele
Ez itt a Dzsinn helye, heheMeg kell dörzsölni a lámpást
Halállabirintus jutalmak
Gurul a nehéz kő, ki tudja, hol áll meg…Aktiváljuk a sziklagolyó-csapdát
A kígyó-polip ruhájának díszeMegszerezzük a gránátot
Osonó sorstársunk szajréjaMegszerezzük a gyémántot
Kincs a kincses tárbanMegszerezzük a gyöngyöt
A csapda kincseMegszerezzük a rubint
A veszedelmes faaprítóLegyőztük a Skorpiót
A holtak vakokMegszerezzük a topázt
Hét Sárkánykígyó jutalmak
Pangara avatárjaMegöltük a Levegőkígyót
Aminek nem lenne szabad itt lennie…Visszaszereztük a Varázslatok Könyvét
Filash kihívójaMegöltük a Tűzkígyót
Lunara képmásaMegöltük a Holdkígyót
A Hidra fattyainak végzeteMegkaptuk a Kígyóbotot
Glantanka peches kegyeltjeMegtudtuk, hogy fogságba esett a Napkígyó
Chronada tanítványaMegöltük az Időkígyót
Hydana hódolójaMegöltük a Vízkígyót
Kharé – A Csapdák Kikötővárosa jutalmak
Igazság helyett marad a rosszindulatElhagytuk Librát Slanggért
Szobor?Az Ájtatos Manóember rövid úton végez velünk
Idegenek titkaiMegszereztünk a papirusztekercset
Mindenki látta már… képen…Nyers acéllal végeztünk a Nyálkaevővel
Lángoló tenger jutalmak
Halálra ítélveNem adtuk át a mágikus lándzsát Rhygarnak
Egy hajszálnyi esély a túlerő ellenébenÁtadtuk a Mágikus lándzsát Rhygarnak
Vétel és eladásSzereztünk egy fehér engedélyt
Lázadók Bolygója jutalmak
Ragadozó vegetációVégeztünk a zababokorral
Bukásra ítélt szökési kísérletMegpróbáltuk használni a jetpacket
Az egészség a szép körmökkel kezdődikMegvettük a manikűrköző robotot
600 szabadság/percMegszereztük a lézerkarabélyt
Ki lopta el?Sikerül elhoznod némi luxusárut a hajód rakományából
Lélekrabló jutalmak
Barátságos mérkőzésKockáztunk az Orkokkal
TűzvédelemMegszereztük a bronzgyűrűt
EgérfogóRászabadítottuk a kísértetmacskát a patkányokra
Viharmadarak ellenségeSegítettünk a gyíknak
Váratlan segítségMegszereztük az ezüstgyűrűt
Vissza a feketeségbeMegszereztük a mágikus kardot
Menekülés a sötétségből jutalmak
Kegyetlen, barbár harcosokVégeztünk egy drakkarral
Erdők gondozójaÖsszebarátkoztunk egy kakarmival
Tolvajok városa jutalmak
Barátságos mérkőzésSegítsd győzelemre a Base-ek csapatát
A fenyegetés végeÖld meg Csontos Zanbart