Zagor.hu
Zagor.hu fórum
Felhasználó információk
BejelentkezésRegisztrációElfelejtett jelszó
Név: Lafe Travis Fredbjornson
Hozzászólások: 0 db
Regisztráció ideje: Az SG Fórumos időkben
Utolsó felbukkanás ideje: -
Utolsó hozzászólás ideje: -
Gondolatok a könyvekről
Értékelés: 9 / 10
Minden kétséget kizáróan ez a kedvencem a Kaland, Játék, Kockázat sorozatból. Ennek egyik oka, hogy a kaland május [a szelek hónapja -- a szerk.] 1-én játszódik, ami egyben a születésnapom is.

A Halállabirintus tele van halálos találkozásokkal, melyek nagy része könnyen a kalandod végét jelentheti, ha rosszul döntesz. Valószínűleg tucatnyi alkalommal meg fogsz halni. Tanulj a hibáidból és készíts jegyzeteket. A rossz utat választva könnyen lelheted halálodat, vagy hagyhatsz ki fontos tárgyakat. A Vérvad termébe több irányból is be lehet jutni!

A feladatot tovább nehezíti a rengeteg ügyesség, erő és szerencse próba, így még ha rá is akadsz a helyes útvonalra, szerencsés dobásokra lesz szükséged ahhoz, hogy célba érj. Sok csatát kell megvívnod, melyek minden kétséget kizáróan le fogják apasztani életerődet. Használd ki azokat a helyeket, ahol lehetőséged van feltölteni tulajdonságaidat.

Érdekes, hogy az egyetlen helyes út során az összes többi jelölttel összefutsz. Az Elf nőtől megtudod, hogy a kijutáshoz ékkövekre van szükséged, melyek helyes sorrendjére semmiféle tippet nem kapsz, így marad a találgatás. És azt is fontos megjegyezni, hogy nem minden, a labirintusban talált kő fog hasznosnak bizonyulni.
Értékelés: 10 / 10
Véleményem szerint Az Elátkozott Ház az egyik legnehezebb Kaland, Játék, Kockázat könyv, melynek oka az össze-vissza kanyargásban kereshető. ([url=http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=40]A Pusztító[/url] persze ennél is nagyobb falat. A ház feltérképezése sem egy egyszerű mutatvány. Ha majd egyszer eléggé kipihentem magam, talán megpróbálkozok vele.

Jó tíz évig nem sikerült kijutnom a házból. Tucatnyi borzalmas halállal később úgy döntöttem, hogy lehetetlen végigvinni, és biztos voltam benne, hogy az írók nem tesztelték elég alaposan a kötetet. Nemrégiben aztán ismét nekivágtam, és ez alkalommal gondosan jegyzeteltem, és rajzoltam a térképeket, melyen minden lehetséges utat bejelöltem. Három éjszakába telt a dolog. Eközben rájöttem a kirakó nyitjára, és hirtelen minden megvilágosodott.

A ház tele van zsákutcákkal és hasztalan tárgyakkal, melyeket jobb elkerülni. Több ajtó mögé sem érdemes benézni. A szobák többsége csak feleslegesen pazarolja életerőnket, és növeli félelem pontjainkat.

Egyes szobákba több irányból is be lehet jutni, amik következtében olyan helyzetekbe keveredhetünk, amelyhez szükséges tárgy még nincs akkor a birtokunkban. Az író rendkívül ügyesen bogozta össze a helyiségeket, leginkább úgy, mintha egy hatalmas pamutgombolyag lenne az egész. Az egész ház egy hatalmas labirintus. Ezen kívül van néhány duplán megírt fejezetpont, és ami a legrosszabb, azok a pontok, amikhez nem lehet egyértelműen eljutni, és amikhez a korábban megtalált számokkal kell operálnunk.
Értékelés: 9 / 10
A kezdeti állati természetünkből fakadóan az első néhány döntésünk véletlenszerű lesz. Egy kockadobással kell eldönteni, melyik irányba indulunk. Ezt a részt annyira nem szeretem, mivel így önhibánkon kívül is könnyedén kimaradhatnak fontos részek. De amint felnyitjuk az Értelem Szellemének palackját, magunk hozhatjuk meg a döntéseket. Szellemek, mi? Ha nem tudod, mik azok, később alaposabban is megismerheted őket. A kezdő útvesztőből elég nehéz kijutni. Egy hatalmas labirintus, ami gyakorlatilag a kaland első felét jelképezi, és ha nem tudod, hogyan találhatsz rá a titkos járatokra, örökké körbe-körbe fogsz járni benne. Minden helyre több útvonal is vezet, én például állandóan a dolgozószobában kötöttem ki.

A medál rendkívül hasznos a titkos járatok keresése közben. A felszínen az egyik legszemetebb húzás az, amikor e nélkül küldenek minket vissza az útvesztőbe. A könyvhöz mellékelt térkép rendkívül haszontalan, a belső képek némelyike azonban fontos nyomokat tartalmaz, melyekre nagyon oda kell figyelni!

Elég trükkös eljutni Zharradan Marr lakhelyéhez. (Ő a borítón pózoló fura figura.) Semmiféle utalás nincs arra, hol és mikor kell megpróbálni bejutni a világába, de szerencsére akárhányszor meg lehet ezt próbálni. (Ha a cél fejezetpont nem értelmes, akkor tudni lehet, hogy rosszkor próbálkoztunk.) Talán rácsodálkozol a könyvben használt különös nyelvre. Steve Jackson zseniálisat alkotott, megakadályozva abban, hogy túl hamar túl sok minden kiderüljön. Miután primitív teremtmények vagyunk, minden normális nyelven írt és beszélt szöveg értelmetlen halandzsának tűnik. Amíg rá nem találunk a Nyelv Szellemére, addig nem fogod tudni kibogarászni a szöveg jelentését.

Őszinte gratulációm Steve Jacksonnak, amiért sikerült egy ennyire összetett kalandot írnia. Sajnos nagyon sokan túl nehéznek találják, sok minden múlik benne a szerencsén és találgatáson. Nem könnyű messzire jutni benne.
hr
Még egyetlen jutalmat sem szereztél. Vágj bele a kalandozásba, és szerezd meg az összeset!