Zagor.hu
Zagor.hu fórum
KJK és a PC Játékok
BejelentkezésElfelejtett jelszó
Első oldalElőző oldal123456789101112131415Következő oldalUtolsó oldal
2012. április 3. 19:32 | Válasz erre | #209
Retro kedvelőknek ajánlom az Eye of the Beholder sorozatot.
AD&D 2nd rendszerre épült, 3 részből áll. (DM tán az 1nd-re épült... de ez nem biztos) Történetek a szokásos sablonos dolgok. Tetszett, hogy 4 karaktert illetve a tárgyak jó részét át lehetett vinni történetről történetre (sajna a tárgy különleges rajza viszont elveszik, csak a képessége marad meg), így fejlesztve azokat (és biza ezt ajánlott is volt csinálni, mert a kapott karik elég satnyák voltak), csalók a képességeket feltuningolhatták, mazochisták hagyhatták.
Valami furcsa dolgok történnek Waterdeep csatornáiban, felbérelnek titeket, hogy járjatok utána (de azért a biztonság kedvéért beomlasztják utánatok a bejáratot. :D). Itt asszem a 4. vagy 5. pálya volt az abszolúte szívató, mert ott jöttek a pókok a köcsög mérgezésükkel, amik a csapatot alaposan leamortizálja, és méregsemlegesítés ekkor még nem volt nekem, bár lehet hogy sima pap esetén lett volna, de jobbnak láttam a harcos/varázslót, illetve a mágus/varázslót. A többi viszonylag egyszerű volt, a főellenfél meg egy kis bakinak köszönhetően egyszerű préda... (bár aki szemtől szembe leáll vele az jó eséllyel pusztul)
Másodiknál egy katedrálisban történik furcsa dolog, és mikor a békés papok megtámadnak mi is meggyőződhetünk erről. Na itt már van szívatás ezerrel, össze vissza küldő teleportok, illetve veremcsapdák. Itt már azért meg kell szenvedni a továbbjutásért.
Harmadik történetére nem emlékszem pontosan, arra emlékszek hogy temetőben kezdünk, ahol lemehetünk a mauzóleumba, és ott baromi kemény lények vannak. Itt valami brutko tárgyat lehet kapni, de simán végigvihető nélküle is. Amúgy ez a rész ragadott meg a legkevésbé. Érdekessége hogy igazán brutális magas szintű varázslatok is találhatóak, de sajna kétkasztú kari esélytelen volt használni.
2012. április 2. 13:00 | Válasz erre | #208
http://www.youtube.com/watch?v=2-_g8NZr1tA
[smiley]eljen[/smiley]
2012. március 29. 20:54 | Válasz erre | #207
Egy újabb játékajánló: Wars and Warriors: Jeanne D\'arc vagy Joan of Arc.

A játék elég régi, 2003-as vagy 2004-es, de így újrajátszva is azt el lehet mondani, hogy megjárja. Persze így, hogy az Oblivion után játszottam vele:)
A történet, mint a címéből sejteni lehet az angol-francia 100 éves háborút dolgozza fel, és azt kell mondanom, többnyire hitelesen. Maga a játék egy egyszerű szerepjáték, azaz szintlépés=pontok, amelyeket szétoszthatok és ezáltal erősödhetek. 8 pályás az egész, de ez ne riasszon el senkit, a legtöbbje igen terjedelmes. Ráadásul sok várat és tábort kell megostromolnunk. Ahogy egyre haladunk előre a történetben, jó néhány barátra/segítőre/társra tehetünk szert, akik úgy-ahogy saját személyiségek. A játék második részében pedig már folyamatosan kell váltani akció és rpg üzemmód között - ez elengedhetetlen a sikerhez. Ennyi év elteltével se a grafikára, se a zenére nem leltem panaszt. Egy szó mint 100, előre!

Jó játékot mindenkinek!
2012. március 23. 15:43 | Válasz erre | #206
Elnézést, elírtam az előzőekben. Maga az alapjáték volt alig 5 GB, kiegészítővel 6.6. De azt hiszem, hogy még így is etalon ilyen téren!
2012. március 23. 14:33 | Válasz erre | #205
Enyhe Spoiler!

Korábban Killmaster felkeltette a figyelmemet az Ősi Tekercsek, azaz The Elder Scrolls-Oblivion c. játékkal.
Mivel azidáig csak egy szerepjátékkal - Joan of Arc -, és a gépem is elég erősnek bizonyult, illő volt megszerezni. Ezúton is köszönet Killmasternek, jó pár hétig tartott, mígy rendesen kijátszottam.
Nem szeretnék túl sokat írni róla, és az is csak tömören.

Maga a történet teljesen klisés: Magunkhoz térünk a börtönben, jön a Császár, titkos útvonal, Császár meghal, de van egy titkolt trónörökös, közbe szerte a földön Oblivion kapui nyílnak meg azért, hogy uralmuk alá hajtsanak minket.
Egyébként ezzel nekem semmi bajom nem volt az egész alatt, mert a kivitelezés egészen mesteri!

Kezdve azzal, hogy:
- hatalmas nagy területet járhatunk be
- szinte gyakorlatilag szabadon választhatjuk meg, hogy éppen mihez van kedvünk
- rengeteg küldetés, ha egybeveszem az alapjátékot és a két kiegészítőjét, akkor legalább 150 küldetést kell végrehajtanunk, s még nem beszéltem a romokról, várakról, stb...
Itt azért hozzá kell tennem, hogy TÉNYLEGESEN A-tól Z-ig mindenki találhat kedvére valót. Pl.: Arénaharctól kezdve, a kihallgatáson át, egészen a zártörésig minden sorra kerül, ami egy ilyen játékba bele férhet. Ráadásul elég soknál az eszünket is kell használni. Sok kedvencem van, de azért megemlítek néhányat: A nagy balhé, A völgy felszabadítása, Földsánc erőd, Pingáld a Palotát, A halálos ecset, stb...
- játék közben szinte bármit át lehet állítan, hál\' Istennek a nehézséget is, én speciel sokszor már 25%-on is izzadtam
- összesen 13 szervezetnek lehetünk a tagjai, ebből persze néhány csak jelképes, de vannak szép számmal kiemelkedől: Aréna Bajnokok Bajnoka, Isteni Paplovag, Főmágus, Az Őrület Istene, stb...
- fejlődésrendszer, ezt már korábban eléggé lehúzták, félig-meddig jogosan is, de ne felejtsük el azt sem, hogy bizonyos szintek után, kivétel nélkül minden képességünknél új dolgokat tanulhatunk, ilyen például egy új támadási forma, vagy jobb kereskedők lehetünk, pl.: nem számít az adott tárgy állapota, stb...
- igen, tényleg lehetne egy KJK könyv is, ebben is egyet értek most Killmasterrel
- a végére pedig amit mindenképpen meg kell említeni az a hangulat, mely serintem eszméletlen jó! Néhol a maga egyszerűségében grandiózus, pl.: egy jól elkapott tájkép, vagy nyomasztó, mint pl.: Oblivion világa, vagy valamelyik rom átkutatása.

A játékhoz rengeteg rajongói plugint le lehet tölteni, amelyekkel csak még jobb lesz a játék. De egy pár szót kell említenem a két kiegészítőről is.

Reszkető szigetek: egy különös kapu nyílt az egyik öbölben, melyről kiderül majd idővel, hogy az egyik daedra herceg nyitotta, mivel szüksége lenne egy bajnokra. Ez kb. olyan hosszú, mint az alapjáték főszála.

A Kilenc Lovagja: egy ősi ayleid boszorkány kirány tért vissza, hogy bosszút álljon az őt száműző Kilenc Istenen. Ahhoz, hogy megállíthassuk őt, össze kell gyűjteni a Paplovag ereklyéit.
Nekem az egyik kedvencem volt ez úgy ánblok! Csak sajnos rövid, és a feladványok se túl nehezek, persze kinek hogy.

A legvégére pedig néhány érdekesség:
- a játék tömérdek díjat nyert, köztük az év játéka címet is, ami valljuk be nem piskóta
- a játékban - nem akarok hülyeséget mondani -, de több száz épület, kilenc város és tucatnyi falu található, ráadásul lakóik valóban élnek, beszélgetnek, dolgoznak, sétálnak, esznek-isznak, stb...
- csak az alapjátékban több mint 9000 dialógus kapott helyett, és több mint 9000 tárgy, ha ehhez még hozzáveszem a kiegészítőt, akkor kb. megint ennyi dialógussal és tárgyal gazdagodunk.

És a pont az I-re:

A két kiegészítővel egybevéve sem foglalt 5 GB-nál több helyet el a gépemen!
Példamutató!

Javaslom, hogy aki teheti és szereti a lapozgatós könyveket, egyszer mindenképpen tegyen vele egy kört.
© [törölt felhasználó]
2012. március 5. 13:37 | Válasz erre | #204
© SzG
2012. március 5. 12:02 | Válasz erre | #203
Nem hallottam még róla, de majd talán belenézek, érdekesnek tűnik. :)
Mondjuk ahogy látom, 2002 körüli, ez nekem már nem retro. :D (Tán még az életben nem játszottam komolyabban 2000 feletti játékokkal, szóval... :D)

Tényleg, most jut eszembe, hogy a DM idén 25 éves. :) Kíváncsi vagyok lesz-e valami jublieumi kiadvány vagy akármi egyéb, megemlékezés stb.
© [törölt felhasználó]
2012. március 5. 10:45 | Válasz erre | #202
© SzG
2012. március 2. 11:01 | Válasz erre | #201
Ja igen, ismerem. :) Végigtoltam néhány pályát belőle pár évvel ezelőtt, tetszett, aranyos játék, de aztán valahol elakadtam, és nem volt kedvem folytatni. :)
© [törölt felhasználó]
2012. március 2. 09:34 | Válasz erre | #200
© SzG
2012. március 2. 09:07 | Válasz erre | #199
... meg persze a legelső akció-túlélőhorrorféleségek közé tartozó Alien Breed-sorozat is jónak számított, azzal is remekül el tudott szórakozni anno az ember, főleg ha még alien-fan is volt. :)
http://www.youtube.com/watch?v=N-aSztV1QLo&feature=related

Ja, az lemaradt az előző háeszből, hogy a Chaos Engine-ben még ráadásul hatféle választható karakter is volt, eltérő tulajdonságokkal és speciális képességekkel. :) Ez azért nem volt egy mindennapos dolog 92 felé, konkrétan egy lövöldözős játékban sem láttam ilyet akkoriban. Mindenesetre szintén sokat dobott a dolgon, már csak emiatt is érdemes volt többször végigvinni.
© SzG
2012. március 2. 08:59 | Válasz erre | #198
Nem, erről a Blackthornról is csak hallottam. :) Nem tűnik rossznak, lehet, hogy majd belenézek.
Amúgy az ilyen oldalnézetis (2D-s) mászkálós-ugrálós-lövödözős cuccok közül nekem a Gods volt a kedvencem:
http://www.youtube.com/watch?v=SBgt7XkLxvQ
Anno, 92 felé ez azért nagyon nagy királyság volt, élethű animációk, gyönyörű grafika, jó játszhatóság (némi kaland beütése is van egyébként itt-ott, gyűjtögetni kell ezt-azt), egyike volt a legjobb játékoknak. :) Ugyanennek a cégnek volt még egy nagyon nagy dobása, a Chaos Engine
http://www.youtube.com/watch?v=Pm-X8zmxpns
, ezt is milliószor végigvittem, kemény akciózenék, dögös effektek, szép grafika, és ész nélkül tombolás végig, ez volt a 90-es évek elejének doomja, nagyon bele lehetett feledkezni úgymond. Ja és egyszerre ketten is lehetett tolni. :) Melegen ajánlom mindkettőt, ha még esetleg nem ismernéd őket.
© [törölt felhasználó]
2012. március 2. 08:23 | Válasz erre | #197
© SzG
2012. március 2. 07:29 | Válasz erre | #196
Ez nálam kimaradt, bár anno olvastam róla néhány régi 576-ban. :) Ha stratégiai játékok, akkor én olyasmikkel nyomultam anno, még amigán, mint pl. a Megalomania ( http://www.youtube.com/watch?v=0ks3W3w_1A0 : ez volt életem legelső stratégiai cucca, olyan 13 éves korom környékén, kész csoda, hogy végig tudtam vinni :D), meg persze a Dune 2 ( http://www.youtube.com/watch?v=XW6M8XmD6DY : asszem a régiek közül ez tetszett a legjobban). A Settlers 1-el is játszogattam, szép volt, hangulatos volt, meg minden, csak a harcot eléggé elcseszték, úgyhogy nem sokat foglalkoztam vele. Aztán jött a híróz PC-n, ami mindent vitt nálam is... :) Persze csak az első két rész, a többi nekem már túl modern, mint már írtam. Ezek mellett max. a Warcraft 1 tudott lekötni, tán mert tiszta Dune 2, csak fantasy környezetben, más stratégiai cucc nem. Mondjuk én mindig is inkább rpg-fan voltam. :) Illetve FPS ugye.
© [törölt felhasználó]
2012. március 1. 15:43 | Válasz erre | #195
© SzG
2012. március 1. 14:06 | Válasz erre | #194
Köszönöm, köszönöm. :) Annyira nem súlyos a helyzet amúgy, inkább csak kellemetlen. Főleg azért, mert kevesebbet ülhetek a gép előtt. :D

GYF (ööö, na inkább kiírom rendesen, mert a GY. F. monogramm kissé kellemetlen érzéseket kelthet bizonyos emberekben xD), szóval Gyilkos Fűz: én végig bírtam vinni a DM1-et is, de mondjuk én elég \\\"edzett\\\" vagyok (meg giga nagy 80-as, 90-es RPG-fan), még az olyan, tényleg ratyi játékokkal kezdtem ugye anno, mint a Bloodwych ( video itt: http://www.youtube.com/watch?v=WyMj_Jb3g7s ), ehhez képest a DM1 übermodern és gyönyörű, változatos grafikájú. :D De amúgy ja, tény, hogy én is jobban szeretem a tényleg változatos környezetben játszódó cuccokat, ezért is olyan nagy kedvenc az említett Ishar, meg a Lands of lore 1.
2012. március 1. 13:57 | Válasz erre | #193
Mihamarabbi gyógyulást!
© [törölt felhasználó]
2012. március 1. 13:29 | Válasz erre | #192
© SzG
2012. március 1. 12:49 | Válasz erre | #191
Kis ízelítő a Black Cryptből:
http://www.youtube.com/watch?v=Zj9ytXiWHiY
Ez tiszta DM amúgy, legalábbis ugyanúgy labirintusban kell nyomulni végig a négy fős csapatoddal, még bizonyos tárgyak-grafikák is visszaköszönnek. :) Csak persze sokkal profibb a grafika, jobbak a hangok, félelmetesebb a hangulat stb.
Az Ishar, meg a Lands of lore 1 inkább kinti helyeken játszódik, városokban-erdőkban-mocsarakban stb., komplett világot kell bejárni bennük, ahogy az újabb játékokban, meg pl. a Might and magic 6-ban.
© SzG
2012. március 1. 12:42 | Válasz erre | #190
A Lands of lore 1-el játszottál amúgy? Ha nem, melegen ajánlom, mint írtam korábban, az egyik legjobb-legszebb-legváltozatosabb DM-szerű cucc, nálam top3-as. :) De ugyanígy nagyon ütős még a szintén emlegetett Ishar-széria (főleg a második, hármadik rész), és a Black Crypt, bár ezek inkább csak amiga emulátorral játszhatóak, de szintén \"kötelezőek\" úgymond minden DM-fannak. :D
© SzG
2012. március 1. 12:38 | Válasz erre | #189
Hát mint írtam kb. 2 éve játszottam végig utoljára, úgyhogy annyira nem emlékszem már minden részletre. :) (És mivel éppen gerincproblémákkal küzdök, így nem is fogok mostanában újra nekiállni.) De rémlik egy kisebb katakomba az elejefelé, ahol vannak ilyen szarkofágokból előbújó múmiák, igen, gondolom ott lehet ez az ominúzus rész is, ahol elakadtál. Hát egyelőre passzolom a témát. :) Gondolom annyira még nem lehet nehéz ez a rész, biztos csak valami szokásos trükköt kell alkalmazni, át kell dobni valamit a lyukon, vagy ha egy ajtó van utána, akkor először ki kell nyitni egy ajtónyitó varázssal, és utána dobálni, esetleg titkos kapcsolókat keresni, vagy ha eseleg csak időnként van ott a lyuk, akkor gyorsan át kell rohanni (előtte \"tehermentesíteni\" kell az emberekeket, hogy gyorsabbak legyenek), ilyesmi.
© [törölt felhasználó]
2012. február 27. 20:31 | Válasz erre | #188
© SzG
2012. február 24. 15:09 | Válasz erre | #187
Ügyi vagy. :D
© [törölt felhasználó]
2012. február 24. 14:26 | Válasz erre | #186
© [törölt felhasználó]
2012. február 24. 12:13 | Válasz erre | #185
© SzG
2012. február 24. 11:54 | Válasz erre | #184
Hát van ilyen. :)) Gyorsnak kell lenni. Ha meg nagyon le vannak terhelve a karakterek, akkor talán addig érdemes letenni valahová a nehéz dolgokat, pl. ládákat.
Egyébként nem termelődnek? :D Rémlik valami ilyesmi is... akkor pedig tényleg kissé húzós az a rész. :) Lehet, hogy nem is érdemes velük vacakolni, felmarkolod a cuccokat, amiket őriznek, aztán gyorsan továbbállsz. Mintha én anno így csináltam volna.
Egyébként lesz egy még nehezebb rész nemsokára, ha jól emlékszem, ahol vmi szellemféleségek fognak rád támadni csapatostul egy temetőkertben. És azok tényleg temelődnek, nem lehet rendesen kiirtani őket. :) Szóval ott is inkább gyorsan át kell rohanni köztük.
© [törölt felhasználó]
2012. február 24. 11:50 | Válasz erre | #183
© SzG
2012. február 23. 16:10 | Válasz erre | #182
Én nagyjából végigvittem ezt a labirintusosat, de borzasztóan agyon van bonyoltva, főleg a vége... ott már én is tízpercenkénbt akadtam el, mert egymás után van egy csomó ilyen kapcsolgatós-teleportálós-varázsolós nem tom milyen rejtvény, amiken bizony agyalni kell rendesen, ráadásu lhúszmillió tárgy kell, drágakő, kulcs, aranygyűrű (pont mint a Bajnokok próbájában :D), és néha a leglehetetlenebb helyekről kell előkaparni őket. Csomószor volt olyan, hogy már asszittem végre vége, erre elértem egy újabb ajtó vagy polc elé, ahol kaptam egy szöveget, hogy használjam ezt és ezt a kulcsot, tárgyat, mit tudom én, ami persze épp nem volt nálam, így újra át kellett kutatnom mindent. Ami meg már csak azért sem könnyű, mert mint említettem, a játék második felétől már tényleg el lehet tévedni a folyosók-lépcsők rengetegében, sokszor azt se tudtam, hol járok éppen, szóval már a hajamat téptem időnként. Ráadásul valami hülye oknál fogva a végén néha a fáklyám is csak úgy bealudt (pedig még égnie kellett volna), és fényt se nagyon lehetett varázsolni, max. nagyritkán, mintha ez is valami nehezítés akart volna lenni, úgyhogy sokszor még vaksötétben is kellett mászkálni. :D A szörnyek meg persze bivalyerősek, egy fireballal ilyen 200 HP körül sebeznek, és termelődnek is, szóval sokszor csak úgy elém ugrott egy ki tudja honnan, aztán szépen le is robbantotta a fejemet. A legvégén, a főszörny leverése után fel is adtam, mert kellene még egy drágakő, de nincs. Néztem vmi külföldi fórumot, elvileg nálam kellene lennie, úgyhogy vagy bugos a cucc vagy vhol elszúrtam vmit, szóval valszeg újra kellene kezdeni az egészet. Szóval ennyi. :D Beleszarok nagy ívban. Már elnézést. :D Pedig amúgy jó lenne, igényes, profi anyag, de isoznyúan agyon van bonyolítva tényleg.
Hősök: nem feltámasztani kell őket, hanem csak simán van néhol egy ilyen festményféleség az arcukkal, aztán ha rájuk kattolsz, felveheted őket. Van vagy hat-hét, némelyik elég izmos, ilyen 300 HP-s, 70 strengthes berserker csóka volt például az utolsó, akit felvettem, és nem is bántam meg, csúcsformában 140-150 körül is sebzett. :) Mondjuk szükség is van az ilyen félisten-erejű figurákra, nélkülük szinte lehetetlen lenne leverni pár szörnyet.

A DM2-nek majd én is nekiugrok hamarosan, majd akkor írok róla, csak még befejezem a doomos-projectemet. :)
© [törölt felhasználó]
2012. február 23. 15:24 | Válasz erre | #181
© SzG
2012. február 21. 16:38 | Válasz erre | #180
Számomra inkább az jelent gondot, hogy a játék közepétől kb. durvára el lehet tévedni, mert annyi lépcső, lyuk, teleport van, és annyiszor kell ezeken át fel-le közlekedni a szintek és alszintek között, hogy jaj. :S :D Néha azt sem tudom, éppen hol járok, pedig már azért nagyjából kiismertem a helyszíneket, illetve megvilágosodott előttem a pályák felépítése, de akkor is durva. Igaz, az alapjátékok is ilyenek voltak, főleg a CSB, nem az volt, hogy bejártál egy szintet, és el is felejthetted örökre, mehettél a következőre, összevissza kellett mászkálni ide-oda, átjárókat és újabb lépcsőkat nyitva közben stb.
© SzG
2012. február 21. 16:10 | Válasz erre | #179
Mellesleg pedig közben rájöttem, hogy már a legelején is el lehet cseszni. Van ugyanis a bejárat után több lefelé vezető lépcső, az utolsó végén egy csapdával, ahol egy láda van egy polcon, benne egy gyűrű. Ha felveszed, akkor utána kapsz a képedbe pár tűzgolyót, és ha gyengébb karakterrel játsszol, azonnal meghalsz. Ha viszont nem veszed fel, nem tudod végigjátszani a játékot. :D Ezt elsőre én is kihagytam. Szóval úgy néz ki, mindenképp egy erősebb karaktert kell indítani. Bár az is lehet, hogy nem, és később is be lehet oda jutni, nem csak a játék legelején, de egyelőre nem tudom, hogy. Mindegy, az a bizros, ha rögtön odamegy az ember a start után.
Mondjuk ez rajtad nem segít, mert nem a gyűrűvel fogsz tudni továbbjutni ott, ahol elakadtál. :)
© SzG
2012. február 21. 16:05 | Válasz erre | #178
Én is nekifutottam egy másik karakterrel (a törpével), sikerült is már kb. a feléig eljutnom, sehol nem akadtam el. :) Olyan részre amúgy nem emlékszem, amilyet most írtál, úgyhogy passz. :S Egy olyan rész rémlik, ahol van egy rácsos ajtó, és mellette egy tábla + amellett egy lyuk, itt a rácsos ajtón kell átdobni valami apró dolgot. De asszem ezt is csak később lehet, előbb aktiválni kell valamit, tán az egyik kulcsos ajtó mögött. Van ott kettő is, az egyik a "Prison", a másik nem tom. De mondom, ott még semmi nehéz nincs, végig kell járni mindent, felszedni pár kulcsot, aztán használni, ennyi.
Az elején teljesen mindegy, melyik utat választod, bár most pl. én is a nyilas folyosót választottam. Simán végig lehet menni rajta, ha nagyon lecsökken az ÉP-ed, akkor max. pihensz közben.
Lehet, hogy tényleg jobb lenne, ha hagynád, később ennél sokkal nehezebb lesz. :) Számtalanszor el fogsz még akadni.
© [törölt felhasználó]
2012. február 21. 15:14 | Válasz erre | #177
© SzG
2012. február 21. 14:27 | Válasz erre | #176
De a második rész tényleg fut DOSbox alatt, azt akkor érdemesebb inkább úgy tolni, én is úgy vittem végig legutóbb. :) Ez a windowsos tényleg kicsit gagyibb.
© SzG
2012. február 21. 14:24 | Válasz erre | #175
Ja tényleg, igen, ez az eredeti DM2, mármint a youtubeos. :D Én is ezt toltam anno, szóval nem jól emlékeztem akkor, tényleg lehet mindkét kézzel használni cuccokat, meg a varázslás is más, egyszerűbb. Plusz vannak egyéb extrák asszem, pl. a ládákat és zsákokat a földön is kinyithatod, és úgy is pakolhatsz beléjük, nem kell feltétlenül kézbe venni őket. :)
Ez a windowsos változat "DM1-esítve" van, ahogy nézem, gyakorlatilag az egész DM2 rendszerét az első részhez igazították (tán így egyszerűbb volt, mint két külön rendszert is átírni windowsra), ami mondjuk annyira nem jó, így kicsit kezdetlegesebb az egész. :) Varázsolni is úgy kell itt, mint az első részben, sorban kell kiválasztani a rúnákat, a legelső az erősség, a többi jel az összetevő úgymond. Ott a spellbook, amit kicsit lejjebb belinkeltem, annak segítségével elég könnyen elő tudod állítani bármelyik varázslatot. :P Bár olyan sokra nincs is szükség vsz, elég a fáklyavarázs, gyógyítás, ellenméreg, tűzgolyó, szellemelűzés vagy mi + ajtónyitás esetleg, én mást nem is szoktam használni, ezeket meg már fejből is tudom, így nem is szoktam nézegetni a spellbookot. :)
© [törölt felhasználó]
2012. február 21. 13:56 | Válasz erre | #174
© [törölt felhasználó]
2012. február 21. 13:27 | Válasz erre | #173
© SzG
2012. február 21. 13:08 | Válasz erre | #172
Én legközelebb valszeg annak is egy karakterrel fogok nekiugrani. :)) (A DM1-et végigvittem így a Linflassal, ahogy írtam, méghozzá minden gond nélkül. Bizonyos szempontból még talán könnyebb is volt, legalábbis elég volt egy embert ruházni-etetni stb., meg ugye könnyebben is fejlődött, mert nem oszlott szét pl. négyfelé az XP.)
Különben érdemes egyszerre minél több mindent feljeszteni az emberkéknél, nem csak harcolni a harcossal, meg varázsolni a varázslóval stb. A ninjaszintet pl. akkor tudod jól fejleszteni, ha dobsz-lősz-pusztakézzel harcolsz, ez minden karakternek jó, legalább nő az ÉP-jük, és így pl. a varázslók is kicsit izmosabbak lesznek. :) Szóval legalább az elején "ninjáskodj" egy kicsit mindenkivel. :D Meg persze akiknek van manájuk, azoknak mind a papi, mind a varázslói szintjüket fejleszteni kell (a papit úgy tudod, ha potionokat készítesz, a varázslóit meg ha csak simán varázsolsz ugye). Aki nem ért vmihez (pl. papi dolgokhoz), azt is simán ki lehet tanítani egyébként, csak ugyanúgy sokat kell pl. potionokat készíteni. Az elején nem fog menni neki, de aztán "belejön". :)

Én szerencsére tudok mozogni a kurzorgombokkal, igaz, csak fordulni, meg előre-hátra menni, oldalazni nem. :( Pedig anno, még amigán ezt is lehetett, ill. asszem DOS-on és emulátoron is.
Amúgy szerintem csak a jobb kézben tartott cuccokat lehet használni a DM-ben, oda kell a fegyvert tenni ugyebár vagy varázspálcát, ilyesmit, a balba meg a pajzsot, esetleg iránytút, kötelet, vagy amit gyakran használsz, illetve ami jó, ha szem előtt van. Én pl. néha robbanóüvegeket rakok oda, hogy ha szükség van rájuk, kéznél legyenek, szó szerint :), ne kelljen a hátizsákban turkálni.
© [törölt felhasználó]
2012. február 21. 12:49 | Válasz erre | #171
© SzG
2012. február 21. 11:26 | Válasz erre | #170
... illetve valamiféle oltárkövek körül lébecolnak. :D És úgy emlékszem ki kell cselezni őket, nem hat rájuk semmilyen varázslat vagy fegyver... de azért kipróbálhatod.
© SzG
2012. február 21. 10:49 | Válasz erre | #169
Huhh, nem is tudom már, legutóbb vagy 2 éve játszottam vele utoljára. :) De rémlenek valami forgószelek, igen, mintha még az elejefelé lennének, a szabadban, valami stonehenge-szerű helyek környékén. Vagy csak simán el kell navigálni-menekülni közöttük, vagy pedig el kell pusztítani őket. Mivel légneműek, ezért gondolom úgy kell támadni rájuk, mint a szellemekre, szóval vagy a Vorpal blade-val vagy a szelleműző varázslattal, bizonyos "Weaken Nonmaterial Beings"-el, lásd itt:
http://dmweb.free.fr/?q=node/195
© [törölt felhasználó]
2012. február 21. 10:42 | Válasz erre | #168
© SzG
2012. február 21. 08:18 | Válasz erre | #167
Közben megnéztem a Forest of doomosat is, hát brutális, köröket ver a Sukomvitesre. :) Vagy verne, ha rendes játék lenne, de ez ugyebár csak demó, alig van benne valami. :( Mindenesetre nagyon pöpec tényleg, gyönyörűen át van rajzolva-fel van javítva szinte az egész rendszer, nagyon hangulatos lett, meg ugye ez már követi a könyv sztoriját-cselekményét is, még Yaztromoval is összefuthatunk :) (mondjuk az is igaz, hogy így sok köze már nincs is a DM-hez, engem inkább az Isharra emlékeztet stílusilag: a fák egy részét amúgy mintha onnan vettékj volna "kölcsön" :D). Érti a dolgát az ürge, az biztos, bár ahogy nézem, mostanában már sajna nem valami aktív, ez az erdős demó is 2006-2008 körüli tán, azóta semmit nem alkotott. :( Azért még ezt igazán befejezhette volna. Hajaj.
© SzG
2012. február 21. 08:12 | Válasz erre | #166
Abszolút nem emlékszem ilyen részre, szóval én ott biztos nem akadtam el. Magyarul nem lehet olyan nehéz. :) De valszeg úgyis előlről kell majd kezdenem, mert valahol felelőtlenül eldobtam egy létfontosságú tekercset, és utólag az istennek sem találom meg. :S :D Mindenesetre elég dühítő, főleg, mert már a végefelé járok. Na mindegy.
Amúgy vannak szétverhető ajtók, mint írtam, a kardok chop funkciójával lehet betörni őket, ill. a bunkó bash-jával asszem. Érdemes mindegyik zárt ajtóval kísérletezni, néhol csak így lehet továbbjutni, lehet, hogy ott is erre van szükség (mármint ahol most elakadtál). Bár úgy emlékszem ilyen a "Prison" alszinten van először, ott meg tán még nem tartasz...
© [törölt felhasználó]
2012. február 20. 14:17 | Válasz erre | #165
© SzG
2012. február 20. 13:23 | Válasz erre | #164
Fogalmam sincs, nem emlékszem már minden apróságra. Dobj át valamit a lyukon, a rálépőskapcsolóra, hátha bejön. De az is lehet, hogy nem pont a vermen kell átjutni, hanem vhol máshol van egy titkos kapcsoló vagy szétverhető ajtó, akármi.
De szerintem ha már az elején is lépten-nyomon elakadsz, akkor inkább hagyd. :)
© [törölt felhasználó]
2012. február 20. 12:52 | Válasz erre | #163
© [törölt felhasználó]
2012. február 20. 12:48 | Válasz erre | #162
© SzG
2012. február 20. 12:28 | Válasz erre | #161
Az gyakorlatilag a legelső alszint :D Asszem ott csak egy két lyuk közötti szörnyet kell távolról elintézni, ennyi. Ennél milliószor nehezebb részek lesznek később. :) Megjegyzem, a legtöbb ilyet simán meg lehet oldani, már csak azért is, mert az alapjátékokban is voltak hasonló részek. Azokat végigvitted, nem? Már a sima DM1-et, meg kettőt.
© [törölt felhasználó]
2012. február 20. 12:12 | Válasz erre | #160
Első oldalElőző oldal123456789101112131415Következő oldalUtolsó oldal