Zagor.hu
Zagor.hu fórum
1 – Halállabirintus
BejelentkezésElfelejtett jelszó
Gondolatok a könyvről (11)
Kisebb Spoilerek.

Mindmáig ez az egyik legkedvesebb kaland számomra. Pedig csak "egy kis" dungeonozás. Azt hiszem, hogy ebben a könyben minden megvan ahhoz, hogy belopja magát a szívünkbe. Kivételesen nem szeretném szapoírtani a szót, inkább egyszerűen leírom, hogy mik tetszenek benne: jó háttér, megfelelően darkos hangulat, izgalom, társ, próbamesterek, erős ellenfelek, feladványok - egyszóval az egész könyv úgy jó, ahogy van!

Ha valamire, akkor erre tényleg rá lehet mondani, hogy alapmű és kötelező!
© Nheil
A Halállabirintus 1984 első KJK-ja volt. Nincs új a nap alatt, csatlakoznom kell a többséghez, ez Livingstone egyik - ha nem a - legjobb története. De összességében is ez az év szerintem az aranykor volt számára. Már kiforrott a játékkönyvírói vénája és még rengeteg új és kreatív ötletet tudott felmutatni.
Valljuk be, már a háttértörténet megvesz minket kilóra. Ki ne akarna egy ilyen halálos erőpróbán részt venni, természetesen a karaktere bőrébe bújva? Nincs most világmegváltási feladat, a cél pusztán a túlélés.
Ez a könyv egységesen hozza végig a szintet, nincsenek oda nem illő részek, az írási minőség megmarad az elejétől a végéig. Rengeteg az életveszélyes szituáció és kemény ellenségek állnak utunkba. Ebben a könyvben már sokszor kell a kockára hagyatkozni, harc, vagy tulajdonságpróba formájában. Annak ellenére, hogy végig ugyanaz a helyszín, nem válik unalmassá, monotonná.
A könyv nehézségi foka magas. Nem extrém módon, de el kell találni az ideális utat és a kijutáshoz elengedhetetlen tárgyakat is össze kell szedni. A halálcsapdákról természetesen nem is beszélve. Nem hiszem, hogy létezik bárki is, aki elsőre végigjátszotta, Livingstone első 3 könyvében szerintem azért volt erre halvány esély. Itt már ez esélytelen. Ugyanakkor nagy a sikerélmény, ha többszöri próbálkozás, térképrajzolás után az ember sikeresen kijut a labirintusból.
Apró negatívum, hogy a riválisaink a labirintusban nagyon esetlegesen jelennek csak meg. Irreális, hogy bár előttünk haladtak, mégis alig hagynak nyomot maguk után, a szobák érintetlenek, mielőtt belépünk. Ezt a vonalat jobban ki lehetett volna dolgozni, de annyira nem rontja azért az összhatást.
10/9
 
[b]Borítóterv[/b]
Egész csinos munka! A borítón a labirintus egyik szörnyetege, a Vérvad látható, amint épp táplálkozni készül. A grafika maga szépre sikerült, de a szörnyeteg és az elnevezése – ti is látjátok – nem a legfélelmetesebb kreatúra. No de ez nem a grafikus hibája :)

[b]Grafikák[/b]
Ezekben sem találtam hibát, jól néznek ki, és akárcsak a borító, ez is csinos munka. A barbár az egyik rajzolt képen kicsit Ozzy Osbourne-ra hajaz, de ezzel nem ócsárolni akartam a grafikát.

[b]Történet[/b]
Vállalkozó szellemű kalandort alakítunk, aki Fang városának hírhedt helyi nevezetességén vesz részt – a Halállabirintuson! Aki élve kijut onnét, tízezer aranytallér nyereményt söpör be, és megszerzi a „Halállabirintus bajnoka” címet is! A halálos játszma élesben megy; öt versenyző megy be…és vajon hányan jönnek ki?

[b]Nehézség[/b]
Nem olyan vészes, de túl lazán sem szabad venni. Akkor van gond, ha a játékos nem jön rá idejekorán, miket is kell keresnie, hogy sikeresen kijusson a Halállabirintusból. Van pár jó kis furmányos csapda, de igazán komoly ellenfél „csak” kettő van – a Verembestia, és a borítón látott Vérvad, esetleg az Óriás Skorpió. A legfőbb nehézséget az utolsó kapu kombinációs zárjának kinyitása jelenti, lefogadom, itt vérzett el a játékosok nagy százaléka.

[b]Főellenség[/b]
Nincs semmilyen főellenség, helyettük több kisebb-nagyobb akadály és ellenség van…például az előbb felsoroltak. A fő gondot az utolsó kapu okozza, ugyanis három drágakövet kell találnod hozzá, és ha ez még nem elég, ki kell találnod, a drágaköveket milyen sorrendben rakd be a kapu kombinációs zárjába. Ha elkúrod, jő a villámcsapás…pár próbálkozás után jóéjszakát…

[b]Ami tetszett[/b]
A labirintus remekül meg lett tervezve, sok az össze-vissza tekergőző alagút, és változatosak a mindenféle csapdák és akadályok – például a spóragolyó, a harang, vagy a kék fénysugár a mennyezetről. Remekül megadják a labirintus hangulatát a különféle teremtmények is – vannak köztük kommersz szörnyek, mint a Goblinok és az Orkok, de különlegességekre is akadhatunk, például az Imitátor. Az is figyelemreméltó húzás, hogy egy ideig szövetségesünk is akad – az egyik versenytársunk, Throm a barbár, bár őt később egy erőpróba alatt elveszítjük majd, cserébe viszont kinyírhatjuk az idegesítő próbamester Törpét is. Szert tehetünk különféle hasznos eszközökre, extra fegyverekre, bár élettöltőből lehetne azért több is.

[b]És ami nem[/b]
Vannak meglehetősen erőltetett csapdák is, például a láthatatlan fal, és a facölöpök, amik szálkákat lövellnek. Enyhe túlzásnak találom, hogy pár nyomorult szálka miatt akár 6 életerő pontot is elveszíthetünk. Kellemetlen élmény volt a másik versenytársam, a lány elveszítése is…na őérte igazán kár volt, a barbár haverom halála valahogy nem különösebben rázott meg, legalábbis nem annyira. Az „alagútőrségen” pedig szintén jót nevettem…nem elég hogy a labirintus tele van halálcsapdákkal, szörnyekkel, meg Próbamesterekkel, neeem, még kell alagútőrség is. Hát pffff.
Nem volt az se fair dolog, hogy a vörös folyadékkal teli serleghez lehetetlen hozzájutni egy csapda miatt. A könyvben van pár elírás és fordítási hiba, például mikor a kezemmel a lyukba nyúlok a csáklyáért, gladiátor őrök helyett Ork őrök támadnak ránk, a Törpe pirulái közül mindkettő 2 ügyesség pont veszteséget okoz, holott az „L” jelűtől 2 szerencse pontot kellene veszteni. Nincs rendben a 48. és a 242. pontokon az ájulás-magunkhoz térés se. Ezeket leszámítva azonban nincs különösebben súlyos gond a könyvben.
© SangForrás
 
[b]Design[/b]
Szerintem az egyik leghatásosabb borító a [i]Halállabirintus[/i]é. A Vérvad gusztustalanul gyönyörű megjelenése, ahogy nyelvével csettint egyet, és ahogy a sok-sok szemével egyenesen ránk bámul… brrr. Tökéletes.

[b]Illusztráció[/b]
Ian McCaig rajongó vagyok, szóval nem lesz nagy meglepetés, hogy azt írom, hihetetlenül jó hangulatot teremt az alkotásaival. Ezek egyértelműen művészi grafikák, és szinte egyetlen elnagyolt kép sincs köztük – jó, talán a 393-asnál mintha már kifogyott volna a szufla. Kedvenceim a 74-es (a félelmetes Tükördémon), a 170-es (a kígyóval küzdő lány, mint tinédzserkorom meghatározó szexuális élménye), a 210-es (az a rémület az arcon!), a 230-as (vicces troglodyták), a 364-es (az utolsó ajtó a gnómmal), de a 60-as (törpe próbamester) is borzongatóan jó. Na lépjünk tovább, mielőtt felsorolom az összeset.

[b]Háttértörténet[/b]
Régi adósságot rovok le önmagammal szemben, hisz a legelső Magyarországon kiadott KJK-ról van szó, valahogy mégse sikerült róla írnom egészen mostanáig. A sztori az „ős-klasszikus” vonalat erősíti. Nagyjából ugyanaz, mint a [i][url=https://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=9]Bajnokok próbája[/url][/i], csak ezúttal önként és dalolva nézünk szembe Szukumvit báró agyszüleményével. A cél a vagyon és a hírnév – végre valami kevéssé heroikus törekvés. A háttérleírás amúgy elég hangulatos lett, ahogy a napjaink telnek a próba előtt.

[b]Rendszer[/b]
A hagyományos rendszer. Nincs extra.

[b]Eredetiség[/b]
Hehe, hát ezt hagyhatnánk is ugyebár, de azért akadnak érdekes kreatúrák a labirintusban. Az ajtó alakját felvevő Imitátor például bejött.

[b]Kihívás[/b]
Nem lett egy durva könyv, kötelezően megszerzendő tárgyból is csak három van: smaragd, gyémánt és zafír. Ezekkel persze előfordulhat, hogy nem a jó irányba megyünk, így nem találkozunk valamelyikkel, de ezt már megszokhattuk. Érdekes, hogy a „must have” ékköveken kívül még egy csomó másik ékkőt is találunk, nem tudom, ennek van-e valamilyen különösebb oka. Ha megvan a három drágaság, akkor a végén kell egy kis szerencse is, hogy jó kombinációban dugjuk be őket a kivezető kapuba.
Ezen felül persze akad néhány hirtelen-halál, és elég szép mennyiségben lehet Ügyesség és Életerő pontokat is veszíteni (leginkább csapdák által), ha bénázunk.

[b]Főgonosz[/b]
Az nincs, bár vannak „főbb” ellenségek. Ilyennek nevezhetjük a törpe próbamestert, akivel mondjuk nem feltétlenül kell személyesen megküzdenünk, de a feladatait meg kell csinálnunk. A Vérvad is egyfajta felturbózott szörnyike (totálisan nem is lehet elpusztítatni), és a Mantikórral is szembe kell néznünk.

[b]Hangulat[/b]
A hangulat jó, az elején abszolút bele lehet képzelni magunkat hősünk bőrébe, ahogy belépünk a labirintusba. Ami viszont kifejezetten vicces, hogy nevével ellentétben a hely durván lineáris, legalábbis az első fele. Csak ideiglenes leágazások vannak, semmi bonyolultság, talán az egyik legkevésbé szerteágazó könyv. Később azért jobb lesz a helyzet, de azért azzal sem nagyon növekszik az újrajátszási faktor.
Kicsit fura szájízzel olvastam nindzsáról, dinoszauruszról, vagy Doppelganger italról (még jó, hogy a Titánon is tudnak németül). Szóval lehet érezni olykor a fantáziátlanságot, de azon is beharaptam az ajkam, amikor elérkezünk a maró iszaphoz, és nincs lehetőségünk visszamenni a tíz méterrel korábban látott gólyalábakért. Miért? Nem csapódott le mögöttünk egy vasrács, vagy ilyesmi. Persze, inkább marassuk szét a lábunkat, ha nem fizettünk…
Jól vannak ellenben megcsillantva a karakterek személyiségei, akikkel összefutunk (nem sok van belőlük). Throm, a barbár mogorva külseje arany szívet takar, de a törpe próbamester sem fél kimutatni az érzelmeit, mint ahogy a kapuőr gnóm is legszívesebben menekülne a [i]Halállabirintus[/i] poklából. Akad néhány félrefordítás és hiba, de ezekkel most nem foglalkoznék, csak annyit mondok, hogy nyugodtan nyomjatok egy próbát a könyvvel. Egy falat klasszikus.
A Halállabirintus szuper. A történet szerint öt másik kalandozó társaságában behatolsz egy különleges labirintusba, hogy teljesítsd a ,,Bajnokok Próbáját,'' mely erőt és ügyességet kíván meg a jelöltektől. Soha senki nem élte még túl a próbát, így Szukumvit báró 10.000 Aranytalléros fődíját sem vihette még el senki. Milyen kár.

A háttértörténet remekül passzol a Kaland, Játék, Kockázat műfajába. Miután elég sok kaland jut el előbb-utóbb egy kanyargós útvesztőbe, az egészet ebbe a környezetbe helyezni zseniális húzás volt. Ennek köszönhetően pedig arra is lehetőség nyílik, hogy a legkülönfélébb csapdákat és szörnyeket vonultassa fel a kaland anélkül, hogy megtörné a történet logikáját. És azt elhiheted nekem, hogy rengeteg különös dologgal lehet itt találkozni, melyek egy része ráadásul teljesen értelmetlennek tűnik akkor. Rengeteg zsákutca és tévút is került bele. Én elvárom egy játékkönyvtől, hogy kihívást jelentsen, a Halállabirintus pedig pont ilyen.

A könyv persze nem tökéletes. A legnagyobb problémám vele az, hogy az ellenfelek időnként túlságosan erősek, annak ellenére is, hogy a bevezető szerint a helyes úton haladva bármilyen kezdőértékekkel végig lehet jutni. Ez nem igaz. Hacsak nem vagy hihetetlenül ügyes a kockadobásoknál, legalább egy 9-es ÜGYESSÉGRE és SZERENCSÉRE van szükséged ahhoz, hogy kijuss az útvesztőből.

Szóval dobj ki egy jó karaktert, és vágj azzal neki a kalandnak. Ha rátalálsz egy példányra, mindenképpen érdemes végigolvasnod. Nagy kihívást jelent, és még ha pontosan tudod is, mit kell tenned, akkor is szükséged van némi szerencsére. Nagy kár, hogy az ellenfelek egy része el lett rontva, ellenkező esetben gond nélkül megkaphatta volna a tíz pontot.
Értékelés: 10 / 10
A Kaland, Játék, Kockázat könyveket az alapjaihoz visszavezető [url=http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=12]Tolvajok Városa[/url] által elért hihetetlen sikereket követően Ian Livingstone megírta a sorozat -- és talán a játékkönyvek -- legsikeresebb darabját. A Halállabirintus hatodikként jelent meg a Puffin kiadásában. A műben Ian Livingstone sikeresen ötvözte egy vérbeli KJK könyv minden lényegi részét, mellyel egy olyan élményt jelentő könyvet sikerült összehoznia, amit a játékos nem fog egykönnyen elfelejteni.

A Halállabirintus profin lett megszerkesztve és szövegezve. Az egyetlen helyes úton lehetőségünk van találkozni mind az öt ellenfelünkkel, akár élve, akár holtan. A benne található találkozások pedig a KJK sorozat legjobbjai közé tartoznak. A nindzsa elleni harc, a Vérvaddal történő összecsapás, a Thrommal történő párbaj, a Próbamester Minotaurusza vagy Skorpiója elleni harc csak néhány azokból az eseményekből, melyek azután is a játékossal maradnak, hogy letette a könyvet.

A kaland elég hosszú, és komoly kihívás elé állítja az olvasót. Ahogy azt Livingstone-nál már megszokhattuk, össze kell gyűjteni bizonyos ékköveket a kaland során, melyek segítségével ki lehet majd jutni az útvesztőből és meg lehet szerezni a nyereményt, ami ezért ját. Ha ehhez hozzávesszük Ian McCaig hihetetlen illusztrációit, szinte méltánytalannak érezhetjük, hogy egy játékkönyv ennyire tökéletes lehet.

A Halállabirintus a mai napig egy rendkívül megfogó olvasmány, és a valaha megírt legjobb KJK könyvek között van a helye. Személy szerint úgy gondolom, hogy ez a műfaj alfája és ómegája.
Értékelés: 9.6 / 10
Egy igazi klasszikus. Nem sok olyan kaland van, amire ezt mondtom, de ez megérdemli a címet. Ian Livingstone, a játékkönyv műfajának szinte vitathatatlan királyának (Jackson és Hand elég közel járnak hozzá) könyve, egyben a legjobb alkotása.

Az alapsztoriban nincs semmi kiemelkedő, új szabályokat sem vezetett be, azonban a kaland egyszerűsége és egyben nehézsége nagyon jóvá teszi. A hírhedt Szukumvit báró egy rettegett labirintust épített, hogy ezzel tegye híressé városát, te pedig a 10.000 Aranytalléros fődíj reményében jelentkeztél rá, hogy átjuss rajta. Egy kicsit olyan, mint a Legyen Ön is milliomos egy ősibb -- és halálosabb -- verziója.

Lássuk az értékelést. A könyv maga remekül megírt, Iain McCaig illusztrációi pedig remekül passzolnak a kaland légköréhez. Ezért két hüvelyujjat is érdemel. Szerepelnek benne a szokásos elemek -- a fejtörők, hogy megszabaduljunk egyik-másik versenytársunktól. Egyikükkel még össze is barátkozhatsz, csak hogy nem sokkal később megöld a következő Próbamesterrel való találkozáskor. Egyszerűen zseniális.

Egyetlen problémám van vele, mégpedig a befejezése. Szerintem egy kicsit elégtelen. Tizenöt sor csak egy közepes fejezetpontra elegendő. Ugyanez a hiba jelen van [url=http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=6]A Káosz Fellegvárában[/url], [url=http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=2]A Tűzhegy Varázslójában[/url] és [url=http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=16]A Végzet Erdejében[/url] is. Ezt leszámítva szuper a könyv. Mindenképp szerezz be belőle egy példányt, és játszd végig. Most rögtön. És te is tudni fogod, milyen remekmű került a kezeid közé.
Értékelés: 9 / 10
A cím elég jól felkelti az ember figyelmét, és ha ösztöneidet követve leemeled a könyvet a polcról, nem fogsz csalódni. Ian Livingstone 1984-es könyve hatodiknak jelent meg a sorozatban, és -- véleményem szerint legalábbis -- az első olyan, ami megütötte [url=http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=2]A Tűzhegy Varázslójának[/i] szintjét. A kaland Allansia északi részén játszódik. Szukumvit báró, akinek a neve egyet jelent a zűllöttséggel, vezeti Chiang Mai tartomány Fang nevezetű városát.

A település hírnevének öregbítése -- és vagyonának gyarapítása -- érdekében a férfi életre hívta a ,,Bajnokok Próbáját.'' Az esemény helyszíne a település mellett elterülő hegy gyomrába vájt, direkt erre a célra létrehozott labirintus, melyet halálos csapdák, szörnyek és fejtörők
tesznek változatossá. Nem kell sok ész ahhoz, hogy rájöjjünk, miért is nevezik Halállabirintusnak a helyet. A báró terve rendkívüli sikert aratott. Az esemény rengeteg, hírnévre és gazdagságra vágyó kalandozót vonzott oda a környékről, akiket pedig követett a tömeg és pénzük. A labirintus ugyanakkor beváltotta a nevéhez fűzött reményeket, ugyanis senki, aki nekivágott, nem tért még vissza belőle. A helyszín tehát adott, egyszerű, mégis rendkívül vonzó. Úgy döntesz, hogy öt másik bajnokjelölttel együtt te is megkísérled a lehetetlent. Társaid leírása csak még tovább fokozza a kaland izgalmait.

Amint belépsz a labirintusba, a könyv hangszíne megváltozik, a kinti, ünnepélyes, karneváli hangulathoz képest nyomasztóvá válik. Itt kezdődik igazából a kaland, mely beteljesíti a felé támasztott elvárásokat. Minden itt van, ami csak kell: szörnyek, melyekkel végezni kell; csapdák, amiket el kell kerülni; tárgyak, amiket meg kell találni; és talányok, amiket meg kell fejteni. És ehhez jön még pluszba a lehetőség, hogy helyenként akár még jelölttársainkkal is összefussunk.

A kellemetlen a dologban az, hogy csak egyvalaki zsebelheti be a fődíjat! De a legjobb az egészben mégis az, ahogy mindezek összeállnak. A labirintus aránylag könnyen indul, és minél mélyebbre hatolunk a belsejébe, annál nehezebbé válik. A könyv remekül meg lett írva és könnyedén magával ragadja az embert. Minden kanyarnál új veszélyekkel kell szembenézni. Livingstone többi könyvéhez hasonlóan a győzelemhez vezető út nem tűr el sok kitérőt, ráadásul úgy is el lehet jutni az utolsó feladványig, hogy minden, a megfejtéséhez szükséges dolgot összeszedtünk volna. Könnyen lehet, hogy ekkor a hajadat fogod tépni, de éppen ez a szép benne. A kihívás. Még ha meg is vannak szükséges tárgyak, a kijutás nem garantált! A labirintus nyomasztó zártsága a történet során folyamatosan jelen van, az újabb és újabb próbálkozások során más és más útvonalakat lehet bejárni, ami tovább növeli az élményt. Így egyszerre lesz nagyobb a kihívás és marad fenn az érdeklődés és izgalom.

Ha a személyes véleményem érdekel, nem fogod tudni elsőre kijátszani a könyvet (sem másodszorra, de még harmadik nekifutásra sem). Iain McCaig remek illusztrációval együtt ez a könyv elég magasra tette a lécet ahhoz, hogy a további köteteket ehhez lehessen mérni. Mindenképpen ajánlom, hogy próbálkozz meg egy végigjátszással.
Értékelés: 9 / 10
Minden kétséget kizáróan ez a kedvencem a Kaland, Játék, Kockázat sorozatból. Ennek egyik oka, hogy a kaland május [a szelek hónapja -- a szerk.] 1-én játszódik, ami egyben a születésnapom is.

A Halállabirintus tele van halálos találkozásokkal, melyek nagy része könnyen a kalandod végét jelentheti, ha rosszul döntesz. Valószínűleg tucatnyi alkalommal meg fogsz halni. Tanulj a hibáidból és készíts jegyzeteket. A rossz utat választva könnyen lelheted halálodat, vagy hagyhatsz ki fontos tárgyakat. A Vérvad termébe több irányból is be lehet jutni!

A feladatot tovább nehezíti a rengeteg ügyesség, erő és szerencse próba, így még ha rá is akadsz a helyes útvonalra, szerencsés dobásokra lesz szükséged ahhoz, hogy célba érj. Sok csatát kell megvívnod, melyek minden kétséget kizáróan le fogják apasztani életerődet. Használd ki azokat a helyeket, ahol lehetőséged van feltölteni tulajdonságaidat.

Érdekes, hogy az egyetlen helyes út során az összes többi jelölttel összefutsz. Az Elf nőtől megtudod, hogy a kijutáshoz ékkövekre van szükséged, melyek helyes sorrendjére semmiféle tippet nem kapsz, így marad a találgatás. És azt is fontos megjegyezni, hogy nem minden, a labirintusban talált kő fog hasznosnak bizonyulni.
Értékelés: 9 / 10
Szerencsejátékos szempontból a Halállabirintusnak nincs sok értelme. Felteszed az életed, vagy legalábbis a szabadságodat potom 10.000 Aranytallérért és némi dicsőségért. Én ugyan nem tudom, mennyire értékeli egy átlagos allansiai az életét, de szerintem ilyen esetben csak akkor vágna bele, ha igen jók az esélyei és egészen biztos lenne benne, hogy a ,,bank'' nem csal. Nos, a jelek szerint tévedek. A háttértörténet szerint sorban állnak a próbálkozók a próbára, amit eleve teljesíthetetlennek hirdetnek, méghozzá legalább annyira a kihívás, mint a pénz miatt. Pedig könnyedén megeshet, hogy már az első kanyar előtt egy hirtelen halál pont van (miért is nincs?). Mindent egybevetve szerintem ez nem azt jelzi, hogy az allansiai kalandozók nem pont azok az észkombájnok, akikhez egy szorult helyzetben szívesen fordulna az ember.

Most, hogy ezt kiírtam magamból, elmondanám, hogy számomra a Halállabirintus testesíti meg a Kaland, Játék, Kockázat igazi szellemét. Had soroljam itt fel, miért is gondolom ezt:

Rendkívül jó neve van. Fantasztikus. Remek a koncepció (a labirintus). Egy útvesztőben játszódik (nyilvánvalóan). Mindenféle teketóriázás, varázslatválasztás, vásárlás vagy utazás nélkül egyenesen belehajít a történések sűrűjébe. Vannak benne elágazások, hogy az újabb és újabb nekifutások esetében más és más csapdákkal vagy lényekkel találkozhatsz, de vannak benne olyan részek is, amelyeken mindenképp át kell haladnod, és így annyira nem is rövid a történet. Jelen vannak más próbálkozók, akikkel valamilyen módon összeakadsz az út során. Több emlékezetes szörnyeteg is felbukkan benne, például a Tükör Démon, a Verembestia és a zseniális Vérvad. Már itt kitűnik Ian Livingstone szokásos egyenes és prózai stílusa, ami remekül illik ehhez a fajta mászkálós stílushoz. Iain McCaig illusztrációi (ez a második és egyben utolsó könyv, amihez rajzolt -- miért?) nagyon ütősek. Megvan benne a drámai végkifejlet. Elég kihívó ahhoz, hogy újra és újra nekifuss a kalandnak, egészen addig, amíg végül sikerrel nem jársz, és a vége majdnem -- mondom, majdnem -- tisztességes.

Igazából az egyetlen hátránya, ami az eszembe jut, az az utolsó három szörnyeteg ÜGYESSÉG pontja. Nem lett volna baj, ha egy kicsit visszavesznek belőlük. Így még 11-es ÜGYESSÉGGEL is kell egy kis szerencse a győzelemhez. Ennél kevesebbel pedig akár fel is lehet adni a próbálkozást. Lehetett volna valamivel több szót ejteni versenytársaink cselekedeteiről, akik ugyebár előttünk jártak és minden bizonnyal benéztek már a legtöbb -- ha nem az összes -- helyiségbe, ahová mi is. És persze ott van a pajzsos kavarás is, de végül úgy döntöttem, hogy nyilván van egy nálunk, mivel egy másik ponton a szöveg automatikusan feltételezi ezt.

Mindent egybevetve a Halállabirintus egy igazi klasszikus. Ha eddig még nem sikerült volna beszerezned, mindenképp pótold ezt a hiányosságot. Nagy kár, hogy az új borítóra nem a Vérvadat tették, a Csontvázharcos szakasztott olyan, mintha a belső illusztrációt másolták volna le.
Értékelés: 10 / 10
Az első KJK könyv, amit olvastam, és továbbra is meg vagyok győződve róla, hogy egyben a legjobb is (bár az olyan remekművekről sem szabad megfeledkezni, mint [url=http://zagor.hu/index.php?oldal=konyv&konyv=14]Az Elátkozott ház[/url], [url=http://zagor.hu/index.php?oldal=konyv&konyv=11]A rémület útvesztője[/url] vagy a [url=http://zagor.hu/index.php?oldal=konyv&konyv=61]Démonvadász[/url]). A saját művemre is ez volt a legnagyobb hatással.

Már a könyv borítója is magával ragadó, melyen egy igazán borzalmas bestia látható, ami mintha egyben akarna bekapni minnket -- a hírhedt Vérvad! Jó eséllyel pályázhatna a ,,Minden idők legjobb borítója'' címre. A belső illusztrációk is kiválóak: a sikoltó Tükördémon, a félelmetes barbár, Throm, vagy a különös fénynyaláb, melyben mosolygó, kacagó arcok lebegnek.

A könyv alaptörténete üdítően eltér a megszokott KJK-któl, itt ,,csupán'' egy próbát kell kiállni, nem pedig a világot megmenteni. Persze nem egyszerű próbáról van szó, hanem egy halálosról, amit még soha senki nem élt túl. Mi azonban éppen erre készülünk, mert a jutalom hatalmas: 10.000 Aranytallér! És még itt is van egy csavar: nem egymagunk hatolunk be a helyre, hanem több másik jelölttel egyetemben (akikkel a kaland során találkozni is fogunk). De csak egy győztes lehet.

Maga a kaland zseniális, több emlékezetes találkozással (az Óriás Skorpió, a Nindzsa és a Manitkór csak néhány ezek közül) és helyszínnel (a fegyver feladására felszólító tábla, a halálos Próbamesterek próbái vagy a vesszőfutás) fűszerezve. Mindezek mellett az írás minősége is kiemelkedő. Ha hozzávesszük a kínzó csapdákat, agyafúrt fejtörőket és zseniális kincseket, egy mindenek fölött álló kalandot kapunk.

Nyugodt lélekkel jelentem ki, hogy a Halállabirintus a legjobb az összes KJK közül.
hr
1234Következő oldalUtolsó oldal
2022. május 5. 06:57 | Válasz erre | #174
Hi, D!

Nos, privátban vagy nyilvánosan vesézzem ki (elkerülendő a Grimmy-féle lelkes megnyilvánulásokat)? :)
© Grimmy
2022. május 4. 19:46 | Válasz erre | #173
[quote]Hát sok különbség nincs az eredetihez képest és azt kell mondanom, hogy nem éri meg benevezni rá (mondom ezt úgy, hogy senki üzletét nem akarom rontani!). A javított sztori szerintem erőtlen és ha valaki tényleg élvezni akarja a Hallabot, annak a régi könyvet javaslom inkább! Kár érte, szerintem több és bátrabb ötlet(ek) is belefért volna.[/quote]

[img=https://memgyar.net/items/2817.jpeg]énmegmondtam[/img]
© Denko
2022. május 4. 17:25 | Válasz erre | #172
"Azzur nagyúr... Hát gyerekek... Nem egy Dr. Vader vagy egy Császár! Komolyan, semmi karakteres hidegvér vagy hasonló!"

Ezt kifejtenéd spoiler-ben? Nem olvastam a könyvet, valszeg nem is fogom, csak érdekel, mire gondolsz.
2022. május 4. 15:17 | Válasz erre | #171
Jah és még egy hozzászólás, hogy teljes legyen a hathengeres borsóleves:
SPOILER ALERT (LELEPLEZÉSVESZÉLY)

Az új könyvben (Hallab) a következő a labirintusba lépők sorrendje:
A lovag
Az elf lány (ne kötözködjetek, az eredetiben tényleg elf lány volt, csak az akkori változatból kimaradt az elf-szó)
Throm (Dafaq?)
Nindzsa
Te
És a másik barbár

Aha. Na most ez hogy? Nem akarok CSI: Miami szintű nyomozásba kezdeni, de:
A lovag kővé válik
A lány átjut a víz alatt, de..
A nindzsa szintén
A barbár 1-et felszögeli egy deszka.
Namármost: ha Throm megy be elsőnek, akkor hogy kerül a MÁSIK barbár a szöges deszkára? Aki utánad jön fél órával később... És csak egy pár lábnyomot látsz a földön, amely keletnek vezet... Hárman (Lovag, Lány, Nindzsa) nyugatnak mentek. Szóval erre sem ártott volna figyelni... :(

Üdv: Hark

Ui.: Sorry a floodért...
2022. május 4. 14:34 | Válasz erre | #170
to deathangel: Hmmm... Hát nem sok változott! Nagyon nem! A felvezető szöveg az elején és a lezáró-szöveg a végén. Én ennyit találtam! SPOILER!
Még a Thrommal való találkozás sincs kivesézve, nem érződik, hogy lenne közöttetek bármiféle csapatmunka az előző könyvben történ események miatt. Pedig kellene...

Eddig ennél többet nem találtam, a bemásolás pedig Copyright (és látjuk ugye, hogy ez mennyire hatékony tud lenni...)

Üdv: Hark
2022. május 4. 14:24 | Válasz erre | #169
NA szép jó napot mindenkinek!

Végigtoltam két könyvet (AllBér+Hallab). Na nézzük a vesézést:

AllBér: hmmm... Érdekes. Nem rossz ugyan, de vannak érdekes dolgok, amitől falnak mentem.
1: 2 dollár 12 cent egy varázstárgy... Azaz 5 arany egy varázstárgy... Mi van? 5 kocsmai ivászat és el is ittad a tárgyad árát? Na ne...
2: Ellenfelek: hmmmm... változatosnak változatosak, de ezek inkább fejvadászokra emlékeztetnek, semmint bérgyilkosokra! Egy nindzsa vagy egy asszasszín (Arábia) valóban egy bérgyilkos. Itt csak egy-két karakterre illik ez a titulus
3: Repkednek csak a varázstárgyak! Leütöd ezt, van nála egy varázstárgy. Leütöd azt, nála is van egy! Namármost ezek annyi Ügy-bónuszt vágnak hozzád, hogy a végén még Hulkot is miszlikbe tudnád vágni. De a Kezdeti Ügyességed nem változhat! Aha... Akkor meg minek? Oké, itt is utolérhet egy durva sérülés (-1 Ügy, stb.) na de könyörgöm! Inkább akkor a támadóértéket növelje, ne az ügyességet! Szóval hol a határ? Csalás nélkül összehozok... sokat. I mean nem akarom most lelőni a poénokat!
4: Összecsapás Dr. Összetörlekkel: simán levernéd, mint a cölöpöt, de drammmaturgia a köbön... Azaz TE akkor sem tudnád legyőzni, ha isten lennél... Khmmmm... Hagyjuk.
5: Rajzok: az eredetiek magyar kéz által javított változatai. De hangulatosak és tetszetősek!
6: Azzur nagyúr... Hát gyerekek... Nem egy Dr. Vader vagy egy Császár! Komolyan, semmi karakteres hidegvér vagy hasonló! Én olyanra számítottam, hogy mikor kiderül, mennyire eredményes vagy, megkérdezi szeretnél-e élni még egy kicsit, vagy megkérje-e a bárót, hogy 1000 aranyért a testőrsége vagy Fang népe felaprítson téged. Ha inkább megtartanád az életed, eltekint a fejedre kitűzött vérdíjtól, sőt a fődíjat is megtarthatod, ha győzöl a Bajnokok Próbáján. Rád fog fogadni, ezek után - bármennyire is haragszik rád - kivívtad a tiszteletét. Ha azonban kihívnád magad ellen a sorsot... a Kalandod itt véget ér (meg a fele testőrségé is, olyan erős vagy már itt, de sebaj).
De hát ez van.
7: Van ennél jobb könyve is Ian L.-nak. De csak felpörög ismét a rajongók hatására!
Összpontszám: 6,5

Hallab: :(((
Hát sok különbség nincs az eredetihez képest és azt kell mondanom, hogy nem éri meg benevezni rá (mondom ezt úgy, hogy senki üzletét nem akarom rontani!). A javított sztori szerintem erőtlen és ha valaki tényleg élvezni akarja a Hallabot, annak a régi könyvet javaslom inkább! Kár érte, szerintem több és bátrabb ötlet(ek) is belefért volna.
Borítókép: A régi sokkal jobb volt! Nem szebb volt, hanem ötletesebb!

A 3. még várat magára.

Üdv: Hark
2022. április 30. 09:48 | Válasz erre | #168
Csak írnom kell valamit, és máris lángoló darázsfészekké változik a fórum... :D

to Denko: na látod, ez eszembe se jutott. Kösz a tippet. Na majd legközelebb! ;)

to Grimmy: örülök, hogy ilyen jól tájékozott vagy, de azért szeretném saját szememmel látni a különbséget, még akkor is, ha népellenségnek titulálsz. :)
Az illetőt meg személy szerint nem ismerem, így nem ítélkezem, de az tény, hogy jedi-lovagnak nem merném nevezni (finoman szólva).
Az Új KJK könyvek nem feltétlen itthon jelennek meg... Ettől eltekintve kíváncsi lennék rájuk (ha megengeded)
Balla K. Igaz, az ő rajzai csak az Allansia Bérgyilkosaiban van. Na arra vagyok kíváncsi, a jav. Halállabirintusból meg az összefüggő történetre. Ha sz*r, azt is megírom (már ha bárkit is érdekel).
Régi mondás: ízlésen vitatkozni nem lehet. Kinek ez, kinek az. De ha már itt tartunk, nekem pl. a Tűzhegy varázslójában lévő rajzok nem tetszettek különösebben, a halállabirintusé igen (mintha Sváb József - Menő Manó Magazin - rajzai lettek volna)

to SZG: köszönöm az infót! És a tanácsot. :) Azért nekem a Száguldó Harcos még mindig a Best - a hibái ellenére is! :D

to FireFoX: oksa, megnyugodtam! :) Persze, kíváncsi vagyok, mennyire sikerült "összerakni" a művet. A Halállabirintus története nagyon megfogott, főleg az, hogy eddig normális, igazi nyomasztó hangulatú digitális játék nem készült még belőle. Pedig a Grimrock (PC Game) már kezdte visszaadni a Halállabirintus hangulatát... Komolyan mondom, mindegyik karakternek (a két barbár, a szőke elf lány, a lovag és a nindzsa) végigolvasnám (játszanám) az előtörténetét, hogy jutottak el Fangba, kik voltak, s miért jelentkeztek igazából (motiváció) a kihívásra. Szerintem mindegyik megért volna egy misét, hogy lássuk, nem akárki voltak ők sem... :)

to deathangel: megvan a régi, két példányban is, de még így sem eladó! :D Szívesen, engem is nagyon érdekel, hogy jobb vagy rosszabb lett a sztori. Az biztos, hogy annyit olvastam a régi Halállabirintus fejezeteit (nem játékszerűen, hanem elemezve, annyira tetszett a könyv atmoszférája), hogy lassan maga is írhatnék egyet (más szemszögből), sőt, ha visszaolvasol pár hónapot, Denkoval elég jót birkóztunk itt a fórumon és még így sem kaptam (kaptunk) sok dologra választ. Tartok tőle, hogy ha Ian-t kérdezném meg, maga is pillázna egy sort a rakás kérdésen, amit feltennék neki (ha eddig nem utálta a magyarokat, ezután biztosan megtenné). :D


2022. április 29. 18:11 | Válasz erre | #167
Aki nem vette meg angolul, vagy az itteni illegálist, annak biza a visszatérés is új. ;) A veszedelem még csak nem is régi, szóval belefér detto ebbe, tény hogy ebből is volt itt illegális.
Mondjuk az is kijelenthető, hogy ez a halállabirintus, amiről szó van, pont nem tartozik ebbe a csoportba.

Ballának rajzának tetszésindexe meg szubjektív. A schulis képeknél szerintem jobb.

EvilHarkonnen, ha megvan a régi, akkor én örülnék, ha beírnád hogy mi változott mire (vagy olvasható kép...).
Fox meg szerintem csak huncutkodott a rajzzal. Grimmy, nem.
2022. április 29. 18:05 | Válasz erre | #166
Poénnak szántam medúzát, nem szándékozok senkit megkövezni. Ha majd beszerezted mindhárom könyvet, majd nézd meg, hogy bennük hagyták-e az időhurkot.
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
© SzG
2022. április 29. 09:31 | Válasz erre | #165
Elvileg hamarosan lesz újranyomás az Allansia bérgyilkosaiból.

És ha már összefüggő lapozgatósokról van szó (valamint támogatható kezdeményezésekről), akkor tudom ajánlani a [url=https://moly.hu/konyvek/takacs-laszlo-szlobodnik-gabor-a-vegzet-profetai]Végzet Prófétáit[/url] és a [url=https://moly.hu/konyvek/manninger-barnabas-szlobodnik-gabor-karavankiserok-a-haromszemu-visszaterese]Karavánkísérőket is[/url]... [smiley]wink[/smiley]
© Grimmy
2022. április 28. 16:54 | Válasz erre | #164
"Azért, mert nem feltétlen került jó kezekbe a KJK sorozat"
Nem feltétlenül jó kezekbe? Kimondottan rossz kezekbe került.. Egy kétszínű, egomán szar alak kezébe.

"attól még engem is érdekelnek az új könyvek"
Új KJK-könyvek? Az összes Kaméleon cucc vagy régi könyv vagy újrakiadás. Kivéve az Allansia orgyilkosait.

"Balla Krisztián rajzai NAGYON sokat tettek ahhoz, hogy megvegyem a könyvet."
Balla Krisztián rajzai? Egyetlen rajza sincs a könyvben. De a többiben sem. Kivéve az Allansia orgyilkosait.
Vagy a mesekönyvféle borítóra gondolsz?

"Ha másért nem, az ő munkássága miatt megyek bele a vásárlásba…"
Ezt eléggé furcsállom lévén az a pár rajza meg a borítói félelmetesen nem illenek a Fighting Fantasy franchisehoz.
Jó ha neked ezek tetszenek akkor rendben. De komolyan hol vannak ezek a rajzok a régi Fighting Fantasy rajzokhoz és borítókhoz képest?

"Na meg amiatt is, hogy milyen nagyobb ívű történet kerekedik ki a Halállabirintussal összefűzve"
Semmilyen nagyobb ívű történetről nincs szó. A kaméleon gyula meg a Livingstone csak utólag átírt pár sort a Halállabirintus elején és végén. Ezt is csak gondolom inkább csak azért, mert arra bazíroznak, hogy ha "trilógiának" állítják be az újabb kiadású könyveket, tán jobban fognak fogyni. De ehhez több kellett volna.. Ez így nem egy nagyobb ívű történet. Sőt inkább csak elszarták a Halállabirintust is ezzel az erőltetett módosítgatással.
© Denko
2022. április 28. 16:26 | Válasz erre | #163
Ha Pesten laksz, kiveheted könyvtárból.

https://saman.fszek.hu/WebPac/CorvinaWeb?action=advancedsearchpage

2022. április 28. 15:46 | Válasz erre | #162
Azért, mert nem feltétlen került jó kezekbe a KJK sorozat, attól még engem is érdekelnek az új könyvek. Valószínűleg nem fogok rendszert csinálni belőle, de azért a KJK könyvek megjelenését támogatom, hiszen ha nem is nagy, de azért rajongója vagyok a szériának. Nyilván nem mindegyik könyv jött be, de Balla Krisztián rajzai NAGYON sokat tettek ahhoz, hogy megvegyem a könyvet. Ha másért nem, az ő munkássága miatt megyek bele a vásárlásba... Na meg amiatt is, hogy milyen nagyobb ívű történet kerekedik ki a Halállabirintussal összefűzve (ezért nyivákoltam a Száguldó Harcos miatt is, és megannyi év után, végre siker koronázta azt, hogy egy bátor jelölt lefordította a teljes ciklust). Köszönet érte.

Ui. Sajnálom, ha csalódást okoztam, az őszinteségemmel is.
2022. április 26. 17:07 | Válasz erre | #161
[smiley]medusa[/smiley]
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
2022. április 26. 14:47 | Válasz erre | #160
Kövezzetek meg, de megrendeltem a "rivális" Halállabirintus könyvét.
Ha megkapom, végigtolom, és ha gondoljátok, elmondom a véleményemet (bár az Allanisa Bérgyilkosai hiányában necces lesz...). Nincs valakinek egy jó állapotú, felesleges AB könyve? Mert sehonnan sem tudtam eddig beszerezni...
© Denko
2022. április 25. 19:26 | Válasz erre | #159
Fordítási hiba. Az eredetiben ékkő, talán gyémánt. A belépés után szimplán ékkő (jewel).
© AXE
2022. április 25. 18:37 | Válasz erre | #158
Sziasztok!

218.A vetített képes halálcsapdás szobában"talán gyémántot"vizualizál a Főhős,viszont a belépést követően rubin illúziója foszlik szét.

Üdv:AXE
2022. április 15. 14:06 | Válasz erre | #157
Volt rá pár évük. Mire elkészült az új, már mind begyűjtésre került. Képzeld el, mekkora buli megvenni egy piacon egy olyan fegyvert, amely a 10 testőr egyikének a kardja volt, aki a legtovább jutott az első labirintusban és csak a vérvad győzte le. Ráadásul az összeszedett cuccokat akár ki is lehetett osztani az új jelölteknek (mármint hogy rátaláljanak az új labirintusban). Külön buli lenne krónikába leírni, ki, hol esett el (a maradványok alapján) és ezekről történeteket írni (ha már megvan a lab. bajnoka, a titkok napfényre derülhetnek).

Amúgy nem tartom kizártnak, hogy az opálgombos tőr (az első labirintusban) valamelyik jelentkező fegyvere lehetett, bár felvágni a vérvadat ezzel sem lehetett. Apropó, külön buli, hogy a lány dobótőreivel nem lehet szemen dobni a vérvadat (még csak meg sem lehet próbálni), illetve nem számít tőrnek sem, amivel harcolhatunk a vérvad ellen, ha a kardunk nem elérhető... Legalábbis a digitális változatokban... :)

Amúgy engem jobban zavart, hogy... mivel etetnek ennyi szájat a labirintusban? Egy titkos járaton dobálják be az ellátmányt (meg rabszolgákat, befogott szörnyeket, felhasználható ellenfeleket, felszereléseket (üzeneteket a próbamestereknek) vagy netán teleportot használnak?

Na ezzel sem lenne butaság megkeresni Livingstone urat.. :)
© AXE
2022. március 29. 08:32 | Válasz erre | #156
Az első Bajnok kihirdetése után jó sok időbe telhetett összeszedni a labirintusban maradt cuccokat.

Üdv:AXE
© AXE
2022. március 29. 08:26 | Válasz erre | #155
Sziasztok!

Mekkora munka lehetett a hamis útvonalakat(pl:Spóragolyó,Szárnyas Sisak,Topázok,Tükör Démon)megcsinálni.

Üdv:AXE
2022. január 15. 20:44 | Válasz erre | #154
Nem rossz ötlet. Bár mondjuk én sokkal jobban örülnék, ha végre jobban felszerelt és képzettségekkel megtűzdelt karakterrel lehetne játszani...
Pl. a Kai tanok a Magányos Farkasból, de persze nem feltétlen ugyanazok.
Pl. Vadonismeret (túlélés, vadászat, nyomolvasás) +2 a dobásaidhoz
Misztikus ismeretek (varázslatok, mágiák, mágikus kreálmányok, szörnyek ismerete) +2 a felismerésükre, gyengeségeikre, értékes összetevők felhasználására, stb.
2021. december 31. 20:20 | Válasz erre | #153
Azért az FF-ben nem volt jellemző túl sok utalás egy másik kalandra...
Halál seregei mondjuk ilyen, de amúgy...

Mostanság szoktak vele élni, mert akkor a nosztalgia miatt is jobban fogy a könyv.
Ian bácsi is épített erre szerintem, más kérdés, hogy kicsit fura hogy egy meglévőt felrúg vele. De az is lehet, hogy a következő kiadó már újradolgozza ezt mikor kiadja.
De hasonlót mi is tudunk alkotni, azért nem éri meg 4000-5000 forintocskát kidobni...
2021. december 31. 09:27 | Válasz erre | #152
Kösz az infót!

Rágódtam rajta eleget, hogy megvegyem-e vagy sem...

BÚÉK to all!
2021. december 28. 08:17 | Válasz erre | #151
Szerintem csak a kaméleonban. Az angol assassins 2019ben jött ki, míg a scholis halállabirintus 2018ban. Valószínűtlen, hogy előre látták volna, hogy mit fog Ian írni.
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
© SzG
2021. december 28. 06:16 | Válasz erre | #150
Igen, kb. ezek lettek átírva. Gyakorlatilag tényleg egy Bajnokok próbája 2-őt faragtak így a könyvből. :(
2021. december 27. 22:05 | Válasz erre | #149
Az új kiadásban ( kameleonban csak? Vagy angolban is) tényleg megváltoztatták a sztorit?
Vegyítették a bajnokok próbájával vagymi?
2021. december 26. 09:03 | Válasz erre | #148
Mennyivel tehet hozzá a hangulathoz az, hogy nem a személyes meggazdagodásodért mész, hanem az életedért?

Változtatások véleményem szerint a következő helyeken kellettek:
Háttértöténet
Thrommal való találkozás, esetleg a vele való út, de inkább mikor a próbamester egymásnak ereszt titeket, és akkor érthető a bosszúvágyad ellene
Zárás

Ha nagyon komolyan veszed, akkor beraksz pár helyre olyat, hogy Azzurt szidod, amiért ilyen helyzetbe hozott

Akinek megvan, majd megírja, hogy ezek hogyan teljesültek.

A harcosnőt a Boa kapja el (biztos a tőrök segítségével mászott le)
Az egyik barbárt egy csapda intézi el
A másikat (Throm-ot) te
A lovagot kővé változtatják (hiba, hogy a kívánság gyűrűt csak egy helyen használhatod fel)
Nindzsát detto te
2021. december 25. 13:02 | Válasz erre | #147
Mennyivel lett jobb, hangulatosabb? Úgy értem, jobban kihozza az átdolgozás a feelinget vagy csak szimplán más és ennyi.

Mostanában átolvastam a játékot megint és rájöttem, hogy annyira érdekel a téma, ki, hol halt meg/bukott el. Főleg az illúzió-kijárat, ahová - ha betévedsz - te magad is ott maradsz egy rakás hullával, akik az előző próbákon estek itt el (fogalmazzunk konkrétan: haltak éhen vagy lettek öngyilkosok). Ráadásul a megjegyzés, hogy állig felfegyverzett harcosok... csak nem a tíz testőr többsége lelte itt halálát? Végül is hihető, hiszen ha belegondolunk, nem mindenkinél volt kötél és ahhoz, hogy a megfelelő irányba menjünk (Throm segítségével) létfontosságú, hogy legalább 1 legyen nálunk! Persze, hogy a lány és a nindzsa hogy jutott le, rejtély (nem maradt utánuk kötél), bár a nindzsának van elég "technikája" ahhoz, hogy lejusson. Szóval erről ennyit. Hiába vagy gyalogtank, ha nincs nálad a kellő felszerelés...

És vajon hány személy jutott el a vérvadig? Hányan olvasták a könyvet (nem hinném, hogy senki). Hányan tolták ki a szemét (vagy állítottak bele tőrt), amit meg kellett gyógyítani.
Vagy hányan követték el azt a butaságot, hogy a márványteremben (a figyelmeztetésnek engedelmeskedve) lerakták a fegyvereiket és váltak könnyen fogyasztható étellé? És akik nem, azok túlélték-e a döntésüket? Ugyanis a történetben te a nindzsával kerülsz szembe, aki profi és könnyen lehet (ha már megszerezte a drágakövet a csapda kioldása nélkül), hogy kiiktatta a terem (nem kizárt, hogy halálos) csapdáját, mire odaértél. Gondolom a vérvadat szemét is kidobta volna a dobócsillagjaival, vagy olyan csendesen mozog, hogy a vérvad észre sem vette volna, hogy megérkezik. Az arcát fedő maszk pedig nemcsak a felismeréstől véd, de valószínűleg a gáztól is...
2021. december 25. 11:26 | Válasz erre | #146
Úgy látom annyi a különbség a régihez képest, hogy
1. Throm-ot már ismered (Az Allansia bérgyilkosaiban való találkozásotok alapján).
2. A kalandot most nem a személyes kaland és pénz-vágy hajtja, hanem ez is igazodik Az Assassins of Allansiához, tehát Azzur nagyúrral volt elszámolnivalód, azért keveredtél bele a Próbába, és így az életedért cserébe Azzur bajnokaként indulsz.
Személy szerint ellettem volna az eredeti szöveggel, annak ellenére, hogy nem passzol az Assassins-hoz.
2021. december 25. 09:20 | Válasz erre | #145
Az új Halállabirintus milyen lett?

Mindenkinek kellemes karácsonyt kívánok!

Üdv: Hark
2021. szeptember 9. 05:39 | Válasz erre | #144
Elnézést a késői hozzászólásért, de lassan 30 éve szerepjátsszok, és ha valami ki tudja nálam verni a biztosítékot, azok a gyenge és hiteltelen karakterek. A videó alapján ez a halállabirintus történet még Janicsák Vecával is sokkal, de sokkal hitelesebb lenne (de talán még Kiszel Tündével is), pedig ő nem éppen "akciósztár".
Létfontosságú egy történet atmoszférája is, namármost a videóban sem a környezet, sem a karakterek, sem a párbeszédek, de még a hanghatások (ha már filmes hatás) sem adták vissza azt, amit a könyv egyes részei (persze, abban is voltak gyengébb helyszínek/események). Egy ilyen filmet-interaktív játékot vagy John Milius-nak (Conan, a barbár), vagy valamelyik horror/thriller-rendezőnek, esetleg a (fiatal) James Cameron-nak adtam volna (mikor még nagyon elemében volt, mint pl. Bolygó neve: halál). Nem értem, miért nincs pénz egy ilyen filmre/játékra? Színészekből is vannak jók (nem kell sztárnak lenniük), kaszkadőrökből is akad jó pár.
Elnézve a főhősnőnket, kb. annyira jött át, mint Margit néni a zöldséges kosárral... (bár egy öreg boszorkányt ő jól el tudna játszani!).
Nem írom le még az alkotást, de igen, a ZS-kategória, Uwe Boll-Edward Wood-díjas alkotás-gyanú masszívan fennáll...

Üdv to ALL: Hark
2021. szeptember 6. 13:20 | Válasz erre | #143
Igazság szolgáltatásra!

Akit bűnösnek ítélnek azt bezavarják, ha túléli, akkor nem bűnös tovább!

De persze eddig még egy túlélő sem tudta ezt az állítást igazolni! [smiley]axe[/smiley]
2021. szeptember 5. 18:08 | Válasz erre | #142
Vagy koncertet adnak benne azok halálsikolyával. akik benne dolgoztak.
2021. szeptember 4. 16:04 | Válasz erre | #141
Valószínűleg átépítik.
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
© AXE
2021. szeptember 4. 11:50 | Válasz erre | #140
Sziasztok!

Egy költői kérdésem lenne:Mit kezdenek a labirintussal két Bajnokok Próbája között?

Üdv:AXE
2021. augusztus 9. 17:07 | Válasz erre | #139
Már ha eltekintünk az időhuroktól. Bár azt pont nem ebben a klasszikusban kellene (kellett volna) kiküszöbölni.
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
2021. augusztus 6. 20:08 | Válasz erre | #138
Most olvasom, hogy az újrakiadás mégsem annyira újraalkotás lesz, mint azt harangozták anno.
Szövegben minimális változás lesz (háttér, meg mikor Throm-mal találkozol, esetleg a 400-as pont, a többiben felesleges változtatni).
Borító lesz csak új, a belső képek mégis maradnak a régiek.

[url=https://www.beastsofwar.com/news/atlantis-miniatures-fighting-fantasy-legends-characters/]Ha már Throm.[/url]
2021. július 4. 18:31 | Válasz erre | #137
© runner
2021. június 17. 09:22 | Válasz erre | #136
[url=https://www.youtube.com/watch?v=LL5zue7KolE&ab_channel=TheTouryst]https://www.youtube.com/watch?v=LL5zue7KolE&ab_channel=TheTouryst[/url]
A főhős Te vagy!
2021. június 16. 23:18 | Válasz erre | #135
ijj hát ez egyelőre egy ZS kategóriás filmnek tűnik, de ne legyen igazam.

ezzel pont az a baj, könyvben a 'megjelentésre' ott a saját képzelőerőd ami határtalan és színes, ez meg messze nem az.
© Denko
2021. június 16. 19:46 | Válasz erre | #134
Engem a kilencvenes évek fantasy sorozataira emlékeztet (Xena/Herkules), persze, ettől még lehet jó.
Találtam róla kritikát:

https://www.playdome.hu/cikk/56193/deathtrap-dungeon-the-golden-room-probakor

P.S.
Ha valaki rájön, hogy lehet a néger törzsi harcost északi barbárnak nézni, ossza már meg velem is.
2021. június 16. 08:49 | Válasz erre | #133
Kijött egy rövid demó a készülő új Deathtrap Dungeon - The Golden Room játékról:
https://youtu.be/Kvkm6pE6Wwg

XBox-ra már elérhető, egész más koncepció mint a Tin Man játékok, ez inkább interaktív mozi.
2021. június 3. 20:47 | Válasz erre | #132
Bár nem én alkottam őket, a tippem az, hogy elkészítették a doc-ot, és ott be lehet állítani hogy odaugorjon egy ponthoz. Ezt a doc-ot konvertálták át pdf-fé, amiben megmaradt ez.

Magában a pdf-ben elég nehéz ilyesmit alkotni, szóval elsőnek vissza kell alakítani olyanná, hogy lehessen benne dolgozni (Adobe finereader pl.).
Aztán a linkesítést kell megalkotni.

Amúgy epub-ban is lehet linkesíteni, de persze ehhez is kell konvertálás.

Kellemesen el lehet tölteni velük az időt.
© XERAD
2021. június 3. 18:04 | Válasz erre | #131
Sziasztok.
Az lenne a szerény kérdésem,ezeket a könyveket hogy lehet lapozhatóvá tenni pdf formátumban?Írtam már miatta néhány tagnak,de vagy nem tudták vagy még nem válaszoltak.Tekintve,hogy volt,aki két év alatt még csak meg sem nézte az üzit,nem várnék ennyit.
Néhány kalandot szeretnék lapozhatóvá tenni magamnak,mondjuk A Nekromantát,A Vérfarkast és a darkosabbakat.
Az általatok már elkészültek milyen módon lettek lapozhatóak?
Köszönöm.
2021. január 12. 10:57 | Válasz erre | #130
Köszi szépen a linket, és sorry a "gyors" reagálásért!

:)
2020. december 31. 19:54 | Válasz erre | #129
(Bocsi e megkésett reagálásért.)
Nem vagyok nagy rajongója, de ami igazán jó film volt, az (többnyire) mindig az is marad.
Linkeket nem tudok, és az se biztos, hogy ezek döntően amerikai filmek, de néhány címet ajánlhatok, hátha van benne "újdonság":
A félelem bére (1953) /Feszültséggel teli, de nem elcsépelt./
Psycho (1960) [Bár ez rendkívül közismert.]
A nagyfőnök (1960) /Könnyed vígjáték, de nem bugyuta./
A szamuráj (1967) /Igazán remek, izgalmas Alain Delon krimi, bérgyilkos film./
(Ezek talán fekete-fehérek.)
Biztos, hogy színes, de már nem igazán nevezhető új/friss filmnek a Feltámad a vadnyugat (1973), ami nagyon pazar (valamelyest a sci-fi-t és a western-t vegyítő) mű, persze ha helyén tudjuk kezelni, hogy főleg technikailag igencsak elavultnak hat. (Különben ennek készült második része, ami ugyan egyértelműen gyengébb az alap filmnél, de egyáltalán nem nézhetetlen.)
2020. december 31. 19:33 | Válasz erre | #128
Én azzal a művel jobbára csak felületesen játszottam, nem maradt meg a története. Az a film (Holtan érkezett) pont ilyen ötlet volt, csak - ha jól emlékszem - ott valami bűntett szál volt.
(Lehet, hogy ez a "Sanyi" végül kigyógyult az udvarlási dologból időközben.)
2020. november 21. 16:48 | Válasz erre | #127
Minden esetre köszi a linket. Amúgy is nagy rajongója vagyok a magyar kezdeményezéseknek... :) ;)
2020. november 21. 16:46 | Válasz erre | #126
"Illetve több olyan elrejtett dolog is van, amit még akkor sem biztos, hogy észrevesz a játékos, ha minden négyzet-centimétert átvizsgál."

Na az gáz. Nem jó, ha az egész objektumot törp bányásznak kell szétfúrnia, hogy megtalálja a rejtett és befalazott tárgyakat. Megölik a játékélményt, így csak nagyon türelmes, időmilliomos játékosoknak ajánlott, vagy olyanoknak, akik végigolvassák a végigjátszást és utána állnak neki a játéknak. De abban meg mi az élvezet?

Szóval én azt gondolom, jobb lenne (lett volna) úgy csinálni, hogy harc-kis kihívás-harc-közepes kihívás-kis zsákmány-harc-nagy kihívás (pl. fejtörő és harc) nagy kinccsel vagy a továbbjutáshoz szükséges tárggyal vagy hatékony fegyverrel/tárggyal.

Amennyire én tapasztalom, a játékosoknak szüksége van:
1, könnyen legyőzhető ellenfelekre (és némi lootra)
2, közepes kihívásokra és ellenfelekre (és fontos tárgyakra, fejlődésre)
3, nagy kihívásokra és ellenfélre, amit legyőzhet az előző szinteken/kihívásokban talált tárgyakkal

Most jó fej vagyok, hiszen a legtöbb játékban ez a recept, de azért érdemes ezt követni, mert nem vész el a játék iránti lelkesedés. Annak idején adták ki a HOMM: Dark Messiah játékot, és bár nem volt nehéz (de túl könnyű sem), csomószor végigjátszottam (talán csak a található kincsek hiányoztak, úgymint pénz, ékkövek, stb.).

Szóval én azt gondolom, hogy akkor jó egy játék, ha a játékot több módon, több karakterrel végigtolhatjuk, akár úgy is, hogy mindegyik kasztnak van egy ideális pályája/útvonala, amin 80% esély a győzelemre, van egy kevésbé könnyű útvonala, amiben már csak 50% az esély és van egy szinte esélytelen végigjátszási lehetősége is, ahol alig 20% ez az érték. Az elsőt nehéz megtalálni/rájönni, a második a legvalószínűbb, a harmadik pedig a legtöbb fejlődést/tárgyat/kincset adja.

Mindezeket csak azért sorolom fel, mert én így látom logikusnak. Tulajdonképpen a Halállabirintus is működhetett volna így (több más játék is hasonló elvet követett, lásd Szamuráj Útja, Skorpiók Mocsara, stb.). Például harcos karakter esetén a drágaköveket nem egy fix helyen, hanem legyőzött ellenfeleknél, vetélytársaknál találjuk (pl. Verembestia zafír, Nindzsa gyémánt) stb. A tolvajnál rejtett járatokban, míg a tudós/kalandor pedig rejtvények megoldásával tudta volna lokalizálni. Így azért tényleg élvezetesebb végigjátszani a játékot. Több fejezetpont ugyan, de mégis.

Persze az egész elvi kérdés, hiszen ezeket meg kellene/lehetne valósítani, addig pedig csak spekulálhat az ember...

Üdv: Hark
© SzG
2020. november 21. 16:33 | Válasz erre | #125
Egyébként egy Csabusa nevű illető Minecraftra is elkezdte átdolgozni a könyvet:

https://www.youtube.com/watch?v=eJDn4cG2ME4&t=902s

Mondjuk szerintem ez a motor egyáltalán nem illik a Halállabirintushoz, illetve nem igazán lehet ebben a formában komolyan venni az egészet. :) Bár Minecraft-rajongóknak lehet, hogy bejön.
1234Következő oldalUtolsó oldal