Zagor.hu
Zagor.hu fórum
51. könyv: Az Álmok Erdeje
BejelentkezésElfelejtett jelszó
Gondolatok a könyvről (1)
[b]Történet (4)[/b]: Iszapos és Kőhidafalva háborúját Iszapos uralkodója, Rancibrawn megpróbálja dülőre vinni, kihasználva Kőhidafalva és uralkodója, Gilibran gyengeségét. Végül egy tárgyalásra hívja őt, ahol a megadás feltételeiről beszél. Mi azonban a kalandunk elején erről mit sem tudunk. Alakváltóként az iszaposi törpék fogságában vagyunk, és próbálunk kiszabadulni, hogy a Fekete erdőbe kerüljünk, ami álmaink erdeje, és, hogy később megbosszulhassuk a törpéken, amit velünk tettek. A történet során az csak később derül ki, hogy mi pontosan Racibrawn célja és miként tudjuk őt ebben megakadályozni. Ez a könyv is egy rajongói mű, szintén egy előzménydarab, ami ezúttal a Végzet erdejének adózik tiszteletül. Viszont azt kell, hogy mondjam, hogy így kell feldolgozni egy korábbi történetet. A címválasztás is tetszik, hiszen relatív, hogy kinek mi a végzet és mi az álom. ☺ A Végzet erdeje egyébként nekem egy kicsit egysíkú sablontörténetnek tűnt, amit itt nagyon jól sikerült felturbózni. Eleve az alakváltó mivolt és az abból adódó tulajdonságok egy nagyon jó feelinget adnak a műnek, jól kidolgozott lett. Nekem tetszik a táskaszerzés kötelezettsége is, és az időmúlás is jó, ahogy bolyongunk az erdőben, egyre inkább érezzük a súlyát. És valahogy az erdő nekem itt lüktetőbbnek, élettel telibbnek tűnik, mint az elődműben. Külön tetszett, hogy a Végzet erdeje Aragon-jelenete is kapott egy előzménytörténetet, ami kicsit viccesen is hatott. Persze van benne 1-2 másolt elem, de alapvetően a felhasznált alap ellenére is kellőképpen kreatívnak gondolom a könyvet.

[b]Gondolkodás/szerencse (2)[/b]: Sajnos 1-2 alakváltós dilemmától meg a törpék nevének megjegyzésétől eltekintve ez a könyv kb. semmilyen szellemi kihívást nem hordoz magában. Ösvényválasztást meg random faktort annál többet, ráadásul azok közül is a rosszabbik fajtából: kockadobással dől el, hogy milyen ellenséget kapunk, több helyen is és ezen győzelem vagy bukás múlhat. Mert hát lássuk be, nem mindegy, hogy egy 10/14-es Karomvad, vagy egy 16/18-as aranysárkány az ellenfél…

[b]Nehézség (1)[/b]: Azt mondom, hogy gyakorlatilag irreális a könyv. Most felejtsük el azt, hogyha az elején nem dobunk nagy értéket az alakváltás pontunknak, akkor kb. esélyünk sincs, mert nem tudunk alakokat megszerezni, nem tudjuk ezáltal fejleszteni a képességünket, azaz nem tudjuk az erősebb lények alakját sem felvenni…vagyis ördögi kör. Felejtsük el azt is, hogy a barlang végére 2 műkézre van szükségünk, méghozzá két meghatározottra, nem elég random találni kettőt! De még azt is felejtsük el, hogy ezek megszerzéséhez is szükség van több másfajta tárgyra! Szedjünk ki a könyvből egyetlen egy jelenetet, a törpemágus elleni csatát. Kell egy védőmágia, különben nyekk. Ha ez összejön, le kell győzni egy gólemet, oké. Ezután szükségünk van a látás kövére, különben bukó. Ha meg ez is megvan, tigrissé kell tudnunk változni. Na, itt álljunk meg! Tigris alakot egyféleképpen lehet szerezni. Ha egy adott éjszaka jó helyen vagyunk jó időben, és amikor egy hatoldalú kockával meghatározzuk, hogy ki támad ránk, akkor pont egy tigris jön, akinek meg tudjuk szerezni az alakját. Na, ezt mégis hogy gondolták? Persze, ha kicsit sportszerűen könnyíteni akarunk a dolgunkon, akkor a nagymacskát és a kardfogó tigrist is lehet tigrisnek tekinteni, hisz jól lát ☺. De ha ez megvan, még tudni kell a mágus gyengéjét, majd jön egy közelharc. Csak érzékeltetésképp: Tigrisként 9/10-es alakunk van (kardfogú tigris: 7/10, nagymacska: 5/5), ellenfelünk 11/15-ös. Sok sikert hozzá! Ha esetleg eljutunk a végéig, akkor még egy utolsó mágiával próbálkozik a mágus, amihez egy mágikus bot kell, hogy semlegesítsük. Na, vajon ezt hányan csinálták meg így becsületesen? Szerintem nem túl sokan. De ha ez összejönne, még akkor is jön a harc a másik alakváltóval, aki akár aranysárkányként is jöhet ellenünk, és a végén az utolsó csata, ami szintén nem egyszerű, bár okosan taktikázva egy adag szerencsével azért teljesíthető. És mellesleg megjegyzem, a könyv felénél azért belebotolhatunk egy 13/18-as vörös sárkányba. Jó, persze, van a végzet köve, ami kicsit segíthet, van a láthatatlanság itala, ami szintén, de ezzel együtt ez a szadista faktor sajnos nem kicsit volt túlzás. Nem tudom hányan pörgették ki ezt csalás nélkül, de javaslom nekik a lottószelvényt.

[b]Játékélmény (3)[/b]: Az előzőek ellenére is azért vállalhatónak gondolom. A nosztalgia faktor működik, Yaztromoval például öröm volt újra találkozni, az alakváltozások izgalmasak, az egyes területek és karakterek jól kidolgozottak. Ugyanakkor a nehézség meg az a tény, hogy jóformán csak csalással végigvihető, kicsit nálam rányomja a bélyegét az egészre. Én az a típusú játékos vagyok, aki szereti tisztességgel, dobókockával kidobni a dolgokat, de ha ezt megtettem volna, akkor szerintem még ma is próbálkoznék. Ha egy kicsit finomított volna rajta a szerző, akkor simán lehetett volna ez a könyv a jobbak között. Így sajnos minden jó ötlet ellenére csak a sor vége fele kapott helyett. De azért nem leghátul. Kicsit a [url=http://velemenyes.blogspot.com/2018/09/vissza-multamba-6-sardath-ostroma-kard.html]Varázstörő[/url]re emlékeztet, ahol rengeteg kreatív, új elem volt, a benne lévő szadizmus azonban erősen rányomta a bélyegét.

[b]Összességében: 10/20[/b]
hr
Első oldalElőző oldal123
2017. augusztus 31. 21:02 | Válasz erre | #16
Nekem bejön, gratula a művésznek!
Only in Death - Mindhalálig
2017. augusztus 31. 21:01 | Válasz erre | #15
Azok a "fák" lehetnek még húsevő növények is. Aztán a végén nem is az orkokkal, hanem a növényekkel kell harcolni!
Only in Death - Mindhalálig
© killmaster (Savanyúhas)
2017. augusztus 31. 18:58 | Válasz erre | #14
Tetszik az elöl haladó gonosz pofa, de a háttérben a fák lehetnének kicsit kidolgozottabbak, vagy azok nem is fák lennének? Bár ha itt erdőről van szó akkor mégis csak fák lesznek. Vagy nagy növésű bokrok, a szövegkörnyezettől függően! [smiley]circling[/smiley]
2017. augusztus 31. 14:04 | Válasz erre | #13
2017. augusztus 30. 17:37 | Válasz erre | #12
2017. augusztus 30. 14:55 | Válasz erre | #11
Várom szeretettel. :)
És nekem tetszik ez a rajz!
© runner
2017. augusztus 30. 09:06 | Válasz erre | #10
Báti László elkészült az illusztrációkkal.
Ráadásul, mivel 500 fejezetpontos a mű, nem 30, hanem 35 képet készített, illetve a szokásos 6 kis képet a fejezetpontok közé.

[smiley]vigyor2[/smiley]
[center]
[img=http://zagor.hu/egyeb/kep_orcs.jpg]http://zagor.hu/egyeb/kep_orcs.jpg[/img][/center]

A főhős Te vagy!
2017. augusztus 4. 15:30 | Válasz erre | #9
tetszik. Remélem hamar jön
Only in Death - Mindhalálig
2017. augusztus 3. 19:22 | Válasz erre | #8
Nagyon jó a borítóterv (is), a címhez hasonlóan citromsárga háttéroldallal jól passzolna A Végzet Erdejéhez.
2017. augusztus 3. 10:33 | Válasz erre | #7
Jól néz ki, hozza a régi KJK-ák hangulatát! :)
© runner
2017. augusztus 3. 09:19 | Válasz erre | #6
20 %-nál jár a fordítás.
Illusztrációkból pedig már 26 kép elkészült.

[center]Az egyik illusztráció (egy Ghoul):[/center]
[center][img=http://zagor.hu/egyeb/Ghoul.jpg]http://zagor.hu/egyeb/Ghoul.jpg[/img][/center]

[center]Borító-terv:[/center]
[center][img=http://zagor.hu/egyeb/AzAE.jpg]http://zagor.hu/egyeb/AzAE.jpg[/img][/center]



A főhős Te vagy!
2017. június 24. 19:40 | Válasz erre | #5
Hajrá, akkor van haladás!
Only in Death - Mindhalálig
© runner
2017. június 12. 16:07 | Válasz erre | #4
Loriana írta, hogy 10%-nál tart a fordításban.
A főhős Te vagy!
2017. május 17. 19:30 | Válasz erre | #3
Ha jól tudom, akkor ez a történet időrendben a Végzet Erdeje előtt játszódik, és konkrétan az abban szereplő alakváltót alakítjuk (akit a borítón is megjelenítettek, mikor egy rossz döntést követően kalandunk véget ér ...).

Az alakváltást gondolom többször is használhatjuk majd, a háttér történetben alant is említett telepatikus fürkészésben már kevésbé vagyok biztos, mert nagyon megkönnyítené a dolgunkat.

Livingstone egyik interjújában a kedvenc Titános lényeként aposztrofálta a Végzet Erdejében felbukkanó alakváltót, szóval ennél kíváncsibb már nem is lehetnék ezen kötet iránt. Köszönjük minden résztvevő munkáját!
© runner
2017. május 17. 09:37 | Válasz erre | #2
[b]Nathan Page:[/b] [i][b]Az Álmok Erdeje[/b][/i]

[img=http://zagor.hu/egyeb/AzAE_01prison.jpg]http://zagor.hu/egyeb/AzAE_01prison.jpg[/img]

Ketreced rácsain át figyelted, ahogy a menet elhagyja a falut. A sort Rancibrawn király nyitotta, aki teljes vértezetében, szarvas sisakkal a fején és kétfejű csatabárdjával alacsony termete ellenére is igen félelmetes látványt nyújtott. Őt vad, csatára kész harcosai követték. Mögöttük sorakoztak a Törpe íjászok, leghátul pedig, hátvédként, a harsonások. Süvöltő zene tölti meg a levegőt, miközben Pocsolyavíz lakói felkészülnek, hogy összecsapjanak ősellenségeikkel, Kőhidafalva Törpéivel. Hogy az összecsapást hol tervezték megejteni, arról fogalmad sincs. Lehetséges, hogy a falut akarták lerohanni, vagy valahol a Pagan-síkságon terveztek megütközni. Az sem kizárt, hogy a Fekete Erdő felé vették az irányt. Sokak számára ugyanis ez a hely jelképezte a színtiszta gonoszságot. Homályos mélye a legkülönfélébb vadállatoknak, Orkoknak és Goblinoknak, Gremlineknek és Óriásoknak, Pixiknek és élőholtaknak nyújt menedéket. Nem túl meglepő hát, hogy a legtöbben messze elkerülik ezt a helyet, és inkább vállalják a hosszabb, de biztonságos kerülőutat. Neked azonban minden vágyad, hogy ismét visszatérhess a sötét rengetegbe. Alakváltó vagy ugyanis, akit hosszú évekkel ezelőtt ejtett fogságba Pocsolyavíz gonosz uralkodója, Rancibrawn király. Háziállataként pedig kénytelen voltál alattvalói szórakoztatására fordítanod különleges képességeidet.
Megaláztatásokkal terhes életed során mindig is visszavágyakoztál a Fekete Erdőbe, a fák jelentette biztonságba. Régóta álmodozol arról, hogy elmenekülsz a Törpék és vezetőjük fogságából, és mindenekelőtt a bosszúról. Az évek során többször lehetőséged nyílt már ugyan rá, hogy megszökj kis ketrecedből, mégis vártál a megfelelő alkalomra, hogy revansot vehess fogva tartóidon. Mivel könnyedén ki tudtad hallgatni beszélgetéseiket, elég jó elképzelésed van arról, hogyan is néz ki a környező vidék. Az elmúlt pár hétben Pocsolyavíz és Kőhidafalva között teljesen elmérgesedett a viszony, lakóik folyamatosan hadakoznak egymással. A falu harcosai elővették vértjeiket, kifényezték pajzsaikat és sisakjaikat és gyakorlatozni kezdtek fegyvereikkel. Még a gyermekek is ágakkal csapkodták egymást az árnyakban, a nők pedig élelmet és ruhát készítettek össze uraik számára.
Téged azonban ez az egész nem érdekel különösebben, egyszerűen csak hálás vagy, hogy teljesen elterelődött rólad mindenki figyelme. A nyugalmat kihasználva sikerül visszanyerned az erődet – a Törpék örökös követelőzése ugyanis rendkívül kimerítő tud néha lenni –, és immáron mind fizikailag, mind pedig szellemileg sokkal frissebbnek érzed magad, mint már egy jó ideje. Egyik este végül teljesen ellazulsz és elméddel a körülötted lévő Törpék elméjét kezded fürkészni. Eleinte csak homályos utalásokat tudsz kivenni. A királyt, aki harcosaival együtt áll a legelső sorban. A következő étkezést. Egy hatalmas sólymot. Egy csatát. Egy kalapácsot. Az ütközet jól halad Pocsolyafalva lakói számára, a harcosok igen bizakodóak és szinte kézzel fogható a győzelem. Csalódottan hagyod abba a kutatást. Míg ez nyilvánvalóan rendkívül fontos fogva tartóid számára, neked az egész semmit sem jelent. Ekkor egy szokatlanul éles és fontos gondolatot sikerül elkapnod. Rancibrawn egyik tanácsadója aggódik uralkodójáért. Négy nap múlva a király találkozik Gillibrannal, ellenségei vezetőjével. Méghozzá a Fekete Erdő mélyén. Ott fogják megbeszélni Kőhidafalva megadásának feltételeit. Bár mindkét fél harcosokkal fog majd érkezni, a két uralkodó és legfőbb tanácsosaik egyedül fogják meghozni a végső döntést. A találkozó helyszínét – nyilvánvaló okok miatt – a legnagyobb titok övezi.
Gillibran képtelen bármiféle árulás elkövetésére, semmi nem akadályozza meg azonban, hogy egyik katonája úgy döntsön, hősködni akar. A tanácsadó semmit nem tud ez ellen tenni. Minden elővigyázatossági intézkedést megtettek, minden előre látható veszélyt elhárítottak, minden fenyegetést semlegesítettek, a tanácsadó azonban továbbra is aggódik. Mi van, ha valamiről megfeledkeztek, ha valamivel nem számoltak? Ha Rancibrawn meghal, annak katasztrofális következményei lennének Pocsolyavíz számára. Felismered a kínálkozó lehetőséget. Ha sikerülne kiszabadulnod és eljutnod a Fekete Erdőig, ki tudnád deríteni, hol is lesz a találkozó. Így, hogy őrei nem állnak majd ott körülötte, könnyedén végezhetsz a királlyal, így rajta is és a falu lakóin is egyszerre állhatnál bosszút. Rendkívül ironikusnak találod a helyzetet. A Fekete Erdőben vehetsz revansot, ott, ahol oly sok évvel ezelőtt saját szenvedéseid is elkezdődtek. Elhatározod hát, hogy kihozod a helyzetből, amit csak lehet, és elkezded a tervezést. A Fekete Erdő egyszerre biztosítja számodra a tökéletes csapdahelyet és menedéket, amennyiben arra szükséged lesz majd. Alig várod, hogy ismét szabadban élhess az Álmok Erdejében.
A főhős Te vagy!
© runner
2017. május 17. 09:36 | Válasz erre | #1
Báti László Gábortól már kapjuk az illusztrációkat a könyvhöz, illetve lassan, de azért Loriana is próbál haladni a fordítással...
A főhős Te vagy!
Első oldalElőző oldal123