Zagor.hu
Zagor.hu fórum
4 – A végzet szakadéka
BejelentkezésRegisztrációElfelejtett jelszó
2018. június 10. 20:02 | Válasz erre | #24
- a korbács szerencsére nem számít fegyvernek. Amúgy nem tudom minek írják hogy vegyük fel, semmi szükségünk rá. Igazából jelentős mennyiségű cucc van a könyvben aminek semmiféle foganatja se itt, se a következőkben nincsen. Bár vehetjük úgy, hogy majdnem az egész cucc fel van térképezve ezen keresztül.

[spoiler2]171 25 213 56(268) 46/65 302 57(222) 198 325/122[/spoiler2]

Akad 2 érem amiért le kell menni az útról. Az egyik nem ügy, a másik jóval hosszabb kitérő, valószínűleg külön el kell menni érte. De ne feledjük: indíthatunk új játékot az előző könyv végéről, miközben a fő játékunk mentve van. Ez roppantul hasznos erre. Is.

A történetekből szvsz semmi nem jön le ebből a nagy kai-zásból. Teljesen mechanikus a rendszer, és a kalandozó semmit nem csinál amiből az jönne le hogy ő a nagy kungfu-mester-varázsló. És bár néha próbálja használni a képességeket/tudást hogy adott szituba érezd magad, ezt ugyanolyan mennyiségű jobbra-mész-balra-mész választás rombolja le.
A kard-ereklye meg egészben lerombolja az amúgyis igen kétséges fegyverspecializációt.
A képességek sem következetesek, az Elmecsapás tök másként működik nálunk (Té-t változtat) mint az ellennél (direkt sebzés). Plusz ugye képességgel 100% blokkoljuk. Ha meg nincs blokkunk, akkor durván szívunk.
Az ellenfelek dettó problémásak. A medzsik kard nélkül a fele megüthetetlen (azzal és a többi táppal - pajzs, sisak, miegymás) persze korrektek. Kivéve amikor mindenki élőholt, mi meg duplán sebzünk emiatt. 50-es lényeket ütöttem le egy csapásra, ami azért lássuk be kínos. Pláne ha ellenünk történne.

Számítógépes játéknak elmenne, ahol ha durván lesebződünk elmegyünk grindelni vagy álldogálniamíg vissza nem tölt az életerő. Itt: harmatos.Akinek tetszett, ajánlom a Klánok c. szösszenetet: [url=https://www.playdome.hu/cikk/25145/klanok_pc]klánok ismertető[/url]
2018. június 10. 18:00 | Válasz erre | #23
Kezdés: lássuk be, ezt a büdös életben nem fogja senki újonnan kezdett karakterrel teljesíteni, mivel csak 2 tárgyat vehet fel mindenki induláshoz.
Egyik nyilván új karakternél fegyver kell legyen, ami tovább korlátoz.

Áthozott karakterrel az egész rendszer ratyi jelenleg. Mindenesetre: fegyvert nyilván értelmetlen választanunk, a pajzs és a páncél pedig duplikációnak számít, egyszerűen nem kerülnek fel a kalandlapra. A pajzs értelmetlen is lenne, hacsak nem adódik vhol lehetőség elveszíteni a már meglévőt (remélem mindenki kiválasztotta korábban). Mivel a hátizsákunkba csak 7 tárgy fér (BUG), így a gyógyital még befér, de a kaja már értelmetlen, nem kerül fel a karakterlapra.
Az összes bug után amit áthozott karakterrel csinálni kell, az ez: dobjuk el a bőrvértet, és cseréljük le a páncélruhára (nagyobb bónuszt ad).

A "segítő kezek a vadonban" pont ott van ahol az "egy jó pofa sör soha nem probléma" (a kaland legelején).
2018. június 10. 16:43 | Válasz erre | #22
Egyáltalán nem értek egyet azzal hogy minden kai = legyőzhetetlen karakter.
A legtöbb képesség szituációfüggő, a harcban nem számít.

A legdurvább táp (amikor működik) a gyógyítás, akkor full legiten simán végigvihető minden. Anélkül viszont itt is az a gond mint a HK-kban: túl nagy a szórás a sebzésben, így ha a szörny üt pár nagyobbacskát, nekünk lőttek.
Harcilag a fegyverhasználat és az Elmecsapás támogathat, mindegyik Té-t ad, de az ECs nem mindig, a fegyverhasználat meg a legmacerásabb dolog a világon, lévén csak egyszer vehetjük fel, akkor random fegyvertípusra érvényes, azon túl haszontalan, és úgyis egy +8-Té-s (fegyverhasználat ebben nincs benne!) kardot fogunk használni (elvileg rövid kard, kard és pallos specializációval is működik, de jelenleg úgy látom karddal nem, VAGY áthozott karakternek egyáltalán nem működik a fegyverhasználat).

A gyógyításon kívül még egy védekező jellegű skillünk van, az Elmepajzs, ami roppant ajánlatos, különben nagyon sok Ép-t fogunk veszíteni (és lévén jelenleg a gyógyítás nem működik...).

A többi mind szituációs készség, de pár elengedhetetlen az adott könyv véghezviteléhez. A Hatodik Érzék tűnik leginkább krtikusnak.

Az egyéb kai közül a Rejtőzés vagy kikerül nekünk csatát, vagy rakat plusz fejezetpontot tesz bejárhatóvá amivel időt húzhatunk, ezzel combózva a gyógyulást (ha működik).
Az Állatismeret meglepően gyakran bizonyul hasznosnak, főleg hogy ez nem csak ismeret, de vagy egyúttal Teremtmény Értés Varázslatot is tartalmaz, vagy a fele állatvilág értelmes lény, amikhez ez Univerzális Fordító/Bábelhal módon azonnal Minden Nyelv Ismeretét is megadja. Szóval ja, ez ugyanaz mint a zöld hajú paróka a Kaland Játék Varázslatban.
2016. november 19. 23:59 | Válasz erre | #21
[img=http://zagor.hu/gamebooks/resources/lw4hu/map.jpg]Térkép[/img]
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
2016. november 13. 18:49 | Válasz erre | #20
A Berkley Pacer alapján csináltam, az első kötet is azt a borítót használta fel. Van még pár verzió, gamebooks.org-on bárki megtalálja őket.
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
© killmaster (Savanyúhas)
2016. november 13. 17:02 | Válasz erre | #19
Oh, micsoda retro borító! Nem tudom akad-e még fenn valamiféle egyéb változat, de egynek ez is megteszi. Persze tudom a telhetetlenség szól belőlem, de hát én már csak ilyen vagyok, mindenből a legtöbbet igyekszem kihozatni.[smiley]c1038[/smiley]
2016. november 13. 16:10 | Válasz erre | #18
És ide is egy borító.

[img=http://zagor.hu/gamebooks/resources/lw4hu/cover.jpg]borító[/img]
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
© killmaster (Savanyúhas)
2014. október 30. 14:45 | Válasz erre | #17
No lehet örvendezni és tapsolni! [smiley]taps[/smiley] Végre elkészült a Végzet szakadékának HTML-es verziója. Sok órám eltelt vele, és még most sem érzem teljesen tökéletesnek, de ez már vállalható verzió! Hamarosan elérhető lesz itt az oldalon, a türelmetlenebbek írjanak rám priviben! Remélem pár embernek okozok majd kellemes perceket vele. Hogy mikor lesz folytatás? Nos, arra várni kell pár hónapot biztosan. Így első beleolvastra biztosan megéri türelmesnek lenni. Eljátszhatjuk a Menekülő embert...
© killmaster (Savanyúhas)
2014. október 24. 16:04 | Válasz erre | #16
Jó úton halad a Végzet szakadékának HTML verziója, több mint fele a fejezetpontoknak már készen áll. Persze ilyenkor is találok hibát azért a szövegben, és azért eléggé időigényes is az angol szöveget magyarra cserélni úgy, hogy azért mutasson is valahogy. Itt-ott tettem bele KJK-s \"jegyeket\", de ezekkel csak elvétve találkozhattok majd. Tulajdonképpen a történet folytatódik majd, de nem az ötödik, hanem a hatodik kaland lesz kissé hasonlatos ehhez. Ott ugyanis vannak érdekes visszautalások erre a kalandra is, persze én is csak belepillantottam néhány fejezetpontjába. Az ötödik kaland befejeztével lezáródik Kai tudományunk első szakasza, már a 6. kalandban tudásunk lényegesen bővül majd, illetve kicsit más lesz az egész. Én ezt a 4. kalandot átlagos nehézségűnek ítélem, beleszaladhatunk egy-két nagy pofonba, ha rosszul dönt a kalandor, illetve van egy-két táposabb ellenfél is, de ez azért nem jellemző. Aki nem játszott az előző három kalanddal, az mindenképp kezdje el az elején, mert itt többször kisegíthet néhány régebbi varázstárgy, melyek a korábbi kötetekben szerezhetőek be. Sőt, ha elég szemfülesek lesztek ebben a kalanban is szert tehettek egy bizonyos ékszerre, melynek valódi értékét csak a későbbi kötetekben ismerhetitek meg. Persze ez még a jövő zenéje...
© killmaster (Savanyúhas)
2014. október 18. 10:31 | Válasz erre | #15
Készül a HTML-es verzió is, kis türelmet a rajongóktól. Várok még némi hibajavítást is, és menet közben én is javítgatom a szöveget. Véleményem szerint az első négy kalandot összevetve talán ez sikerült a legjobban, noha mint írtam a végére fogyóban volt a fantázia... Többeket biztatnék még a szavazásra, elvégre tőletek is függ mit szeretnétek látni még a Zagor.hu-n. Ami a következő kötetet illeti 2x200 fejezetpont vár majd rám, ráadásul némileg speciális kaland is lesz, de erről majd kicsit később bővebben.
© killmaster (Savanyúhas)
2014. október 12. 13:25 | Válasz erre | #14
No kérem hát elkészült a fordítás! Nem volt egyszerű dolgom, több helyen is bele kellett nyúlnom a szövegbe, és még így is maradt egy-két apróság, amit át kell hidalnom, de alapvetően teljes most már a kép. Kérnék majd egy-két önkéntest, aki majd átolvasná a szöveget, és megírná véleményét valamint készítene egy hibalistát. Hiába próbálok ügyelni minden apróságra, azért hiba mindig akad... A következő héten átnézem alaposan még az egészet, kijavítom, amit hibásnak vélek, és utána a tesztelők rendelkezésére bocsájtom a munkám.
Köszönöm Runnernek és Firefoxnak a szavazati lehetőséget, és őket is biztatom egy rövid értékelésre, elvégre minden vélemény számít. Ne lepődjetek meg, az angol verziótól esetenként eltértem, jó okkal, de ezek a változtatások csupán epizódos jellegűek, a történet egészén mit sem változtat. Joe Denver összes balgaságát így sem tudtam kijavítani, de így kerekebb a történet, ami nem egy utolsó szempont.
És kedvcsinálónak itt a Háttértörténet, melyből sok minden nem derül még ki:

Háttértörténet
Ruanon egy távoli, a bányászatáról nevezetes tartomány a hazád, Sommerlund déli részén. A Durncrag és a Maaken hegyek komor csúcsai közt megbújó vidék régóta virágzik. Az itt élő emberek fáradtságos munkával termelik ki az értékes érceket a bányákból, és a provincia ura Vanalund báró katonai védelmét élvezik.
Az arany és a drágakövek, melyek innen érkeznek, fontos bevételi forrás részét képezik hazádnak. Az erősen őrzött karaván havi rendszerességgel érkezett meg a Ruanonból a fővárosba, ám az elmúlt hónapban minden kapcsolat megszakadt a tartománnyal. Az uralkodó a Királyi Gárda száz lovasát küldte el, hogy nyomára bukkanjon az eltűnt karavánnak. Parancsnokuknak, D’Val kapitánynak kellett volna jelentenie az ottani helyzetről, de egyikük sem tért vissza, ő és emberei nyomtalanul eltűntek.
A király ekkor hivatott téged, az utolsó Kai urat a főváros fellegvárába. A küldetésed, hogy megtaláld D’Val kapitányt és embereit, valamint kideríteni mi is történt Ruanon tartományában. Veled tart majd egy ötven főből álló Határ menti felderítő csapat, akik valamennyien képzett lovasok, és gyakorlott túlélők. Az uralkodó reméli, hogy a te vezetéseddel a küldetés sikerrel jár, és diadalmaskodsz ott, ahol egy nagyobb katonai csapat minden valószínűség szerint kudarcot vallott.
Ahogy embereid és te beléptek a Királyi Fegyvertárba, hogy felszereljétek magatokat a hosszú útra, egy fekete varjút pillantasz meg az ablakpárkányon. A madár hamarosan tovarepül, és jeges borzongás fut végig a gerinceden. Talán ez valamiféle rossz ómen?
© Enzo55
2014. október 12. 10:25 | Válasz erre | #13
Még nem olvastam őket, megvenném,(nagyon kedvelem \"Móriczot\") [smiley]wave[/smiley]
© Anry
2014. október 12. 04:43 | Válasz erre | #12
© killmaster (Savanyúhas)
2014. október 11. 21:47 | Válasz erre | #11
Azt szeretném majd megtudakolni az aktív és passzív fórumtagoktól, hogy kb. mennyien játszották végig az első 3 kalandot, illetve mennyire vannak megelégedve a játék egészével. Egy tízes skálán mennyire taksálnátok egy-egy kalandot, és ha lesz lehetőség rá, megvásárolnátok-e könyv alakban is? Nekem is jól jönne egy kis visszajelzés, hogy egyáltalán mekkora igény van a munkámra. Igazából a fordításom stílusán és az általam átírt fejezetpontok minőségén nem szeretnék változtatni, ezt fogadjátok el olyannak amilyen, ha valaki jobban szereti a szépirodalmat, az olvasson Jókait vagy Móriczot!
De hogy javítsam az előző hozzászólásomat, a 4. kötetben a főboss nem pap, csupán papi mágiát használ. Illetve a lonewolf wiki kultistaként tartja számon. Egy képet szívesen megnéztem volna róla, de csak egy kis sematikus rajz van a könyvben. Azért nem szabad ám őt lebecsülni, igen jó pontértékei vannak, noha végezhetünk vele kicsit egyszerűbben is. Ehhez persze jó döntéseket kell hozni, és ha a kocka is kedves szinte biztos a siker! Ellenkező esetben lesz egy kis walking dead... [smiley]fantasy-mummy-33[/smiley]
© killmaster (Savanyúhas)
2014. október 10. 21:44 | Válasz erre | #10
A fordítás lassan a végéhez ér, kb. 15-20 fejezetpont van hátra. Kár, hogy Joe Denver a kaland végére teljesen kifogyott az ötletekből. Maga a végső leszámolás olyan semmilyen lett. Van egy nagy hatalmú pap, akitől azért még az emberei is tartanak, mi meg csak odamegyünk, odaverünk és ennyi... Ráadásul nem is akármilyen fegyvere van ám! De mit van mit tenni, teljesen nem írhatom át a sztorit! Ennek ellenére az író jól összekapcsolta az eddigi történéseket, hisz a történet utolsó harmadában derül ki, hogy mi is a mi szerepünk ebben az egész történetben, és bizony a múlt ismét kísért... Ráadásul mivel ez egy sorozat, több visszautalás is van a korábbi kalandokra, sőt néhány bónusz tárgy itt is jól jöhet majd. Több fejezetpontot kibővítettem illetve picit átírtam, mert teljesen értelmetlen lett volna a kaland, azt meg én nem akarom. Van még persze pár nyitott kérdés illetve a módosításaimat is olykor módosítani kell, de így azért kerekebb lesz a kaland. Persze a végső formára még várni kell, de igyekszem majd még az idén összehozni a HTML verziót is.
© killmaster (Savanyúhas)
2014. szeptember 21. 20:08 | Válasz erre | #9
No kérem, ha lassan is, de alakul azért a történet. Több apró változtatást is eszközlök majd az angol kiadáshoz képest, mert amit itt leművelt az író... Jó néhány helyen éreztem azt, hogy bizonyos fejezetpontok, csak alibiként szerepelnek a történetben, vagy megduplázva ugyanaz kicsit más szavakkal. Egy pici fantáziával azért lehet ezen módosítani. Lesz benne egy saját kreálmányú fejezetpont is, igyekszem az író stílusában megírni azt is. Ne gondoljatok itt nagy dolgokra, egyszerű, apró változtatások lesznek csak, épp azért, mert az mégsem járja, hogy bármit teszünk is, ugyanaz a vége, a nagy semmi. Van a történet vége felé egy olyan halálcsapda is, melyet nevetségesnek tartok, pláne úgy, hogy Kalte barlangjaiban lazán megoldjuk a problémát, itt meg nem. Szóval azt a bizonyos hibalistát, melyet mellékeltek a Project Aon-on lehetne bővíteni, de rendesen. Ha már meg kell halni, akkor haljunk meg úgy, hogy az elkerülhetetlen legyen. De ha már a halálról esett szó, azért akad pár hely, ahol bevégezhetjük a kalandot. Vízbefúlás, átlövik a fejünk nyílvesszővel, egy penge a mellkasunkat fúrja át, ellenfelünk kardhegyre tűz, illetve egy cellában is várhatjuk a végső napot. Túl sok extra cucc itt nincs, ellenfél viszont bőven, tehát becsüljük meg a Szívósság pontokat. Aki pedig fél kézzel legyőz egyszerre hat ellenfelet is, mert hogy erre is van lehetőség, hát annak innen is gratulálok... [smiley]vigyor5[/smiley]
© Anry
2014. szeptember 2. 15:07 | Válasz erre | #8
Több másolatot kedves kolléga! Hányszor szívtam meg már én is ezt! Többet nem fordul elő!
© killmaster (Savanyúhas)
2014. szeptember 1. 12:07 | Válasz erre | #7
Jó régen hallattam már magamról, és úgy éreztem itt az ideje, hogy valami újat is írjak. Sajnos a fordításom kissé hátráltatja az a tény, hogy a pendrive-mat sikerült elvesztenem valahol, amelyiken a fordításom volt, így egy valamivel régebbi kimentésem kellett előszednem. Azért haladok vele, még ha lassan is. Az idén azért még be akarom fejezni, és erre jó esély kínálkozik. Ismét lesznek kisebb-nagyobb változtatások, már csak azért is, mert a fejezetpont pocsékolás néha már túl nagy méreteket ölt, és vigyáznom kell a szövegezéssel is, hogy a csomópontoknál ne legyen szöveg elcsúszás. Megltjuk mi sül majd ki belőle.
© killmaster (Savanyúhas)
2014. július 18. 14:48 | Válasz erre | #6
A Magányos Farkas kötetek egyik nagy erénye, hogy alapvetően többféle úton is célt érhetünk, noha az egyik szál könnyebbnek a másik pedig nehezebbnek tűnhet. Sokszor megadja nekünk az író a választás illúzióját, aztán úgy is az történik, aminek kell, csupán pepitában. A második kötet volt viszonylag kötött, ott egy előre felépített úton kellett végighaladnunk, persze ott is vannak alternatívák, viszonylag persze kevés. Az első kötet ilyen szempontból a legszabadabb kaland, nincs kötelező tárgy, menekülhettünk amerre láttunk. Kalte barlangjainál figyelhető meg több visszautalás az előző történetre, viszonylag ott is szabadon mozoghatunk, noha a végén érheti a kalandort meglepetés, és nem a kellemes fajtából... Itt a Végzet szakadákánál igen szerteágazóak a részek, de azért négy jól elkülöníthető szakaszra bontható a kaland. Ha majd belevágtok, ti is kitapasztalhatjátok. Ha még nem írtam volna korábban, néhol eltértem az eredeti kalandoktól számozásban és választási lehetőségekben is, persze mindezek az apró változtatások hozzájárulnak, hogy a kaland teljesebb legyen, ugyanakkor a küldtés egész részét nem érinti. Igazság szerint még az ötödik kaland az, amibe én is vetettem néhány pillantást, aminek lehetne Vesszőfutás is a címe, de erről majd később...
2014. július 18. 13:35 | Válasz erre | #5
Az első könyvekben nincsenek nagyon nagy kitérések az \"ideális\" úttól. A későbbiekben, talán a Magnakai-okban van mindig két nagy, teljesen elkülönülő útvonal, ha jól emlékszem. De igazából csak az első öt könyvről tudok érdemben beszélni. Valamikor régen csináltam ezekről sima bejárási gráfokat, ha nem felejtem el estefelé felpakolom őket ide.
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
2014. július 18. 11:09 | Válasz erre | #4
Csak üres volt ez a topik, gondoltam megtöröm a jeget. Szívesen! [smiley]nyes[/smiley]

Sajnos a Freeway Warrior-ban is sok ilyen fejezetpont pazarlás van. Úgy látszik ebben a sorozatban is. Ezek különben mennyire líneáris kalandok?
© killmaster (Savanyúhas)
2014. július 18. 07:16 | Válasz erre | #3
Megköszönném Firefoxnak az új témakört, noha nem is tudom mit is írhatnék még ide hirtelen, amivel nem fedem fel túlságosan a történetet. Annyit mindenképp, hogy Joe Denver ebben a kalandban is hozza a \"szokott\" formáját. Tehát, amikor 3 fejezetpont szövege szinte azonos, már nem is csodálozom, csak másolok. Illetve kicsit változtatok a szövegen, hogy ne legyen annyira uncsi. Viszonylag sok a kalandban a hangulati elem, amire én azt írnám, hogy a kevesebb több lenne, értem ez alatt az alibi fejezetpontokat. Az írónak néha igen érdekes elképzelései vannak, olykor elveszik a részletekben, én meg csak kapkodom a fejem, hogy miféle ösvényre és patanyomokra találtak rá embereink, mire rájövök, aha - keleti irányban tértek le az országútról... (Ez úgy kimaradt a szövegből!) Az eddigiek közül talán ez a legdinamikusabb történet. Amikor nem várná az ember, fel-fel bukkan egy-két bandita, hogy nehezítse életünk, és akad azért másféle ellenfél is. Többféle helyszínen játszódik a történet, ennek megfelelően alakíthatjuk magunk és embereink sorsát. Ellenfélben nincs hiány, és itt már nem is oly gyengék, mint egy goblin. Sőt a történet végén szereplő főellenfél már igazi csemege. (Bár vele is végezhetünk harc nélkül, noha úgy kevésbé érdekes...) [smiley]vigyor3[/smiley]
2014. július 17. 19:01 | Válasz erre | #2
Köszönjük a tartalmas hozzászólást [smiley]nyes[/smiley]
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
2014. július 17. 11:28 | Válasz erre | #1
[smiley]fake-horse[/smiley]