Zagor.hu
Zagor.hu fórum
KJK és a PC Játékok
BejelentkezésRegisztrációElfelejtett jelszó
Első oldalElőző oldal1234567891011121314Következő oldalUtolsó oldal
2012. április 14. 21:55 | Válasz erre | #245
Jútúbon nézzetek körbe, van aki 1 karival 10 perc alatt kivégezte az EoB1-et. Ugye ott már egy leesés a cél felé visz téged...

Ha a térképek érdekelnek...
[url=http://www.replacementdocs.com/search.php?q=eye+of+the+beholder&t=downloads&r=0&s=Search]Innen[/url]
A cluebook-okat ajánlom, a manual az általános leírása a programnak. Ezek a hivatalos doksik.
© SzG
2012. április 14. 21:39 | Válasz erre | #244
Na pl. itt van az összes EOB2-es map egy lapon:

http://stanislavs.tripod.com/games/eob2maps.htm

Itt azért elég jól látszik, hogy tényleg viszonylag egyszerű pályák, inkább csak a medúzás bonyolult (meg tán az előtte lévő kettő), ott van egy rakás kanyar, meg elágazás egymás hegyén-hátán... illetve vannak egész kis pályák is. :) Meg mint írtam, az is sokat számít, hogy nem kell ide-oda mászkálni a szintek között, szakaszonként, majdnem pályánként mehetsz egyre előre, a korábbi részekre általában nem kell visszamenni (pl. ha megcsináltad a pincét, akkor ott már nem nagyon lesz később semmi dolgod). Ellentétben az első résszel, ahol ugye gyakorlatilag folyamatosan lépcsőzni-teleportálni-ugrálni kell a 4-11-es pályák között. :D
Szóval a kettőben én azért mindig tudtam, hogy hol vagyok, az egyben nem igazán, sok az egyforma hely is ott, főleg a sziklás pályákon (4-6).

Ja, itt vannak az EOB1-es mapok:

http://www.gamewinners.com/walkthrough/eye_of_the_beholder/index.html

Szemmel látható, hogy sokkal kuszábbak (kb. mindegyik olyan, mint a kettőben a medúzák útvesztője), tele vannak ilyen kissé felesleges kanyarokkal, üres termekkel és hasonlókkal. :)
© SzG
2012. április 14. 21:27 | Válasz erre | #243
\"egyébként kinyírtam a sárkányt, nem egy könnyű eset mondhatom\"
Na erről már nem is beszélve. :) Ezt is akartam amúgy írni, hogy ja, a másodikban legalább a főszörny, ez a Dran vagy ki is kihívást jelent, nem lehet kb. 10 MP alatt lekaszabolni, mint az egyben a beholdert. Drannál még ráadásul az ide-oda ugrálós-körberohangászós technika se mindig jön be, mert sokszor így is elkap a sárkánytűzzel. :) Szóval úgy konkrétan az egész finálé sokkal erősebb és emlékezetesebb is (az meg külön jópofa, hogy a másodikban időnként már játék közben is felbukkan a főszörny :) ).

\"Az 1-ben 12 pálya-fájl van, a 2-ben talán 14 vagy 15, de ebből az egyik duplum. Egy fájl 32x32-es. A 3-ban dettó. Az 1-2-ből programmal ki tudom olvasni az összes pályát. A bejárható terület tehát csak a pályák számát tekintve kisebb az 1-ben.\"
Ja, de ne csak a pályák számát nézd, hanem azt is, hogy \'mekkorák\'. Az elsőben minden pálya kb. ugyanakkora (elég nagy), a másodikban meg teljesen változó, vannak kimondottan kicsik is, pl. a jégóriásos is ilyen, ha jól emlékszem, alig pár folyosó. De vannak tán még kisebbek, egy-két helyiségből állók. Meg ráadásul elég szabályos felépítésűek is, ha emlékeim nem csalnak, nincs húszmillió kanyar, meg elágazás, mint néhol az egyben, és fel-le se kell annyit lépcsőzni-zuhanni-teleportálni, így eltévedni se lehet. Magyarul nem kell annyit mászkálni, ha mindent be akarsz járni=könnyebb mindent bejárni. :)

\"Ahhoz kell a portál a 9. szintig, onnan 10-11-12. lineárisan bejárható. Ez a leggyorsabb végigvitel.\"
Na hát erre már nem emlékszem pontosan, de úgy rémlik, hogy lényegében csak az első három pálya olyan, aminek a nagyrészét be kell járni, aztán a pókos-törpés résztől kezdve már simán átrohanhatsz mindegyiken, alig pár tárgyat kell megszerezni, talán még olyan pálya is van, amit szinte teljesen kihagyhatsz (a lila falasak közül valamelyik). Asszem a törpék külön küldetése se fontos az ellenméreggel, meg a herceggel, így a mohás pályákat se kell töviről-hegyire bejárni, a legutolsó pályánál meg pl. szinte azonnal belefuthatsz a főszörnybe. :D Sőt, asszem az szinte teljesen egy \"alibi\" pálya, az tényleg tele van teljesen lényegtelen részekkel, felszedhetsz egy csomó kulcsot, kinyithatsz ajtókat, kapcsolókat nyomkodhatsz, polcokra pakolhatsz, gólemeket nyírhatsz ki, de teljesen felesleges. Az van a legjobban elrontva amúgy szerintem ebből a szempontból, pláne, hogy azért mégiscsak az utolsó pályáról van szó, aminek illene nehéznek-bonyolultnak lennie...
© marczy
2012. április 14. 20:39 | Válasz erre | #242
Én tudom, hová vinne az, de nem tudod már használni, mert az utolsó pálya utolsó előtti szintjéről (You get sucked up the hole in the ceiling) nincs visszaút.
Berheltem magamnak egy stone holy symbolt, és az utolsó előtti szint (ahol a szalamandrák és agyszívók vannak) DÉLI végébe vinne.
© marczy
2012. április 14. 20:33 | Válasz erre | #241
Az 1-ben 12 pálya-fájl van, a 2-ben talán 14 vagy 15, de ebből az egyik duplum. Egy fájl 32x32-es. A 3-ban dettó. Az 1-2-ből programmal ki tudom olvasni az összes pályát. A bejárható terület tehát csak a pályák számát tekintve kisebb az 1-ben. Nekem nem tűnt úgy, hogy egy \"elég könnyen végigvihető\" útvonalat csináltak volna. Ahhoz kell a portál a 9. szintig, onnan 10-11-12. lineárisan bejárható. Ez a leggyorsabb végigvitel. A 6-7. szint közti átmenet inkább tűnhetne valami \"főútvonal\" részének, valójában azonban nem tartozik bele a leggyorsabb útvonalba.
2012. április 14. 18:49 | Válasz erre | #240
[url=http://thepiratebay.se/torrent/7178038/Legend_of_Grimrock]Legend of Grimrock[/url]

Na ez már jobbnak tűnik mint a múltkori, sajna nincs helyem feltelepíteni, nem ártana végre kiírogatni dolgokat. :D

EoB1-ben túl sok fejtörőre nem emlékszem én sem... tán csak az utolsó előtti pályánál, ahol rá kell jönni hogy egy sorban kapcsold be a nyomógombokat, illetve volt olyan rész ahol 8 kapcsoló volt, ott lehetett megszerezni egy pálcát, illetve a special quest papírját. De nem voltak lényegesek a továbbhaladásban.

EoB2-ben viszont jópár cumis feladat volt, egyébként kinyírtam a sárkányt, nem egy könnyű eset mondhatom, de a bug az oda jutásban nem akadályozott. Viszont lusta voltam és nem mentem vissza megnézni, hogy a kő papi szimbólum hová is vinne, sztem ez lehet az a titkos pálya amit emlegetnek, csak sokat kell visszamenni miatta. Majd ha unatkozom megnézem azért.

EoB3-ban jelenleg a temető kriptájában vagyok (harcosok sírja vagy mi). Hát itt is lehet ötölni, ráadásul van pár köcsög élőholt itt. Muris hogy régebben nem tudtam aludni itt, most meg már igen. A sír 2. szintjén találtam egy tápoló helyet, ha átmegyek egy szobán jönnek árnyak és wight-ok, és akárhányszor átmegyek mindig jönnek, így 1620 xp szerezhető karinként. Kicsit unalmas ismételgetni, de egy haste spellel sima ügy így fejlődni és nem kell sokat mászkálni hozzá.
© SzG
2012. április 14. 17:59 | Válasz erre | #239
Különben nekem nincs bajom az ún \"non-linearitással\", szinte az egész Ishar-széria ilyen például. Mármint, hogy sok helyen szabadon választhatsz pl. a küldetések közül vagy hogy merre mész először az adott helyszínen vagy szigeten. Meg az \"újkori\" RPG-k is ilyenek többnyire, pl. Might and magic 6 ugye. De ezeknél nem is volt olyan érzésem, hogy kissé összecsapottak lennének vagy kevésbé átgondoltak, talán mert nincsenek tele \"alibi\" részekkel. :)

Na azért hozzáteszem, annyira nem tartom rossz játéknak az EOB1-et, tényleg klasszikusnak mondható (gyerekkoromban is sokat játszottam vele, vagy csak néztem, ahogy bátyámék nyomják, szóval néhány rész eléggé bevésődött az agyamba úgymond, illetve az egész játék kellemes emlékeket idéz), meg vannak benne jó ötletek, pl. teleportálás a szintek között. :) Csak szerintem vannak nagyságrendekkel jobbak is ebben a műfajban, nekem ez ilyen kissé félamatőr DM-utánérzésnek tűnik. De azért tényleg szerethető.
© SzG
2012. április 14. 17:51 | Válasz erre | #238
A második szerintem nem azért nehezebb, mert konkrétan mindent be kell járni (amúgy ha jól emlékszem, eleve kisebbek a pályák, és kevesebbet is kell mászkálni-teleportálni a szintek között, szóval nem a mászkáláson van a hangsúly, illetve nem is nehéz konkrétan \'mindent bejárni\'), hanem mert tele van mindenféle fejtörővel-rejtvényekkel és egyéb trükkös részekkel (tényleg, erről jut eszembe, az elsőben szinte egy valamirevaló fejtörő sincs, pedig ez gyakorlatilag alapkövetelmény egy RPG-nél, lásd mondjuk a Dungeon Mastert, minden ilyen játék ősét, azt is rengeteg ilyennel nyomták tele és miylen jól tették, sokat dobnak ezek a rejtvények a játékon), no meg persze akad egy rakás csapda az EOB2-ben, a szörnyek is erősebbek, és van egy csomó egyéb kicseszés, ugye valahol nem varázsolhatsz, nem aludhatsz, vagy éppen több karaktert is sebez egyszerre egy szörny, meg többen mérgeznek, paralizálnak stb. Ezek miatt nehéz az EOB2, és mellesleg tűnik egyúttal sokkal átgondoltabbnak, látszik, hogy sok melót fektettek bele a készítők, jól meg lett tervezve, fel lett építve az egész játék, és ugye változatosabb is, szinte minden pálya más és más, más extrákkal, érdekességekkel, nehezítésekkel. Ellentétben az első résszel, ami nekem egy ilyen kissé összecsapott cuccnak tűnik, mintha nem lett volna elég idejük vagy ötletük egy rendes, teljes hosszúságú játék elkészítéséhez, összehoztak lényegében egy \"felet\", egy elég könnyen végigjárható útvonallal, aztán ezt kiegészítették egy csomó felesleges (ún. \"bónuszolós\") résszel, hogy azért mégse legyen már olyan rövid az egész, meg kicsi a bejárható terület. Persze lehet, hogy nem jól gondolom, na mindegy, nekem ez jött le játék közben mindig is, mármint, hogy nem pakolták annyira oda magukat a készítők, nem dolgozták ki annyira a pályákat, ellentétben a második résszel. :)
© marczy
2012. április 14. 16:35 | Válasz erre | #237
Amúgy én nem vagyok olyan, hogy az \"alibi\" helyek miatt kárhoztatom az EOB szerzőit. Jó volt, hogy volt egy rakás bejárandó helyszín, cuccokkal, jutalmakkal, és nem volt egy borzasztóan lineáris játék. A 2-ben ha nem jársz be mindent, nem tudod végigvinni! Ettől persze jóval nehezebb, mint az 1.
© SzG
2012. április 14. 16:29 | Válasz erre | #236
Ezek is. :) Legalábbis az amigás lemezeim-lemezeink nagy része már vagy 20 éves, és csak elvétve hibásodik meg egy, sőt, gyakorlatilag egy ilyennel se találkoztam. Mondjuk anno, még a nagy PC-s korszak előtt, a 90-es évek első felében lehet, hogy strapabíróbb floppykat gyártottak.
© marczy
2012. április 14. 16:24 | Válasz erre | #235
csoda, hogy azok a lemezek még nem mentek tönkre, a mikrofloppyk átlagos gagyi minősége miatt...
Az 5,25-ös lemezek még évtizedek múltán is olvashatók...
© SzG
2012. április 14. 16:22 | Válasz erre | #234
Én meg egy eredeti amiga 500-as gépen, ami egyébként még mindig itt figyel a szekrény alján. :) Igaz, már elég ritkán kerül elő, EOB-ozásra pedig nem nagyon alkalmas, jobban mondva iszonyú nyögvenyelős vele a játék, állandóan cserélgetni kell a lemezeket, főleg a második résznél. Ennél pl. egy visszatöltésnél 16 X (!!!) kell kicserélni a lemezt, egy szintváltáskor 4X. :D Tisztára dj-nek éreztem magam anno játék közben. :D Pedig csak négy lemezes az egész... gondolom szarul lett rájuk másolva a program gyárilag, mert amúgy van 10 lemezes játékom is (pl. Ambermoon, illetve Waxworks) és azoknál alig párszor kell lemezt cserélni, na mindegy.

\"bár ezen tudom, hogy hardcore RPG-sek vannak, akik joggal fanyalognak.\"
Hát ja.
Úgy kellett volna megoldaniuk a dolgot, mint a Dungeon Masternél. Ott annyi karaktert indítasz, amennyit akarsz, nincs korlátozás, és ha valaki meghal, akkor azonnal \"eldobja magát\" és az összes, nála lévő cuccot. :)
© marczy
2012. április 14. 16:16 | Válasz erre | #233
az amigás verziót winuae-vel toltam végig. Az egy karakteres végigjátszást úgy kell érteni, hogy négy emberből hármat legyilkoltatsz. Akkor négyszer gyorsabban fejlődik, több xp-t kap, aki életben maradt! A hulla pedig málhás szamárnak ideális, bár ezen tudom, hogy hardcore RPG-sek vannak, akik joggal fanyalognak.
© SzG
2012. április 14. 15:25 | Válasz erre | #232
Na letöltöttem (megvan vhol, de a fenének sincs kedve előkaparni), hát eleve ott keződik a gond, hogy nem is lehet egy karaktert indítani. :D (Ellentétben a Dungeon masterekkel például.) Muszáj négyet kiválasztani, ugye. Ráadásul később is csak az 5., 6. fickót lehet kidobni a \"Drop character\" opcióval, a többit nem, legalább négy tagnak mindig kell lennie a csapatban. :S Persze azt meg lehet csinálni, hogy legyilkoltatni a kiválasztott figurán kívül mindenkit, de az meg úgy elég gagyi, már csak azért is, mert ugye továbbra is ott maradnak, csak hullaként, de ugyanúgy lehet pakolni a hátizsákukba, meg ilyesmi. :) Szóval áh, ez így szar.
Amúgy a hangok is jó gagyik ebben a PC-s változatban, ahogy emlékeztem, majdnem ilyen PC speaker-\"minőségűek\". :) A zene ugyan hasonlít az amigásra, de szintén gyengébb, közel sem olyan hangulatos.
Na jó, egyelőre hagyom, úgyis pár éve vittem végig utoljára. Nekiesek valami másnak, mondjuk a Dungeon master 2-nek. :D
© SzG
2012. április 14. 14:27 | Válasz erre | #231
Ja OK, na majd hamarosan újrajátszom akkor az EOB2-t(tán egy karakterrel :) ), aztán kipróbálom akkor ezt a szörnybecsalogatós-dolgot. Bár ha ilyen hülye dolgokat produkál a program, akkor azért az kissé égő. :D Biztos úgy akarták akkor tényleg a készítők, hogy ne lehessen kijönni onnan.

Ja, amúgy egyáltalán van ott valami értelmesebb cucc? Mert ha csak ilyen alap páncélok és fegyverek vannak (nekem ilyesmik rémlenek), akkor felesleges is vacakolni, meg tönkrevágni emiatt a manőver miatt a programot. :D
© marczy
2012. április 14. 12:28 | Válasz erre | #230
deathangel igazad van, mindent szedj össze, aztán menj be a paphoz szörnnyel a hátadban. Ez tényleg bug, mert külön fájlban van az ajtó bezárulása utáni pálya, olyan, mintha teleportálódnál, csak a programot nem készítették fel arra az esetre, ha az ajtón valahogy mégis átmész.

Ezt is meg lehet csinálni EGY karakterrel, a legnehezebb rész a villámos-tücskös. Insalt felveszed, kinyíratod, aztán amikor zárakat kell piszkálni, feléleszted.
© marczy
2012. április 14. 12:02 | Válasz erre | #229
SzG a wall of force-t nem oda kell tenni, szörnyet terelj be.
2012. április 13. 19:31 | Válasz erre | #228
Egészen meglepődtem az Oblvion kapcsán, mert nemrégiben láttam a neten a teljes végigjátszást. És mint olvashattam, kihagytam pár küldetést.
Úgy látszik, mindig található benne valami új.
Jól összerakták.
2012. április 12. 21:45 | Válasz erre | #227
Én most tolom a 2-est. Hát jópár szívató rész van benne (éljenek a beholderek és a szűk folyosók :D). Éppen a Frost Giant-okon jutottam túl.
Én alapvetően a 4 karis megoldást használom, ehhez jön a két hulla npc, mondjuk itt 1 karival nem hiszem hogy sokra mennél.

Ha ezeket a bugokat ki akarod fullra használni, ajánlom a következőt, mert én buktam az egyiket.
Van ugye a pap a csapdaszobával, mikor az ajtóba tereled a szányaskígyót. Nos én elsőnek megcsináltam, aztán csak hümmögtem, hogy jópár ajtó nyitógombja, kővé transzformáló rész stb. egyszerűen eltűnt, tehát előbb végig kell csinálni a pályát, és csak aztán szabad alkalmazni. Szóval én így csináltam, aztán mentem tovább. Azure rész végigcaplatva, és végre a varázslómnak megy a force of will, rohanok a másik helyhez, hát a teleportja eltűnt. Lehet hogy a másik alkotott vele, és ezért tűnt el, vagy szimplán bizonyos pálya elérése után törlődik (a megoldókulcsban nem írnak róla ilyet, ezért esélyes az első bug kihasználás). Tehát mindenféleképpen elsőnek a force of willest csináld meg, és csak aztán a paposat ha fullosra ki akarod használni.
© SzG
2012. április 10. 07:52 | Válasz erre | #226
\"A 2-ben van egy pont, ahol Wall of Force-szal meg tudod akadályozni, hogy bezáruljon mögötted a fal, sőt egy másik helyen az ajtó bezárulását is meg lehet kerülni (szörny beterelésével?), ráadásul jó cuccokat is szerzel ezeken a helyeken. Az más kérdés, hogy a 2. helyen a program kissé furcsa dolgokat produkál, miután visszamész.\"
Ja, rémlik egy olyan rész, hogy vhol a játék közepefelé van egy kanyarulat mögött egy szoba, benne vmi pap, aki, ha belépsz, még bezárja mögötted az ajtót (vagy te magad zárod be, ha rálépsz az ajtó mögötti kapcsolóra, már nem tom) és ki se tudsz menni, pedig tényleg van ott pár cucc. :) Ez anno egyértelműen csapdának tűnt, így asszem többnyire be se mentem oda, illetve nem is tudtam, hogy ki lehet játszani vhogy ezt a részt. Majd legközelebb megpróbálom akkor a wall of force-val. :)
© SzG
2012. április 10. 07:44 | Válasz erre | #225
Jó cuccok az \"alibi\" helyeken: igen, biztos vannak ilyenek, bár annyira nem emlékszem már, illetve nem is fújom kívülről az EOB-szériát, nem vagyok olyan nagy fan. :) (A hármat pl. össz-vissz egyszer játszottam végig, elég is volt, szinte bármelyik hasonló játék jobb nála.) Inkább a korábban már említett egyéb Dungeon Master-\"klónokat\" bírom igazán, Black Crypt, Ishar-trilógia, meg persze a DM-ek. Mindenesetre az határozottan rémlik az első EOB-bal kapcsolatban, hogy kimondottan könnyű, szinte még mindenféle \"pluszos\" fegyverek és egyéb szuperbónuszok nélkül is gyerekjáték végigvinni (max. a pókos-résznél lehet párszor meghalni-megmérgeződni, meg a sáskaharcosoknál: illetve a 6-7-8 szint környékén, ha egyszerre túl sok drow és lángoló kutya jön, az lehet még húzós, de ezek is max. pár percig hátráltatják az embert, szóval tényleg egy \'igazán\' nehéz rész sincs sehol), szóval már csak ezért sincs olyan sok értelme az alibi helyeken lévő szuperfegyvereknek, meg a special questeknek. :) Egyszerűen nincs rájuk szükség, röhögve végig lehet rohanni az egész játékon még az alap cuccokkal is. (Az elején lévő \"karaktertápolásról\", amikor is még a játék elején vagy 2X olyan erőssé lehet tenni az induló karakterek összes értékét, mindenféle korlátozás nélkül, már nem is beszélve: ez is durván megkönnyíti a játékos dolgát... legalább lett volna vmi korlátozás, hogy pl. 20-25 pontot oszthatsz szét összesen, mint a Black Cryptben, na mindegy. :D) Szóval túl könnyű (és rövid), na, egy igazi \"kalandornak\" a fél fogára se elég ez a játék, és ez a legnagyobb hibája szerintem. :)

Amúgy azt nyilván én is kipróbáltam anno, hogy átvittem a karaktereket, illetve a náluk lévő cuccokat az egyből a kettőbe, de csak egyszer, mert úgy aztán a második se jelent olyan nagy kihívást, legalábbis az elején biztosan nem, elvégre tele vagy jó cuccokkal. :) Szóval ez az \"átvivősdi\" is inkább csak érdekességnek jó, az az igazi, ha külön játszod le az EOB2-őt, úgy tényleg húzós.
© marczy
2012. április 10. 00:11 | Válasz erre | #224
a \"tolleső/élelmezés gyűrű\" helyett valami épkézláb magyar ferdítést kell kitalálni... (Az \"élelmezés gyűrű\" amúgy a PC-s verzióban NEM működik, lényege az volna, hogy nem fogy a kajád!)

A hulla a legjobb málhás szamár. Ezt kőkeményen ki is használom az 1 karakteres végigjátszásnál. Insalt két helyen felélesztem a 2-ben, az 1-ben anélkül is megvagyok, amúgy egy hármas kasztú F/C/M karakterrel szoktam tolni.
(Ja 1 karakteres végigjátszásnál 4x gyorsabban fejlődsz, tehát kevesebbet szívsz mindennel.)

A special quest-eket már én is fújom, de volt, amelyikre nem jöttem rá saját kútfőből. Az utolsó ilyen quest, amikor betolod Xanathart a Wand of Silviasszal a tüskés helyre, majd rácsukod az üveglapot, tehát kell a pálca ahhoz, hogy ily módon végigvidd.
© marczy
2012. április 10. 00:02 | Válasz erre | #223
Azok az \"alibi\" részek nem annyira alibik, mert jó cuccokat lehet szerezni néhány helyen. +3-as buzogány, Backstabber, Guinsoo, +4-es és +5-ös kardok, +3-as balta, a páncélokat most hadd ne részletezzem. +5-ös varázslóköpenyt csak az 1-ben kapunk, később be kell érnünk a +4-essel. A 3-asban már majdnem végig -10-es AC-je volt az összes karakteremnek, kivéve a varázslómat, mert neki \"csak\" mínusz 7-es...
Lehet, hogy az amigás verzióban kevesebb a bug, én WinUAE-vel is végigtoltam az 1-2-t. A PC-s verzióban mindenesetre az 1-gyel tovább tudsz menni akkor is, ha mindenkit lebénítottak, a 2-ben viszont nem!

A 2-ben van egy pont, ahol Wall of Force-szal meg tudod akadályozni, hogy bezáruljon mögötted a fal, sőt egy másik helyen az ajtó bezárulását is meg lehet kerülni (szörny beterelésével?), ráadásul jó cuccokat is szerzel ezeken a helyeken. Az más kérdés, hogy a 2. helyen a program kissé furcsa dolgokat produkál, miután visszamész.
2012. április 9. 19:14 | Válasz erre | #222
Hát 2x legalább volt, hogy már csak a holtak nem voltak paralizálva. :D
Én most mindet megcsináltam, és azért van jópár hasznos köztük. Pl az egyes pályán nem rossz az a +4-es tőr, későbbiekben van olyan pálya ahol 12db +5-ös dobótőr szerezhető ezzel. Van +5-ös alabárd is így, de mivel kétkezes nem tartom tápnak. A sáskás pályán 4 gyűrű szerezhető, asszem 2db +2-es, egy tolleső gyűrűt és egy élelmezés gyűrűt, ezek sem rosszak. 8-as vagy 9-es pályán is szerezhető már 3 orbs of power, asszem tűzlabdát csinál, de jobb ha másik helyen alkalmazzuk. Én pl. most már azonosításra nem pazarolnám el azt az egyet sem amit elnyomtam rá, inkább abból is gólemet csinálnék az uccsó pályán. Bár nem figyeltem, de szerintem igen esélyes hogy xp is jár értük, így a fejlődésben is segítenek. De tény hogy nélkülük is meg lehet lenni.
© SzG
2012. április 9. 12:38 | Válasz erre | #221
\"Teljesen leparalizált csapat is simán elfutott, illetve később már késsel dobálózott\"
Az érdekes, nekem ilyenkor azonnal kiírja, hogy the end. :) Már ha mindenki lebénul vagy meghal. Bár én az amigás változattal játszottam mindig is (itt az effektek is jobbak), a PC-s lehet, hogy bugos, nem tom.
© SzG
2012. április 9. 12:35 | Válasz erre | #220
Ja, minden pályán van egy-egy special quest, ezer éve ismerem őket (még a régi COV-okban, meg 576-okban is fel voltak sorolva), bár tán sosem sikerült mindet egyszerre megcsinálnom. :D Mondjuk annyira nem is erőltettem a dolgot, nem nagy szám egyik sem. Anno talán vmi egyéb szerepük volt, tán ha mindet megoldottad, kaptál egy kódot, amit ha elküldtél a készítőknek, nyerhettél vagy vmi ilyesmi rémlik.
Ami nekem meglepőbb volt, hogy a főszörnyet, a beholdert legalább háromféleképpen is ki lehet nyírni, van pl. egy olyan megoldás, hogy beüldözöd valami fülkébe, aztán ráengedsz vmi rácsot, ami szétnyomja. :D Ezt sokáig nem tudtam, jútyubén láttam először, hogy ilyet is lehet, anno csak mindig agyoncsaptam vagy max. levarázsoltam a pálcával (bár aki kemény, az karddal, sőt, pusztakézzel pöföli :D).
Amúgy tényleg elég rövid, egy nap alatt végig lehet rohanni rajta, kb. a játék fele kihagyható, tele van teljesen felesleges, lényegtelen részekkel az egész (persze én azért mindig, mindent bejárok, az az igazi :) ). Ezért is szeretem jobban a másodikat, ott nincsenek ilyen \"alibi\" részek, jobban fel van építve-át van gondolva az egész labirintus, illetve nagyságrendekkel nehezebb és változatosabb is, de erről már beszéltünk itt a fórumon, úgyhogy mindegy. :)
2012. április 9. 12:06 | Válasz erre | #219
Na leporoltam az EoB I-et, mondom játsszuk még1x végig, de most fullra. Kb. 5. szint körül jártam, mikor feltűnt hogy néha special quest feliratot ad, gyorsan rákerestem és kiderült, hogy vannak rejtett kalandok, amiket a megoldókulcs sem írt le, szóval kezdhettem újra mert az elején párat nem csináltam meg. :D
Az NPC-k nem jártak velem jól, mert az első adandó alkalommal kinyírtam őket, hogy a 4 fő kari kapja a tapasztalatot. A törpök sem jártak velem jól, mert miután az uccsó előtti pályáról vissza kellett mennem, nem voltam jó kedvemben, így a gyógyitaluk visszaadása után nem is éltek sokáig, így legalább kaptam egy kis xp-t. 2 nap alatt végignyomható.
Volt pár muris bug is. :D
Hulla ugyanúgy cipeli a tárgyakat mint az élő.
Teljesen leparalizált csapat is simán elfutott, illetve később már késsel dobálózott, mikor rájöttem hogy a mindflayer úgy is kinyírható.
Alt-TAB használatai után a proci magas sebességének köszönhetően felgyorsult a játék, így az ellen ezerrel csapkodott egy ideig, míg vissza \"lassult\" a játék sebességére.
© Anry
2012. április 7. 20:07 | Válasz erre | #218
Ez nem olyan biztos. 3 Skidrow oldalt találtam, egyiken sincs fent ez. Ráadásul aki letöltötte az azt írja password-ös. Szerintem fake.
© CatDog
2012. április 7. 09:14 | Válasz erre | #217
Nem tudom a hivatalos megjelenés ápr.11., de nagyon sok játék elöbb kiszivárog a torrent élet márcsak ilyen, bár mondjuk sok a fake is közte, persze mondjuk ha skidrow az nem szokott fake lenni.
2012. április 6. 20:15 | Válasz erre | #216
Hm, ez biztos? Mert...
http://www.torrents.net/torrent/2080871/Legend-of-Grimrock-SKIDROW
© marczy
2012. április 4. 19:59 | Válasz erre | #215
Az 1-es szerintem annyiból jó, hogy sok keresgélni való van benne, nem lineáris. Persze nem is túl nehéz, ha valaki végig akarja tolni gyorsan, megteheti.
A 2 szívatósabb, ha nem viszed át az 1-ből a karaktereidet, és nem is tápolod fel a karaktereidet 18-ra, akkor sokat lehet vele szívni.

A 3-ban a szintkorlátokra vigyázni kell, ezért csak emberekből állt a partym, amikor toltam. De itt ha nem viszed át a 2-ből, akkor uszkve 2-3 szintet lépsz az egész kaland alatt, tehát agyő magas szintű varázslatok. A 2-ben erősen ajánlott a mamut-kecske-medve-elefánt keverék káoszlényeknél addig tápolni, amíg össze nem jön annyi XP, hogy a 3-ban azonnal 20. szintig fejlődjön a csapat. (Jó, az utolsó karakter elég, ha 19-es lesz (tipikusan a varázsló vagy esetleg a paladin), mert Lord Protectornál megléped a 20. szintet.)

Az 1-ben túlcsordulhat a harcosod HP-je, ezért megberheltem úgy a programot, hogy lekorlátoztam a harcos szintlépését. A 2-ben az egészség-bónuszt 9-10. szint felett is adja, ami hiba, mert ilyenkor már csak 1-2-3 HP-ket kapsz fixen szintenként. A 3-ban ezeket a hibákat is javították.
© CatDog
2012. április 4. 18:40 | Válasz erre | #214
http://www.youtube.com/watch?v=dzIiXx-8BHc
Itt egy videó is róla.
© Anry
2012. április 4. 18:36 | Válasz erre | #213
Jaj de jó! :) Már várom!
© CatDog
2012. április 4. 16:46 | Válasz erre | #212
Április 11.-én jelenik meg a Legend of Grimrock című klasszikus rpg játék nagyon ajánlom mindenkinek hisz mintha a Halál Labirintus elevenede meg, nem nagy a gépigénye sem így jópár éves gépeken is akadás mentes fog futni majd.
2012. április 3. 20:38 | Válasz erre | #211
Természetesen nem 100%-osan játszottam végig, hanem úgy, hogy amely dolgokat véghez akartam vinni, azokat véghez is vittem.
[spoiler]Olyat pl., hogy felkutatni mind a 306 Nirngyökeret... na az egyáltalán nem érdekelt.[/spoiler]
És természetesen nem is kutattam fel az összes romot, várat, stb... egy idő után unalmas az is - illetve mindegy lett volna, úgy-ahogy elégedett voltam a karakteremmel, bár most így harmadjára másképp alakítanám.
És tárgyakból se tudtam volna a már meglévőknél jobbat találni.
2012. április 3. 19:44 | Válasz erre | #210
Tudom még ajánlani a Disciples játékot, főként a második részét. Grafikailag is szép, és szerintem hangulatos stratégia. Mazohisták megpróbálhatják kiütni az ellenség fővárosát, ami az ott lakó félistennek köszönhetően biza piszok nehéz, kell ám fejlődni hozzá a csapatnak.
Egyébként az hogy kijátszottad az Obliviont szerintem túlzás, én még nem játszottam vele (megvan, de magyarul akartam nyomni, az meg akkor még nem volt kész), de anno sokat cikkeztek róla, és volt aki többszöri végigjátszás után is talált új kalandokat benne. Egyébként ha jól emlékszem a wizardry sorozatra hajaz, abból a 8-assal játszottam. Kezdetben elég nehéz volt, de a végefelé a karijaim már félistenek voltak, így simán gyaktak le bárkit.
A mutatott warlord játéknak tán a Warlords battlecry volt az uccsó része, de igazából egy idő múlva már vontatott lett így hamar ment a lecsóba (pedig érdekes volt benne, hogy esőt idézhetett az élőholt vezér, ami eltakarta a napot, így erősítve a csapatokat).
2012. április 3. 19:32 | Válasz erre | #209
Retro kedvelőknek ajánlom az Eye of the Beholder sorozatot.
AD&D 2nd rendszerre épült, 3 részből áll. (DM tán az 1nd-re épült... de ez nem biztos) Történetek a szokásos sablonos dolgok. Tetszett, hogy 4 karaktert illetve a tárgyak jó részét át lehetett vinni történetről történetre (sajna a tárgy különleges rajza viszont elveszik, csak a képessége marad meg), így fejlesztve azokat (és biza ezt ajánlott is volt csinálni, mert a kapott karik elég satnyák voltak), csalók a képességeket feltuningolhatták, mazochisták hagyhatták.
Valami furcsa dolgok történnek Waterdeep csatornáiban, felbérelnek titeket, hogy járjatok utána (de azért a biztonság kedvéért beomlasztják utánatok a bejáratot. :D). Itt asszem a 4. vagy 5. pálya volt az abszolúte szívató, mert ott jöttek a pókok a köcsög mérgezésükkel, amik a csapatot alaposan leamortizálja, és méregsemlegesítés ekkor még nem volt nekem, bár lehet hogy sima pap esetén lett volna, de jobbnak láttam a harcos/varázslót, illetve a mágus/varázslót. A többi viszonylag egyszerű volt, a főellenfél meg egy kis bakinak köszönhetően egyszerű préda... (bár aki szemtől szembe leáll vele az jó eséllyel pusztul)
Másodiknál egy katedrálisban történik furcsa dolog, és mikor a békés papok megtámadnak mi is meggyőződhetünk erről. Na itt már van szívatás ezerrel, össze vissza küldő teleportok, illetve veremcsapdák. Itt már azért meg kell szenvedni a továbbjutásért.
Harmadik történetére nem emlékszem pontosan, arra emlékszek hogy temetőben kezdünk, ahol lemehetünk a mauzóleumba, és ott baromi kemény lények vannak. Itt valami brutko tárgyat lehet kapni, de simán végigvihető nélküle is. Amúgy ez a rész ragadott meg a legkevésbé. Érdekessége hogy igazán brutális magas szintű varázslatok is találhatóak, de sajna kétkasztú kari esélytelen volt használni.
2012. április 2. 13:00 | Válasz erre | #208
http://www.youtube.com/watch?v=2-_g8NZr1tA
[smiley]eljen[/smiley]
2012. március 29. 20:54 | Válasz erre | #207
Egy újabb játékajánló: Wars and Warriors: Jeanne D\'arc vagy Joan of Arc.

A játék elég régi, 2003-as vagy 2004-es, de így újrajátszva is azt el lehet mondani, hogy megjárja. Persze így, hogy az Oblivion után játszottam vele:)
A történet, mint a címéből sejteni lehet az angol-francia 100 éves háborút dolgozza fel, és azt kell mondanom, többnyire hitelesen. Maga a játék egy egyszerű szerepjáték, azaz szintlépés=pontok, amelyeket szétoszthatok és ezáltal erősödhetek. 8 pályás az egész, de ez ne riasszon el senkit, a legtöbbje igen terjedelmes. Ráadásul sok várat és tábort kell megostromolnunk. Ahogy egyre haladunk előre a történetben, jó néhány barátra/segítőre/társra tehetünk szert, akik úgy-ahogy saját személyiségek. A játék második részében pedig már folyamatosan kell váltani akció és rpg üzemmód között - ez elengedhetetlen a sikerhez. Ennyi év elteltével se a grafikára, se a zenére nem leltem panaszt. Egy szó mint 100, előre!

Jó játékot mindenkinek!
2012. március 23. 15:43 | Válasz erre | #206
Elnézést, elírtam az előzőekben. Maga az alapjáték volt alig 5 GB, kiegészítővel 6.6. De azt hiszem, hogy még így is etalon ilyen téren!
2012. március 23. 14:33 | Válasz erre | #205
Enyhe Spoiler!

Korábban Killmaster felkeltette a figyelmemet az Ősi Tekercsek, azaz The Elder Scrolls-Oblivion c. játékkal.
Mivel azidáig csak egy szerepjátékkal - Joan of Arc -, és a gépem is elég erősnek bizonyult, illő volt megszerezni. Ezúton is köszönet Killmasternek, jó pár hétig tartott, mígy rendesen kijátszottam.
Nem szeretnék túl sokat írni róla, és az is csak tömören.

Maga a történet teljesen klisés: Magunkhoz térünk a börtönben, jön a Császár, titkos útvonal, Császár meghal, de van egy titkolt trónörökös, közbe szerte a földön Oblivion kapui nyílnak meg azért, hogy uralmuk alá hajtsanak minket.
Egyébként ezzel nekem semmi bajom nem volt az egész alatt, mert a kivitelezés egészen mesteri!

Kezdve azzal, hogy:
- hatalmas nagy területet járhatunk be
- szinte gyakorlatilag szabadon választhatjuk meg, hogy éppen mihez van kedvünk
- rengeteg küldetés, ha egybeveszem az alapjátékot és a két kiegészítőjét, akkor legalább 150 küldetést kell végrehajtanunk, s még nem beszéltem a romokról, várakról, stb...
Itt azért hozzá kell tennem, hogy TÉNYLEGESEN A-tól Z-ig mindenki találhat kedvére valót. Pl.: Arénaharctól kezdve, a kihallgatáson át, egészen a zártörésig minden sorra kerül, ami egy ilyen játékba bele férhet. Ráadásul elég soknál az eszünket is kell használni. Sok kedvencem van, de azért megemlítek néhányat: A nagy balhé, A völgy felszabadítása, Földsánc erőd, Pingáld a Palotát, A halálos ecset, stb...
- játék közben szinte bármit át lehet állítan, hál\' Istennek a nehézséget is, én speciel sokszor már 25%-on is izzadtam
- összesen 13 szervezetnek lehetünk a tagjai, ebből persze néhány csak jelképes, de vannak szép számmal kiemelkedől: Aréna Bajnokok Bajnoka, Isteni Paplovag, Főmágus, Az Őrület Istene, stb...
- fejlődésrendszer, ezt már korábban eléggé lehúzták, félig-meddig jogosan is, de ne felejtsük el azt sem, hogy bizonyos szintek után, kivétel nélkül minden képességünknél új dolgokat tanulhatunk, ilyen például egy új támadási forma, vagy jobb kereskedők lehetünk, pl.: nem számít az adott tárgy állapota, stb...
- igen, tényleg lehetne egy KJK könyv is, ebben is egyet értek most Killmasterrel
- a végére pedig amit mindenképpen meg kell említeni az a hangulat, mely serintem eszméletlen jó! Néhol a maga egyszerűségében grandiózus, pl.: egy jól elkapott tájkép, vagy nyomasztó, mint pl.: Oblivion világa, vagy valamelyik rom átkutatása.

A játékhoz rengeteg rajongói plugint le lehet tölteni, amelyekkel csak még jobb lesz a játék. De egy pár szót kell említenem a két kiegészítőről is.

Reszkető szigetek: egy különös kapu nyílt az egyik öbölben, melyről kiderül majd idővel, hogy az egyik daedra herceg nyitotta, mivel szüksége lenne egy bajnokra. Ez kb. olyan hosszú, mint az alapjáték főszála.

A Kilenc Lovagja: egy ősi ayleid boszorkány kirány tért vissza, hogy bosszút álljon az őt száműző Kilenc Istenen. Ahhoz, hogy megállíthassuk őt, össze kell gyűjteni a Paplovag ereklyéit.
Nekem az egyik kedvencem volt ez úgy ánblok! Csak sajnos rövid, és a feladványok se túl nehezek, persze kinek hogy.

A legvégére pedig néhány érdekesség:
- a játék tömérdek díjat nyert, köztük az év játéka címet is, ami valljuk be nem piskóta
- a játékban - nem akarok hülyeséget mondani -, de több száz épület, kilenc város és tucatnyi falu található, ráadásul lakóik valóban élnek, beszélgetnek, dolgoznak, sétálnak, esznek-isznak, stb...
- csak az alapjátékban több mint 9000 dialógus kapott helyett, és több mint 9000 tárgy, ha ehhez még hozzáveszem a kiegészítőt, akkor kb. megint ennyi dialógussal és tárgyal gazdagodunk.

És a pont az I-re:

A két kiegészítővel egybevéve sem foglalt 5 GB-nál több helyet el a gépemen!
Példamutató!

Javaslom, hogy aki teheti és szereti a lapozgatós könyveket, egyszer mindenképpen tegyen vele egy kört.
2012. március 5. 13:37 | Válasz erre | #204
Ennek ellenére, tényleg érdemes kipróbálni, mert nagyon jó játék.
A karakter több irányba is fejleszthető. Két haverommal egyszerre kezdtük el játszani (szintén újságmellékletként szereztük be). Az egyiküké tolvaj-orvgyilkos lett, a másiké varázsló, az enyém pedig harcos-alkimista :D
A varázslás is hangulatos, egérmozdulatokkal a levegőbe kell írni a mágikus rúnákat, majd szabadjára engedni a varázslatot.
Van benne néhány nagyon nagy poén is (hashajtó készítése a goblinkirálynak), és sok hangulatos apróság, mint például sütés-főzés, kotyvasztás az alkimista laborban (növényeket gyűjtesz, megőrlöd mozsárban, összekevered a porokat, és kifőzöd lombikban), tapasztalati pontok szerzése könyvtárban olvasgatásból.
© SzG
2012. március 5. 12:02 | Válasz erre | #203
Nem hallottam még róla, de majd talán belenézek, érdekesnek tűnik. :)
Mondjuk ahogy látom, 2002 körüli, ez nekem már nem retro. :D (Tán még az életben nem játszottam komolyabban 2000 feletti játékokkal, szóval... :D)

Tényleg, most jut eszembe, hogy a DM idén 25 éves. :) Kíváncsi vagyok lesz-e valami jublieumi kiadvány vagy akármi egyéb, megemlékezés stb.
2012. március 5. 10:45 | Válasz erre | #202
Eszembe jutott még egy retro fantasy játék, amit szívesen újrajátszanék. Biztosan ismerős az Arx Fatalis.

Egy goblin börtönben ébred a főhős emlékek nélkül, ahonnan egy másik rab segítségével megszökik, és újra felfedezi a világot, a hatalmi helyzeteket és persze a gonosz szektát, ami a birodalom életére tör (ami nem lenne túl eredeti, de a különleges helyzet nem tenné azzá).

A játék különlegessége, hogy az egész történet a föld alatt játszódik, a felszín ugyanis annyira eljegesedett, hogy lakhatatlanná vált. A kevés túlélő, pedig felszín alatt próbálja átvészelni amíg vissza nem térhetnek.

Az egész környezet, a zenék, a szereplők nagyon hangulatosak, kissé sötét hangulatú, de ez várható egy földmélyi kalandnál (a temetőszinten borzongott a hátam).

Ajánlom mindenkinek, aki szereti a kazamatákban-barlangrendszerekben való kószálást.
© SzG
2012. március 2. 11:01 | Válasz erre | #201
Ja igen, ismerem. :) Végigtoltam néhány pályát belőle pár évvel ezelőtt, tetszett, aranyos játék, de aztán valahol elakadtam, és nem volt kedvem folytatni. :)
2012. március 2. 09:34 | Válasz erre | #200
Tegnap este kezdtem el játszani ezzel: http://www.youtube.com/watch?v=MQgyjFF3CMw&feature=related.
© SzG
2012. március 2. 09:07 | Válasz erre | #199
... meg persze a legelső akció-túlélőhorrorféleségek közé tartozó Alien Breed-sorozat is jónak számított, azzal is remekül el tudott szórakozni anno az ember, főleg ha még alien-fan is volt. :)
http://www.youtube.com/watch?v=N-aSztV1QLo&feature=related

Ja, az lemaradt az előző háeszből, hogy a Chaos Engine-ben még ráadásul hatféle választható karakter is volt, eltérő tulajdonságokkal és speciális képességekkel. :) Ez azért nem volt egy mindennapos dolog 92 felé, konkrétan egy lövöldözős játékban sem láttam ilyet akkoriban. Mindenesetre szintén sokat dobott a dolgon, már csak emiatt is érdemes volt többször végigvinni.
© SzG
2012. március 2. 08:59 | Válasz erre | #198
Nem, erről a Blackthornról is csak hallottam. :) Nem tűnik rossznak, lehet, hogy majd belenézek.
Amúgy az ilyen oldalnézetis (2D-s) mászkálós-ugrálós-lövödözős cuccok közül nekem a Gods volt a kedvencem:
http://www.youtube.com/watch?v=SBgt7XkLxvQ
Anno, 92 felé ez azért nagyon nagy királyság volt, élethű animációk, gyönyörű grafika, jó játszhatóság (némi kaland beütése is van egyébként itt-ott, gyűjtögetni kell ezt-azt), egyike volt a legjobb játékoknak. :) Ugyanennek a cégnek volt még egy nagyon nagy dobása, a Chaos Engine
http://www.youtube.com/watch?v=Pm-X8zmxpns
, ezt is milliószor végigvittem, kemény akciózenék, dögös effektek, szép grafika, és ész nélkül tombolás végig, ez volt a 90-es évek elejének doomja, nagyon bele lehetett feledkezni úgymond. Ja és egyszerre ketten is lehetett tolni. :) Melegen ajánlom mindkettőt, ha még esetleg nem ismernéd őket.
2012. március 2. 08:23 | Válasz erre | #197
Velem is hasonló a helyzet, bár én fpsekkel kezdtem a PC korszakomat, utána jöttek az rpg-k. Első stratégiai játékom a war 2 volt. Utána a starcraft, ami az akkori grafikájával és effektjeivel teljesen lenyűgözött. (Még ma is jobban szeretem, mint bármelyik másik stratégiát.) Na meg persze a zenéjével. Előfordul néha, hogy rákeresek youtube-on és meghallgatom. (http://www.youtube.com/watch?v=3V9wMRuJuYw)A terran egységek szövegeinek nagy részét még álmomból felébresztve is fújnám XD
A Blizzard nagyon nagyokat alkotott, kár, hogy most már nincsenek új ötleteik, csak folytatásokat és kiegeket gyártanak vég nélkül.
De ha már így eljutottam a Blizzardhoz...
A Blackthornet ismered? Technofantasy lövöldözős platformjáték (ikszdé), iszonyat jó hangulata van, ez is olyan, hogy még a 3 szintes demo változatot is képes voltam tucatnyiszor végigjátszani. (http://www.youtube.com/watch?v=Of0l7uzS8GI&feature=related)
© SzG
2012. március 2. 07:29 | Válasz erre | #196
Ez nálam kimaradt, bár anno olvastam róla néhány régi 576-ban. :) Ha stratégiai játékok, akkor én olyasmikkel nyomultam anno, még amigán, mint pl. a Megalomania ( http://www.youtube.com/watch?v=0ks3W3w_1A0 : ez volt életem legelső stratégiai cucca, olyan 13 éves korom környékén, kész csoda, hogy végig tudtam vinni :D), meg persze a Dune 2 ( http://www.youtube.com/watch?v=XW6M8XmD6DY : asszem a régiek közül ez tetszett a legjobban). A Settlers 1-el is játszogattam, szép volt, hangulatos volt, meg minden, csak a harcot eléggé elcseszték, úgyhogy nem sokat foglalkoztam vele. Aztán jött a híróz PC-n, ami mindent vitt nálam is... :) Persze csak az első két rész, a többi nekem már túl modern, mint már írtam. Ezek mellett max. a Warcraft 1 tudott lekötni, tán mert tiszta Dune 2, csak fantasy környezetben, más stratégiai cucc nem. Mondjuk én mindig is inkább rpg-fan voltam. :) Illetve FPS ugye.
Első oldalElőző oldal1234567891011121314Következő oldalUtolsó oldal