Zagor.hu
Zagor.hu fórum
Harcos Képzelet kötetek
BejelentkezésElfelejtett jelszó
Harcos Képzelet ocr-ezett kötetek

arnyekvilag.doc
feregfutam.doc
shiwo.doc
1234567891011121314151617181920Következő oldalUtolsó oldal
© SzG
2022. május 9. 10:08 | Válasz erre | #961
Jó játékot! :)
Ha tetszett a könyv, akkor szerezd be A kőtorony titkát is, amit szintén Ian Borouge írt. ;)

Ha pedig esetleg újabb magyar lapozgatósokat is olvasnál, akkor tudom ajánlani a Vindgardia Hősei című sorozatunkat. :))
[url=http://www.vindgardia.hu]Honlapunk[/url]
Ezek is KJK-stílusú és hangulatú könyvek, de nem egyedül kell kalandozni bennük, hanem egy csapattal, ráadásul többféleképpen is végigjátszhatóak. :) (Az első rész, vagyis a Végzet Prófétái ingyenesen is letölthető a honlapunkról, de innen, a zagor.hu főoldaláról is.)
Bocsi az önreklámért, nem tudtam kihagyni. [smiley]nevetes1[/smiley]
2022. május 8. 17:30 | Válasz erre | #960
Köszönöm a gyors segítséget végre betudom fejezni a könyvet. [smiley]worship[/smiley]
2022. május 8. 09:55 | Válasz erre | #959
Sziasztok. Lenne egy problémám. Meg vettem a Ian Borouge - A Sötétség Gyűrűje könyvet de sajnos nem néztem meg jól mit veszek. Hiányzik belőle egy oldal és 2 oldalba bele van vágva. Sajnos így játszhatatlan. Ha valakinek megvan ez a könyv és letudná fényképezni nekem a hiányzó részeket azt nagyon megköszönném. A 7. 8. bekezdés lapja teljesen ki lett tépve, 31. a közepe hiányzik valami kép lehetett a háta mögött amit kitéptek. 259. csak a számot látom szintén valami kép lehetett a hata mögött. Nagyon megköszönném ha valaki segítene. inlenus@indamail.hu erre az emailra lehet küldeni a képeket.
© AXE
2021. december 27. 20:32 | Válasz erre | #958
A Sötétség Gyűrűje:Bírtam a végén,hogy amikor a Főhős megérkezik nemezise főhadiszállására,elkezd kiáltozni,erre a főgonosz leküldi a drága kisfiát,hogy ölje meg ezt a kiáltozó hülyegyereket.

Üdv:AXE
© SzG
2021. március 10. 21:23 | Válasz erre | #957
Igen, jól "lemészárolták" ezt a könyvet is Bihon Tiborék. (Még az is lehet, hogy direkt: nehogy már sokkal jobb meg komolyabb legyen, mint az ő egy hét alatt összedobott műveik...) Mondjuk ennek ellenére is simán kitűnik a sorozatból, ahogy már beszéltük korábban.

"Jól értem,hogy Szabó Zsolt ír valamit a pályázatra?"
Bizony. :) És tényleg nem én beszéltem rá. Nem is tudtam a dologról, csak amikor felvettem vele a kapcsolatot az interjú miatt, akkor közölte, hogy egyébként már nagyban dolgozik a pályaművén... Nem kicsit lepődtem meg. :) Nem gondoltam volna, hogy már publikált írók is felfigyelnek a pályázatra. [smiley]wow1[/smiley]
© Denko
2021. március 10. 19:36 | Válasz erre | #956
Őszintén csodálom,hogy az írónak nem ment el a kedve az egésztől."Oldd meg,ahogy tudod,de vágd ki a történet felét!"
A Nekropolisz szerintem felsorakozhatott volna a Fenevad mellé,ha nincs ennyire megcsonkítva. :/
Jól értem,hogy Szabó Zsolt ír valamit a pályázatra?
© SzG
2021. március 10. 06:11 | Válasz erre | #955
Folytattuk interjúsorozatunkat a Játékkönyv-figyelőn. :) Ezúttal Szabó Zsoltot, a Nekropolisz: a holtak birtoka című könyv szerzőjét faggattuk ki. Ha kíváncsiak vagytok Zsolt lapozgatósokhoz fűződő kapcsolatára, a kedvenc könyveire, vagy a Nekropolisz születésére, nézzetek át az oldalunkra:

[url=https://www.facebook.com/J%C3%A1t%C3%A9kk%C3%B6nyv-figyel%C5%91-100335215380060]Játékkönyv-figyelő[/url]
© SzG
2021. január 29. 08:14 | Válasz erre | #954
Egyébként volt szerencsém Viktor második könyvéhez, vagyis az interjúban is említett Gyíkbőrben-hez, és gyanúm szerint azzal ugyanúgy nem foglalkozhattak érdemben Bihonék... Nagyjából ugyanazok a hibái/gyengéségei/hiányosságai ugyanis a műnek, mint a Hit nevében-nek (igaz, mivel a története egyedibb és ötletesebb, így maga a könyv még így is jobb).
Mindenesetre én pár éve már igyekeztem elvégezni az elmaradt szerkesztői munkát, tehát például javítottam a nyelvtani/helyesírási hibák jó részét, összébbtoltam a fejezeteket/kiszedtem a fejezetpocsékolásokat, valamint felhívtam Viktor figyelmét a logikai hibákra is. Továbbá természetesen adtam pár tanácsot, hogy hogyan lehetne kevésbé lineárissá tenni a könyvet, meg kevésbé kiszámíthatóvá a történetet, meg hogyan lehetne többet kihozni bizonyos ötletekből, szereplőkből stb. Szóval ha Viktor rászánja magát, hogy javítsa/átdolgozza a Gyíkbőrbent, akkor remélhetőleg tényleg egy egész jó kis kalandot kapunk majd, amiben szerintem a Hit nevében hibái/gyengeségei sem lesznek már megtalálhatók. :)
© SzG
2021. január 29. 06:35 | Válasz erre | #953
"Twillight szó szerint azt írta,hogy A hit nevében azért interaktív,mert lehet benne kockákat dobálni. :/"
[smiley]nevetes1[/smiley]

"Lett volna potenciál a történetben,ezért is vagyok dühös a kiadóra."
Hát igen, bár a "hunyó" itt szerintem inkább Bihon Tibor... elvégre ő volt a sorozatszerkesztő. Neki kellett volna lelkiismeretesen átbogarásznia a könyvet, és felhívnia Viktor figyelmét a hibákra, hiányosságokra, illetve javaslatokat adnia a könyv átdolgozására (hogy pl. ugye ne legyen kiszámítható a történet vége, meg ne legyen ennyire túlzottan lineáris a cselekmény, valamint ne legyen ilyen sok fejezetpocsékolás benne stb.). De mindez elmaradt, illetve ahogy hallottam, Bihon Tibor "szerkesztői munkája" kimerült abban, hogy pár nyelvtani/helyesírási hibát javított (még csak nem is az összeset amúgy), meg átíratta Viktorral E1-ről E2-be a könyvet... ja, és két poént kiszedett, mert neki nem tetszettek. Ezzel a maga részéről le is tudta a könyvet, és már küldte is a nyomdába. Oké, végül is mit is várunk tőle azok után, hogy bevallottan még a 'saját' könyveit sem játszotta végig rendesen, mondván, az olvasókat úgysem érdeklik a részletek, meg amúgy is csalnak... Na mindegy, inkább hagyjuk is, mert tényleg csak felhúzza az ember magát ezen a nemtörődömségen/trehányságon.
© Denko
2021. január 28. 19:54 | Válasz erre | #952
Twillight szó szerint azt írta,hogy A hit nevében azért interaktív,mert lehet benne kockákat dobálni. :/

Lett volna potenciál a történetben,ezért is vagyok dühös a kiadóra.Minden adott volt,hogy akár nemzetközi szintű könyvet hozzanak össze,de fontosabb volt az aprópénz.
A halálpontokat én egyszerű fp. kitöltésnek tartom,nyugodtan oda írhatták volna az összecsapások alá is,hogy mi van ha veszítesz.

© SzG
2021. január 28. 12:05 | Válasz erre | #951
"Kövérorrnak" konkrétan A hit nevében a kedvenc HK-ja a Boszorkányúrnő mellett, ha nem tévedek, de szerintem inkább ne emlegessük a "barátunkat"...
© killmaster (Savanyúhas)
2021. január 28. 09:30 | Válasz erre | #950
Bennem nem hagyott túl mély nyomot ez a Hit nevében HK kaland, de lehet én olvastam felületesen. Persze fiatalon én sem írtam bestsellereket, meg az tényleg egy haveri körnek szólt, akik prímán vették a lapot, akkor is ha agymenés volt az egész. A nyelvezet pedig olyan dolog, hogy ha nem is irodalmi, de közérthető, és jó leírások szerepelnek benne, akkor azzal nincs is gond. De az ilyen mindenféle cikázó villámok egyike beléd csap! Ez inkább csak elrettentő példa! (A Pusztítás maszkjai) Mondjuk a HK kötetekben a halálpont leírások voltak talán a legjobbak, igaz ették is a fejezetpontokat rendesen a történet kárára! Na de van nálam nagyobb HK szakértő is, Kövérorr barátunk biztosan jobban elmélyedt már benne!
© Denko
2021. január 27. 21:55 | Válasz erre | #949
Értem,köszönöm.

"még így is tényleg sokkal jobban meg van írva az egész könyv, mint a magyar lapozgatósok 80 százaléka kb."

Nem vitatom,de ez inkább a magyar lapozgatósokat minősíti (negatívan).
Kicsit jobban kidolgozva tényleg jó lehetett volna,ha kevésbé lineáris,vagy kevésbé otrombán terel a végkifejlet felé."Mégis levágod a démon fejét."
A "szerelmi szál" eléggé meh kategória,de oké,a szerző csak 18 éves volt.
Az viszont nagyon nem tetszett,hogy a könyv kb. harmadánál rá lehet jönni,mire megy ki a játék.Lehet,hogy írtam már,de novellának jobb lett volna.
© SzG
2021. január 27. 21:32 | Válasz erre | #948
:)
Azért tartom "igényesnek", mert egyrészt van egy egész érdekes, fordulatos, regényszerű, akár nagyívűnek is mondható története, másrészt a cselekménye is túlmutat a szokásos szörnyek levadászásán/kincsek megszerzésén/labirintusból való kijutáson, harmadrészt szabályosan is végigjátszható (plusz tele van új varázslatokkal, kasztokkal, próbákkal), negyedrészt jó az írói stílus is.
Persze egy szerkesztés még bőven ráfért volna a könyvre, például a történet vége tényleg túl kiszámítható, a cselekmény meg túl lineáris, és néhol pl. a környezetről meg a szereplőkről is lehetett volna több leírás... de még így is tényleg sokkal jobban meg van írva az egész könyv, mint a magyar lapozgatósok 80 százaléka kb. :)
© Denko
2021. január 27. 21:20 | Válasz erre | #947
(ami szerintünk az egyik legigényesebb magyar lapozgatós)

Kifejtenéd kérlek,mit értesz igényes alatt?
© SzG
2021. január 27. 19:26 | Válasz erre | #946
Elindítottunk az új hírportálunkon egy "Lapozgatós Íróink" elnevezésű interjúsorozatot, melyben magyar írókat mutatunk be, illetve faggatunk ki. :) Az első interjúalany Mannász Viktor (Victor Mannas), a Hit nevében c. HK szerzője. Ha kíváncsiak vagytok Viktor kedvenc lapozgatósaira, vagy éppen arra, hogy mikor és hogyan született a Hit nevében (ami szerintünk az egyik legigényesebb magyar lapozgatós), kukkantsatok át az oldalunkra:

[url=https://www.facebook.com/J%C3%A1t%C3%A9kk%C3%B6nyv-figyel%C5%91-100335215380060]Játékkönyv-figyelő[/url]

Természetesen további interjúk is várhatók (nem csak HK írókkal), szóval érdemes követni az oldalt. [smiley]awink[/smiley]
2020. december 10. 22:35 | Válasz erre | #945
Ezzel én is így vagyok... élvezni akarom a játékot, nem a lehetetlen nehézségen bosszankodni!:-)
Szerintem ebben nyugodt szívvel lehet csalni... végülis kinek ártunk vele? Emiatt aztán tényleg nem lesz lelkiismeret furdalásom!:-)
2020. december 10. 20:59 | Válasz erre | #944
Na ugylátom konstruktivabb lett a hozzá állás z utobbi pár napban :)
dum spiro spero!
© Denko
2020. december 10. 16:52 | Válasz erre | #943
Azért szeretem jobban a pontelosztásos rendszert,mert így olyan karaktert alkothatok meg,ami nekem tetszik,nem vagyok kiszolgáltatva egy dobókockának.
Alsó/felső limitet lehet és kell is húzni,a torz karakterek kivédése végett(Rakok 20-at ügyességre,oszt hadd szóljon!)

Fajokkal/kasztokkal balanszolni pont a kockázásnál lenne több értelme.Ebben a HK tényleg jó lehetett volna,ha nem olyan slendrián az alkotók hozzáállása.

"fogni kell a játékos kezét, hogy ne csináljon olyan karaktert, ami garantáltan el fo bukni"

Elsőre szerintem mindenki egységesen próbálja elosztani a pontokat.A Viszályok idejét négyszer kezdtem újra,mire sikerült kisakkoznom az optimális pontelosztást,a Száguldó harcost hatszor,de ha jó a könyv,akkor nem bánom a dolgot.KJK-ban viszont alacsony kezdő ügyességgel tudom,hogy semmi esélyem,így vagy addig gurigázok,amíg nem kapok elfogadható eredményt,vagy hagyom a francba a kockákat és beírok min. 10-es ügyességet.
© [törölt felhasználó]
2020. december 10. 10:54 | Válasz erre | #942
© Vikky
2020. december 10. 08:40 | Válasz erre | #941
Én simán támogatom, hogy lehessen olyan karaktert létrehozni, ami garantált bukás. Szerintem ez egy kicsit életszerűbb is, mint az, hogy a főhősnek nehezére essen meghalni. Persze úgy a jó, ha gyengébb értékekkel is végig lehet vinni a könyvet, ne csak a max statokkal. Elég valószínűtlen lenne az, hogy egy Káoszbajnokot, egy Krákent, vagy egyéb tápos ellenfelet egy kb. ügyefogyott Goblin értékeivel le lehessen nyomni közelharcban.
2020. december 9. 21:59 | Válasz erre | #940
Én meg olyanokat csináltam gyerekkoromban a KJK könyveknél, hogy pl. párduc, kutya vagy egyéb "társ" kísért az utamon (volt amikor dinoszaurusz:D), persze előre meghatározott értékekkel (amit én találtam ki nekik:D) és pl. ha több ellenféllel kellett harcolnom, akkor ő is harcolt az oldalamon!:-))
Ugyanúgy írtam a sérüléseket és adtam neki a harc után élelmiszert, hogy gyógyuljon!:D
Jaj de szép idők is voltak azok... micsoda fantáziám volt!:-))))
Sajnos mára már kissé megkopott a fantáziám... lehet felnőttem?!:-)
© [törölt felhasználó]
2020. december 9. 21:00 | Válasz erre | #939
© Denko
2020. december 9. 20:56 | Válasz erre | #938
"A pontelosztás azért nem jó, mert nem tudod előre, hogy milyen ellenfelekkel és szituációkkal találkozol majd. "

Nem ez a könyv lényege?[smiley]fejvakaras[/smiley]
© [törölt felhasználó]
2020. december 9. 20:42 | Válasz erre | #937
© SzG
2020. december 9. 20:31 | Válasz erre | #936
De ugye a Sárkány háborújában úgy kell megállapítani a kezdőértékeket, hogy Támadás: D6, Védettség: D6 + 6. És így is működik az ottani rendszer (mondjuk ott nem lehet módosítani fajválasztással az értékeket). Szóval a Harcos Képzeletnél is lehetne talán kicsit nagyobb szórás az értékek között, nem lenne muszáj, hogy pl. csak 10-12 között mozogjon a támadás, mozoghatna 10-15 között is... Bár én azért a minél kisebb "szórás" híve vagyok, elvégre mondjuk egy 10-12 között mozgó alap támadásnál tényleg könnyű megfelelőre beállítani a szörnyek értékeit is, illetve olyan se fordulhat elő, hogy túl életképtelen vagy éppen túl tápos karakterrel vág neki a játékos a kalandoknak. :) A Végzet Prófétáit is pont ezért írtuk meg úgy, hogy csak egy viszonylag szűk tartományon belül mozoghasson a játékos kezdő harci értéke (ott konkrétan 4-7 között mozoghat).
© SzG
2020. december 9. 20:15 | Válasz erre | #935
Működhetne a "kidobálás", csak nyilván úgy kéne megoldani, hogy kevésbé mozoghassanak "tág határok" között a kezdőértékek, de ezt már ugye írtam. Pl. ha a támadóerő megállapításánál egy kockával kellene dobni, majd ezt felezni, utána meg a végeredményhez hozzáadni pl. 9-et, akkor 10-12 lehetne a kezdőérték. És akkor ezt tudná még a játékos módosítani pár ponttal a faj (vagy akár kaszt) választással. Persze a fix kezdőérték se hülyeség, amit ugyanígy lehetne módosítani felfelé vagy lefelé pár ponttal a faj vagy kasztválasztással... bár szerintem nem baj, ha van egy minimális szerepe a véletlennek/a kockának is. :) De végül is mindegy, a lényeg tényleg az, hogy ne fordulhasson elő az, hogy pl. 8 is lehet a kezdő támadás, meg 18 is, mert így tényleg nem lehet normálisan belőni a szörnyek értékeit (se).
(Egyébként viszont zárójelben jegyzem meg, hogy a KJK-ban kb. ugyanilyen tág határok között mozoghatnak a kezdőértékek, ugye lehet 7 is az ügyesség és 12 is akár... ami nyilván szintén nem valami jó. Mondhatni abban a rendszerben is kissé el van szúrva a karakteralkotás.)
© [törölt felhasználó]
2020. december 9. 19:55 | Válasz erre | #934
© SzG
2020. december 9. 19:37 | Válasz erre | #933
Nincs mit. :)

A sárkányvár titka is egy magyar fantasy, igen, csak már túl oldschool, meg kissé gyerekes is... illetve az egész olyan, mintha egy '80-as évekbeli, labirintusban bóklászós/kincskeresős/sárkányra vadászós videójátékot írtak volna át lapozgatóssá. :) Mondjuk nekem bejön, mert "perverz módon" szeretem az ilyen, szinte már trashba hajló '80-as évekbeli fantasykat is, de úgy vettem észre, hogy a többség ezzel máshogy van, úgyhogy nem nagyon szoktam ajánlgatni ezt a könyvet. :) De ha valakit nem riasztanak el a "primitív" történettel/játékmenettel rendelkező fantasyk, illetve szeretne kincsekre és persze sárkányra vadászni, akkor ugorjon neki bátran. [smiley]awink[/smiley]

Végzet Prófétái: örülök, hogy szemezel vele. :) Pár kattintást tényleg megér, elvégre már e-book formában is elérhető a könyv.
Neked is minden jót, illetve jó játékot. :)
© SzG
2020. december 9. 18:51 | Válasz erre | #932
Biztos, hogy nem rossz "alapjaiban" a HK rendszere, mert az alapja a két Tihor-Mazán könyv rendszere (a HK annyival másabb csak, hogy vannak benne fajok + egy varázslatrendszer), és azzal tényleg semmi baj... és ez szerintem nem csak az én véleményem, legalábbis én nem láttam még, hogy bárki is kritizálta volna a Sárkány háborúja vagy a Kard és mágia rendszerét. :) A HK is pont ugyanilyen jól működne, csak általában tényleg nem jól kell kidobni a karakter kezdőértékeit, valamint (megint csak általában) nem jól lőtték be a szörnyek értékeit. Meg mondjuk igen, a fajválasztást kissé feleslegesen tették bele, legalábbis ennyi nem kellett volna, elég lett volna 2-3 (egy varázsló egy harcos, meg esetleg még egy, ami ez is, az is). Egyébként jó lenne szerintem a rendszer. Illetve ahol jobban figyeltek a játszhatóságra, ott jó is, lásd legalább ugye a Fenevadot és a Hit nevébent, de azt hiszem, a Nekropolisz is jól játszható, mert azt is letesztelték normálisan az Ammerúniás-írók. Tehát biztos, hogy nem "alapjaiban elhibázott" a rendszer.
Egyébként én túlbonyolítottnak se mondanám, hiszen ez egy minimal RPG rendszer lényegében. Semmi "extrém" nincs benne, csak a már más helyekről is jól ismert életerő, támadás, védettség, szerencse, varázserő, harcoknál meg kezdeményezésdobás + sebzésszámítás. A túlbonyolítás a Kalandorkrónikák rendszerénél kezdődik, ha ismeritek, például ott is 4-5 fő érték van, de ráadásul harc közben folyamatosan csökken kettő is az életerőn kívül, és ha az egyik nagyon lecsökken, próbadobást kell tenni stb. :) Ehhez képest a HK rendszere tényleg egy nagyon lebutított szerepjátékrendszer. Oké, mint írtam, lehetett volna finomítani rajta, de az alapja, amit még egyszer, a Tihor-Mazán páros használt először játékkönyvben, teljesen jó, és mellesleg sokkal életszerűbb, mint a KJK-rendszere (és igen, szerintem jóval kevésbé egysíkú egy ebben a rendszerben lejátszott harc, mint egy KJK-rendszeren lejátszott).
2020. december 9. 18:31 | Válasz erre | #931
Tulajdonképpen a zagoros könyvekből semmi nincs meg. :-(
Ezt értettem a lemaradás alatt!:-)
© [törölt felhasználó]
2020. december 9. 17:51 | Válasz erre | #930
© Denko
2020. december 9. 17:27 | Válasz erre | #929
A HK-nál az egész sorozaton érezni a magyar kőműves hozzáállását(Ha megáll fal,ha leborul járda.),ettől függetlenül túl soknak érzem a kockázást.Jobb lett volna egy pontelosztásos rendszer az értékekhez,kezdő dobás helyett kezdje az,akinek magasabb a T-je,ilyenek.
© [törölt felhasználó]
2020. december 9. 16:36 | Válasz erre | #928
© Denko
2020. december 9. 14:32 | Válasz erre | #927
Én úgy tudom,a KJK rendszerénél az egyszerűség dominált(spec. ez sikerült),az a gond vele,hogy magas értékekkel jóformán félisten vagy,alacsonyakkal meg nem érdemes hozzá kezdeni.
Oké,hogy mi vagyunk a főhősök,de ha az ellenfélnek nincs esélye,akkor hol a dicsőség a győzelemben?Mintha hangyákat gyújtanék fel nagyítóval,vagy begépelném a Doom-ban az iddqd-t.
Ellenpélda a Bajnokok próbája,8-as kezdő ügyességgel képtelenség kijutni az arénából/leverni a gonosz keleti fickót.Tegye fel a kezét,akinek van türelme ötvenkétezerhadszázadkettedszer is újra kezdeni a könyvet,hátha ezúttal sikerül folyamatosan dupla hatost dobálni magunknak,és kígyószemet az ellenfélnek.

A HK megpróbált jobban hasonlítani a szerepjátékokhoz,eredményeképp agyon lett bonyolítva az egész.Még jó,hogy nem kellett mozgásgátló tényezőket/sebzésfelfogó értékeket/a vértezetek sérülését is nyomon követni. :)

Nekem leginkább Salamon harcrendszere tetszett a Viszályok idejéből,csak egy picit kellene csiszolni rajta.(Oké,a több ellenfeles harcot nem preferálja,rendszeresen nyírt ki egy csapat manó,de ez valahol életszerű.)
© [törölt felhasználó]
2020. december 9. 07:28 | Válasz erre | #926
2020. december 8. 23:48 | Válasz erre | #925
Egyébként így olvasgattam most a pro és kontrát!:-)

Valahol mindkét szempont érthető... szerintem ízlések és pofonok.
Nekem mondjuk mindig bejött a KJK csatarendszere, monotonsága ellenére is, de lehet ebben az is benne van, hogy ugyebár anno ezekkel találkoztam elsőként és ezt szoktam meg.
Egyébként nekem tetszett, hogy én mint főszereplő szinte mindenkit játszi könnyedséggel vágtam le!:P
Imádom a mai napig... de mint írtam, ízlések és pofonok!

Már csak azt bánom de nagyon, hogy nem találtam jóval előbb a Zagor.hu-ra és nem regisztráltam előbb... annyi mindenről lemaradtam!:-(
Most már kegyetlenül nehéz dolgom van pótolni a "lemaradást"!:-(
2020. december 8. 23:42 | Válasz erre | #924
Szia!

Természetesen Neked is nagyon köszönöm a hozzászólást, s egyáltalán nem haragszom érte!:-)
Miért is tenném... minél több vélemény, annál tisztábban lát az ember és annál több szemszögből vizsgálhatja a dolgokat.

Tehát köszönöm még egyszer!:-)
2020. december 8. 23:23 | Válasz erre | #923
Szia SzG!

Hát... lenyűgöztél! :-))
Nagyon szépen köszönöm, hogy ilyen alapos és összeszedett leírást adtál nekem a könyvekről!:-)
Így már legalább tudom mely köteteket érdemes beszereznem.

Egyébként a "Kard és mágia", valamint "A Sárkány háborúja" megvan nekem már kb. 25 éve! :-))
Valóban egészen jók... nekem van még egy másik ritkaság is, Crag Hatchet-től "A Sárkányvár titka".
Bár őszintén szólva erre már alig emlékszem. :-)
Meg nekem van egy "Vietnámi tombolás" c. lapozgatósom is, párszor azzal is játszottam még nagyon régen. Nem rossz, de nem is kiemelkedő!

A Végzet prófétáira meg kiváncsi vagyok, nagyon is!:-)
Eddig is szemeztem vele...
Amint időm engedi, kipróbálom! :D

S még egyszer nagyon köszönöm értékes válaszodat és a nem kevés, rám szánt idődet!:-)
Minden jót kívánok!
© SzG
2020. december 8. 20:58 | Válasz erre | #922
Igen, a korai Bihon Tibor-művek még mindenképp kevésbé tűnnek "futószalagon gyártottaknak". Azok közül néhány, például az említett Féregfutam, Árnyékvilág, Cherubion hőse + a Kriptaszökevény szerintem is még egész hangulatos, bár tényleg játszhatatlanok meg néhol bugosak is, ezért tettem csak a "futottak még" kategóriába őket. :)

"ha jól emlékszem, azt válaszolta, hogy 2 hétre van szüksége."
Én a régi Cherubion-fórumon egy olyat olvastam tőle, hogy volt olyan, ami egy hétvége alatt kész lett... no komment. :) Még a két hét is nagyon kevés nyilván. Egy igényesebb könyvnek csak a tervezése több, mint két hét (történet, helyszínek, szereplők, feladatok, rejtvények stb. kitalálása; azért ezekhez nyilván idő kell). A megíráshoz pedig minimum hónapok szükségesek, főleg, hogy nyilván utólag is rengeteget kell javítgatni, meg aztán tesztelni. Legalábbis az összes ismerősömnél így volt, aki játékkönyvet írt, és nálam is. :) (A Bizonytalanság börtönébent például anno két hétig terveztem körülbelül, aztán négy hónapig írtam, de utána még hónapokig javítgattam, teszteltem. A Végzet Prófétáit Killmaster tudtommal szintén hónapokig írta annak idején, és aztán még én is hónapokig dolgoztam rajta.)
© SzG
2020. december 8. 19:59 | Válasz erre | #921
"Szóval én ugyan nem tartom rossznak a KJK-sorozatot, de a szabályrendszere szerintem az egyik legrosszabb-legéletszerűtlenebb az összes közül."
Jó, azt azért hozzáteszem, hogy persze a későbbi könyvekben már némileg jobbá meg életszerűbbé tették a rendszert, hiszen pl. megjelentek ugye a nem feltétlenül 2 pontot sebző fegyverek, meg a páncélok, plusz extra képességek, képzettségek, meg nem ritkán varázslatok stb. Valamint mintha olyan könyv is lenne, amiben már nem a kajától gyógyulunk. :) De az alap KJK rendszer az tényleg nem az igazi (szerintem).
© SzG
2020. december 8. 19:44 | Válasz erre | #920
Én nem vettem észre, hogy túl sokáig nyúlnának a harcok a HK-ban. Legalábbis a jobb könyvekben, amikben tényleg nincsenek "elszállt" értékei a szörnyeknek, biztos nem nyúlnak sokáig, elvégre egy kb. 10-20 életerőponttal rendelkező szörnyet egy legalább 1-6-ot sebző fegyverrel pár találattal már le lehet győzni, főleg ha összejön a dupla sebzés is (ami nem ritka pl. a Hamilton-könyvekben). Meg ugye lehet varázsolni is. Szóval átlagban egy 4-5-6 kör alatt szerintem vége egy csatának itt is, ahogy egy KJK-ban is.

A KJK rendszere nekem inkább "fapadosnak" tűnik, nem letisztultnak. És nem mellesleg nagyon életszerűtlen is: például az, hogy mindig mindenki 2 pontot sebez, bármilyen fegyver van is nála (néha még pusztakézzel is), hát... ez az egyik legabszurdabb dolog, amivel egy játékkönyvben valaha is találkoztam (a legabszurdabb természetesen az, hogy kajától gyógyulunk: ugye ez is a KJK-ban van :D). Arról nem is beszélve, hogy túl nagy jelentősége van a harcok során még akár 1-2 ügyességpontnak is; akinek csak 1-2 ponttal többje van, az már szinte biztos, hogy győz, és pl. egy 2-3 pontos különbségnél az ellenfél már jó eséllyel el se tudja találni... és azért ilyen pár pontnyi különbség elég gyakran van a KJK-könyvekben, persze főleg a főszereplő javára (pl. a legtöbb goblinnak meg orknak 5-6-7 pontos ügyessége van). Szóval amit írtál, hogy minden KJK-csatában meg lehet sérülni, szerintem jó pár csatára éppen hogy nem igaz, mert mondjuk ha csak 10-es az ügyességünk, akkor is simán felszeleteljük az ilyen orkokat, goblinokat és társaikat, úgy, hogy hozzánk se tudnak érni. :) Bevallom, én épp ezért sokszor le se játszom ezeket a csatákat a KJK-könyvekben, vagy csak ímmel-ámmal, hiszen teljesen egyértelmű a végeredmény.
Szóval én ugyan nem tartom rossznak a KJK-sorozatot, de a szabályrendszere szerintem az egyik legrosszabb-legéletszerűtlenebb az összes közül. A HK-é szerintem jobb lenne meg életszerűbb, csak tényleg finomítani kellett volna még rajta, főleg a karakter értékeinek kidobását kellett volna máshogy megoldani (hogy ugye ne 8 és 18 között mozogjon a védettség meg a támadás, hanem pl. 10-12 között, és akkor nyilván ezekhez kellett volna igazítani a szörnyek értékeit). Meg igen, használhatóbb varázslatok sem ártottak volna. Bár pl. Mannas kolléga könyvében (Hit nevében), már úgy emlékszem, több az "értelmesebb" varázslat. :) (Oké, tudom, ez a könyv szerinted kukába való. :D)
© SzG
2020. december 8. 19:19 | Válasz erre | #919
Igen, elég alacsonyak a szörnyek értékei, de így legalább tényleg végigvihető a könyv. :) (A sárkánnyal nem kötelező harcolni amúgy, de ha mégis harcra kerül sor, akkor a társsal együtt már talán legyőzhető.) Persze nyilván lehetett volna még finomítani az értékeken, de mindegy, a lényeg, hogy ez a könyv tényleg teljesíthető kockákat dobálva is.
© [törölt felhasználó]
2020. december 8. 18:22 | Válasz erre | #918
© [törölt felhasználó]
2020. december 8. 17:32 | Válasz erre | #917
© SzG
2020. december 8. 16:52 | Válasz erre | #916
Majd én is letesztelem már valamelyiket tényleg. De esetleg te is próbálkozz meg egy másikkal, mondjuk a Boszorkányúrnővel. Úgy rémlik, az valóban jól játszható, persze jó kezdőértékekkel. :)

Egyébként nekem meg az FF/KJK csaták tűnnek monotonnak... hiszen azoknál tényleg csak annyi dolgunk van, hogy dobunk két kockával magunknak, aztán az ellenfélnek, és a két eredményt összehasonlítjuk. Ennyi. :) Ez azért a sokadik csata után már elég egysíkú, ráadásul a legtöbb FF-ben kimondottan sok harc van ugye. A HK rendszere ezzel szemben kissé változatosabb csatákra ad lehetőséget a többféle harcértéknek, meg a gyakorlatilag minden könyvben használható varázslatoknak köszönhetően. Ja, és HK-k túlnyomó többségében eleve kevesebb harc van, tehát összességében kevesebbszer kell hozzányúlni a kockákhoz, ami amúgy nem hátrány. Persze tényleg jó lenne, ha pl. a karakter kezdőértékei kevésbé szórnának, mondjuk 10-12 között mozoghatna csak a támadás meg a védettség, de erről már beszéltünk.
© [törölt felhasználó]
2020. december 8. 14:38 | Válasz erre | #915
© [törölt felhasználó]
2020. december 8. 12:57 | Válasz erre | #914
2020. december 7. 21:42 | Válasz erre | #913
Egyetértek SzG-vel, elég jól kiválogatta a használható könyveket. Csak annyit tennék hozzá, hogy a Nagy féregfutam, Árnyékvilág, Cherubion hőse megannyi hibájuk ellenére (NF: bugos, CH: gyenge befejezés) nagyon hangulatosak, kár lenne kihagyni őket. Érezhető hogy az író igyekezett emlékezetes karaktereket, változatos tájakat, fejtörőket, tápos kincseket beletenni a történetbe. Persze, sok a sablonos dolog, de van valami speciális íze. Mintha itt még nem a pénzszerzés, a könyv "letermelése" lett volna a cél, hanem az író fantáziájának a kiélése.

Amúgy kb. 20 éve írtam egy emailt Bihon Tibornak, megkérdeztem tőle, hogy mennyi időbe telik egy könyv megírása, ha jól emlékszem, azt válaszolta, hogy 2 hétre van szüksége. Ez az idő a sorozat elején még elég is lehetett, hiszen akkor még valószínűleg jöttek maguktól az ötletek, de később egyre szürkébb és (átvitt és szó szerinti értelemben is) vékonyabb könyvek sikerültek.
© SzG
2020. december 7. 19:58 | Válasz erre | #912
Én úgy emlékszem, le lehet győzni szabályosan az ellenfeleket a Hamilton-féle könyvekben. Igaz, nem tegnap játszottam velük utoljára, hanem minimum 10 éve. :) De most gyorsan belenéztem párba, és úgy látom, tényleg nincsenek különösebben "elszállt" értékeik a szörnyeknek, például az életerő többnyire 10-20 között van, meg a harci értékek is 10-15 körül, a sebzés pedig sokszor 1-6 (a Bihon-félékben ugye az életerő szinte mindig legalább 30-40, a harci értékek 20-30 körül mozognak, a sebzés meg nem ritkán 2-12 vagy 3-18 :D). Szóval esélyes, hogy a Hamilton-féle szörnyeket tényleg le lehet győzni szabályosan is. De majd legalább a jobb könyveknek nekiugrok valamikor, aztán kiderül. :)

Ami a Borouge-könyveket illeti, gyakorlatilag egy az egyben a KJK-t koppintotta a rendszerük, talán ezért se tartották meg. (Gondolom próbáltak némi egyediségre törekedni.)
1234567891011121314151617181920Következő oldalUtolsó oldal