Zagor.hu
Zagor.hu fórum
Viszályok ideje
BejelentkezésElfelejtett jelszó
© Denko
2021. február 19. 19:43 | Válasz erre | #75
Érdekes ötlet,én ennyiből nem tudom eldönteni,hogy jó lesz-e.Abban egyetértek SZG-vel,hogy el kell választani a figurákat.Ha már kör alak,javasolnék egy jin-jang elválasztást.

https://image.flaticon.com/icons/png/512/33/33900.png
2021. február 19. 18:28 | Válasz erre | #74
Hát én az igényes szót túlzásnak tartom...
2021. február 19. 14:27 | Válasz erre | #73
Nekem bejön, csak ne legyen túl hasonló a Scholasticos könyvek borítójához, mert azok hiába igényesek, szinte elveszik a kép a borítón. Legyen minél nagyobb a kép :)
© SzG
2021. február 19. 12:06 | Válasz erre | #72
Kissé modern hatást fog kelteni így a borító szerintem, de végül is... lehet, hogy nem lesz rossz. Viszont mindenképp el kellene választani valahogy a figurákat (pl. eltérő háttérrel vagy csak egy vonallal stb.), mert most úgy tűnik, mintha társak lennének, holott ugye a kalandban nem is találkoznak egymással, ha jól tudom. :)
2021. február 19. 11:33 | Válasz erre | #71
Sziasztok!

A borító készítője egy nagyon érdekes borítókoncepciót küldött. Ezt talán meglepő módon, de most itt megosztom veletek:

[url=https://drive.google.com/file/d/1RnCGHjIIDvCkKAv1gueNeBionJBdMn1a/view?usp=sharing]Borító - concept art[/url]

[b]Hangsúlyozom, ez még csak concept art, azaz tervezet, vázlat![/b]

Tehát nem egy jelenet lenne a borítón, hanem középen, egy körben szerepelne a papnő és a bárd. Kicsit hasonló lenne a borító így, mint a Scholasticos KJK-könyveké ([url=https://shop.scholastic.co.uk/series/1345]példákat lásd itt[/url]).

Érdekes koncepciónak találom, mert így talán megoldható lenne a "két kaland egy borítón" probléma. Nektek mi a véleményetek?
2021. február 8. 19:07 | Válasz erre | #70
Próbáltam olyat keresni, ahol találkozhatnak. Azért túl sok olyan nincs.
Az úton van olyan hogy találkozol valakivel, de amúgy eseménytelenül telik.
Fogadónál ugye Tala zenél, a törpe kérkedése vezethet Frodihoz, aki kötelező Rheának (tény, hogy máshogy is el lehet jutni hozzá).

Én jobban szeretem az olyan borítót, ami egy könyvbeli epizódot ábrázol, és nem egyezik meg egyik belsővel sem.
© Denko
2021. február 8. 16:21 | Válasz erre | #69
"az út - bár ennek meg az a hátránya, hogy az egyik kari háttal lesz..."

Nem okvetlen,mehetnek egymás mellett is,független attól,hogy nem ismerik egymást.
2021. február 8. 12:21 | Válasz erre | #68
[quote]Vagy az egyik taverna, ahol a kobzos énekel, miközben Rheana figyeli a tudós ismerősével hencegő törpét…

Vagy a piac, ahol Rheana nézi a hamis szobrot, miközben Talasin kizsebeli...

Ami még eszembe jutott egy út, ahol ellentétes irányba mennek, háttérben meg halványan (szellemszerűen) az őket érintő dolgokból valami (Rolgar vigyorgó képe, Gedrik aggódó arca). (gondolati buborék is lehetne szobrokkal, meg sok aranytallérral, de ez inkább képregényes lenne)[/quote]

Deathangel: Ezek jónak tűnő ötletek! Nekem a fogadó azért nem tetszik, mert túl sablonfantasys... Akkor már a piac (az eredeti ötletem is ehhez hasonló volt) vagy az út - bár ennek meg az a hátránya, hogy az egyik kari háttal lesz...
2021. február 8. 12:20 | Válasz erre | #67
Köszi az ötleteket. Megfontolandó mindegyik!

Denko ötletében az zavar, amit deathangel is írt, hogy ha egymásnak háttal állnak + ott a cím, hogy Viszályok ideje, az olvasót ez félrevezetheti. Plusz SzG-vel is egyetértek, hogy két hasonló címlapú könyv egymás után nem lenne szerencsés. Még azt hinnék, hogy a Válaszúton borítóját az enyém ihlette. [smiley]vigyor2[/smiley]

Denko: köszi, hogy ennyi képet előástál példának! De figyeld meg, hogy az Abercrombie-sorozatnál "izgalmas" tárgyak vannak a térképen, pl. véres bárd, pénzérmék, kártyalapok, és ezek feldobják az unalmas térképet. Két arc szerintem erre nem lenne jó.
© Denko
2021. február 7. 22:07 | Válasz erre | #66
Jó,akkor kocsma.Az egyik asztalnál a ül a papnő,előtte pár szoborral,a másiknál a kobzos,egy halom arannyal?
2021. február 7. 18:25 | Válasz erre | #65
Nem igazán, a tavernás inkább. [smiley]nevetes1[/smiley]
Bár ha jó a grafika, ki tudja...
© Denko
2021. február 7. 13:58 | Válasz erre | #64
Dönteni Salamon fog,engem az érdekel,hogy neked,mint esetleges olvasónak felkeltené-e az érdeklődésed egy ilyen borító.
2021. február 7. 13:24 | Válasz erre | #63
Nem az a lényeg, hogy én mit szólok, hanem hogy Salamonnak melyik jön be. [smiley]nevetes1[/smiley]
© Denko
2021. február 7. 11:13 | Válasz erre | #62
Túl zsúfolt ne legyen(Veszedelmek kikötője),az nagyon zavaró.A kizsebelésből úgy jön le,mintha rossz viszonyban lennének,viszont az út,ahol szembe mennek tetszik.
Mit szólnál ehhez:
Felül a két karakter arca,középen a cím,alul az út,ahol egymás felé tart a két figura(ezek nyilván apróbbak).
2021. február 7. 08:31 | Válasz erre | #61
Vagy az egyik taverna, ahol a kobzos énekel, miközben Rheana figyeli a tudós ismerősével hencegő törpét...

Vagy a piac, ahol Rheana nézi a hamis szobrot, miközben Talasin kizsebeli...

Ami még eszembe jutott egy út, ahol ellentétes irányba mennek, háttérben meg halványan (szellemszerűen) az őket érintő dolgokból valami (Rolgar vigyorgó képe, Gedrik aggódó arca). (gondolati buborék is lehetne szobrokkal, meg sok aranytallérral, de ez inkább képregényes lenne)
© Denko
2021. február 6. 22:01 | Válasz erre | #60
Jogos,erre nem gondoltam. :)Akkor lehetne a két arc,és alattuk/mögöttük a királyság térképe,mivel úgyis be kell járni az egészet.Az arcok ugyan kitakarják a nagyját,de belső illusztráción úgyis megvan.
Valahogy így:

https://moly.hu/system/covers/big/covers_364033.jpg?1460487204

https://moly.hu/system/covers/big/covers_366880.jpg?1460487714

https://moly.hu/system/covers/big/covers_443032.jpg?1495646532
© SzG
2021. február 6. 21:06 | Válasz erre | #59
Valószínűleg tényleg jól nézne ki, de talán épp a Válaszúton miatt furcsa lenne a hasonlóság... akár úgy is tűnhetne, hogy az egyik borító a másikat "koppintja".
Mondjuk ha még ugyanabban a sorozatban jelenne meg a kettő, akkor rá lehetne fogni, hogy pl. direkt ugyanaz a koncepció... De nem ugyanabban a sorozatban fognak megjelenni.
© Denko
2021. február 6. 21:00 | Válasz erre | #58
Nem,ha ellenségek,akkor szemben állnának.Valami ilyenre gondoltam:

https://janetnami.files.wordpress.com/2012/01/1logo-janus-thumbnail.jpeg

A két figura egyben van,mivel mind a két karakter mi vagyunk,mégis különböznek.A birodalom két ellentétes pontjáról indulnak,eltérő irányba,más-más feladattal,eltérő értékrenddel,etc.
A Válaszúton-os elosztást a háttérre gondoltam,Rheana térfelén lehetnének a szobrok,és/vagy a főllenség,Talasin oldalán Grimi,és/vagy Rolgar.
2021. február 6. 20:05 | Válasz erre | #57
Ha egymásnak háttal állnak, abból az jönne le, hogy egymás ellen rivalizálnak...

Ha Válaszúton szerű, akkor meg mintha egy karakter kettős élete lenne...

Lehetett volna egy olyan benne, hogy a kobzos találja meg az egyik figurát, amit megvesz tőle a papnő. És már meg is lenne a címlap. [smiley]nevetes1[/smiley]
© SzG
2021. február 6. 19:01 | Válasz erre | #56
Nekem momentán semmi épzkézláb ötletem nincs... de a Denkoé elég jó. :) Lehetne tényleg valami "Janus arc".
© Denko
2021. február 6. 18:46 | Válasz erre | #55
Nem találok megfelelő képet,úgyhogy megpróbálom elmagyarázni.A két karakter arcát látnánk félprofilból,egymásnak háttal.(Afféle Janus arc.)
A háttér utalhatna az eltérő élethelyzetükre.

© Denko
2021. február 6. 17:25 | Válasz erre | #54
Osztott képes borító?Az egyik oldalon Rheana,a másikon Talasin?(Vö. Választúton).
2021. február 6. 17:00 | Válasz erre | #53
A kis képeket én sem támogatom, nem is tervezünk ilyeneket a [i]Viszályok idejé[/i]be. Ezek tényleg csak helykitöltők lehetnek, de mi éppen a hellyel (és így a költségekkel) szeretnénk spórolni. A hangulatról remélhetőleg a jól sikerült leírások és az emlékezetes párbeszédek fognak gondoskodni. [smiley]nevetes1[/smiley]

Szóval az összes illusztráció egész oldalas méretű lesz. Az összes fontosabb karakterről és eseményről készül kép.

De ha már ilyen szépen összejöttünk [smiley]wave[/smiley], szeretnék szavazásra bocsátani egy kérdést:

[b]Szerintetek mit ábrázoljon a borító?[/b]

A kérdés nem könnyű, hiszen 2 különböző karakter 2 különböző sztorija van a könyvben, és ők egyszer sem találkoznak (legalábbis tudatosan nem). Mégis jó lenne, ha mind a ketten rajta lennének a borítón, ill. az sem ártana, ha izgalmas és figyelemfelkeltő lenne az említett borító. Persze vannak ötleteim, de kíváncsi vagyok a tiétekére is. Milyen borítójú könyvet látnátok szívesen a polcotokon?
2021. február 6. 15:10 | Válasz erre | #52
Szerintem pár nem árt, hangulati elemnek jók, de túlzásba vinni felesleges.
Amúgy SZG szerintem eleve ilyen méretre írta a könyvét, ezért jöttek ki így a képek. [smiley]awink[/smiley]
© Denko
2021. február 6. 14:58 | Válasz erre | #51
Kösz,érdekes információ.Én azonban SZG véleményét osztom,van erre más megoldás is.
© SzG
2021. február 6. 14:10 | Válasz erre | #50
És azért érdemes vagy 30-40-50 oldallal vastagabbá tenni a könyvet a kis képekkel, hogy a nagyokhoz tartozó fejezetek ÉPPEN az oldal tetején kezdődjenek? :)
Mert azt, hogy a nagy képekhez tartozó fejezetek a szomszédos oldalon legyenek, kis képek nélkül is meg lehet oldani. Ugye a Végzet Prófétáinál is így van. Igen, nem az oldal tetejénél kezdődnek a fejezetek, de ez szerintem részletkérdés. Sőt, megmondom őszintén, bennem fel sem merült soha, hogy feltétlenül az oldalak tetején kellene kezdődnie ezeknek a fejezeteknek. :)
2021. február 6. 13:47 | Válasz erre | #49
A kisképeknek pont ez a szerepe, hogy növeljék a terjedelmet. Kitalálod a sztorit, megírod a fejezetpontokat, eldöntöd, melyikekhez kerüljenek a nagy képek, és csak mindezek [i]után[/i] kezded el a könyv megszerkesztését. Mindig vannak inkább szélesebb és inkább négyzetesebb kis képek, ezek stratégiai helyekre való beszúrásával és méretezésével fogja a szerkesztő megoldani, hogy a [i]következő[/i] nagy képekhez tartozó fejezetpont mindig pont a bal oldali lap tetejénél kezdődjön, hogy eléjük így be tudd szúrni a nagy képet, átlökve őket a jobb oldal tetejére.
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
© Denko
2021. február 6. 13:20 | Válasz erre | #48
Én a kis képeket feleslegesnek tartom.Plusz munka,plusz költség,a történethez nem tesznek hozzá,és a helyigényük miatt növelik a terjedelmet.[smiley]beka3[/smiley]
2021. február 6. 10:35 | Válasz erre | #47
És még folytathatnánk azzal, hogy ezek nagyok vagy kicsik lesznek? [smiley]beka2[/smiley]
© Denko
2021. február 6. 09:56 | Válasz erre | #46
+1 [smiley]eljen[/smiley]Összesen mennyi illusztráció lesz?
© SzG
2021. február 5. 12:26 | Válasz erre | #45
2021. február 5. 09:31 | Válasz erre | #44
Jó hírek a Viszályok ideje háza tájáról. :)

Elkészült az első 10 illusztráció vázlata a könyvhöz. Amint lesznek végleges verziók, itt a zagoron és a készülő blogban is közzéteszek párat.

Sikerült egy másik grafikust szereznem a színes borító megfestésére is, úgyhogy a borítókép is várható, talán még ebben a hónapban.
© Denko
2021. január 2. 14:57 | Válasz erre | #43
"A jelenlegi állás szerint 10+ egész oldalas illusztráció készül hozzá."

Jó,ennek külön örülök! :)
2021. január 2. 12:21 | Válasz erre | #42
Üdv!

Páran biztosan észrevettétek, hogy egy ideje lekerült a letölthető könyv innen a fórumból. Ennek tulajdonképpen egy örömhír az oka: ugyanis, [b]ha minden jól alakul, az idei évben nyomtatásban is napvilágot lát a Viszályok ideje![/b]

Jelenleg a könyv átírása zajlik. Ahogy írtam, minden javaslatot és észrevételt megfontoltam, pl. a szabályokon is egyszerűsítettem. A kész mű előreláthatólag kb. 50 fejezetponttal hosszabb lesz, de a régi fp-k közül is sokat átírtam. A jelenlegi állás szerint 10+ egész oldalas illusztráció készül hozzá.

A fejleményekről rendszeresen írok majd.
2020. március 17. 17:49 | Válasz erre | #41
Megnézhető a szabályok 2. verziója:

[url=https://drive.google.com/file/d/1xgCIincSzncUk2nbxG9KUdOVZnJhxnG6/view?usp=sharing]Viszályok ideje - szabályok v.2[/url]

Próbáltam hasznosítani minden olyan észrevételt, ami megfért a koncepciómmal. Rövidítettem a szövegen, példákat tettem bele, egyszerűsítettem, átstrukturáltam... de belekerült egy új szabály is, Rheana harci tevékenységére vonatkozóan (ez is egy teljesen jogos kritika volt). Ez így együtt is 2 oldallal rövidebb az eredetinél.

Még tesztelnem kell őket, de valószínűleg ezek lesznek a végleges szabályok.
© van20
2020. február 3. 23:28 | Válasz erre | #40
Nem olvastam még a könyvet, így csak általánosan:

Igazán szerencsétlen dobásra KJK-ban is kijöhet 7 Ü, 14 É kezdeti érték, akkor már nincs akkora fór... De 12 Ü, 24 É mellett tényleg nevetségesek az ellenfelek. Ráfoghatjuk, hogy azért nagyobb az Ügyességünk, mert kalandorok vagyunk, jobban kitanultuk a kardforgatást, mint egy mezei ork, illetve hogy a rajtunk sebzett 2 Életerő nem ér annyit, mint az orkon vágott 2 pont, mert nekünk bőrpáncélunk van, jobban elhajolunk az ütések elől és precízebben csapunk oda... Ez csak belemagyarázás, de valójában hiába egyszerű a harcrendszer, elég kiegyensúlyozott. Mármint nem realitás, hanem játszhatóság szempontjából. Egy átlag könyvben nem halsz meg az első csatákban, de ha rosszul dobsz, mégis megizzaszthatnak.

Ha reálisabban akarod, akkor úgy kellene, hogy egy ellenfél Ü és É értékei hasonlóak legyenek a miénkhez (ha egy átlagos emberről van szó, és nem egy mutáns óriásvakondról), de mi mégis gyorsabban tudjuk apasztani az övét, sokat tapasztalt kalandorként. Mondjuk ő 2 pontot sebez, mi alapból hármat, varázskarddal 4-et, varázsgyűrűvel 5-öt, miközben a védelmünket is feljebb turbózhatjuk varázssisakkal, varázspáncéllal és varázszoknival.

Kicsit más, de nekem jobban bejövő Joe Dever rendszere (pl. Magányos Farkas), azaz a harci szintünk különbsége + dobás mondja meg, melyikünk mennyit sebesül. Ezt a táblázatot be lehet lőni úgy, hogy statisztikailag felénk hajoljon a mérleg.

Szóval ne legyen túl sok erőnk a többiekhez képest, legyen tétje a harcoknak, de a harcok között legyen lehetőség visszatornázni az elvesztett erő nagyját.

Az erő visszanyerésére az élelem helyett jobbnak találnék gyógyfüveket, gyógyitalokat, kötszert, pihenést és hasonlókat. Milyen már, hogy a harci sebeim egy csapásra elmúlnak két csirkecomb bekapásától?!

Én jobban szeretem, ha az étkezés csak díszítőelem (ha van kedved, ehetsz/ihatsz, esetleg kapsz is érte pár erő pontot), és nem kötelesség (pl. KJV). Normális kalandor a természetben beszerzi a húst, gyümölcsöt, zöldséget, max kenyérért ugrik be egy boltba. Erre szerintem kár szabályt építeni, van enélkül is épp elég.
© twillight (Kövérorr)
2020. február 2. 15:31 | Válasz erre | #39
Szerintem az étkezés-szabályod jó, és ilyen formában kéne működnie.

A "realitás" talaját meg nem az FF-ben keresném. Ha realitást akarsz, akkor azt ki kell dolgozni.
A játékos mindig egynél több lénnyel küzd meg, itt csuklik meg a Nagy Féregfutam például, ahol 1 lény ellen én vagyok a hős, de mi lesz a következővel?
A másik, hogy a szörnynek is adni kell valamennyi esélyt győzni. Ezt el lehet érni úgy hogy a csata sokáig tart (alacsony Ü, magas ÉP), VAGY ha a szörny nagyon erős (magas Ü, alacsony ÉP), VAGY ha mindenféle képessége van ami különlegessé teszi (ezek általában instant halálok és cuccal blokkolhatók, de akad variáció), VAGY ha sokat kell csatázni.

Az FF rákfenéje hogy eléggé limitált a keretrendszer, és folyton a nyakadra küldi ezeket a 10-12 Ü-s lényeket hogy ne unatkozzál.

A lények erősségét, hogy "realisztikus" legyen a könyved a Hős képességeihez kell igazítanod. Mennyire átlagos, vagy képzett a Hős? Ki az ellenfele?
Pl. az FF-ben az átlagember 5/6-os lény, miközben a szabályrendszer alapján mindenki ugyanúgy dobja az értékeit az utolsó parasztig.
Tehát alapvetően kérdés, mennyi a normális értéke az átlagegyednek a fajból, és hogyan kapja meg ezt az értéket.
Ha az FF-metódust alkalmazzuk, akkor folyton 8/15 kéne legyen az értéke mindenkinek aki szembejön, különösen ha legalább Útonálló. Csak ez az átlag FF-könyvben nem jön ki jól.
A dolgot lehet kompenzálni felszereléssel: vértek csökkentik a sebzést, fegyverek növelik a támadóerőt, sebzést, körönként több támadást adnak. Pl. az alapértékem lehet megegyezik az ellenfelemével, de rajtam van 8 gyűrű, 6 karperec, 12 nyaklánc, a Rubincipellő, a kardom külön éleztettem/baltát használok így a sebzésem máris 3 pont...

A másik oldalról viszont megoldás lehet az értékek visszatöltése - amiben az FF megint gyengén szerepel. Az induláskor kapott 10*4 HP kajából túl sok, amihez még gyógyitalt is kapunk, viszont a szerencsénk szinte sose töltődik vissza, így csatában próbálni használni gyakorlatilag értelmetlen.
Ha viszont rendszeresen találok utánpótlást (tipikus cRPG-megoldás a labirintusokban szertehagyott alma, csirkecomb),akkor megint nem gond az alacsony maximális életerő.

Mivel nem játszottam a könyveddel, nem tudom Te hogyan képzelted a koncepciót, illetve van-e vele bárhol probléma.

Mivel van piacod, méghozzá táblázatosan, gondolom megoldás lehet hogy bármikor ha nem vagy akadályozva elugorhatsz vásárolni. Persze itt megint gond hogy nem vettem a kezembe a könyvet, nem tudom hogyan működik a piacolás (könnyen lehet el kell bóklászni rá fejezetponton).
2020. február 2. 15:06 | Válasz erre | #38
Remélem, csak azért nem írtok többen, mert még nem sikerült kitalálnotok a romvárosbeli szentély titkos bejáratának megfejtését. [smiley]help[/smiley]

Addig is a segítségeteket szeretném kérni a szabályok átdolgozásához. Egész pontosan az Erőnlétről van szó. Mint láthattátok, én inkább a realista vonalat támogatom, így nálam a kalandozónak kevés Erőnléte van (6-12), és az ellenfelek kb. hasonló erősek (pl. még egy manónak is van 4). Emiatt a csaták életveszélyesek tudnak lenni.

[b]Az első kérdésem:[/b] számotokra mennyire fontos az ilyen jellegű realitás? A KJK-könyvekben teljesen megszokott, hogy a 2k6+12, tehát átlagban 17-18-as Életerejű kalandozó nála sokkal nagyobb méretű lényekkel (pl. Óriás, Tyrannosaurus) küzd meg úgy, hogy a szörnynek kevesebb max. Életereje van! Ez nektek sosem okozott fejtörést?

Másodszor: a kalandozó nálam elég könnyen éhen halhat, hiszen ha egy napig nem eszik, 1 Erőnlétet veszít (mondjuk ha kialussza magát, ezt vissza is kaphatja, csak a nyugodt alvás ugye pénz-/dobásfüggő). Ez eléggé antiheroikus, és tudatában vagyok annak is, hogy nem reális, ha valaki 8-10 nap éhezés után kinyiffan. [smiley]wilting[/smiley] Ugyanakkor pl. a Shamutanti dombokban -3 Életerőt lehet kapni egy nap éhezés után, ami a fentiek fényében átlag 6 nap után ugyanoda vezet! Persze az átlag KJK-kaland nem tart egy hónapig, mint az enyém, tehát az evés problémája nem válik ilyen akuttá.

[b]A második kérdésem:[/b] ti hogyan oldanátok meg az étkezést? Az is egy megoldás, hogy egyszerűen kiveszem ezt a szabályt, ahogyan többen javasoltátok. Csak ezt egy kicsit életszerűtlennek érezném.

Vagy esetleg növeljem meg az Erőnlét-pont számát?
© Denko
2020. január 25. 18:27 | Válasz erre | #37
Senki nem olvasta?Nekem tetszik,de érdekelne mások véleménye.
© Denko
2020. január 14. 17:23 | Válasz erre | #36
Szia!Először is,köszönöm a visszajelzést,kicsit aggódtam,hogy kötekedésnek veszed a dolgot.A jelentés ironikus formában akart rávilágítani a kaland nehézségére.(Ti.végig "ellenem volt a kocka".)
Egy email címnek örülnék,egyrészt,tényleg hosszú,másfelől eléggé spoiler-es,nem akarom senkinek elrontani a játékélményét.(Tudom,hogy van spoiler kijelölés,de na.)
1)Talasin-nal még nem volt időm játszani,így nem ismerem a sztori mélyebb olvasatát.
2)A KJV-ben 14-24 ép-ből gazdálkodhattunk,és jóval könnyebbek a harcok.[spoiler]Minden értékre 10 pontot tettem,az ép-re 8-at,így sikerült végrehajtani a küldetést.[/spoiler]Ha nincs szerencséd,nagyon sűrűn kényszerülsz az ép/ü módosítására,én egy idő után kezdtem belezavarodni.(+ ha becsületesen játszol,nagyon gyorsan meghalhatsz,ezért ajánlottam más levonást helyettük)
3)Itt lenne az egyik komolyabb módosításom.
4)Jó,akkor én értettem félre valamit.Azt hittem,minden csatára vonatkozik. Rheanával(Nem jártam minden lehetséges fp-on)nem emlékszem olyan részre,ahol el tudtam volna menekülni.
5)Nyilván azért dobtam újra,mert nem volt sikeres egy fontos próba. ;) A következő próbát meg elbuktam a visszatöltés miatt,ez eléggé frusztrált,ezért nem használtam többet.
2020. január 14. 07:13 | Válasz erre | #35
[b]deathangel: [/b]igen, ezt meg fogom tenni a következő verziónál. Addig nincs rajta szám, vegyük úgy, hogy ez az 1.0. :)

[b]Denko:[/b]

Örülök, hogy bővebben kifejtetted a véleményedet, mert őszintén szólva az első "jelentést" nem tudtam hová tenni. Azt kell mondjam, hogy szinte minden, amit írsz, jogos valahol és megfontolandó.

1) Azt hiszem, Grimit egy kicsit át kell írnom a következő verzióban. Most is van egy olyan olvasata Talasin történetének, hogy kaland közben jön rá, mennyire fontos neki a barátja, de ez annyira nem jött át.

2) Szabályok, oké, végülis nem a világ vége, ha egyszerűsítem az étkezést, az alvást és a piacozást. Köszi a javaslatokat!
Egyébként itt jegyezném meg, hogy az én napi étkezési és alvási szabályaim szinte egy az egyben megegyeznek Steve Jackson [i]Varázslat[/i]-sorozatáéval: ott is számon kellett tartani, mennyit ettél egy nap, aludtál-e és hogy hány nap telt el, max. kevesebbszer került rá sor.

3) Kockadobálás: néhányat kivehetek, de az útközbeni és fogadóbeli eseményeknek maradniuk kell, mert ezek lényegi részei a könyvnek, többek között ezek garantálják, hogy minden kaland más és más lesz, még ha egyszer végigjátszottad is.

4) Menekülés: mindig szerepel a szövegben, hogy megteheted-e és mi történik. Általában vagy lovon elvágtathatsz a csatából, vagy (városban) elkeveredhetsz a tömegben.

5) Lélek Pontok: ezt be kell vállalni. :) Nyilván fontos dobásoknál kell használni. Lényegtelen, hogy a Lélek Ponttal kevesebbet dobtál-e, mint elsőre, az a lényeg, hogy a próba sikeres-e vagy nem.

Mindenképpen érdekelnek a komolyabb módosítási javaslataid is. Adhatok emailcímet, ha esetleg túl hosszú és nem ide akarod írni őket.
2020. január 13. 20:49 | Válasz erre | #34
Nekem annyi észrevételem lenne, hogy a fájl végére nem ártana egy verziószámot/dátumot rakni, így mindenki láthatja, hogy ezt töltötte-e le, vagy már lett felrakva egy javított változat (helyesírási hiba, bővebb magyarázat stb.).
© Denko
2020. január 13. 18:34 | Válasz erre | #33
Kicsit hosszú lesz.Előre szólok,hogy összességében tetszett,szóval nem szívózni akarok,csak a jó szándék vezérel.

Eingurd leírása oké,viszont a politikai viszonyokat/égi hatalmakat jobb lett volna a kaland során ismertetni.Zavaró,hogy vissza kell görgetnem,ha tudni akarom,hogy kicsoda pl.:Enil.

Háttértörténet:Rheana rendben van,átélhető,hogy a királyság sorsa a mi törékeny vállainkon nyugszik,Talasin földhözragadtabb problémája viszont cinkes.Nincs igazán kötődésünk Grimi-hez.A barátunk,és együtt rúgtunk be néhányszor?Ha gyerekkorunk óta ismerjük egymást,kisegített párszor anyagilag,elrejtett az ex barátnőm elő,és megmentette az életemet(oké,sablonok,de én nem vagyok író),akkor lesz motivációm a megmentésére.Így?Bocs,haver,de új ivócimborát könnyebb szerezni,mint egy nagyobb vagyont...

Szabályok:Na,itt kezdődtek a problémáim.Ha nem ettél egy napig,-1 ép,ha dupla adagot ettél +2 ép,ha menstruálsz,-1 ép,de csak a páratlan napokon,ha kialudtad magad +1 ép,ha beteg vagy -1 ép minden nap,de,ha gyógyfüvet használsz +2 ép,viszont,ha megáztál -1 ép.A havi vérzés alatt -1 ü,de ha varázsoltál a csata előtt +1 ü,viszont,ha beteg vagy -1 ü.Ha az ép a felére csökken,akkor -1 mindenre.Naponta vonj le 1 élelmet,a felhasznált aranyat/gyógyfüvet,és mindennap egy napot.Ugye,milyen egyszerű?
Akkor bonyolítsuk kicsit.Ha A-ból B-be utazol,dobj 2 kockával,ha lefekszel aludni dobj 1 kockával,ha vásárolni akarsz a piacon dobj 1 kockával,de ha próbát kell tenned,akkor dobj megint 2 kockával.Ha bemész egy fogadóba,dobj 1 kockával,ha éppen balhé van,dobj újra 2 kockával...Ne haragudj érte,de egy idő után egyszerre lesz a dolog unalmas,és idegesítő.Amikor azt veszem észre,hogy statokat számolgatok a történet helyett,és a véletlenen múlik a túlélésem,az nekem nem szórakozás.Mintha egy szerencsejáték függő könyvelőnek írtál volna.

Javaslat:Kajával/alvással gyógyulni nem lehet.Ha nem ettél,másnap -1 észlelésre(leköt az éhség),ha rosszul aludtál,másnap -1 a varázslásra/zenélésre(nem tudsz koncentrálni).Értelemszerűen,ha másnap sem eszel/alszol,akkor már -2.Korrigálni nem lehet,nincs olyan,hogy holnap dupla adag étellel megszüntetem a negatív módosítót.(Kukacoskodóknak:ha másnap túleszed magad,akkor az emésztés köt le.)Menstruáció alatt -1 mindkettőre,de csak az adott napra,ez nem halmozódik.(Nincs olyan,hogy az ötödik napon már -5 a módosító.)
Ezeket a skilleket nem használod egyfolytában,így kevésbé szívás,mintha félhalott lennél apróságok miatt+igény szerint lehet kockáztatni(hátha holnap nem kell varázsolnod).
Ha fogadóban szállsz meg,automatikusan kapsz enni(esetleg,emeld meg az árakat),ne kelljen már kaját levonni.Ha az ég alatt alszol,nem tudod kipihenni magad(különleges események kivételek),nincs kocka dobálás.

Piac:Te most komolyan elmagyaráztad,mire való egy lámpás?Mindenütt ugyanazt lehet venni,akkor ne a kocka döntsön.Az árak változhatnának területenként,attól függően,hogy mi a vidék fő árucikke.Pl.:Tövisvárban olcsóbbak a gyógynövények,de drágább az étel.

Menekülés:már a KJK-ban is utáltam,mert nem lehet értelmezni.Menjek vissza az előző fejezetpontra?Minek?Vegyem úgy,hogy győztem?Akkor mi van a "Találtál nála" részekkel?Hova meneküljek egy zárt helyiségből?Miért nem jön az ellenfél utánam?Szerintem,ezt hagyd ki.

Lélekpont:könnyítés akart lenni,éppen csak semmi nem garantálja,hogy az újradobás nem lesz rosszabb(kétszer benyaltam ezt,utána inkább nem használtam).
Javaslat:Egy lélek pont felhasználása +1 módosítót ad,választott próbához,egy negatív lélekpont automatikusan mínuszt ad a következő próbához.(Ezután lehúzható.)

Van még pár dolog,viszont ezek komolyabb módosítások lennének.Kérlek,jelezz vissza,ha érdekel,vagy,ha tele van a tök(fed)őd a hülyeségeimmel.
© Denko
2020. január 12. 22:09 | Válasz erre | #32
Jelentés Rheana-tól:
-Eddig semmilyen információt nem tudtam szerezni,nagyjából semmiről.
Az összes kocsmában megvertek,minden rohadt piacon megloptak,és majdnem beledögöltem a menstruációba.(Elhiszem,hogy nőnek lenni nehéz,de ez már túlzás.Szerencsétlen karakteremet éppen csak nem erőszakolták meg csoportosan.)
Útközben lebetegedtem,rendszeresen eláztam/kiraboltak,és megtámadtak.A kígyómarásokat,és az életemre törő orgyilkosokat már meg se említem.
Több,mint egy hónapja nem aludtam ki magam.
Pozitívum,hogy felvirágoztattam a gyógynövény kereskedelmet,nagyjából egy komolyabb füvészkertre elegendő gizgazt ettem meg.
Miután 12-es elhivatottsággal is buktam a próbákat,úgy döntöttem,hogy hitet váltok,és áttértem Diurne vallására.(Úgyis bele vagyok őrülve a számolgatásba.)
Jelenleg Valousa-ban várok egy hajóra,ami elvisz valami nyugodt helyre,mondjuk Kakhabadba,vagy Khul-ba.Beköltözöm a Káosz Pusztákra.Az a Béke Oázisa,ehhez a "civilizált" országhoz képest,tele kedves,barátságos emberekkel.
Annon-nak üzenem,hogy a Büszke Úr húzza a fa...Mármint,Caranoc söpörje el a Verem legmélyére,Gindel-el,és az egész férges királysággal együtt!!!
Orna öleljen a keblére mindannyiótokat!

(A fenti szöveget,természetesen nem sértésnek szánom.Holnap,ha az időm engedi,előállok egy normális,és reményeim szerint konstruktív kritikával. Talasin-nal még nem játszottam,egyenlőre felemásak az érzéseim.)
2020. január 12. 17:01 | Válasz erre | #31
bubu880627: Köszi a részletes kritikát! Azért a 9/10-es értékelés jól esett. [smiley]nyes[/smiley]

A negatívumok, amiket írtál, megfontolandók. Különösen abban van igazad, hogy Talasin történetében Grimi túl könnyen túllép azon, hogy a barátja hibájából levágták az egyik fülét. Ezt szerintem majd átírom kissé.
2020. január 12. 14:00 | Válasz erre | #30
Először is köszi mindenkinek, aki eddig elolvasta a könyvet és véleményt nyilvánított!

[b]Twillight[/b] két felvetésénél még adós maradtam a válasszal:

- Igen, Valousában gyakorlatilag mindig lehet lopni Talasinnel, hiszen ebben a városban elrejtheted az aranyaidat, így sosem lesz több 5-nél, ha nem akarod. :) Viszont addig nem lophatsz újra, amíg el nem hagytad a várost.
- Jó észrevétel, hogy az ERŐNLÉT felére csökkenése magára az ERŐNLÉT-re is visszahat. Talán logikátlannal tűnik, de szerintem a súlyos sérülés miatti büntetésre mindenképpen szükség van. Viszont fontos, hogy a -1 büntetés csak próbákra vonatkozik (pl. az ERŐNLÉT-próbákra, amikor futnod vagy emelned kell), tehát [i]nem[/i] egyenlő 1 ERŐNLÉT-pont elvesztésével.

[b]Vatos-kalandora:[/b]

- "Kontárkodj" csak nyugodtan, ha ez építő javaslatokat jelent. :)
- Lehet, hogy én nem voltam elég figyelmes, de az általad javasolt szabály-beosztásban nem látok lényeges különbséget. Egyedül talán abban, hogy Eingurd leírása valóban átkerülhetne a [i]Háttértörténetek[/i] elé.

Többen kifogásoltátok a szabályok bonyolultságát. Az általatok mondottak alapján is összeírtam pár dolgot, amelyeket egyszerűsíteni lehetne (pl. étkezés, harci táblázat), ezeket még mérlegelnem kell. Rövid szabályösszefoglaló valószínűleg lesz.

Ami a "menstruációs" szabályokat illeti, örülök, hogy ezekről volt némi építő vita, de fontosnak tartom, hogy megmaradjanak (pl. mert szerintem segítik, hogy az általában férfi olvasók jobban belehelyezkedjenek egy női karakter "bőrébe"), max. kissé egyszerűsítve.

Természetesen továbbra is várom a véleményeket!
2020. január 8. 16:24 | Válasz erre | #29
El is készültem :)

https://velemenyes.blogspot.com/2020/01/zagor-minikalandok-elemzese-8-resz.html
2020. január 7. 22:30 | Válasz erre | #28
Az az igazság, hogy nem tisztem belekontárkodni a művedbe, semmilyen téren.
De mivel javaslatokat kérsz bizonyos elemekre, így az említett szabályrendszer kapcsán felvázolom, hogy miként lehetne kissé jobban, logikusabban átláthatóbb talán:
(Ja, és igen, bármely belső, kisebb összefoglaló biztos nem lehet zavaró, tehát én nem érzem problémásnak ilyen alkalmazását.)
Szóval. Játékszabály.
(Talán 4 fő részre lehetne osztani, és azon belül a kisebb részek lehetnének.)
1.: Általános szabályok [Karaktered; Tulajdonságok és azok próbatételei + lélekpontok; Csaták (Harcok menete és egyéb szabályai); Az Erőnlét visszaszerzése; Felszerelés (főként általános része)]
2.: Karakterekre vonatkozó sajátos szabályok [Tulajdonságok (egyediek); Felszerelések (főként egyediek); Varázslatok; Képességek; (Egyebek)]
3.: Helyszínek ismertetése és azok speciális szabályai [Utazás Eingurdban; Piactereken]
4.: Egyéb speciális szabályok [Különleges események; Kódszavak]
(Nagyjából így; de persze a 3-as és a 4-es akár lehetne egy közös "halmaz" is, valami olyasmi keretében, hogy "Helyszínek és egyéb kiegészítések szabályai".
És van még egy apró dolog: El kéne dönteni, hogy az "Eingurd, a törékeny béke országa" részt inkább a szabályokba (ekkor leginkább a 3. részbe passzolna), vagy a Háttértörténet(ek)hez (ekkor pedig annak elejére, kvázi bevezetéseként) kellene-e elhelyezni, integrálni. Jelenleg így (a "Tanácsok a játékokhoz" mellett szerepeltetve) kicsit olyan, mintha a levegőben lógna.
Ennyit tudtam (javaslatként) megemlíteni.
(Ui.: A menstruációs dolog kapcsán továbbra is azt érzem, hogy felesleges, mivel egyszerűen nem igazán való egy játékkönyvbe/kalandkönyvbe. Az, hogy a szabályokat is még valamelyest bonyolultabbá teszi (ami nekem elsőre nem is annyira tűnt fel, hisz ezt a nap számolgatási dolgot nem is gondoltam át annyira mélyen), talán szintén a nélkülözése mellett szól. De felőlem persze nyugodtan benne maradhat.)
2020. január 7. 06:34 | Válasz erre | #27
Ott a pont. :)

[color=#f71efe]ERRATA 2.: A 99. pontról Talasinnal nem a 6-os, hanem a 9-es pontra kell lapozni.[/color]
2020. január 7. 00:56 | Válasz erre | #26
99-es fejezetpontról Talashinnal biztos a 6-osra kell lapozni? Szerintem totál más helyre jutunk...