Zagor.hu
Zagor.hu fórum
Felhasználó információk
BejelentkezésRegisztrációElfelejtett jelszó
Név: William Vanderwhelm
Hozzászólások: 0 db
Regisztráció ideje: Az SG Fórumos időkben
Utolsó felbukkanás ideje: -
Utolsó hozzászólás ideje: -
Gondolatok a könyvekről
A Káosz Fellegvárában egy nagyhatalmú varázsló legjobb tanítványaként az a feladatod, hogy végezz egy gonosz hadúrral, aki gonosz sereget verbuvál. A kötet rendkívül jól vezeti be a mágiát a sorozatba, így több találkozás esetében is lehetőség nyílik rá, hogy az ,,unalmas'' kétkezi harc helyett ravaszsággal haladjunk tovább. Én személy szerint jobbszeretem azokat a könyveket, melyekben a szokásos ügyesség, életerő és szerencse hármas mellé bevezet az író valami újdonságot is. A legtöbb történethez hasonlóan az izgalom tetőpontját a főellenséggel vívott harcnál érjük el, azonban itt folyamatosan találkozhatunk érdekes ellenfelekkel, melyek fokozatosan fenntartják az érdeklődésünket, és így kiemelkedik a többi labirintusban mászkálós történet közül. Mindent egybevéve méltó darabja minden KJK-rajongó gyűjteményének.
Megkezdődik hát a kalandod Hádész Házában, Steve Jackson kiváló horrorjátékkönyvében. A kaland gyakorlatilag nem szól másról, minthogy túléld ennek a borzalmas kúriának a szörnyűséégeit, melyből kétségbeesetten keresed a kiutat. Szerencsére nem minden gonosz, amivel itt találkozol... A könyv megfogalmazása remek, rengeteg különféle, kellemesen ijesztő találkozásban lehet részed. Olyannyira, hogy még egy ,,félelem'' pontszámot is bevezetett az író, hogy nyomon lehessen követni azt. Valahányszor megijedsz, félelem pontot kapsz jutalmul. Ha elér egy bizonyos értéket (1k6+6-ot, melyet a sztori elején kell megállapítani), halálra rémülsz és a kalandnak vége. Mindent összevetve Az Elátkozott Ház a jobb kalandok közé tartozik, melynek befejezése még egy meglepetést is tartogat a számunkra.
A Pusztító rengeteg Kaland, Játék, Kockázat toplistán foglalta már el az első helyet, méghozzá megérdemelten. Ugyanakkor az is igaz, hogy ez a legnehezebb könyv, és ha valaki ezen művön át kezdene megismerkedni a sorozattal, az nagyon gyorsan elvesztené a lelkesedését. Ettől függetlenül igen érdekes és csavaros történettel találjuk szembe magunkat, amit több oldalnyi háttéranyag tesz még színesebbé. Ezzel együtt egy, a világot egyáltalán nem ismerő bestiaként vágsz neki az útnak, és önmagad megtalálásának. Sokféle helyszínre eljuthatsz. Ami a kivitelét illeti, az ellen sem lehet kifogás: a gyönyörű borítótól kezdve a kiváló minőségű papírig minden tökéletes. Minden KJK, vagy játékkönyv-rajongó számára kötelező mű!
A Mélység Démonai egy érdekes Kaland, Játék, Kockázat kaland abból a szempontból, hogy a víz alatt játszódik. A mű azzal indít, hogy téged tesz meg egy kereskedőhajó egyetlen túlélőjének, akit a tengerbe taszajt egy halom kalóz. Az óceán fenekére süllyedsz, majd rádöbbensz, hogy egy, a fenékre festett pentagrammának köszönhetően kopoltyút kaptál! A könyv tele van egyéni találkozásokkal, ideértve egy Cyrano nevű félig hal, félig ember kardmestert is. Ezen kívül megküzdhetsz a legendás Krákennel is! Ennek a szörnynek van a legmagasabb életereje, amivel eddig KJK könyvben találkoztam (30!). A célod, hogy végül bosszút állj a kalózokon, akik végeztek hajóstársaiddal. A végső találkozás jól lett kivitelezve, ráadásul egynél többféleképp is befejezheted a könyvet. Újdonság az is, hogy nem egy gonosz ellenfelet kell megtalálni és megölni. Ha sikerrel akarsz járni, értékes tárgyakat kell összegyűjtened. Nem ez a legjobb Kaland, Játék, Kockázat könyv, de egyéni történetének és találkozásainak köszönhetően ott a helye a sorozatban.
hr
Még egyetlen jutalmat sem szereztél. Vágj bele a kalandozásba, és szerezd meg az összeset!