Zagor.hu
Zagor.hu fórum
Szlobodnik Gábor: A bizonytalanság börtönében
BejelentkezésElfelejtett jelszó
Első oldalElőző oldal1234567891011Következő oldalUtolsó oldal
© SzG
2011. október 21. 16:42 | Válasz erre | #382
2011. október 21. 16:41 | Válasz erre | #381
Úgy látszik fáradt vagyok, és hol van még a hétvége...:S
Rosszat töltöttem le:D
© SzG
2011. október 21. 16:25 | Válasz erre | #380
Hát ha bemásolod a wadfájlt, meg a bat-ot a doomos-könyvtárba, és rányomsz a batra, akkor mennie kell. Persze kell hozzá a zdoom (a doomos indítóprogram ugye), meg a doom2 wad, de ezek biztos megvannak neked, különben az én pályáim se indultak volna el. :)
2011. október 21. 16:22 | Válasz erre | #379
No ez egy jó kérdés, mert nekem nem indítja el:)
© SzG
2011. október 21. 13:33 | Válasz erre | #378
Kitettem sendspace-ra indítófájllal együtt, ha esetleg valaki bele szeretne nézni ebbe a bizonyos, az ottaniak szerint csúcskategóriás pályába:

http://www.sendspace.com/file/rhx7t5

Pl. Dr. Lecter, mit szólsz te ehhez? :D (Mármint, hogy ugye a fenti pályára boldog-boldogtalan öt csillagot adott, az enyémre meg kettőt, max hármat. :D) Tényleg kétszer-háromszor olyan jó lenne ez a doomworldos cucc, mint mondjuk a Pain?
© SzG
2011. október 21. 13:27 | Válasz erre | #377
Csak úgy érdekességképpen... itt egy pálya, ami a doomworldos, külföldi népek 5 csillagra értékeltek (illetve öten pontozták, és mind az öten maximális pontszámot adtak rá. Egyedül én értékeltem két csillagra). Csak hogy lássátok, mi jön be az ottaniaknak...

http://www.doomworld.com/idgames/?id=16604

Kb. egyanezek értékelhették 2, meg 2, 5 csillagra a Paint, hát LOL, már elnézést.
Jó, nem azt mondom, nem egy amatőr vacakság ez a fenti, látszik rajta, hogy van benne meló, meg próbálta "cifrázni" a készítő a dizájnt, egy rakat dísz, boltív, oszlop, lámpa, meg mindenféle, a játékmenetet nem befolyásoló izé van benne, de ettől függetlenül szerintem ez se nem különösebben szép így ebben a formában, se nem jó. Abszolút jellegtelen, középszerű anyag, semmi extrát nem látok benne, a játékmenet is pont ugyanolyan, mint húszmillió másik pályánál, mész és lősz valami bázisféle helyen, ennyi (a sima doom1-es, doom2-es pályák is ilyenek, csak azok ugye sokkal kidolgozottabbak azért), a helyszínek is végig kb. ugyanolyanok, monoton és unalmas az egész. Végig se vittem, félúton meguntam, utána már csak idclippel nézelődtem a pályán. :)
Azért a Pain szerintem ennél nagyságrendekkel jobb, az Abyssról nem is beszélve (tudom, az öndicsérés büdös, de akkor is így érzem :D), sokkal összetettebb, változatosabb, ötletesebb, meg ha már dizájn (amit lehúztak páran a Painnál) szerintem jobban is néz ki, hiába nincs tele boltívekkel, lámpákkal, meg mindenféle fölös cifraságokkal és díszekkel, de akkor is mutatósabb, szebb az összkép.
Na mindegyn ez van, ezt kell szeretni. Mármint, hogy az ilyen tucatpályákat agyondicsérik, az én újító és szerintem minden szempontból igényesebb anyagaimat meg 2 csillagra értékelik. :D
© [törölt felhasználó]
2011. október 16. 12:08 | Válasz erre | #376
2011. október 15. 22:52 | Válasz erre | #375
[spoiler]idfa: összes fegyver, idkfa: összes fegyver+kulcsok, iddqd: halhatatlanság, idclev 1-32 pálya, idbeholdl: világítás be/ki[/spoiler]
© SzG
2011. október 15. 22:41 | Válasz erre | #374
Hát, ha Ultra violancén nem sikerült végigvinned a sima Doom2-őt, akkor ezekkel nem nagyon fogsz boldogulni... :) Legalábbis kódok nélkül.
© SzG
2011. október 15. 22:35 | Válasz erre | #373
"Nem baj ha az elején kicsit egyszerűbb, azután teszel bele pár csavart"
Szerintem pont így vannak felépítve. :) Főleg a Pain, ott kimondottan törekedtem rá, hogy lájtosan induljon és fokozatosan durvuljon be. Meg mondjuk az Abyss is hasonló, annyi, hogy ott már a legelső pálya is kőkemény zúzda, de pl. logikai felaványokat, "csavaros részeket" direkt csak a későbbi pályákra tettem be, főleg az utolsóra (az már mondjuk tényleg elég elszállt lett, van ott minden, a kötélidegeket kívánó ugrálós-ügyességi részektől a különféle nehézségű rejvényekig, folyamatosan termelődő szörnyekig stb. :D).
Hát összességében elég nehezek, igen, nem kezdőknek valók, ha mondhatok ilyet, de ilyenre is akartam őket, illetve ezt már kitárgyaltuk. :)
"Akkor talán jobb eredményeket érhetsz el..."
Hát igen, bár tulajdonképpen eddig egy ember húzta le őket összevissza, szóval ez végül is nem olyan rossz eredmény. :)
Mindenesetre a következő pályám némileg könnyebb lesz...
© [törölt felhasználó]
2011. október 15. 22:14 | Válasz erre | #372
© killmaster (Savanyúhas)
2011. október 15. 22:11 | Válasz erre | #371
SzG kolléga ha megengeded mint "amatőr" doom 2-es játékos inkább azt írnám a pályádra, hogy nem szokványos, de nehéz, és nagyon át kell érezni logikailag. Hogy a könyveddel párhuzamot vonjak, azt sem volt egyszerű kilogikázni. Imádom a logikai rejtvényeket, de azért ott is van néhány típus, amit nem kifejezetten kedvelek. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy néha a kevesebb, több! Nem baj ha az elején kicsit egyszerűbb, azután teszel bele pár csavart, de azért ne legyen nagyon filozófikus mélységű. Akkor talán jobb eredményeket érhetsz el...[smiley]lookaround[/smiley]
© SzG
2011. október 15. 17:03 | Válasz erre | #370
Ja, erre én is gondoltam, de az egyrészt feltűnő lenne, másrészt meg... hát akkor úgy nyilván nem kapnánk reális képet arról, hogy mennyire tetszik a pályám a külföldi népeknek, szóval mindegy, jó ez így. :)
Remélhetőleg azért akad majd még pár emberke, aki értékelni fogja (és nem spórol majd a csillagokkal :D)...
2011. október 15. 16:48 | Válasz erre | #369
Akkor még háromszor eljátszom ezt egy ötössel:)
© SzG
2011. október 15. 16:39 | Válasz erre | #368
Köszi. :)
Ja, és így már nem két csillag az értékelések átlaga, hanem három, hurrá. :)
2011. október 15. 16:12 | Válasz erre | #367
Na igen, sok mindent lehet mondani róla, de hogy kidolgozatlan lenne... az szerintem hülyeség.
4-est adtam rá, és azt írtam, hogy: "Szerintem ez egy király pálya!"
És valóban, az Abyss harmadik pályája elég érdekesre sikeredett, hogy úgy mondjam:P
© SzG
2011. október 15. 12:03 | Válasz erre | #366
Hát a zdoomnak elvileg minden gépen-rendszeren futnia kell, próbáld meg azzal. Fent van minden szükséges link, illetve infó a honlapomon, egész pontosan itt:
http://www.szlobodnikgabor.fw.hu/Doom.htm
Ugye le kell szedni külön a zdoomot, aztán a doom2 wadot, meg a két pályámat (illetve az egyik, az Abyss egy három pályás pakk). Mindent beraksz egy mappába, és rányomdsz arra a bat-fájlra, amelyik pályával játszani akarsz (Pain2011 vagy Abyss).

Bár így a mai FPS játékok között-után nem tudom milyennek fogod-fogjátok találni ezeket a Doom2 pályákat... Gondolom elég primitívnek tűnhetnek a 3D-s csodákkal összehasonlítva. Főleg, hogy azért én elsősorban nem a látványra vagy a "díszletekre" mentem rá (bár azért ilyen szempontból is elmennek, bár tény, hogy vannak díszesebb-cizelláltabb pályák is), inkább a dolog érdemi részét, vagyis a játékmenetet, a cselekményt próbáltam minél változatosabbá-érdekesebbé-bonyolultabbá tenni (ez főleg az Abyss 3. pályáján sikerült szerintem illetve például Dr. Lecter szerint is :) ).
© [törölt felhasználó]
2011. október 15. 11:20 | Válasz erre | #365
© SzG
2011. október 15. 11:03 | Válasz erre | #364
Mert ugyanolyan figura lehet, mint zolika, gondolom belenézett a pályába, és mivel az első kb. fél perc nem tetszett neki, ezért lehúzta az egészet. Kötve hiszem ugyanis, hogy kidolgozatlannak vagy egyszerűnek lehetne nevezni a pályámat úgy összességében véve. Főleg a többi házilag barkácsolt anyaghoz képest (leteszteltem pár tucatot az ottaniak közül, hát némelyik elég "meredek" :D).
Azért is zavaró a dolog, mert így szépen bekerült a két csillagos (=vacaknak minősített) pályák közé ez a bizonyos anyag, így sokan gondolom eleve le se töltik (mondjuk ez persze nem meglepő, én se szoktam azokat, amiket ilyen egy-két csillagra értékelnek).
Amúgy nyilván nem ez a világ legszuperebb Doom2 pályája (én is csináltam már ennél jobbat, lsd Abyss), de hogy ott van valahol az élvonalban az amatőr pályák között, már csak az átlagosnál jóval nyakatakertebb, változatosabb, ötletesebb játékmenet miatt is, és nem két csillagot érdemel, az egész biztos.
Na mindegy, hát végül is tényleg ez van, ezt kell szeretni. :S :D
2011. október 15. 10:00 | Válasz erre | #363
Nem értem, miért kell egyből leszólni, ha valaki rossz véleménnyel van az alkotásodról. Ezt el kell fogadni.
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
© SzG
2011. október 15. 07:15 | Válasz erre | #362
Na már meg is kaptam egy ottani "nagyokostól", hogy sivár és kidolgozatlan a pályám, hát LOL. :D Ja, és kemény két pontot adott rá...
© SzG
2011. október 14. 23:18 | Válasz erre | #361
Na a Pain kikerült arra a bizonyos nemzetközi oldalra (a "doomworld"-ra):
http://www.doomworld.com/idgames/
Közvetlen link:
http://www.doomworld.com/idgames/?id=16598
Aki esetleg játszott vele (pl. Dr. Lecter :) ), az dobjon rá néhány pontot, vagy esetleg írjon egy pár szavas értékelést. :D (Asszem nem kell hozzá regisztrálni.)
© SzG
2011. október 7. 06:13 | Válasz erre | #360
Ja igen, a "mancubus"-okat én se nagyon bírom, elég ellenszenves csókák. :) (Nekem amúgy pont az a "sápadt valami" a kedvencem, amit említesz, az az alien-tűzdémon keverék, jópofa figura. :D Főleg, hogy szépen feltámasztgatja a leölt szörnyeket. :)) )
Hát igen, a hátteret elég poénosra vettem... nyilván direkt, egy FPS-játékhoz szerintem pont az ilyen ultraklisés-komolytalan sztori, illetve stílus illik. :) Vagy legalábbis nem szerencsés túl komolyan hozzáállni a témához, túl komoly történetet kitalálni.
Mondjuk az is igaz, hogy azért az Abyss pálya nem egy szokásos FPS-es anyag, azoktól eltérően elég darkos, komoly hangulata van, ahhoz tán tényleg nem passzol ez a debil kerettörténet... na majd még meglátom, lehet, hogy kicsit átírom. :)

Ja igen, a Bukottakra még várni kell egy cseppet... :) Viszont lesz ugye BB 1.3, meg Éhség, plusz van a talonban egy némileg hagyomámyosabb fantasy játékkönyvem is. Illetve még egy rakás egyéb, de egyelőre ezekre koncentrálok. :)
2011. október 7. 06:04 | Válasz erre | #359
Igazán nincs mit, főleg, hogy ez a minimum, ha már ennyi segítséget kértem tőled - a legtöbbjét meg hiába:D
És valóban azokra a dagadt, rakétavetősökre gondoltam, inkább egy cyberdémon, mint ők:) Náluk jobban már csak azokat a colos, sápadt valamiket utálom, akik állandóan fel akarnak gyújtani...

Még egy apróság, szerintem írd át a hátteret. Értelemszerűen ahány ház, annyi szokás, tehát nem mondom, hogy én hol mit eszközölnék, de annyit szerintem tegyél meg, hogy több komolyságot viszel bele, mert túl sok benne a poén - csökkenti az izgalom! Főképp arra a részre gondolok átírás ügyileg, mikor az Ezredes kifejti, hogy milyen hangokat is hallottak.

Még egyszer köszönöm, várjuk a soron következő két könyvedet!
(A Bukottakat csak azért nem, mert az legalább egy év még):)
© SzG
2011. október 7. 04:34 | Válasz erre | #358
Egyébként az elmúlt pár napban mind a két Doomos anyagon (Pain + Abyss-pakk) eszközöltem néhány apróbb változtatást, könnyítést + kijavítottam pár hibát (ezek egy részét Dr. Lecternek köszonhetően sikerült felfedezni, amit ezúton köszönnék meg még egyszer :) ), szóval aki már esetleg korábban letöltötte ezeket a pályákat, de még nem mélyedt el bennük igazán, az inkább ezekkel az új változatokkal próbálkozzon. (Ezek valószínűleg már tényleg a végleges verziók. :) )
A Painhoz demó is van egyébként, amiben a teljes pályát bemutatom, szóval ha esetleg valaki elakadt vagy csak kíváncsi rá, hogyan lehet teljesen szabályosan végigvinni a pályát, hol vannak a titkos helyek stb., az nézze meg.
Az Abyss-pakkhoz egyelőre nincs ilyesmi, de igyekszem napokon belül ahhoz is rögzíteni egyet (már csak azért is, mert azon jóval könnyebb elakadni).
© SzG
2011. október 7. 04:22 | Válasz erre | #357
Köszi a véleményezést!
Privátban már sok mindent megbeszéltünk, úgyhogy nem is szaporítanám a szót, főleg ilyen korai órán. :)

"itt is találkozunk kemény ellenfelekkel - személy szerint az egyik legjobban utáltakkal"
Csak nem azokra a dagadt, rakétás pacákokra gondolsz? :D

Egyébként igen, fogok még pályákat szerkeszteni (pl. van egy elég ígéretes félkész Hexen 1-es anyagom, ahogy már említettem, azt mindenképpen be akarom fejezni; ez egyébként leginkább az Abyss pályára emlékeztet, csak ha lehet, még nyakatekertebb, kalandjátékosabb, még több rejtvénnyel, csapdával stb.), de előbb befejezem a soron következő játékkönyvemet. :)
2011. október 6. 22:27 | Válasz erre | #356
Akkor Szlobo kérésére én is megosztom tapasztalataimat a pályákkal kapcsolatban.

Szloboval még a Bizonytalanság Börtönében c. játékkönyv kapcsán ismerkedtem meg, amely - nyugodt szívvel mondhatom - teljes mértékben belopta magát a szívembe.
Ebből kifolyólag pedig, nagyon kíváncsi voltam rá, hogy vajon milyenek lettek az általa készített pályák - lévén, már a BB-vel bizonyított nálam a készítő. (Függetlenül attól, hogy sose voltam valami nagy "Doomos".)
Mindegyikről csak nagyonalakban fogok írni, pedig tudnék sok mindent mondani. Egyszerűen csak nem akarom se a játékélményt, se a meglepetéseket elrontani.

Pain2011: ez egy tömény adrenalinbomba. Elég ha csak az ellenfelek számát vesszük figyelembe, ami több, mint 200! Ráadásul legtöbbjük igencsak jófajta. Ebből is adódik, hogy a pályát leginkább az akciókedvelők fogják előnyben részesíteni. Mindemellett pedig, rengeteg titkos ajtó, rekesz stb. is megtalálható ezen pályán. A hangulat igencsak megnyerő, amit többek közt a sokféle, részletesen kidolgozott helyszín tesz még színesebbé.
5-ös skálán: 4 pont
10-es skálán: 8 pont

Abyss Trilógia:

1, Mountain Base: Már az első pályán látszik, hogy itt valami nem mindennapival van dolgunk. Erős ellenfeleivel, és ügyes rejtekhelyeivel ez a pálya is a jobbak között van. A küldetés során találkozhatunk egy-két igencsak érdekes ötlettel.
5-ös skálán: 3
10-es skálán: 7

2, Valley of the Evil: az eredeti címe Rockets volt, ami szerintem jobban illik a pályához. Az előzőhöz hasonlóan itt is találkozunk kemény ellenfelekkel - személy szerint az egyik legjobban utáltakkal -, és megszereznivaló dolgokkal. Ha lehet ezt mondani, de akkor itt Gábor még jobban kihozta a rejtekhelyes dolgot, de mint mondottam volt vala, nem akarom lelőni a poént. Aprop lelőni, kulcsfontosságú lesz megszerezni a rakétavetőt, amely nélkül bizonyára könnyűszerrel elbukunk majd. Kivéve ha valaki nem ismerné az idfa kódot:) Ez a pálya méltó része mind a Trilógiának, mind az előző résznek.
5-ös skálán: 4
10-es skálán: 8

3, Abyss: na ez már szivatás a köbön, de tényleg! Aki kipróbálta már, az nagyon is tudja, hogy miről beszélek. Kezdőknek nem ajánlott, mert könnyen előfordulhat, hogy számítógépük fogja a rövidebbez húzni:) Kemény ellenfelein és nyakatekert kapcsolóin kívül a pálya elég sok meglepetést tartogat - pentagramma rulez. De a játék során Indiana Jones bőrébe is belebújhatunk, ráadásul nem is egyszer. Ezek azok a logikai feladványok, rejtvények, amellyek kiemeik mind a pályát, mind a Trilógiát az átlagból, hiszen ilyeneket eddig még nem láthattunk. Ezek miatt is mondhatjuk, hogy a Trilógia méltó befejezése. Sőt! Ha a fent említett három pályát összeadjuk, még feleannyira sem közelítik meg ezt a pályát. A nehéz szó itt könnyűnek számít. A főgonosz legyőzése pedig csak tovább tetőzi ezeket a dolgokat!
5-ös skálán: 5
10-es skálán: 9

Trilógia egybevéve:
5-ös skálán: 5
10-es skálán: 9

Gratulálok! Szerintem nem volt fölös a beleölt munka! ÖSszességében elmondhatom, hogy egy igen jófajta élménnyel gazdagottam e téren, és, hogy biztos vagyok benne, hogy még sokunk lesz ezzel eképp. Remélem, hogy fogsz még pályákat kreálni és meg is fogod osztani azt a nagyérdeművel!

Nagyon köszönöm!
© SzG
2011. szeptember 26. 06:42 | Válasz erre | #355
Na egyelőre annyit csináltam, hogy kivettem egy demont az elejéről (eddig három volt az udvaron, most már csak kettő van), meg egy csontvázat a piros kulcsos rács mögötti labirintus-féle helyről (ott egy kicsit tényleg nagy volt a tömegnyomor :D). Szóval már nem 214 szörny van a pályán, csak 212. xD Illetve egy árnyalattal világosabbá tettem a puskát rejtő fülkét az elején, a barlangban, így talán könnyebben kiszúrható (erről jut eszembe, természetesen lehet állíteni a fényerőt is a játékban -Display/Brightness-: nálam pl. 1.4-en van, és így nagyjából okésak a fényviszonyok, lámpa bónusz nélkül is el lehet boldogulni. Jó, nyilván vmennyire sötét az a hely, de hát milyen legyen egy barlang, ahol nincs semmilyen fényforrás? :) )

Mindjárt kirakom az új verziót, aki még nem játszott a pályával, az inkább ezzel próbálkozzon akkor.



Kint van.
Pár apróbb szépséghibát is javítottam még, bár ezek olyan kicsik voltak, hogy valszeg nem is nagyon tűntek fel senkinek. :)

Az előzőhöz felvett esetleges játékállások ennél már természetesen nem tölthetőek be.
© SzG
2011. szeptember 26. 03:53 | Válasz erre | #354
Esetleg annyit megtehetek, hogy belövöm a pályákat még egy nehézségi szintre (nyilván egy könnyebbre), lepakolok több bónuszt, esetleg bizonyos szörnyek csak a legnehezebb fokozaton lesznek jelen a pályákon, bár ehhez őszintén szólva nem sok kedvem van, elég időigényes, sokat kellene vele "pöcsölni". :))))
Majd meglátom, ha sokan mondjátok, hogy tényleg übernehéz pl. a Pain, akkor esetleg. Bár mondom, ennél vannak durvább Doom 2 pályák is, még a gyáriak között lásd (ugye Final Doom), ez egy 10-es skálán inkább csak olyan 7-es, max. 8-as nehézségű lehet. :))
© SzG
2011. szeptember 26. 03:45 | Válasz erre | #353
Oké, köszi a reklámozást-ajánlást. :D
Egyébként mi is kipakoljuk őket néhány külföldi szájtra, talán egy afféle versenyféleségen is indítom egyiket-másikat, szurkoljatok, hogy sikeresek legyenek. :))
Hát igen, az tény, hogy nem kezdőknek csináltam őket, nekik van épp elég Doom-pálya (pl. ott az egész Doom 1, amit én, meg a hozzám hasonló gyakorlottabb doomerek röhögve végigviszünk - nem is beszélve az igazán vérprofikról-, akár kispisztollyal is; és a kettőben is csak olyan 5-6 igazán kemény pálya van, a többi nem nagyon szokott megizzasztani).
Egyébként nyilván nem muszáj minden secretet megtalálni a Painon, a savas részhez meg annyit, hogy van vagy 3-4 ruha is, szóval nem kell feltétlenül savban úszni. Illetve kell, de nem sebződsz. :)
Mindenesetre ha ezzel nem boldogulsz, akkor az Abysst meg se próbáld, az talán még keményebb. :) A 3. pályát még én se tudom mentés nélkül végigvinni például. Igaz, ott elsősorban nem is a szörnyek jelentik a fő problémét (bár sokáig mindenféle fegyver nélkül kell rohangálni csontvázak és arch villek között :D), hanem a különféle halálcsapdák és "logikai" feladványok, rejtvények. :)
© killmaster (Savanyúhas)
2011. szeptember 25. 21:15 | Válasz erre | #352
Ajánlani fogom a doom-pályádat ismerősöknek Szlobo kolléga, szopjanak vele ők is! Nekem teljes fegyverarzenállal nem sikerült normálisan végigvinnem. Igen, a titkosajtó valóban nem nyílik, ha nem jön rá az ember, mit is kell megérintenie. Én az egyszerű halandó kapcsolókat keresek, teljes világításban, ráadásul néhány titkos ajtó azámomra tikos maradt, ugye ha az ember savban úszik, nem szeret keresgélni, meg ha 20 felöl lőnek nincs igazán idő rá! Ne meg hogy a titkosban is titkos van és célszerű arra menni, az már csak hab a tortán. Legközelebb ha pályát tervezel, gondolj az amatőrökre is, vagy nekem mellékelj egy videót, mert akkor legalább látom, mennyit kell még ezt nekem gyakorolni![smiley]violent[/smiley]
© SzG
2011. szeptember 25. 19:32 | Válasz erre | #351
Például ezt én nem tudom megcsinálni:

http://www.youtube.com/watch?v=v2_WKzQb388&feature=related

Na ez tényleg vérprofi. Ököllel leverni egy cyberdemont (igaz, valószínűleg berserkkel üti, de akkor is)... nem semmi a csóka. :D Én szerintem már az első pár másodperc után cafatokra robbannék.
© SzG
2011. szeptember 25. 18:00 | Válasz erre | #350
Köszi. :))
Azért néhol kissé valóban elbénáztam a demót, pl. belefutottam olyan lövedékekbe, amikbe máskor általában nem szoktam és ilyesmi. :)
Egyébként vannak azért nálam profibb játékosok is, én inkább vhol a "középmezőnyben" lehetek úgymond (jó, talán afölött egy kicsivel).
A pályára különben tényleg büszke vagyok, bár irgalmatlan sok idő ment el rá, hónapokig készítettem, ahogy a honlapon is írtam. :)

Ja, egyébként ha esetleg nem lenne egyértelmű, a demoban a titkos kijáraton hagytam el a pályát, a "simát" azért könnyebb megtalálni, illetve azt nem is nagyon kell keresgélni, ott van az arénában, a "híd" végén, ahol az Arch Ville, meg a két cyberdemon. :)
© killmaster (Savanyúhas)
2011. szeptember 25. 16:56 | Válasz erre | #349
Megnéztem a demót végig és rájöttem, hogy én egy gagyi amatőr vagyok ebben a játékban Szlobo kollégához képest, és ha volna kalapom megemelném előtte. Ezt a pályát így kitalálni és végigvinni nem csekélység, számomra valahol a lehetetlen és a ne is próbálkozz, mert esélyed sincs szint között van. Szóval aki profinak érzi magát, bátran próbálkozzon, én kudarcot vallottam. Megyek rejtvénytfejteni, az azért még megy...[smiley]fight-239[/smiley]
© SzG
2011. szeptember 25. 16:29 | Válasz erre | #348
És tényleg érdemes "rászokni" az egérrel való fordulgatásra, meg az oldalazásra (utóbbit billenytűzetről érdemes), ezek nélkül elképzelhető, hogy tényleg szinte végigjátszhatatlanok a pályák. :) Bár ez talán már az eredeti, "gyári" doom szintekkel is így lehetett, legalábbis ultra violancén. Bár mondjuk a quake vagy unreal is gyakorlatilag játszhatatlan csak szimplán billenytűkkel. :)
2011. szeptember 25. 16:29 | Válasz erre | #347
Ok, köszi, lesz időm, akkor majd letesztelem:)
© SzG
2011. szeptember 25. 16:23 | Válasz erre | #346
Szia!

A honlapomon, a Doomos-HTML-en ott van a linkek között. :)
Ez az indítóprogram, a zdoom
http://zdoom.org/files/zdoom/2.5/zdoom-2.5.0.zip
ez pedig az eredeti doom2 wad
http://www.szlobodnikgabor.fw.hu/Doom2wad.rar
Egy könyvtárba kell berakni mindent, a pályáimmal együtt, aztán nyomni egy entert arra, amelyikkel játszani akarsz (Abyss-pakk & Pain 2011).
2011. szeptember 25. 16:15 | Válasz erre | #345
Szia!

Sajnos nekem már nincs meg a Doom:(
Véletlenül nem tudnád átküldeni?

Köszi
© SzG
2011. szeptember 25. 16:11 | Válasz erre | #344
"Mindenesetre agy 3X olyan nehzek, mint a Doom 2, pedig néhol az sem volt piskóta azért. :D"
Ezt természetesen az említett Final doomos pályákra értettem.
A Pain az szerintem nagyjából a keményebb Doom2-es pályák szintjén van, ami a nehézséget illeti (csak tényleg többet kell kutakodni).
Például próbáld meg végigvinni a Living Endet (map29) kispisztollyal kezdve... nem hiszem, hogy sokkal könnyebb, mint a Pain. :)
© SzG
2011. szeptember 25. 15:59 | Válasz erre | #343
Ja, és közben rájöttem, hogy nem jól írtam a honlapon, annyira ez sem egy tipikus doom-pálya, sokkal nyakatekertebb a játékmenet, többet kell keresgélni, kapcsolókat nyomogatni, ide-oda rohangálni, ilyesmik, nem csak arról szól, hogy mész előre és halomra lövöd az ellenfeleket. :) (Bár azért akció is van benne bőven...)
Ez a "nyakatekertség" persze nem biztos, hogy jó (gondolom nem mindenki élvezi az ilyet), bár a fene tudja, nekem pl. épp az efféle, kissé "kalandjátékosabb" pályák fekszenek jobban (nyilván azért is csináltam ilyeneket; az Abyss pakk egyébként még inkább ilyen, ott még logikai feladványok is vannak :) ). Na mindegy, majd kiderül, hogy mekkora tetszést aratnak a doom-fanok körében. [smiley]alien2[/smiley]
© SzG
2011. szeptember 25. 15:51 | Válasz erre | #342
Itt a demó:

http://www.sendspace.com/file/o88lkf

Bár szerintem eléggé rontja az élményt, ha valaki más mutatja meg neked a titkos helyeket, és azt, hogy hol, mit kell csinálni, nem te jössz rá minderre (ez ugye olyan, mintha egy játékkönyvnél leírást használnál), de mindegy, aki nagyon nem boldogul, nézze meg.

Természetesen mind a két fájlt be kell másolni a doom-könyvtárba, ahol a többi is van, aztán nyomni egy entert a lejátszásra. Elvileg működnie kell.
Amúgy mondanom sem kell talán, semmilyen kódot nem használtam. :)
Ja, és ráadásul vagy 2X majdnem meghaltam valami ostobaság miatt (beszorultam a szörnyek közé a templomban, mert keménykedni próbáltam, túl közel mentem hozzájuk :D), ezek a helyzetek simán elkerülhetőek lettek volna. Mindenesetre még így is végigvittem, szóval ez talán elég jól mutatja, hogy igenis játszható, mindenféle kódok, és akár mentés nélkül is. :)
© SzG
2011. szeptember 25. 15:41 | Válasz erre | #341
Nem nyílnak egyes ajtók: érdekes. :) Egyetlen use gomb van ugye az egész játékban, mindent ezzel tudsz nyitni-aktiválni, szóval szerintem kizárt, hogy nálad csak a sima ajtók nyíljanak, a titkosak nem, valami elnézhettél.
Különben pedig az előbb vittem végig ugyanazzal az indítóprogrammal, és semmi problémám nem volt, minden nyílt-tökéletesen működött. :) Illetve rögzítettem is a "kalandjaimat", elsősorban a te kedvedért, csak hogy lásd, igenis mindenhonnan ki lehet jutni, és van elegendő fegyver, bónusz, meg minden egyéb is. :)
Ráadásul mentés nélkül végigjátszottam, és különösebb gondjaim sem voltak, a végén lévő két cymberdemont is nevetve legyűrtem, a másodikat duplacsövűvel. :)) Szóval igenis játszható, csak ki kell tapasztalni, hogy mi hol van, meg kell taláni a a secreteket (legalábbis egy jó részüket). Meg persze valamennyire tényleg gyakorlott játékosnak kell lenni, bár egyébként ez még mindig nem olyan übernehéz, vannak ennél sokkal keményebb pályák is, nézz bele mondjuk a Final Doomba vagy a Plutonia 2-be, utóbbiba úgy a 15-16 pálya környékén... ezek már nekem se mentek igazán. :) Mindenesetre agy 3X olyan nehzek, mint a Doom 2, pedig néhol az sem volt piskóta azért. :D
© killmaster (Savanyúhas)
2011. szeptember 25. 15:21 | Válasz erre | #340
No akkor megírom, ide, hogy nálam nem nyílnak egyes titkos ajtók a space gombra! Hát többek között ezért nem találtam fegyvereket, és ugye kispisztollyal kinyírni (és itt még nem az ereszd el a hajamat szintre gondolok)egy rakat ellenfelet, nem egyszerű ám. Túl ezen, elég sokáig eljutottam, de az a véleményem, hogy a kemény ellenfelek ellen nincs elég lőszer. Durván sok az ellenfél és nem vagyunk elkényeztetve elsősegély ládával sem. Tehát nem alapok nélkül írom azt, amit írok, de összehasonlítva egy "Gyári doomos pályával", hát hmmmm... Van még ezen mit melózni, mert így olyan mint egy KJK könyv, ami tele van Gargantis jellegű teremtményekkel, és cinkelt kockák nélkül esélyed sincs a sikerre! Persze, aki ismer néhány kódot (a világítás mindenképp kell!), annak talán gyerekjáték az egész. Egyenlőre félre is teszem a tesztelést, majd talán holnap újra nekiállok![smiley]violent[/smiley] (Ja és tényleg próbálok normál hangnemben kritizálni, mert a pályának vannak egészen jó részei is, na persze ettől még baromira nehéz!)
© SzG
2011. szeptember 25. 14:01 | Válasz erre | #339
De egyébként ez természetesen nem jelenti azt, hogy tökéletesek a pályák, illetve hogy nem fontolok meg bármilyen javaslatot, ami esetleges változtatásokat-könnyítéseket jelent, simán belenyúlhatok még bármelyik pályába, csak lehetőleg tényleg ne ilyen "tele van hibával az egész, melózz még rajta"...-jellegű hozzászólásokat írj-írjatok. :S :D Főleg, hogy ennek most tényleg semmi alapja nem volt úgymond.
© SzG
2011. szeptember 25. 13:52 | Válasz erre | #338
Esetleg vedd le a zenét, hátha úgy jobban meghallod, ha pl. valahol lenyílik egy titkos lift, vagy ajtó (mert ilyen is van).
© SzG
2011. szeptember 25. 13:46 | Válasz erre | #337
Egyébként killmaster, ajánlom figyelmedbe a következő mondatot (mely a "Jó tudni" alatt található):

* A "szokásos" módon nyitható titkos helyekből is van bőven, tehát nem árt gyakran használni az "use" gombot...

Bár neked, mint "profi doomosnak", szerintem illene tisztában lenni azzal a ténnyel, hogy a doomos pályák rendszerint tele vannak titkos helyekkel, illetve hogy ajánlatos szinte minden falat "végigtapizni".
És nyugodtan jöhet ide minden hozzászólás, nem hiszem, hogy privát üzizni kellene.

A "hadsereget" pedig az elején(ami áll vagy 6 impből, meg 2 demonból) én puszta kézzel is minden különösebb probléma nélkül leverem, nemhogy puska vagy láncfűrlsz nem kell hozzájuk, de még pisztoly sem feltétlenül.

Azt egyébként nem mondtam, hogy könnyű pályák, sőt, viszonylag nehezek, igen, főleg ha nem találod meg a secreteket. De erre szintén felhívtam mindenki figyelmét a honlapon, ill. ajánlottam a mentés funkciót is.
De az, hogy nem végigjátszható, és nem lehet kijutni pl. egy teremből, és melózni kell rajta, mert bugos az egész, az kizárt.
© SzG
2011. szeptember 25. 08:02 | Válasz erre | #336
Bocs, a cím:
http://www.szlobodnikgabor.fw.hu/Doom.htm
© SzG
2011. szeptember 25. 06:55 | Válasz erre | #335
Íme:

http://www.szlobodnikgabor.fw.hu/Doom2.htm

Mondjuk nem tudom mekkora érdeklődés lesz itt, egy játékkönyves fórumon eziránt, de mindegy. :) Aki szereti a '90-es évekbeli FPS-eket, vagy csak szeretne úgymond egy "másik oldalamról" megismerni, kíváncsi rá, mit hoztam össze egy szgépes játékhoz, az tegyen egy próbát a pályákkal.
Elvileg bugmentes egyébként mind a négy, de ha valaki esetleg talál valami hibát, mindenképp írja meg. :)
© SzG
2011. szeptember 23. 18:41 | Válasz erre | #334
Közben a főszereplő nevét átírtam B. I. G. Stup ID-re. Aki "szemfüles" úgymond, az már ebből talán sejthet valamit.

Mindenesetre ma este vagy legkésőbb holnap fény derül a Nagy Titokra. xD
© SzG
2011. szeptember 22. 23:14 | Válasz erre | #333
Nem. Az azért ennél komolyabb lesz. :)
Első oldalElőző oldal1234567891011Következő oldalUtolsó oldal